ویزای کاری

موسسات کاریابی در بلژیک

موسسات کاریابی در بلژیک

بسیاری از افراد می‌ گویند پیدا کردن کار در بلژیک سخت است و این مطلب امری درست است اما پیدا کردن موسسات کاریابی در بلژیک دشوار نخواهد بود. موسسات منابع انسانی شرکتی می گویند به طور یکسان تمام افراد با هر نوع تخصص می توانند توسط موسسات کاریابی برای یافتن شغل مورد نظر کمک شوند. استخدام کنندگان به سال‌ ها اطلاعات و شبکه سازی در سراسر کشورها دسترسی دارند که آن‌ ها را برای یافتن شخص مناسب کمک خواهد کرد. برخی از کارمندان و متخصصان شرکت ها بومی بلژیک هستند در حالی که برخی دیگر از شرکت ‌های بین ‌المللی با دفاتر محلی در سراسر کشور جذب شده اند هستند. برای آشنایی بیشتر با موسسات کاریابی در بلژیک با این مقاله از موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

بررسی بازار کار و درآمد در کشور بلژیک در 2021

در نیمه دوم سال 2016 نرخ بیکاری بلژیک 7.6% بود، که کمی پایین‌ تر از میانگین اتحادیه اروپا با 8.3% قرار داشت. با این حال بیکاری جوانان زیر 25 سال بالاتر از 20% بوده ‌است و در سال‌ های گذشته بیشترین افزایش بیکاری در بین افراد با سطح تحصیلات عالی بوده است. بیشتر بلژیکی ها در بخش بانکداری، رسانه‌ ها و گردشگری کار می‌کنند و حدود 25% در مشاغل صنعتی از جمله نساجی، شیشه سازی، مهندسی، مونتاژ خودرو و کارخانه های صنایع شیمیایی کار انجام می‌دهند.

بلژیک یکی از بالاترین دستمزدها را در بین کشورهای اروپایی در سال 2018 دارد، حداقل دستمزد در بلژیک در حدود 15000€ (یورو) برای افراد بالای 18 سال و برای کارهای ساده می باشد. اگر قصد مهاجرت به بلژیک را دارید میزان مبلغ دریافتی مالیات را در این کشور نظر داشته باشید. نرخ بیکاری در بلژیک طی سال 2021 نیز در نمودار ذیل نشان داده شده است:

نرخ بیکاری در بلژیک

معرفی وبسایت های زیر مجموعه موسسات کاریابی در بلژیک

اکثر مشاغل موجود در پایتخت کشور بلژیک قرار دارند و در بخش ‌های خدماتی مانند امور مالی، موسسات بین ‌المللی و کسب و کارهای دولتی، آژانس‌ املاک، آموزش های عمومی و خدمات اجتماعی قرار دارند. با وجود نرخ بیکاری پایین در بلژیک، این کشور به خصوص در زمینه فناوری اطلاعات، سالانه گزارش های در حال پیشرفت خوبی ارائه می کند. در موسسات کاریابی در بلژیک معمولا بیشترین میزان درخواست جذب و استخدام نیروی کار مربوط به مشاغل زیر می باشد:

  • رشته های مهندسی
  • مدیران پروژه های صنعتی
  • تکنسین های صنعتی
  • حسابداران
  • پرستاران و فارغ التحصیلان رشته مامایی
  • کارکنان IT مانند طراحان سیستم کامپیوتر و تحلیلگران
  • نمایندگان فروش در بخش تجاری
  • رشته های مکانیک

برای مهاجرت کاری به بلژیک همچنین انعطاف ‌پذیری بیشتری برای مشاغلی که کمبود کارمند دارند وجود دارد؛ شما می ‌توانید فهرست‌ های کمبود مشاغل را در سایت‌ های جذب نیروی کار منطقه‌ ای کشور بلژیک ببینید. در زیر چند نمونه از این وب سایت های معتبر زیر مجموعه موسسات کاریابی بلژیک را آورده ایم:

  • Forem در Wallonia
  • Actiris در Brussels
  • VDAB در Flanders

کارگران بیکار نیز ممکن است واجد شرایط برای برنامه ‌های تحصیلی دوره ای در فرانسه برای دریافت یک تخصص باشند.

زبان مورد نیاز برای اشتغال در بلژیک

سه زبان رسمی در بلژیک وجود دارد: هلندی در جامعه فلاندری که منطقه فلاندری در شمال بلژیک صحبت می‌شود؛ زبان فرانسه که در Wallonia و تا جنوب بروکسل صحبت می‌ شود و زبان آلمانی که در جنوب شرقی بلژیک صحبت می‌ شود. حدود 20% از جمعیت بلژیک به ویژه آن‌ هایی که در منطقه بروکسل هستند، دو زبانه هستند و هم فرانسوی و هم هلندی صحبت می‌کنند. احتمالا شما باید به زبان منطقه ویژه‌ ای که در آن کار می‌کنید صحبت کنید. در برخی موارد و اصولا در شرکت ‌های بین ‌المللی، دانستن زبان انگلیسی می‌تواند کافی باشد. به یاد داشته باشید اگر لازم باشد مهارت ‌های زبانی خود را بهبود ببخشید، می ‌توانید بسیاری از مدارس زبان را در کشور بلژیک پیدا کنید که دوره های آموزشی فشرده ارائه می کنند.

خدمات استخدام موسسات کاریابی در بلژیک

خدمات استخدام موسسات کاریابی در بلژیک

هر قسمت از کشور بلژیک موسسات کاریابی عمومی مخصوص به خود را دارد که در آن ها می ‌توانید فرصت ‌های شغلی در بلژیک را مرور کنید، رزومه خود را آپلود کنید، دوره ‌های آموزشی را جستجو کنید و یا در جستجوی کار خود از یک مشاور آنلاین یا در یک دفتر محلی مشاوره بگیرید. موسسات کاریابی زیر را به تفکیک مکان و خدمات برای شما شرح دادیم:

نام موسسات کاریابی در بلژیکتوضیحات
Actirisدر منطقه بروکسل که پایتخت را پوشش می‌ دهد.
VDABمنطقه فلاندر را می‌ پوشاند.
Walloonمنطقه Walloon را پوشش می‌ دهد
ADGبرای جامعه آلمان در کشور بلژیک است.
ONEMاین دفتر، دفتر ملی اشتغال بلژیک است.

اتحادیه اروپا بیش از 40000 نفر را در موسسات مختلف به کار گرفته ‌است که بسیاری از آن ‌ها در بروکسل می‌باشند. شما باید عضو یک کشور عضو اتحادیه اروپا باشید و معمولا به دو یا چند زبان نیز مسلط باشید که بتوانید در دفاتر اتحادیه اروپا مشغول به کار بشوید. برای کسب اطلاعات درباره کار برای اتحادیه اروپا و بررسی فرصت‌ های شغلی دائم و موقت به دفتر اتحادیه اروپا EuroBrussels که مستقر در پایتخت کشور بلژیک است مراجعه نمایید. پست‌ های شغلی زیادی در دیگر سازمان ‌های بین ‌المللی و سازمان ‌های غیر دولتی (NGO) در بلژیک وجود دارد که شما می توانید در سایت های بین المللی درباره آن ها کسب اطلاعات کنید؛ از جمله وب سایت های زیر که بسیار معتبر هستند:

سایت های کاریابی بلژیکتوضیحات
BrusselsJobsتجارت، امور مالی، مدیریت و IT برای کارگران چند زبانه در بروکسل
Eurograduateبرای فارغ التحصیلان در اتحادیه اروپا
Heidrick & Strugglesشرکت جستجوی اجرایی عمومی

راهنمایی استخدام توسط موسسات کاریابی در بلژیک

هرچه بیشتر در آژانس‌ های استخدام مختلف فرم پر کنید و درخواست دهید زودتر برای شما شغل پیدا می شود؛ زیرا این موسسات تمایل دارند که در بخش ‌های مختلف متخصص با رزومه خوب در اختیار داشته باشند. توجه داشته باشید که موسسه کاریابی مورد نظر شما باید توسط فدراسیون اتحادیه ‌های تجاری اروپا به رسمیت شناخته شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه شناخت موسسات کاریابی در بلژیک و امور مهاجرتی با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمائید؛ کارشناسان ما با سال ها تجربه تخصصی در زمینه اخذ انواع ویزا آماده همراهی و راهنمایی شما علاقه مندان محترم می باشند.

امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “موسسات کاریابی در بلژیک

  1. مجید منافیان گفت:

    با سلام و عرض ادب من فوق لیسانس مهندسی نساجی با دوازده سال سابقه کار چطور می توانم در بلژیک کار کنم و اقامت بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به عنوان یک شهروند ایرانی دو مسیر برای مهاجرت به بلژیک از این طریق برای شما وجود داره:
      1- برای تحصیلات تکمیلی به این کشور مهاجرت کنید و بعد از تحصیل وارد بازار کار بشید.
      2- پیشنهاد کاری توی این کشور به دست بیارید و بر اساس اون اقدام کنید

  2. مهدی زاده گفت:

    وقت بخیر
    برای تکنسیین/ سرویسکار ماشین های اداری کدوم کشور رو پیشنهاد می کنین که پیدا کردن کار راحت تر باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا با بررسی رزومه شما بهتر بتونن راهنماییتون کنن

  3. بهزاد گفت:

    با سلام

    مهندس برق قدرت هستم با حدود بیست سال تجربه کاری در صنایع نفت و پتروشیمی.

    آیا امکان پیدا کردن کار و مهاجرت نروژ یا بلژیک هست یا نه .لطفا” راهنمایی کنید

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب برای ویزای کار کشورهای اروپایی به غیر از آلمان و اتریش بایذ شما یک کارفرما داشته که از شما دعوت به همکاری کرده و فقط آلمان ، اتریش ویزای جستجوی کار میدهند برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *