ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

خرید ملک در کانادا

مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

خرید ملک در کانادا به منزله دریافت اقامت دائم کانادا نیست اما می تواند به عنوان بخشی از سرمایه شما به حساب آید. شما از طریق خرید ملک در کشور کانادا می توانید کسب و کاری راه بی اندازید و یا می توانید ملک خود را اجاره دهید تا یک درآمدی هم برای شما باشد. به هرحال مهاجرت به کانادا از روش خرید ملک راهی برای پس انداز بخشی از دارایتان است. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت میتواند بهترین راهنما و کمک رسان در تمام مراحل اخذ اقامتان در کانادا باشد.

زمانی که یک فرد خارجی در کشور کانادا ملکی خریداری می کند، حق و حقوقش با شهروندان و همچنین افرادی که مقیم کشور کانادا هستند برابر است. منظور از افراد غیر مقیم در کشور کانادا این است که اقامت افرادی که به کشور کانادا وارد می شوند، کمتر از 6 ماه باشد، در این حالت غیرمقیم خوانده می شوند.

حتما به این نکته در مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک توجه کنید که خرید ملک در کشور کانادا به منزله اخذ تابعیت نیست. شما می توانید بدون هیچ گونه محدودیتی و هم چنین از هر کشوری که باشید، در کشور کانادا ملک خریداری کنید. این دیدگاه غلط و اشتباهی است که اکثر مردم فکر می کنند با خرید ملک در کشور کانادا، امکان تابعیت و اقامت دائم در کانادا خیلی راحت و آسان محیا می شود. فرآیند اخذ تابعیت کشور کانادا بسیار پیچیده و مشکل است و بایستی در مرحله اول فرآیندهای مربوط به مهاجرت طی شود. این فرایندها می تواند در غالب انواع راه های مهاجرتی، نظیر، تحصیلی، کاری، کارافرینی و ثبت شرکت باشد.

شرایط خرید ملک در کانادا

برای افرادی که مقیم کشور کانادا نیستند، مبلغی به عنوان پیش پرداخت در نظر گرفته شده است که این مبلغ چیزی حدود 35% از کل ارزش ملک خریداری شده است. هزینه های عقد قرارداد ملک خریداری شده به شرح زیر است:

  • قیمت خرید ملک
  • پرداخت مالیات ملک خریداری شده
  • هرینه های مربوط به ارزیابی بانک
  • هزینه های مربوط به بازرسی
  • هزینه های مربوط به بیمه
  • مخارج حقوقی مربوط به عقد قرارداد

فرآیند ورود به کانادا با خرید خانه

فرآیند خرید خانه در کانادا چیزی حدود 60 تا 90 روز زمان می برد. چنانچه ملکی که شما خریداری کردید خالی از سکنه باشد، شما ظرف یک ماه می توانید فرآیندها و مراحل خرید ملک در کانادا را انجام دهید. مراحل خرید ملک در کانادا چنین است که در ابتدا باید یک نفر را در کانادا بیابید تا ملکی را برای شما در کشور کانادا پیدا کند، شخصی که به عنوان جستجوی ملک در کانادا به کار می گیرید بایستی دارای مجوز باشد.

قبل از این که اقدام به خریداری ملک کنید از مبلغ فروش ملک مطلع شوید تا مطمئن شوید که آیا استطاعت مالی کافی برای خرید ملک دارید یا خیر. پس از انجام اقدامات بالا، بسته شدن عقد قرارداد، واسطه ضبط قرارداد، عقدنامه را به کارگزار میدهد (عقدنامه باید تمامی اطلاعات مربوط به ملک را دارا باشد.) پس از تایید و جمع آوری تمامی امضاها از واسطه بخواهید که با وکیلتان جهت انتقال ملک، رهن و یا انتقال پول تماس بگیرد. در نظر داشته باشید که خرید ملک در کانادا منجر به اخذ اقامت این کشور نخواهد شد بلکه استارت اپ کانادا و سرمایه گذاری در این کشور می تواند مسیر مهاجرت شما را فراهم سازد.

فرآیند مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

قیمت ملک در استان های کانادا (2024)

هزینه خرید ملک در استان های کانادا در مهاجرت به کشور کانادا از طریق خرید ملک دارای تغییراتی بوده است که در زیر به آن اشاره می نماییم:

  • استان بریتیش کلمبیا میانگین قیمت ملک 730000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر 2% افزایش یافته است.
  • انتاریو، میانگین قیمت ملک 578000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر تغییر نکرده است.
  • استان آلبرتا، میانگین قیمت ملک 387000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 9% کاهش یافته است.
  • کبک، میانگین قیمت ملک 297000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 1% افزایش یافته است.
  • استان منیتوبا، میانگین قیمت ملک 296000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 4% افزایش یافته است.
  • استان ساسکاچوان، میانگین قیمت ملک 288000$ (دلار کانادا) است، در 12 ماهه اخیر، 5% کاهش یافته است.
  • نوا اسکوتیا، میانگین قیمت ملک 249000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 6% افزایش یافته است.
  • استان نیوفاندلند/ لابرادور میانگین قیمت ملک 246000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 7% کاهش یافته است.
  • پرنس ادوارد آیلند، میانگین قیمت ملک 230000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 4% افزایش یافته است.
  • استان نیوبرانزوویک، میانگین قیمت ملک 178000$ (دلار کانادا) است که در 12 ماهه اخیر، 2% افزایش یافته است.

هزینه خرید ملک در شهرهای کانادا

اصولا یکی از جذابیت های خرید ملک در کشور کانادا نه فقط به خاطر اخذ اقامت (موقت) آن بلکه بیشتر به خاطر قیمت پایین املاک در کانادا نسبت به همسایه آن یعنی آمریکا است. اما سرمایه گذاران ایرانی بایستی در این مورد توجه کنند که متوسط قیمت های خرید خانه در شهرها و استان های کشور کانادا متفاوت است. ما در جدول زیر ابتداء به بررسی این قیمت ها در شهرهای مختلف کانادا در ماه آوریل 2024 می پردازیم:

شهرمتوسط قیمت خانه به دلار کاناداتغییر قیمت 12 ماهه
ونکور$1036000+2.63%
تورنتو$870000+10.2%
اوتاوا$479000+15.4%
کالگری$410000–1.5%
مونترال$435000+9.3%
هالیفاکس$331000+3.6%
رجینا$254000–3.9%
فردریکتون$198000–4.3%

شرکت های سرمایه گذاری املاک (REITs) در کانادا

به دلایل متعددی مثل مالیات بر ملک، مالیات کالاها و خدمات (GST)، مالیات شهرداری، مالیات بر درآمد و مهمتر از همه اینکه خرید ملک در کانادا منجر به اخذ هیچ گونه اقامت یا تابعیتی برای افراد نمی شود. فقط افراد از این طریق می توانند اقامت موقت کانادا را به دست بیاورند. روی هم رفته خرید ملک در کانادا به شکل عادی دیگر به صرفه نبوده و متقاضیان به دنبال بهترین جایگزین برای سرمایه گذاری سودآور در بازار املاک این کشور هستند. شرکت های سرمایه گذاری املاک یا REITها شرکت های تجاری عمومی در کانادا هستند که در سهام دارایی های املاک سرمایه گذاری می کنند. اغلب تجارت REIT ها نیز بر اساس شاخص بازار سهام تورنتو است. اما وظایف این شرکت ها عبارتند از:

وظایف شرکت های سرمایه گذاری املاک (REITs) در کانادا

اما متقاضیان بایستی در جریان باشند که REIT ها در کانادا انواع مختلفی دارند. REIT ملکی، رهنی و هیبرید سه نوع از این شرکت ها می باشند. از مهمترین این شرکت ها در کانادا می توان به CREIT، Granite REIT، Dream Global REIT، Crombie REIT، BTB REIT و غیره اشاره نمود. شما در نمودار زیر می توانید با انواع سرمایه گذاری املاک انجام شده توسط REIT ها در کانادا آشنا شوید:

انواع سرمایه گذاری املاک انجام شده توسط REIT ها`

فروش ملک در مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

ارائه مدرک محکمه پسندی که نشان دهد فرد غیر مقیم که خواستار فروش ملک خود در کشور کانادا است، هیچ گونه بدهی به کشور کانادا ندارد. این مدرک توسط آژانس درآمد کانادا صادر می گردد. آماده سازی این مدرک توسط آژانس درآمد کانادا ممکن است چندین هفته طول بکشد. در صورتی که مدرکی از جانب آژانس درآمد کانادا یافت نشد، وکیل فرد فروشنده بایستی، مبلغ بدهکاری فرد فروشنده را به آژانس درآمد کانادا پرداخت کند و هر آن چه که از فروش ملک باقی ماند را به فروشنده می دهد. بر طبق گزارش انجمن املاک کانادا (CREA)،میانگین قیمت ملک در کانادا 2024 فعلا در حدود 480743$ (دلار کانادا) است. اما علاوه بر این، متقاضیان بایستی بدانند که آنها بایستی مالیات ملک نیز بدهند که در نواحی مختلف کانادا به صورت لیست زیر محاسبه می شود:

نرخ ماهیانه مالیات بر ملک در نواحی مختلف کانادا

وام مسکن در مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

این سوال همیشه بین متقاضیان خرید ملک در هر کشوری از جمله کانادا مطرح می باشد که آیا برای خرید ملک در کانادا توسط اتباع خارجی وام مسکن تعلق می گیرد یا خیر؟ به طور کلی، ممکن است به عنوان یک خریدار خارجی واجد شرایط وام مسکن برای خرید خانه در این کشور باشید. اگرچه هیچ چیز در مورد اعطای این وام قطعی نیست، اما با رعایت دستور العمل های زیر عموما می توان این وام را اخذ نمود:

  • در صورتی که متقاضی شهروند ایالات متحده با درآمد تأیید شده باشد، امکان دریافت تا 80٪ از قیمت خرید خانه وام تعلق می گیرد.
  • اگر متقاضی به عنوان یک خریدار خارجی و غیر آمریکایی با درآمد تأیید شده باشد، امکان دریافت تا ٪65 از قیمت خرید خانه به فرد وام تعلق می گیرد.
  • اگر متقاضی نتواند بر اساس مستندات درآمد خود را تایید کند باید انتظار داشته باشد که فقط 50٪از قیمت خرید خانه را وام دریافت کند.

علاوه بر نکاتی که در بالا ذکر شد سرآخر این بانک های کشور کانادا هستند که به صلاحدید خود تصمیم می گیرند که آیا به اشخاص وام تعلق می گیرد یا خیر زیرا مهاجرت از طریق خرید ملک به نوبه خود ریسک بالایی دارد.

به فردی که مقیم کشور کانادا نباشد و برای خرید ملک در این کشور اقدام کند، وامی تحت عنوان وام مسکن تعلق می گیرد. برای دریافت وام مسکن در کشور کانادا باید موسسه ای که با وی تجارت را شروع کردید مراجعه کنید. چنانچه قصد مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک دارید، مطمئنا با خواندن مقاله فوق سوالاتی در رابطه با سرمایه گذاری در کانادا، در ذهن دارید.

شرایط مالیاتی در مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال مهاجرت به کانادا از طریق خرید خانه یا سایر املاک هستند، باید به خوبی با شرایط مالیاتی در این حوزه آشنا شوند. به عبارت دیگر بدون پرداخت مالیات های ضروری در این کشور، اجازه خرید ملک در کانادا را نخواهید داشت. در قدم اول پس از مهاجرت به کانادا از طریق ملک، باید مالیات نقل و انتقال را پرداخت کنید، که از استانی به استان دیگر در کانادا متفاوت است. که این میزان مالیات می تواند حدود 1% در 200000CAD (دلار کانادا) در اول و 2% در باقیمانده باشد. البته اگر اولین خرید ملکی سرمایه گذاران در کانادا باشد،  برخی از معافیت ها در این زمینه اعمال می شود. همچنین شهرداری ها نیز در کانادا مالیات سالانه املاک را بر اساس ارزش ارزیابی شده املاک در این کشور وضع می کنند، که منعکس کننده ارزش بازار املاک در کاانادا است.

وام مسکن در کانادا

یکی از متداول ترین شرایط خرید ملک، دریافت وام مسکن در این کشور است. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک، امکان دریافت وام مسکن در این کشور برای افراد کم بضاعت است. وام مسکن در کانادا زمانی پایان می یابد که صاحب خانه فوت کند یا خانه را بفروشد، در این مرحله با درآمد حاصل از فروش پرداخت می شود. البته شایان ذکر است که، وام مسکن برای مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک مناسب نیست. اما به صاحبان خانه هایی که 50 سال یا بیشتر دارند اجازه می دهد تا پرداخت های معمولی را برآورده کند. نگران نباشد موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، با کادر حرفه ای خود، آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک می باشد.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به کانادا از طریق خرید ملک

افرادی که تمایل به خرید ملک در کانادا دارند با سوالات زیر روبرو می شوند:

  • چه شهرهایی در کانادا دارای هزینه های کم هستند؟ شهرهایی که هزینه های کمتری نسبت به سایر شهرهای کانادا دارند عبارتند از کالگری، مونترال، وینیپگ، ساسکاتون و اتاوا. در صورتی که شما بخواهید اقامت کانادا از طریق خرید ملک را بدست بیاورید، باید از سازمان های مربوطه تاییدیه و مجوز خرید خانه کسب کنید.
  • آیا با خرید ملک در کانادا می توان PR گرفت؟ افراد با خرید ملک در کانادا نمی توانند اقامت دائم این کشور را کسب کنند اما کانادا یک مقصد بسیار مناسب برای سرمایه گذاری به منظور پیشرفت و رونق اقتصادی می باشد که سرمایه گذاران می توانند از پروسه های دیگری به غیر از خرید ملک در کانادا اقدام کنند.
  • آیا می توان بدون داشتن اقامت دائم کانادا در این کشور خانه خرید؟ خارجیانی که قصد دارند کمتر از 6 ماه در کانادا بمانند می توانند هم در کانادا خانه بخرند و هم خانه اجاره کنند.
  • مراحل خرید ملک در کانادا چیست؟ متقاضی باید ملیت خود را مشخص کند، سن خود را به صورت دقیق اعلام کند (تاریخ تولد) و در صورت داشتن مدرک زبان آن را ارائه دهد، متقاضی در صورتی که در خاک کشور کانادا فامیل یا آشنا داشت باشد باید به طور دقیق نام و محل سکونت آن ها را ذکر کند، متقاضی باید مدارک و پرونده سوابق تحصیلی خود را ارائه دهد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *