مهاجرت

هزینه اقامت آذربایجان

هزینه اقامت آذربایجان

هزینه اقامت آذربایجان با در نظر گرفتن روش های گوناگون متفاوت می باشد اما در مجموع میتوان گفت که آذربایجان جزو کشورهای ارزان قیمت است. با توجه به کلیات این هزینه و بررسی هزینه های جزئی، مقاله ذیل میتواند راهنمای شما باشد. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند تا هموطنان گرامی را از شرایط زندگی در کشور آذربایجان، شرایط و هزینه اقامت آذربایجان و روش های مختلف مقیم شدن در این کشور در حال توسعه، آگاه سازند.

  • شرایط اقامت در کشور آذربایجان چیست؟
  • آیا می توان در کشور آذربایجان با کمترین هزینه ممکن اقامت بدست آورد؟
  • آیا تحصیل در آذربایجان منجر به اقامت این کشور می شود؟
  • شرایط زندگی در آذربایجان چگونه است؟

شرایط زندگی در کشور آذربایجان

به طور کلی آذربایجان مکان بسیار مناسبی برای زندگی و کار می باشد. این کشور کشوری بسیار امن و ارزان است و هر ساله افراد زیادی برای کار در سازمان ها و کمپانی های معتبر، ادامه تحصیل در بهترین دانشگاه های معتبر، سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و تاسیس کمپانی های گوناگون اقدام به مهاجرت به کشور آذربایجان می کنند. شرایط زندگی در کشور آذربایجان برای تمامی افراد با دین و ملیت های مختلف مناسب لست. کشور آذربایجان در 3 دهه اخیر پس از کسب استقلال با پیشرفت های مختلفی در زمینه های مختلف صنعتی و اقتصادی روبرو شده است و این موضوع یکی از مهم ترین دلایل جذب سرمایه گذاران و کارآفرینان بین المللی به این کشور شده است.

سطح جرم و جنایات در جمهوری آذربایجان پایین می باشد، با این وجود میزان جرایم خرد در نظیر کیف دزدی در کشور آذربایجان بالا است. در نمودار ذیل وضعیت امنیت در آذربایجان مورد بررسی قرار گرفته است:

 

شاخص امنیت در آذربایجان

میزان هزینه اقامت در آذربایجان

به دلیل پیشرفت روز افزون کشور آذربایجان در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری، آموزش و پرورش و همچنین بالا رفتن میزان رضایت ساکنین این کشور از شرایط زندگی در کشور آذربایجان، تعداد متقاضیان و مهاجرانی که به فکر کسب اقامت در کشور آذربایجان هستند به طور چشمگیری افزایش یافته است. میانگین هزینه اقامت آذربایجان ماهانه حدود AZN 1417 (مانات آذربایجان) معادل $833 (دلار آمریکا) برای هر نفر می باشد و متقاضیان و مهاجران خارجی می توانند تنها با پرداخت 339$ الی AZN 562 (مانات آذربایجان) در ماه، در خانه هایی با امکانات مناسب در کشور آذربایجان ساکن شوند.

مقیم شدن در کشور آذربایجان از راه های مختلفی از جمله راه های زیر امکان پذیر می باشد:

  • کسب اقامت آذربایجان از طریق ازدواج با اتباع آذربایجانی
  • کسب اقامت آذربایجان از طریق اشتغال در کمپانی های دولتی و خصوصی
  • کسب اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری در زمینه های مختلف
  • کسب اقامت آذربایجان از طریق کارآفرینی و تاسیس کمپانی در این کشور

هر یک از راه های ذکر شده جهت کسب اقامت در کشور آذربایجان شرایط و هزینه های متفاوتی دارند. برای مطلع شدن از شرایط کسب اقامت در کشور آذربایجان و هزینه اقامت آذربایجان از طریق روش های مختلف می توانید تا انتهای این نوشتار با ما همراه باشید.

شرایط و هزینه اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

یکی از روش های مقیم شدن در کشور آذربایجان ازدواج کردن با اتباع این کشور می باشد. متقاضیان و مهاجران خارجی در صورتی که قصد داشته باشند در خاک کشور آذربایجان با یک شهروند آذربایجانی ازدواج کنند، باید با ارائه مدارک کامل ثابت کنند که رابطه آن ها واقعی و عاطفی می باشد. بعد از کسب ویزای کشور آذربایجان و ورود به خاک این کشور، متقاضی خارجی به همراه شهروند آذربایجانی می بایست به اداره ثبت اصلی ZAGS مراجعه کنند و درخواست خود را اعلام کنند.

ارائه مدارکی چون ویزای معتبر، گذرنامه و کارت شناسایی، فرم های درخواست کامل شده، گواهی طلاق یا گواهی فوت (در صورت نیاز) و همچنین فیش پرداخت هزینه های مربوطه، ضروری است. به یاد داشته باشید تمامی مدارک متقاضی خارجی می بایست به زبان انگلیسی به صورت رسمی ترجمه شوند.

شرایط و هزینه اقامت آذربایجان از طریق ازدواج

شرایط و هزینه اقامت آذربایجان از طریق اشتغال

اشتغال در کشور آذربایجان و کسب اقامت در این کشور از طریق مشغول به کار شدن در معتبرترین کمپانی ها و سازمان های کشور آذربایجان با اخذ ویزای کار در کشور آذربایجان امکان پذیر می باشد. متقاضیانی که قصد دارند اقامت کشور آذربایجان را از طریق ویزای کاری بدست بیاورند، می بایست در یک زمینه خاص تخصص کافی داشته باشند و از یک کمپانی معتبر در کشور آذربایجان پیشنهاد کاری دریافت کنند.

از سوی دیگر در شرایط فعلی سطح درآمدی کارگران و کارکنان در کشور آذربایجان نسبا رضایت بخش است. همین امر نیز سبب توجه بیش از پیش کارگران ماهر خارجی به این کشور حوزه قفقاز شده است. در حال حاضر، متوسط درآمد ماهیانه در آذربایجان حدود AZN 2960 (مانات آذربایجان) است. همان طوری که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، هر کارگر ساده ای با این درآمد به راحتی می تواند از عهده تامین مخارج خودش برآید:

بررسی سطح هزینه ها و مبلغ احتمالی پس انداز یک نفر در آذربایجان

پس از کسب پیشنهاد کاری، متقاضیان خارجی می توانند دعوت نامه کاری خود را به همراه مدارکی چون مدارک شناسایی، مدارک سابقه کاری، مدارک تحصیلی، مدرک زبان معتبر، پاسپورت و سایر موارد مورد نیاز به سفارت آذربایجان تحویل دهند و منتظر کسب ویزای کاری شوند. بعد از 2 سال کار کردن در کشور آذربایجان و داشتن درآمد کافی و محل سکونت مناسب، متقاضیان می توانند اقدام به کسب اقامت دائمی در کشور آذربایجان کنند و پس از گذشت 5 سال از اقامت دائمی نیز به تابعیت آذربایجانی دست یابند.

شرایط و هزینه اقامت آذربایجان از طریق اشتغال

درآمد پس از کاریابی و اقامت در آذربایجان

به نقل وبسایت ceicdata نرخ بیکاری در آذربایجان نسبتا پایین است و تنها %5.64 می باشد. ولی متاسفانه قدرت خرید مردم این کشور به دلیل پایین بودن سطح درآمد پایین است. البته میزان دقیق درآمد هر فردی را عوامل مختلفی از جمله نوع تخصص، جنسیت و سابقه کاری وی تعیین می کند و آذربایجان نیز از این قاعده مستثنی نیست. متاسفانه در آذربایجان سطح درآمد زنان از همکارانشان که مرد هستند و همان میزان تحصیلات و مهارت های شغلی را دارند به طور متوسط 11% پایین تر است.

این مسئله در جدول ذیل نشان داده شده است:

جنسیتمتوسط درآمد ماهانه در آذربایجان (منات آذربایجان)
زنانAZN2760
مردانAZN3090

اقامت آذربایجان از طریق سرمایه گذاری و تاسیس کمپانی

رشد اقتصادی کشور آذربایجان باعث شده است تا هر ساله متقاضیان و سرمایه گذاران زیادی با سرمایه گذاری در زمینه های مختلف و تاسیس کمپانی های گوناگون اقدام به کسب اقامت و سپس تابعیت در کشور آذربایجان کنند. سرمایه گذاری در کشور آذربایجان در بخش های خدمات لجستیکی، نفت و گاز، محافظت از طبیعت، جنگلداری، آموزش و پرورش، کشاورزی، املاک و مستغلات و گزینه های مشابه ممکن می باشد. حداقل سرمایه مورد نیاز برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در کشور آذربایجان AZN 100000 (مانات آذربایجان) می باشد و متقاضیان می توانند علاوه بر سرمایه گذاری، اقدام به کارآفرینی و تاسیس کمپانی در کشور آذربایجان نیز بکنند.

انواع روش های سرمایه گذاری در آذربایجان شامل:

  • سرمایه گذاری حداقل AZN 500000 (مانات) در اقتصاد آذربایجان
  • سرمایه گذاری حداقل AZN 100000 (مانات) در حساب سپرده ای در بانک های آذربایجان
  • سرمایه گذاری حداقل AZN 100000 (مانات) در بخش املاک جمهوری آذربایجان
  • با کارآفرینی در آذربایجان با حداقل 5 شغل تمام وقت یا 10 شغل پاره وقت به شرط استخدام شهروندان آذربایجانی در 80% پست های شغلی

تاسیس کمپانی در آذربایجان موجب کارآفرینی و توسعه سرمایه در این کشور می شود و متقاضیان می توانند با استخدام نیروی کار داخلی، موجب رشد اقتصادی کشور آذربایجان شوند و از این طریق اقدام به کسب اقامت در کشور آذربایجان کنند. اگر قصد دارید از شرایط مقیم شدن در کشورهای دنیا از جمله کشورهای همسایه ایران آگاه شوید، می توانید با متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

سوالات تخصصی در خصوص هزینه اقامت آذربایجان

در خصوص مقاله هزینه اقامت آذربایجان به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • میزان هزینه اقامت در آذربایجان چگونه است؟ به دلیل پیشرفت روز افزون کشور آذربایجان در زمینه های مختلف اقتصادی و تجاری، آموزش و پرورش و همچنین بالا رفتن میزان رضایت ساکنین این کشور از شرایط زندگی در کشور آذربایجان، تعداد متقاضیان و مهاجرانی که به فکر کسب اقامت در کشور آذربایجان هستند به طور چشمگیری افزایش یافته است. میانگین هزینه اقامت آذربایجان ماهانه حدود AZN 1417 (مانات آذربایجان) معادل $833 (دلار آمریکا) برای هر نفر می باشد و متقاضیان و مهاجران خارجی می توانند تنها با پرداخت 339$ الی AZN 562 (مانات آذربایجان) در ماه، در خانه هایی با امکانات مناسب در کشور آذربایجان ساکن شوند.
  • شرایط و هزینه اقامت آذربایجان از طریق ازدواج به چه صورت است؟ یکی از روش های مقیم شدن در کشور آذربایجان ازدواج کردن با اتباع این کشور می باشد. متقاضیان و مهاجران خارجی در صورتی که قصد داشته باشند در خاک کشور آذربایجان با یک شهروند آذربایجانی ازدواج کنند، باید با ارائه مدارک کامل ثابت کنند که رابطه آن ها واقعی و عاطفی می باشد. بعد از کسب ویزای کشور آذربایجان و ورود به خاک این کشور، متقاضی خارجی به همراه شهروند آذربایجانی می بایست به اداره ثبت اصلی ZAGS مراجعه کنند و درخواست خود را اعلام کنند.
3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *