هزینه زندگی

هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس

هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس

بررسی هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس از اولین موارد قابل ذکر در خصوص مهاجرت و اخذ اقامت و تابعیت این کشور است که نباید از آن چشم پوشی کرد. معمولا هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس در شهری همانند ژنو از سایر شهرهای کشور سوئیس به میزان قابل توجهی بیشتر است. مهاجرت به سوئیس رویای بسیاری از جونان ایرانی است زیرا این کشور دارای سیستم آموزشی فوق العاده ای است. ادامه تحصیل در سوئیس موجب به ورود به بازارکار قدرتمند سوئیس می شود؛ زیرا مدرک دانشگاه های این کشور دارای اعتبار جهانی هستند. در مقاله فوق به بررسی هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است خواهیم پرداخت.

  • گران ترین شهر و ارزان ترین شهر سوئیس کدام شهرها هستند؟
  • هزینه تحصیل در سوئیس چقدر است؟
  • هزینه مسکن در سوئیس به چه صورتی است؟

معمولا مهم ترین موضوع مهاجرت برای متقاضیان، مخارج و هزینه های مختلف است. متقاضیان می بایست به دنبال تحصیل و یا زندگی در کشوری باشند که دارای هزینه های کم و همچنین کیفیت زندگی بالا باشد. کشور اتریش از لحاظ درآمد و هزینه و مخارج تحصیل و زندگی رتبه های بالایی را در رنکینگ های جهانی به خود اختصاص داده است که نباید از آن چشم پوشی کرد.

مهاجرت به کشور سوئیس در 2023

سوئیس از جمله کشورهای اروپای غربی است و از گزینه های طلائی مهاجرت در باب اخذ اقامت و تابعیت است. مهاجرت به این کشور توسعه یافته اروپای غربی از جذابیت های بالایی برای متقاضیان برخوردار است. همسایگی کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا و فرانسه باعث توسعه 4 زبان رسمی در سوئیس شده است.

مهاجرت به سوئیس در سال 2023 از مزیت های مثبت زیادی برخودار است که نباید از آن چشم پوشی کرد. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیلی یکی از برترین طرق مهاجرتی شناخته شده در سوئیس است. تحصیل در سوئیس آینده تمام مهاجران را تضمین می کند زیرا مدارک تحصیلی اخذ شده از دانشگاه های کشور سوئیس در تمامس کشورهای جهان از اعتبار و شهرت برخودار هستند. مهاجرت به سوئیس از طریق تحصیل، کار، سرمایه گذاری، ازدواج و پناهندگی از سایر طرق اخذ اقامت و تابعیت می باشد. ناگفته نماند که تولد در سوئیس منجر به اعطای تابعیت نمی گردد زیرا کشور سوئیس از قانون خون تبعیت می کند.

هزینه زندگی در سوئیس

هزینه زندگی در سوئیس بالا است اما دسترسی به یکی از بالاترین کیفیت های زندگی در جهان را نیز فراهم می نماید. 3 شهر برجسته سوئیس نظیر ژنو، برن و زوریخ از گران قیمت ترین شهرهای جهان در لیست جهان در سال 2023 هستند. با وجود هزینه های بالای زندگی در سوئیس همچنان مقصدی جذاب برای دانشجویان خارجی است که تحت عنوان 12 کشور محبوب برای مهاجران محسوب می گردد.

خوراک بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس

خوراک بخشی از هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس

مخارج، تغذیه و خوراک در کشور سوئیس بدین صورت است:

نوع خوراکمقدار هزینه خوراک (فرانک سوئیس)
یک وعده خوراک در رستوران ارزان قیمتCHF25
یک رستوران معمولی (دو نفر)CHF100
یک وعده خوراک در مک دونالدCHF15

سوپر مارکت بخشی از هزینه زندگی در سوئیس

مخارج جزئی در سوپرمارکت در سوئیس بدین شرح هستند:

نوع کالامبلغ هزینه کالا (فرانک سوئیس)
یک لیتر شیرCHF1.63
یک قرص نان فرانسویCHF2.99
یک کیلو برنجCHF2.80
یک شانه تخم مرغCHF5.68
یک کیلو پنیر محلیCHF24.02
یک کیلو گوشت مرغCHF24.20
یک کیلو گوشت گوساله
CHF47.86

حمل و نقل بخشی از هزینه زندگی در سوئیس

حمل و نقل در سوئیس از سیستم یک پارچه ای برخوردار است. تقریبا میزان 70% از شهروندان از حمل و نقل عمومی جهت رفت و آمد استفاده می کنند.

نوع وسیلهمبلغ وسیله (فرانک سوئیس)
بلیط متروCHF3.50
تاکسی تا یک کیلومترCHF6.50
تاکسی تا یک ساعت انتظارCHF69

بهتر این است که جهت اطلاع بیشتر در خصوص هزینه ها مقاله هزینه زندگی در سوئیس را نیز مطالعه نمایید.

هزینه اجاره مسکن در سوئیس در 2023

میزان هزینه های اجاره مسکن یا خرید ملک در سوئیس با توجه به موقعیت محل اقامت متغیر است. عمده هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس هزینه مسکن است. نرخ اجاره بهای آپارتمان در سوئیس در 2023 به شرح نمودار ذیل است:

نرخ اجاره بهای آپارتمان در سوئیس

شرایط و مخارج زندگی در سوئیس

یکی از موارد مثبت کشور سوئیس کم بودن درصد جرم های مختلف در زمینه های متفاوت است. این کشور به یک کشور مدرن تبدیل شده است و بیش از 70% ساکنان سوئیس با سواد و تحصیل کرده هستند. کشور سوئیس در کنار مزایای زیادی که دارد، شایان ذکر است که هزینه های بالایی نیز به همراه دارد. مهاجران خارجی برای زندگی و تحصیل در این کشور باید پول و همچنین درآمد کافی داشته باشند. شایان ذکر است که میزان درآمد و حقوق مردم نیز در این کشور بالا است و مردم به راحتی زندگی می کنند. حداقل درآمد ماهیانه در کشور سوئیس 2610 CHF (فرانک سوئیس) است و به طور متوسط با افزایش تجربه کاری و ارتقاء شغلی به 10300 CHF (فرانک سوئیس) می رسد. کشور سوئیس از لحاظ اقتصادی در صدر لیست جهانی و رنکینگ بین کشور های مختلف قرار دارد.

گران ترین و پیشرفته ترین شهرهای سوئیس، با هزینه های بالا عبارتند از:

  • بازل
  • لوزان
  • زوریخ
  • برن
  • ژنو

در این بخش تعدادی از ریز هزینه زندگی در سوئیس بررسی می شوند. دانشجویان برای سکونت در کشور سوئیس، هر ماه باید هزینه های مشخص شده ای را پرداخت کنند. به طور کلی هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس ماهانه برای یک دانشجو بالغ بر میزان CHF1200 (فرانک سوئیس) است.

هزینه تحصیل در سوئیس

دانشجویان با توجه به رشته انتخابی، دانشگاه مورد نظر و مقطع تحصیلی خود در سوئیس باید شهریه متفاوتی پرداخت نمایند. دانشگاه های دولتی سوئیس حتی برای دانشجویان بین المللی، یعنی کسانی که تابعیت یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را ندارند، بسیار ارزان قیمت است. معمولا در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشگاه های دولتی سوئیس از دانشجویان سالانه بین 400€ تا 3700€ (یورو) شهریه اخذ می کنند. اما شهریه دانشگاه های خصوصی سوئیس در سال 2023 به شرح ذیل است:

  • بین 8000€ تا 42000€ (یورو) در سال در مقطع کارشناسی
  • بین 7500€ تا 43000€ (یورو) در سال در مقطع کارشناسی ارشد

درخصوص کسب اطلاعات در باب مهاجرت به سوئیس، اعزام دانشجو به سوئیس، اخذ ویزای کار در سوئیس وسایر طرق اخذ اقامت و تابعیت با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات برجسته معتبر و حقوق بین الملل تماس حاصل نمائید.

سوالات متعدد هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس

با توجه به آنکه سوئیس یکی از مقاصد جذاب در مهاجرت تحصیلی است، سوالاتی در خصوص هزینه های زندگی در این کشور پیش می آید که عبارتند از:

  • گران ترین شهرهای سوئیس برای تحصیل کدامند؟ ژنو و سوئیس 2 شهر گران سوئیس هستند.
  • آیا هزینه های تحصیل در سوئیس گرانقیمت است؟ خیر، برخلاف هزینه های زندگی، هزینه های تحصیل در سوئیس بسیار مقرون به صرفه هستند.
  • آیا امکان دریافت بورسیه تحصیلی در سوئیس وجود دارد؟ بله، دانشجویان نخبه در سوئیس این فرصت را خواهند داشت.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *