مهاجرت

مهاجرت به دومنیکن

مهاجرت به دومنیکن

شرایط مهاجرت به دومنیکن در میان مهاجران ماجراجو که به دنبال کار، تحصیل و سرمایه گذاری هستند، محبوب است. این مکان زیبا در جزیره هیسپانیولا است و فرصت هایی را برای انواع مختلف کار ارائه می دهد. جمهوری تعدادی از مناطق آزاد تجاری را اداره می کند که در آن مهاجران می توانند کسب و کار خود را راه اندازی کنند یا برای یک کارفرما کار کنند. این مناطق آزاد دارای 74 شهرک صنعتی هستند که 705 شرکت را در خود جای داده است. اگر کارفرمای فعلی متقاضیان در جمهوری دومینیکن پایگاه داشته باشد، مهاجرت به دومنیکن از طریق کار نیز نیز امکان پذیر است. شایان ذکر است که چندین شرکت چند ملیتی از جمله شرکت های معدنی کانادا و بانک جهانی در دومینیکن مستقر هستند و تدریس و کار در صنعت هتلداری نیز گزینه های عالی هستند.

با توجه به افزایش درخواست های مهاجرت به دومنیکن از کشورهای مختلف، متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت این نوشتار را برای اطلاع رسانی هموطنان عزیز از شرایط و روش های مهاجرت به دومنیکن و همچنین آشنایی با این کشور زیبا تهیه کرده اند. جمهوری دومنیکن به سرعت در حال تبدیل شدن به یک مقصد محبوب برای مهاجران است و بسیاری از آنها به دلیل آب و هوای گرمسیری، املاک ارزان قیمت و نرخ بازده بالای سرمایه‌گذاری به این جزیره بت ‌نشین کارائیب جذب می ‌شوند.

آشنایی با جمهوری دومنیکن

تاریخ دومینیکن تا سال 1996 بی ثبات و خشونت آمیز بود. اکنون این کشور از نظر سیاسی باثبات تلقی می شود. مهاجرانی که به دومنیکن می روند نه تنها خود را در یکی از بزرگترین کشورهای دریای کارائیب خواهند دید، بلکه به یکی از اولین مکان هایی که کشتی های کریستف کلمب در سال 1492 در آنجا فرود آمدند، می رسند. جمهوری دومنیکن دومین کشور بزرگ در دریای کارائیب است و در جزیره هیسپانیولا واقع شده است. پس از نقل مکان به جمهوری دومنیکن، افراد متوجه خواهند شد که چشم انداز این کشور بسیار متنوع است. به مهاجران توصیه می شود که سواحل شنی سفید را که برای دریای کارائیب معمولی هستند از دست ندهند، اما دومنیکن همچنین دارای جنگل های بی نظیر و دریاچه های بسیار معروف نیز می باشد که علاوه بر مهاجران، گردشگران بین المللی را نیز به خود جذب می کنند.

در جدول زیر به اطلاعات کلی جمهوری دومنیکن اشاره شده است:

موارداطلاعات
پایتختسانتو دومینگو
جمعیتتقریبا 11 میلیون نفر
زبان رسمیاسپانیایی
مساحت48671 کیلومتر مربع (18792 مایل مربع)
منطقه زمانیUTC -04:00 (زمان استاندارد آتلانتیک)

پس از مهاجرت به دومنیکن، افراد آب و هوای نیمه گرمسیری با دمای میانگین 26 درجه سانتیگراد در طول سال را تجربه می کنند. از ماه مه تا نوامبر، می توان باران شدید را به خصوص در شمال کشور انتظار داشت. اگر افراد در ماه های آگوست و سپتامبر به جمهوری دومنیکن نقل مکان کنند، ممکن است طوفان های شدیدی را تجربه کنند.

آشنایی با جمهوری دومنیکن

زندگی و مهاجرت به دومنیکن به عنوان یک مهاجر

هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به دومنیکن، مهاجران باید خود را برای سرعت پایین تر زندگی آماده کنند و باید با تاخیرهای بوروکراتیک مقابله کنند. قطع برق در دومنیکن مکرر است و شرایط جاده همیشه خوب نیست. با این حال، خارجی ها نمی توانند مجذوب زیبایی های این کشور متنوع جغرافیایی نشوند. جمهوری دومنیکن یک مقصد محبوب بازنشستگی است که اغلب توسط مهاجرانی که به دنبال زندگی سالهای طلایی خود در زیر نور آفتاب هستند انتخاب می شود. گفته می شود، این جزیره همچنین فرصت های شغلی زیادی دارد. کسانی که برای کار به جزیره می آیند اغلب در سفارتخانه ها، سازمان های غیردولتی، مدارس بین المللی و کارخانه های منطقه آزاد شغل مورد نظر خود را پیدا می کنند. اکثر مهاجران در پایتخت، سانتو دومینگو، یا نزدیک به شهرهای ساحلی Puerto Plata، Sosua و Cabarete ساکن می شوند.

شایان ذکر است که مهاجرانی که در جمهوری دومنیکن زندگی می کنند اغلب اقامت در مجتمع های مسکونی سرپوشیده را انتخاب می کنند. این جوامع مستقل، امکانات رفاهی خاصی مانند سوپرمارکت ‌های بین ‌المللی با کالاهای وارداتی و رستوران‌ های زنجیره ‌ای را ارائه می ‌دهند. به لطف زمین فراوان و مقررات ساختمانی آرام، مسکن در جزیره نیز ارزان است.

در نمودار زیر به هزینه اجاره مسکن در دومنیکن اشاره شده است:

هزینه اجاره مسکن در دومنیکن

علاوه بر این، حمل و نقل عمومی در جمهوری دومنیکن در دسترس است. جمهوری دومنیکن یک سیستم مترو، تاکسی، ماشین‌ های عمومی، حمل ‌و نقل موتورسیکلت، گواگوا (مینی‌بوس یا ون) و اتوبوس‌ های متقاطع ارائه می ‌دهد. شایان ذکر است که مراقبت های بهداشتی عمومی در جزیره در دسترس است، اما کیفیت مراقبت به طور کلی نسبتاً پایین است. بیمارستان‌های خصوصی خوب در دسترس هستند و معمولاً اولین انتخاب برای اکثر مهاجران هستند، زیرا استانداردها احتمالاً به آنچه که قبلاً به آن عادت کرده بودند نزدیک ‌تر است.

شرایط و قوانین مهاجرت به دومنیکن

شرایط مهاجرت به دومنیکن با توجه به روش هایی که متقاضیان برای مهاجرت به این کشور انتخاب می کنند، متفاوت می باشد. علاوه بر این، متقاضیان باید در نظر داشته باشند که با توجه به پاسپورت خود، مهاجرت به دومنیکن نیاز به اخذ ویزا دارد یا خیر. به طور کلی، مهاجرت به دومنیکن از روش های مختلف امکان پذیر می باشد و مهاجران با توجه به وضعیت شخصی و نیازهای خود می توانند برای زندگی اقدام به مهاجرت به دومنیکن کنند.

برجسته ترین روش های مهاجرت به دومنیکن عبارتند از:

برخی از افراد که معمولا در سنین 20 تا 30 سالگی قرار دارند، برای ادامه تحصیل در دومنیکن، ویزای تحصیلی این کشور را دریافت و اقدام به مهاجرت تحصیلی به دومنیکن می کنند. افرادی که از دانشگاه فارغ التحصیل شده اند و دارای دانش و تجربه کار عالی هستند، می توانند برای کار، اقدام به مهاجرت به دومنیکن کنند. یکی دیگر از روش های مهاجرت به دومنیکن سرمایه گذاری می باشد و متقاضیان می توانند با سرمایه گذاری در این کشور، اقامت و سپس پاسپورت دومنیکن را دریافت کنند. شایان ذکر است که ازدواج با یک شهروند دومنیکن نیز یکی دیگر از روش های مهاجرت می باشد که در سال های اخیر بسیار رایج بوده است. هموطنان محترمی که مایل به اطلاعات تکمیلی از شرایط، قوانین و هزینه های مهاجرت به دومنیکن و زندگی در این کشور هستند می توانند با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *