مهاجرت

شرایط زندگی در مسکو

شرایط زندگی در مسکو

مسکو پایتخت روسیه می ­باشد و با توجه به شرایط زندگی در مسکو اکثر افرادی که به روسیه مهاجرت می­ کنند، این شهر را برای زندگی برمی­ گزینند. مسکو مرکز انجام امورات سیاسی و اقتصادی روسیه است و فرهنگ زندگی مردم در این شهر متفاوت با دیگر شهرهای روسیه می­ باشد. آب و هوای این شهر مرطوب و در بیشترین فصول سال سرد می ­باشد. علاقمندان به زندگی در این شهر برای آگاهی از جزئیات شرایط زندگی در مسکو می ­توانند با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایند.

روسیه همانند ترکیه کشوری اوراسیایی است که فرهنگی آمیخته با فرهنگ های کشورهای غربی و شرقی را در خود دارد. زبان رسمی این کشور روسی است و در برخی مناطق این کشور مردم به زبان ترکی نیز صحبت می­ کنند. تعداد کمی از مردم این کشور به زبان انگلیسی مهارت دارند که به انجام فعالیت های تجاری با شرکای بین المللی مشغول هستند. این کشور دارای جاذبه های گردشگری و آثار تاریخی بسیاری است و مردم براحتی می توانند از دیدن مناظر زیبا و طبیعی کوه ها و رودخانه ها در این کشور لذت ببرند. هزینه های زندگی و تحصیل در روسیه در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی و آمریکایی مناسب و مقرون به صرفه می ­باشد. دانشگاه های این کشور که به بیش از 800 دانشگاه می ­رسند، از کیفیت های آموزشی و استانداردهای بالایی برخوردارند و رنکینگ های بالایی را در جهان بخود اختصاص داده اند.

  • آیا مسکو بهترین شرایط برای زندگی در روسیه را دارد؟
  • هزینه های اقامت در مسکو چگونه است؟
  • شرایط تحصیل در مدارس و دانشگاه های مسکو چیست؟
  • چرا مسکو یکی از بهترین گزینه های مهاجرت به روسیه است؟

تحصیل و شرایط زندگی در مسکو

همانطور که در مقدمه بیان نمودیم در روسیه دانشگاه های با کیفیت بالای زیادی وجود دارد. روسیه دارای 9 دانشگاه مورد تائیئد وزارت بهداشت ایران مانند لومونوسف،پیراگوا، پاولفو غیره است که  اکثر این دانشگاه ها در پایتخت این کشور شهر مسکو واقع شده اند. همچنین این شهر یکی از ثروتمندترین شهرهای روسیه به شمار می­ رود. اکثر مهاجران این شهر را برای زندگی انتخاب می­ نمایند. مدارس بین المللی و مراکز بهداشتی موجود در این شهر از استانداردهای بسیار مطلوبی برخوردار می­ باشند. ناگفته نماند این شهر با تمامی امکاناتی که به افراد ارائه می­ نماید از جمله شهرهای گران در روسیه محسوب می­ شود. قیمت مسکن بالاترین هزینه ای است که افراد در این شهر می ­پردازند.


علاوه بر موارد ذکر شده این شهر از سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مناسبی برخوردار است و دسترسی به مترو در تمامی نقاط این شهر امکان پذیر است. در این شهر رستوران هایی با تنوع غذایی بسیار زیاد وجود دارد. همچنان افراد می ­توانند براحتی رستوران های گرجستانی و ازبکی و تاجیکستانی را در سطح شهر مشاهده و تجربه امتحان غذاهای این کشورها را نیز بدست آوردند. با توجه به موقعیت شهر مسکو افراد با پیشنهادهای فرهنگی بی نظیری روبرو خواهند شد. پوشش لباس مردم این شهر کاملاً رسمی و کلاسیک می­ باشد.

هزینه تحصیل در مسکو

هزینه های تحصیل در مسکو با توجه به اعتبار دانشگاه‌ ها و همچنین مقطع و رشته تحصیلی آنان متفاوت است. اما این هزینه ها در مقابل هزینه تحصیل در دیگر کشورهای اروپایی بسیار مناسب است. هزینه تحصیل در مسکو در دانشگاه‌ های مختلف روسیه به قرار زیر است:

نام دانشگاهقیمت به دلار ($)
دانشگاه علوم پزشکی باشکری5300$ سال اول و در سال‌ های بعدی 2900$
دانشگاه بلژیک5500$ سالیانه
دانشگاه ولگاگراد6250$ سالیانه
دانشگاه علوم پزشکی وورونهج5750$ سالیانه
دانشگاه دولتی کازان6600$ در هر سال
دانشگاه آموزش و پرورش ولتایی5500$ در سال اول، در سال‌ های بعدی 3300$

مدارس دولتی و خصوصی در مسکو

مهاجران در شهر مسکو می­ توانند فرزندانشان در هر یک از مدارس خصوصی و دولتی این شهر ثبت نام نمایند. بسیاری از مهاجران علاقمندند تا فرزندانشان در مدارس بین المللی این شهر به تحصیل بپردازند و بدین منظور می بایست در لیست انتظار برای ثبت نام باقی بمانند، اما برخی دیگر علاقمند به تحصیل در مدارس دولتی روسیه و یادگیری زبان روسی هستند. تحصیل در مدارس دولتی مسکو بصورت رایگان است و دیگر از مزایای تحصیل در این مدارس دسترسی آسان و نزدیک به محل سکونت افراد را می ­توان اشاره نمود.

مهاجران در مسکو می­ توانند در بین 3 گزینه برای تحصیل فرزندانشان یکی را انتخاب نمایند: تحصیل در مدارس ملی روسیه، تحصیل در مدارس بین المللی و تحصیل در مدرسه ملی خارجی. این مدارس با توجه به رتبه و رنکینگ هایشان و امکاناتی که به دانش­آموزان ارائه می­ دهند شهریه های متفاوتی را از والدین اخذ می­ نمایند.

تحصیل و شرایط زندگی در مسکو

امکانات و شرایط زندگی در مسکو

مسکو شهری زیبا و عجیبی است. در این شهر افراد با سلایق و علایق مختلف در کنار یکدیگر زندگی می­ کنند. این شهر خانه نویسندگان معروف تاریخ را در خود دارد و افرادی که علاقمند به هنر و موسیقی هستند می ­توانند به گالری های این شهر مراجعه نمایند. همچنین سالن هایی برای برگزاری کنسرت و موسیقی وجود دارد که هر شب برنامه های متنوعی به افراد ارائه داده می­ شود. همچنین علاقمندان به ورزش می­ توانند به سالن های ورزشی این شهر مراجعه و به فعالیت بپردازند. مردم کشور روسیه تجربه جنگ های داخلی و جنگ های جهانی اول و دوم را داشته اند و تقریباً می­ توان گفت همواره با طرز فکری همچون جلوگیری از هجوم مهاجمان به کشور پیش رفته اند از این رو کمتر به شوخ طبعی و طنز علاقمندند، اما با تمامی این توصیفات مردمی خونگرم و صمیمی هستند.

هزینه های زندگی در مسکو در 2024

شرایط زندگی در مسکو بگونه ای است که هزینه های زندگی در این کشور در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی مناسب تر است. بالاترین هزینه های مربوط به مسکن است. هزینه های زندگی در حومه های شهر مسکو به نسبت ارزان تر از هزینه های زندگی در مرکز شهر مسکو است. هزینه های پوشاک نیز بسته به فروشگاهی که فرد خرید می­ نماید متغیر است. میزان حقوق و دستمزد دریافتی افراد در این کشور با توجه به مشاغل آنان متفاوت است. اما در سال 2024 حداقل میزان دستمزد برای کارمندان اداری RUB26200 (روبل روسیه) در ماه است.

دولت روسیه به افرادی که دارای مشاغل مدیریتی و تخصص های ویژه ای هستند، دستمزدهای بسیار بالاتری را پرداخت می­ نماید. افرادی که قصد مهاجرت و زندگی در مسکو را دارند ممکن است با ابهامات متعددی در زمینه شرایط زندگی در مسکو روبرو شوند، همچون مدارک لازم برای ویزای کار در روسیه. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مفتخر به پاسخگویی به تمامی سوالات عزیزان در زمینه مهاجرت هستند.

5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *