ویزای کاری

مقایسه ویزای کار اتریش و کانادا

مقایسه ویزای کار اتریش و کانادا

یکی از راه های ممکن برای مهاجرت به کشور اتریش و کانادا، مهاجرت کاری است. متقاضیان خارجی و بین المللی برای مهاجرت کاری به این کشور به ویزای کار نیاز دارند. مقایسه ویزای کار اتریش و کانادا به متقاضیان این دو کشور کمک خواهد کرد تا در بهترین مسیر ممکن گام بردارند و انتخاب مناسبی داشته باشند. بدون تردید این دو کشور از بهترین کشورهای جهان برای مهاجرت کاری هستند اما تفاوت های فراوانی نیز در سیستم مهاجرتی آن ها وجود دارد.

با مطالعه این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، متقاضیان می توانند بهترین کشور را با توجه به شرایط خود برای شروع کار و زندگی انتخاب کنند:

  • تفاوت مهاجرت کاری به کشور کانادا و اتریش چیست؟
  • مزایای مهاجرت کاری به این دو کشور چیست؟
  • شرایط مالی نیروی کار در این دو کشور چگونه است؟
  • نحوه درخواست تابعیت از طریق کار در این دو کشور چگونه است؟
  • هزینه های زندگی در این دو کشور چگونه با درآمدها همخوانی دارد؟

مقایسه شرایط کار در اتریش و کانادا

اگر بخواهیم بازار کار استرالیا و اتریش را با هم مقایسه کنیم، حتما باید یادی هم از نرخ بیکاری در این دو کشور بکنیم. مطابق آمارهای موثق تا مارچ سال جدید نرخ بیکاری اتریش با 12.2% بسیار بالاتر از استرالیا با 5.1% بوده است.

همین امر نیز نشانگر وضعیت بسیار ایده آل بازار کار استرالیا نسبت به اتریش می باشد:

مقایسه نرخ بیکاری اتریش و استرالیا

هر ساله لیستی از مشاغل مورد نیاز در بیشتر کشورهای دنیا منتشر می شود. متقاضیانی که دارای تحصیلات دانشگاهی و یا تخصص و مهارت در شغل مورد نظر باشند و سایر شرایط لازم برای کار را داشته باشند می توانند مشغول به کار شوند.

شرایط کشور کاناداکشور اتریش
ویزای جستجوی کارکانادا ویزای جستجوی کار ارائه نمیدهد.طبق قوانین اتریش متقاضیان واجد شرایط می توانند با دریافت ویزای جستجوی کار به مدت 6 ماه در اتریش به دنبال شغلی مرتبط با رشته تحصیلی، مهارت و تخصص خود باشند. ویزای جستجوی کار در این کشور بر اساس سیستم امتیازبندی است و متقاضی باید موفق شود حداقل 70 امتیاز از 100 امتیاز کسب کند.
 دعوت نامه شغلیارائه دعوت نامه شغلی از طرف کارفرما یا موسسه ای در کانادا به متقاضیان واجد شرایطارائه دعوتنامه شغلی از طرف کارفرما یا موسسه ای در اتریش به متقاضیان واجد شرایط
Express Entryدر این روش متقاضی باید ابتدا در وب سایت مهاجرتی کانادا پروفایل بسازد. پس از آن باید موفق شود بر اساس معیارهای در نظر گرفته شده حداقل 1200 امتیاز کسب کند. پس از آن از طرف دولت استانها برای فرد دعوت نامه شغلی ارسال میشود.برنامه اکسپرس انتری در اتریش ارائه نمیشود.
Skilled Workerاین روش 2 مرحله ای است، در مرحله اول متقاضی باید حداقل 67 امتیاز کسب کند و در مرحله دوم باید موفق شود حداقل 1200 امتیاز کسب کند.این روش در اتریش وجود ندارد.

مقایسه مدارک لازم برای دریافت ویزای کار اتریش و کانادا

مقایسه مدارک لازم برای دریافت ویزای کار اتریش و کانادا

همانطور که در قسمت قبل مطالعه کردید برای ورود به بازار کار در کشور اتریش و کانادا روش های مختلفی وجود دارد. متقاضیان باید با توجه به شرایط و موقعیت خود بهترین روش را برای مهاجرت کاری انتخاب کنند. پس از موفق شدن در هر یک از روش ها باید برای دریافت ویزای کار اقدام کنید. به این منظور متقاضی باید به سفارتخانه کشور مربوطه مراجعه کرده و اقدامات لازم را انجام دهد. مدارک مورد نظر جهت اخذ ویزای کار کشور اتریش عبارتند از تکمیل فرم درخواست ویزای کار، 2 قطعه عکس، پاسپورت مدت دار، مدارک شناسایی و ارائه ترجمه آن، پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار اتریش و ارائه رسید آن، بیمه نامه 6 ماهه با اعتبار 30000€ (یورو)، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، مدارک تحصیلی، رزومه و سوابق کاری، تاییدیه اشتغال به کار، مدرک زبان آلمانی A2 یا مدرک IELTS5 و گواهی تمکن مالی.

متقاضیانی که قصد مهاجرت کاری به اتریش را دارند می توانند به همراه اعضاء خانواده در این کشور اقامت داشته باشند، برای دریافت ویزای همراهان لازم است فرم مربوطه را تکمیل کنید و مدارک شناسایی، پاسپورت و سند ازدواج را ارائه کنید. افرادی که قصد مهاجرت کاری به کانادا را دارند نیز می توانند ویزای همراه دریافت کنند و به همراه اعضاء خانواده در این کشور اقامت داشته باشند، مدارک لازم جهت اخذ ویزای کار کانادا عبارتند از: تکمیل فرم IMM1295، ارائه پاسپورت معتبر مدت دار، 2 قطعه عکس، ارائه مدارک شناسایی، گواهی تمکن مالی، تاییدیه شغلی، تکمیل فرم اطلاعات خانواده، ارائه مدارک شناسایی و پاسپورت اعضاء خانواده، سند ازدواج، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، مدارک تحصیلی و مدرک معتبر زبان.

مقایسه سطح درآمد در اتریش و کانادا

درآمد افراد در هر دو کشور اتریش و کانادا بسیار بالا می باشد مخصوصا زمانی که تحصیلات دانشگاهی داشته باشند. در جدول ذیل سطح درآمد در اتریش و کانادا بیان شده است:

حوزه کاریمتوسط درآمد ماهانه در اتریش به یورومتوسط درآمد ماهانه در کانادا به دلار کانادا
بخش خصوصی€3640$9740
بخش دولتی€3900$10200

مقایسه هزینه زندگی و ویزای کار اتریش و کانادا

یکی از نکات مهمی که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند در رابطه با هزینه های زندگی است. هزینه عمومی زندگی در کشور اتریش در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی گران نمی باشد، آنچه حائز اهمیت می باشد این است که بین درآمد و هزینه های زندگی در کشور اتریش تعادل برقرار است و مردم می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. به طور متوسط هزینه زندگی در این کشور ماهانه بین 800€ تا 2000€ (یورو) است که این میزان از هزینه با توجه به موقعیت و سبک زندگی متفاوت است.

هزینه زندگی در ایالت های مختلف کانادا متفاوت می باشد، همچنین هزینه ها با توجه به سبک و نوع زندگی افراد متفاوت است. لازم به ذکر است که میزان حقوق و دستمزد در ایالت های مختلف کانادا متفاوت می باشد، به طور کلی می توان گفت میان میزان حقوق و هزینه های زندگی در ایالت های مختلف کانادا تعادل برقرار است. هزینه ماهانه زندگی در این کشور برای خانواده 3 نفره بین 3000$ تا 5000$ (دلار) می باشد.  با مطالعه این مقاله اطلاعاتی در خصوص مقایسه ویزای کار اتریش و کانادا کسب کردید، متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با شرایط کار در اتریش و کانادا و یا سایر کشورهای مورد نظر با کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص مقایسه ویزای کار اتریش و کانادا

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ داده می شود:

  • مقایسه مدارک لازم برای دریافت ویزای کار اتریش و کانادا چگونه است؟ همانطور که در قسمت قبل مطالعه کردید برای ورود به بازار کار در کشور اتریش و کانادا روش های مختلفی وجود دارد. متقاضیان باید با توجه به شرایط و موقعیت خود بهترین روش را برای مهاجرت کاری انتخاب کنند. مدارک مورد نظر جهت اخذ ویزای کار کشور اتریش عبارتند از تکمیل فرم درخواست ویزای کار، 2 قطعه عکس، پاسپورت مدت دار، مدارک شناسایی و ارائه ترجمه آن، پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزای کار اتریش و ارائه رسید آن، بیمه نامه 6 ماهه با اعتبار 30000€ (یورو)، گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده، مدارک تحصیلی، رزومه و سوابق کاری، تاییدیه اشتغال به کار، مدرک زبان آلمانی A2 یا مدرک IELTS5 و گواهی تمکن مالی.
  • مقایسه هزینه زندگی و ویزای کار اتریش و کانادا به چه صورت است؟ یکی از نکات مهمی که متقاضیان باید به آن توجه داشته باشند در رابطه با هزینه های زندگی است. هزینه عمومی زندگی در کشور اتریش در مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی گران نمی باشد، آنچه حائز اهمیت می باشد این است که بین درآمد و هزینه های زندگی در کشور اتریش تعادل برقرار است و مردم می توانند به راحتی در این کشور زندگی کنند. به طور متوسط هزینه زندگی در این کشور ماهانه بین 800€ تا 2000€ (یورو) است که این میزان از هزینه با توجه به موقعیت و سبک زندگی متفاوت است.
4.7/5 - (3 امتیاز)

6 دیدگاه برای “مقایسه ویزای کار اتریش و کانادا

  1. سلمان گفت:

    سلام وقتتون بخیر.در امتیاز بندی برای اخذ ویزای جاب سیکر اتریش گرفتن مدرک از دانشگاه آزاد مورد قبول است یا الزاما دانشگاه سراسری باید باشد؟و اینکه شرط معدل یا حداقل معدل نیز می باشد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مورد قبوله و نیازی نیست که لزوما از دانشگاه های سراسری باشه

  2. شیرین گفت:

    سلام با مدرک ایلتس میشه ویزای جستجوی کار مربوط به رشته های پیراپزشکی و ازمایشگاه گرفت؟یا حتما باید المانی مدرک بگیریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      یکی از مدارکی که نیاز دارید داشتن مدرک زبان آلمانیه ابتدا مقاله ویزای A17 پزشکان آلمان رو مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

  3. سراج دین گفت:

    میخاهم برای شروع تحصیلات به آنجا بروم و در ادامه یک شخصی برای خودم شوم

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایطتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *