ویزای کاری

ویزای کاری نیوزلند

ویزای کاری نیوزلند

ویزای کاری نیوزلند از محبوب ترین طرق رسیدن به اقامت این کشور در سال 2024 می باشد که مورد توجه متخصصین و متقاضیان زیادی قرار گرفته است. اقتصاد این کشور در حال رشد می باشد. شرط اصلی و اساسی اخذ ویزای کار نیوزلند، پیشنهاد کاری است. وب سایت های کاریابی معتبر نیوزلندی می تواند در جهت یافتن پیشنهاد کاری به متقاضیان کمک شایان توجهی نماید.

  • آیا مهاجرت کاری به نیوزلند در سال 2024 برای ایرانیان مقدور است؟
  • شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق کار در سال 2024 چیست؟
  • سیستم مهاجرت کاری به نیوزلند به چه صورت است؟
  • حداقل موارد مورد نیاز برای مهاجرت کاری چیست؟
  • هزینه های ویزا کار به چه میزان است؟
  • انواع ویزا های کاری نیوزلند کدام اند؟
  • کف امتیازات جهت موفقیت چقدر است؟
  • مهاجرت کاری به نیوزلند چقدر هزینه دارد؟
  • آیا مهاجرت کاری به نیوزلند امکان پذیر است؟
  • حداقل امتیاز مهاجرت به نیوزلند چند است؟
  • شرایط مهاجرت به نیوزلند از طریق کار چیست؟

مهاجرت به نیوزلند به معنای مهاجرت به کشوری زیبا با فرصت های کاری و زندگی ایده آل می باشد. در باب نیوزلند می توان به موارد زیر اشاره داشت:

آیتمشرح
مساحت نیوزلند6000 کیلومتر مربع خط ساحلی
جمعیت4.9 میلیون
پایتخت نیوزلندشهر ولینگتون
اقتصاداقتصادی پایدار، زیرساخت های پیشرفته، استاندارد زندگی بالا
ساختار تحصیلآموزش کیفیت بالا

متقاضیان مایل به کار در نیوزلند می توانند جهت ارزیابی شرایط مهاجرتی خود می توانند از نظرات کارشناسی مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برخوردار شوند.

در این مطلب میخوانید نمایش

 ویزای کاری مهارت‌ های ضروری مورد نیازThe Essential Skills in Demand در نیوزلند

کار در نیوزلند مستلزم این است که حرفه و شغل شما در لیست نیروی کار ماهر کشود نیوزلند برای بلند مدت باشد. دسته های شغلی در کشور نیوزلند برای ویزای کاری نیوزلند شامل ساخت و ساز، خدمات بهداشتی و اجتماعی، ارتباطات از راه دور و ICT، گردشگری و علوم تکنسین می باشد. مدت اعتبار ویزای کاری مهارت‌ های ضروری مورد نیاز نیوزلند 30 ماه می باشد.

شرایط کاری در نیوزلند 2024

قبل از اینکه اصلا به سراغ ویزای کاری نیوزلند برویم بهتر است با شرایط و محیط کاری این کشور آشنا شویم. ابتداء لازم است بدانید که نیوزلند از یک بازار کاری خیلی خوبی در جهان برخوردار است به طوری که هم اکنون نرخ بیکاری این کشور در حدود 4.12% می باشد که یک روند کاهشی است و انتظار می رود که در سال های بعدی نیز همین روند کاهشی ادامه پیدا بکند و این به معنای افزایش درصد اشتغال و آینده کاری ایده آل در نیوزلند می باشد:

بررسی نرخ بیکاری در نیوزلند

 

از طرف دیگر کارگران نیوزلندی جزء پردرآمدترین کارگران جهان نیز محسوب می شوند. حداقل حقوق در نیوزلند را در این لینک مطالعه کنید. آنها در هفته تا 40 ساعت کار می کنند و متوسط درآمد سالانه آنها در حدود NZD97300 (دلار نیوزلند) معادل €58364 (یورو) می باشد. که اگر آن را به صورت ماهانه حساب کنیم برابر €4863 (یورو) می شود که این سطح درآمدی حتی بیشتر از سطح درآمدی کارگران در آلمان می باشد:

مقایسه میانگین درآمد ماهانه آلمان و نیوزلند


آنچه باید درمورد ویزای کاری نیوزلند مطرح می شود عبارتند از:

اینفوگرافیک ویزای کاری نیوزلند

شرایط اخذ ویزای کاری نیوزلند

بازار کار نیوزلند، به شدت تخصص گراست و اولویت کار با کارگران مهارت بالا می باشد. بنابراین، اگر چنانچه متقاضی دارای مهارت های تخصصی (specialist skills) بوده و یا دارای سابقه کار در فهرست کمبود مهارت ها باشد و مدارکی معادل مدارک مورد تایید کارفرماهای نیوزلندی داشته باشد، شانس یافتن فرصت های کاری ایده آل در نیوزلند برای او افزایش می یابد. شرط اصلی اخذ ویزای کارD، یافتن پیشنهاد کاری (Job Offer) از طرف کارفرمای نیوزلندی می باشد. با این حساب، متقاضیان قبل از هر اقدامی برای درخواست ویزای کار کشور نیوزلند می بایست در فکر پیدا کردن کاری در این کشور باشند.

حداقل یا کف امتیازات جهت موفقیت چقدر است؟

حداقل امتیاز جهت اخذ ویزای کار نیوزلند، کسب 100 امتیاز است. شرایط کسب صلاحیت افراد جهت مهاجرت کاری به نیوزلند به شرح ذیل می باشد:

  • سن زیر 56 سال
  • ارائه گواهی دال بر سلامت جسمی و روانی
  • مهارت زبان انگلیسی

سیستم امتیازدهی جهت اخذ ویزای کاری نیوزلند

Expression of Interest یا (EOI)، سیستم مهاجرتی نیوزلند است. این سیستم در واقع صلاحیت متقاضیان برای ورود به نیوزلند و کار در این کشور را ارزیابی می کند. شرط ثبت نام در این سامانه، ارائه اطلاعات شخصی جهت انجام ارزیابی امتیازی می باشد. در حال حاضر در سال 2024، متقاضیانی با حداقل 100 امتیاز در بانک متقاضیان قرار می گیرند. هر 2 هفته یکبار، کلیه متقاضیان دارای 140 امتیاز (یا دارای پیشنهاد کاری)، به طور اتوماتیکی از بانک متقاضیان استخراج شده و به آنها دعوت نامه (ITA) پیشنهاد می شود.

نوعحداکثر امتیاز
20 الی 39 سال30 امتیاز
مدرک دارای اعتبار 9 و 1070 امتیاز
10 سال سابقه کار یا بیشتر50 امتیاز
دستمزد بالا20 امتیاز
مهارت کار حرفه ای همسر یا داشتن پیشنهاد کاری همسر20 امتیاز
مناطق بیرون از اوکلند30 امتیاز
پیشنهاد کاری از مناطقی که کمبود نیروی کار حرفه ای10 امتیاز

پس از صدور دعوت نامه، درخواست های EOI با امتیاز پایین تر بر مبنای فاکتورهای مختلفی همانند داشتن شغلی در فهرست کمبودهای مهارتی بلند مدت (LTSSL) مجددا گزینش می شوند. در نهایت، پرونده های EOI در بانک مذکور تا حداکثر 3 ماه دیگر نیز باقی می مانند و در صورت عدم گزینش در این بازه زمانی، درخواست ها از بانک مذکور حذف می شوند. بنابراین، درخواست مهاجرت به نیوزلند فقط در صورتی مورد قبول اداره مهاجرت نیوزلند (INZ) می باشد که پرونده EOI تشکیل شده و دعوتنامه مهاجرتی برای متقاضیان صادر شود.

سیستم امتیاز بندی ویزای کاری نیوزلند در مشاغل مختلف

یکی از اصل های کلیدی که باید قبل از درخواست ویزای کاری نیوزلند و مشغول به کار شدن در این کشور رعایت کنید، سیستم امتیاز بندی با توجه به شغل مورد نظر شما می باشد. در جدول زیر می توانید سیستم امتیاز بندی ویزای کاری نیوزلند را با توجه به مشاغل مختلف بررسی کنید:

مشاغل مختلف در نیوزلندالزاماتامتیاز لازم
وکیل دادگستریپذیرش در لیست وکلای دادگستری و وکلای دادگاه علی نیوزلند4
تکنسین بیهوشیثبت نام در شورای علوم پزشکی نیوزلند5
فیزیوتراپیست حرفه ایثبت نام در هیئت فیزیوتراپی نیوزلند6
وکیل شخصیپذیرش در لیست وکلای دادگستری و وکلای دادگستری عالی نیوزلند ومدرک وکالت در  انجمن حقوق نیوزلند6
نجاریمجوز صادر شده تحت پروانه پزشکان ساختمان4
حسابدارعضویت در حسابداران خبره نیوزلند6
مهندس حرفه ایثبت نام در enginneering در نیوزلند6
دندانپزشکی  بالینیثبت نام در شورای دندانپزشکی نیوزلند4

نکات کلیدی در سیستم امتیازبندی ویزای کاری نیوزلند

آن دسته از متقاضیانی که به دنبال اخذ ویزای کاری نیوزلند هستند، باید به خوبی با نکات کلیدی در سیستم امتیازبندی در این حوزه آشنا شوند. برخی از نکات کلیدی در سیستم امتیازبندی ویزای کاری جهت کار در نیوزلند به شرح زیر می باشد:

  • برای مدرک تحصیلی خود (کارشناسی یا بالاتر) برای دریافت ویزای کاری و ثبت نام شغلی نیوزلند باید 3 تا 6 امتیاز دریافت کنید.
  • متقاضیان نمی توانند امتیازات هر یک از دسته های مهارت را ترکیب کنند. به طور مثال نمی توانید امتیازات صلاحیت خود را با امتیازات درآمد خود ترکیب کنید.
  • برای هر سال کار ماهر در نیوزلند 1 امتیاز، حداکثر تا 3 امتیاز درخواست کنید. این امتیازات را می توان با امتیازات مربوط به مدرک تحصیلی ترکیب کرد.
  • شریک زندگی خود و فرزندان تحت تکفل 24 ساله و کمتر را در درخواست اقامت خود بگنجانید.

لیست مشاغل مورد نیاز نیوزیلند در سال 2024

کمبود مهارت شغلی در نیوزیلند هنگامی رخ خواهد داد که کارفرمایان با مشکل در خصوص پیدا کردن کارکنان مناسب مواجه شوند. آگاهی از مشاغلی که با کمبود مهارت روبرو است می تواند به افراد کمک شایانی نماید. زمانیکه مهارت اشخاص در لیست مشاغل مورد نیاز یا کمبود مهارت باشد، بدان معنا می باشد که دولت این کشور به طور جدی کارگران خارجی را تشویق به ایفای نقش در نیوزیلند می کند. مشاغل موجود در لیست مهاجرت بلند مدت نیوزیلند در سال 2024 بدین صورت است:

  • هنر و رسانه
  • میهمان نوازی، گردشگری و تفریح
  • کشاورزی، ماهیگیری، جنگلداری و معدن
  • ساخت و ساز و زیرساخت
  • کسب و کار
  • سلامت و جامعه
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات
  • آموزش و علوم اجتماعی
  • مهندسی
  • حمل و نقل و تدارکات
  • علوم پایه
  • مراقبت و نگهداری از حیوانات
  • ساخت
  • امور مالی و دارایی

انواع ویزاهای کاری نیوزلند

در نیوزلند یک سری ویزاهای کاری مختلف وجود دارد که هر کدام شاخص ها و فرآیند درخواست خاصی دارد. اما اکثر ویزاهای کار نیوزلند موقتی (temporary) هستند و فقط بعضی از این ویزاها منتهی به اقامت نیوزلند می شود. ویزاهای موقتی امکان کار و زندگی متقاضیان در کشور نیوزلند را برای یک دوره زمانی مشخص فراهم می کنند. در واقع انجام کار موقتی در نیوزلند می تواند به عنوان گامی به سوی اخذ اقامت دائمی در این کشور باشد.

ویزاهای کاری مختلفی در نیوزلند برای متقاضیانی وجود دارد که در شغلی کار می کنند که در فهرست کمبودهای مهارتی می گنجد یا دارای پیشنهاد کاری (Job Offer) از سوی کارفرمای نیوزلندی هستند. لازم به یادآوری است که اکثر ویزاهای کاری کشور نیوزلند، هیچ محدودیت سنی ندارند. از جمله ویزاهای کاری نیوزلند می توان به ویزاهای کار مهارت های ضروری، ویزای هالیدی ورکینگ نیوزلند و ویزاهای اقامت اشاره نمود.

در نیوزلند اقامت دریافت کن

ویزای کاری جهت مهارت های ضروری نیوزلند

این نوع ویزاها در واقع از نوع اقامت موقتی نیوزلند محسوب میشوند! مدت و شرایط این نوع ویزای کاری نیوزلند به شرایط پیشنهاد کار، دستمزد و بازار کار بستگی دارد. اطلاع از لیست مهارت های ضروری مورد نیاز برای متقاضیان ویزای کاری نیوزلند ضروری می باشد. ابن لیست در واقع همان فهرست کمبودهای مهارت شغلی اداره مهاجرت نیوزلند می باشد. اگر متقاضی دارای پبشنهاد شغلی در لیست مذکور باشد و مدارک و سوابق کاری وی نیز مورد تایید باشد در این صورت، متقاضی صلاحیت درخواست ویزای کار مهارت های ضروری (Essential Skills work visa) را دارد.

مزیت های اخذ ویزای کاری نیوزلند عبارتند از لازم نیست که کارفرما مدارک دال بر استخدام شهروندان نیوزلندی را ارائه کند، چراکه اداره مهاجرت نیوزلند (INZ) مرتبا فهرست ها را بررسی و نتیجه می گیرد که کارفرماها نمی توانند افراد کافی با اینگونه مهارت ها، مدارک و یا سوابق کاری در نیوزلند پیدا کنند. پس به طور خلاصه می توان گفت که اولا ویزای کار مهارت های ضروری نیوزلند یک نوع ویزای موقتی است. ثانیا، این نوع ویزای کاری نیوزلند بر پایه شغل مهارتی موجود در لیست کمبودهای مهارتی نیوزلند می باشد و ثالثا شرط اخذ این نوع ویزا، کسب امتیازات کافی جهت دریافت ویزای اقامت نیوزلند تحت دسته مهاجر با مهارت (Skilled Migrant Category) میباشد.

ویزای کاری جهت مهارت های ضروری نیوزلند

مدارک لازم برای اخذ ویزای کاری نیوزلند؟

حالا که متوجه شدیم که برای شروع پروسه درخواست ویزای کاری نیورلند داشتن پیشنهاد کاری و نیز داشتن شغلی قید شده در لیست مشاغل مورد نیاز نیوزلند 2024 الزامی است. حالا بهتر است با مدارک مورد نیاز برای این کار نیز آشنا شویم که به صورت زیر است:

  • مدارک هویتی (مثل پاسپورت و 2 قطعه عکس پاسپورتی)
  • مدارک سلامتی ( تاییدیه پزشکی، اشعه X سینه و پرسشنامه تکمیل شده شخصیتی)
  • مدارک مبنی بر حسن شهرت (مثل گواهی عدم سوء پیشینه)
  • مدارک مالی (تاییدیه تمکن مالی، گواهی اسکان و غیره)

ناگفته نماند که اصل این مدارک و یا کپی برابر اصل این مدارک بایستی به آفیسر سفارت نیوزلند تحویل داده شود.

هزینه اخذ ویزای کاری نیوزلند

یکی دیگر از موضوعات مهم در زمینه بحث از ویزای کاری نیوزلند در خصوص هزینه این ویزا می باشد. با توجه به وجود انواع ویزاهای کاری در کشور نیوزلند سطح هزینه این ویزاها نیز متفاوت از هم می باشد. در جدول زیر می توان با هزینه درخواست انواع ویزهای کاری نیوزلند آشنا شد:

نوع ویزاهزینه ویزا به دلار نیوزلند
ویزای مهاجر ماهرNZD530 هزینه درخواست اولیه + NZD3310 هزینه درخواست اقامت نیوزلند
ویزای مقیم کارآفرینهزینه درخواست حدود NZD4140
ویزای کارفرمای معتبر

از سوی دیگر کل فرآیند درخواست ویزای کاری نیوزلند نیز بین 12 الی 25 روز کاری طول می کشد. در این بین نیز 10 روز کاری برای درخواست اعتبار کارفرما و حدود 2 تا 21 نیز برای ارزیابی شغلی لازم است.

اخذ ویزای نیوزلند

بنا بر قوانین مهاجرتی نیوزلند در سال 2024، ویزاهای اقامت معمولا به متقاضیان اجازه کار و زندگی نامحدود را در این کشور اعطا نموده است. متقاضیان از طریق اخذ این نوع ویزا تقریبا به تمامی امکانات و خدمات بخش دولتی نیوزلند دسترسی پیدا می کنند. همانطوری که در مطالب فوق نیز بیان گردید به دلیل تقاضای بالا برای دریافت ویزای کار نیوزلند، دسته مهاجر ماهر نیوزلند از سیستم امتیاز محور مبتنی بر فاکتورهایی نظیر موارد ذیل می باشد:

  • سن و سال
  • سابقه کار
  • مدارک تحصیلی
  • پیشنهاد کار مهارتی جهت تعیین صلاحیت

مهارت های بلندمدت (LTSSL-Long term skill shortage list) برای ویزای کاری نیوزلند

این دسته مشاغل شامل مهارت هایی است که بطور مداوم نیازمند به کارگران ماهر در سراسر نیوزلند می باشد. اگر افراد مشغول بکار در LTSSL -Long term skill shortage list حرفه ای هستند و شرایط لازم را نیز دارا باشند نیز می توانند ویزای کار برای مدت کاری خود را بگیرند. بطور مثال اگر واجد شرایط در خواست اقامت 2 ساله باشند و موارد استاندارد را نیز دارا باشند در شغل خود نیز می توانند پایه حقوق حداقل 45000$ (دلار نیوزلند) درآمد کسب نمایند که البته در این نوع ویزا پیشنهاد کاری کارفرما به افراد، تجربه کاری و مدرک تحصیلی بسیار موثر است.

مشاغلی مثل پروژه های ساختمانی و زیر مجموعه های آن، رشته های فنی و مهندسی مثل مهندسی شیمی، مهندسی مواد، مهندس عمران، ژئوتکنیک و غیره، زیر شاخه های پزشکی مثل روانشناسی، رادیولوژیست، متخصص زنان و زایمان و غیره و همچنین داد و ستدهای مربوط به خودرو مثل تکنسین خودرو و صنعت مربوط به خوراک از این دست مهارت ها و مشاغل هستند.

مهارت های فوری (ISSL- Immediate skill shortage list) برای ویزای کاری نیوزلند

این نوع ویزای کاری شامل کارگران ماهری است که نیوزلند نیاز فوری به آنها دارد و نشان دهنده این است که تعداد کمی از شهروندان نیوزلند یا ساکنان آن برای چنین مشاغلی وجود دارند مانند:

  • مشاغل جنگلداری و کشاورزی
  • بازرس و نقشه برداری ساختمان
  • ساختمان سازی

مشاغل دانشگاهی مانند:

  • تحصیلات تکمیلی دکترا
  • مدرس دانشگاه

مهارت های کانتربری (CSSL- Canterbury skill shortage list) برای ویزای کاری نیوزلند

پس از زلزله های سال 2010 و 2011 که در منطقه کانتربری رخ داد این منطقه دچار بحران شد که به دنبال آن شرایط کار برای کارگران ماهر در بسیاری از زمینه ها به خصوص ساخت و ساز و پزشکی و مهندسی را فراهم آورد. در نظر گرفتن هزینه زندگی در نیوزلند از جمله موارد قابل بررسی در خصوص اخذ اقامت این کشور برای افراد می باشد. هزینه زندگی یک نفره در این کشور ماهانه حدود 900$ تا 1300$ (دلار نیوزلند) می باشد.

چگونگی تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری نیوزلند

خیلی از دانشجویان خارجی در نیوزلند به امید کار در این کشور ادامه تحصیل می دهند. نحوه روند تبدیل ویزای تحصیلی نیوزلند به ویزای کاری نیوزلند را در این بخش مطالعه کنید. در واقع آنها می دانند که دولت پس از اتمام تحصیلاتشان از آنها و آرزوهایشان حمایت می کند. بنابراین این دسته از دانشجویان همزمان با اتمام تحصیل می توانند برای اخذ اقامت درخواست دهند. ویزایی که از جمله شرایط آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

شرایط اخذ اقامت پس از تحصیل نیوزلند

عنوان ویزایی که دولت نیوزلند در اختیار فارغ التحصیلان خارجی قرار می دهد، ویزای کار پسا تحصیل یا PSW می باشد. بنابرین یکی از مزایای اصلی اخذ این ویزای نیوزلند این است که متقاضی با داشتن این ویزا هم می تواند به دنبال پیشنهاد شغلی یا Job offer از کارفرمای نیوزلندی باشد. و هم اینکه او می تواند برای تامین هزینه زندگی خود در کشور نیوزلند کار بکند. پس این ویزا کارکردی دقیقا همانند ویزاهای جاب سیکر اتریش یا آلمان دارد که به فارغ التحصیل خارجی در طی مدت زمان مشخصی اجازه کاریابی و کار می دهد.

به هر صورت برای درخواست این ویزا از اداره مهاجرت نیوزلند نیز متقاضیان نیازمند تهیه مدارک زیر هستند:

شرایط درخواست ویزای PSW از کشور نیوزلند 2024
فرم درخواست ویزای کاری کشور نیوزلندINZ1015
مدرک آکادمیک معتبرصادره از یکی از دانشگاه های نیوزلند
اثبات تمکن مالیبه میزان حداقل NZD 5000 (دلار نیوزلند)
صورتحساب بانکیصادره در طی 3 ماهه
پاسپورت ملی معتبربا اعتبار بیش از 3 ماه
دو قطعه عکساز نوع پاسپورتی جدید

اخذ اقامت دائم (PR) نیوزلند پس از تحصیل

همان طوری که در مطالب قبلی نیز گفته شد، فارغ التحصیلان خارجی از یکی از کالج ها و دانشگاه های نیوزلند به محض اتمام دوره تحصیلی می توانند با درخواست ویزای کار پسا تحصیل زمینه اقامت 3 ساله خودشان را در کشور نیوزلند فراهم کنند. و در خلال این مدت نیز حتی برای اخذ اقامت دائم PR نیوزلند هم اقدام کنند. اخذ PR نیوزلند نیز قطعا به یافتن پیشنهاد کاری مناسب در این کشور به متقاضیان کمک خواهد کرد.

از مهمترین مزایای PR نیوزلند عبارت است از:

مهم ترین مزایای اخذ اقامت نیوزلند

وکیل مهاجرت به نیوزلند

علاقمندان به شرایط کار در نیوزلند باید در نظر داشته باشند که در مسیر مهاجرت به این کشور، امکان استفاده از وکیل نیز وجود دارد اما یک وکیل نمی تواند مهاجرت فرد به این کشور را تضمین کند. یکی از مهم ترین وظایفی که یک وکیل در رابطه با مهاجرت کاری به نیوزلند خواهد داشت آن است که امتیازات فرد را به درستی محاسبه کند و از مدارک و اسنادی استفاده کند که منجر به افزایش امتیاز فرد می شود.

به صورت خلاصه می توان گفت که وظیفه یک وکیل تضمین کردن مهاجرت فرد به کشور نیوزلند نیست بلکه کمک به فرد برای رسیدن به امتیازات بالاتر و افزایش سهولت روش های مهاجرتی است. یک وکیل کار کشته همچنین می تواند به فرد کمک کند تا به پیشنهاد کاری دست پیدا کند و از این طریق نیز امتیازات خود برای ورود به نیوزلند را نیز افزایش دهد.

شرایط کار و زندگی در نیوزلند

نیوزلند چه به لحاظ قوانین چه به لحاظ شرایط کاری و حتی هزینه های تحصیل و زندگی، شباهت زیادی به همسایه خود یعنی کشور استرالیا دارد. فرصت های شغلی زیادی نیز در این کشور انگلیسی زبان وجود دارد که موجب شده افراد زیادی از سرتاسر دنیا خواستار تحصیل یا کار در نیوزلند باشند. در جدول ذیل نرخ بیکاری در نیوزلند بررسی شده است:

سالنرخ بیکاری
2019%4.0
2020%4.2
2021%6.2
2022%5.9
2023%3.2
20243.9%

جزئیات میزان هزینه های زندگی در نیوزلند

سطح درآمد و قدرت خرید در نیوزلند بسیار بالا است و مردم این کشور به لحاظ امکانات آموزشی، بهداشتی و غیره یکی از مرفه ترین ملل دنیا هستند. در جدول ذیل توضیحات بیشتری در خصوص کم ترین، بیشتری و متوسط درآمد سالیانه در نیوزلند طی سال 2024 ارائه شده است:

درآمد سالیانه در نیوزلند (دلار نیوزلند)توضیحات
$24600کم ترین میزان درآمد سالیانه در نیوزلند
$97300متوسط درآمد سالیانه در نیوزلند
$434000بیشترین میزان درآمد سالیانه در نیوزلند

هزینه زندگی در نیوزلند 2024 در مقایسه با کشورهای اروپایی نسبتا منطقی و مقرون به صرفه است. این سطح از هزینه ها در کشور نیوزلند در سال 2024 برای هر نفر بطور میانگین حدود 3200$ (دلار نیوزلند) می باشد که شامل انواع آیتم های زندگی از خورد و خوراک گرفته تا هزینه اجاره خانه را شامل می شود. اما از بین همه این هزینه ها هزینه مربوط به خرید از بازار بیشترین بخش از مخارج زندگانی کارگری در نیوزلند را به خود اختصاص می دهد:

درصد توزیع هزینه های زندگی در نیوزلند

 پردرآمدترین مشاغل در نیوزلند

نیوزلند یکی از کشورهایی است که هزینه های زندگی در آن بالاست البته از آن جایی که حقوق افراد نیز در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر بیشتر است، پاسخگوی تمام هزینه هاست. این که هر فردی چه میزان درآمد داشته باشد بستگی به عوامل مختلفی از جمله کشوری که در آن مشغول به کار است، سابقه کاری و مدرک تحصیلی فرد دارد. البته عامل مهم دیگر رشته تحصیلی و حوزه تخصصی فرد است. در جدول ذیل برخی از پردرآمدترین مشاغل نیوزلند در سال 2024 بیان شده اند:

عنوان شغلیمیزان درآمد سالیانه (دلار نیوزلند)
مهندسین و متخصصین IT$127690
دفترداران ثبت اسناد$122500
حسابداران$120560
مهندسین نفت و گاز$117960
سرمایه گذاران عرصه بانکداری$117200
مهندسین نرم افزار$112600
وکلا$111440

شرط اخذ اقامت کاری نیوزلند نیز برخورداری از ویزای کار حداقل 24 ماهه و داشتن سن کمتر از 55 سال می باشد. این نوع اقامت از نوع اقامت دائمی محسوب می شود و دارندگان این نوع ویزا از حقوق و امتیازات مشابه شهروندان نیوزلندی برخوردار می شوند. هموطنان عزیز برای کسب اطلاع بیشتر و پیگیری پاسخ سوالات خود درباره موضوع ویزای کاری و مهاجرت به نیوزلند می توانند با کارشناسان و مشاورین برتر موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات متداول در خصوص ویزای کاری نیوزلند

از سوالات متداول متقاضیان در خصوص ویزای کاری این کشور در سال 2024 میتوان به موارد زیر اشاره نمود:

  • شرایط کسب صلاحیت افراد جهت مهاجرت کاری به نیوزلند چطور است؟ داشتن سن زیر 56 سال، ارائه گواهی دال بر سلامت جسمی و روانی و مهارت زبان انگلیسی.
  • مشاغل موجود در لیست مهاجرت بلند مدت به چه صورت است؟ این مشاغل شامل هنر و رسانه، میهمان نوازی، گردشگری و تفریح، کشاورزی، ماهیگیری، جنگلداری، معدن و غیره می شود.
  • میانگین درآمد کار در نیوزلند چقدر است؟ متوسط درآمد سالانه نیوزلندی ها در حدود NZD97300 (دلار نیوزلند) معادل €58364 (یورو) می باشد
  • پروسه ویزای کاری نیوزلند چطور است؟ در حال حاضر، متقاضیانی با حداقل 100 امتیاز در بانک متقاضیان قرار می گیرند. هر 2 هفته یکبار، کلیه متقاضیان دارای 140 امتیاز، به طور اتوماتیک از بانک متقاضیان استخراج شده و به آنها دعوت نامه (ITA) پیشنهاد می شود.
  • سیستم امتیاز محور مبتنی بر چه فاکتورهایی می باشد؟ فاکتورهایی نظیر سن، سابقه کار، مدرک تحصیلی و پیشنهاد کاری.
  • هزینه درخواست ویزای کار نیوزلند چقدر است؟ NZD530 هزینه درخواست اولیه + NZD3310 هزینه درخواست اقامت نیوزلند
  • شرط اخذ اقامت کاری نیوزلند چیست؟ شرط اخذ اقامت کاری نیوزلند برخورداری از ویزای کار حداقل 24 ماهه و داشتن سن کمتر از 55 سال می باشد.
  • ویزای کاری نیوزلند برای فارغ التحصیلان دانشگاهی از این کشور چیست؟ ویزای اقامت پس از تحصیل نیوزلند که امکان کار و زندگی تا 3 سال را برای آنها فراهم می کند.
4.9/5 - (56 امتیاز)

50 دیدگاه برای “ویزای کاری نیوزلند

  1. رضا گفت:

    با سلام و احترام
    من 47 سال سن دارم مهندس برق -قدرت هستم به مدت 10سال در زمینه برق قدرت کارکردم و در حدود 12سال در شرکتهای خودروسازی کار میکنم آیا من برای مهاجرت کاری بهتر است از از مهندسی برق استفاده کنم یا از تخصص خودرو استفاده کنم .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      مهندسی برق برای شما بهتر هست به این دلیل که مدرک معتبرش رو هم دارید

  2. عقیلی گفت:

    سلام وقت شما بخیر من برای کار در نیوزلند امتیاز کسب میکنم و شرایط مهاجرت هم دارم بیشترین مدت ویزای کار در نیوزلند که می تونم اخذ کنم چند ساله هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما PR دریافت می کنید و دائمی هست

  3. رامین گفت:

    سلام 42 سالمه و کارشناسی ارشد انگل شناسی دارم و سابقه کاریم بالای 15 سال هست. همسرم هم 38 ساله هست و کارشناسی مدیریت بازرگانی داره.آیا برای فیلد کاری من کاری هست توی نیوزلند؟ ویزای همراه به چه صورت هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله هم برای شما هم برای همسرتون شرایط کار در نیوزلند مناسب هست.
      در صورتی که همسرتون هم به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند و سابقه کاریشون مناسب هست، بهتره که هر دو عزیز به صورت مجزا اقدام کنید تا شانس خودتون رو افزایش بدید. در صورتی که هر کدوم از شما ویزا رو به دست بیاره، نفر دوم می تونه به صورت همراه وارد نیوزلند بشه

  4. علیرضا گفت:

    سوال:
    مهندس شیمی با 61 سال سن ، با سابقه 30 سال در پروژه های نفت و گاز و پتروشیمی ، آیا امکان مهاجرت کاری به نیوزیلند وجود دارد؟
    اگر برای نیوزیلند ، پاسخ خیر می باشد، برای کدام کشور می توانم اقدام کنم؟
    با تشکر فراوان
    30-فروردین-1401

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سن شما برای مهاجرت کاری بسیار زیاد هست.
      شما باید از طرق دیگه مثل سرمایه گذاری یا استارت آپ وارد کشورهای مورد نظر خودتون بشید

  5. مجید موسوی گفت:

    با سلام . بنده 39 سال دارم که البته تا 5 ماه دیگه وارد 40 میشم. لیسانس نرم افزار و فوق لیسانس فناوری اطلاعات هستم. با مدرک لیسانس 3.5 سال سابقه کار دارم و با مدرک ارشد حدود 5 سال . در مجموع سابقه کار بنده بهمراه بیمه حدود 9 سال میشه . مجرد هستم و در حال حاضر نمره زبان پی تی ای 72 دارم که فعلا اعتبار دارد. برای آیلتس هم مشکلی ندارم اگر آزمون بدم میتونم نمره 7 به بالا بگیرم. سابقه کار بنده هم در حیطه راهبری شبکه های کامپیوتری و راهبری سیستم ها بوده. چقدر شانس برای ویزای مهارتی نیوزلند دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید امتیازات کلی خودتون برای کار در نیوزلند رو محاسبه کنید ولی باید در نظر داشته باشید که شما به عنوان یک مدعی باید با افرادی که وضعیتشون مشخص نیست رقابت کنید

  6. رضا خالقی گفت:

    سلام
    من 27 سالمه مدرک لیسانس کامپیوتر نرم افزار و فوق لیسانس کامپیوتر هوش مصنوعی دارم و مدرک ایلتس اکادمیک 7 . 3 سال سابقه کاری با بیمه دارم .
    2 سال ISP پشتیبانی سرویس های تجاری و سازمانی بودم و 1 سال مانیتورینگ همراه اول و زمینه فعالیتم شبکه هست . ایا برای ویزای کار شانسی دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام سیستم ویزای کاری نیوزلند امتیازبندی هست و در صورتی که شما نسبت به سایر متقاضیان امتیاز بیشتری دریافت کنید، می تونید ویزا رو دریافت کنید. هیچ کس اطلاعاتی در مورد سایر رقبا نداره

  7. پرى گفت:

    با سلام لطفا عكس منو از كامنت قبلى حذف كنيد، اتوماتيك از جيميلم برداشته

    1. امیر جلالی گفت:

      این امکان متاسفانه از طرف ما وجود نداره و باید از طریق همون حساب گوگل اقدام کنید

  8. پرى گفت:

    سلام، ٣٣سالمه، ليسانس رياضى و ارشد مديريت بازرگانى دارم، شش سال هم سابقه كار مرتبط دارم، روى الكترونيكى كردن كسب و كارها كار كردم، يعنى عمده فعاليتم در محور نرم افزار ها و همچنين مصالح ساختمانى بوده، مدرك زبانم هم به زودى اوكى ميشه، چقدر شانس دارم؟ و آيا تمكن مالى هم مهمه؟ چقدر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این ویزا مرتبط با یک سیستم امتیاز بندی هست و مدرک زبان شما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هست که بتونید نمره بالایی دریافت کنید

  9. علی گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ارشد فناوری اطلاعات دارم
    تخصص کاریم بلاکچین و قرارداد هوشمند هست
    27 سالمه
    3 سال سابقه کار با بیمه مرتبط با رشته دارم
    ایلتس 8 جنرال دارم
    مدرک زبان tcf فرانسه هم دارم که فکر نکنم به کار بیاد
    چقدر شانس دارم برای احذ ویزا ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ ویزای کاری نیوزلند اگر بتونید یک آفر کاری دریافت کنید با این رزومه شانس بالایی خواهید داشت

  10. احسان گفت:

    سلام
    من فوق لیسانس شبکه هستم
    32 سالمه
    و 4 سال سابقه کار دارم
    امتیازم به حد نصاب میرسه برای ویزای کار؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر متاسفانه بهتره که برای کشورهای دیگه اقدام کنید

  11. مسعود گفت:

    سلام
    من کارشناسی ارشد کامپیوتر هستم 34 سالمه بیش از 10 سال تو همین حوزه فعالیت میکنم بهمراه بیمه. مجردم مدرک زبان ندارم ولی ایلتس اکادمیک 7 داشتم که منقضی شده. ایا شانسی وجود داره برای من؟ و یه سوال دیگه اینکه حتما باید پیشنهاد شغلی از نیوزیلند داشته باشم؟یا ویزای جستجوی کار میتونم بگیرم و مدتی در نیوزیلند بدنبال کار باشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص کشور نیوزلند داشتن پیشنهاد شغلی میتونه به شما در اخذ ویزا اطمینان بده اما در غیر اینصورت از طریق امتیازبندی کار سختی رو در پیش خواهید داشت

  12. سحر گفت:

    سلام و ممنون از اطلاعات خوبتون
    همسر من 34 سال فوق لیسانس مهندسی برق ( گرایش کنترل ) دارن و حدود 7 سال سابقه کار مرتبط با بیمه هم دارند
    زبان هم میتونند ایتلس حداقل 6 بیارن
    ایا شانس دریافت اقامت کاری دارند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهتون پیشنهاد میکنم در وهله اول راجع به نیزولند با مشاورین ما صحبت کنید تا امتیازاتتون رو دقیق محاسبه کنن

  13. علی گفت:

    سلام
    من مدرک دکتری مهندسی کامپیوتر (دانشگاه ازاد) دارم و حدود 3 سال سابقه کاری مرتبط با رشته خودم(البته تو زمینه فناوری اطلاعات).36 سالمه و متاهل که همسرم کارشناس ارشد هستن. منون میشم بررسی بفرمایید.

    1. رهنما گفت:

      سلام و عرض احترام
      آیا سابقه کارتون همراه با بیمه است؟ سطح زبان شما چقدر است؟ برای بررسی دقیق تر، محاسبه امتیازات شما جهت اخذ ویزای کار نیوزلند و راهنمایی بهتر پیشنهاد میکنیم با موسسه ارتباط بگیرید.

  14. محمد رضا گفت:

    سلام.از کجا میتونم امتیاز خودم رو محاسبه کنم.39سالمه مهندس متالوژی مواد با دوازده سال سابقه کار.مدرک محقق برتر دارم.و مدیر تحقیقات و توسعه بودم.چطور میتونم کارفرما پیدا کنم؟درسایت های کاریابی ثبت نام کنم کافیه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در مقاله موسسات معتبر کاریابی در نیوزلند میتونید موسسات کاریابی معتبر رو نگاه کنید و رزومه برای اونها ارسال کنبد

  15. علي رضا گفت:

    سلام،من ليسانس كامپيوترم،بيست وهشت ساله ودو سال سابقه كار،امتياز من چقدر ميشه و ايا ميتونم براي ويزاي كار تقاضا كنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      امتیازتون متاسفانه به حد نصاب نمیرسه برای نیوزلند و بهتره به کشور دیگه ای فکر کنید که شانس ویزاتون بالا باشه

  16. هانی گفت:

    سلام و عرض ادب 39 سال دارم 17 سال سابقه کار در پتروشیمی مدرک لیسانس شیمی و زبان ایلتس 5 دارم و متاهل هستم ایا این ویزا شامل من میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای این کشور امتیازتون به حد نصاب نمیرسه متاسفانه و بهتره که به کشور دیگه ای فکر کنید

  17. علی گفت:

    سلام
    اگر حداقل امتیاز رو دریافت کردیم . چه مدت طول می کشه تا وارد کشور نیوزلند بشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      با حداقل امتیاز متاسفانه این شانس رو نخواهید داشت دوست عزیز امتیازتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

  18. Zahra گفت:

    hi i’m Zahra Noorulhaq from Afghanistan i need job i work for disiable womens but only i work for them for these women’s rights in society disiabality not mean to haven’t rights everyone have rights thats why i work for them but i need job because i want to work for them we have lots of problems financial problems in our work .need help of NGO people whom work for associations .

    1. داوری گفت:

      Hi zahra
      ok، now what do you want
      you must to call with us

  19. فرزانه .ک. گفت:

    سلام .پرستار هستم با ۴۰ ساله.در حال حاضر هم مشغول کار هستم.زبان انگلیسی هم در حد پیشرفته هستم.شانسی برای مهاجرت دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در نیوزلند نیاز به معادلسازی مدرک و امتیازبندی دارید. ابتدا امتیازات خود را بررسی کنید که چند امتیاز میگیرید

  20. الهام گفت:

    سلام من فوق لیسانس مدیریت بازرگانی هستم و 7 سال سابقه کار shipping دارم آیا برای این فیلد کار میتونم پیدا کنم در نیوزلند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در وهله اول باید دغدغه ویزا شدن رو داشته باشید ویزای نیوزلند برای افرادی که جاب آفر ندارن امتیازبندیه لذا اول امتیازات خودتون رو مشخص کنید
      و به من ارائه بدید تا بتونم راهنماییتون کنم

  21. Reza گفت:

    باسلام و عرض ادب:۴۸ سال سن دارم؛مدت ۱۲سال سابقه تراشکاری و جوشکاری دارم و مدت ۸سال سابقه کار در کارگاه تولید فولاد و انواع تیرآهن و غیره دارم.ضمنا بغیر از مطالب فوق در زمینه ماساژ و ماساژ درمانی و ریلکس تراپی ۲۹ سال تمام فعالیت داشته ام.باتشکر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      داشتن این تخصص ها بسیار با ارزشه. اما برای مهاجرت به نیوزلند علاوه بر اون مدرک حداقل لیسانس و مدرک زبان هم احتیاج خواهید داشت

  22. احمد عظیمی گفت:

    سلام بنده حدودا ۱۵سال سابقه کار سرپرست اجرایی و سوپروایزر ساخت و نصب معادن و کارخانجات و پتروشیمی و پالایشگاه با مدرک کاردانی مکانیک و همسرم کارشناسی میکروبیولوژی و ده مدرک آریشگاهی .آیا شرایط کار در نیوزیلند رو داریم وسنم۳۷ساله

    1. داوری گفت:

      سلام
      امتیازاتتون رو محاسبه کنید و بفرمائید تا بررسی بشه

  23. جواد گفت:

    سلام وعرض ادب من ۳۱ سالمه ۱۲ ۱۰سال اشپزی میکنم تحصیل کرده رشته هتل داری هستم و دارای چندین مدرک معتبر اشپزی هستم .ایا این ویزای گار شامل من میشه یا نه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما آیا امتیازاتتونو حساب کردین؟ و کارفرما از نیوزلند دارید ؟

  24. Nil.amjad گفت:

    سلام، رشته بهداشت محیط در گروه سلامت و جامعه قرار داره؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله برای ویزای کار مد نظرتون است؟

  25. رضا طاهریان گفت:

    با سلام . من فوق لیسانس الکترونیک و کارشناس سیستم های انتقال مخابراتی با 21 سال سابقه کار در مخابرات هستم . متولد سال 1348 و دارای 2300 ساعت آموزش تخصصی مخابرات میباشم .آیا میتوانم با ویزای کاری به نیوزیلند مهاجرت کنم ؟با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید امتیازارت شما حساب شود برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *