ویزای تحصیلی

هزینه دوره های زبان در کانادا

هزینه دوره های زبان در کانادا

هزینه دوره های زبان در کانادا امری ضروری است که باید در ابتدا پیش از برگزاری دوره های زبان در کانادا در خصوص آن اطلاعات لازم را کسب نمود. در کالج ها، موسسات و دانشگاه های کانادا، دوره های مختلفی از زبان برگزار می گردد که اکثریت آنها شامل زبان های انگلیسی و فرانسوی است که مدت زمان آنها بین 1 ماه تا 2 سال متغیر است.

افرادی که قصد گذراندن دوره زبان در مدت کمتر از 6 ماه را دارند، اخذ ویزای دانشجویی کانادا برای آنان الزامی نبوده و با دریافت ویزای توریستی این کشور می توانند در این دوره ها شرکت نمایند. اما چنانچه قصد گذراندن دوره های زبان بیشتر از 6 ماه را داشته باشند، ملزم به دریافت ویزای دانشجویی هستند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تاکید بر مطالعه بخش های بعدی این مقاله به منظور دستیابی به اطلاعات جامع تر و دقیق تر دارد.

شرایط گذراندن دوره های زبان در کانادا

دوره های زبان در دانشگاه های کشور کانادا غالبا به منظور گذراندن دوره های پیش نیاز ارائه می گردد. به عبارت دیگر، در زمان پذیرش دانشجویان متقاضی، چنانچه وی یکی از مدارک آزمون های زبان را کسب نموده باشد، مجاز به ثبت نام در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و PHD خواهد بود. اما در بعضی مواقع فرد متقاضی هیچ یک از نمره آزمون های زبان را دارا نیست.

در این شرایط چه باید کرد؟ حال 2 راه حل وجود دارد:

  1. اول اینکه شخص دانشجو با شرکت در دوره های آمادگی و یادگیری زبان، نمره موردنظر ازسوی دانشگاه را اخذ کرده و مدرک زبان خود را برای پذیرش تحصیلی ارائه نماید
  2. راه دوم این که برخی از دانشگاه های کانادا نامه پذیرش فرد متقاضی فاقد مدرک زبان را، به صورت مشروط جهت دریافت ویزای تحصیلی کانادا، صادر می نمایند

پس از آن، فرد متقاضی با در دست داشتن گواهی پذیرش تحصیلی از دانشگاه مورد نظر همراه با سایر مدارک درخواستی سفارت، موفق به اخذ ویزا می گردد. پس از این که از طریق ویزای تحصیلی وارد خاک کانادا شد، باید در دوره های یادگیری زبان شرکت نموده و به آمادگی لازم برسد.

هزینه دوره های زبان در کانادا به صورت معمول

اکنون قصد تجزیه و تحلیل و بررسی مبالغ مربوط به هزینه دوره های زبان در کانادا را داریم. هزینه های مربوط به شرکت در دوره های یادگیری زبان در کشور کانادا، در مناطق و شهرهای مختلف این کشور، متغیر است. اما برای این بررسی، میانگین مبالغ در نظر گرفته شده است که طبیعتا در سال های آتی مشمول تغییر می گردد. دوره های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی در کانادا وجود دارد که به صورت عادی یا فشرده برای دانشجویان برگزار می گردد.

دوره هایی که به صورت فشرده هستند، هزینه ای برابر با 5900$ الی 6000$ (دلار کانادا) را در بر خواهند داشت. برخی دیگر از موسسات آموزشی این کشور دوره های زبان را به صورت ویژه ای برگزار می نمایند. بدین صورت که برای افراد بین المللی مکان هایی را به عنوان خوابگاه در اختیار دارند که مشکل اقامت فرد را حل می نماید. میزان مبلغی که برای گذراندن این دوره ها دریافت می گردد، به مبلغ 300$ الی 350$ (دلار کانادا) در طول هر هفته خواهد بود.

هزینه دوره های زبان در کانادا به صورت تخصصی

اکثریت دانشجویان و متقاضیان تمایل به گذراندن دوره های تخصصی زبان نظیر TOEFL, Business English, UPC, IELTS را دارند. در این صورت طبیعی است که مبالغ مربوط به هزینه دوره های زبان در کانادا، افزایش یافته و فرد بایستی مبالغ بیشتری را بپردازد که بین 8000$ الی 12000$ (دلار کانادا) تخمین زده شده است. ناگفته نماند که این هزینه ها مختص هزینه برگزاری کلاس های زبان در کاناداست و چنانچه هزینه زندگی در کانادا نیز مد نظر قرار گیرد، در هر هفته بایستی مبلغ 1000$ (دلار کانادا) از سوی دانشجو پرداخت گردد. با همه این ها پیشنهاد می گردد برای مهاجرت به کانادا از روش های مختلف، دوره های زبان را در کشور مبدا مانند ایران بگذرانید و سپس اقدامات مهاجرتی لازم را آغاز نمایید.

هزینه دوره های زبان در کانادا به صورت تخصصی

کانادا برای صدور ویزای تحصیلی مدارک متعددی را لازم دارد که از آن جمله می توان به پاسپورت معتبر، گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و گواهی تمکن مالی اشاره نمود. یکی دیگر از حساسیت های سفارت کانادا نیز مدرک زبان معتبر است.

بخش های مختلف در هزینه دوره های زبان در کانادا

تمامی متقاضیانی که به دنبال گذراندن دوره های زبان در کانادا هستند، باید به خوبی با هزینه دوره های زبان در این کشور آشنا شویند. به این ترتیب بهتر است قبل از مهاجرت به کانادا هزینه دوره های زبان در این کشور را بررسی کنید، در غیر این صورت با چالش های متعددی در این زمینه مواجه خواهید شد. یکی از اصلی ترین بخش های هزینه دوره های زبان در کانادا هزینه های مستمر در این حوزه می باشد. هزینه های مستمر همان هزینه های جهت یابی در دروس زبان می باشد که باید به طور دقیق پرداخت شود.

شرایط زمانی پرداخت هزینه دوره های زبان در کانادا

یکی از موضوعات کلیدی که قبل از ورود به کانادا باید به طور دقیق بررسی کنید، شرایط زمانی پرداخت هزینه دوره های زبان در این کشور می باشد. در صورت رعایت نکردن شرایط زمانی پرداخت هزینه دوره های زبان در کانادا، با مشکلات گسترده ای در طول ثبت نام مواجه خواهید شد. به طور کلی، پرداخت هزینه دوره های زبان در کانادا در اوایل سپتامبر و ژانویه انجام می شود، که شامل ترم های 12 هفته ای می شود

جهت دریافت راهنمایی های ویژه و مشاوره های تخصصی و حرفه ای با وکلای ماهر در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نموده و به صورت تلفنی یا مراجعه حضوری به گفتگو بنشنید و تصمیم نهایی اتخاذ کنید.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه دوره های زبان در کانادا

از سوالات پرتکرار در خصوص هزینه دوره های زبان در کانادا شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه دوره زبان در کانادا چقدر می باشد؟ دوره زبان در کانادا در هر شهر دارای هزینه های مختلف می باشد به عنوان مثال در تورنتو، 12 هفته آموزش زبان انگلیسی CAD $3515، در شهر کبک 12 هفته آموزشگاه زبان فرانسه 3570$ CAD و در شهر ونکوور 12 هفته آموزشگاه زبان انگلیسی CAD $4083 می باشد.
  • هزینه دوره های زبان در کانادا به صورت تخصصی به چه صورت است؟ اکثریت دانشجویان و متقاضیان تمایل به گذراندن دوره های تخصصی زبان نظیر TOEFL, Business English, UPC, IELTS را دارند. در این صورت طبیعی است که مبالغ مربوط به هزینه دوره های زبان در کانادا، افزایش یافته و فرد بایستی مبالغ بیشتری را بپردازد که بین 8000$ الی 12000$ (دلار کانادا) تخمین زده شده است. ناگفته نماند که این هزینه ها مختص هزینه برگزاری کلاس های زبان در کاناداست و چنانچه هزینه زندگی در کانادا نیز مد نظر قرار گیرد، در هر هفته بایستی مبلغ 1000$ (دلار کانادا) از سوی دانشجو پرداخت گردد. با همه این ها پیشنهاد می گردد برای مهاجرت به کانادا از روش های مختلف، دوره های زبان را در کشور مبدا مانند ایران بگذرانید و سپس اقدامات مهاجرتی لازم را آغاز نمایید.
5/5 - (2 امتیاز)

10 دیدگاه برای “هزینه دوره های زبان در کانادا

  1. رضوان گفت:

    سلام من اموزشگاه زبان دارم میخوام یک دوره تیچینگ انلاین در کانادا بگذرونم میشه لطفا به من معرفی فرمایید یا شماره تماس مرحمت بفرمایید تماس بگیرم خدمتتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با شماره 02191003232 تماس بگیرید تا مشاورین ما شما رو راهنمایی کنند

  2. شهرزاد گفت:

    سلام خسته نباشید. من چند ماه دیگه ۱۷ سالم میشه و میخوام بدونم از طریق دوره زبان، میتونم وارد دانشگاه های خوب این کشور در رشته مهندسی کامپیوتر بشم؟ و بهتره که دوره زبان رو توی کدوم موسسه بگذرونم؟ همچنین اینکه در مدارس سمپاد درس میخونم هم کمکی میکنه؟ ممنون میشم هر ۳ تا سوال رو جواب بدین.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در این صورت شما شانس دریافت ویزای تحصیلی کانادا رو برای خودتون به حداقل می رسونید
      شما می تونید یک سال دوره زبان رو در کشوری مثل مجارستان که در حوزه شنگن قرار داره بگذرونید و بعد از اون اقدام کنید برای تحصیل در کانادا

  3. هادی گفت:

    سلام. دوره های کوتاه مدت زبان در کانادا که فرمودید شهریه اش حدود 6000 دلار هست، چند ماهه هست؟
    ممنون میشم که جواب رو واسم ایمیل کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این مسئله بستگی داره که شما کدوم مرکز آموزشی رو انتخاب می کنید. دوره ها دارای شرایط خاص هستند برای ویزا و توصیه می شه که کشورهای دیگه برای دوره زبان انتخاب بشن، مگر این که شما پاسپورت معتبری داشته باشید

  4. Hossein گفت:

    درود
    من میخوام برای دوره زبان در کانادا اقدام کنم؟
    تمکم مالی باید چقدر باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید ویزای تحصیلی داشته باشید و احتمال اینکه در این شرایط به شما ویزا بدند کم هست مگر این که شما سابقه سفر مناسب داشته باشید.
      شما بسته به استان کبک یا سایر استان های کانادا از 10000$ تا 12000$ دلار کانادا باید تمکن مالی داشته باشید

  5. الکس گفت:

    ممنون از اینکه اطلاعات خوبی رو در اختیار مون قرار میدید بسیار ممنونم
    من پاسخ سوال خودم رو، کاملا با خواندن متن های شما دریافت کردم و متوجه همه چیز شدم ??

    1. داوری گفت:

      سلام
      سلامت باشید هر زمانی که سوالی داشتید من در خدمتتون هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *