ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در مالتا

خرید ملک در مالتا

برنامه خرید ملک در مالتا در سال 2024 یکی از بهترین پیشنهادات برای اخذ اقامت و تابعیت اروپایی متقاضیان و اعضای خانواده آنها محسوب می شود. اما چرا بهترین برنامه؟ چراکه اولا اقامت خانوادگی اخذ شده از این طریق نامحدود و مادام العمر بوده و دیگر هیچ جای نگرانی برای اتمام اعتبار اقامت و تمدید مجدد آن وجود ندارد. ثانیا از این طریق به راحتی و بعد از کمتر از 12 ماه می توان به پاسپورت دوم خود دست یابید. اما دریافت اقامت و تابعیت مالتا از طریق خرید خانه یا آپارتمان شرایطی دارد که بایستی قبل از اقدام بدان توجه نمود.

  • شرایط خرید ملک در کشور مالتا چگونه است؟
  • حداقل سرمایه لازم برای خرید خانه و اخذ اقامت دائمی مالتا چقدر است؟
  • آیا از طریق خرید ملک در کشور مالتا امکان اخذ اقامت خانوادگی وجود دارد؟
  • هزینه های اصلی و جانبی خرید خانه در مالتا چیست؟
  • مناطق ویژه (SDA) در مالتا به چه مناطقی گفته می شود؟
  • شرایط و امتیازات خرید ملک در مناطق SAD چیست؟

پس ما را در این مقاله همراهی کنید تا با آخرین شرایط و مقررات مربوط به خرید خانه و اخذ اقامت و تابعیت مالتا تحت برنامه سرمایه گذار مالتا (IIP) آشنا شوید. همچنین به متقاضیان توصیه می شود که جهت اخذ مشاوره های حرفه ای و شروع فرآیند خرید ملک در کشور مالتا با وکلای مهاجرتی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

شرایط خرید ملک در مالتا 2024

ابتداء لازم به ذکر است که افراد غیر مقیم نیز آزادانه می توانند سرمایه گذاری در مالتا را تجربه و در این کشور خانه خرید و فروش کنند و در اینباره هیچ منع قانونی ندارند. اما فقط با یک شرط که در صورت لزوم از قبل مجوز AIP خود را دریافت کرده باشند. در واقع مطابق مطابق فصل 246 قوانین مالتا، شهروندان خارجی برای خرید خانه در مناطقی مثل مالتا (Malta) و گوزو (Gozo) نیازمند این مجوز بوده و درباره خرید خانه از نواحی تخصیص ویژه (Special Designation Area) هیچ محدودیتی ندارند و هر تعداد واحدی که در چنین مناطقی خریداری کنند هیچ محدودیتی به لحاظ مجوز ندارند.


بازار املاک در کشور مالتا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی نسبتا ارزان بوده و این بازار به خریداران این امکان را می دهد که به دنبال قیمت معقولی در مالتا بگردند. به همین دلیل هم بخاطر نرخ بهره خیلی پایین و نیز شرایط آسان بلند مرتبه سازی در مالتا ما شاهد یک جهش بسیار سریع در معاملات املاک مالتا بین سال های 2000 و 2009 بودیم. اما هنوز هم امتیازات خرید خانه ارزش این سرمایه گذاری را به متقاضیان گوشزد می کند. درحال حاضر، بهترین جاها برای خرید خانه در کشور مالتا Pembroke ،Swieqi و San Gwann Are می باشد. اما همانطوریکه در نمودار پایین هم مشاهده می شود، شاخص مسکن در مالتا از 126.20 نقطه در نیمه سوم سال 2019 به 130.76 نقطه در نیمه چهارم همان سال افزایش یافته است که این نشانگر افزایش قیمت ها در بازار به دلیل افزایش تقاضا می باشد:

نمودار شاخص مسکن در مالتا

درباره قیمت های املاک در مالتا می توان گفت که قیمت آپارتمان 3 خواب بین 140000€ تا 400000€ (یورو) و قیمت یک خانه 3 خوابه در مالتا در حدود 350000€ (یورو) می باشد.

واجدین شرایط خرید ملک در مالتا

حق خرید ملک در مالتا تحت قانون کسب اموال غیرمنقول (AIP) است. با تکرار موضع محدودکننده قانونگذاران قبلی، یک بند کلی افراد غیر مقیم را از تحصیل اموال غیرمنقول به وسیله یا تحت هر عنوان و به هر شکلی که به منزله انتقال حقوق واقعی باشد، منع می ‌کند. طی سال ‌ها، این محدودیت‌ ها به منظور انطباق با تغییر مالت به سمت کشوری برداشته شده ‌اند که به طور فزاینده ‌ای از استارت ‌آپ ‌های جدید استقبال می ‌کند، که در صنایع کلیدی پیشرو است و میزبان تعداد فزاینده ‌ای از مهاجرانی است که به دنبال یافتن محل امور شخصی و تجاری خود هستند. افراد غیر مقیم برای خرید ملک در مالتا به مجوزی نیاز دارند که تحت قانون کسب اموال غیرمنقول (AIP Permit) صادر شده باشد. مجوز AIP به افراد غیر مقیم این امکان را می دهد که با رعایت تعدادی از شرایط ملک در مالتا خریداری کنند.

شهروندان مالتا و اتحادیه اروپا (EU) که ​​حداقل 5 سال قبل از خرید در مالتا اقامت داشته باشند، حق خرید تعداد نامحدودی از املاک را دارند. این امر شامل شهروندان مالتا و اتحادیه اروپا نمی شود که حداقل 5 سال قبل از خرید در مالتا اقامت نداشته اند. در این مورد، قانون مالت بین اقامتگاه های اولیه و ثانویه تمایز قائل می شود. هیچ محدودیتی اعمال نمی شود در صورتی که ملک برای خدمت به عنوان اقامتگاه اصلی و در نتیجه اقامتگاهی که خریدار اکثر اوقات در آن زندگی می کند، خریداری می شود. در صورتی که ملک خریداری شده ملک ثانویه باشد، یعنی اقامتگاهی که برای تعطیلات یا مقاصد زندگی ثانویه استفاده می شود، مجوز AIP مورد نیاز است. قوانین مربوط به شهروندان مالتی و اتحادیه اروپا در صورتی که همسران دارایی را بر اساس یک سند به دست آورند، به همسران نیز تعمیم داده می شود.

شرایط خرید ملک در مالتا

شرایط اخذ اقامت مالتا از طریق خرید ملک

وضعیت اقامت طولانی مدت برای اتباع کشورهای ثالث بسیار شبیه به وضعیت مربوط به اتباع اتحادیه اروپا EEA و سوئیس است. در واقع برای اینکه اتباع کشورهای ثالث بتوانند اقامت طولانی مدت را کسب کنند، باید به طور قانونی به مدت 5 سال در مالتا اقامت داشته باشند. در طول این 5 سال، آنها باید حداقل 6 ماه در طول 1 سال تقویمی در مالتا اقامت داشته باشند و نباید بیش از 10 ماه در طول دوره 5 ساله در مالتا غیبت کنند. تبعه کشور ثالثی که اقامت طولانی مدت در مالتا را دریافت می کند، مانند سایر اتباع مالتا از لحاظ دسترسی به کار و تحصیل و غیره از رفتار مساوی برخوردار خواهد بود. جالب است بدانید که یک تبعه کشور ثالث که توسط کشور عضوی غیر از مالتا به اقامت طولانی مدت اعطا شده است، می تواند بیش از 3 ماه در مالتا اقامت داشته باشد.

در این مدت می تواند یک فعالیت اقتصادی به صورت شاغل یا خوداشتغال انجام دهد. مشروط بر اینکه دارای پروانه اشتغال باشد، در حال تحصیل یا آموزش حرفه ای باشد و یا به فعالیت های دیگر از این دست مشغول باشد. معیارهای متعددی وجود دارد که بخشی از فرآیند بررسی است – مهمترین آنها این واقعیت است که متقاضی باید خودکفا باشد، به طوری که آنها می توانند برای خود و هر وابسته ای فراهم کنند. درآمد هفتگی 92.32€ (یورو) در هفته برای افراد مجرد یا 108.63€ (یورو) در هفته برای زوج های متاهل. در غیر این صورت حداقل سرمایه به ترتیب 14000€ (یورو) یا 23300€ (یورو) است. 8.15€ (یورو) در هفته برای هر وابسته مورد نیاز است. معیار اصلی دیگر این است که متقاضی باید به صورت خوداشتغال کار کند، شاغل باشد یا کسب و کار خود را راه اندازی کند.

قوانین اخذ اقامت مالتا از طریق خرید ملک

از زمان طرح دائمی اجازه اقامت مالتا در سال 1994 و اخیراً طرح های تمدید شده، برنامه اقامت جهانی و مقررات اقامت مالتا در سال 2014، این کشور علاقه ثابتی از سوی اتباع اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا برای خرید املاک در مالتا به عنوان یکی از معیارها مشاهده کرده است. برای دریافت وضعیت اقامت مزایای اقامت نه تنها وضعیت مالیاتی ویژه 15% را فراهم می کند، بلکه به شهروندان غیر اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا در اروپا و کشورهای شنگن آزادی حرکت داشته باشند. این وضعیت یکی از جاذبه های مالتا است که به رشد اقتصاد کمک کرده است و از بازار املاک و مستغلات نیز استفاده نمی کند. تفاوت بین مقررات سال 1994 و اخطارهای حقوقی جدید 167 و 270 امروز عمدتاً در آستانه های بسیار پایین و شامل مزایای سلامتی است که متقاضی باید یک طرح سلامت بیمه بین المللی قابل تشخیص را دریافت کند.

اخذ اقامت در هر دو طرح نسبتاً ساده است. اگر متقاضی از وضعیت خوبی برخوردار باشد، فرآیند بررسی نباید مانعی داشته باشد. یک برنامه اقامت مشابه برای اتباع اتحادیه اروپا وجود دارد که به نام برنامه اقامت مالتا شناخته می شود، که در آن ذینفعان می توانند مالیات بر تمام درآمد منبع خارجی را با نرخ ثابت 15% تا زمانی که به مالت ارسال می شود، پرداخت کنند. نرخ ثابت 35% مالیات بر هر درآمد دیگری وجود دارد که مشمول حداقل بدهی مالیاتی سالانه 15000€ (یورو) برای هر درخواست است. متقاضیان این برنامه باید ملکی در مالتا داشته باشند یا اجاره کنند که حداقل قیمت آن بین 220000€ تا 275000€ (یورو) در صورت خرید یا بین 8750€ تا 9600€ (یورو) در سال در صورت اجاره باشد. حداقل هزینه ملک به موقعیت مکانی آن بستگی دارد. همچنین هزینه اداری بین 5500€ تا 6000€ (یورو) وجود دارد.

مزایای اخذ اقامت مالتا از طریق خرید ملک

یک محیط امن، یک رژیم مالیاتی سخاوتمندانه، هزینه معقول زندگی و آب و هوای مطلوب، مالت را به مکانی ایده آل برای بازنشستگی تبدیل کرده است. دولت مالت یک طرح اقامت دارد که به طور خاص برای کسانی که مایل به بازنشستگی در این جزیره آفتابی در دریای مدیترانه هستند، ارائه می دهد. این طرح برای همه اتباع اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس آزاد است. متقاضیان واجد شرایط باید ملکی را با حداقل 275000€ (یورو) در صورت واقع در مالت یا 250000€ (یورو) برای ملکی در جزیره خریداری کنند. از طرف دیگر آنها باید در ملکی با اجاره سالانه 9600€ (یورو) در مالت یا 8750€ (یورو) در گوزو زندگی کنند.

علاوه بر این، متقاضیان باید مستمری دریافت کنند که حداقل 75% درآمد قابل شارژ آنها را تشکیل می دهد و به طور کامل در مالت دریافت می شود. متقاضیان همچنین باید حداقل 90 روز در سال به طور متوسط ​​در یک دوره 5 ساله در مالتا اقامت داشته باشند و ممکن است بیش از 183 روز در یک سال تقویمی از جزیره دور نباشند. در نهایت متقاضیان باید بیمه درمانی داشته باشند، نباید از هیچ برنامه یا طرح مالیاتی دیگری در مالتا بهره مند شوند و نباید در مالتا اقامت داشته باشند. هزینه درخواست برای هر درخواست 2500€ (یورو) است. متقاضی موفق از نرخ مالیات 15% بر هر درآمدی که از خارج از مالتا دریافت می کند در مالتا با امکان درخواست تخفیف از مالیات مضاعف بهره مند می شود. این در مورد ذینفع و هر فرد وابسته اعمال می شود.

هزینه های خرید ملک در مالتا

فرآیند خرید خانه در مالتا بسیار ساده و راحت است. در ابتداء متقاضی با استفاده از وب سایت های جستجو یا مشاور املاک های معتبر خانه مورد نظر را انتخاب و سپس بهمراه معمار یا کارشناسی به بازرسی فنی سازه می پردازد. همچنین برای ارزیابی امور حقوقی و اداری از مشاوره وکیل خود بهره می برد. در ادامه و پس از توافق اولیه درباره قیمت ملک، طرفین ملک مورد نظر را قولنامه و امضاء کرده و برای نقل و انتقال مالکیت و ثبت سند رسمی به دفترخانه مراجعت می کنند.

اما هزینه های مربوط به خرید خانه در مالتا 2024 شامل موارد ذیل می باشد:

آیتمدرصد (%) یا یورو (€)
تمبر مالیاتی5%
هزینه دفتر ثبت1% تا 3%
هزینه ثبت600€
هزینه مجوز خرید خانه AIP233€

نکته مهم اینکه هزینه های مذکور در واقع تعهد خریدار بوده در حالی که هزینه مشاور املاک کلا بر عهده فروشنده ملک می باشد.

گزینه های خرید ملک در مالتا

با وجود اینکه روش های مختلفی برای سرمایه گذاری و اخذ اقامت مالتا وجود دارد ولی بنا به دلایل مختلفی از جمله آسانی فرآیند و نیز نیاز به حداقل سرمایه اغلب سرمایه گذاران گزینه خرید ملک را انتخاب می کنند. اما شرایط خرید ملک در مالتا بسیار متفاوت از بقیه کشورهاست. برای خرید ملک در مالتا و از آن طریق دسترسی به اقامت دائمی مالتا دو گزینه جذاب زیر پیش روی سرمایه گذاران خارجی قرار دارد:

  • خرید ملک با حداقل ارزش €300000 (یورو) در جنوب مالتا و یا در جزیره گوزو
  • خرید ملک با حداقل ارزش حدود €350000 (یورو) در شمال مالتا

به هر حال تا 5 سال نیز سرمایه گذاران حق معامله آن ملک را نخواهند داشت. و اما مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز اقامت دائم از طریق خرید ملک در کشور مالتا می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • سند رسمی ملک مورد نظر
  • فرم تکمیلی درخواست مجوز اقامت
  • پاسپورت معتبر
  • عکس های پاسپورتی
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • بیمه درمانی
  • حساب بانکی در کشور مقصد
  • شماره مالیاتی
  • رسید پرداخت هزینه رسیدگی به درخواست

اخذ اقامت خانوادگی در مالت با خرید خانه

برنامه اقامت مالتا برنامه ای ایده آل برای افراد و خانواده هایی است که مایل به اخذ اقامت اروپایی هستند. ذی نفعان این برنامه علاوه بر اقامت اروپایی همچنین می توانند در هر جایی از کشور مالتا آزادانه کار و زندگی بکنند. اما نکته مهمی که باید بدانید در مورد معیارهای کسب صلاحیت برای دریافت این نوع اقامت می باشد که از دو طریق زیر میسر است:

روش های اخذ اقامت مالتا از طریق خرید خانه

از جمله شرایط مهم دیگر برای دریافت اقامت خانوادگی در مالتا با برنامه خرید ملک این است که متقاضی بایستی تمکن مالی کافی برای زندگی در کشور مالتا را به اثبات برساند. در ثانی او همچنین باید بیمه سلامت معتبری هم داشته باشد که بتواند تمام اعضای خانواده را تحت پوشش بیمه ای قرار دهد. ایضا داشتن مدارک هویتی مثل پاسپورت معتبر برای خودش و سایر اعضای خانواده الزامی است.

نکته مهم در اینباره اینکه این برنامه امتیاز مالیاتی هم برای متقاضی دارد و متقاضی سالانه تا 15% مالیات پرداخت می کند. در واقع، ذی النفعان برنامه اقامت مالتا لازم است که سالانه حداقل مالیاتی در حدود 15000€ (یورو) پرداخت کنند.

خرید ملک در مالتا از مناطق ویژه (SAD)

در واقع SAD وضعیتی است که دولت مالتا به پروژه های ملک مسکونی و تجاری می دهد. کلیه شهروندان اروپایی و غیر اروپایی نیز حق خرید ملک در مجتمع های SAD را درست مثل اتباع مالتایی دارند. این بدان معناست که به هنگام خرید ملک در این مناطق هیچ گونه پروسه پیش تاییدی مثل اخذ خرید ملک (AIP) لازم نیست. پس املاک SAD در برخی مناطق جذاب مالتا قرار دارد و در انواع متنوع املاک از استدیو فلت ها تا ویلاها وجود دارد. اما شاید این سوال به ذهنتان برسد که مزایای خرید ملک در مجتمع های SAD چیست؟ خرید ملک از مجتمع های SAD بدون توجه به مسکونی یا اجاه ای بودنش می تواند یک سرمایه گذاری موفقی باشد.

دلایل مربوط به آن از قرار زیر است:

مزایای خرید ملک از مجتمع های SAD در مالتا
امتیاز اولخرید ملک در SAD مستلزم اخذ مجوز AIP نیست
امتیاز دومپروسه خرید ملک در SAD نهایتا 2 تا 3 ماه طول می کشد
امتیاز سومامکان اجاره دادن املاک در مجتمع های SAD وجود دارد
امتیاز چهارمبازدهی  سرمایه در SAD بالاتر است
امتیاز پنجمبطور متوسط قیمت های املاک در مجتمع های SADتا دو برابر افزایش می یابد.
امتیاز ششماز این طریق امکان اخذ اقامت دائم و پاسپورت مالتا نیز برای سرمایه گذاران فراهم می شود.

ضمنا سرمایه گذاران در تعداد املاک خریداری شده در مجتمع های SAD مالتا هیچ گونه محدودیتی نخواهند داشت.

اطلاعات بیشتر: کشورهای لغو روادید با پاسپرت مالتا

پاسپورت دوم در مالتا با سند مسکن شدنی است؟

برای خیلی از هموطنان میل به خرید خانه در مالتا اخذ پاسپورت دوم از کشور مالتا بسیار مهم است. برای این منظور این دسته از هموطنان لازم است که با برنامه سرمایه گذار مالتا (IIP) نیز آشنا شوند. این برنامه یک برنامه شهروندی است که به متقاضی و خانواده همراه او که بتواند در توسعه اقتصادی مالتا تاثیر مثبتی بگذارد، شهروندی این کشور را اعطاء می کند. از جمله مدارک لازم برای درخواست از برنامه IIP داشتن گواهی سلامت، گواهی عدم سوء سابقه، مدرک خرید یا اجاره ملک در مالتا، گواهی تمکن مالی کافی، هزینه درخواست و کلیه مدارک هویتی می باشد. اما روش های سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت مالتا از این طریق عبارتند از:

روش های سرمایه گذاری برای اخذ تابعیت مالتا

اما نکته بسیار مهم در این زمینه که نباید فراموش کرد اینکه بنابر قوانین مالتا، تابعیت از طریق خرید ملک در این کشور پس از 12 ماه از زمان خرید یا اجاره ملک به افراد اعطاء می شود. در زمینه ارزش پاسپورت مالتا نیز باید به این واقعیت مهم اشاره کرد که پاسپورت مالتا مشترکا در رتبه چهارم بهترین پاسپورت های جهانی قرار داشته و دارندگان این پاسپورت مهم علاوه بر اخذ حقوق شهروندی مالتا همچنین می توانند آزادانه به 125 کشور دنیا مسافرت کنند.

سیستم مالیاتی برای انتقال ملک در مالتا

یک تبعه کشور ثالث باید برای مجوز کار درخواست دهد. صنایع مختلفی وجود دارد که در آن افراد واجد شرایط اولویت دارند مانند iGaming،Finance و IT Industries. اگر متقاضی علاقه مند به خوداشتغالی است، تبعه کشور ثالث باید حداقل 100000€ (یورو) سرمایه گذاری کند، یک طرح تجاری صحیح داشته باشد و فردی بسیار ماهر باشد، دارای وضعیت نماینده انحصاری یک شرکت بزرگ یا مدیر شرکت باشد. پروژه ای که توسط Malta Enterprise تایید شده است. مالیات بر درآمد برای اقامت معمولی مشمول درآمد ناشی از مالتا، هر درآمد ناشی از خارج از کشور اما دریافتی در مالتا، سود سرمایه ناشی از مالت است. هر گونه درآمدی که از خارج از کشور حاصل می شود اما در مالتا دریافت نمی شود در مالتا مشمول مالیات نمی شود. درخواست برای وضعیت مالیاتی ویژه باید توسط یک اجباری ثبت شده مجاز انجام شود و مشمول هزینه ای معادل 6000€ (یورو) است.

برای واجد شرایط بودن، اتباع کشورهای ثالث باید حداقل مالیات 25000€ (یورو) و حداقل مالیات اضافی 5000€ (یورو) برای هر فرد تحت تکفل بپردازند. در همه موارد، افرادی که دارای ارزش خالص بالا هستند باید دارایی واجد شرایط، بیمه و منابع پایدار را حفظ کنند. فرد نباید ساکن مالتا شود، باید حداقل 90 روز در مالتا اقامت داشته باشد و نباید بیش از 183 روز در هیچ حوزه قضایی دیگری اقامت داشته باشد و مقیم مالیاتی در آن کشور باشد. سیستم مالیاتی قابل اعمال برای ساکنان عادی مالت یک سیستم مالیاتی مبتنی بر حواله است. بر این اساس، یک مقیم عادی فقط بر درآمد منبع خارجی که به مالت واریز می شود و درآمد منبع محلی مشمول مالیات است. بنابراین، هیچ مالیاتی بر درآمد منبع خارجی که به مالتا بازپرداخت نشده است و درآمدهای سرمایه خارجی از منبع خارجی، خواه به مالت یا غیر آن پرداخت شود، پرداخت نمی شود.

اطلاعات بیشتر: حقوق ماهیانه کار در مالتا

مراحل خرید ملک در مالتا

فرآیند تابعیت مالتا از طریق تابعیت برای خدمات استثنایی از طریق سرمایه گذاری مستقیم امکان اعطای شهروندی با گواهی تابعیت را به افراد خارجی و خانواده های آنها که به توسعه اقتصادی کشور کمک می کنند، می دهد. این امکان پس از یک دوره اقامت 36 ماهه (یا به استثنای 12 ماهه) وجود دارد. هر برنامه مشمول یک فرآیند بررسی دقیق، از جمله بررسی‌ های پیشینه کامل است. آژانس جامعه مالتا آژانس صلاحیتدار دولتی مالتی است که مسئول اجرای مقررات است. Henley & Partners (شماره مجوز AKM-HENL) یک نماینده رسمی برای این فرآیند شهروندی تنظیم شده است. درخواست شهروندی مالتا از طریق تابعیت برای خدمات استثنایی توسط سرمایه گذاری مستقیم به طور کامل بررسی و ارزیابی می شود و تحت یک فرآیند بررسی دقیق 4 مرحله ای قرار می گیرد.

حداقل سن 18 سال برای همه متقاضیان الزامی است. کمک حداقل 600000€ (یورو) برای حداقل دوره اقامت 36 ماهه یا 750000€ (یورو) برای حداقل 12 ماه است. خرید ملک مسکونی در مالتا حداقل 700000€ (یورو) که باید به مدت 5 سال نگهداری شود. متناوبا، اجاره یک ملک مسکونی با ارزش اجاره حداقل 16000€ (یورو) در سال، همچنین برای مدت 5 سال نگهداری می شود. لطفا توجه داشته باشید که ملک را نمی توان در این دوره 5 ساله اجاره داد. یک قرارداد اجاره 36 ماهه (یا 18 ماهه، به استثنای) یا خرید ملک در طول دوره اقامت مورد نیاز است. اهدای حداقل 10000€ (یورو) به یک سازمان یا انجمن غیردولتی ورزشی، فرهنگی، علمی، بشردوستانه، حمایت از حیوانات یا هنری که توسط آژانس جامعه مالت تایید شده است. اقامت قانونی مالت برای حداقل 36-12 ماه که شامل اجاره ملک مسکونی با ارزش اجاره حداقل 16000€ (یورو) در سال است.

مدارک مورد نیاز برای خرید ملک در مالتا

درخواست ها باید در فرم های تعیین شده و همراه با هزینه های مناسب و مدارک مشخص باشد. بررسی‌ های دقیق دقیق انجام می ‌شود و اگر معلوم شود که حاوی اطلاعات نادرست یا حذفیات است، درخواستی رد می ‌شود. اگر بررسی ‌های انجام شده توسط آژانس جامعه مالتا تکمیل شود، درخواست مجوز اقامت ارسال می‌ شود. پس از اخذ اقامت، درخواست واجد شرایط بودن ارسال می‌ شود و بررسی بیشتر توسط آژانس انجام می ‌شود و به وزیر مربوطه مالتی ارائه می‌ شود که در مورد صلاحیت متقاضی برای درخواست تصمیم می ‌گیرد. در صورت موفقیت، درخواست شهروندی پس از 36 ماه اقامت (یا 12 ماه به طور استثنا) به آژانس جامعه مالتا ارسال می شود. پس از اینکه وزیر تصمیم گرفت که آیا می توان به متقاضی شهروندی مالتی اعطا کرد یا خیر، متقاضی موفق باید شرایط استثنایی سرمایه گذاری، اهدا و ملک را انجام دهد.

پس از آن، از متقاضی برای ادای سوگند وفاداری در مالتا دعوت می شود و گواهی تابعیت مالتی به او ارائه می شود. آژانس جامعه مالت نظارت مستمر را به مدت 5 سال انجام خواهد داد. حق تمبر بر اساس 5% ارزش هر ملک غیر منقول خریداری شده است. شما 1% مالیات را هنگام امضای قرارداد اولیه که به آن قول فروش می گویند و مانده را هنگام امضای سند نهایی پرداخت می کنید. یک سردفتر ثبت شده جستجوها را انجام می دهد، جزئیات قراردادهای خرید را تأیید می کند و از طرف شما به عنوان مشتری خود بررسی لازم را انجام می دهد. اکثر آنها بر اساس درصدی از ارزش خرید شارژ خواهند کرد و کارهایی مانند ثبت فروش در اداره ثبت اسناد و املاک را انجام خواهند داد. اتباع کشورهای ثالثی که قبلاً اقامت طولانی مدت در مالت دارند نیز می توانند برای این طرح درخواست دهند.

مناطق مناسب خرید ملک در مالتا

خرید ملک در مالتا به‌ عنوان خانه دوم، اقامتگاه بازنشستگان یا اقامتگاه تعطیلات یک چشم ‌انداز جذاب است، با تمام مزایای سبک زندگی جزیره، آب و هوای مدیترانه ‌ای گرم و سواحل خیره‌ کننده و سواحل برای لذت بردن. مزیت دیگر امکان درخواست برای اقامت مالتی و تابعیت بعدی است، تنها طرحی در نوع خود که برای متقاضیان غیر اتحادیه اروپا در اروپا باز است. این طرح رسماً شهروندی مالتی توسط تابعیت برای خدمات استثنایی توسط برنامه سرمایه گذاری مستقیم نامیده می شود. مناطق ویژه تعیین شده استثنایی را از قوانین مربوط به مجوزهای اقامت در مالتا ارائه می‌ کنند، زیرا خریداران غیرمالتی می ‌توانند ملکی را با حقوقی مشابه شهروندان مالتا خریداری کنند، بنابراین نیازی به مجوز از دولت مالتا ندارند.

جدا از هدف قرار دادن افرادی که شهروندان غیر اتحادیه اروپا هستند، این استثنا برای اتباع اتحادیه اروپا که به مدت 5 سال مستمر در مالت اقامت نداشته اند اما مایل به خرید خانه ثانویه هستند، اهمیت ویژه ای دارد. اساساً این بدان معنی است که خریداران، صرف نظر از ملیتشان، از الزام به دریافت مجوز AIP معاف هستند. بسته به میزان سرمایه گذاری، شهروندی را می توان در 1 یا 3 سال به دست آورد. در هر دو مورد، روش مشابه است. در صورتی که سرمایه گذار پس از 3 سال درخواست دهد، فقط برخی از اسناد متفاوت هستند. پیشرفت ‌های SDA در بیشتر مناطق، مانند Portomaso در سنت جولیان، Tigne Point در Sliema و Fort Chambray در Gozo وجود دارد.

مناطق ویژه تعیین شده فعلی به شرح زیر است.

  • Portomaso Extension I, St Julians,
  • کوتونرا،
  • Tigne Point،
  • رزیدنس تاس سلوم، ملیها،
  • مجتمع روستای مدلینا،
  • SmartCity،
  • منطقه فورت کمبریج، تیگن
  • اقامتگاه تا مونیتا، مارساسکالا،
  • Pender Place، سنت جولیانس، مالت؛
  • متروپلیس پلازا، جزیرا، مالت؛
  • فورت چمبری، گجنسیلم، گوزو؛
  • اقامتگاه های کمپینسکی، سن لاورنز، گوزو.

انواع املاک در مالتا

افرادی که برای مجوزهای اولیه اقامت ملکی به دست می آورند، نمی توانند ملک را اجاره کنند. علاوه بر این، تاکید بر شرط استفاده از ملک برای سکونت اولیه به این معنی است که این ملک نمی تواند تنها به عنوان خانه تعطیلات استفاده شود. از آنجایی که شخص ممکن است در یک مقطع زمانی معین فقط یک اقامتگاه اصلی داشته باشد، کسب ملک به منظور اقامت اولیه به این معناست که مالک مرکز فعالیت خود را به مالت منتقل کرده و به عنوان اقامتگاه قانونی برای درآمد در نظر گرفته می شود. به طور مشابه، شرکت هایی که از طریق مجوز AIP املاک را به دست می آورند باید با هدفی که مجوز برای آن اعطا شده است مطابقت داشته باشند.

با این حال، اگر مایل به خرید یک قطعه از معماری سنتی مالتی هستید، ممکن است بخواهید به دورتر نگاه کنید و برای زمان و هزینه فرآیند درخواست مجوز AIP بودجه بپردازید. خانه ‌های تاریخی و خانه ‌های تراس ‌دار بازسازی ‌شده در سراسر جزایر مالت وجود دارد، اگرچه محدودیت یک ملک اعمال خواهد شد.  با انعکاس این اصل که اموالی که توسط افراد غیر مقیم در مناطق تعیین شده ویژه به دست آمده است با همان شرایط ساکنین به دست می آید، موارد فوق در مورد املاک تحصیل شده در این مناطق اعمال نمی شود. بنابراین، صاحبان ملک در مناطق ویژه تعیین شده ممکن است از ملک به عنوان یک اقامتگاه ثانویه، یک خانه تعطیلات استفاده کنند یا آن را اجاره کنند تا از سود اجاره ای که این مناطق برتر ارائه می دهند، استفاده کنند.

میانگین قیمت ملک در مالت در هر متر مربع در چندین مورد از محبوب ‌ترین مناطق را فهرست کرده‌ ایم:

  • سنت جان، جان مقدس5000€ (یورو)
  • اسلیما4975€ (یورو)
  • سنت جولیان3,467€ (یورو)
  • بازارها4250€ (یورو)

تخصص کارشناسان و وکلای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه اخذ اقامت و تابعیت اروپایی (مثل اقامت فرانسه، آلمان، انگلستان و غیره) بوده و در این مسیر تا آخرین مرحله از فرآیند مهاجرتی همراه شما می باشند.

سوالاتی پیرامون خرید مسکن در مالتا

اکنون در انتهای مطالب این مقاله به بررسی سوالات هممیهنان در رابطه با خرید خانه در کشور مالتا می پردازیم:

  • آیا ایرانی ها نیز می توانند در مالتا ملک بخرند؟ غیرمقیم ها نیز می توانند به آسانی در مالتا ملکی را خریداری بکنند اما به شرطی که به هنگام ضرورت مجوز خرید دریافت کرده باشند.
  • قیمت خرید خانه در مالتا چقدر می باشد؟ در حال حاضر قیمت آپارتمان 3 خواب بین 140000€ تا 400000€ (یورو) و قیمت یک خانه 3 خوابه در مالتا در حدود 350000€ (یورو) می باشد.
  • بهترین مناطق کشور مالتا کدامند؟ Pembroke ،Swieqi و San Gwann Are سه تا از بهترین جاهای مالتا برای زندگی همراه خانواده هستند. البته والتا (Valetta) پایتخت مالتا نیز به دلیل وجود مدارس بین المللی برتر و دسترسی نسبتا خوب به نواحی تجاری از جمله مناطق خوب اما گران برای زندگی محسوب می شود.
  • چگونه می توان اقامت خانوادگی خود را با خرید خانه در مالتا تضمین کرد؟ این کار از دو طریق خرید خانه یا اجاره خانه در مالتا با شرایط فوق الذکر امکان پذیر است.
  • آیا مالتا به خریداران ملک در این کشور تابعیت می دهد؟ بله، تحت برنامه سرمایه گذار مالتا (IIP) و خرید ملک به ارزش 350000€ (یورو) و اجاره خانه به ارزش 16000€ (یورو) دریافت پاسپورت دوم مالتا برای متقاضی میسر است.
  • گزینه های خرید ملک در مالتا 2024 کدامند؟ گزینه اول خرید ملک به ارزش حداقل €300000 (یورو) در جنوب مالتا و یا در جزیره گوزو و گزینه دوم خرید ملک به ارزش حداقل €350000 (یورو) در شمال مالتا می باشد.
  • مناطق ویژه (SAD) چه مناطقی هستند؟ SAD وضعیتی است که دولت مالتا به پروژه های ملک مسکونی و تجاری می دهد. کلیه شهروندان اروپایی و غیر اروپایی نیز حق خرید ملک در مجتمع های SAD را درست مثل اتباع مالتایی دارند.
  • امتیاز اصلی خرید ملک در مجتمع های SAD چیست؟ خرید ملک در SAD مستلزم اخذ مجوز AIP نیست.
  • آیا با خرید ملک SAD امکان درخواست اقامت دائم مالتا وجود دارد؟ بله با تامین شرایط لازم این امکان برای کلیه سرمایه گذاران فراهم است.
5/5 - (3 امتیاز)

4 دیدگاه برای “خرید ملک در مالتا

  1. دبیری گفت:

    سلام با خرید ملک برای فرزندان بالای ۲۱ سال هم اقامت میدهند ؟ اگر نمیدهند چه کاری میشود انجام داد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خرید ملک در اسپانیا گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

  2. کیانوش گفت:

    سلام .. وضعیت هزینه ی تحصیل فزندان با خرید ملک چه خواهد شد

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایط و سن فرزندان و شرایط خودتون رو بفرمائید تا بتونم راهنماییتون کنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *