ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در چک

نوآفرینی در چک

نوآفرینی در چک همانند سایر کشورهای اتحادیه اروپا از جمله هلند، دانمارک، آلمان، اتریش، مجارستان، ایتالیا، فرانسه و غیره علاقمندانی دارد. هرچند در یک تحلیل کلی می توان چنین نتیجه گیری کرد که چک چه به لحاظ صدور ویزای تحصیلی و کاری و چه ویزای نوآفرینی و غیره، کشور مهاجرپذیری نیست. شرکت های خارجی می توانند در جمهوری چک فعالیت کنند، یا با ایجاد شعبه ثبت شده در جمهوری چک یا با تاسیس یک شرکت چک. چهار شکل قانونی مختلف از شرکت ها وجود دارد. رایج ترین آنها شرکت های با مسئولیت محدود s.r.o. و شرکت های سهامی a.s. هستند. Site Selection Global Report 2022 جمهوری چک را در زمره بهترین کشور برای تجارت در اروپای مرکزی و شرقی قرار می دهد؛ بر اساس گزارش بانک جهانی، جمهوری چک در سال 2022 از میان 189 کشور جهان در رتبه 41 سهولت انجام تجارت قرار دارد.

این بدان معنی است که سرمایه گذاری در جمهوری چک یک انتخاب هوشمندانه و آسان است که به گسترش تجارت شما کمک میکند. سرمایه گذاری در جمهوری چک با رتبه اول تجارت فرامرزی خود به بازارهای بیشتری دسترسی پیدا میکند. همانطور که در بانک جهانی ذکر شده است، شروع یک کسب و کار در جمهوری چک در مجموع به 9 رویه نیاز دارد که جمع آن به 24 روز می رسد. سهولت و مزایای سرمایه گذاری در جمهوری چک، به ویژه با توجه به عضویت در اتحادیه اروپا و موقعیت اروپای مرکزی، به کسب و کار شما مزیت رقابتی مهمی در بازار جهانی می دهد. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص چک به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • نوآفرینی در چک چگونه است و چه هزینه هایی به دنبال دارد؟
  • قوانین حول محور نوآفرینی در چک در سال 2022 چگونه می باشد؟

شروع نوآفرینی در چک

شاید علاقمندان مهاجرت به چک از طریق سرمایه گذاری و ثبت شرکت این سوال برایشان مطرح شود که از کجا شروع کنند. چیزی که مسلم است این می باشد که به این منظور فرد باید به قوانین مرتبط چک آشنایی کافی داشته باشد پس پیشنهاد می شود ابتدائا کار یا تحصیل در چک را انتخاب کند و با نیازهای بازار و جامعه چک، بیشتر آشنا شود. اما اگر کسی از همان ابتدائا قصد ثبت شرکت و سرمایه گذاری داشته باشد می تواند از متخصصین این حوزه کمک بگیرد. در جمهوری چک می توانید از طریق بانک های سنتی، مشاوران مالی یا کارگزاران سرمایه گذاری کنید. بانک‌ های محلی چک معمولاً روی صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری متقابل تمرکز می‌ کنند، در حالی که کارگزاران به‌ عنوان بازاری برای سفارش‌ های مستقیم مانند سهام، ETF و سایر ابزارهای سرمایه‌ گذاری عمل می‌ کنند – به این معنی که شما باید خودتان معامله کنید.

شروع نوآفرینی در چک

هزینه های نوآفرینان در چک

هزینه های شرکت در سال 1 به 3550€ (یورو) و هزینه های سالانه شرکت در سال 2 و پس از آن به بیش از این مقدار می رسد. میانگین کل کارمزد به ازای هر تعهد جمهوری چک 10660€ (یورو) است که شامل تاسیس شرکت و افتتاح حساب بانکی شرکت محلی و تمام هزینه های دولتی می شود. البته توجه شود این ها تنها ابتدای هزینه های نوآفرینی در چک هستند؛ در واقع فرد باید مبالغ بالایی در نظر بگیرد که از آن جمله می توان به پرداخت حقوق کارمندان، هزینه زندگی در چک و مالیات اشاره نمود. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است در خصوص مالیات در چک بیشتر نشان داده شده است:

درصد نرخ مالیات در چک

اشخاص مجاز به نوآفرینی در چک

اشخاص حقوقی خارجی مجاز به انجام فعالیت های تجاری از جمله کسب املاک و مستغلات با شرایط و به همان میزان شرکت های چک هستند. آنها ممکن است بنیانگذار یا یکی از بنیانگذاران یک شرکت شوند یا ممکن است به یک شرکت چک موجود بپیوندند. شرکت های خارجی می توانند در جمهوری چک فعالیت کنند، یا با ایجاد شعبه ثبت شده در جمهوری چک یا با تاسیس یک شرکت چک. چهار شکل قانونی مختلف از شرکت ها وجود دارد: رایج ترین آنها شرکت های با مسئولیت محدود (s.r.o.) و شرکت های سهامی (a.s.) هستند.

ویزای نوآفرینی در چک

موضوع ویزا یکی دیگر از موضوعات داغ برای سرمایه گذاران خارجی است؛ شرایط اعمال شده برای ورود یک شهروند خارجی به جمهوری چک و اقامت آنها در این کشور توسط قانون شماره 326/199 Col.مشخص می شود، علاقمندان بهتر است برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیلی در چک مشورت کرده یا حداقل قوانین مربوطه را مطالعه نمایند. هنگامی که تصمیم نهایی شما برای شروع کسب و کار در جمهوری چک گرفته شد، مشکلات خاصی وجود دارد که شرکت شما باید با آنها دست و پنجه نرم کند؛ پس به سرمایه گذاران توصیه می شود که با انجمن سرمایه گذاری خارجی تماس بگیرند.

به لطف دانش جامع از محیط سرمایه گذاری چک، شرکت های مشاوره مرتبط با AFI قادر به ارائه طیف گسترده ای از خدمات حرفه ای در تمام مراحل پروژه های سرمایه گذاری، از جمله مشاوره حقوقی، مشاوره املاک، خدمات مشاوره محیطی، خدمات مشاوره مالی، شرکت های بزرگ هستند؛ همچنین در خصوصس تامین مالی، حسابرسی، خدمات مشاوره مالیاتی، مشاوره منابع انسانی و استخدام و غیره. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در چک اطلاعاتی ارائه گردیده که امید است مفید بوده باشد.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *