هزینه زندگی

هزینه زندگی در بلاروس

هزینه زندگی در بلاروس

برای مهاجرت و اخذ اقامت بلاروس، متقاضیان باید از هزینه زندگی در بلاروس به طور کامل آگاه باشند تا خطرات احتمالی را کاهش دهند. از آنجا که اکثر متقاضیان به دنبال تحصیل در کشورهای کم هزینه هستند می توان گفت کشور بلاروس یکی از بهترین گزینه ها برای تحصیل می باشد و خوشبختانه اتباع ایرانی برای اخذ ویزای تحصیلی این کشور می توانند خیلی سریع و با شانس بالا اقدام نمایند. این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده در خصوص هزینه تحصیل و زندگی در بلاروس طی سال 2024 است.

  • مهم ترین هزینه های زندگی در بلاروس کدامند؟
  • آیا تحصیل در بلاروس مقرون به صرفه است؟
  • آیا دانشجویان راهی برای کاهش هزینه های خود در بلاروس خواهند داشت؟
  • تحصیل در بلاروس چه شرایطی دارد؟
  • چگونه می توان هزینه های زندگی در بلاروس را تامین کرد؟
  • آیا بلاروس کشوری ارزان برای زندگی است؟
  • شرایط زندگی در این کشور چگونه است؟

کشور بلاروس که به روسیه سفید معروف است در اروپای شرقی قرار دارد و همسایگان این کشور، کشورهای اوکراین، لهستان، لیتوانی و روسیه می ­باشند. هزینه تحصیل و زندگی در جمهوری بلاروس بسیار پایین و به عبارت دیگر حتی نیمه رایگان است. بزرگترین شهر و پایتخت این کشور، شهر زیبای مینسک و زبان رسمی این کشور، بلاروسی یا زبان روسی می باشد. این کشور آب و هوایی سرد و معدل و تابستان­ هایی خنک دارد. جمهوری بلاروس اقتصاد با ثباتی دارد و واحد پول این کشور روبل می­ باشد. برای اطلاعات بیشتر در باب جمعیت بلاروس لینک فوق را مطالعه کنید.

مزایا زندگی در بلاروس

بررسی هزینه های زندگی در بلاروس

همه افراد باید آگاه باشند که چگونه باید هزینه های زندگی خود در این کشور را تامین کنند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که بلاروس یکی از کشورهای نسبتا ارزان برای زندگی به حساب می آید. این یکی از از مهم ترین موضوعات است که پیش از مهاجرت باید به آن توجه داشت.


برخی از مهم ترین هزینه های زندگی در این کشور عبارتند از:

نوع هزینهمبلغ به دلار
هزینه یک نفر در بلاروس529$
هزینه یک خانواده 4 نفره در این کشور1432$
هزینه های احتمالی اجاره برای یک نفر215$
اجاره بهای یک خانواده 4 نفره377$
خوراک یک نفر در ماه217$
خوراک یک خانواده 4 نفره587$

اطلاعات بیشتر در باب خرید ملک در بلاروس را در لینک فوق بخوانید.

بررسی اجاره بهای ماهانه در بلاروس

برخی از افراد بدون توجه به شرایط زندگی در یک کشور، مهاجرت می کنند که این بزرگ ترین اشتباهی است که ممکن است رخ دهد. باید به این نکته توجه داشت که یکی از مهم ترین هزینه هایی که باید به آن توجه داشت عبارت از هزینه هایی است که برای اجاره ماهانه باید پرداخت. در بلاروس، هزینه های زندگی در بخش اجاره ماهانه چندان سنگین نیست. به همین دلیل است که نیازی به نگرانی های شدید در این رابطه وجود ندارد.

با این وجود، هزینه های اجاره ملک در این کشور را می توان به شرح زیر دانست:

  • اجاره آپارتمان با یک اتاق در مرکز شهر حدود 215$ (دلار)
  • یک آپارتمان مشابه با هزینه کمتر حدود 160$ (دلار)
  • اجاره آپارتمان با 4اتاق در مرکز شهر حدود 433$ (دلار)
  • یک آپارتمان مشابه با هزینه کمتر حدود 291$ (دلار)
  • فیش های انرژی بین 25$ تا 55$ (دلار)
  • هزینه خرید آپارتمان به ازای هر متر حدود 650$ تا 1300$ (دلار)

هزینه سوپرمارکت در بلاروس در سال 2024

برخی از مهم ترین هزینه هایی که هر فرد در این کشور ممکن است با آن روبرو شود، محاسبه هزینه هایی است که ماهانه و روزانه پرداخت می کنند. باید در نظر داشت که در شرایط کنونی، بلاروس یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان است. نمی توان به سادگی ادعا کرد که بلاروس یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان نیست. با این حال در این رابطه نیز نباید بدون تحقیق عمل کرد.

برخی از مهم ترین کالاهایی که باید روزانه در این کشور خریداری کرد و هزینه های مربوط به آن ها عبارتند از:

نوع کالا/ محصول/ خدماتقیمت به دلار
یک لیتر شیر0.66$
قرص نان بزرگ0.55$
یک کیلوگرم برنج0.99$
12 عدد تخم مرغ1.2$
یک کیلوگرم پنیر5.7$
(گوشت مرغ (هر کیلو3.5$
گوشت قرمز (هر کیلو)6.4$
هر کیلو میوه0.5$ تا 1.2$
شامپو2.7$
خمیر دندان1.6$

اطلاعات بیشتر: سوپرمارکت حلال در بلاروس

هزینه تحصیل در رشته علوم پزشکی بلاروس

هزینه های حمل و نقل در بلاروس

آن دسته از افرادی که به دنبال تجربه زندگی بهتر در بلاروس هستند، قبل از عزیمت به این کشور باید با سیستم حمل و نقل در بلاروس آشنا شوند. زیرا هزینه حمل نقل بخش قابل توجهی از بودجه افراد در این کشور را برای پوشش هزینه زندگی در بلاروس در بر می گیرد. به طور کلی، بلاروس یک سیستم حمل و نقل عمومی به خوبی توسعه یافته دارد که تمام شهرهای بزرگ، شهرکها و روستاها را در سراسر کشور به هم متصل می کند. به عبارت دیگر، اتوبوس ها و مینی بوس ها رایج ترین و راحت ترین روش حمل و نقل موجود در بلاروس هستند، آنها همچنین ارزان ترین گزینه برای سفرهای کوتاه و طولانی هستند. شبکه اتوبوسرانی در بلاروس گسترده است و مسیرها در این کشور معمولا مسافران را به مقاصد محبوب و مکان های دیدنی بلاروس می برند.

البته لازم به ذکر است که، برای افرادی که انطاف پذیری و حریم خصوصی بیشتر را در بلاروس ترجیح می دهند تاکسی یکی از گزینه های محبوب حمل و نقل در بلاروس است. در جدول ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید اشکال مختلف حمل و نقل در بلاروس و هزینه های آنها را به طور دقیق بررسی کنید:

اشکال مختلف حمل و نقل در بلاروسهزینه به BYN (روبل بلاروس)
بلیط یک طرفه اتوبوس2.55BYN
کارت ماهانه اتوبوس55.35BYN
تاکسی استارت4.22BYN
تاکسی متری به ازای 1 کیلومتر3.11BYN
ون های عمومی2.77BYN

خدمات آب و برق بخشی از هزینه زندگی در بلاروس

اتباع کشورهای خارجی در بلاروس باید توجه داشته باشند که هزینه های آب و برق در این کشور می تواند به طور قابل توجهی بالاتر از آنچه در سایر نقاط جهان به آن عادت کرده اند باشد. هزینه های خدمات آب و برق در بلاروس شامل هزینه های برق، گاز، آب و گرمایش در این کشور می شود. البته لازم به ذکر است که هزینه های دقیق خدمات آب و برق بسته به منطقه و نوع محل اقامت افراد در این کشور متفاوت است. بنابراین اتباع کشروهای خارجی باید آماده باشند که بودجه متناسب با آن را داشته باشند و در هنگام برنامه ریزی برای مهاجرت به بلاروس باید این هزینه ها را در نظر بگیرند. البته شایان ذکر است که بسیاری از اجاره آپارتمان ها در بلاروس ممکن است خدمات آب و برق خود را در یک صورت حساب جمع آوری کنند.

یکی از عواملی که به هزینه های آب و برق بیشتر در بلاروس کمک می کند، اتکا به روش های سنتی گرمایش و تولید اترژی، مانند ذغال سنگ و گاز طبیعی است. جهت آشنایی بیشتر با هزینه های خدمات آب و برق در بلاروس که بخش مهمی از هزینه زندگی در این کشور می باشد، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

بخش های مختلف خدمات آب و برق در بلاروسهزینه ماهیانه به BYN (روبل بلاروس)
امکانات اولیه آپارتمان 80 متری که شامل برق، گرمایش یا سرمایش، آب و زباله می شود.129BYN
تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی، بدون تخفیف یا طرح خاص65BYN
اینترنت 70 مگابایت در ثانیه یا بیشتر، داده نامحدود، کابل73BYN

در نمودار ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید با روند رشد نرخ تورم در بلاروس طی سالهای اخیر آشنا شوید:

نرخ تورم در بلاروس

بررسی کلی هزینه ها در کشور بلاروس

به طور کلی می ­توان گفت که هزینه تحصیل و زندگی در این کشور بسیار به صرفه و پایین می­ باشد. متقاضیان برای تحصیل در دانشگاه­ های معتبر بلاروس که یک کشور اروپایی محسوب می ­شود برخلاف برخی کشورها نیاز به پرداخت شهریه ­های سنگین ندارند. هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس بسیار مناسب است و به همین دلیل یک از کشورهای پرطرفدار برای مهاجرت به بلاروس محسوب می ­شود. به عنوان نمونه تحصیل در رشته­ های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی با توجه به هزینه ارزان و به صرفه متقاضیان زیادی دارد.

برای متقاضی و شخص مهاجر اطلاع از هزینه­ های زندگی در یک کشور امری بسیار مهم می­ باشد. اطلاع از هزینه­ های زندگی و تحصیل کشور مورد نظر برای مهاجرت می ­تواند به وی کمک شایانی نماید.

میانگین دستمزد و تاثیر آن بر هزینه زندگی در بلاروس

یکی از مضوعات کلیدی که تمامی متقاضیان مهاجرت به بلاروس باید به طور دقیق بررسی کنند، میانگین دستمزد برای پوشش هزینه زندگی در بلاروس می باشد. بنابراین بهتر است قبل از عزیمت به این کشور اطلاعات دقیقی را در خصوص میانگین دستمزد افراد در این کشور کسب کنید. در صورت  نداشتن اطلاعات کافی در خصوص میانگین دستمزد در بلاروس، با چالش های متعددی در طول فرآیند زندگی در بلاروس مواجه خواهید شد. اما به طور کلی، برای درک میانگین دستمزد در بلاروس باید کاوش کاملی از تفاوت های ظریف منطقه ای، صنایع رایج، پاداش های خاص و چارچوب های نظارتی را آغاز کرد. با این حال، متوسط حقوق ناخالص ماهیانه در بلاروس حدود 2950BYN (روبل بلاروس) است که معادل تقریبا 835€ (یورو) است. اما مهم است اذعان کنیم که سطوح حقوق در بلاروس می تواند به طور قابل توجهی بر اساس عوامل زیر متفاوت باشد:

  • صنعت
  • نقش شغلی
  • موقعیت جغرافیایی

البته لازم به ذکر است که، تفاوت های منطقه ای نیز نقش بسزایی را در میانگین دستمزد برای پوشش هزینه زندگی در بلاروس ایفا می کند. زیرا بلاروس تفاوت های قابل توجهی را در سطح حقوق بین مراکز شهری و مناطق روستایی نشان می دهد. به طور مثال، شهرهای بزرگی مانند مینسک، گومل و برست به دلیل افزایش فعالیت اقتصاددی و فرصت های شغلی، حقوق بالاتری را به افراد ارائه می دهند. در مناطق شهری متوسط حقوق ماهیانه کار در بلاروس ممکن است بین 2100BYN تا 4200BYN (روبل بلاروس) باشد، که استاندارد زندگی نسبتا راحت را برای ساکنان فراهم می کند. اما بر عکس نیز در مناطق روستایی معمولا حقوق متوسط کمتری را تجربه می کنند، که معمولا از 750BYN تا 950BYN (روبل بلاروس) در ماه متغیر است. البته این اختلاف را می توان به چشم انداز شغلی کمتر و کاهش هزینه های زندگی در مناطق روستایی بلاروس نسبت داد.

در تصویر ارائه شده در این بخش از مقاله می توانید میانگین رشد حقوق ماهیانه افراد در بلاروس را با توجه به سطح تحصیلات آنها بررسی کنید:

رشد حقوق ماهیانه افراد در بلاروس

منبع: talentup.io

موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از موسسات برتر در باب اخذ پذیرش و ویزای می باشد. در این مقاله سعی و تلاش بر در اختیار گذاشتن اطلاعاتی در باب هزینه تحصیل و زندگی در کشور بلاروس می باشد. در راستای اخذ مهاجرت به بلاروس و انواع اقامت در این کشور به لینک مربوطه مراجعه نمائید.

سوالات کلیدی درباره هزینه زندگی در بلاروس

از مهم ترین سوالاتی که درباره این موضوع مطرح می شوند عبارت خواهند بود از:

  • آیا بلاروس کشوری گرانقیمت برای زندگی به حساب می آید؟ در بین 197 کشور، بلاروس رتبه 170 گران ترین کشورهای جهان را به خود اختصاص داده است که نشان از ارزان بودن این کشور برای زندگی دارد.
  • آیا می توان بلاروس را به عنوان کشوری گران در نظر گرفت؟ خوشبختانه بلاروس در دسته کشورهای ارزان جهان قرار دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *