ویزای سرمایه گذاری و ثبت شرکت

نوآفرینی در چین

نوآفرینی در چین

نوآفرینی در چین زیاد پیشنهاد نمی شود چون دولت چین بسیار محدود کننده است و برخوردها نشان می دهد نوآفرینی در این کشور چقدر می تواند ریسکی باشد. اگر هم کسی می خواهد بازار چین را داشته باشد بهتر است شرکتش را در کشور دیگری به ثبت رساند و در چین تنها یک شعبه داشته باشد. با این وجود شاید تاسیس شرکت در چین هم علاقمندانی بین برخی افراد داشته باشد. چین به کارآفرینان خارجی اجازه می‌دهد تا یک شرکت با مسئولیت محدود، که به عنوان شرکت کاملاً خارجی نیز شناخته می‌شود، راه‌اندازی کنند؛ با این حال، شرکت‌ها فقط می‌توانند در زمینه‌های «تشویق‌شده» فعالیت تجاری شرکت کنند و نه آن‌هایی که «محدود» یا «ممنوع» هستند.

همانطور که می بینید، راه اندازی یک تجارت در چین چندان آسان نیست، به خصوص برای بسیاری از شرکت های کوچک و متوسط ​​که اغلب منابع لازم برای مقابله با تشکیل شرکت، مالیات، منابع انسانی، مقررات را ندارند. در سال 2022 متاسفانه هنوز در چین امکان راه اندازی کسب و کار به روشی راحت تر و کم ریسک وجود ندارد. با این وجود برخی زمینه ها به قدری سودآور هستند که افراد ترغیب به نوآفرینی در چین میشوند، مثلا صنعت مد و فشن. پس علاقمندان توجه کنند که برای ثبت نام شرکت در سرزمین اصلی چین، شرکت ها موظفند برای دریافت مجوز کسب و کار به مقامات مربوطه مراجعه کنند. این برنامه ها مطابق قوانین، معمولاً در اداره محلی این شرکت برای صنعت و تجارت AIC ساخته می شود. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص چین به سوالات ذیل پاسخ داده میشود:

  • مراحل نوآفرینی در چین چیست؟
  • قوانین کلی و اصلی نوآفرینی در چین طی سال 2022 چگونه است؟ آیا خارجی ها اجازه ثبت شرکت در چین را دارند؟

درباره نوآفرینی در چین

درباره نوآفرینی در چین

مهاجرت به چین نه پرطرفدار است و نه ساده؛ چون نه مردم علاقمند زندگی طولانی مدت در چین هستند نه دولت چین با توجه به جمعیت بالایی که دارد در پی جذب نیروی متخصص خارجی است. در واقع به دلیل قوانین سختگیرانه و فشارهای زیادی که دولت چین بر محدود سازی مردم اعمال می کند، خود چینی ها نیز در پی مهاجرت به کانادا، آمریکا، استرالیا و سایر کشورهای توسعه یافته هستند. با این حال صرف نظر از مهاجرت، برخی افراد صرفا می خواهند به چین رفت و آمد کنند و در پی اخذ اقامت دائم یا پاسپورت این کشور نیستند. برای این گروه در صورت داشتن ایده اقتصادی خوب و تمکن مالی عالی، نوآفرینی در چین گزینه مناسبی می تواند باشد.

پس واجدین شرایط توجه داشته باشند که بر اساس طبقه بندی قانونی چین، سرمایه گذاری های خارجی به چهار طبقه بندی می شوند که به شرح زیر است:

  1. تشویق شده – شامل 348 صنعت، به عنوان مثال تولید مواد غذایی و نوشیدنی های گیاهی، توسعه و ساخت محصولات نرم افزاری، و ساخت ماشین آلات کشاورزی.
  2. محدود – این بدان معناست که صنایع تحت این دسته دارای محدودیت‌های خاصی هستند؛ در حال حاضر شامل 35 صنعت، به عنوان مثال اکتشاف و بهره برداری از گرافیت، ساخت و بهره برداری فرودگاه و شبکه برق، شرکت های هوانوردی عمومی، حمل و نقل مسافر راه آهن، بانک ها، اوراق بهادار، و شرکت های بیمه است.
  3. ممنوع – حداقل 28 صنعت برای سرمایه گذاران خارجی در چین باز نیستند، به عنوان مثال، بررسی اجتماعی، ساخت سلاح و مهمات، و عمده فروشی و خرده فروشی سیگار و سایر محصولات تنباکو.
  4. مجاز – صنایعی که در سه دسته اول قرار نمی گیرند معمولاً در چین مجاز هستند.

حداقل سرمایه برای نوآفرینی در چین

به منظور نوآفرینی در چین سرمایه گذاران باید علاوه بر طرح تجاری (business plan) قوی، تمکن مالی کافی هم داشته باشند. با توجه به این که نوآفرینی در چین از طریق ثبت چه نوع شخصیت حقوقی انجام می پذیرد، تمکن مالی متفاوتی مورد نظر است. در نمودار ذیل سرمایه اولیه برخی از محبوب ترین شرکت ها در چین بیان شده ولی توجه شود این تنها بخش نیست. علاوه بر سرمایه اولیه، مالیات پرداختی به دولت چین، پرداخت حقوق کارکنان، هزینه زندگی و اجاره در چین و غیره هم باید مدنظر قرار بگیرد. سرمایه اولیه برای ثبت برخی شرکت ها در چین در سال 2022 به شرح نمودار ذیل می باشد:

حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت در چین

نوآفرینی به منظور استخدام در چین

دلیل اصلی موافقت با نوآفرینی در چین از سوی دولت این کشور، این است که موقعیت های شغلی بیشتر وبهتری برای چینی ها وجود داشته باشد. پس هنگام راه اندازی یک تجارت در چین، به طور کلی توصیه می شود به جای کارکنان خارجی، کارکنان چینی را استخدام کنید؛ چون کارمندان چینی بازار محلی را بهتر می شناسند. آنها حتی ممکن است بتوانند بینشی ارائه دهند که محصولات یا خدمات شما را بهبود می بخشد؛ کارکنان چینی برای بررسی تفاوت‌های فرهنگی که ممکن است انتظارش را نداشته باشید، کاملاً حیاتی هستند. برای خارجی هایی که در چین کسب و کار راه اندازی می کنند، اغلب منطقی تر است که از یک آژانس استخدام در چین برای شناسایی و ایمن سازی استعدادهای برتر محلی استفاده کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص نوآفرینی در چین و نکات مهم آن توضیحاتی ارائه گردید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *