مهاجرت

برنامه peq کانادا

برنامه peq کانادا

برنامه peq کانادا یکی از راه های ورود به استان کبک به عنوان یکی از 3 استان برتر این کشور به حساب می آید و متقاضیان زیادی دارد. متقاضیان ایرانی با انجام تحصیلات و تکمیل یک دوره تحصیلی در کبک می توانند جهت اخذ اقامت دائم کانادا خیلی سریع اقدام نمایند. برای موفقیت در این روند شما نیازمند شرایط و مدارکی هستید که بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا از طریق Peq از نیازمندی های این برنامه مطلع گردید. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات حقوقی برجسته در باب مهاجرت از طریق تحصیل، کار و سرمایه گذاری در اقصی نقاط دنیا می باشد که مفتخر به راهنمایی افراد است.

در این مقاله به چند پرسش کلی پاسخ داده خواهد شد:

  • شرایط کلی مهاجرت به کانادا چیست؟
  • شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کشور کانادا چیست؟
  • برای دستیابی به PEQ تسلط به چه زبانی الزامی است؟
  • امکان اخذ پذیرش از دانشگاه کبک وجود دارد؟

متقاضیان برنامه Peq کانادا

یکی از اصلی ترین سوالاتی که در این باب حائز اهمیت می باشد این است که چه افرادی می توانند برای مهاجرت به کانادا از طریق Peq درخواست دهند؟ به طور کلی همانطور که در مقدمه به اختصار گفته شد 2 دسته از افراد شانس دریافت این نوع اقامت را دارند که می توان گفت این افراد عبارتند از:

  1. افرادی که تحصیلات خود را در کبک گذرانده و فارغ التحصیل شده اند (برنامه های تحصیلی مورد تائید اداره مهاجرت)
  2. کارگرانی که با اجازه اقامت موقت در کبک مشغول به کار هستند

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل در کانادا از جمله مواردی می باشد که توانسته مورد استقبال دانشجویان زیادی در خصوص اقامت نیز مدنظر قرار گیرد. اقامت پس از تحصیل به منظور اشتغال به کار در این کشور و برخورداری از شرایط شهروندی نیز از سایر مزیت ها محسوب می گردد. اشخاصی به عنوان یک فارغ التحصیل درخواست اقامت کانادا را دارند می بایست از این شرایط نیز برخوردار باشند. اول از همه اشخاص می بایست عنوان نمایند که قصد دارند در Québec به کار خود ادامه دهند، که به طور موقت در کبک برای تحصیل اولیه اقدام کرده اند و شرایط اقامت را نیز رعایت نموده اند. به علاوه حداقل نیمی از برنامه تحصیلی خود را در کبک گذرانده باشند.

پذیرش تحصیلی از کبک

مزایای تحصیل از طریق برنامه peq در کبک

تحصیل می تواند مسیر رسیدن به برنامه peq کانادا را هموارتر کند. در حال حاضر ایرانی ها در کشورهای معدودی می توانند حین تحصیل برای همسر و فرزندان زیر 18 سال خود ویزای همراه بگیرند و خوشبختانه کانادا یکی از این کشورها است. در واقع دانشجو نه تنها اجازه الحاق همسر دارد بلکه خودش به صورت پاره وقت و همسرش به صورت تمام وقت اجازه کار در این کشور را نیز خواهند داشت. منتهی باید توجه داشت که برای کار در کبک تسلط به زبان فرانسوی ضروری است و بدون دانش این زبان پیدا کردن شغل بسیار دشوار خواهد بود.

بهترین دانشگاه هایی که در استان کبک قرار گرفته اند عبارت هستند از:

رنکینگ استانی دانشگاهبهترین دانشگاه های استان کبک کاناداشهر محل واقع شدن دانشگاه
1McGill UniversityMontreal
2University of MontrealMontreal
3Laval UniversityQuebec City
4Concordia UniversityMontreal
5University of Quebec MontrealMontreal
6University of SherbrookeSherbrooke
7University of Quebec ChicoutimiChicoutimi
8HEC MontrealMontreal
9University of QuebecQuebec City
10Ecole Polytechnique de MontrealMontreal

شرایط اثبات مهارت زبان فرانسوی در برنامه peq کانادا

همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، یکی از شروط اصلی برنامه peq کانادا اثبات مهارت زبان فرانسه است. چرا که زبان اول و رسمی استان کبک و کبک سیتی زبان فرانسوی است.

از همین رو نیز متقاضیان برای اثبات مهارت زبان خودشان می توانند از یکی از 3 روش زیر استفاده کنند:

شرایط اثبات مهارت زبان فرانسوی در برنامه peq کانادا

در صورتی که قصد اثبات مهارت زبان فرانسوی از طریق آزمون زبان تایید شده را دارید پس بهتر است یکی از آزمون های زیر را انتخاب بکنید:

  • Test d’évaluation du français adapté pour le Québec (TEFAQ)
  •  Diplôme approfondi de langue française (DALF)
  • Test de connaissance du français pour le Québec (TCF-Québec)
  • Test d’évaluation du français (TEF)
  • Test d’évaluation du français pour le Canada (TEF Canada)
  • Test de connaissance du français (TCF)
  • Diplôme d’études en langue française (DELF)

مدت زمان رسیدگی به درخواست متقاضیان برنامه peq کانادا

پس برنامه peq همان برنامه سابقه کبک (programme de l’expérience québécoise) است که مخصوص متقاضیان دارای مهارت زبان فرانسه است که در کبک کانادا دارای سابقه تحصیلی یا کاری دارند.این برنامه یکی از برنامه های اولویت دار کبک محسوب می شود. این هم بدان معناست که درخواست متقاضیان در این برنامه سریعتر از برنامه های مهاجرتی دیگر مثل برنامه کارگر ماهر کبک (QSW) مورد بررسی قرار می گیرد. معمولا به اغلب درخواست های اقامت دائمی کانادا در قالب برنامه peq در عرض 6 ماه رسیدگی می شود.

مهاجرت به کانادا از طریق Peq به عنوان کارگر موقت

مانند شرایط تحصیلی، شخص ابتدا باید اثبات نماید که قصد دارد در Québec به کار خود ادامه دهد، به طور موقت برای هدف اولیه کار در کبک اقامت کرده اند و شرایط اقامت خود را با نظم طی کرده اند، به طور قانونی در کبک به عنوان یک کارگر موقت خارجی یا تحت برنامه تبادل جوانان (به عنوان مثال از طریق کار، تعطیلات، جوانان حرفه ای و یا اجازه کارآموزی بین المللی) اقامت موقت داشته است. اشخاص می بایست حداقل 12 ماه از 24 ماه قبل از ارسال درخواست تمام وقت، استخدام بوده و کار کرده باشند.

با توجه به هزینه بر بودن تحصیل در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی پیشنهاد می شود حتما قبل از هر اقدامی از مسائل مالی این پروسه آگاه شوید، همچنین شما در این پروسه حقوقی نیازمند دانش مهاجرت می باشید که اگر زمان این کار را ندارید و یا علم شما در این زمینه کافی نیست٬ برای جلوگیری از هر اتفاقی که منجر به عدم دریافت ویزا شود، شما می توانید با انجام مشاوره در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از شرایط کامل مهاجرت به کانادا از طریق Peq آشنا شوید.

سوالات پرتکرار در باب برنامه Peq کانادا

متقاضیان برنامه peq کانادا با سوالات زیر همراه می باشند:

  1. برنامه peq کبک چیست؟ این برنامه به افراد خارجی که چه به صورت دانشجویی و یا به صورت نیروی کار موقت در کبک کار میکنند اجازه می دهد با ارائه مدارکی برای اخذ اقامت دائم خود اقدام کنند.
  2. برنامه peq چه مدت زمانبر می باشد؟ این درخواست بعد از پر کردن فرم های ثبت نام در نزد مقامات فدرال حدود 12 ماه زمان میبرد.
5/5 - (15 امتیاز)

8 دیدگاه برای “برنامه peq کانادا

  1. سیدمحمدموسوی گفت:

    با عرض سلام وارادت
    بمده شنیده ام کسانی که گواهینامه پایه یک در ایران داشته باشند راحتتر جذب میکنند فقط من مادر خودم را هم میخواهم ببرم؟؟
    یه سوال مهم دیگر من را لطفا جواب بدهید ویزای سرمایه گذاری حدودا به تومان چه مقدار لازم است؟
    خواهشا جواب بدهید .متشکرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمینه شغلی شما هم می تونه مورد درخواست باشه.
      برای اقامت مادرتون هم باید اول شما برید بعد واسه ایشون درخواست ویزای مجزا کنید.
      حداقل سرمایه گذاری 250هزار دلار هست

  2. Ali گفت:

    سلام من ۲۲ سالمه زبان ۶ ایلتس دارم و جوشکار تیگ هستم برای کار یا تحصیل در اموزشگاه فنی حرفه ای کانادا برای گرفتن لایسنس اونجا و مجوز کار میخاستم راهنمایی کنید منو.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای محاسبه امتیازاتتون می تونید با مشاورین ما در تماس باشید

  3. شیوا نیکزاد گفت:

    با سلام من مایلم ادامه تحصیل با اقامت دائم رو داشته باشم لیسانس نرم افزار فوق لیسانس مدیریت شهری هستم و قبلا برای کبک اقدام کردم که انجام نشد تفکو ب2 و آیلس 5.5 داشتم که اکسپایر شده بمن چه برنامه ای پیشنهاد میدید ویزای پنج ساله توریستی دارم مجرد هستم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما چند سالتونه؟ شرایطتون رو کامل بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  4. سعید مرد سلطانی گفت:

    سلام من دندانساز تجربی هستم دارای مدرک دیپلم انسانی ۳۵ سالمه و ده سال بیمه تامین اجتماعی دارم.قصد اخذ ویزای peqکانادارو دارم لطفا منو راهنمایی کنید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با توجه به شرایطتتون اگر خوب مطالعه کرده باشید peq نیازمند حداقل ۶ ماه تحصیل در ایالت کبک هست و به توچه به شرایطتتون امتیاز بالایی نمیارید اما شرایط شما برای ویزای ۲۰۲۰ آلمان شرایط فوق العاده ای دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *