مهاجرت

ازدواج در کانادا

ازدواج در کانادا

برخی از افراد که یک نامزد کانادایی دارند یا از این طریق می خواهند وارد این کشور شوند باید از شرایط ازدواج در کانادا مطلع شوند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله سعی دارد تا تمامی اطلاعات مورد نیاز در ارتباط با اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق ازدواج را در اختیار متقاضیان گرامی قرار دهد. ازدواج با تبعه کانادایی در سال گذشته رشد روز افزونی به خود دید و ایرانیان بی شماری به این سمت قدم برداشتند.

کانادا از نظر وسعت خاک دومین کشور وسیع جهان می باشد و پایتخت آن اُتاوا است. برخلاف وسعت زیاد این کشور تنها 33 میلیون نفر جمعیت دارد. کانادا یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان است و در میان 10 کشور اول تولید کننده جهان قرار دارد. تنوع بالای فرهنگی که در این کشور وجود دارد این کشور را به یکی از بهترین منطقه های دنیا جهت مهاجرت تبدیل نموده فلذا یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست.

در این مطلب میخوانید نمایش

کشور کانادا در مجموع از 10 استان و 3 قلمرو مستقل تشکیل شده که همگی تحت حاکمیت دولت فدرال کانادا قرار دارند که عبارت اند از آلبرتا، بریتیش کلمبیا، جزیره پرینس ادوارد، منیتویا، نیو برانزویک، نوا اسکوشیا، نونووت، اونتاریو، کبک، ساسکاچوان، نیوفاندلند و لابرادور، مناطق شمال غربی و یوکان.

اینفوگرافیک ازدواج در کانادا

مزایابی شمار ازدواج در کانادا

ازدواج در کانادا برای آن دسته از افرادی که به دنبال تجربه زندگی راحت در خارج از کشور هستند گزینه بسیار مطلوبی تلقی می شود. به عبارت دیگر، ازدواج در کانادا امتیازات ویژه ای را برای تمامی زوج های جوان از سراسر جهان ارائه کرده است. البته لازم به ذکر است که، اتباع کشورهای خارجی بهتر است قبل از اینکه فرآیند ازدواج در این کشور را شروع کنند به خوبی با جوانب مثبت و منفی ازدواج در کانادا آشنا شوند. در غیر این صورت با چالش های متعددی در طول زندگی یا کار در کانادا مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین مزیت های ازدواج در کانادا سهولت ازدواج در این کشور به ویژه در فرآیند ثبت ازدواج در کانادا می باشد. علاوه بر این، هزینه زندگی در کانادا نیز به نسبت برخی از کشورهای مدرن اروپایی و ایالت متحده آمریکا پایین تر خواهد بود.


جهت آشنایی بیشتر با دیگر مزیت های ازدواج در کانادا برای اتباع خارجی، به موارد ذکر شده در جدول زیر توجه فرمایید:

مزایا متعدد ازدواج در کاناداتوضیحات
مالیات مطلوبزندگی به عنوان یک زوج متاهل می تواند بر میزان مالیات فدرال تاثیر بگذارد. اما دولت کانادا مشوق های مالیاتی متعددی را برای زوج های جوان ارائه کرده است.
هزینه های مراقبت از کودکهزینه های مراقبت از کودک در کانادا به نسبت اغلب کشورهای مدرن اروپایی بسیار پایین تر خواهد بود.
تقسیم درآمد بازنشستگیشما و همسر یا شریک زندگی خود در کانادا می توانید درآمد  مستمری واجد شرایط خود را به راحتی تقسیم کنید.
بیمه اجتماعیزوج های جوان در کانادا پس از ازدواج می توانند از تمامی مزیت های بیمه اجتماعی در این کشور به طور مساوی بهره مند شوند.

شرایط اخذ ویزای همسر کانادا

از طریق ازدواج با شهروند کانادا و یا فرد مقیم کانادا به راحتی می توان به مجوز اقامت موقت TRC رسید. در این مورد متقاضیان هیچ منع قانونی نیز ندارند. پس بر طبق قوانین کشور کانادا اتباع خارجی مجازند تا با شهروندان کانادایی ازدواج کنند و از این طریق به مجوز اقامتی کانادا دست یابند. در این صورت آنها بایستی از طریق برنامه مهاجرت خانوادگی The Family Class درخواست داده و به ویزای همسر کانادا دست یابند.

منتها برای اخذ ویزای همسر، همسر کانادایی بایستی حائز شرایط زیر باشد:

  • حداقل 18 سال داشته باشد
  • تبعه کانادا و یا مقیم دائمی این کشور باشد
  • دارای تمکن مالی کافی برای اسپانسری همسرش باشد
  • اثبات کند که هیچ کمک هزینه ای از نهادهای تامین اجتماعی کانادا دریافت نمی کند

اثبات زوجیت از طریق گواهی ازدواج در کانادا

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که تمامی متقاضیان ازدواج در کانادا باید به طور دقیق بررسی کنند، اثبات زوجیت از طریق گواهی ازدواج در این کشور است. به عبارت دیگر، زوج های جوان در کانادا بدون اثبات زوجیت خود در این کشور با چالش های متعددی در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. به طور کلی، تمامی اتباع کشورهای خارجی پس از ازدواج در کانادا باید برای دریافت گواهی ازدواج در این کشور اقدام نمایند. فرآیند دریافت گواهی ازدواج در کانادا معمولا به صورت آنلاین، از طریق پست، فکس یا به صورت حضوری انجام می شود. همچنین، تمامی مراحل دریافت گواهی ازدواج در کانادا باید به طور دقیق رعایت شود.

البته شایان ذکر است که گواهی ازدواج در کانادا با گواهی ازدواج که قبل از ازدواج می گیرید متفاوت خواهد بود. همچنین این نوع از گواهی ازدواج با سند رسمی ازدواج که ممکن است مقامات پس از ازدواج به شما اعطا کنند متفاوت است. به این نکته مهم نیز  توجه فرمایید که، سند صیغه عقد، سابقه ازدواج قانونی شما در این کشور نیست. متصدی باید جواز ازدواج شما را برای ثبت به اداره ثبت احوال در کانادا ارسال کند. که این فرآیند معمولا تا 10 هفته کاری طول می کشد، برای اطلاع از مدت زمان پردازش می توانید به زمان های سرویس در سازمان ثبت احوال مراجعه فرمایید. به این ترتیب، پس از ثبت نام متقاضیان می توانند برای گواهی ازدواج در کانادا اقدام کنند. در نهایت اینکه، اگر به سرعت به گواهی ازدواج در کانادا نیاز دارید، می توانید هزینه بیشتری را بپردازید.

تابعیت کانادا و روش های اخذ آن از طریق ازدواج

قانون تابعیت کانادا قانون ناظر بر اعطای تابعیت کانادایی به افراد می باشد. قانونی که بر اساس آن هر کسی که در خاک کانادا متولد شده باشد به طور اتوماتیکی به تابعیت و سیتیزن شیپی کانادا دست می یابد. از سوی دیگر همین قانون بر این نکته تاکید دارد که کسانی که دارای اقامت دائم (PR) کانادا هستند نیز می توانند به تابعیت این کشور دست یابند. در واقع این روش برای اخذ تابعیت کانادایی مخصوص متقاضیان 18 تا 54 ساله است منتها به شرطی که:

روش اخذ تابعیت کانادایی مخصوص متقاضیان 18 تا 54 ساله

متقاضیان 18 تا 54 ساله بوده و کلا 20 سوالی است که متقاضیان بایستی در عرض 30 دقیقه به آنها پاسخ دهند. در ضمن پاسخ صحیح به حداقل 15 سوال منجر به قبولی در آزمون مذکور خواهد شد.

اما محتوای آزمون شهروندی کانادا نیز درباره موضوعات زیر است:

  • تاریخ
  • جغرافیا
  • اقتصاد
  • دولت
  • قوانین
  • سمبل ها

شرایط متقاضیان از طریق ازدواج به کانادا

شخص متقاضی مهاجرت از روش ازدواج به کانادا ملزم به داشتن اقوام درجه یک در این کشور می باشد که قادر به حمایت و همچنین ساپورت نمودن این شخص شود، همچنین این شخص ملزم به داشتن حق شهروندی و یا حق اقامت از نوع دائم در این کشور می باشد. اشخاص متقاضی مهاجرت از طریق ازدواج باید سابقه اقامت به میزان حداقل 2 سال از زمانی که همسر وی موفق به دریافت اقامت دائم این کشور شود را داشته باشد. همچنین فرد باید یک نوع رابطه قانونی با همسر خود داشته باشد با این توضیح که اگر به غیر این صورت باشد، اقامت شخص حمایت کننده لغو خواهد شد.

در حالتی که خود این اشخاص قادر به تامین نمودن مخارج لازم برای زندگی خود نباشند، شخصی که قصد حمایت از این اشخاص را دارد ملزم به تامین یکسری از مخارج می باشد، سایر این مخارج عبارتند از:

  • تامین هزینه لازم برای خورد و خوراک، البسه، فراهم نمودن محل زندگی و دیگر نیازهای لازم برای زندگی
  • تامین کلیه مخارج لازم برای انجام مراقبت های پزشکی و بهداشتی که در برگیرنده کلیه خدمات بهداشت عمومی نخواهد شد.
  • این اشخاص ملزم به سکونت در این کشور می باشند و در غیر این صورت باید تعهد بدهند که بعد از موفقیت به ورود به این کشور اقدام به سکونت نمایند.
  • این اشخاص باید به سن قانونی 18 سال رسیده باشند و همچنین سابقه کیفری یا محکومیت و زندان را نداشته باشند و همچنین دچار ورشکستگی نشده باشند.

اسپانسرشیپ خانواده (Sponsorship Family) در کانادا

اگر شهروند کانادا باشید و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشید و سن 18 سال یا بیشتر را داشته باشید می توانید اسپانسر یا به عبارتی حامی خانواده خود برای مهاجرت به کانادا شوید. اگر خانواده شما اقامت دائم کانادا را از این طریق دریافت نمایند می توانند در کانادا زندگی کرده و به تحصیل و کار بپردازند. فردی می تواند اسپانسر شود که خود تبعه کانادا باشد و یا اقامت دائم کانادا را داشته باشد و اینکه سن 18 سال به بالا داشته باشد.

برای اینکه فردی اسپانسر خانواده خود شود می بایست موارد زیر را تضمین نماید:

  • توانایی تامین نیازهای اولیه خود و خانواده خود از جمله خوراک، پوشاک و مسکن
  • توانایی تامین مالی خانواده
  • تضمین اینکه خانواده شما نیاز به درخواست کمک مالی از دولت نخواهد داشت.

حمایت از همسر از طریق ازدواج در کانادا

متقاضی اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق ازدواج که می خواهد با حمایت همسر کانادایی خود به کانادا مهاجرت نماید از نظر مالی نیز تحت حمایت همسر خود خواهد بود. همسری که اسپانسر می شود می بایست مدارک زیر را ضمیمه تقاضانامه خود نماید:

  • گواهی پزشکی (سرانه سلامت در کانادا به قدری بالا است که شاید این تست سلامت قبل از مهاجرت به خاطر همین عنوان باشد، بیمه ها در کانادا شاید تمامی هزینه های درمانی شما را تامین کنند)
  • گواهی سابقه کیفری (اگر وی دارای سابقه کیفری باشد یا خطری برای امنیت کانادا محسوب شود اجازه ورود به خاک کشور کانادا را اخذ نخواهد کرد)

حال برای اسپانسر کردن همسر و درصورت وجود، فرزند وی، می بایست ابتدا فرد به عنوان تبعه و یا مقیم دائم کانادا باید درخواست اسپانسر شدن را بدهد. case processing centre درکانادا درخواست اسپانسرشیپ وی را بررسی نموده و سپس درنامه ای به وی اعلام می کند که آیا Citizenship and Immigration Canada درخواست وی را پذیرفته و یا خیر. در مرحله دوم همسر باید درخواست اقامت دائم بنماید. هر 2 تقاضای اسپانسرشیپ و اخذ اقامت دائم می بایست در یک زمان ارسال شوند.

نکات کلیدی در خصوص ازدواج در کانادا

تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ازدواج در کانادا هستند، باید تلاش کنند که قبل از ورود به این کشور با نکات کلیدی در خصوص ازدواج در کانادا آشنا شوند. یکی از اصلی ترین نکات کلیدی در خصوص ازدواج در کانادا این است که، ازدواج شاد در کانادا نیازمند کار در این کشور است. همچنین برقراری ارتباط بسیار کلیدی است و زوجین باید تلاش کنند تا صریح و صادقانه با یکدیگر صحبت کنند. علاوه بر این، تمرین سازش و یافتن راه هایی برای ملاقات در نیمه راه برای زوجین بسیار مهم است. در نهایت با رعایت این موارد کلیدی، موجب رضایت بین طرفین می شود. در نهایت اینکه ازدواج در کانادا مستلزم تعهد قوی از طرف هر دو طرف است. همچنین این مورد ضروری است که مایل باشید از طریق چالش ها کار کنید و گام هایی برای تقویت پیوند بین خود بردارید.

چالش های اساسی ازدواج در کانادا

همانند اغلب کشورهای پیشرفته جهان، ازدواج در کانادا نیز می تواند در کنار مزایا بی شماری که برای متقاضیان به همراه دارد، دارای چالش های متعددی نیز دز این زمینه باشد. با این حال ازدواج در این کشور بدون اشکال نیست. به طور مثال، برای برخی از افراد خطرات مالی ازدواج می تواند یک نگرانی بزرگ محسوب شود. زیرا طلاق در این کشور می تواند از نظر مالی بسیار ویرانگر باشد و حتی در برخی از موارد ممکن است قراردادهای پیش از ازدواج قابل ازدواج نباشد. یکی دیگر از چالش های ازدواج در کانادا این است که، این امر ممکن است موجوب از دست دادن استقلال شود به ویژه برای افرادی که عادت دارند خودشان تصمیم بگیرند.

در نمودار زیر می توانید روند ازدواج در کانادا را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

روند ازدواج در کانادا

نحوه درخواست اسپانسرشیپ کانادا

درخواست اسپانسرشیپ همسر و درصورت وجود، فرزندان وابسته در 3 گام انجام می گیرد. دریافت فرم پذیرش: اگر همسر وی به همراه وی در کانادا زندگی می کنند باید از طریق درخواست اقامت دائم برای همسر خود اقدام نماید. اگر همسرش یک فرزند داشته باشد (از ازدواج قبلی) درصورتی که فرزند وابسته محسوب شود (مجرد زیر 21 سال) می تواند در پذیرش مادر و یا پدرش قرار بگیرد. همسر می تواند مادامی که درخواست وی در دست بررسی است مجوز کار اخذ نموده و مشغول به کار شود.

حال اگر همسر و فرزند وابسته در خارج از کانادا زندگی می کنند در اینصورت از طریق خویشاوندی درخواست خود را ارسال نماید. یعنی درخواست اسپانسر کردن عضوی از خانواده. پس از اینکه شخص به عنوان یک اسپانسر شناخته شد CPC درخواست وی را به یک دفتر ویزای کانادایی برای بررسی ارسال می کند. شخص اسپانسر باید تعهد دهد که همسر خود را به مدت 3 سال تحت حمایت خود قرار خواهد داد. در صورت وجود فرزند نیز باید تعهد دهد که 3 تا 10 سال بسته به سن فرزند وی را در حمایت خویش قرار خواهد داد.

هزینه اخذ اقامت و تابعیت کانادا از طریق ازدواج

هزینه پذیرش حدودا 490$ (دلار کانادا) است که متقاضی اقامت دائم می بایست به صورت آنلاین بپردازد و فیش آن را ضمیمه پرونده اش کند. این پول تنها درصورتی قابل استرداد است که پرونده وارد فرایند رسیدگی نشده باشد. اگر پرونده وارد فرایند رسیدگی شده باشد و شخص متقاضی به هر دلیلی منصرف شود این پول به هیچ وجه قابل استرداد نخواهد بود.

قوانین ازدواج در کانادا

براساس قوانین 2023 کانادا اگر شخص اسپانسر و همسرش طی 2 سال و یا کمتر در ارتباط بوده باشند و فرزند مشترکی نیز نداشته باشند اقامت دائم به صورت مشروط صادر خواهد شد. به این صورت که آنها باید از روز اخذ اقامت دائم مشروط تا 2 سال در یک ارتباط قانونی به سر ببرند و پس از اتمام 2 سال این شرط ساقط می شود. بنابراین کسانی که بیش از 2 سال باهم در ارتباط بوده اند و یا دارای یک فرزند مشترک بوده اند مشمول این قانون نمی شوند.

بررسی قوانین ازدواج در کانادا

تردید در فرآیند ازدواج در کانادا

از جمله مواردی که باعث تردید مسئولین بررسی کننده فرایند شرایط ازدواج می باشد عبارتند از:

  • وجود فاصله سنی زیاد بین زوجین
  • وجود تفاوت زبان بین زوجین برای برقراری ارتباط
  • وجود تفاوت در دین زوجین
  • تفاوت فرهنگی میان افراد
  • نبود اسنادی برای اثبات روابط افراد پیش از ازدواج

از جمله مواردی که باعث راضی شدن و همچنین قانع شدن مسئول بررسی کننده شرایط متقاضی می شود عبارتند از:

  • همراه داشتن عکس های خانوادگی که بیانگر داشتن رابطه قانونی و خانوادگی بین زوجین باشد.
  • همراه داشتن عکس هایی نظیر عکس از مهمانی های مشترک
  • عکس های مربوط به مسافرت های مشترک زوجین
  • همراه داشتن ایمیل و چت ها و همچنین نامه های بین زوجین

اخذ پاسپورت کانادا از طریق ازدواج

با داشتن ویزای توریستی کانادا هم می توان به این کشور رفت و ازدواج کرد هر چند بدون داشتن اقامت کانادا نیز پس از ازدواج می توان درخواست داد و اقامت گرفت. پس از گذشت 12 ماه از درخواست زوجین، فردی که تابعیت کانادا را ندارد به واسطه ازدواج با شهروند کانادا می تواند اقامت دائم این کشور یا همان PR را اخذ نماید. البته با توجه به قوانین اجرایی در سال 2023، صرف ازدواج با شهروند کانادا منجر به اخذ پاسپورت این کشور نمی شود. به منظور اخذ پاسپورت کانادا فرد باید شرایط متعددی داشته باشد که یکی از آن ها شرط اقامت است.

به عبارت دقیق تر فرد باید حداقل 1095 روز در 5 سال پیش از درخواست اخذ تابعیت کانادا، در این کشور اقامت داشته باشد. لازم به ذکر است ازدواج صوری به منظور اخذ اقامت و تابعیت کانادا جرم است و افراد برای گزارش این موضوع می توانند با آژانس خدمات مرزی کانادا یعنی همان CBSA از طریق شماره 9060-502-888-1 تماس بگیرند. مجازات ازدواج صوری در کانادا برای طرفین به شرح ذیل است:

  • زندان تا 5 سال
  • جریمه نقدی تا 100000$ (دلار کانادا)

مجازات ازدواج صوری در کانادا

با توجه به این که ازدواج تقریبا در تمامی کشورهای دنیا منجر به اخذ اقامت و بعضا تابعیت می شود، بسیاری افراد از این طریق کسب درآمد می کنند و تن به ازدواج های صوری می دهند. به همین دلیل است که دولت ها سختگیری های متعددی در این خصوص اعمال می نمایند که از که از آن جمله می توان به مجازات های نسبتا سنگین و در نظر گرفتن راه هایی برای اثبات صوری نبود ازدواج، اشاره کرد.

در کانادا در صورتی که مشخص شود 2 نفر صوری ازدواج کرده اند تا فردی که تابعیت کانادا را ندارد اقامت این کشور را به دست آورد، هر 2 به شرح ذیل مجازات می شوند:

  • جریمه مالی تا 10000$ (دلار کانادا)
  • زندان تا 5 سال

از جمله راه هایی که دولت کانادا برای اثبات صوری نبودن ازدواج پیش بینی کرده عبارت هستند از:

  • ایمیل ها و چت های 2 نفره
  • عکس های مشترک در مکان ها و زمان های مختلف و سایر

اهمیت و امتیاز اخذ تابعیت کانادایی از طریق ازدواج چیست؟

برای اینکه به ارزش واقعی تابعیت کانادایی پی ببرید بایستی با رتبه و نیز امتیازات پاسپورت کانادا آشنا شوید. بر طبق آخرین رنکینگ پاسپورت های جهان Passportindex پاسپورت کشور کانادا در رتبه 7- ام جهان قرار می گیرد. از همین رو نیز دارندگان این پاسپورت بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند به 118 کشور جهان سفر کنند.به عبارت دیگر اتباع کانادایی به طور آزادانه ای به بیش از 80% کشورهای جهان از جمله کشورهای آمریکای لاتین، کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و کشورهای مهمی مثل ایالات متحده، کره جنوبی و ژاپن دسترسی خواهند دشت.

در تصویر زیر در خصوص اهمیت و امتیاز رتبه پاسپورت کشور کانادا اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهد گرفت:

بررسی امتیاز رتبه پاسپورت کشور کانادا

 

علاوه بر این دارندگان تابعیت (پاسپورت کانادا) از تمامی حقوق و امتیازات شهروندی کانادا برخوردار خواهند شد و به طور قانونی، آزادانه و راحتی در این کشور مرفه و زیبا زندگی خواهند کرد. راه های متفاوتی جهت مهاجرت به کانادا وجود دارد.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

طبق تحقیقات صورت گرفته از اداره امور مهاجرت کانادا بیشترین درخواست ها برای مهاجرت به این کشور در سال 2024 از طریق ازدواج بوده است. در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با مراحل مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج آشنا شوید:

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق ازدواجتوضیحات
برای اسپانسر درخواست دهید.شخصی که از شما در کانادا حمایت مالی می کند می تواند این کار را انجام دهد.
درخواست اسپانسر شدن برای اقامت دائمبرای این کار بهتر است دستورالعمل های موجود در برنامه آنلاین را دنبال کنید.
پرداخت هزینه های درخواستهزینه های درخواست شامل هزینه های پردازش شما، افرادی که حمایت مالی می کنند و وابستگان آنها خواهد بود. متقاضیان باید هزینه های خود را به صورت آنلاین پرداخت کنند.
ثبت اطلاعات در طول پردازشدر طول پردازش، فرد درخواست کننده باید تمامی اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کند.
ارسال درخواست آنلاینقبل از درخواست آنلاین خود مطمئن شوید که به همه سوالات پاسخ می دهید.

مدت زمان اخذ اقامت بعد از ازدواج در کانادا

یکی از موضوعات کلیدی که تمامی متقاضیان مهاجرت به کانادا برای ازدواج باید به طور دقیق بررسی کنند، مدت زمان اقامت پس از ازدواج در این کشور است. به عبارت دیگر، قبل از شروع مهم است که برخی از کارهای آماده سازی کلیدی را انجام دهید که می تواند بر روان بودن آن تاثیر بگذارد. اول از همه آماده سازی بسیار مهم است، بنابراین اطمینان حاصل کنید که تمام اسناد مورد نیاز را زودتر از موعد جمع آوری کرده اید. این موارد معمولا شامل گواهی ازدواج، گذرنامه و سایر اسنادی است که ثابت می کند شما چه کسی هستید و رابطه شما را به طور دقیق نشان می دهد.

مدت زمان اخذ اقامت بعد از ازدواج در کانادا برای دسته های مختلف در این کشور متفاوت خواهد بود، این دسته ها در جدول زیر ارائه شده است:

مدت زمان اخذ اقامت بعد از ازدواج در کانادا برای دسته های مختلفتوضیحات
همسر یا شریک مشترکمدت زمان پذیرش برای این دسته تقریبا 10 ماه خواهد بود.
همسر یا شریک مشترک  قاانون در داخل کانادادوره پردازش برای افرادی که در کانادا زندگی می کنند می تواند تا حدود 25 ماه افزایش یابد که نشان دهنده پویایی مهاجرت منحصر به فرد این کشور است.
همسر یا شریک مشترک قانون در خارج از کانادابرای متقاضیانی که در خارج از کانادا زندگی می کنند، جدول زمان رسیدگی حدود 13 ماه است.
همسر یا شریک مشترک  قانونی در داخل کبکافرادی که قبلا در کبک زندگی میکردند باید مدت زمان رسیدگی را تقریبا  24 ماه پیش بینی کنند.

پروسه ازدواج در کانادا

همانطور که می دانید ازدواج در کانادا طی سالهای اخیر مورد توجه بسیاری از اتباع کشورهای خارجی از سراسر جهان قرار گرفته است. به این ترتیب زوج های خارجی از جنس های متفاوت ممکن است برای ازدواج به کانادا مهاجرت کنند، زیرا این کشور امتیازات ویژه ای را برای افرادی که قصد ازدواج در کانادا را دارند ارائه کرده است. البته لازم به ذکر است که، برای افرادی که نامزد خارجی آنها مقیم کانادا است، فرآیند ازدواج بسیار آسان خواهد بود. ساده ترین اقدام این است که ازدواج مدنی را در شهرداری محلی در هر شهری که ساکن هستید انجام دهید. دولت های استانی در کانادا معمولا ازدواج در این کشور را تنظیم می کنند، بنابراین از مکانی به مکان دیگر تفاوت هایی وجود خواهد داشت. به این تریتب، برای شروع فرآیند ثبت ازددواج در کانادا باید با شهرداری محل زندگی خود در کانادا مشورت کنید، تا قوانین خاصی را که در آن حوزه قضایی تعامل می شود را بیاموزید.

به عنوان مثال برای شروع فرآیند ازدواج خود در تورنتو، می توانید به وب سایت شهر تورنتو مراجعه کنید تا شرایط لازم برای ازدواج در آنجا را بیاموزید. علاوه بر این برای ازدواج در تورنتو به عنوان یکی از مهمترین شهرهای کانادا باید مجوز ازدواج معتبری دریافت کنید. برای دریافت مجوز ازدواج در کانادا باید حداقل 16 سال سن داشته باشید، و اگرقبلا ازدواج کرده اید باید حکم طلاق قطعی خود را نشان دهید. علاوه بر این، هنگامی که مجوز ازدواج خود را دریافت کردید، باید ظرف 90 روز ازدواج کنید در غیر این صورت منقضی خواهد شد. در نهایت اینکه، اگرقصد دارید ازدواج مدنی داشته باشید می توانید برای استفاده از اتاق عروسی که مراسم ازدواج در آن برگزار می شود ترتیب دهید.

مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای ازدواج کانادا

ویزای ازدواج کانادا یکی از دو نوع ویزا است که توسط اداره مهاجرت کانادا صادر می شود، برای دریافت این نوع از ویزا باید مدارکی را به کنسولگری این کشور ارائه دهید. ویزای ازدواج کانادا بر خلاف سایر انواع ویزا در این کشور که ویزاهای موقت هستند، ویزای اقامت دائم است. اتباع کشورهای خارجی که با شهروندان کانادایی یا مقیم دائم کانادا ازدواج کرده اند، واجد شرایط دریافت ویزای ازدواج یا ویزای همسر در این کشور هستند. افرادی که این ویزا را دریافت کرده اند می توانند برای زندگی، کار یا تحصیل در کانادا اقدام کنند. البته لازم به ذکر است که، متقاضیان ویزای ازدواج در کانادا باید توسط همسر خود در این کشور اسپانسر شوند. بنابراین درخواست حمایت مالی ممکن است انجام شود، چه فردی که درخواست شده در داخل یا خارج از کانادا زندگی می کند. پس برای کسب اطلاعات بیشتر سایر مقالات سایت موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را مطالعه فرمایید.

سوالات مکرر درباره ازدواج در کانادا

کانادا از بهترین مقاصد مهاجرتی در جهان به شمار می رود و به همین دلیل نیز خیلی ها به دنبال کسب اقامت و تابعیت کانادا هستند و سوالات زیادی دراینباره دارند:

  • اهمیت و امتیاز اخذ تابعیت کانادایی از طریق ازدواج چیست؟ برای اینکه به ارزش واقعی تابعیت کانادایی پی ببرید بایستی با رتبه و نیز امتیازات پاسپورت کانادا آشنا شوید. بر طبق آخرین رنکینگ پاسپورت های جهان هنلی پاسپورت کانادا مشترکا با پاسپورت های استرالیا، جمهوری چک، یونان و مالتا در رتبه 7- ام جهان قرار می گیرد. دارندگان این پاسپورت بدون نیاز به اخذ ویزا می توانند به 118 کشور جهان سفر کنند.
  • آیا از طریق ازدواج می توان به تابعیت کانادایی رسید؟ خیر، ازدواج با شهروند کانادایی منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی شود. لازم است این دسته از افراد نیز همانند بقیه شانس خودشان را از طریق اخذ اقامت دائم کانادا امتحان کنند.
4.4/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *