ویزای کاری

موسسات کاریابی اتریش

موسسات کاریابی اتریش

موسسات کاریابی اتریش نقش بسیار مهم و بسزایی برای متقاضیان کار در اتریش و مخصوصا دارندگان ویزای جستجوی کار اتریش دارند. می دانیم که به کار رسیدن در اتریش می تواند منجر به اخذ اقامت دائم این کشور و نهایتا حتی دریافت شهروندی آن گردد. اما این کار باید واجد شرایط خاصی نیز باشد. در اتریش برای رسیدن به کار مطلوب و مناسبی که راه را برای دریافت اقامت این کشور هموار می سازد، باید از راه های مختلفی اقدام کرد و از بازوان متعددی کم گرفت.

مراجعه به موسسات کاریابی در اتریش و کاریابی از طریق آنان، یکی از راه های پر اهمیتی است که می تواند به افراد متقاضی کار در اتریش یاری رساند تا بتوانند در اسرع وقت به کاری مناسب دست یافته و با اشتغال به آن و طی کردن سایر مراحل قانونی مربوطه، به نتیجه دلخواه خویش دست یابند. اتریش کشوری توسعه یافته با اقتصادی پویا و توانا است. جمعیت آن افزون از هشت میلیون نفر است و نرخ تورم و بیکاری در آن بسیار پایین است. تعادل مطلوبی نیز بین درآمد و هزینه های زندگی در این کشور برقرار است. این ها و مسائل دیگری از این قبیل باعث شده که اتریش جایگاه ارزنده ای از نظر سطح رفاهی در دنیا باشد.

پایتختش شهر وین است که در چند سال اخیر، همواره یکی از برترین شهرهای سراسر دنیا برای زندگی بوده است. تلفیق هنر و صنعت، سنت و مدرنیسم، طبیعت و فناوری، از دیگر امتیازات جامعه اتریشی است که نگاه های زیادی را به خود معطوف داشته است. با توجه به رتبه اتریش در هر یک از شاخص های بررسی سطح کیفی زندگی، در میابیم که چرا این کشور مقصد اصلی بسیاری از مهاجران است.

وضعیت کار در اتریش در سال 2023

بازار کار این کشور، بسیار سالم و مطلوب است بنابراین متقاضیان زیادی برای کار در سطح دنیا دارد. در سال 2023 نرخ بیکاری اتریش در ماه جولای به 6.7% جهش یافته است. این در حالی است که در مدت مشابه در سال 2022 این رقم حدود 5.7% بوده است. اما اگر روند ماه به ماه بیکاری در این کشور را بررسی کنیم به این نتیجه می رسیم که نرخ بیکاری اتریش بطور شتابانی روبه کاهش است. اتریش نسبت به جذب نیروی کار خارجی نیز نظر مثبتی دارد ولی البته شرایط و ضوابط خاص خود را در این زمینه دارد. افراد دارای مهارت بالا برای اشتغال در کشور اتریش با مشکلات و موانع خاصی مواجه نخواهند بود و از آن ها استقبال می گردد.

نمودار نرخ بیکاری در اتریش

از سوی دیگر، میانگین درآمد ماهیانه در اتریش حدود 3790€ (یورو) و متوسط هزینه زندگی هر فرد خارجی در این کشور حدود 1500€ (یورو) است که به صورت آماری در نمودار پایین ملاحظه می کنید:

متوسط دخل و خرج ماهیانه در اتریش

متقاضیان کار در اتریش در هر زمینه شغلی قادرند درخواست شغل دهند اما برای بخش‌های دولتی و بازارهای سنتی به دلیل محدودیت مالی، جذب نیرو بسیار کم شده است. در حال حاضر، جذب نیروی کار بیشتر در زمینه‌ های فناوری اطلاعات یا IT، مدیریت و بازاریابی است. صنعت توریسم نیز برای افرادی که خواستار کار موقت هستند وجود دارد. در اتریش معمولاً ساعت کاری 8 ساعت در روز است (یعنی 40 ساعت در هفته). چنانچه بیش از این مقدار، نیاز به کار باشد شامل اضافه‌ کاری می‌ شود. پرداخت اضافه‌ کاری شامل 50% اضافه پرداخت و یا اعطای مرخصی به فرد است. در مواقع اضطراری می‌ توان مرخصی با حقوق نیز دریافت نمود. معمولاً شاغلین 25 روز در سال مرخصی با حقوق خواهند داشت. نمودار زیر نشانگر رنج درآمدی در کشور اتریش است:

میانگین درآمد ناخالص سالانه در اتریش

انواع ویزای کار در اتریش

اولین روش استفاده از فرصت کاریابی برای فارغ التحصیلان است. در اتریش، قانونی وجود دارد که دانشجویان بین المللی در این کشور پس از پایان تحصیلات خود، فرصتی از 6 ماه تا یک سال خواهند داشت که به دنبال کار بگردند و با یافتن کار مناسب بتوانند ویزای کاری اتریش را به دست آورند. دومین مورد ویزای کار به وسیله‌ پیشنهاد کار است. شما باید یک پیشنهاد کاری از سمت کارفرمای یک موسسه و یا یک کمپانی داشته باشید. کارفرما برای این‌که بتواند برای شما دعوت‌ نامه بفرستد ابتدا باید به مدت 3 ماه در کشور اتریش آگهی بدهد. در صورت پیدا نشدن نیروی مناسب، این بار به مدت 3 ماه در کشورهای عضو اتحادیه اروپا آگهی می‌ دهد.

این بار هم در صورت نیافتن نیروی کار مناسب، نوبت به فرد خارجی می رسد. این روش هم بسیار زمان‌ بر است و هم ریسک بالایی دارد. روش سوم ویزای در جستجوی کار اتریش است که در حال حاضر در اتریش برای این نوع ویزا می‌ توان اقدام کرد. در این روش، ابتدا به متقاضی واجد شرایط، اجازه‌ ورود به اتریش را می‌دهند و او 6 ماه برای پیدا کردن کاری که تحصیلات و سابقه‌ اش را داشته است، زمان خواهد داشت. با یافتن کار متناسب، قادر به دریافت ویزای کاری خواهد بود.

شرایط گرفتن ویزای جستجوی کار اتریش

افرادی که داخل کشور اتریش تا به حال حضور نداشته اند و علاقه مند به کار در این کشورند می توانند از ویزاهای دیگری برای سنجیدن شانس کاریابی خود در اتریش استفاده کنند. ویزای جست و جوی کار اتریش در سال 2022_2023 از طریق سفارت در ایران نیز قابل دریافت است. صدور ویزای جستجوی کار اتریش، مبتنی بر سیستم امتیاز دهی است. پس متقاضیان بایستی حداقل 70 امتیاز را با توجه به شاخص های معین کسب کنند تا بتوانند صلاحیت اخذ ویزای جستجوی کار 6 ماهه اتریش را به دست آورند. شاخص های لازمه، عبارت از موارد ذیل هستند که باید حداقل نمره لازمه را در آن ها به دست آورد:

  • دارا بودن حداقل 3 سال سابقه کار مرتبط با رشته تحصیلی (بشود از آن استعلام گرفت. با اعتبار باشد)
  • دارا بودن حداقل مدرک دانشگاهی کارشناسی
  • سن از 18 تا 35 سال باشد. (بازه سنی مناسب کار)
  • رشته تحصیلی شما باید در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش باشد.
  • داشتن مدرک زبان آلمانی به اندازه B1 و یا B2
  • در اختیار داشتن امتیازات کافی در سیستم امتیازبندی

فعالیت‌ های موسسات کاریابی اتریش

موسسات کاریابی در اتریش یکی از راه های اصلی یافتن کار در اتریش و متعاقبا رسیدن به اقامت اتریش است. افرادی که با ویزای در جستجوی کار اتریش به آنجا رفته‌ اند می‌ توانند سریعاً از طریق موسسات کاریابی اتریش به قصد خود برسند. این افراد پس از پیدا کردن کار می‌ توانند برای ویزای کار درخواست دهند. می دانیم یکی از راه‌ های کسب اقامت اتریش پیدا کردن کار می‌ باشد، پس از آن با پرداخت مالیات و حق بیمه می‌توان به اقامت دائم اتریش رسید. موسسات کاریابی اتریش براساس تحصیلات، سابقه کار، رزومه فردی و مهارت‌ هایی که دارید به شما شغل معرفی می‌کنند.

به ازای معرفی شغل، از شما مبلغی را طبق آن‌چه در قرارداد بین خودتان بسته‌اید، دریافت می‌ کنند. موسسات کاریابی موظف هستند طبق بندهای قرارداد فی مابین عمل کنند. این موسسات باید با توجه به رشته تحصیلی و سابقه کار شما برایتان پیشنهادهای کاری در نظر بگیرند. بعد از آن چند قرار مصاحبه برای شما تنظیم نمایند. شما باید طبق قرار مشخص شده در محل مصاحبه حضور پیدا کنید.

شرایط کاریابی در اتریش

اتریش یکی از کشورهای صنعتی و مدرن در قلب اروپاست که به خاطر رشد اقتصادی اش همواره نیازمند نیروهای متخصص و تحصیلکرده است. چیزی که بازار کاری این کشور اروپایی نیز نشانگر آن است. و دولت اتریش نیز از این دسته مهاجران ماهر با اعطای 2 نوع ویزا به نام های ویزای جستجوی کار در اتریش و کارت قرمز- سفید- قرمز استقبال می کند. گام اول و اصلی در مسیر مهاجرت به این کشور نیز صرفا از طریق کاریابی موفق می باشد.

کاریابی موفق در اتریش نیز به کاریابی گفته می شود که کارجویان 3 اصل مهم زیر را مدنظر قرار دهند:

شرایط کاریابی در اتریش

در واقع کلید ورود به بازار کاری اتریش برخورداری از یک رزومه یا CV قوی می باشد و مکمل آن نیز تسلط متقاضیان به زبان انگلیسی و یا ترجیحا آلمانی می باشد. چرا که زبان اول و رسمی اتریشی ها زبان آلمانی است. زبانی که در محیط کاری اتریش نیز مورد استفاده قرار می گیرد. پس از اطمینان از این شرایط است که کارجویان خارجی با استفاده از روش های مختلفی همچون مراجعه حضوری به سازمان ها و شرکت ها، ارتباط با موسسات معتبر کاریابی، استفاده از وب سایت های معتبر جستجوی کار و یا رسانه های اجتماعی مختلف می توانند به جستجوی کار در این کشور با توحجه به رشته تخصصی خودشان بپردازند.

لیست موسسات کاریابی اتریش

در اینجا لیستی از موسسات معتبر کاریابی اتریش که اعتبار کافی را دارند برایتان می‌ آوریم:

  • Leingruber – Personalbereitstellung GmbH
  • Sherco Trabajo Temporal Hosteleria
  • KMJ Consulting
  • IAESTE Vienna Firmenmessenteam
  • Zisser Kurt Personalbeistellung

با مراجعه حضوری به این موسسات، بستن قرارداد با آن‌ ها و ارائه تجربیات و توانایی‌ های کاری می‌توان کار پیدا کرد. با یافتن کار نیز می‌ توان اقامت کاری و پس از چند وقت اقامت اتریش را بطور دائم دریافت نمود.

لیست موسسات کاریابی اتریش

لیست سایت های کاریابی اتریش

افرادی که قصد کاریابی در کشور اتریش را دارند، باید تمامی راه های رسیدن به کار در این کشور را بشناسند و موسسات و سایت های کاریابی در این کشور می توانند یکی از بهترین منابع در دسترس متقاضیان باشد. برخی از مهم ترین سایت های کاریابی در اتریش عبارتند از:

  • metajob.at
  • karriere.at
  • madeinjlm.org
  • jobkralle.at
  • monster.at
  • job.at
  • justlanded.com

سطح درآمد در اتریش

مردم اتریش به دلیل سطح درآمد بالا و تورم پایین، قدرت خرید زیادی دارند. در جدول ذیل در خصوص سطح درآمد در اتریش طی سال 2023 توضیحاتی ارائه شده است:

سطح درآمد ماهیانه در اتریش به یوروتوضیحات
€960کم ترین میزان درآمد ماهیانه در اتریش
€3790متوسط درآمد ماهیانه در اتریش
€16900بیشترین میزان درآمد ماهیانه در اتریش

متاسفانه در تمام کشورهای دنیا تبعیض جنسیتی وجود دارد و زنان در مقایسه با مردان، حتی در صورتی که به لحاظ مهارت های شغلی و سطح تحصیلات نیز برابر باشند، درآمد کم تری دریافت می کنند و اتریش نیز از این شرایط مستثنی نیست. منتهی خوشبختانه این فاصله درآمدی در اتریش کم است و زنان در مقایسه با مردان 4% کم تر حقوق می گیرند در حالی که در برخی کشورهای اروپایی این رقم به 8% هم می رسد. در جدول ذیل متوسط درآمد زنان و مردان در اتریش مقایسه شده است:

جنسیتمتوسط درآمد ماهیانه در اتریش به یورو
زنان€3710
مردان€3870

تفاوت کاریابی در اتریش با آلمان

با وجود این نوع ویزا، بسیاری از افراد به جستجوی تفاوت های موجود میان ویزای کار آلمان با ویزای کاری اتریش می پردازند و کاریابی در آلمان را با کاریابی در اتریش مقایسه می کنند تا بتوانند بهترین گزینه را برای ورود انتخاب کنند. به این مناسبت، در اینجا به بررسی و تطبیق این دو با هم می پردازیم. البته ذکر این نکته لازم است که مزایای ویزای کاری آلمان ازاتریش بیشتر است. مانند اینکه هزینه های جانبی این راه کم است.

برای آلمان فقط 500€ (یورو) هزینه خواهید کرد در صورتی که برای کشور اتریش بیش از 2000€ (یورو) هزینه جانبی خواهید داشت و همچنین شانس ویزا برای ایرانیان در المان در مقایسه در اتریش به لحاظ آماری بیش از 2 برابر است و البته که وقت سفارت اتریش روی ویزای کاری حدود 6 ماه است اما کشور المان حدود 1 سال. البته کشور اتریش پاسخ به ویزا را معمولا 6 ماه طول می دهد در صورتی که برای المان حدود 8 هفته می باشد. میتوان گفت ویزای کار آلمان نسبت به ویزای کار اتریش گزینه بهتری است.

مقایسه درآمد در اتریش و سایر کشورها

اتریش کشوری توسعه یافته است که امکانات رفاهی و آموزشی متعددی برای شهروندان خود ارائه می نماید. با این حال در مقایسه با هزینه های زندگی در این کشور که ماهانه حدود 1000$ (دلار آمریکا) است، سطح درآمد در اتریش بسیار خوب و معقول است. متوسط درآمد در اتریش در بخش قبلی توضیح داده شد، در جدول ذیل متوسط درآمد در چند کشور دیگر دنیا ارائه می شود تا با سطح درآمد در اتریش بهتر مقایسه شود:

نام کشورمتوسط درآمد ماهانه به دلار آمریکا
فرانسه$2500
کانادا$2400
ایتالیا$1700
بحرین$1500
قبرس$1400
پرتغال$1015
لبنان$920
لهستان$860
رومانی$670
عراق$560
ترکیه$410
اندونزی$300
مصر$220

در اتریش همچنین برای جلوگیری از کاهش قدرت خرید مردم در اثر تورم، هر 28 ماه 1 بار 5% به حقوق افراد افزوده می شود. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخگوی سوالات علاقه مندان به مهاجرت کاری به اتریش خواهد بود.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسات کاریابی اتریش

برای اطلاع از موسسات کاریابی اتریش موارد زیر را مطالعه نمایید:

  • امکان کاریابی در کشور اتریش در چه شاخه هایی بیشتر وجود دارد؟ در حال حاضر امکان کاریابی در بخش‌ های دولتی و بازارهای سنتی بسیار پایین است اما در زمینه های فناوری اطلاعات، مدیریت، بازاریابی و همچنین صنعت توریسم افراد می توانند به راحتی کار پیدا کنند.
  • گرفتن ویزای جستجوی کار اتریش چه شرایطی را می طلبد؟ سن فرد متقاضی بهتر است بین 18 تا 35 سال باشد. حداقل مدرک دانشگاهی کارشناسی را داشته باشد. مدرک زبان آلمانی ارائه دهد همچنین متقاضی باید حداقل سه سال با رشته تحصیلی خود سابقه کار مرتبط داشته باشد و شغل مورد نیاز او در لیست مشاغل مورد نیاز اتریش باشد.
  • موسسات کاریابی در اتریش چگونه عمل می کنند؟ موسسات کاریابی باید طبق قراردادی که بین متقاضی کار و آن ها بسته می شود عمل کنند. آن ها موظفند در قبال مبلغی که از شخص متقاضی دریافت می ‌کنند به آنها شغلی مرتبط با رشته تحصیلی و سابقه کارشان پیشنهاد دهند.
5/5 - (2 امتیاز)

7 دیدگاه برای “موسسات کاریابی اتریش

  1. محمود راد گفت:

    سلام آیا برای کار کردن در اتریش حتما باید زبان آلمانی بلد باشیم؟ شانس کاریابی با زبان انگلیسی چقدر می باشد؟
    با تشکر

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله یکی از مهم ترین نکات در رابطه با کار در اتریش مسئله تسلط به زبان آلمانی هست و به زبان انگلیسی به ندرت میشه کار پیدا کرد.

  2. بهنام گفت:

    سلام من لوله کش صنعتی (صنایع نفت و گاز و پتروشیمی) هستم با شش سال سابقه کار مرتبط زبان انگلیسی در حد عمومی بلدم و مدرک تحصیلی من دیپلمه دانشجوی انصرافی مهندسی مکانیک هستم آیا میتونم توی اتریش مشغول به کار بشم؟ ممنون میشم اگه پاسخگو باشید

    1. داوری گفت:

      سلاام
      برای ویزای جستجوی کار اتریش حداقل داشتن مدرک لیسانس الزامیه اما برای کشور آلمان تا آخر سال 2020 میتونید اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  3. hossein گفت:

    سلام . آیا مدارک معادل سازی شده (معادلسازی نسبت به سابقه کار ) برای افراد فاقد تحصیلات آکادمیک … معتبر هست ؟

    1. داوری گفت:

      سلاام
      لطفا منظورتون رو واضح تر بفرمائید تا راهنماییتون کنم منظور از معادلسازی فاقد تحصیلات آکادمیک چی هستش؟

  4. لیدا بهرامی گفت:

    ممنون بابت اطلاعات دقیق و جامع که در این مقاله قرار دادین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *