ویزای کاری

موسسات کاریابی در دانمارک

موسسات کاریابی در دانمارک

امکان رجوع متقاضیان به موسسات کاریابی در دانمارک برای یافتن کار مناسب فراهم شده است و از این رو کاریابی برای متقاضیان اندکی راحت تر شده است. البته در موسسات کاریابی در دانمارک قوانین و شرایط خاصی حاکم می باشد که این شرایط با یکدیگر اندکی متفاوت می باشند. در این مقاله ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نحوه کار پیدا کردن در موسسات کاریابی دانمارک، اهداف این موسسات کاریابی و نام برخی از موسسات کاریابی معتبر در دانمارک را ارائه خواهیم داد.

چرا مهاجرت کاری به دانمارک؟

آمارهای اداره مهاجرت دانمارک (nyidanmark.dk) گویای آن است که مهاجران خارجی بیشتر از هر زمانی برای زندگی، تحصیل و کار به کشور دانمارک مهاجرت می کنند. دلایل و ریشه های مهاجرت به دانمارک را فقط و فقط در دو عامل اصلی می توان یافت. آن 2 عامل شامل کیفیت زندگی برتر و نیز وجود فرصت های کاری فراوان برای نیروهای کار متخصص و مهارتی است.

تردیدی در این نیست که مهاجران اغلب برای بهره گیری از استاندارد زندگی بالا در شهرهای پیشرفته دانمارک به این کشور مهاجرت می کنند. بد نیست بدانید که دانمارک از نظر کیفیت زندگی در جهان برترین کشور و رتبه یک دنیا است. جدول زیر از رنکینگ برترین کشورهای جهان در سال 2023 گویای این واقعیت مهم است:

رتبهکشورشاخص کیفیت زندگی
1دانمارک196.47
2سوئیس196.08
3فنلاند195.06
4استرالیا189.73
5ایسلند188.12
6اتریش187.82
7هلند186.41
8آلمان184.30
9نیوزلند183.07
10سوئد180.05

موسسات کاریابی در دانمارک و روش های مختلف استخدام

یکی از اصلی ترین مواردی که اتباع کشورهای خارجی که به دنبال کار در دانمارک هستند باید به خوبی بررسی کنند، روش های مختلف استخدام در این موسسات می باشد. زیرا در صورت بررسی شرایط مختلف استخدام در موسسات کاریابی در دانمارک می توانید به راحتی شغل مورد نظر خود را در این کشور انتخاب کنید. روش های مختلف استخدام در موسسات کاریابی در دانمارک، به متقاضیان کمک می کند تا راحت تر و در مدت زمان کوتاه ترین شغل مورد نظر خود را با توجه به تخصص خود انتخاب کرده و مشغول به کار شوند.

در جدول زیر می توانید روش های مختلف استخدام را در موسسات کاریابی در دانمارک مشاهده فرمایید:

روش های مختلف استخدام در موسسات کاریابی در دانمارکتوضیحات
استخدام اضطراریجستجوی اضطراری کار رایج ترین نوع موسسات کاریابی در دانمارک می باشد. این روش توسط مشاغل کوچک و همچنین شرکت های بزرگ تر استفاده می شود. هزینه استخدام اضطراری نیز در این روش می تواند تا 25% حقوق نتامزد باشد.
استخدام ماندگاراستخدام ماندگار در موسسات کاریابی در دانمارک، شامل استخدام برای یافتن نامزدها برای یک موقعیت از قبل و داشتن آژانس برای یک دوره ثابت در این کشور است. این بدان معنا است که استخدام کننده فقط برای آن شرکت خاص استخدام می کند. با این حال در این روش، اغلب موسسات کاریابی از شرکت های می خواهند که مجموعه ای از نامزد ها برای جستجو ارائه دهند. البته این امر زمان و هزینه اضافی را به فرآیند استخدام اضافه می کند.

روش های کاریابی در دانمارک در 2024

روش های مختلفی با شرایط متفاوت جهت کاریابی در کشور دانمارک وجود دارد. اما این روش ها ممکن است بسته به شرایط متقاضیان و ابزارهای در دسترس آنها و حتی ملیت آنها متفاوت باشد. برخی از متداول ترین روش ها در سال 2024 شامل جستجوی کار در وب سایت های کاریابی، خواندن بخش نیازمندی های روزنامه های محلی، مراجعه به خود شرکت ها و یا استفاده از امکانات موسسات معتبر کاریابی در دانمارک می باشد.

این مراکز کاریابی با هدف مشاوره و کمک در زمان جستجوی کار به متقاضیان و فراهم نمودن امکان رابطه و تماس میان کارفرما و نیروی کار ایجاد شده اند. همچنین جهت اطمینان از دارا بودن شرایط صندوق تامین بیکاری و حق دریافت مزایا، فراهم نمودن مکانی فیزیکی با دسترسی به کامپیوتر برای کارجویان و حصول اطلاعات بیشتر در مدت کاریابی به شما کمک بزرگی می نمایند. امکان کاریابی از طریق صندوق تامین بیکاری و اتحادیه کارگری برای متقاضیان وجود دارد. اپراتورهای بسیاری بطور خصوصی به متقاضیان انگیزه و هدف می دهند. همچنین در راستای افزایش مهارت ها نیز به متقاضیان کمک می نمایند.

اصول و مراحل اولیه کاریابی در کشور دانمارک

به طور کلی مراحل کاریابی در کشور دانمارک به 2 صورت امکان پذیر حضوری و مجازی خواهد بود که بدین شرح می باشد:

در پروسه کاریابی به روش غیرحضوری در کشور دانمارک، شما به عنوان متقاضی جویای کار به صورت مجازی اما به طور پیوسته در جست و جوی کاریابی خود می باشید. در این روش به سایت های کاریابی در کشور دانمارک و روزنامه های محلی مراجعه نمایید . در روش کاریابی به صورت حضوری در کشور دانمارک نیاز به حضور فیزیکی متقاضی خواهد بود. در این روش متقاضی به موسسات کاریابی مراجعه می نماید و مستقیما به پیگیری امور می پردازد.

شرایط اخذ ویزای همراه از طریق کاریابی در کشور دانمارک

یکی از مواردی که متقاضیان در کشور دانمارک از طریق موسسات کاریابی جویا می شوند، شرایط اخذ ویزای همراه دانمارک می باشد. بنابرین پس از اخذ ویزای کاری معتبر و رسیدن به کار متقاضی می تواند برای ویزای همراه اقدام نماید. در قانون کار کشور دانمارک، همسر متقاضی می تواند مشغول به کار شود. فرزند زیر 18 سال می تواند به صورت همراه جهت اخذ ویزای کشور دانمارک اقدام نماید.

یافتن موسسات کاریابی در دانمارک

در شهر کپنهاگ مراکز کاریابی متعددی وجود دارد. در این شهر مرکزی به نام مرکز کاریابی کپنهاگ (international.kk.dk) وجود دارد. این مرکز با ارتباطی که در بخش های مختلف دارد در زمینه جستجوی شغل به متقاضیان کمک می نماید. متقاضی برای مراجعه به بخش مناسب، برای کاریابی باید شرایط مناسبی از جمله سن مناسب، سطح تحصیلات مناسب و مدت اقامت در دانمارک را احراز نماید.

چنانچه متقاضی بیشتر از 3 سال در دانمارک اقامت داشته باشد می تواند به مراکز کاریابی معمولی رجوع نماید. شرایط تقاضای کار در دانمارک همانند سایر کشورها می باشد. عموما متقاضیان رزومه خود را ارسال می نمایند. تعداد زیاد دیگری نیز با شبکه ها تقاضای کار می کنند. متقاضیان نیازمند کمک در این زمینه می توانند به جستجوگران حرفه ای شغل مراجعه نمایند.

روش های کاریابی در دانمارک

برای کاریابی در دانمارک حداقل 4 روش به شرح زیر وجود دارد:

  • اقدام به کاریابی از طریق آگهی های موجود در روزنامه ها و سایت های کاریابی
  • اقدام به کاریابی از طریق ثبت رزومه در پایگاه های مشاغل
  • اقدام به کاریابی از طریق ارسال تقاضا به شرکت های انتخابی
  • اقدام از طریق ایجاد شبکه اطلاع رسانی برای یافتن کار مناسب

اتحادیه کارگری در دانمارک

این اتحادیه با آگاهی از اطلاعات کاری که متقاضی دارد می تواند به او در یافتن کار مناسب کمک نماید. موارد کمک رسانی اتحادیه کارگری شامل، مشاوره درباره کاریابی، مشاوره درباره جزئیات مذاکرات قرارداد کاری، راهنمایی درباره تخصص و صلاحیت های تشکیل دهنده پروفایل و موارد لازم برای کاریابی، آگاه نمودن از دوره ها و سایر افراد حرفه ای در زمینه تخصص متقاضی، امکان تبادل اطلاعات و الهام بخشی در مجلات منتشره، امکان حضور در اتحادیه های کارگری با شروط عضویت مشترک ایجاد شده است که پیشنهادها با توجه به کارگر و اتحادیه متفاوت است.

یافتن موسسات کاریابی در دانمارک

کار در کشور دانمارک در سال 2024

در سال 2024 متقاضیان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس قادر به اخذ مجوز اقامت به مدت 6 ماه می باشند. این اقامت به منظور کاریابی برای این افراد صادر می گردد. متقاضیان اتحادیه اروپا که در دانمارک بیکار هستند قادر به مراجعه به مراکز کاریابی خود می باشند. متقاضیان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای کاریابی قادر به مراجعه به موسسات کاریابی می باشند. امکان جستجو در سایت دانمارک نیز وجود دارد. مراکز خدماتی در شهرهای کپنهاگ و آرهوس نیز در این زمینه به متقاضیان کمک می نمایند.

مراحل لازم برای کار در دانمارک

اقدام از طریق ارسال رزومه رایج ترین راه معرفی خود در دانمارک می باشد. بعد از این مراحل متقاضیان به مصاحبه دعوت شده و مورد مصاحبه قرار می گیرند. این مصاحبه درباره اثبات صلاحیت حرفه ای، صلاحیت شخصیت و انگیزه متقاضی می باشد. کارفرمایان با ارزیابی پاسخ ها از میزان تناسب فرهنگی متقاضی با آن سازمان مطلع می شود چرا که علاوه بر مهارت های تخصصی متناسب با پوزیشن شغلی مورد نظر، مهارت های ارتباطی و سازگاری شخصیتی فرد با محیط کار نیز بسیار مهم است. میزان درک متقاضی از کسب و کار برای کارفرما اهمیت زیادی دارد. به همین دلیل در سال 2024 در شرکت ها به آزمون های روان سنجی و استعداد یابی توجه زیادی می گردد. در صورت جلب نظر کارفرما نوبت به اقدام جهت اخذ ویزای کاری دانمارک میرسد.

معرفی موسسات کاریابی در دانمارک

متقاضیان قبل از اقدام برای مهاجرت به دانمارک بهتر است فهرست مشاغل مورد نیاز دانمارک را بررسی نمایند. موسسات کاریابی در دانمارک عبارت هستند از:

  • Jobs in Copenhagen که این موسسه امکان کاریابی به زبان انگلیسی را به شما می دهد.
  • موسسه Job index این موسسه نیز در زمینه کاریابی برای انگلیسی زبانان دارای دانش دانمارکی فعالیت می نماید.
  • موسسه بعدی موسسه CBP Network می باشد که این شبکه یا موسسه جهت کمک به متخصصان در زمینه های کسب و کار خلاقانه، ارتباطات بازاریابی، گرافیک و طراحی وب توسط فارغ التحصیلان ایجاد گردیده است.

شرایط کاری در دانمارک

دانمارک یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که چندین سال متوالی به عنوان شادترین کشور دنیا انتخاب شد. در دانمارک همچنین فرصت های شغلی زیادی وجود دارد؛ برای بررسی بهتر این موضوع در جدول ذیل نرخ بیکاری در دانمارک بیان شده است:

سالنرخ بیکاری در دانمارک
2022%5.6
2023%2.7

در این کشور علاوه بر هزینه های ماهیانه زندگی، سطح درآمد نیز بسیار بالا است؛ به عبارت دقیق تر دانمارک از نظر متوسط درآمد، پس از سوئیس، در دنیا رتبه دوم را دارد. در جدول ذیل سطح درآمد مردم دانمارک طی سال 2023 بررسی شده است:

سطح درآمد ماهیانه در دانمارک طی سال 2023 به کرون دانمارکتوضیحات
DKK10300کم ترین میزان درآمد ماهیانه در دانمارک
DKK40600متوسط درآمد ماهیانه در دانمارک
DKK181000بیشترین میزان درآمد ماهیانه در دانمارک

اطلاعات بیشتر: حقوق ماهیانه کار در دانمارک

پیشنهاد به متقاضیان کار در دانمارک

پیش از اقدام برای کاریابی از طریق موسسات کاریابی در دانمارک باید از شرایط کاری این کشور و موقعیت های شغلی متناسب با توانمندی های فردی آگاهی داشت . پیشنهاد می کنیم قبل از اقدام مقاله ویزای کار در دانمارک را بررسی نمائید و اطلاعات جامعی را در این مقاله ها به دست بیاورید. قطعا اخذ بهترین تصمیم گیری با مشورت ممکن می شود. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر راجع به تحصیل و کار در دانمارک می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص موسسات کاریابی در دانمارک

افرادی که تمایل به مهاجرت کاری به دانمارک دارند در خصوص کاریابی از طریق موسسات موارد زیر را عنوان می نمایند:

  1. شرایط مهاجرت کاری به دانمارک چیست؟ افرادی که تمایل به مهاجرت کاری به این کشور را دارند باید حتما از این کشور پیشنهاد کاری داشته باشند یا از طریق اخذ اقامت پس از تحصیل وارد بازار کار شوند.
  2. شرایط کاریابی در دانمارک چیست؟ افراد باید با مدنظر قراردهی شرایط سنی، سوابق شغلی و دانش زبان دانمارکی نسبت به کاریابی در این کشور اقدام نمایند.
  3. روش های کاریابی در دانمارک چیست؟ اقدام به کاریابی از طریق ثبت رزومه در پایگاه های مشاغل و ارسال تقاضا به شرکت های انتخابی و شبکه های اطلاع رسانی.
  4. رایج ترین طریق کاریابی در دانمارک چیست؟ اقدام از طریق ارسال رزومه کاری یکی از رایج ترین طرق می باشد که متقاضیان را دعوت به مصاحبه کاری می نمایند.
  5. آیا امکان کار در دانمارک به زبان انگلیسی وجود دارد؟ در این کشور موسساتی هستند که این امکان را برای متقاضیان فراهم می سازند که به زبان انگلیسی مشغول به کار شوند.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “موسسات کاریابی در دانمارک

  1. رها گفت:

    سلام وقتتون بخیر ،همسر من دانمارک زندگی می‌کنه ،می‌خوام بدونم اگر اقدام کنم برای اینکه به ایشون بپیوندم چقدر زمان می‌بره و من سطح زبان دانمارکی باید چند باشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط مدرک زبان تا سطح A1 رو باید داشته باشید.
      اگر بیشتر باشه مدرک شما بهتر هم خواهد بود
      در رابطه مدت زمانش، بستگی به شرایط همسرتون در دانمارک داره. معمولا کیس های ازدواج و پیوست به خانواده اگر مدت کمی از ازدواج گذشته باشه، طولانی تر میشه چون سفارت می خواد اطمینان حاصل کنه که ازدواج شما حقیقی هست و ممکنه بیش از 1 سال زمان ببره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *