مهاجرت

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی

شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی

به دلیل جذابیت مهاجرت به کشورهای اروپایی، بررسی شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی برای این دسته از عزیزان مفید بشمار میرود. به دلایل مختلفی از جمله نرخ باسوادی بالا، اقتصاد در حال گسترش، امنیت سیاسی، آب و هوای مدیترانه ای و جزایر زیبا، کشور کرواسی یکی از بهترین کشورهای اروپا جهت مهاجرت می باشد.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالاتی از جمله موارد زیر پاسخ خواهیم داد:

  • روش های مهاجرت به کشور کرواسی برای اتباع افغانستان کدامند؟
  • آیا اخذ اقامت کرواسی از طریق ازدواج امکان پذیر است؟
  • آیا کرواسی طرح اقامت بشردوستانه را پذیرفته است؟
  • هزینه مهاجرت به کرواسی چیست؟
  • چه کسانی شانس بیشتری برای مهاجرت به این کشور دارند؟>
  • آیا شهروندان افغانستان می توانند در این کشور زندگی کنند؟
  • از چه طریق می توان شانس اشتغال در کرواسی را بالا برد؟
  • هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور کرواسی به چه صورت است؟

شرایط کلی زندگی در کرواسی

جمهوری کرواسی یکی از کشورهای واقع شده در ناحیه بالکان و در همسایگی کشورهایی از جمله اسلوونی، مجارستان، صربستان، بوسنی و هرزگوین و مونته گرو می باشد. پایتخت کرواسی شهر زاگرب بوده که 684800 نفر از جمعیت این کشور را در خود جای داده است. درصد زیادی از جمعیت ساکنین این کشور کروات هستند و زبان رسمی آن ها زبان کرواتی نام دارد. کرواسی از آب و هوای معتدل برخوردار است و از سوی جنوب غرب به دریای آدریاتیک منتهی می شود. این کشور در سواحل دریای آدریاتیک بیش از 1000 جزیره را در بر گرفته و تعدادی از این جزیره ها ساکنین دائمی دارند و نقش مهمی در گسترش صنعت گردشگری آن ایفا می کنند.

اقتصاد کرواسی یکی از اقتصادهای در حال رشد در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپاست که صنعت گردشگری و بنادر متعدد، نقش مهمی در این حوزه داشته اند. با توجه به توسعه اقتصادی و هم چنین شرایط مطلوب زندگی در کشور کرواسی، این کشور به یکی از بهترین گزینه ها جهت مهاجرت اتباع افغامستان تبدیل شده است. درصد رضایت از مهاجرت به این کشور بالا بوده و مهر تاییدی بر تصمیم کسانی است که قصد مهاجرت به این کشور را دارند. مهاجرت به کشور کرواسی از طریق روش های گوناگی امکان پذیر است. راه های مهاجرت به کرواسی عبارتند از:

  • از طریق اخذ ویزای تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یک تبعه این کشور
  • از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

متقضیان عزیز دقت داشته باشند که به علت خطرات و معایب فراوانی که پناهندگی به دنبال دارد، مهاجرت از این طریق به هیچ وجه پیشنهاد نمی شود و بهتر است تا روش های امن تری جهت اخذ اقامت کشور کرواسی هم چون مهاجرت تحصیلی، کاری و غیره را برگزینند.

در نمودار زیر به بررسی تعداد مهاجرت اتباع افغانی به کرواسی طی سال های اخیر می پردازیم:

تعداد مهاجرت اتباع افغانی به کرواسی

شرایط مهاجرت تحصیلی اتباع افغانستان به کرواسی

اخذ ویزای تحصیلی کشور کرواسی یکی از امن ترین روش ها جهت مهاجرت اتباع افغانستان به این کشور است. دانشگاه های کشور کرواسی در دو بخش دولتی و خصوصی به متقاضیان خدمات خود را ارائه می دهند. امکان تحصیل در رشته های مختلف در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا برای علاقه مندان فراهم می باشد. پذیرش در دانشگاه های این کشور بر اساس رزومه تحصیلی فرد متقاضی انجام می شود و اخذ نمرات بالا درمقاطع پیشین شانس فرد را در این زمینه بالاتر می برد. یکی از نکات مثبت تحصیل در کشور کرواسی، امکان استفاده از کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه هایی است که دولت این کشور در اختیار افراد واجد شرایط قرار می دهد. برای بهره مندی از این مزیت، افراد باید عدم توانایی مالی خود در پرداخت هزینه های تحصیل را ثابت کرده واز رزومه تحصیلی قابل توجهی برخوردار باشند.

زبان تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری این کشور انگلیسی است و متقاضیان باید به این زبان تسلط کافی داشته باشند. یرای دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های به زبان کروات، امکان شرکت در دوره های زبان در این کشور فراهم شده است. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور کرواسی در مقایسه با اکثر کشورهای اروپایی پایین می باشد و امکان انجام کار پاره وقت برای دانشجویان بین المللی، تامین هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور را آسان تر کرده است. هزینه تحصیل در دانشگاه های کشور کرواسی بسته به نوع رشته انتخابی متفاوت است. به عنوان مثال، هزینه تحصیل در رشته تجارت در دانشگاه زاگرب (University of Zagreb) به طور سالیانه $4190 (دلار آمریکا) و هزینه سالیانه تحصیل برای دانشجویان بین المللی دانشکده اقتصاد در دانشگاه University of Rijeka ،$1200 دلار اعلام شده است.

شرایط مهاجرت کاری اتباع افغانستان به کرواسی

شرایط مهاجرت کاری اتباع افغانستان به کرواسی

مهاجرت کاری به کشور کرواسی یکی دیگر از گزینه هایی است که اتباع افغانستان می توانند از این طریق جهت به اخذ اقامت این کشور مبادرت ورزند. فرصت های کاری متعددی برای جوانان در این کشور وجود دارد و این دسته از افراد می توانند با ارائه رزومه خود جهت اشتغال در این کشور اقدام کنند. برخورداری از یک رزومه کاری قوی و مهارت بالا در زمینه شغلی خود یکی از مهم ترین موارد برای جلب توجه کارفرمایان کروات می باشد. هم چنین داشتن تحصیلات دانشگاهی می توانند شانس فرد را در این زمینه افرایش دهند. یکی دیگر از مواردی که در حوزه اشتغال در کشور کرواسی اهمیت دارد، برخورداری از دانش کافی در زبان انگلیسی می باشد. پس از 2 سال اشتغال در کشور کرواسی، فرد می تواند جهت اخذ اقامت دائم این کشور اقدام کند و مراحل لازم را انجام دهد.

مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی از طریق ازدواج

اتباع افغانستان می توانند با ازدواج با یک تبعه کرواسی موفق به اخذ اقامت این کشور شوند. دولت کرواسی ازدواج شهروندانش با افراد خارجی را بلامانع دانسته و تحت شرایطی به فرد خارجی اقامت دائم ان کشور را اعطا می کند. مهم ترن نکته در مهاجرت از طریق ازدواج، اثبات واقعی بودن ازدواج و وجود علاقه قلبی بین طرفین است. در صورتی که ازدواج تنها جهت اقامت در این کشور انجام شود مراحل قانونی با موفقیت طی نخواهند شد. یکی دیگر از شروطی که دولت کرواسی در خصوص ازدواج با افراد خارجی اعلام کرده است، اثبات توانایی مالی فرد کروات جهت تمکین خود و فرد خارجی است.

طرفین ازدواج باید بالای 18 سال داشته باشند و مراسم ازدواج در شهرداری کرواسی صورت بگیرد. افراد باید مدارک لازم را به همراه ترجمه به سفارت کرواسی ارائه دهند. در صورت داشتن فرزند پس از 3 سال و در صورت عدم داشتن فرزند، پس از گذشت 5 سال از زندگی در کرواسی فرد خارجی می تواند جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست دهد. در صورت دارا بودن شرایط ذکر شده، این روش یکی از آسان ترین روش ها برای دریافت اقامت دائم و در نهایت پاسپورت کشور کرواسی می باشد.

شما عزیزان می توانید با مطالعه مقاله های اخذ اقامت دائم کرواسی، ویزای کار کرواسی و هزینه زندگی در کرواسی، با اطلاعات بیشتری در زمینه مهاجرت به این کشور تصمیم گیری نمایید. جهت نیاز به راهنمایی های بیشتر، تیم وکلای مجرب و با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما هستند.

سوالات پرتکرار در خصوص شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی

در این بخش از مقاله قصد داریم تا به برخی از سوالات پرتکرار شما عزیزان در خصوص شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی پاسخ دهیم. برخی از مهمتریت سوالات شما در این زمینه عبارت اند از:

  • شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی طی چند سال اخیر چگونه است؟ بر خلاف اغلب اتباع کشورهای آسیای مرکزی، شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی بسیار ساده و در کترین زمان ممکن صورت می پذیرد.
  • الزامات ویژه در شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی کدام ها هستند؟ تمامی اتباع افغانستان که به دنبال مهاجرت به افغانستان هستند، باید الزامات ویژه در شرایط مهاجرت اتباع افغانستان به کرواسی را رعایت کنند. این الزامات شامل پاسپورت و ویزای معتبر، عکس، فرم درخواست و تمکن مالی می شود.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *