ویزای کاری

مقایسه ویزای کار آلمان و عمان

مقایسه ویزای کار آلمان و عمان

مقایسه ویزای کار آلمان و عمان به عنوان دو ویزای پر متقاضی می تواند برای علاقه مندان و متقاضیان کار در این دو کشور فایده زیادی داشته باشد. مخصوصا اینکه آلمان به عنوان بزرگترین اقتصاد اروپا محسوب شده و جزء برترین و پر رونق ترین بازارهای کار بین المللی محسوب می شود. اما عمان نیز جزء سه قطب اقتصادی و مالی خاورمیانه محسوب شده و از بازار کار مناسب و سطح درآمدی بسیار بالایی برخوردار است. بعلاوه اینکه شرایط زندگی در هر دو کشور آلمان و عمان بسیار بالاتر از استاندارد جهانی بوده و همه این عوامل موجب جذابیت این دو کشور برای کارجویان می گردد.

  • شرایط اخذ ویزاهای کار آلمان و عمان در سال 2022 چیست؟
  • هدف از ویزای Job Seeker یا ویزای جستجوی کار آلمان چیست و اخذ آن چه شرایطی دارد؟
  • کشور عمان دارای چند نوع ویزای کاری است؟
  • هزینه اخذ ویزای کار عمان و آلمان در سال جدید چقدر می باشد؟
  • شرایط دریافت اقامت از طریق کار در کدام کشور مناسب تر است؟
  • کیفیت زندگی در کدام کشور بهتر است؟
  • زبان کار در دو کشور چه تفاوتی با هم دارد؟
  • آیا میانگین درآمد در آلمان بیشتر از عمان است، هزینه زندگی چطور؟

اخذ هر کدامیک از ویزاهای کار آلمان و عمان امتیازات ویژه خود را دارند و از همین رو اخذ این دو ویزا آرزوی بسیاری از کارگران ماهر و نیز متخصصان دانشگاهی می باشد. وکلا و کارشناسان مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با ارائه مشاوره های به روز و تخصصی قصد آنرا دارند تا هموطنان متقاضی را در دست یابی آسان به این دو ویزای پر متقاضی و محبوب راهنمایی کنند.

مقایسه انواع ویزای کار آلمان و عمان

اخذ ویزای کار آلمان امتیازاتی همچون اخذ اقامت دائم اروپایی، کار و زندگی نا محدود در کلیه نقاط کشور آلمان، امکان دریافت درآمدهای بسیار بالاتر از سطح اتحادیه اروپایی (EU) ، بهره مندی از استاندارد بالای زندگی، امکان اخذ تابعیت و پاسپورت آلمانی و … را در پی دارد. در مقایسه با این نوع ویزا، ویزای کاری عمان نیز مطرح است. شما با اخذ ویزای کار عمان می توانید علاوه بر تضمین اقامت خود حتی زمینه الحاق خانواده خود را فراهم ساخته و به استاندارد کار و زندگی مطلوبی در این کشور ثروتمند عربی دست یابید.

لازم است بدانید که آلمان دارای 3 نوع ویزای کاری و عمان دارای 2 نوع ویزای کار می باشد. ویزاهای کار آلمان شامل ویزای جاب سیکر (ویزای جستجوی کار) ، ویزای کاری آلمان و بلو کارت اتحادیه اروپایی (EU) می باشد. شما با اخذ ویزای جستجوی کار حداکثر تا مدت 6 ماه می توانید در آلمان کاریابی و برای اخذ ویزای کار آلمان یا بلوکارت اروپایی درخواست دهید. اما ویزاهای کار کشور عمان شامل ویزای قرارداد کار با اعتبار 2 ماهه و ویزای کار عمان با اعتبار 3 ماهه می باشد. هر کدامیک از ویزاهای کاری کشورهای آلمان و عمان دارای شرایط خاصی می باشد که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

پارامترآلمان (Germany)عمان (Oman)
انواع ویزای کارJob seeker یا ویزای جستجوی کارویزای کار
ویزای کاری آلمانویزای قرارداد کاری
بلوکارت اتحادیه اروپایی (EU)

مقایسه شرایط ویزای کار آلمان و عمان

کار در آلمان به عنوان سرزمین فرصت های شغلی ناب و بهشت مشاغل دنیا طرفدران بسیاری مخصوصا در بین دانشجویان و فارغ التحصیلان خارجی دارد. در حقیقت دولت آلمان نیز با ارائه انواع ویزاهای کاری درصدد جذب نیروهای متخصص خارجی و تکمیل نیازهای بازار کار این کشور از این طریق می باشد. یکی از این ویزاها ویزای کار آلمان می باشد. این ویزا فرصت خوبی برای نیروهای کار متخصص خارجی جهت اقامت و کار در آلمان می باشد. دارندگان این ویزا از شانس ورود و کار در آلمان تا حداکثر 2 سال و تمدید ویزا برخوردارند. همچنین بعدا امکان درخواست بلوکارت اروپایی نیز وجود دارد. اما از شرایط اخذ این ویزا در سال 2022 عبارت است از:

  • داشتن مدرک دانشگاهی
  • داشتن مدرک مهارت زبان آلمانی حداقل در سطح B1
  • داشتن پیشنهاد کاری از سوی کارفرمای آلمانی

ویزای کار عمان ویزایی است که در اختیار کارگران ماهر و دانش آموختگان دانشگاهی قرار دارد که درصدد ورود به بازار کار عمان هستند. شرط اخذ این نوع ویزا داشتن اسپانسر عمانی و نیز برخورداری از سن قانونی 21 سال می باشد. برای اخذ این ویزا علاوه بر داشتن پیشنهاد کاری تسلط بر دو زبان انگلیسی یا عربی نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. این ویزا با اعتبار حداکثر 3 ماه و با هزینه درخواست حدود OMR20 (ریال) و قابلیت تمدید در دسترس متقاضیان خارجی قرار دارد.

مقایسه شرایط ویزای کار آلمان و عمان

مقایسه استاندارد زندگی آلمان و عمان

هر دو کشور آلمان در اتحادیه اروپایی (EU) و عمان در آسیای جنوب غربی به واسطه تعادل بالای کار و زندگی از استاندارد زندگی برتری برخوردارند. اما اگر بخواهیم شرایط زندگی این دو کشور را با هم مقایسه کنیم، متوجه می شویم که کیفیت زندگی در آلمان با عدد 179.64 بالاتر از عمان با 168.50 می باشد. نمودار زیر نشانگر این تفاوت در کیفیت زندگی مردم در این دو کشور ثروتمند می باشد. بد نیست که با بهترین شهرها برای زندگی در آلمان در سال 2022 نیز آشنا شوید. بهترین شهرهای آلمانی شامل شهرهای مونیخ با شاخص کیفیت زندگی 71.22، هامبورگ با 70.26 و هایدلبرگ با 68.97 می باشد.

نمودار مقایسه استاندارد زندگی آلمان و عمان

مقایسه شرایط کار آلمان و عمان

یکی از امتیازات کار در کشورهایی نظیر آلمان و عمان برخورداری از سطح درآمدی بسیار بالا است. بر اساس آمارهای سال 2022، میانگین درآمدی در کشور عمان برای 40 تا 48 ساعت در هفته حدود OMR1780 (ریال عمان) معادل $4623.18 (دلار) می باشد. بر اساس همین آمار حداقل و حداکثر درآمد در کشور عمان به ترتیب OMR240 (ریال) معادل $623.35 (دلار) و OMR7900 (ریال) معادل $20518.59 (دلار) است. بیشترین تقاضا برای استخدام و بالاترین درآمدها در بازار کار عمان متعلق به مشاغل فنی و مهندسی، برق، تاسیسات، فناوری اطلاعات و ارتباطات و رشته های مربوط به حوزه سلامت می باشد.

اما بر اساس آمارهای سال 2022 از بازار کار کشور آلمان می توان سطوح درآمدی را بیان کرد. میانگین درآمدی در آلمان با €13500 (یورو) معادل حدود $14882.43 (دلار) بسیار بالاتر از درآمدها در عمان می باشد. حداقل و حداکثر درآمدی در آلمان سال 2022 به ترتیب در حدود €1830 (یورو) معادل $2017.40 (دلار) و نیز €59900 (یورو) معادل $66033.88 (دلار) می باشد. اما تحت قانون کار کشور آلمان، کارگران در این کشور اروپایی مجاز به کار تا 8 ساعت در روز و کلا 48 ساعت در هفته می باشند.

مقایسه هزینه زندگی در آلمان و عمان

یکی از موارد مهمی که در مقایسه ویزای کار آلمان و عمان باید به آن اشاره کرد، مقایسه هزینه زندگی در آلمان و عمان می باشد که می تواند تاثیر مهمی در روند تصمیم گیری متقاضیان برای مهاجرت کاری به آلمان و عمان داشته باشد. جالب است بدانید که قیمت های مصرف کننده در عمان 23.92% پایین تر از آلمان می باشد. قیمت اجاره خانه، قیمت های رستوران و قیمت های خوار و بار در عمان به ترتیب 32.52%، 28.92% و 9.12% پایین تر از آلمان می باشد. اما نکته مهم این است که قدرت خرید مردم آلمان 19.44% بالاتر از مردم عمان می باشد. شرایط قیمت ها در دو کشور آلمان و عمان در سال 2022 را می توان در نمودار زیر مشاهده کرد:

نمودار مقایسه هزینه زندگی در آلمان و عمان

با توجه به مطالب مهم و به روزی که درباره مقایسه ویزای کار آلمان و عمان در این مقاله ارائه شد، می توان چنین نتیجه گرفت که برای اخذ ویزای کار از هر دو کشور آلمان و عمان شما علاوه بر داشتن پیشنهاد کاری نیازمند مهارت زبان آلمانی و انگلیسی و یک رزومه (CV) قوی هستید. در این مسیر می توانید با اخذ مشاوره های به روز از مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و بنا به شرایط مهاجرتی خود به راحتی و سریعا به یکی از ویزاهای کار آلمان یا عمان دست یابید.

3/5 - (2 امتیاز)

3 دیدگاه برای “مقایسه ویزای کار آلمان و عمان

  1. آرش رفیعی گاونانی گفت:

    به منظور کار،درآمد،پیشرفت

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالتون رو بپرسید تا راهنماییتون کنم دوست عزیز

  2. اسعدغلامی گفت:

    سلام با مدرک دیپلم برق و۶ سال سابقه کار برق واتوماسیون صنعتی میشه ویزای جستجوی کار گرفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *