مهاجرت

ازدواج در اسلوونی

ازدواج در اسلوونی

به عنوان یک خارجی می توانید طی ازدواج در اسلوونی اقامت دائم و تابعیت این کشور را به دست بیاورید اما اخذ آن تابع رعایت قوانینی می باشد. در حقیقت یکی از راه های مهاجرت به کشور اسلوونی مهاجرت از طریق ازدواج با فردی با تابعیت کشور اسلوونی است. قانون این کشور تنها مراسم ازدواج مدنی را معتبر می داند یعنی اگر ازدواج شما به صورت قانونی و ثبت شده باشد می توانید اقامت دائم کسب کنید. پیش از این کشور اسلوونی بخشی از خاک کشور یوگسلاوی بوده است که در سال 1991 اعلام استقلال کرد، در حال حاضر این کشور عضوء اتحادیه اروپا و ناتو است و از قوانین این اتحادیه پیروی می کند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این نوشتار تصمیم دارند به بررسی شرایط ازدواج بپردازند و اطلاعاتی در رابطه با چگونگی اخذ اقامت اسلوونی از طریق ازدواج در اختیار متقاضیان قرار دهند.

  • مزایای ازدواج در اسلوونی چیست؟
  • آیا اسلوونی مقصد مناسبی برای زندگی است؟
  • قوانین اقامت از طریق ازدواج در اسلوونی چیست؟
  • آیا می توان با اقامت در اسلوونی و ازدواج در این کشور تابعیت دریافت کرد؟
  • محدودیت های ازدواج در اسلوونی چیست؟

شرایط ازدواج در اسلوونی

بسیاری از افرادی که قصد مهاجرت به کشور اسلوونی را دارند در پی آن هستند که ازدواج منجر به اخذ اقامت دائم این کشور می شود یا خیر؟ در صورتی که همسر دارای اقامت دائم یا تابعیت کشور اسلوونی باشد متقاضی واجد شرایط اخذ اقامت این کشور است. در صورتی که با فردی با تابعیت کشور اسلوونی ازدواج کنید پس از گذشت 2 سال از ازدواج رسمی و قانونی و 1 سال اقامت در این کشور می توانید اقامت دائم دریافت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که در این شرایط باید وضعیت همسر فرد رسما مشخص شده باشد.


اخذ اقامت اسلوونی از طریق ازدواج منوط به شرایط زیر است:

  • متقاضی باید به قوانین کشور اسلوونی پایبند باشد و از آن ها پیروی کند.
  • اخذ اقامت متقاضی هیچ تهدیدی برای کشور اسلوونی نداشته باشد.
  • حداقل سن 18 سال
  • فرد از زندگی در کشور اسلوونی منع نشده باشد.
  • متقاضی مرتکب جرم و جنایت نشده باشد.
  • فرد نظام مالیاتی را پذیرفته باشد.
  • به زبان اسلوونیایی مسلط باشد.

هر کشوری برای ازدواج شهروندانش با اتباع کشورهای دیگر قوانین خاصی دارد که اسلوونی نیز از این قائده مستثنی نیست، طبق قوانین وضع شده ازدواج محضری بدون حضور کشیش و بدون انجام مراسم کلیسایی برای متقاضی خارجی و فردی با تابعیت کشور اسلوونی دارای اعتبار می باشد. در این شرایط در صورت تمایل زوجین مراسم ازدواج مذهبی نیز برگزار می شود. لازمه ازدواج در این کشور ثبت ازدواج در دفتر ثبت ازدواج در منطقه ای است که افراد قصد ازدواج در آنجا را دارند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت ازدواج در اسلوونی

برای ثبت ازدواج در این کشور لازم است متقاضیان مدارک و مستنداتی ارائه کنند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

  • ارائه گذرنامه معتبر و مدت دار زوجین
  • ارائه اصل شناسنامه یا مدارک شناسایی زوجین
  • حضور شاهد ازدواج: در هنگام برگزاری مراسم حداقل باید 2 شاهد حضور داشته باشند، لازم است این افراد روز پیش از مراسم در دفتر ثبت حضور داشته باشند و پاسپورت خود را ارائه کنند.
  • تمامی مدارکی که به زبان اسلوونیایی نیستند باید به صورت رسمی به این زبان ترجمه شده و در کشور مبدا توسط مراجع مربوطه تایید شوند. علاوه بر این این مدارک باید توسط وزارت امور خارجه یا نماینده دیپلماتی و یا کنسولی کشور اسلوونی در خارج از این کشور تایید شود و یا توسط توافقنامه بین المللی صحت آن تایید شود.
  • ارائه مستنداتی که مشخص شود مانعی برای طرفین وجود ندارد که این مدرک با نام مجوز ازدواج شناخته می شود و توسط سفارتخانه صادر می شود
  • در صورتی که فردی پیش از این ازدواج کرده باشد برای آنکه مشخص شود در حال حاضر مجرد است باید مدارک طلاق یا مدرک فوت همسر را ارائه کند.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت ازدواج در اسلوونی

الزامات قانونی برای ازدواج در اسلوونی

بر اساس قوانین ازدواج در این کشور سن زوجین باید در زمان ازدواج 18 سال باشد، اگر سن یکی از طرفین کمتر باشد رضایت نامه والدین لازم است علاوه بر این طرفین ازدواج نباید هیچ ارتباط خونی یا سببی با یکدیگر داشته باشند. دقت داشته باشید مراسم ازدواج به زبان اسلوونیایی برگزار می شود پس در صورت تمایل می توانید مترجمی در طول مراسم همراه داشته باشید تا کل جزئیات برای شما ترجمه شود. همانطور که گفته شد ازدواج شما باید واقعی باشد و با ارائه مدارک و شواهدی اثبات شود، ازدواج صوری، ازدواجی مصلحتی یا دروغین با هدف فریب مقامات دولتی است. به طور کلی مبادرت به چنین ازدواجی و وارد شدن در رابطه صوری در برخی از کشورها نوعی نقض قوانین و مقررات محسوب می شود، در این کشور اگر مشخص شود که ازدواج تنها برای اخذ اقامت بوده است منجر به اخراج فرد خواهد شد.

مزیت ازدواج در اسلوونی

مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج همراه با موارد مثبتی می باشد که در این بخش به آن ها اشاره خواهیم کرد. مزایای مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج به صورت زیر می باشند:

  • مقیم شدن در کشور اروپایی و زیبای اسلوونی واقع در بخش جنوبی اروپای مرکزی
  • کسب اجازه سفر به کشورهای حوزه اتحادیه اروپا و همچنین کشورهای حوزه شنگن
  • کسب اجازه کار در کشور اسلوونی و ورود به بازار کار این کشور به صورت تمام وقت برای پرداخت هزینه های زندگی

اخذ پاسپورت در اسلوونی

همانطور که در ابتدا مقاله گفته شد یکی از راه های اخذ اقامت دائم، تابعیت و پاسپورت کشور اسلوونی ازدواج با فردی با تابعیت اسلوونی است. برای آنکه بتوانید از این طریق پاسپورت دریافت کنید باید ازدواج خود را در اداره ثبت ازدواج مشخص شده به ثبت برسانید و با ارائه مدارک و شواهد اثبات کنید که ازدواج شما صرفا در جهت اخذ تابعیت و پاسپورت این کشور نمی باشد. دسته بندی قدرت پاسپورت هر کشور از رنک 1 تا 96 است، پاسپورت اسلوونی از نظر اعتبار و قدرت در جایگاه هشتم قرار گرفته است که می توان گفت در جایگاه خوبی قرار دارد. از نظر اعتبار پاسپورت اسلوونی می توانیم بگوییم شهروندان این کشور می توانند با پاسپورت اسلوونی به 122 کشور در دنیا بدون اخذ ویزا سفر کنند.

لازم به ذکر است اسلوونی در سال 2004 به اتحادیه اروپا پیوست و در سال 2007 واحد پول کشور را به یورو تغییر داد، به همین جهت با اخذ پاسپورت اسلوونی می توانید به راحتی به کشورهای عضوء اتحادیه اروپا سفر کنید. برای اطلاع از شرایط اخذ اقامت کشور اسلوونی می توانید مقاله اخذ اقامت در اسلوونی را مطالعه کنید.

مهاجرت به اسلوونی از طریق ازدواج برای ایرانیان

برای اخذ تابعیت هر کشوری، افراد باید تابعیت قبلی خود را ترک کنند. شایان ذکر است که تابع اسلوونی شدن نیز نیاز به ترک تابعیت ایرانی دارد. موارد لازم برای ترک تابعیت ایرانی برای دریافت تابعیت کشور اسلوونی به صورت زیر می باشد:

  • داشتن حداقل 25 سال سن کامل
  • اخذ مجوز ترک تابعیت ایرانی از هیات وزرای ایران به صورت رسمی
  • داشتن کارت سربازی تایید، ثبت و صادر شده در ایران

مهاجرت به کشور اسلوونی از طریق ازدواج از بهترین روش های مهاجرت به اسلوونی می باشد اما شما باید با فرد اهل اسلوونی در ارتباط باشید. همچنین باید ثابت کنید که رابطه شما واقعی می باشد. توان مالی نیز از مهم ترین فاکتورهای مهاجرت از طریق ازدواج می باشد.

در این مقاله سعی تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن بود تا اطلاعاتی در رابطه با شرایط مهاجرت از طریق ازدواج در اسلوونی در اختیار متقاضیان قرار دهند، برای مهاجرت و اقامت در کشور اسلوونی راه های مختلفی وجود دارد که با مطالعه مقاله شرایط مهاجرت به اسلوونی از این روش ها مطلع می شوید. برای کسب اطلاعات تکمیلی در رابطه با شرایط مهاجرت به کشور اسلوونی و سایر کشورهای مورد نظر با موسسه در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *