هزینه زندگی

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی در روسیه

هزینه زندگی در روسیه در سال 2024 کاملا مقرون به صرفه و پر متقاضی می باشد که توانسته این کشور را به محلی راحت برای زندگی تبدیل کند. تصور یک مهاجر به روسیه بسیار متفاوت از واقعیت زندگی در این کشور است، این کشور نیز می توان تحت عنوان کشوری پرهزینه در باب هزینه های زندگی محسوب گردد که بیش تر در مراکز اصلی این اتفاق نیز رقم می خورد.

در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است به شرایط و هزینه زندگی در روسیه با قیمت های سال 2024 کامل پرداخته شده است.

  • روسیه برای زندگی چگونه کشوری است؟
  • متوسط هزینه زندگی در کشور روسیه چقدر است؟
  • متوسط درآمد کار در کشور روسیه چقدر است؟
  • آیا دخل و خرج در روسیه همخوانی دارد؟
  • هزینه تحصیل در روسیه چقدر است؟

هزینه تحصیل و زندگی در روسیه در 2024

میزان هزینه های تحصیل و زندگی در کشور روسیه بستگی به عواملی نظیر محل سکونت، دانشگاه، مقطع تحصیلی، رشته تحصیلی و سایر عوامل دارد. دولت این کشور برای تسهیل و کمک به دانشجویان راهکارهایی را ارائه می دهد که دانشجویان با استفاده از کارت دانشجویی می توانند از این موقعیت های ویژه بهره مند شوند. این موقعیت های ویژه شامل حمل و نقل عمومی دانشگاه، خوابگاه های دانشجویی، اینترنت های رایگان برای دانشجویان، قیمت مناسب رستوان ها و کتابخانه ها برای دانشجویان و غیره می شود که شرایط بسیار خوب برای دانشجویان ایجاد می کند. مجموع هزینه اقامت و زندگی در روسیه حدودا ماهی بین 450$ تا 750$ (دلار آمریکا) می باشد. شرایط خوابگاه دانشجویی در روسیه را در لینک فوق بخوانید.


هزینه زندگی در روسیه برای دانشجویان بین المللی

همانطور که می دانید روسیه به عنوان یکی از قطب های تحصیلی در جهان شناخته می شود. به همین جهت بررسی هزینه زندگی در روسیه، به ویژه برای دانشجویان بین المللی امری بسیار ضروری تلقی می شود. زیرا در صورت صورت نادیده گرفته این موضوع، دانشجویان بین المللی با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف در طول اقامت در این کشور مواجه خواهند شد. هزینه زندگی در روسیه به ویژه برای دانشجویان بین المللی، با وجود کیفیت بالای آموزش در این کشور بسیار مقرون به صرفه است. زیرا دانشگاه دولتی روسیه هیچ گونه هزینه شهریه ای را از دانشجویان بین المللی دریافت نمی کنند.

یکی از اصلی ترین هزینه های زندگی در روسیه، که ماهانه بخش عمده ای از بودجه دانشجویان را در این کشور در بر می گیرد، هزینه اقامتگه در این کشور می باشد. اغلب اقامتگاه های دانشجویی در روسیه به دلیل استقبال بیش از حد دانشجویان بین المللی تکمیل هستند و به همین جهت دانشجویان به ناچار به اقامتگاه های خصوصی این کشور روی می آورند، که هزینه بالاتری را برای آنها به همراه خواهد داشت. به طور کلی هزینه زندگی در روسیه برای یک دانشجوی بین المللی، حدود 2200RUB (روبل روسیه) می باشد. البته لازم به ذکر است که بدانید، هزینه زندگی در روسیه به ویژه برای دانشجویان بین المللی، بسته به برنامه دانشگاهی، و منطقه ای که در آن زندگی می کنند متفاوت خواهد بود.

هزینه زندگی در روسیه در سال 2024

هزینه زندگی در کشور روسیه آنهم در مقایسه با سطح این هزینه در کشورهای اروپایی دیگر خیلی خیلی پایین می باشد. در روسیه ای که پول رایج آن روبل می باشد. در شرایط فعلی نیز میانگین هزینه زندگی ماهیانه در روسیه برای هر فرد خارجی در حدود RUB76873.55 (روبل) برابر با €1000 (یورو) می باشد.

متوسط هزینه های زندگی در روسیه

همان طوری که در نمودار آماری پایین هم مشاهده می شود، بیشترین بودجه هر هر نفر در کشور روسیه صرف خرید خواروبار از بازارها می شود:

توزیع درصدی هزینه زندگی در روسیه

گرانترین و ارزانترین شهرهای روسیه

یکی دیگر از موضوعات مهم و اساسی که در ذیل موضوع هزینه زندگی در روسیه گنجانده می شود، بحث گرانترین و ارزانترین شهرهای روسیه است. برای انجام ارزیابی در این مورد نیز می توان از شاخص هزینه زندگی در شهرهای مختلف روسیه استفاده کرد. بر این اساس و همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود، شهر روستوف نا دونو با رقم شاخص 37.4 ارزانترین شهر و شهر ولادیوستوک با رقم 48.5 گرانترین شهر روسیه به حساب می آید:

مقایسه شهرهای مختلف روسیه از نظر شاخص هزینه زندگی

مقایسه سطح درآمد و هزینه زندگی در روسیه

موضوع مهم دیگر پیرامون هزینه زندگی در کشور روسیه در خصوص همخوانی و یا احیانا عدم همخوانی دخل و خرج در این کشور است. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، سطح متوسط درآمد خالص ماهیانه در کشور روسیه در حدود €619.33 (یورو) می باشد. درآمدی که مثلا از سطح متوسط درآمد خالص ماهیانه در کشور ترکیه بالاست.

مقایسه درآمد خالص ماهیانه روسیه و ترکیه

ولی مطمئنا قابل قیاس با متوسط درآمدی در کشورهای همچون آلمان و فرانسه نیست. همچنان که آمار و ارقام نمودار زیر نیز نشانگر این واقعیت است:

مقایسه درآمد خالص ماهیانه روسیه و آلمان

اما با این اوصاف حالا باید دید که آیا همین سطح درآمدی در روسیه کفاف هزینه زندگی را می کند یا خیر؟ با قراردادن رقم متوسط هزینه زندگی و درآمد کار در روسیه کنار هم می توان نتیجه گرفت که هیچ گونه همخوانی بین دخل و خرج در کشور روسیه وجود ندارد. چرا که سطح هزینه بالاتر از سطح درآمدی است:

مقایسه دخل و خرج ماهیانه در روسیه

شهریه دانشگاه های ر روسیه

همان طور که می دانید هزینه های تحصیل در هر کشوری با توجه به عواملی نظیر رشته و مقطع تحصیلی نیز متغیر می باشد که روسیه نیز از این قانون مستثنی نمی باشد. هزینه های تحصیل در روسیه، در لیست زیر ذکر شده است. البته ناگفته نماند که دوره های تخصصی و فوق لیسانس به زبان انگلیسی هم نیز ارائه می شود. هزینه های تحصیل در کشور روسیه بدین صورت است:

مقطع تحصیلیهزینه به دلار آمریکا
لیسانس2650$ الی 7450$
فوق لیسانس2850$ الی 7350$
دوره های تخصصی2850$ الی 7350$

دوره های فارغ التحصیلان در روسیه

مدت تحصیل برای مقطع دکترا 3 تا 4 سال است که میزان هزینه های آن به مقدار 1750$ الی 5350$ (دلار آمریکا) برای هر یکسال در مقطع های رزیدنتی و مطالعه پزشکی در خارج از کشور 2 تا 5 سال که میزان هزینه های آن 3250$ الی 5900$ (دلار آمریکا) برای هر یکسال است. مقطع های پیشرفته 6 ماه تا 2 سال که میزان هزینه های آن 350$ الی 550$ (دلار آمریکا) برای هر یک ماه و مقطع های کوتاه مدت 1 ماه تا 1 سال که میزان هزینه های آن 450$ تا 550$ (دلار آمریکا) برای هر یک ماه می باشد.

هزینه دانشگاه ها جهت تحصیل و زندگی در روسیه

مواد غذایی بخش اصلی هزینه زندگی در روسیه

یکی از اصلی ترین بخش ها در هزینه زندگی در روسیه، هزینه مواد غذایی در این کشور می باشد. بنابراین به شدت توصیه می شود که اتباع خارجی که قصد مهاجرت به این کشور را دارند، هزینه های مواد غذایی در روسیه را به طور کامل بررسی کنند. تا مشکلات گسترده در طول اقامت در روسیه مواجه نشوند. هزینه زندگی در روسیه، به ویژه در بخش مواد غذایی بسیار مقرون به صرفه است. این امر به این دلیل است که، روسیه با داشتن وسعت بالا دارای مراتع کشاورزی وسیعی می باشد، که اغلب مردم این کشورا مشغول به صنعت کشاورزی کرده است. به همین جهت دسترسی به ماد غذایی در روسیه به نسبت اغلب کشورهای همسایه بسیار ساده تر است. هر شهروند خارجی در روسیه باید ماهانه بین 1100RUB تا 2000RUB (روبل روسیه) برای هزینه مواد غذایی کنار بگذارند.

در نمودار زیر می توانید رشد هزینه مواد غذایی در روسیه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد هزینه مواد غذایی در روسیه

هزینه بیمه درمانی بخشی از قیمت ها در روسیه

همان طور که می دانید از جمله مواردی که در موضوع قیمت ها در روسیه مورد اهمیت است این که دانشجویان مشغول تحصیل در روسیه بایستی دارای بیمه درمانی باشند. بیمه درمانی در شهر مسکوی روسیه در صورتی که خویش فرما (VMI) باشد، در هر سال بین RUB6000 الی RUB9000 (روبل روسیه) را شامل می گردد. بیمه نامه بایستی تمامی سال های تحصیلی دانشجو را پوشش دهد. اگرچه دانشگاه انتخابی دانشجو معین می کند که این هزینه ها به صورت سالیانه یا به صورت ترمی پرداخت گردد.

هزینه ارتباطات و اینترنت در روسیه

افراد خارجی که در روسیه اقامت دارند باید به قیمت ها در روسیه توجه داشته باشند. یکی از این هزینه ‌ها، امکانات اینترنت و ارتباطات است. فرد خارجی جهت خرید سیم کارت کشور روسیه بایستی دارای گذرنامه و کارت مهاجرت بوده و محل اقامت وی کاملا مشخص و معین باشد. قیمت استانداردی که برای سرویس‌های اینترنت پرسرعت در این کشور معین شده است، مبلغ RUB485 (روبل روسیه) است.

پس از خرید سیم کارت، هزینه خرید به عنوان اعتبار در شماره تلفن فرد خارجی منظور گردیده و پس از پایان اعتبار مجاز است با توجه به تعرفه خرید خدمات، اقدام نماید. سیم کارت ها در فروشگاه های موبایل در روسیه به فروش می رسند. اما توصیه می گردد سیم کارت را از دست فروشان خیابانی خریداری ننمایید.

شرایط و هزینه زندگی در مسکو در 2024

لازم به ذکر است که در مسکو غالبا برای هزینه مسکن هزینه پیش (رهن) وجود ندارد و فقط معادل یک ماه به عنوان گارانتی گرفته می شود، این هزینه حتما در اول معامله باید پرداخت شود یعنی اول هر ماه برای ماه بعد پرداخت می گردد. اگر در سال 2024 از راه آژانس ها اجاره کنید آژانس ها به معادل هزینه یک ماه را به عنوان کمیسیون دریافت میکنند و در بیشتر مواقع اجاره 11 ماه می باشد. همه هزینه ها بستگی به توافق بین مستاجر و صاحب خانه دارد.

اجاره خوابگاه برای دانشجویان به دانشگاه بستگی دارد و اینکه از اجاره یک آپارتمان بسیار کمتر است. تمامی هزینه ها حدودی است و بستگی به نوع خانه، سلیقه و محل خانه متفاوت می باشد. مثلا ممکن است هزینه خوراک و پوشاک بالا باشد اما هزینه شارژ ساختمان پایین باشد یا برعکس.

مهاجرت و تجربه زندگی در روسیه

تجربه زندگی در روسیه با چالش هایی همراه است. از جمله این چالش ها می­ توان به سرما و آلودگی هوای شهرهای این کشور اشاره کرد. همچنین میزان جرم هایی که در این کشور اتفاق می ­افتد نسبتاً بالا است. این موضوع امنیت در این کشور را تهدید می نماید. البته ناگفته نماند افراد در مقابل می­ توانند به زندگی با سطح بالا دسترسی داشته و از امکانات بسیار مناسب این کشور استفاده نمایند. در نمودار ذیل نرخ جرم و جنایت در روسیه در سال 2023 بررسی شده است:

نرخ جرم و جنایت در روسیه

بررسی هزینه زندگی در روسیه در سال 2024 از جمله عوامل حائز اهمیت در باب مهاجرت به روسیه می باشد که با توجه به درصد قابل توجه استقبال افراد به ویژه متقاضیان تحصیل در روسیه می بایست مدنظر قرار گیرد. این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است. در باب تحصیل در رشته هوانوردی در روسیه می توانید به لینک فوق مراجعه کنید.

سوالات مهم درباب هزینه زندگی در روسیه

درباره مهاجرت به روسیه و همچنین هزینه زندگی در ین کشور سوالات مختلفی وجود دارد که از آنجمله می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آیا روسیه مقصد مهاجرتی ارزانی است؟ بله، یکی از ارزانترین مقاصد مهاجرتی و اخذ اقامت در اروپا کشور روسیه است.
  • متوسط هزینه زندگی در کشور روسیه چقدر است؟ میانگین هزینه زندگی ماهیانه در روسیه برای هر فرد در حدود RUB 76873.55 (روبل) برابر با EUR 1000 (یورو) می باشد.
  • بیشترین سطح هزینه از بین هزینه های زندگی در کشور روسیه مربوط به چه آیتمی است؟ آیتم خرید خواروبار از بازارها
  • متوسط هزینه اجاره آپارتمان در وسط شهر مسکو چقدر است؟ در حدود 37RUB (روبل)
  • سطح متوسط درآمدی در روسیه چقدر است؟ سطح متوسط درآمد خالص ماهیانه در کشور روسیه در حدود EUR 619.33 (یورو) می باشد.
  • آیا دخل و خرج در روسیه باهم همخوانی دارد؟ خیر چرا که در شرایط فعلی سطح هزینه ها بالاتر از سطح درآمدی در این کشور است.
  • از بین راههای مهاجرتی به روسیه ارزانترین و آسانترین راه چیست؟ روش مهاجرت تحصیلی به روسیه آسانترین و ارزانترین شیوه ممکن برای مهاجرت به روسیه محسوب می شود.
4.8/5 - (20 امتیاز)

101 دیدگاه برای “هزینه زندگی در روسیه

  1. Ali Reza گفت:

    سلام میخواستم بدونم شرایط اونایی که غیرقانونی ( قاچاق ) وارد روسیه میشن چطور میشه ؟
    یعنی نوع قبولی و خب تا زمانی که حق کار بگیره فرد آیا شرایط زندگی محیا هست یا باید از کشور مادر بهش پول تزریق بشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بخش عمده ای از هزینه ها به عهده خود فرد هست. باید در نظر داشت که در حال حاضر این یکی از مهم ترین محدودیت هایی هست که توی مسیر پناهندگی وجود داره.
      اگر دولت میزبان شرایط شما رو بپذیره، این فرصت رو به شما می ده که در کمپ های پناهندگی اقامت داشته باشید که شرایط خاص خودش رو داره و نیازهای اولیه شما فقط برطرف میشه

    2. امیرعلی گفت:

      با عرض سلام و خسته نباشید، وقتتون بخیر
      میخواستم بدونم ایا میشه با مدرک کاردانی در یک رشته ی غیر مرتبط با رشته ای که در حال حاضر داره میخونه اونجا درس بخونه (من حرفه و علاقم موسیقیه ولی دارم روانشناسی میخونم ) منظورم اینه مشکلی نیست کارشناسی رو از اول در رشته ی مورد نظرم که موسیقیه شروع کنم؟!

      و اینکه اگه حرفه ای بلد باشیم ایا امکانش هست که در حین تحصیل کار کنیم ؟!(مثلا من تعمیرات و ساخت ویلون رو بلدم و توانایی کار در کارگاه رو دارم)

      و دانشگاه چایکوفسکی ایا فقط با ازمون ورودی و اپلای و بورسیه باید واردش شد یا فقط با اخذ مدرک پادفک میشه وارد شد؟!

      بنده کارت پایان خدمت و پاسپورت هم دارم،با معدل ۱۶ دیپلم تجربی

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        مدرک کاردانی در روسیه به عنوان مدرک رسمی دانشگاهی شناخته نمیشه و شما می تونید شرکتت کنید در هر دوره ای که دوست دارید
        برای تحصیل در روسیه، شما باید در دوره پادفک شرکت کنید یا این که امتحان هاش رو بدید
        این دوره برای همه دانشجویان در روسیه الزامی هست و شما باید قبل از انتخاب رشته این مسیر رو طی کنید.
        توصیه می کنم قبل از اقدام نهایی، با مشاورین ما با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  2. سهیل گفت:

    سلام من ویزای دانشجویی روسیه رشته مهندسی کامپیوتر رو گرفتم الان هم کم کم دارم میرم هزینه های زندگی نظیر لباس و غذا رو طبق شرایط بورسیه باید خودم پرداخت کنم میشه برام از قیمت مواد غذایی بنویسید و چطور میشه خیلی گران برام تمام نشه این هزینه ها

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما حدود 200$(دلار) در ماه نیاز دارید تا هزینه های زندگی خودتون رو به طور کامل پرداخت کنید.
      بفرمایید چه هزینه هایی دقیقا مدنظرتون هست تا خدمتتون عرض کنم

  3. محمد گفت:

    سلتم
    من دانشجوی دکتری دانشگاه سراسری در رشته مهندسی هستم.میخواستم برای فرصت مطالعاتی یکی از دانشگاه های روسیه برم و بخشی از آزمایشهام هم اونجا انجام بدم. ممکنه راهنمایی کنید؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید با دانشگاه مورد نظر خودتون مکاتبه کنید در این رابطه و به محض این که تاییدیه دریافت کردید، برای دریافت ویزای تحصیلی اقدام کنید

  4. محمد هادی دباغی گفت:

    سلام آیا امکان داره من تو انیمیشن من استخدام کنید تو روسیه که بگم این شکلی باشه انیمیشن جنگ روسیه و اوکراین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر امکانش هست یکم مقدار سوالتون رو بهتر مطرح کنید

  5. محمد گفت:

    سلام خسته نباشید اگه چک میکنید زوتر جواب بدید ممنون میشم من زبان روسیم فول هست یعنی سه ساله روش کار کردم الان 21سالمه قصد مهاجرت نداشتم ولی الان میخوام برم روسیه ارشد بخونم رشته ای که اینجا دارم مهندسی تاسیسات حرارت مرکزی هست الانم ترم 3کارشناسی هستم بعد کارشناسی میخوام برم ارشدو اونجا بخونم
    اول این که میشه بگید من که روسی بلدم و نمره هام خوبه کمتر از 17ندارم میتونم بورسیه بگیرم
    و این که بورسیه گرفتم دولت روسیه از چه لحاض ساپورت میکنه و این که ایا میتونم اونجا هم درس بخونم هم کار کنم
    مقصدم سنپترزبورگ هست و این که من خدمت سربازی نرفتم برا گرفتن پاسپورت خودم میتونم بگیرم یا باید رضایت والدین باشه
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید توی این کوشر درس بخونید باید اول دوره پادفک شرکت کنید
      می تونید برید این کشور درس بخونید مشکلی نیست
      اگر مشمول نیستید می تون وثیقه بذارید از کشور خارج بشید از این بابت هم مشکلی نیست
      در مورد بورسیه اما نمیشه با قطعیت صحبت کرد شاید بشه شاید نشه اصلا به طور قطعی نمیشه گفت

  6. وحید گفت:

    سلام خسته نباشید هزینه کامل تحصیل دندانپزشکی در روسیه به طور کامل (شهریه دانشگا . هزینه خوابگا . هزینه خوردو خوارک و….)حدودا چقدره

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه های مربوط به تحصیل توی هر دانشگاه متفاوت با هم فرق داره.
      ولی به طور کلی میشه گفت از 3500$ تا 8900$ دلار در سال هست.
      برای هزینه زندگی هم بستگی به شهرهای مختلف داره. اما میشه گفت حدود 250$ تا 450$ دلار در ماه هم هزینه زندگی شما در شهرهای مختلف می شه.

  7. امیر حسین گفت:

    سلام باز ببخشید برای رفتن روسیه چه مدارک ایرانی لازمه برای سفر روسیه میشه لطف کنید کمک کنید ممنون ازتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله لطفا مقاله انواع راه های مهاجرت به روسیه ر ومطالعه فرمائید

  8. امیر حسین گفت:

    سلام برای مهاجرت روسیه باید دیپلم یا لیسانس داشته باشم یا بدون دیپلم لیسانس میشه وارد کشور روسیه شده البته زبان انگلیسی فولم

    1. داوری گفت:

      سلام
      یکی از مدارک مورد نیاز حداقل دیپلمه

  9. سیمین گفت:

    سلام من هم فوق لیسانس فیزیک دارم هم ارایشگرم.میتونم توی روسیه کار کنم یا اونجا هم برای هر حرفه ای دوره باید ببینیم؟ و برای رفتن چه میزان پول باید داشت؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای رفتن ابتدا باید رزومه شما بررسی شه که مشخص شه از چه روشی میتونید به این کشور مهاجرت کنید

  10. جواد گفت:

    سلام ببخشید پسرم میخواد روسیه دندانپزشکی بخونه امکانش هست که در مدت تحصیلش با همدیگر اونجا زندگی کنیم. ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه برای خودتون برای ویزای توریستی اقدام کرد یا اینکه برای دوره زبان
      وارد کشور روسیه شد

  11. Saeed گفت:

    سلام خسته نباشید من 18سالمه و دوست دارم به کشور روسیه برم خاستم بپرسم که به پول ایران باید چقدر هزینه کنم تا بتونم برم به کشور روسیه برای کار کردن البته نه برای تحصیل

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در روسیه نیازه که در ابتدا برای تحصیلی اقدام کنید
      شرایط سنی شما برای تحصیل مناسبه بعد میتونید به کار فکر کنید

  12. متین گفت:

    سلام من ی راننده پایه یک هستم و میخوام از کشور خودم یعنی ایران برم به روسیه
    به چه چیزی زیاد دارم تا استخدام شم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در روسیه باید یک شرکت یا کمپانی شما رو استخدام کرده باشه

  13. M.T گفت:

    درود
    من یک پرستار خانم 35سال سن و دو فرزند دارم میخواستم برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور روسیه اقدام کنم. آیا امکان کار در رشته پرستاری و تحصیل در رشته دندانپزشکی هم زمان وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا شما در حال تحصیل در رشته دندانپزشکی فرصت کافی برای کار تمام وقت در حوزه پرستاری نخواهید داشت اما ممکنه به عنوان پرستار بتونید کار پاره وقت بتونید انجام بدید

  14. امیر گفت:

    درود برشما، آیا می‌شود در این کشور یک رستوران کوچک تاسیس کرد و آیا امکان همچنین کاری وجود دارد یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید ابتدا وارد این کشور بشید و بعد از اون برای تاسیس رستوران اقدام کرد

  15. نرگس پارسایی گفت:

    سلام . بابت مقاله ممنونم . خواستم ببینم برای کسی که در رشته فیزیوتراپی درس میخونه و نمرات بالایی برای دوره لیسانسش داره ، شانس گرفتن بورسیه فول فاند چقده ؟ روی روسیه میشه حساب کرد یا باید کشورای دیگه رو در نظر بگیرم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میشه از روسیه پذیرش گرفت اما به فکر بورس در این کشور نباشید

  16. محمد گفت:

    سلام من ۱۷ سال سن دارم و میخوام از ایران برم و در روسیه ادامه تحصیل کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما براتون انجام میدیم برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  17. امیر کریمی گفت:

    سلام و وقت بخیر. میخواستم ببینم با مدرک دیپلم رشته کامپیوتر و مدرک برنامه نویسی تحت وب از یک دانشگاه غیردولتی میشه برای ادامه تحصیل به روسیه اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه برای مستر در روسیه اقدام کنید البته اطلاعات کامل رو تماس بگیرید تا از مشاورین ما بشنوید

  18. Mohammadjavad گفت:

    سلام . من چند تا سوال دارم !
    سوال اولم اینه که . کسی تو ایران مثلا فوق لیسانس داشته باشه بعد بره رو سیه میشه کار کرد یا اینکه مدرک ها مونو قبول ندارن .
    سوال دومم اینه که باید چیجوری اقامت دائمی گرفت برای روسیه . مسکو ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالتون خیلی کلی هست… ابتدا بفرمائید که چه رشته ای تحصیل کردید و چه مدت سابقه کار دارید؟ برای اقامت دائم ابتدا باید از طریق تحصیل یا کار وارد این کشور بشید

  19. مرتضی کریمی مطلق گفت:

    سلام من ترم آخرکارشناسی معماری هستم واین ترم دفاع خواهم کرد میخواستم بدونم با مدرکم میتونم بورسیه درکدام دانشگاه های روسیه روکسب کنم؟؟ وهزینه های تحصیل درمقطع کارشناسی ارشدمعماری بالاست یاخیر

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد روسیه میتوان گفت که امکان اخذ پذیرش و ویزا رو خواهید داشت اما در مورد بورس بهتره که کشور دیگه ای رو انتخاب کنید

  20. شیوا گفت:

    درود من فوق لیسانس ارتباطات شاخه تبلیغات از مالزی دارم یعنی به انگلیسی و فارسی مسلط هستم میتونم برای کار در روسیه اقدام کنم…؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در روسیه داشتن مدرک زبان روسی به همراه یک دعوتنامه کاری ملاک خواهد بود

  21. ریحانه گفت:

    سلام وقتتون بخیر ، من دیپلم فنی و حرفه ای دارم و الان هم دانشجوی رشته ی هنر هستم ، میخواستم بپرسم الان ادامه تحصیل و کار کردن در کشور روسیه چطور هستش و اینکه روسیه برای زندگی بهتر هست یا لبنان؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص مهاجرت ابتدا روزمه تون رو ارسال کنید تا بتونیم راجع به اون شما رو دقیق راهنمایی کنیم

  22. مهدیس گفت:

    با دیپلم فنی حرفه ای هنرستان میشه واسه کارشناسی روسیه اقدام کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله میشه اقدام کرد

  23. بهزاد گفت:

    سلام من ۱۶سالمه میخواستم بدونم برای زندگی در روسیه میتونم اقدام کنم و هزینه زندگی در آنجا به طور میانگین در طول یه ماه چقدر میشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مقاله به طور کامل هزینه های زندگی در این کشور وجود داره لطفا مطالعه فرمائید

  24. عارف گفت:

    سلام و عرض ادب
    اگر بعد از تحصیل در روسیه کار پیدا کنیم و اقامت آنجا را بگیریم از خدمت سربازی معاف میشویم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      این دو قضیه به هم ارتباطی نداره دوست من اما اگر بتونید در آینده پاسپورت اون کشور رو دریافت کنید و با پاس اون به ایران مراجعه کنید

  25. امین حسین نادری گفت:

    با سلام. من از ۱ خرداد ۱۴۰۰ وارد غیبت خواهم شد. اکنون دارم دوره پادفکت روسیه را میخونم. و می خواهم بدانم من برای ترم بهمن باید در ایران دانشگاه ازاد یا پیام نور ثبت نام کنم تا بتونم بعد از قبول شدن ازمون یکی از دانشگاه های روسیه ویزا توریستی در سال اینده با کارت دانشجوییم که در ایران ثبت نام کرده ام بگیرم و به عنوان توریست بروم و در روسیه از سوی دانشگاه ان را به ویزای تحصیلی تبدیل کنم. چجوریه این ماجرا این جریان درسته ؟؟ یا راهی دیگه ای باید انجام دهم .
    تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما باید معافیت تحصیلی داشته باشید تا برای اخذ ویزا با سپردن وثیقه مناسب برای تحصیل اقدام کنید که یکی از راه های اون میتونه ثبت نام در دانشگاه باشه

  26. محمد گفت:

    سلام
    من دانشجوی دکتری مهندسی متالورژی یکی از دانشگاه های دولتی هستم.برای فرصت مطالعاتی چه فرصتهایی میتونم در روسیه داشته باشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید در دانشگاه ها پوزیشن ها رو چک بفرمائید که چه دانشگاه هایی در رشته شما اون رو ارائه میدن

  27. کامران گفت:

    سلام من لیسانس مدیریت بازرگانی دارم میخام در روسیه کارشناسی ارشد ایمنی و سلامت محیط زیست همون hse بخونم میشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته تحصیلی شما مرتبط با رشته ای که میخواین بخونید نیست

  28. Makan گفت:

    سلام و تشکر بابت ارائه مطالب .
    من درحال حاضر ۷۰۰ هزار دلار پول دارم آیا میتوانم با این پول اقامت دائم بدست بیارم و بعد درخواست شهروندی بدم .

    1. داوری گفت:

      سلام
      باید از روش های سرمایه گذاری اقدام کنید که از این طرق اقامت دائم این کشور رو بدست بیارید

  29. امین حسین نادری گفت:

    با سلام من ۱۸ سالمه و دیپلم تجربی را امسال گرفتم و ۷ خرداد ۸۱ تولدمه. میخواهم بدونم میتونم وثیغه قرار بدهم و پزشکی برای اوکراین یا روسیه اقدام کنم یا خیر. ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای پزشکی روسیه میتونید اقدام کنید فقط پیشنهاد میکنم که ابتدا با نظام وظیفه مطرح کنید که چقدر معافیت از تحصیل دارید و اگر با وثبقه بتونید از کشور خارج شید این اتفاق میافته

  30. Aliasghar گفت:

    سلام خسته نباشید میخواستم ببینم همزمان با تحصیل در روسیه میتونم ورزش رو به صورت حرفه ای انجام بدم و درآمد داشته باشم من ۱۹سالمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید ورزش کنید اما در حال حاضر امکان کار برای دانشجوها در روسیه وجود نداره

  31. حمیده گفت:

    سلام بنده قصد مهاجرت به روسیه رو دارم بعد روبل روسیه خیلی ارزونه برفرض امروز روبل روسیه قیمتش ۱۶۴۰ ریاله یعنی ما به پول خودمون با هزارو ششصد تومن میتونیم ۱۰ روبل بخریم
    این نشون میده پول ایران باارزش تره یعنی اگه سرمایه خودمون رو به روبل تبدیل کنیم و بریم اونجا خیلی برامون بهتره. درسته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      من در این زمینه توصیه ای نمیکنم چون در آینده هر اتفاقی در این خصوص ممکنه بیفته لذا در این خصوص خودتون تصمیم گیری بفرمائید

  32. Hasti faraji گفت:

    سلام من الان پونزده سالمه و می‌خوام وقتی هجده سالم شد بیام به روسیه شهر استارخان رشته فیزیوتراپی بخونم و روسی بلد نیستم و زبانمم هم بدک نیست و اینکه هزینه هایش چجوریع و چه مدارکی میخواد برای این شهرو رشته و هزینه های این شهر چقدر؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اطلاع از این موارد لطفا مقاله تحصیل در روسیه و هزینه تحصیل در روسیه رو مطالعه فرمائید

  33. Danial گفت:

    سلام و عرض ادب من دیپلم تجربی هستم و اینگیلیسی کامل بلدم و روسی هم بد نیست زیرا اوکراین درس خوندم خواستم ببینم اخذ ویزا برای من راحت تر هست یا‌ نه؟ و انیکه مزیت خاصی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اخذ ویزای تحصیلی اگر منظورتونه این امکان وجود داره اگر میخواین تحصیل کنید تحصیل در روسیه و اگر برای کار کار در اوکراین رو مطالعه کنید

  34. امین گفت:

    سلام و عرض ادب
    برای مهاجرت به روسیه و کار وزندگی و تشکیل خانواده با دختر روسی .۱۰۰ درصد قصد رفتن دارم.
    زبان روس نمیدانم.سن۳۵.مدرک تحصیلی دیپلم.مدرک.گواهینامه پایه یکم
    لطفا راهنمایی کنید.
    سپاس

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت کاری باید دعوتنامه کاری داشته باشید لطفا مقاله کار در روسیه رو مطالعه کنید و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  35. حجت گفت:

    سلام عرض ادب ببخشید در روسیه هزینه دانشگاه به روبل هست یا دلار.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هزینه ها به روبل هستش اما در مقالات به دلار براتون محاسبه شده که راحتتر متوجه هزینه ها بشید

  36. Mohammadjavad گفت:

    سلام و خسته نباشید .
    اگه در روسیه اقامت دائمی بخوای بگیری چقدر خرج میگیره؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      جسارتا سوالتون درست نیست چون اول باید ببینید از چه روشی میتونید به روسیه مهاجرت کنید تا هزینه هاتون دربیاد
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  37. امیرحسین محمدی گفت:

    سلام و خسته نباشید.
    من امیرحسینم 14 سالمه و میخواستم بدونم که شرایط تحصیل در روسیه به چه شکلی می باشد
    من حدودا تا 2 ساله دیگه مسلط به زبان انگلیسی میشوم و ایا امکان تحصیل رایگان در روسیه و یا کشور دیگه ای امکان پذیر می باشد یا خیر؟
    و اگر هم رایگان نمی باشد هزینه تحصیل چقدر می باشد
    و ایا نمرات در این زمینه مهم می باشد یا خیر و حداکسر نمره لازم چند است؟
    ممنون و سپاس.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بهتره که درس رو خوب بخونید که برای کشورهای زیادی امکان اقدام داشته باشید مخصوصا معدل سال آخرتون خیلی مهمه
      اما در خصوص هزینه ها کشور روسیه هزینه های تحصیلش رایگان نیست اما به نسبت خیلی از کشورها کم هزینه است
      بهتره که ابتدا مقاله تحصیل در ایتالیا، تحصیل در آلمان، تحصیل در نروژ و تحصیل در فرانسه با مدرک دیپلم رو در خصوص تحصیل رایگان و کم هزینه مطالعه نمایید

  38. امیر گفت:

    سلام خسته نباشید.می خواستم از خدمتتون سوال کنم که در روسیه این امکان وجود داره که همراه با تحصیل یا ورزش کار هم کنیم که هزینه زندگی خود رو در بیاریم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      به دانشجویانی که در حال تحصیل در روسیه هستند مجوز کار اعطا نمیشه متاسفانه

  39. مهدي گفت:

    ببخشید رشته يي كه نهم انتخاب می کنیم ربطی داره یا نه؟؟
    .
    .
    .
    .
    .
    .
    من چهار تا زبان بلدم انگلیسی، فارسی، عربی، روسی
    ایا شانسم را برای اخذ بورسیه بیشتر می کنه

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      متوجه سوالتون نشدم دوست عزیز لطفا واضح تر بپرسید تا قادر به پاسخگویی باشم
      متشکر

  40. مهدی گفت:

    ببخشید رشته یی که نهم انتخاب می کنیم باید چی باشه یا ربطی نداره

    1. داوری گفت:

      لطفا سوالتون رو واضح تر بپرسید
      رشته نهم به چی ربط داره متوجه نمیشم
      هدفتون رو کامل بفرمائید

  41. امیرضا گفت:

    سلام من دیپلم تجربی هستم آیا امکان بورسیه هست؟ و اینکه در چه رشته هایی؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشور روسیه کشور کم هزینه ای هست برای تحصیل
      اما اگر به بورسیه فکر میکنید باید برای کشورهای دیگه اقدام کنید
      پیشنهاد میکنم مقاله تحصیل در ایتالیا به همراه بورسیه  رو مطالعه کنید
      و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  42. mohammad گفت:

    سلام ببخشید من چند ساله که تتو میزنم ولی ایران مدرکی نداره خواستم ببینم میشه برم روسیه و مدرک بگیرم و حدودا هزینه کلاس و دوره اش چقدره ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای مهاجرت هایی که دوره های آموزشی هست باید از طریق آکادمیک و دانشگاهی صرفا اقدام کنید
      و بعد دوره موردنظرتون رو هم بگذرونید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  43. امیرحسین گفت:

    سلام با ۱۷۵.۰۰۰ روبل تا چه مدت می توان در روسیه ماند جهت تست های ورزشی

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به سبک زندگی شما داره و اینکه میخواین در کجای روسیه مستقر شید
      و در این مدت میخواین چیکار کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  44. امیر تنها گفت:

    سلام من دانش آموز رشته تجربی هستم و درسم در حد ۱۶هستش میخواستم بدونم که در روسیه امکان تحصیل در رشته پزشکی هست(مسخره نکنید چون با این وضعیت مدارس و مطالب آموزشی واقعا معدل خوبیه)از چه وقتی باید اقدام کنم؟چجوری اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      امکانش هست که پزشکی رو در روسیه بخونید
      ابتدا مقاله هزینه تحصیل در روسیه رو مطالعه بفرمائید و بعد با مشاورین موسسه تماس بگیرید تا شما رو راهنمایی کنن

  45. Hamidreza گفت:

    سلام
    زندگی در روسیه مقرون و به صرفه است برای پزشک ها؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بستگی به سبک زندگیتون داره و اینکه منظورتون از به صرفه بودن چیه؟

  46. محمد گفت:

    با سلام ببخشید من لیسانس شنوایی شناسی دارم .خواستم بپرسم که میشه اونجا هم رشته دندون بخونم هم تو کلینیک کار کنم؟
    و بعد از چه مدت میتونم تو ایران ادامه تحصیل بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما میتونید در روسیه دندانپزشکی بخونید اما در حین تحصیل امکان کار رو ندارید.
      تا قبل از 2019 میشد بعد از 3 سال انتقالی گرفت برای ایران اما در حال حاضر امکان انتقالی گرفتن وجود نداره

  47. سینا افخمی گفت:

    سلام وقت بخیر
    هرینه شهریه سالانه رشته دندان پزشکی و پزشکی دانشگاه کازان به زبان روسی و انگلیسی چقد میشه و ایا مورد تایید ایران هست
    با تشکر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما، برای مورد تایید بودن با سایت وزارت بهدشت مراجعه کنید و برای دانش از هزینه ها به هزینه تحصیل در روسیه مراجعه کنید

  48. مهدي گفت:

    با سلام
    ميخواستم در خصوص ميزان سرمايه لازم براي ثبت شركت و أقامت روسيه به طور مجزأ از هزينه زندگي و مسكن مطلع بشم
    با تشكر

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام لطفا مقاله ثبت شرکت در روسیه را مطالعه بفرمایید

  49. جعفر گفت:

    باسلام میخواهم ببینم آیامیشه درروسیه نانوایی لواشی زد آیا طرفدار دارد مممنون

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام بله نوعی ثبت شرکت محسوب میشه

  50. ناصر زارعی گفت:

    بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *