ویزای تحصیلی

تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی یکی از روش های رایج مهاجرت به این کشور در سال 2024 می باشد. متقاضیان خارجی برای تحصیل در این کشور باید ویزای تحصیلی دریافت نمایند. برای دریافت ویزا نیاز است که فرد مدارکی ارائه نماید که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد. اسلواکی که به کشور زیبای اتریش نزدیک بوده است و عملا پایتخت اسلواکی یعنی براتیسلاوا به پایتخت اتریش یعنی وین بسیار نزدیک است و عملا می توان با یک بلیط ارزان از اتریش به کشور اسلواکی رفت.

  • شرایط تحصیل در اسلواکی چیست؟
  • دانشگاه های اسلواکی در چه رنکینگی هستند؟
  • مزایای تحصیل در اسلواکی چیست؟

اگر قصد دارید برای ادامه تحصیل به کشور اسلواکی مهاجرت کنید، پیشنهاد می شود تا پایان مقاله پیش رو که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش در آمده است، با ما همراه باشید و اطلاعات لازم را در رابطه با تحصیل در اسلواکی به دست آورید.

شرایط تحصیل در اسلواکی

متقاضیانی که برای ادامه تحصیل دانشگاه های این کشور را انتخاب کرده اند باید بدانند که امکان تحصیل در تمامی مقاطع تحصیلی (لیسانس، فوق لیسانس و دکتری) برای متقاضیان وجود دارد. در موسسات غیر دانشگاهی این کشور امکان تحصیل در مقطع کارشناسی وجود دارد، اما برای تحصیل در مقاطع بالاتر باید پذیرش دانشگاه های این کشور را به دست آورید.

اطلاعات بیشتر در باب رشته قلب و عروق در اسلواکی

جهت تحصیل در اسلواکی و دریافت پذیرش دانشگاه های این کشور باید معدل و نمرات بالایی را در مقاطع تحصیلی پیشین کسب کرده باشید، همچنین متقاضی باید مدرک زبان معتبر ارائه نماید. توجه داشته باشید که در برخی از دانشگاه های این کشور آزمون ورودی نیز برگزار می شود. اگر دانشجو از استادان پیشین خود توصیه نامه دریافت نماید و یا مقالاتی ارائه داده باشد شانس بیشتری برای دیافت پذیرش از دانشگاه دارد.طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی بین 3 تا 4 سال می باشد که با توجه به رشته تحصیلی این مدت متقاوت می باشد برای تحصیل در این مقطع نیازی به ارائه مدرک زبان نمی باشد و دروس به زبان اسلواک تدریس می شود.

طول مدت تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری 2 تا 3 سال می باشد،که با توجه به رشته تحصیلی این مدت متفاوت می باشد. دروس تحصیلی در این مقطع به زبان انگلیسی و اسلواک ارائه می شود. افرادی که قصد تحصیل در رشته های هنر را دارند باید بدانند که در دانشگاه های معتبر این کشور دروس به زبان چک و اسلواک تدریس می شود.

شرایط تحصیل در اسلواکی

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی

همان طور که قبلا ذکر گردید برای اخذ ویزای دانشجویی اسلواکی، شما ابتدا نیازمند اخذ پذیرش تحصیلی اسلواکی می باشید. نامه پذیرش را باید از دانشگاه مورد نظر خود اخذ نمائید. شرایط اخذ نامه پذیرش بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی شما متفاوت است. در اکثر دانشگاه ها مدارک تحصیلی شما را طبق یک سیستم امتیاز بندی محاسبه می نمایند و شما به طور مثال از 5 امتیاز باید 3 امتیاز را به دست بیاورید.

یکی از الزامات اخذ پذیرش ارائه مدرک زبان انگلیسی معتبر می باشد. شما باید مدرک زبان انگلیسی معتبری را جهت اخذ پذیرش ارائه دهید. سطح دانش زبان انگلیسی که از شما درخواست می شود، بسته به دانشگاه و مقطع تحصیلی شما متفاوت است. معمولا اکثر دانشگاه ها در مقطع لیسانس از شما نمره آیلتس 5 یا 5.5 ، در مقطع فوق لیسانس نمره آیلتس 6 یا 6.5 و در مقطع دکترا نمره آیلتس 7 را تقاضا می نمایند.

اگر شما شرایط مدرک زبان انگلیسی را نتوانید احراز نمائید، می توانید پذیرش مشروط را اخذ نمائید. پذیرش مشروط به این معنی می باشد که شما قبل از این که در این کشور وارد دانشگاه شوید، دوره های زبان انگلیسی را می گذرانید تا به سطح مورد نیاز ار دانش زبان دست یابید. برای تکمیل فرایند پذیرش شما باید هزینه تحصیل خود را برای دانشگاه واریز نمائید، تا موفق به دریافت نامه پذیرش شوید. هزینه تحصیل در کشور اسلواکی نیز بسته به رشته تحصیلی شما و مقطع مورد نظر و همچنین بسته به دانشگاه شما متفاوت است.

معرفی رشته های تحصیلی در اسلواکی

اکثر کشورهای اروپایی به جذب دانشجویان بین المللی از سایر نقاط جهان پرداخته و هر کدام نیز دارای ضوابط خاص و تعیین شده می باشند؛ کشور اسلواکی نیز از این قاعده مستثنی نبوده و شرایط ایده آلی برای افراد متقاضی ادامه تحصیل در این کشور فراهم آورده است. اسلواکی دارای مراکز آموزش عالی در سه طیف خصوصی، عمومی و دولتی می باشد. دانشگاه های نظامی و پلیس زیرمجموعه بخش دولتی می باشند و سایر رشته ها در موسسات عمومی و خصوصی ارائه می شوند. شایان ذکر است مراکز خصوصی در این کشور به ندرت دیده شده و همچنین دارای شهریه بالاتری می باشند. مشهورترین دانشگاه اسلواکی دانشگاه کمنیوس (Univerzita Komenskeho) نام دارد که در پایتخت این کشور، براتیسلاو، قرار گرفته است. همچنین این دانشگاه از سال 2004 طبق قرارداد Erasmus Mundus به ارائه بورسیه اراسموس می پردازد که کمک قابل توجهی به تسهیل هزینه های دانشجویان محسوب می شود.

اغلب رشته های دانشگاهی ارائه شده جهت تحصیل متقاضیان خارجی در دانشگاه های شهر براتیسلاو به شرح زیر می باشد:

  • علوم تجربی: ژنتیک، فیزیولوژی حیوانات، میکروبیولوژی و زیست شناسی مولکولی
  • شاخه های شیمی چون شیمی معدنی، ارگانیک و بیوشیمی
  • علوم محیطی: محیط زیست عمومی و زیبایی شناسی
  • رشته های مهندسی عمران، معماری و هوا و فضا
  • زمین شناسی و زیرشاخه های آن از قبیل ژئوفیزیک، کانی شناسی و رسوب شناسی

اعتبار دانشگاه های اسلواکی

در بین دانشگاه های کشورهای اروپایی دانشگاه های اسلواکی از رنکینگ بالایی برخوردار هستند، افرادی که قصد تحصیل در رشته های دندان پزشکی و پزشکی را دارند باید بدانند که دانشگاه های این کشور در زمینه بسیار پیشرفته و معتبر می باشند، همچنین دوره های تخصصی توسط استادان بسیار مجرب و به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان می توانند از ترانسفر به دانشگاه های دیگر در کشورهای اتریش و آلمان استفاده نمایند. دقت نمایید که امکان تحصیل به صورت رایگان در دانشگاه های این کشور وجود دارد. دانشگاه های کامنیوس در براتیسلاوا، مارتین جسینیوس (دانشگاه پزشکی) و براتیسلاوا (دانشگاه فنی و مهندسی) مورد تایید وزارت آموزش کشور ایران می باشند. اما برترین دانشگاه های اسلواکی بر مبنای نظام رتبه بندی تایمز و QS در سال 2024 عبارتند از:

دانشگاه هانظام رتبه بندی تحصیلات عالی تایمزرتبه بندی دانشگاه های برتر (QS)
دانشگاه کمونیوس براتیسلاوا1001+701-750
دانشگاه فنی اسلواک در براتیسلاوا1001+801-1000
دانشگاه فنی کوزیچ (TUKE)1001+801-1000
دانشگاه پاوول ژوزف سافاریک در کوزیچ1001+651-700

هزینه های تحصیل در اسلواکی

یکی از نکاتی که برای متقاضیان تحصیل در اسلواکی مهم می باشد، هزینه های تحصیل در این کشور می باشد. همانطور که گفته شد امکان تحصیل به زبان انگلیسی و اسلواکی در این کشور وجود دارد. اگر پذیرش دانشگاه های دولتی این کشور را به دست آورید و قصد داشته باشید به زبان اسلواک تحصیل کنید، هزینه های تحصیل برای شما رایگان می باشد.

اگر دانشجویی به زبان اسلواک تسلط نداشته باشد می تواند پیش از ورود به دانشگاه در دوره های آموزش این زبان شرکت نماید. برای شرکت در این دوره ها باید سالیانه مبلغی بین 6000€ تا 7000€ (یورو) بپردازید. برای تحصیل در رشته های پزشکی و دندان پزشکی به زبان انگلیسی باید سالانه حدودا 8000€ تا 11000€ (یورو) بابت شهریه پرداخت نمایید.

به منظور تحصیل در رشته های تحصیلی دیگر باید هر ساله 3000€ تا 5000€ (یورو) بپردازید که این مبلغ با توجه به رشته انتخابی متفاوت می باشد. علاوه بر این هزینه ها دانشجو باید هزینه های زندگی را نیز در نظر بگیرد. هزینه های زندگی با توجه به نوع زندگی و منطقه زندگی فرد متفاوت می باشد. دانشجویان باید برای هزینه های مسکن، زندگی و بیمه (اجباری می باشد) ماهانه حدودا 500€ (یورو) در نظر بگیرند. اما از بین انواع مختلف هزینه های زندگی در شهر براتیسلاوا بیشترین درصد هزینه ای مربوط به هزینه خواروبار با 32.2% به صورت زیر می باشد:

نمودار توزیع هزینه ها در اسلواکی

هزینه تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در اسلواکی

در این بخش مقاله می خواهیم به بررسی هزینه تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بپردازیم و میزان شهریه ای که برای هر یک از آنها از سوی دانشگاه های اسلواکی دریافت می گردد را بیان نماییم. دانشگاه های پزشکی این کشور هزینه بالایی برای ادامه تحصیل دانشجویان دریافت نمی کنند. برای مثال تحصیل در رشته پزشکی در اسلواکی به صورت 6 ساله بوده و هزینه ای معادل 9000€ (یورو) در هر سال تحصیلی از دانشجو دریافت می گردد.

برای تحصیل دندانپزشکی در اسلواکی نیز باید هزینه ای به میزان 10000€ (یورو) پرداخت کرد و مدت زمان تحصیل در این رشته نیز به صورت 6 ساله است. دانشجویانی که برای تحصیل داروسازی اقدام به مهاجرت به اسلواکی می نمایند نیز باید هزینه ای معادل 750€ (یورو) در سال را به هزینه تحصیلی خود اختصاص دهند. مدت زمان تحصیل در این رشته نیز به مدت 5 سال خواهد بود.

الزامات زبان در تحصیل در اسلواکی

همان طور که در بخش های قبلی مقاله با عنوان هزینه تحصیل در اسلواکی گفته شد به منظور تحصیل در کشور اروپایی اسلواکی بایستی به زبان انگلیسی یا اسلواکی آشنایی کامل داشته باشید. اگر قصد تحصیل به زبان انگلیسی را دارید، می بایست مدرک زبان انگلیسی داشته باشید. اما ممکن است تمایل به تحصیل به زبان اسلواکی داشته باشید و مدرک این دوره را اخذ ننموده اید. در این صورت می توانید با شرکت در دوره های آموزش زبان اسلواکی در این کشور به مدرک مورد نظر دست یابید. در این راستا پرداخت مبالغی بابت شهریه این دوره ها الزامی است که بین 6000€ الی 7000€ (یورو) می باشد.

دوره های آموزش زبان اسلواکی

همان طوری که می دانید، تحصیل در اغلب برنامه های تحصیلی علی الخصوص در مقطع کارشناسی از دانشگاه های کشور اسلواکی به زبان اسلواکی است. با اینکه ارائه مدرک مهارت زبان اسلواکی جزء شرایط پذیرش از دانشگاه های این کشئر محسوب نمی شود. اما به هر ترتیب دانشجویان برای ادامه تحصیل در دانشگاه های این کشور نیازمند دانش زبان اسلواکی هستند. در همین راستا نیز کالج ها و دانشگاه های اسلواکی برای دانشجویان بین المللی دوره های آموزش زبان برگزار می کنند.

در این زمینه و برای آموزش زبان اسلواک 2 گزینه زیر در دسترس دانشجویان قرار دارد:

دوره های آموزش زبان اسلواکی

ابتداء از روش آموزش آنلاین زبان اسلواکی شروع می کنیم. هم اکنون وب سایت های مختلفی وجود دارد که کورس های زبان اسلواکی را در سطوح مختلف به دانشجویان ارائه می کند. از سوی دیگر شهروندان خارجی و دانشجویان بین المللی می توانند در دوره های حضوری که توسط دانشگاه های دولتی و مدارس خصوصی زبان برگزار می شود شرکت جسته و از این طریق به مدرک زبان اسلواکی دست یابند. از جمله این مراکز می توان به موارد ذیل در کشور اسلواکی اشاره نمود:

  • Stuidia Academica Slovaca (SAS)- مرکز آموزش زبان اسلواکی در دانشاه کمونیوس
  • موسسه زبان و تحصیلات آمادگی برای خارجیان در دانشگاه کمونیوس

شرایط تامین مالی برای تحصیل در اسلواکی

دانشجویان بین المللی در کشور اسلواکی قانونا مجاز به کار نیمه وقت تا حداکثر 20 ساعت در هفته می باشند و حتی پس از اتمام تحصیلات خود از دانشگاه های این کشور هم می توانند بدون اخذ هیچ ویزای کاری خاصی در اسلواکی کار کنند. پس دانشجویان در کشور اسلواکی خیالشان از بابت تامین خرجی ازطریق کار دانشجوئی راحت است. آنها می توانند در کارهای نیمه وقت و شیفتی مثل کار در فروشگاه ها، کتابخانه ها، سینماها، رستوران ها و غیره گذران زندگی بکنند. در اسلواکی حداقل و حداکثر درآمدی از این قرار است:

مقایسه حداقل و حداکثر درآمدی در اسلواکی

گزینه دوم برای حمایت مالی از دانشجویان بین المللی در کشور اسلواکی، برنامه بورسیه ملی (NSP) می باشد که همه ساله از طریق وزارت آموزش، علوم، تحقیقات و ورزش جمهوری اسلواکی حمایت مالی می شود. این برنامه بورس مخصوص حمایت از تحرک دانشجویان، دانشجویان PhD، اساتید و محققان دانشگاهی در اسلواکی است. در جدول زیر می توان با مقادیر این بورسیه تحصیلی در اسلواکی 2024 آشنا شد:

متقاضیانمبلغ بورسیه NSP تخصیص یافته (یورو)
دانشجوی دانشگاه (کارشناسی ارشد)350€
دانشجوی PhD580€
اساتید یا محققان دانشگاهی
بدون مدرک PhD (یا معادل آن) و کمتر از 4 سال سابقه کار به عنوان استاد یا محقق دانشگاهی580€
بدون مدرک PhD (یا معادل آن) و کمتر از 10 سال سابقه کار به عنوان استاد یا محقق دانشگاهی850€
بدون مدرک PhD (یا معادل آن) و بیش از 10 سال سابقه کار به عنوان استاد یا محقق دانشگاهی1000€

از مهمترین مدارک لازم برای دریافت این بورسیه می توان به فرم درخواست تکمیل شده، رزومه (CV)، انگیزه نامه، برنامه تحصیلی مفصل، دو توصیه نامه از اساتید دانشگاه، نامه پذیرش دانشگاهی، اسکن مدارک تحصیلی اشاره نمود.

ویزای تحصیلی اسلواکی

متقاضیان برای تحصیل در اسلواکی بعد از آن که پذیرش دانشگاه را به دست آورند باید اقدامات لازم را جهت اخذ ویزای تحصیلی انجام دهید. برای دریافت ویزای تحصیلی باید چه مدارکی ارائه شود؟

  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • پرداخت هزینه های مربوط به اخذ ویزا
  • پاسپورت معتبر با داشتن 6 ماه اعتبار
  • ارائه 2 قطعه عکس رنگی
  • نامه پذیرش دریافت شده از دانشگاه
  • ارائه بیمه مسافرتی
  • گواهی تمکن مالی جهت اثبات توانایی پرداخت هزینه های زندگی و تحصیل
  • ارائه انگیزه نامه (این مدرک باید به زبان اسلواک ترجمه شده باشد)
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه تایید شده

مدارک لازم برای تحصیل در اسلواکی

در کشور اسلواکی در مقطع کارشناسی شما حداکثر 4 سال و در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 2 سال مشغول به تحصیل خواهید بود. این زمان در مقطع دکترا بین 3 تا 4 سال متغیر است. برای اخذ ویزای تحصیلی اسلواکی به مدارک و اسناد زیر به صورت اصل و کپی و با ترجمه معتبر نیاز دارید:

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • پرداخت هزینه های دفتری و اداری
  • پاسپورت معتبر با اعتبار کافی
  • نامه پذیرش از دانشگاه مورد نظر
  • اسنادی برای اثبات تمکن مالی
  • بیمه مسافرتی معتبر

توجه داشته باشید که قبل از ارائه درخواست برای اخذ پذیرش باید مدارک تحصیلی ترجمه شده خود را به کشور اسلواکی تحویل دهید تا مورد ارزیابی و اعتبارسنجی قرار بگیرد. در ضمن شرایط پذیرش در دانشگاه های کشور اسلواکی با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند. درباره بحث بورسیه تحصیلی در اسلواکی باید اشاره کنیم که شما فقط زمانی که به زبان اسلواکی مسلط باشید می توانید در دانشگاه های دولتی اسلواکی از بورسیه تحصیلی بهره مند شوید و در زمان دریافت و در حین استفاده از این بورسیه هرگز نمی توانید از کشور اسلواکی خارج شوید.

به علاوه شما باید توانایی و استعدادهای تحصیلی و فعالیت‌ های ارزشمندی که در زمینه رشته تحصیلی خود انجام داده اید به دانشگاه ارائه کنید.

شما برای تحصیل در رشته پزشکی و دندان پزشکی نیاز به شرکت در آزمون دارید و می توانید با شرکت کردن در دوره های تخصصی زبان اسلواکی و در اختیار داشتن نمونه سوالات ازمون ورودی انلاین دانشگاه ها که متشکل از سوالات دروس زیست و شیمی است ورودی به دوره های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی کشور اسلواکی وارد شوید.

شرایط کار پس از تحصیل در اسلواکی

پس از فارغ التحصیلی، می توانید برای موقعیت تمام وقت در اسلواکی درخواست دهید. مزیت این است که شما نیازی به درخواست مجوز کار ندارید و ممکن است مستقیماً برای موقعیت شغلی درخواست دهید. در اینجا به روند و چگونگی انجام پروسه اشاره شده :

ابتدا باید قرارداد کاری معتبر با کارفرما داشته باشید. شما می توانید تا حداکثر 30 روز پس از فارغ التحصیلی در دانشگاه ، برای اجازه اقامت به اداره مهاجرت درخواست دهید. نکته مهم آنکه فراموش نکنید که پس از فارغ التحصیلی 5 روز فرصت دارید تا فارغ التحصیلی موفق خود را به اداره مهاجرت گزارش دهید. اگر گزارش ندهید، تا €165 (یورو) جریمه خواهید شد

حال به مدارک مورد نیاز در این پروسه اشاره می کنیم

  • فرم RP
  • گذرنامه
  • 2 عدد عکس پاسپورت
  • قرارداد کاری یا قول کارفرما مبنی بر اینکه پس از فارغ التحصیلی مشغول به کار خواهید شد
  • قرارداد اقامت – حداقل مدت قرارداد 6 ماه است و باید به زبان اسلواکی باشد
  • حداقل بودجه برای اقامت در اسلواکی: 12 برابر حداقل موجودی برای زندگی (حدود €2600 (یورو))
  • تایید پرداخت هزینه اداری 165.50€ (یورو)
  • تمام مدارک باید در اسلواکی (یا ترجمه شده توسط مترجم قسم خورده) باشد.

مزایای تحصیل در اسلواکی 2024

متقاضیانی که قصد دارند تحصیل در اسلواکی را تجربه کنند، از مزایایی بهره مند می شوند که عبارتند از:

  • تحصیل در دانشگاه های معتبر
  • ارزان و مقرون به صرفه بودن هزینه های زندگی و تحصیل
  • امکان کار کردن در حین تحصیل برای دانشجویان وجود دارد.
  • مدارک تحصیلی دریافت شده در دنیا معتبر می باشند.
  • امکان اقامت در این کشور پس از فارغ التحصیلی وجود دارد.
  • امکان ارائه درخواست انتقال به سایر کشورهای اروپایی

اگر قصد تحصیل در اسلواکی را دارید پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقالات بیشتری مثل مهاجرت تحصیلی به اسلواکی و بورسیه تحصیلی در اسلواکی را مطالعه نمایید. اگر پس از مطالعه مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید با مشاورین مهاجرتی مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات پرتکرار در خصوص تحصیل در اسلواکی

آنچه در رابطه با تحصیل در اسلواکی باید مورد بررسی قرارگیرد در مقاله ای که خواندید اشاره شده است اما برخی از سوالات شما در این خصوص در این بخش پاسخ داده خواهد شد.

  • شهریه سالیانه دانشگاه های اسلواکی چه مقدار است؟ دانشجویان خارجی موظفند سالیانه 3000€ تا 5000€ (یورو) را بعنوان شهریه پرداخت کنند.
  • آیا می توان در اسلواکی به زبان انگلیسی تحصیل کرد؟ تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی به ندرت قابل دسترس است.
  • آیا دانشجویان در اسلواکی اجازه کار دانشجویی خواهند داشت؟ طبق قانون دانشجویان در اسلواکی اجازه کار نیمه وقت خواهند داشت.
  • بهترین دانشگاه اسلواکی کدام است؟ دانشگاه پاوول ژوزف سافاریک در کوزیچبر اساس گزارش QS بهترین دانشگاه این کشور است.
5/5 - (12 امتیاز)

19 دیدگاه برای “تحصیل در اسلواکی

  1. رضا خرم گفت:

    سلام وقتتون بخير
    هزينه ماهانه زندگي و تحصيل در اسلواكي چقدر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه تحصیل شما به رشته و دانشگاه بستگی داره ولی برای زندگی حدود 300 یورو در ماه کفایت می کنه

  2. مهشید رحمانی گفت:

    شرایط کار بعد از تحصیل در اسلواکی چطور است؟ امکان کار وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      به شرط اینکه قرارداد کاری داشته باشید امکانپذیره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  3. امیر عباس گفت:

    سلام بابت مطالب به روزتون تشکر میکنم

  4. ارشاد گفت:

    شنیدم که کشور ارزونیه برای زندگی دو نفره تو پایتختش می شه با 1000 یورو زندگی کرد ؟ من مجبورم کشورهای ارزون برم اما شنگن باشه بهتر که بشه جاهای دیگه هم دنبال کار بود

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      روزمه تحصیلی و کاریتون رو بفرستید تا بررسی کنیم که شانس ویزا و پذیرش تحصیلی دارید یا خیر؟
      و یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  5. لیدا بهرامی گفت:

    سلام چند ماه طول میکشه که اقامت تحصیلی این کشور را به دست بیاریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      سوال شما خیلی کلیه و بستگی داره که اصلا شانس ویزا دارید یا خیر
      به همین خاطر ابتدا مدارکتون رو بفرستید تا بررسی کنیم
      یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  6. رفعت گفت:

    سلام من 30 سال سن دارم و لیسانس معماری
    چطوری میشه اقامت اسلواکی رو گرفت؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      باید از طریق تحصییل اقدام کنید
      البته از باقی شرایط شما مطلع نیستم که شانس ویزا دارید یا خیر
      لطفا روزمه تون رو ارسال بفرمائید

  7. ارسلان رکنی گفت:

    سلام خدمت شما و تشکر از مقاله عالیتون

  8. ali گفت:

    هزینه هایی خیلی بالایی داره برای تحصیل در اسلواکی .

  9. ترنم گفت:

    آیا با تحصیل پزشکی در اسلواکی میتوان در اتریش ادامه تحصیل داد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان وجود داره چون بورس اراسموس این امکان رو میده
      برای اطلاعات بیشتر مقاله اراسموس چیست؟ رو مطالعه فرمائید

  10. v!da گفت:

    با سلام من قصد مهاجرت برای تحصیل در اسلواکی را دارم، ایا هزینه اجاره خانه و یا گرفتن خوابگاه برای من به صرفه تر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتون پیشنهاد میکنم در این خصوص مقاله هزینه زندگی در اسلواکی رو مطالعه فرمایید

  11. اکبر کرمانی اصل مقدم گفت:

    وقتی میشه به کشورهای بهتری هم برای تحصیل فکر کرد چرا اسلواکی؟
    کانادا به نظر من الان برا ما ایرانیا از همه بهتره

  12. مینا بابایی گفت:

    کشورهای انگلیسی زبان مانند کانادا و استرالیا رو ترجیح می دم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *