مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مالتا

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مالتا

مهاجرت به اروپا از مواردی است که برای مردم کشورهای مختلف جذاب بوده است، شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مالتا نیز می تواند جذاب باشد. به دلیل شرایط نامساعد کشور افغانستان، عده زیادی از اتباع این کشور در سال های اخیر تصمیم به مهاجرت گرفته اند. در ان مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه و گردآوری شده است، یه سوالاتی در زمینه شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کشور مالتا پاسخ خواهیم داد و انواع روش های مهاجرت به این کشور را بررسی خواهیم کرد.

  • آیا مالتا پناهجوی اافغانستانی می پذیرد؟
  • محدودیت های مهاجرت افغانستانی ها به این کشور چیست؟
  • بهترین روش برای مهاجرت به مالتا چیست؟
  • شرایط سرمایه گذاری در مالتا چیست؟
  • آیا می توان ویزای کاری مالتا را به دست آورد؟

روش های مهاجرت به مالتا

کشور مالتا، یکی از کوچکترین کشورهای اروپاست که در جنوبی ترین نقطه آن و در مرکز دریای مدیترانه واقع شده است. این کشور مجمع الجزایر کوچکی است که پایتخت آن والتا و بزرگترین شهر آن، شهر بیرکیرکارا می باشد. مالتا با در بر گرفتن جمعیتی حدود 441500 نفر در مساحت کم خود، یکی از پرتراکم ترین کشورهای جهان به شمار می رود. زبان رسمی این کشور انگلیسی و مالتی بوده اما درصد زیادی از ساکنین آن به زبان ایتالیایی نیز مسلط هستند. اقتصاد این کشور از منابع مختلفی از جمله صادرات و تجارت بین الملل، کشتی سازی و لوازم الکترونیکی کسب درآمد می کند. هم چنین به دلیل جاذبه های فراوان، سالیانه توجه عده زیادی از توریست های سراسر دنیا را به خود جلب می کند.

طی سال های اخیر، آمار تقاضای مهاجرت به کشور مالتا روند صعودی داشته است. به دلیل فراهم کردن استانداردهای بالای زندی برای شهروندان از سوی دولت مالتا، می توان گفت که این کشور به یکی از بهترین مقاصد جهت مهاجرت تبدیل شده است. مهاجران از طریق روش هایی که در ادامه ذکر می شود توانسته اند تا امتیاز زندگی در این کشور را به دست آورند:

  • مهاجرت از طریق اخذ ویزای کاری
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت در مالتا
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک تبعه این کشور

شرایط مهاجرت کاری اتباع افغانستان به مالتا

شرایط مهاجرت کاری اتباع افغانستان به مالتا

همان طور که ذکر شد، یکی از روش های موجود جهت دریافت اجازه اقامت در کشور مالتا برای اتباع افغانستان، اخذ ویزای کاری این کشور است. یکی از مهم ترین ملزومات جهت ارائه درخواست اخذ ویزای کاری کشور مالتا، ارائه پیشنهاد کار از سوی یک کارفرمای معتبر در این کشور است. همانند سایر کشورهای اروپایی، کارفرما ابتدا باید درخواست خود را به منظور جذب نیروی متخصص آگهی کند. با گذشت 3 ماه از تاریخ انتشار آگهی و عدم یافت فرد مورد نظر در بین شهروندان کشور مالتا، کارفرما اجازه خواهد داشت تا جهت جذب نیرو از بین داوطلبان کشورهای دیگر اقدام کند. افراد پس از دریافت پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در کشور مالتا می توانند با مراجعه به سفارت این کشور و ارائه مدارک مورد نیاز، جهت اخذ ویزای کاری کشور مالتا اقدام نمایند. مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای کاری مالتا به شرح زیر است:

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 6 ماه
  • پیشنهاد کاری از سوی کارفرما در مالتا
  • انگیزه نامه جهت مهاجرت
  • عکس 6 در 4
  • بیمه نامه
  • گواهی عدم سوسابقه کیفری
  • مدرک زبان
  • قرارداد کاری با ذکر میزان درآمد
  • شناسنامه و کارت ملی
  • رزومه کاری
  • گواهی اثبات توانای تمکین مالی
  • تکمیل فرم های مربوطه

پس از قبول درخواست ویزای کار توسط سفارت مالتا و درصورت اشتغال، فرد ملزم به پرداخت مبلغ 5000€ (یورو) به اداره مالیات این کشور می باشد که پس از گذشت 3 سال، یک پنجم این مبلغ به فرد بازگردانده می شود. پس از گذشت چند سال از اشتغال در این کشور و پرداخت مالیات، فرد می تواند درخواست خود را جهت اخذ اقامت دائم این کشور به مراجع مربوطه ارائه دهد.

نمودار نرخ بیکاری در مالتا

شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به مالتا

دانشگاه های کشور مالتا از اعتبار خوبی در میان سایر دانشگاه های کشور اروپا برخوردارند و مدرک ارائه شده در دانشگاه های این کشور در سرتاسر دنیا پذیرفته شده است. به دلیل هزینه پایین تحصیل در مالتا نسبت به تحصیل در فرانسه، مهاجرت تحصیلی به این کشور می تواند گزینه بسیار مناسبی برای اتباع افغانستان باشد. زبان آموزش در این کشور انگلیسی است اما کورس هایی به طور محدود به زبان مالتی ارائه می شوند. متقاضیان تحصیل در کشور مالتا باید مدرک زبان انگلیسی مورد نظر دانشگاه محل تحصیل خود را اخذ نموده و یا در دوره های آموزشی زبان موسسات این کشور شرکت نمایند.

علیرغم پایین بودن هزینه های تحصیل در این کشور، به دانشجویان بین المللی کمک هزینه های تحصیلی نیز تعلق می گیرد. هم چنین امکان انجام کار دانشجویی، در حوزه های مربوط و نامربوط به رشته تحصیلی نیز به دانشجویان کمک می کند تا بخشی از هزینه های زندگی و تحصیل خود در این کشور را تامین کنند. دانشجویان می توانند پس از اتمام تحصیل خود در کشور مالتا مشغول به کار شوند و از این طریق اقامت خود را تمدید کنند.

پارامترحداقل هزینه سالیانه تحصیل در مالتا برای دانشجویان بین المللی به یورو
University of Malta8500€
American University of Malta2500€
Malta College of Arts, Science & Technology5000€

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مالتا از طریق ازدواج

اخذ ویزای کشور مالتا از طریق ازدواج نیز منجر به اقامت در این کشور خواهد شد. اتباع افغانستان می توانند از طریق ازدواج با یک فرد مالتایی، اقامت این کشور را از آن خود کنند. طبق موارد اعلام شده از سوی دولت مالتا، افرادی که 5 سال از ازدواج آنان با یکدیگر گذشته باشد می توانند جهت اخذ اقامت این کشور اقدام کنند. ممکن است مهاجرت از این طریق برای برخی افراد کمی دشوار باشد اما نسبت به روش هایی همچون چناهندگی، از امنیت بالاتری برخوردار است. افرادی که از این طریق جهت اخذ اقامت کشور مالتا اقدام می کنند، باید مدارکی را ارئه دهند. یکی از مهم ترین مدارک مورد نیاز، اثبات صوری نبودن ازدواج طرفین است که معمولا با ارائه عکس ها و اسنادی که از ابتدای شروع آشنایی آن ها جمع آوری شده است امکان پذیر است.

یکی دیگر از مدارک، گواهی اثبات توانایی تمکین مالی فرد است که نشان دهنده توانایی وی در جهت پرداهت هزینه های زندگی در این کشور است. در صورت داشتن فرزند، روند اخذ اقامت کشور مالتا از طریق ازدواج با سهولت بیشتری انجام می گیرد. در صورت وجود هر گونه ازدواج قبلی، فرد باید مدرکی جهت اثبات جدایی و یا مرگ همسر سابق را ارائه دهد. جهت اطلاع بیشتر از نحوه مهاجرت اتباع افغانستان می توانید مقاله های مهاجرت اتباع افغانستان به لیتوانی و شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به مجارستان را مطالعه کنید. در صورت نیاز به مشاوره، تیم وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده در اختیار گذاشتن تجربیات خود و کمک به شما عزیزان می باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *