مهاجرت

مهاجرت به کبک

مهاجرت به کبک

تعداد بیشماری از افراد در جای جای جهان جهت مهاجرت به کبک اقدام می کنند و شرایط ورود به کبک کانادا را مورد بررسی قرار می دهند. برخی موفق به پذیرش و اخذ ویزای کبک می شوند، اما برخی دیگر به علت نداشتن آگاهی و اطلاعات کافی در اقدام مهاجرت خود ناکام می مانند. حال موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، موسسه ایست که تا پایان اخذ ویزا و پذیرش شما همراتان خواهد بود، همچنین این موسسه با ارائه مقالات بروز در سایت رسمی خود تمام تلاش خود را برای جلب توجه و افزایش رضایتمندی مهاجرین عزیز در زمینه مهاجرت الخصوص مهاجرت به کبک می کند.

  • بهترین مسیر برای مهاجرت به کبک چیست؟
  • آیا می توان با زبان انگلیسی به کبک مهاجرت کرد؟
  • شرایط کار در کبک چگونه است؟
  • هزینه های زندگی در کبک چه مقدار است؟
  • آیا دانشگاه های مناسبی در استان کبک وجود دارد؟

استان کبک بزرگ ترین شهر شرقی کشور کانادا است. جمعیت شهر کبک، چیزی حدود 7600000 نفر است. شهر کبک از زیباترین و همچنین قدیمی ترین شهرهای کانادا است. بزرگترین دانشگاه فرانسوی (لاوال) آمریکای شمالی در شهر کبک واقع شده است. دانشگاه لاوال دارای رتبه 13 در کل دانشگاه های کانادا است.

چرا زندگی در کبک

دلایل زیادی برای زندگی در کبک زیبا وجود دارد. مهم ترین دلایل زندگی در کبک را می توان به شرح زیر زیر توضیح داد.

شرحدلیل مهاجرت
کبک به خاطر پویایی زندگی، موسیقی و غذاهایش باعث شده از نظر فرهنگ به یک کشور عالی تبدیل شود، این استان دارای فرهنگ متنوعی است زیرا برای مدت طولانی مهاجران زیادی از سرتاسر دنیا به این کشور وهاجرت کردند در نتیجه این کشور را به یک مقصد چند فرهنگی تبدیل کرده است.فرهنگ کبک
این استان به خاطر مکان‌های زیبای خود شهرت دارد و آن را به مکانی مناسب برای گشت و گذارتبدیل کرده است. کبک استان های زیادی داخل خود دارد و نمی تواندر نتیجه تمی توان با نگاهی ساده از این استان گذشت. مناظر زیبا و گرمای هرگز محو نشده در جو یکی از بهترین دلایل مهاجرت به کبک است.چشم انداز های زیبا
کبک به مهاجران خود برنامه سرمایه گذار را ارائه می دهد که به کارآفرینان و سرمایه گذاران اجازه دهد از سراسر جهان مهاجرت کنند و در اقتصاد کبک سرمایه گذاری کنند و در ازای آن مزایا و شهروندی را به شرط واجد شرایط بودن به آنها ارائه دهد.برنامه سرمایه گذاری مهاجرت به کبک
هزینه زندگی در کبک در مقایسه با سایر استان های کانادا بسیار کمتر است، وقتی به کبک مهاجرت می کنید، می توانید یک خانه مبله را با مبلغی حدود 900$ (دلار) کانادا در ماه اجاره کیند. کبک هزینه زندگی کمتری دارد و مزایای مشابهی را ارائه می دهد که یک شهروند کانادایی دریافت می کند.هزینه زندگی مقرون به صرفه
سیستم های مراقبت های بهداشتی و حمل و نقل کبک از بالاترین استانداردهای جهانی برخوردار هستند. کبک هزینه نسبتاً کمتری را برای سیستم های مراقبت های بهداشتی عمومی و خصوصی خود دریافت می کند و پوشش بیمه ای را برای ساکنان خود فراهم می کند. سیستم حمل و نقل کبک به خوبی سازماندهی شده است و به ساکنان خود دلایلی برای حضور در حمل و نقل عمومی ارائه می دهد.مراقبت بهداشتی و حمل نقل

سایر دلایل توجه به کبک

علاوه بر مواردی که ذکر شد می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

کبک دارای برخی از دانشگاه های بسیار مشهور مانند دانشگاه مک گیل، دانشگاه کنکوردیا، HEC مونترال و این استان به تحصیل خود اهمیت زیادی می دهد و تضمین می کند که مهاجران خود بهترین آموزش را دریافت کنند که این نیز دلیل دیگری برای مهاجرت افراد به کبک است.

کبک برای متقاضیانی که واجد شرایط هستند روند مهاجرت بسیار سریع تری دارد. بهترین چیز این است که کاندیداهای واجد شرایط می توانند اعضای خانواده خود را نیز با خود بیاورند که می توانند از مزایا و حقوق مشابه یک شهروند کانادایی برخوردار شوند.

کبک دارای یک اقتصاد قوی با پتانسیل رشد متوسط ​​است که عمدتاً بر بخش تولید و خدمات متمرکزمی باشد اقتصاد کبک در مجموع 19.65% تولید ناخالص داخلی کانادا (تا سال 2010) را نشان می دهد. بدیهی است که هیچ پشتوانه ای در رشد کبک وجود ندارد. استانی با اقتصاد به شدت رو به رشد قطعا مکانی ایده آل برای اسکان و تشکیل خانواده خواهد بود.

بررسی شهر کبک کانادا

زبان رسمی و اداری کشور کانادادر استان کبک، فرانسوی است. اگرچه بیشتر مردم کانادا مسلط به زبان انگلیسی نیز هستند. اکثر مردم کانادا مسیحی هستند که حدود 80% این جمعیت را دربر می گیرد. از میان این 80% که دین مسیحیت را برگزیدند، 75% کاتولیک هستند وتنها 2% مردم مسلمان هستند. کبک دارای گونه های مختلف گیاهی و جانوری و دارای طبیعت های بسیار زیبا و بکر است. در سال 2010، 27 میلیون توریست جهت بازدید از این کشور پرجاذبه، به کانادا سفر کرده اند.

شهر کبک در هر فصلی از سال دارای تغییرات آب و هوای خاصی است. 5 تا 6 ماه به معنای واقعی سرد است. میزان بارش باران و به تبع از آن برف در این کشور بسیار زیاد است. 2 تا 3 ماه از سال به معنای واقعی گرم و مرطوب است. استان کبک دارای اقتصادی صنعتی و مدرن است و همین امر باعث به وجود آمدن تعادل تجاری البته در زمینه مثبت شده است. اقتصاد شهر کبک بر پایه بخش خدمات و تولید است. چیزی حدود 85% از صادرات کانادا به کشور آمریکا صادر می گردد. واحد پول این کشور، CAD یعنی دلار کانادا است. اخذ اقامت دائم کانادا نیز با توجه به رفاه اجتماعی بالا و سیاست های مهاجرپذیرانه این کشور در سال های اخیر مورد توجه افراد از جمله چینی ها و ایرانی ها قرار داشته است.

تحصیل در کبک

اگر به زبان فرانسوی تسلط دارید، کبک می تواند تجربه تحصیل در کانادا را برای شما فراهم سازد. شما می توانید تحصیل در داشگاه برتر کانادا همچون دانشگاه مونترئال، دانشگاه لاوال و دانشگاه کبک را تجربه کنید. در این دانشگاه ها برخی از رشته ها به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند و شما می توانید با توجه به رشته تحصیلی خود یک زبان را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنید. البته بدیهی است که تسلط به زبان فرانسوی برای زندگی در کبک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

مهاجرت به کبک از طریق سابقه کاری

شهر کبک تنها شهر، کشور کانادا است که از طریق سابقه کار نیز به این شهر مهاجرت کرد. دو گروه و یا به عبارتی دو کاندیدا به جهت اخذ ویزا از طریق سابقه کار وجود دارد. گروه یک گروهی هستند که از جانب جاب آفر حمایت می شوند و در شهر کبک سکنه گزیده اند. گروه 2 گروه خارجی هستند، که در شهری خارج از شهر کبک سکنه گزیده اند. شما عزیزان برای کسب اطلاعات در با مهاجرت سریع و آسان به کانادا می توانید به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید. اما در مجموع، شیوه های مهاجرت به استان کبک کانادا در سال 2023 تحت برنامه اقتصادی مهاجرت، به 3 دسته کلی تقسیم می شود:

شیوه های مهاجرت به استان کبک کانادا

روش های مهاجرت به کبک

روش های مهاجرت به کبک شامل سرمایه گذاری، کارآفرینی و نیروی متخصص یا همان کارگران ماهر است. مراحل و فرایند مهاجرت به این شهر از دو مرحله مجزا تشکیل شده است:

مراحلشرح
مرحله اولسیستم مهاجرت به شهر کبک که شامل گزینش، ارسال مدارک و صدور گواهی CSQ است. توجه نمایید که قبولی در گزینش به منزله اخذ اقامت دائم نیست.
مرحله دومسیستم مهاجرت به شهر کبک که شامل پذیرش، انجام آزمایشات پزشکی و چک امنیتی است.

تمامی مراحل مربوط به مرحله دوم توسط دولت فدرال انجام می پذیرد. امتیاز لازم برای دریافت CSQ در شهر کبک برای افراد مجرد 49 امتیاز و برای افراد متاهل 57 امتیاز است و امتیاز لازم جهت استخدام در شهر کبک برای افراد مجرد 42 امتیاز و برای افراد متاهل 50 امتیاز است.

امتیازات مربوط به سن فرد متقاضی جهت پذیرش در کبک

شرایط سنی جهت اخذ ویزاهای کاری بسیار مهم است. حداکثر امتیازی که برای شرایط سنی در نظر گرفته شده است، 16 امتیاز است.

  • بین 18 تا 35 سال: 16 امتیاز
  • 36 سال سن: 14 امتیاز
  • 37 سال سن: 12 امتیاز
  • 38 سال سن: 10 امتیاز
  • 39 سال سن: 8 امتیاز
  • 40 سال سن: 6 امتیاز
  • 41 سال سن: 4 امتیاز
  • 42 سال سن: 2 امتیاز
  • 43 سال سن: 0 امتیاز

امتیاز تحصیلات متقاضی جهت مهاجرت به کبک

امتیاز تحصیلات متقاضی جهت مهاجرت به کبک

حداکثر امتیازی که برای شرایط تحصیلی در مهاجرت به شهر کبک در نظر گرفته شده است، 30 امتیاز است. شما عزیزان برای کسب اطلاعات در با اسکیل ورکر کانادا می توانید به لینک مربوطه مراجعه بفرمایید.

  • مقطع دیپلم: 2 امتیاز
  • گواهینامه حداقل 2 ساله در موسسه غیر از دانشگاه: 4 امتیاز
  • دیپلم مقطع فنی حرفه ای: 6 امتیاز
  • دارا بودن مدرک فنی حرفه ای 1 ساله: 6 امتیاز
  • دارا بودن مدرک فنی حرفه ای 2 تا 3 ساله: 10 امتیاز
  • در اختیار داشتن مدرک داشنگاهی حداقل 2 ساله: 6 امتیاز
  • مقطع لیساس: 10 امتیاز
  • مقطع فوق لیسانس: 12 امتیاز
  • دکترا: 14 امتیاز

امتیازات مربوط به تجربه کاری جهت پذیرش در کبک

حداکثر امتیازی که برای تجربه کاری در شهر کبک در نظرگرفته شده است، 8 امتیاز است.

  • کمتر از 6 ماه تجربه کاری: 0 امتیاز
  • بین 6 تا 23 ماه تجربه کاری: 4 امتیاز
  • بین 24 تا 47 ماه تجربه کاری: 6 امتیاز
  • از 48 ماه تجربه کاری به بالا: 8 امتیاز

کانادا یکی از بهترین کشورهای دنیا برای زندگی است چرا که علاوه بر این که در مقایسه با سایر کشورهای انگلیسی زبان ارزان قیمت تر است، سطح رفاه اجتماعی و اقتصادی مردم آن نیز بالا است. نرخ بیکاری در کانادا در سال 2023 حدود 7% است و در ایالت های انگلیسی زبان با تسلط به زبان انگلیسی و در ایالت های فرانسوی زبان مثل کبک با تسلط به زبان فرانسوی می توان شغل مناسبی پیدا نمود.

نرخ بیکاری در کبک

در کانادا همچنین متوسط درآمد ماهیانه افراد بالا است پس می توان نتیجه گرفت مردم این کشور از خرید بالایی برخوردار هستند. میانگین درآمد ماهانه افراد در کانادا طی سال 2023 حدود 11000$ (دلار کانادا) و متوسط درآمد سالیانه آن ها 132000$ (دلار کانادا) است. علاقه مندان به مهاجرت به کانادا از طریق کار و تحصیل می توانند به منظور آشنایی با قوانین جدید و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص مهاجرت به کبک

کبک یکی از جذاب ترین مقاصد مهاجرتی در کانادا است و طبیعی است که سوالاتی در ذهن متقاضیان مهاجرت به کبک ایجاد شود که به آن ها پاسخ داده خواهد شد؟

  • آیا می توان با زبان انگلیسی به کبک مهاجرت کرد؟ زبان رسمی در کبک فرانسوی است و زبان انگلیسی کاربرد چندانی ندارد؟
  • بهترین راه های مهاجرت به کبک چیست؟ دریافت پذیرش تحصیلی یا از طریق اکسپرس اینتری.
  • آیا پس از ورود به کبک می توان به شهرهای دیگر کانادا مهاجرت کرد؟ از نظر قانونی هیچ گونه مانعی در این زمیه وجود ندارد.
  • آیا کبک وضعیت آب و هوایی معتدلی دارد؟ خیر، کبک یکی از مناطق سردسیر کاناداست.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *