مهاجرت

قاچاقی رفتن به نروژ

قاچاقی رفتن به نروژ

به دنبال سوالات و ابهامات برخی متقاضیان بر آن شدیم تا در مورد قاچاقی رفتن به نروژ اطلاعاتی از شرایط نامطلوب این مسیر بازگو نمائیم. از سال 2019 به بعد شرایط مهاجرت پناهندگی در اروپا با تغییراتی همراه بود.

  • آیا پناهندگی راهی خوب جهت مهاجرت می باشد؟
  • مطمئن ترین راه مهاجرت چیست؟
  • آیا معایب مهاجرت قاچاقی را می شناسید؟
  • پناهندگی اجتماعی چیست؟
  • پناهندگی سیاسی چیست؟

راه های قانونی بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور نروژ وجود دارد اما با این حال افرادی زیادی از طریق قاچاقی رفتن به نروژ درخواست پناهندگی به این دولت را می­ نمایند. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به هیچ عنوان مهاجرت از این طریق را به شما پیشنهاد نمی ­نمایند و توصیه این مجموعه استفاده از راه های قانونی مهاجرت به کشور نروژ می­ باشد.

راه های اقامت نروژ در 2023

این کشور از جمله ثروتمندترین کشورهای جهان است و اکثر شهروندان این کشور علاقمند به چند فرزندی هستند. سیستم آموزشی بسیار باکیفیت، خدمات بهداشتی و درمانی مناسب، آزادی سیاسی و مذهبی و رهایی از فشارهای اقتصادی نیز جمله مزایای زندگی در کشور نروژ می ­باشد. این کشور بدلیل عوامل جذب کننده ای که دارد باعث شده است تا افراد از کشورهایی که دارای محرومیت هایی همچون عدم امکان تحصیل، سطح پایین رفاهی، فقر و دستمزدهای پایین به این کشور مهاجرت نمایند. از طرق مختلف میتوان به اقامت دائم نروژ رسید که در زیر بازگو می کنیم:

  • مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل
  • مهاجرت به نروژ از طریق کار
  • مهاجرت به نروژ از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به نروژ از طریق پناهندگی
  • مهاجرت به نروژ از طریق ازدواج

در حال حاضر بیشترین راه مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل است و شاید دلیل آن رایگان بودن تحصیل باشد که ای موضوع با توجه به ظرفیت های محدود اینترنشنال دانشگاه های نروژ بشدت رقابتی است و بعضا افراد با معدل بالاتر و نمره زبان بیشتر در صدر اولویت قرار دارند.

شرایط قاچاقی رفتن به نروژ

منظور از مهاجرت غیر قانونی و یا قاچاقی به نروژ در واقع همان درخواست پناهندگی افراد به دیگر کشورها می ­باشد. طبق قوانین مهاجرتی که در میان کشورهای عضو معاهده شنگن وجود دارد، افراد پس از ورود به اولین کشور اروپایی باید درخواست پناهندگی خویش را بنماید. در صورتی که فرد پس از ورود به اولین کشور اروپایی اثر انگشت و مشخصات هویتی خود را به کشور منظوره ارائه نماید و پس از آن درخواست پناهندگی به دیگر کشورهای اروپایی را بنماید، پس از بررسی پرونده پناهندگی فرد به اولین کشوری که وارد گردیده است، بازگردانده خواهد شد.

دشواری قاچاقی رفتن به نروژ

قابل ذکر است که اکثراً اولین ورود افراد به کشورهای ایتالیا و یونان است. تمامی کشورهای اروپایی در برابر افرادی که از طریق راه های قاچاقی خود را به این کشورها رسانیده اند بسیار سخت گیرانه عمل می­ نمایند. این کشورها پس از بررسی و ارزیابی پرونده پناهندگان که ممکن است چندین ماه بطول انجامد ممکن است باز هم با درخواست های پناهندگی افراد موافقت ننموده و آنها را به کشور مبدأ بازگردانند.

به همین دلیل است که در سال 2023 بهترین راه مهاجرت به نروژ از طریق تحصیل است؛ چرا که در این کشور امکان تحصیل رایگان حتی برای دانشجویان بین المللی یعنی non-EU/EEA students هم وجود دارد. به علاوه در حالی که کارفرمایان نروژی علاقه ای به استخدام پناهندگان ندارند، فارغ التحصیلان دانشگاه های نروژ به راحتی می توانند پس از فارغ التحصیلی شغلی در این کشور پیدا کنند و اقامت تحصیلی خود را تبدیل به اقامت کاری نمایند. البته باید توجه داشت اگرچه تحصیل در نروژ رایگان است، هزینه زندگی در این کشور بالا است و زندگی دانشجویی یک نفره ماهانه بین 1600€ تا 1850€ (یورو) هزینه خواهد داشت.

دشواری های قاچاقی رفتن به نروژ

مهاجرت از طریق پناهندگی به نروژ در 2023

در سال 2023 فرآیند پذیرش پناهندگان در کشور نروژ به 3 طریق انجام می­ گردد:

  1. پناهندگی عادی
  2. پناهندگی فوری
  3. پناهندگی اضطراری

پذیرش درخواست پناهندگی به صورت عادی بررسی و ارزیابی پرونده پناهندگان و مصاحبه با وی به مدت 12 ماه از زمان درخواست تا نتیجه درخواست ممکن است طول بکشد. در پذیرش بصورت فوری درخواست پناهندگی افراد در مدت زمان 6 الی 10 هفته مدارک پناهندگی افراد توسط اداره مهاجرت بررسی و ارزیابی می­گردد و نتیجه درخواست به فرد اطلاع داده خواهد شد.

اما در پذیرش اضطراری پرونده و مدارک درخواست افراد در مدت زمان 7 روز بررسی و نتیجه گیری می ­گردد. دولت نروژ کمپ هایی را برای نگهداری از پناهندگان در این کشور ایجاد نموده است که افراد با توجه به سن، جنسیت، سلامت جسمانی و برخی دیگر عوامل در کمپ های جداگانه ای اسکان داده می­ شوند. طبق کنوانسیون ژنو در امور پناهندگان دولت نروژ نیز حقوق پناهندگان را به رسمیت شناخته است و به آنان خدمات رسانی می ­نماید. پیشنهاد ما به تمامی دوستان عزیز اینست برای آگاهی از تمامی راه های قانونی مهاجرت به کشور نروژ با ما ارتباط بگیرید.

 

روند بررسی درخواست پناهجویان در نروژ

افرادی که قاچاقی رفتن به نروژ را تجربه می کنند، در ابتدای ورود باید خود را به پلیس مهاجرت این کشور معرفی نمایند. پلیس مهاجرت مشخصات پناهنده را ثبت نموده و از وی می­خواهد فرم درخواست پناهندگی به نروژ را تکمیل نماید. پس از انجام مراحل فوق اداره مهاجرت زمانی را برای مصاحبه با پناهجو مقرر خواهد نمود. پناهجو می ­بایست در زمان مشخص شده جهت مصاحبه حضور یابد. پس از مصاحبه پناهجو و بررسی تمامی مدارک وی نتیجه درخواست پناهندگی به وی اعلام خواهد شد.

در صورتیکه با درخواست پناهندگی پناهجو موافقت شود، به وی اقامت 3 ساله نروژ اعطا می­ گردد. پس از آن پناهجو می ­تواند در کلاس های آموزش زبان نروژی حضور یافته و به یادگیری زبان نروژی بپردازد. همچنین فرد می ­باید با تاریخ و جغرافیای کشور نروژ نیز اطلاعات لازم را کسب نماید. پس از گذشت 7 سال زندگی در کشور نروژ پناهندگان می ­توانند درخواست اخذ تابعیت نروژ را بنمایند. پناهجویان پس از اخذ قبولی خود در این کشور می­ توانند درخواست الحاق خانواده خود را به نروژ نموده و با ارائه مدارکی که نشان دهنده همسر وی و فرزندان وی هستند می­ توانند برای آن ها نیز اقامت نروژ را اخذ نمایند.

کمپ های پناهندگی در نروژ

همان طور که بیان نمودیم پناهندگان در بدو ورود خود به نروژ ابتدا در کمپ های پناهندگان انتقال داده می ­شوند. در این کمپ ها معمولاً افرادی که از لحاط قومی و اجتماعی در یک سطح هستند با یکدیگر زندگی می­ نمایند. پناهندگان در این کمپ ها از خدمات درمانی، بهداشتی برخوردارند. همچنین در این کمپ ها برای پناهجویان کلاس هایی جهت یادگیری مهارت زبان نروژی، خدمات آموزشی آکادمیک و کلاس های یادگیری مهارت های کاری جهت کار در نروژ قرار داده شده است. کمپ های کشور نروژ بسیار بهتر از کشورهای دیگر اروپا میباشد.

کمپ های پناهندگی در نروژ به هیچ عنوان شرایط مناسبی برای زندگی نخواهد داشت اگرچه به نسبت کشورهای یونان و ترکیه این ها این کمپ ها همچون هتل های مجلل به نظر می رسند اما همچنان باید در نظر گرفته شود که پناهجویان در هیچ نقطه ای از جهان شرایط مناسبی ندارند و این مسئله باید مورد توجه تمام کسانی قرار گیرد که قصد دارند از این طریق خود را به کشور دیگری برسانند.

هزینه زندگی در نروژ در زمان پناهندگی

دولت نروژ نیز طبق برنامه حمایتی کنوانسیون ژنو در امور پناهندگان ماهانه هزینه هایی را جهت هزینه های زندگی پناهجویان به آنان پرداخت می­ نماید. ارزش این کمک هزینه های بطور میانگین 60000€ تا 70000€ (یورو) در سال می ­باشد. هزینه زندگی در نروژ بالا می باشد و به همان میزان نیز درآمد در این کشور خوب میباشد. شانس موفقیت پرونده های پناهندگی در یک سال اخیر در نروژ زیر 50% بوده است.

دریافت اقامت دائم با قاچاقی رفتن به نروژ

افرادی که با قاچاقی رفتن به نروژ توانسته اند اقامت موقت این کشور را اخذ نمایند، می­ توانند پس از مدت 3 سال زندگی در این کشور جهت اخذ اقامت دائم این کشور درخواست نمایند. دولت نروژ نیز به پناهندگانی که در برنامه مهاجرتی زیر موفق عمل نموده باشند اقامت دائم این کشور را اعطا خواهد نمود:

  • تحصیل در نروژ و سپری نمودن برنامه یادگیری زبان نروژی که به مدت 550 ساعت است.
  • سپری نمودن 50 ساعت مطالعات اجتماعی و فرهنگی در نروژ

ناگفته نماند در صورتی که افراد نیازمند به تعداد ساعت های بیشتری برای یادگیری زبان نروژی هستند با درخواست از شهرداری این کشور می ­توانند تعداد ساعات کلاس های زبان خود را به 2400 ساعت افزایش دهند. مشاورین و وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در زمینه مهاجرت غیر قانونی به نروژ فعالیتی ندارند اما علاقمندان به تحصیل و کار در نروژ و سایر کشورها مثل کانادا، فرانسه، آلمان و غیره می توانند برای مطرح نمودن سوالات خود تماس حاصل فرمایند.

4.4/5 - (5 امتیاز)

46 دیدگاه برای “قاچاقی رفتن به نروژ

  1. علی حسینی گفت:

    سلام
    کسی که پاس نروژی داره چه کارب میتونه انجام بده که برادر یا خواهر بالای هیجده خودشو از ایران به نروژ بیاره؟
    ایا راهی هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      یا باید برای اون ها پیشنهاد کاری پیدا کنه که بتونه ببرشون یا دعوتنامه کوتاه مدت ارسال کنه برای سفرهای توریستی

  2. احسان قادری گفت:

    با سلام
    بنظر بنده یکی از راه های که مردم به پناهندگی روی آوردن،وعده خلافی های موسسه ها و طولانی بودن پروسه و مدرک زبان میباشند بنده ۲سال با موسسه هرمس اپلای قرارداد بستم برای ویزای تحصیلی اینقد بهانه آوردن تا ۲سال طول کشید و گفتن پولتو بیا پس بگیر و هنچنین برای ویزای کاری هم همینطور،یکی از موسسات پولمو برد.
    بنده این راه پناهندگی رو پیشنهاد نمیکنم اما چاره ای برای مردم نمونده

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام دوست عزیز
      ما در رابطه با روند کار سایر موسسات اطلاعاتی نداریم اما توصیه می کنیم که با ما تماس بگیرید چون حتی برای مهاجرت به اروپا هم راه هایی هست که کمتر از 1 سال هم میشه جواب گرفت.
      به هیچ عنوان نمی تونیم مهاجرت قاچاقی رو به کسی پیشنهاد بدیم

  3. حبیب گفت:

    سلام من ۴۰ سالمه و مجرد هستم میشه راهنماییم کنین کدوم کشور میتونم پناهندگی بگیرم و کار کنم.دذضمن وضع مالیه خوبیم ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران در خصوص پناهندگی خدماتی ارائه نمیکنه متاسفانه

  4. سمیع گفت:

    سلام
    برادرم پنج ساله رفته آلمان و ۲۵ سالشه و قبولی گرفته و ۱ سال دیگه اقامت دائم میگیره
    می‌تونه من رو دعوت کنه به آلمان؟
    خودم ۱۵ ساله هستم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای ورود به کشور آلمان برای زندگی با دعوتنامه برادر امکانپذیر نیست و اگر منظورتون اینه که از طریق پناهندگی پذیرش گرفته که به هیچ عنوان به شما توصیه نمیکنم و پیشنهاد میکنم از طریق دیگه ای اقدام کنید

  5. حامد حسینی گفت:

    سلام و ارض ادب
    حامد هستم ساکن ایران تهران
    میخواهم به یکی از کشورهای اروپای مهاجرت کنم
    و درخواست پناهندگی بدهم
    لطف میکنید راهنمای بکنید
    افغان هستم و از راه قاچاق میخواهم سفر کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      موسسه سفیران هیچگونه خدماتی در خصوص مهاجرت قاچاقی ارائه نمیکنه

      1. mohamad گفت:

        سلام من هیچ کاری بلد نیستم ومدرک هم ندارم و از همه مهمتر پول هم ندارم ومیخام به یه کشور اروپایی برم میشه کمکم کنید واقعا فکر میکنم اونجا بهتره

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بفرمایید چند سالتون هست

  6. باسلام من عمو خانمم اسلو زندگی میکنه تابعیت نروژ داره میتونه از طریق ایشون اقدام کنم دعوتنامه بفرسته باخانواده برم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      خیر شما بایستی با توجه به شرایط خودتون اقدام کنید ابتدا رزومه تون رو ارسال کنید تا بتونم راهنماییتون کنم

  7. محمدرضا گفت:

    سلام من میخوام پسرمو برای اداامه تحصیل به خارج بفرستم از نظر مالی هم وضع چندان خوبی ندارم پسرم دارای مدرک لیسانس کامیوتر هس

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      ممکنه اگر رزومه خوبی داشته باشه بشه براشون بورس گرفت
      اما قبلش باید شرایط تحصیلی ایشون رو بدونم
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  8. محمد . ن گفت:

    سلام و عرض ادب
    مدرک کشاورزی دارم کارم پرورش مرغ اورگانیک (مرغ سبز) میباشد ۴۳ سال سن همسر و دو فرزند پسر ۵و۱۴ سال دارم ضمنا گواهینامه پایه یک دارم به نظر شما واسه چه کشوری میتونم اقدام کنم .

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مهاجرت به هیچ عنوان مهاجرت قاچاقی رو توصیه نمیکنم
      اما در مورد کار شما در صورتی که باقی شرایطتون خوب باشه میتونید برای آلمان اقدام کنید
      لطفا مقاله کار در آلمان بدون مدرک تحصیلی رو مطالعه کنید
      و یا برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  9. زینب احمدی گفت:

    سلام خسته نباشید من برادرم قاچاقی رفته نروژ پنج سال پیش و قبول شده و الان میخاد مادرم و برادر کوچکترم رو دعوت کنه به نروژ الان من ترکیه امدم و شش ماهه اقدام کردم هنوز جوابش نیامده و الان کرونا هم هست به نظرتون چنددرصد امکان داره قبول بشن؟؟و اینکه میتونم کاری کنم پرونده شون زودتر بررسی بشه؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در خصوص مهاجرت قاچاقی موسسه سفیران خدماتی ارائه نمیکنه سرکار خانم
      برای اطلاعات بیشتر از روش های قانونی با مشاورین ما تماس بگیرید

  10. Zanko گفت:

    سلام ،من ۱۶سالمه،در رشته الکترو تکنیک مشغول تحصیل هستم ،از چه راهی باید ب نروژ بروم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای مقاطع تحصیلی دانشگاه میتونید اقدام کنید اما با توجه به سنتون می تونید برای انگلیس کانادا مجارستان اقدام کنید با موسسه تماس بگیرید

  11. احمد گفت:

    سلام من 35 سال سن دارم و تخصص بنده صافکاری هست و راننده پایه یک هستم بنظر شما چگونه و به کدام کشور میتوانم در خواست پناهندگی و یا اقامت بدهم. ممنون میشوم اگر مرا راهنمایی بفرمایید. باسپاس از لطف شما

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به علت شرایط اسفناکی که برای پناهنده و پناهندگی وجود دارد به شما پیشنهاد میکنیم از طریق راه قانونی اقدام کنید به همین منظور ویزای جستجوی کار قطر و عمان برای شما فوق العاده است برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  12. جواد گفت:

    سلام من ۳۴ سالمه میخام در کشور نروژ پناهندگی بگیرم ،فوق لیسانی ریاضی هم دارم،با هواپیما با تور میام نروژ بعد دیگه بر نمیگردم ،بعدش میرم قسمت اداره مهاجرین برای مصاحبه آیا قبول میشم؟؟؟لطف میکنید جوابمو بدین پول زیادی هم ندارم که بخام قانونی بیام،باتشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به دلایل عواقب خطرناک پناهندگی اصلا بهتون آفر داده نمیشه و از راه قانونی برید نروژ مانند ویزای تحصیلی

  13. فروغ گفت:

    سلام من 26 سالمه و مدرک کارشناسی معماری دارم ولی مدرک زبان ندارم کشوری رو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی پیشنهاد می کنید که نیاز به مدرک زبان نداشته باشه یا دوره زبانش داخل خود دانشگاه در بدو ورود باشه

    1. فروغ گفت:

      سلام من 26 سالمه و مدرک کارشناسی معماری دارم ولی مدرک زبان ندارم کشوری رو برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدپیشنهاد می کنید که نیاز به مدرک زبان نداشته باشه یا دوره زبانش داخل خود دانشگاه در بدو ورود باشه

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما یکی از شرایط اصلی داشتن مدرک زبان هست مگر اینکه برای مجارستان و یا سوئد اقدام کنید

    2. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما یکی از شرایط اصلی داشتن مدرک زبان هست مگر اینکه برای مجارستان و یا سوئد اقدام کنید

  14. مرجان گفت:

    سلام ،من پرونده اجتماعی و پزشکی دارم برای درخواست پناهندگی،میخواستم خواهش کنم بهم بگید جطور پرونده ام و برای مطالعه و درخواست پناهندگی باید به نروژ برسونم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما نروژ پناهنده نمیپذره و حتما حتما از راه قانونی اقدام نمایید ممنونم

  15. حسین گفت:

    سلام من ۲۲ سالمه دانشجوی حسابداری هستم
    کارم برق خودرو هست
    بدون پایان خدمت
    شرایطم همراهیم میکنه برا پناهندگی؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام عرض ادب خدمت شما پناهندگی اصلا راه مناسبی برای مهاجرت نیست از راه های قانونی مثل تحصیل سرمایه گذاری و کار اقدام کنید

      1. مرجان گفت:

        میخوام کمکم کنید که بتونم از پرونده پزشکی و اجتماعی خودم استفاده کنم برای اقامت،

        1. ف.فرجی گفت:

          سلام و عرض ادب خدمت شما برای چه نوع مهاجرتی؟

  16. Amin گفت:

    سلام من 21 سالمه و هنوز خدمت نرفتم دانشجو ی شیمی هستم میتونم ویزای تحصیل بگیرم؟ اگر بخوام غیر قانونی برم میتونم ب نتیجه ای برسم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما غیر قانونی رفتن ک اصلا به نتیجه نمیرسید ولی برای مقطع کارشناسی ارشد با آیلتس ۶.۵ اقدام کنید

  17. سعیده گفت:

    باسلام من و همسرم۳۸سالمونه من زیست خوندم وهمسرم کشاورزی وزبانمون در حد متوسط ودانشگاهیست و۱پسر ۹ساله داریم آیا اگر به روش تحصیلی وارد نروژ شویم وبعد درخواست پناهندگی بدهیم امکانش است یا خیر واگر برای سرمایه گذاری چقدر سرمایه میخواهد ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر سن شما برای نروژ بالاست میتونید برای سوئد اقدام کنید شرایطتون بهتره هست

  18. محمد گفت:

    سلام من 37سالمه شمامیگیدتحصیل باسن وسال من نمیشه بعدش هزینه همه راهها گران تمام میشه پناهندگی بهتره

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر دوست عزیز پناهندگی اصلا به صلاح نیست

  19. سهیل گفت:

    درود ، سوال داشتم ، شخصی از ترکیه با پاسپورت جعلی با هواپیما به نروژ رفته و اعلام پناهندگی کرده ، پس از چند ماه به یکباره سر از ایتالیا درآورده و اقامت ایتالیا گرفته الان حدود دو سال و اندی هست ، چنین چیزی ممکن هست ؟ سپاس

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما متاسفانه اطلاعاتی در مورد پناهندگی موسسه حقوقی ما نداره

  20. محسن اعلایی گفت:

    سلام و خسته نباشید . من و همسرم قصد پناهندگی در نوروژ رو داریم میخواستم بدونم از چه راهی میتونم خودمو به این کشور برسونم. اگر از ایتالیا به اوروپا ورود کنم و در فرودگاه از مون اثر انگشت بگیرن . بعد از ورود به نوروژ ایا این اثر انگشت برای سازمان مهاجرت مهم هست یا اینکه من نباید در کشوری قبل از نوروژ در خواست پناهندگی بدم؟؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب پیشنهاد موسسه حقوقی ما این هست که از راه های قانونی مانند تحصیل، کار با هزینه های پایین و بدون مدرک زبان اقدام کنید و چون همسرتون هم کنارتون هستند بهتره جان و مال خودتونو به خطر نیندازید شما به راحتی می توانید از راه های قانونی وارد کشور نروژ شوید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *