مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آفریقای جنوبی

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آفریقای جنوبی

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آفریقای جنوبی از جمله مواردی است که متقاضیان افغان قبل از مهاجرت به آفریقا باید در مورد آن اطلاعات کافی داشته باشند. میزان مهاجرت به کشور آفریقای جنوبی به دلایل مختلفی از جمله رشد اقتصادی بالا در دهه های اخیر، رشد قابل توجهی را کسب کرده است. با توجه به حساس بودن امر مهاجرت لازم است که متقاضیان اطلاعات خود را در این زمینه بالا ببرند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است اطلاعات کافی را در این زمینه به شما خواهیم داد.

کشور آفریقای جنوبی در جنوبی ترین بخش قاره آفریقا واقع شده و پایتخت آن شهرهای پرتوریا، کیپ تاون و بلوم فونتن هستند و بزرگترین شهر آن ژوهانسبورگ می باشد. این کشور با داشتن طبیعتی بکر و زیبا و حیات وحشی بی نظیر موفق شده تا سالیانه درآمد زیادی از صنعت توریسم کسب کند و همین موضوع منجر به پیشرفت اقتصادی این کشور شده است. برای مهاجرت به این کشور همانند کشورهای دیگر راه های متفاوتی وجود دارد. متقاضیان مهاجرت به این کشور در سال های اخیر از طریق مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی وارد این کشور شده اند.

  • شرایط مهاجرت به آفریقای جنوبی چیست؟
  • بهترین مسیر برای مهاجرت به این کشور چیست؟
  • آیا می توان در آفریقای جنوبی درخواست پناهندگی داد؟
  • هزینه مهاجرت به این کشور چقدر است؟

شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به آفریقای جنوبی

مهاجرت تحصیلی به آفریقای جنوبی یکی از راه های مهاجرت به این کشور می باشد. برای این کار متقاضیان افغان تحصیل در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی، باید ابتدا پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های این کشور را به دست بیاورند. پس از دریافت پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر، دانشجویان باید نسبت به دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنند. صرفا دریافت پذیرش از دانشگاه به معنای نهایی شدن امکان تحصیل در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی نمی باشد و متقاضی حتما باید تمامی مراحل این فرآیند را به طور کامل و قانونی انجام دهد.

تحصیل در دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی برای دانشجویان افغان همانند دیگر دانشجویان بین المللی رایگان نیست و این دسته از دانشجویان ملزم به پرداخت شهریه هستند. تحصیل در کشور آفریقای جنوبی کار دشواری نیست و دولت این کشور نسبت به کشورهای دیگر قوانین ساده تری در این زمینه دارد. دانشگاه های این کشور با فراهم آوردن امکان اخذ بورسیه های متعدد برای دانشجویان بومی و بین المللی، به دانشجویان کمک می کند تا هزینه های تحصیل خود را به مقدار زیادی کاهش دهند. در ادامه به بررسی 3 مورد از ارزان ترین دانشگاه های کشور آفریقای جنوبی خواهیم پرداخت.

ارزان ترین دانشگاه های آفریقای جنوبیهزینه تحصیل
Rhodes University$2174 الی $3775 (دلار آمریکا)
North-West University$2313 الی $3507 (دلار آمریکا)
University of Cape Town$4478 (دلار آمریکا)

شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به آفریقای جنوبی

شرایط مهاجرت کاری اتباع افغانستان به آفریقای جنوبی

یکی دیگر از روش های موجود برای مهاجرت به آفریقا مهاجرت کاری می باشد. برای مهاجرت کاری به آفریقا دو روش وجود دارد. روش اول دریافت یک پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در کشور آفریقای جنوبی می باشد. در این روش فرد پس از دریافت پیشنهاد کار در این کشور، باید با ارائه و تامین یک سری از مدارک اقدام به اخذ ویزای کار کند. این نوع از ویزا ویزای کار عمومی نیز نامیده می شود. معمولا کارفرماهای کشور آفریقای جنوبی به دلایل متعددی از جمله زمان بر بودن فرآیند مهاجرت نیروی متخصص از کشور مبدا اقدام به جذب نیرو از بین افراد تبعه آفریقای جنوبی می کنند و دریافت این نوع از ویزا برای افراد خارجی پروسه ای سخت خواهد بود.

نوع دیگری از ویزا تحت عنوان ویزای جستجوی کار وجود دارد که راه ساده تری برای مهاجرت از طریق کار به آفریقای جنوبی می باشد. در فرآیند اخذ این نوع از ویزا، متقاضی نیازی به داشتن پیشنهاد کار از سوی کارفرما نخواهد داشت و این فاکتور باعث آسان تر شدن مهاجرت از این طریق شده است. نیروی متخصص با اثبات توانایی خود و اخذ ویزای جست و جوی کار، می تواند وارد خاک کشور آفریقای جنوبی شده و به جست و جوی کار مورد نظر خود بپردازد.

پس از اخذ این نوع از ویزای کار، فرد متقاضی به مدت 9 ماه می تواند در کشور آفریقای جنوبی اقامت کند و به مدت 2 سال قابل تمدید است. در صورت یافتن کار مورد نظر فرد پس از 5 سال اقامت در کشور آفریقای جنوبی می تواند اقدام به کسب اقامت دائم این کشور کند. نکته قابل نوجه در این نوع از ویزا این است که فرد می تواند به همراه همسر و فرزندان خود به این کشور مهاجرت کند.

شرایط مهاجرت اتباع افغان به آفریقای جنوبی از طریق پناهندگی

یکی از راه های ورود به کشور آفریقا و دریافت اقامت، پناهندگی می باشد. این روش یکی از روش های بسیار رایج بین افغان ها در امر مهاجرت می باشد. به طور کلی مهاجرت از طریق پناهندگی پروسه ای بسیار دشوار،خطرناک و طاقت فرسا می باشد و حتی ممکن است به قیمت از دست دادن جان پناهجویان تمام شود. افراد پس از ورود به کشور مقصد باید مدتی در کمپ های پناهجویان اقامت کنند تا پرونده آنان بررسی شود. پناهجویان باید دلایل قانع کننده ای از جمله در خطر بودن جان خود در کشور مبدا به دلیل گرایشات سیاسی، دینی و غیره داشته باشند تا بتوانند از این طریق مهاجرت کنند. با توجه به خطرات زیاد اقدام به مهاجرت از طریق پناهندگی، بهتر است متقاضیان از روش های دیگری از جمله مهاجرت از طریق تحصیل یا کار نسبت به اخذ اقامت کشور آفریقای جنوبی اقدام کنند.

متقاضیان افغان می توانند با مطالعه مقاله شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به اتریش در زمینه مهاجرت به کشور اتریش اطلاعاتی کسب کنند. در صورت نیاز به راهنمایی های بیشتر در زمینه مهاجرت و یا اخذ پذیرش و بورسیه از دانشگاه های سراسر دنیا، کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما هستند.

5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به آفریقای جنوبی

  1. سیدآغا هاشمی گفت:

    من میخواهم برای زنده گی کردام به افریقا بیرام برای همیشه میخواهم افغانستان را ترکم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      چگونه می توانیم شما رو راهنمایی کنیم؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *