ویزای توریستی

مکان های دیدنی قطر

مکان های دیدنی قطر

مکان های دیدنی قطر دارای چشم ‌اندازهای ساحلی، سواحل شنی، فضاهای نمایشگاهی و غذاخوری هستند که نشان‌ دهنده تنوع غنی این کشور است. قطر که ریشه در غرب آسیا دارد و به عنوان یکی از بزرگترین دروازه های ترانزیت برای مسافران خارجی در جهان مشهور است، همه چیز در مورد تجملات و لحظات شاد زندگی است. مهمان نوازی که این کشور ارائه می دهد شهرت جهانی دارد و یکی از دلایل مهمی است که مسافران برای تعطیلات به قطر می آیند. از بهترین ورزش ‌ها و فعالیت ‌های ماجراجویی گرفته تا برخی مکان ‌های برتر برای بازدید در قطر گردشگران می‌توانند گزینه ‌های متعددی برای لذت بردن در این بخش از جهان پیدا کنند. در واقع، قطر به دلیل ورزش‌ های آبی، هنر، فرهنگ و مجموعه ‌ای از جاذبه ‌های دیدنی بسیار محبوب است.

این کشوری است که هیچ مرزی نمی شناسد و به ارائه بهترین خدمات به بازدیدکنندگان خود در تمام طول سال ادامه می دهد. قطر که به دلیل زمین هایش که مستلزم یک بیابان خشک و خط ساحلی طولانی خلیج فارس پر از سواحل و تپه های شنی است، یکی از زیباترین کشورهای جهان است. معماری، خط افق و آسمان خراش ها دلایلی هستند که گردشگران باید از این کشور دیدن کنند. گردشگران از سراسر جهان باید فهرستی از دلایل کشف مکان‌ های دیدنی قطر تهیه کنند. بنابراین اگر افراد مسافری هستند که به فکر رزرو تعطیلات در تعطیلات آخر هفته هستند یا فقط فردی هستند که می‌خواهند در مورد بهترین مقاصد جهان بداند، در اینجا اطلاعات جمع آوری شده توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت راهنمای عالی برای برای سفر به قطر است.

موزه هنرهای اسلامی یکی از مکان های دیدنی قطر

موزه هنرهای اسلامی موزه ‌ای است در یک انتهای گردنه به طول هفت کیلومتر (4.3 مایل) در دوحه، قطر ساخته شده است. طبق مشخصات معمار IM Pei، این موزه در جزیره ای در نزدیکی یک شبه جزیره مصنوعی در نزدیکی بندر سنتی دوو ساخته شده است. این یک پارک هدفمند ساختمان را در نماهای شرقی و جنوبی احاطه کرده است در حالی که دو پل نمای جلوی جنوبی ملک را با شبه جزیره اصلی که پارک را در خود جای داده است متصل می کند. نمای غربی و شمالی با بندری مشخص شده است که گذشته دریانوردی قطر را به نمایش می گذارد.

موزه هنر اسلامی در آغوش یک قاب آبی آرام و شفاف واقع شده است. همانطور که گردشگران رو به جلو می روند، از پلی روی آب عبور می کنند و خود را درگیر ظهور شگفت انگیز موزه می دانند. عمارت سفید دارای انتهای حاد و جعبه ای است و به تنهایی روی آب باقی می ماند. در نور خورشید، موزه با درخشش خیره می شود و فضای جذاب آن افزوده می شود. وقتی افراد به داخل آن قدم می زنند، از پیچیدگی درونی آن که به شدت با صافی بیرونی آن در تضاد است، متحیر خواهند شد.

دوحه از مکان های دیدنی قطر و مقصد اصلی گردشگران

مقصد اصلی گردشگرانی که قصد بازدید مکان های دیدنی قطر را دارند، دوحه، پایتخت این کشور می باشد که مرکز مالی و کار در قطر به شمار می رود. دوحه پایتخت قطر که در ساحل خلیج فارس در شرق این کشور واقع شده است، بازدیدکنندگان از سراسر جهان را به خود جذب می کند. دوحه که به ‌خاطر ساختمان‌ های مدرن دیدنی و میراث فرهنگی ‌اش شناخته می‌شود، اخیراً به عنوان یکی از ۷ شهر شگفت ‌انگیز جدید در جهان نام‌ گذاری شده است. دوحه که به عنوان محبوب ترین مقصد در جهان ظاهر می شود، به طور اتفاقی پایتخت مالی خاورمیانه است که برای هر مسافر شگفتی ایجاد می کند. با انبوهی از جاذبه های گردشگری دوحه، تعطیلات بازدیدکنندگان مکان های دیدنی قطر مطمئناً خاطره انگیز خواهد بود. اکثر افرادی که به دوحه سفر می کنند، در هتل های 5 ستاره ساکن می شوند.

در نمودار زیر به طور دقیق تر به میزان رزرو هتل ها (طبقه بندی براساس کلاس هتل) در دوحه اشاره شده است:

میزان رزرو هتل ها در دوحه

علاوه بر این، در جدول زیر به بهترین جاذبه های گردشگری دوحه قطر براساس رتبه بندی اشاره شده است:

رتبهجاذبه گردشگری دوحه
1موزه هنرهای اسلامی
2کورنیش دوحه
3سوق واقف
4استادیوم بین المللی تنیس و اسکواش خلیفه
5پارک Aspire
6دهکده فرهنگی کاتارا
7موزه ملی قطر

برج های برزن از مکان های دیدنی قطر

برج های بارزان که به نام برج های قلعه ام صلال محمد نیز شناخته می شود یکی از بهترین جاذبه های گردشگری و مکان های دیدنی قطر است. برج های بارزان برج های دیده بانی هستند که در اواخر قرن نوزدهم ساخته شدند و در سال 1910 توسط شیخ محمد بن جاسم آل ثانی بازسازی شدند. آنها در ضلع جنوبی سیستم دفاعی قرار دارند که در پایان قرن نوزدهم و آغاز قرن بیستم برای محافظت از رادات ایجاد شد، دره ای که در آن آب گرانبهای باران هنگام سرازیر شدن از زمین های مرتفع جمع آوری می شود. برزن در زبان عربی به معنای بلندی است. این ساختمان ها در سال 2003 بازسازی شدند. ارتفاع برج ها 16 متر (52.49 فوت) است. این قلعه از سمت غرب به دو ساختمان مستحکم دیگر و در سمت شمال به برج دیگری متصل می شود.

برج‌ های بارزان ممکن است در نزدیکی دریا ساخته شده باشند تا غواصان مروارید را زیر نظر داشته باشند، به ‌عنوان دیدبانی برای کشتی ‌های نزدیک و به‌ عنوان رصد خانه ‌ای برای پیگیری ماه. برج های بارزان با امکاناتی مانند تهویه مطبوع بازسازی شده است. برج های بارزان دارای معماری باشکوهی هستند، اما برای لذت بردن از طعم کلی زیبایی آنها، باید راه خود را به سمت قله طی کرد. این عمارت در نوع خود کاملاً عالی و دوست داشتنی است. این نقطه به دلیل اینکه مکان خوبی برای عکاسی است مشهور است.

برج های برزن از مکان های دیدنی قطر

برج الخور یکی دیگر از جاذبه های قطر

تلفیقی فرهنگی از هنر و تاریخ خاورمیانه، برج الخور قطر یکی از نقاط دیدنی مشهور در مکان های تاریخی در قطر است. این شهر تقریباً 2 کیلومتر با دوحه فاصله دارد. این سه برج دیده بانی جزو بهترین مکان های دیدنی قطر هستند. هدف از ساخت این برج محافظت از شهر در برابر مهاجمان بود. این برج که به عنوان برج های دیده بانی دفاعی الخور نیز شناخته می شود، 26 فوت ارتفاع و 60 سانتی متر ضخامت دارد و عمدتاً با استفاده از گل سنگ ساخته شده است. یک نقطه بسیار معروف، Ain Haleetan، بسیار نزدیک به برج الخور است و یکی دیگر از نقاط با گذرگاه بالا است. گفته می شود که AL Haleetan در الخور حدود 150 سال پیش توسط شکارچیان هنگام تعقیب طعمه به طور تصادفی کشف شد.

چاهی استوانه ‌ای است که از شن و ماسه ساخته شده است که در ساحل غربی الخور قرار دارد. اعتقاد بر این است که آب این چاه دارای خواص مفیدی است و برای درمان بیماری ها مشهور است. بنابراین، به آن چاه درمانی نیز می گویند که پتانسیل درمان افراد بیمار را دارد.

کارهایی که در این جاذبه گردشگری باید انجام داد عبارتند از:

  • بازدید از چاه Ain Haleetan
  • کاوش در پارک بلدنا
  • بازدید از برج میانی الخور

سفر یا مهاجرت به قطر دارای شرایط و قوانین خاص خود می باشد که متقاضیان می توانند برای کسب اطلاعات از آنها از راهنمایی ها و خدمات عالی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره مند شوند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *