هزینه زندگی

هزینه زندگی در آرژانتین

هزینه زندگی در آرژانتین

بررسی هزینه زندگی در آرژانتین از جمله مسائل و سوالات متدوالی است که همواره متقاضیان مهاجرت به این کشور از کارشناسان ما جویا می شوند. آرژانتین کشوری است با مساحتی در حدود 3000 کیلتومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 45 میلنیون نفر. پایتخت آرژانتین یونتس ایرس می باشد که با وجود زیبایی که دارد دارای فعالیت های هنری و فرهنگی بسیاری است. زبان اغلب مردم این کشور آرژانتینی است.

  • هزینه زندگی در آرژانتین چقدر است؟
  • ارزانترین شهر آرژانتین کجاست؟
  • بهترین راه مهاجرت به آرژانتین و کم هزینه ترین راه کدام است؟
  • شرایط زندگی در آرژانتین برای ایرانیان جیست؟
  • آیا زندگی در آرژانتین مقرون به صرفه است؟

اقتصاد اهالی این کشور بر پایه منابع غنی و همین طور صادرات محصولات کشاورزی در این کشور شکل گرفته است. هرچند کشور آرژانتین این امر را مدیون آب وهوای معتدل و مناسب خودش است. این آب و هوای مناسب و معتدل و زببایی های این کشور ارژانتین را به مرکز مناسبی برای گردشگری تبدیل کرده است. از این رو بخشی از هزینه های این کشور از صنعت گردشگری تامین می شود. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص هزینه زندگی در آرژانتین طی سال 2024 اطلاعاتی ارائه می نماید.

میزان هزینه زندگی در آرژانتین

میزان دقیق هزینه زندگی در هر کشوری به عوامل مختلفی بستگی دارد که از آن جمله می توان به سبک زندگی هر فرد و شهر و محله اقامت وی اشاره نمود. مثلا دانشجویانی که به جای اقامت در آپارتمان های مستقل، نوساز و با متراژ بالا در خوابگاه های دانشجویی زندگی می کنند به مراتب هزینه های زندگی پایین تری در قیاس با کسانی می پردازند که سبک زندگی نوع اول را در پیش می گیرند. همچنین تهیه وعده های غذایی به صورت فردی و در منزل تا حد زیادی منجر به کاهش هزینه های زندگی می شود. چرا که رستوران ها در آرژانتین و سایر کشورهای دنیا هزینه های بیشتری در قیاس با مواد خامی که می توان از سوپر مارکت ها تهیه کرد، اخذ می نمایند.

هزینه زندگی در آرژانتین در بخش اجاره اقامتگاه

یکی از مهمترین بخش ها در هزینه زندگی در آرژانتین، هزینه اجازه اقامتگاه در این کشور پیشرفته آمریکایی می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در آرژانتین به ویژه در بخش اقامتگاه، قسمت عمده ای از بودجه ماهانه اتباع کشورهای خارجی را در بر می گیرد. همچنین هزینه اجاره اقامتگاه ها در آرژانتین به نسبت اغلب کشورهای آمریکای جنوبی بسیار بالاتر می باشد. این امر به دلیل نوسانات گسترده در ARS (پزو آرژانتین) واحد پولی این کشور می باشد. به همین جهت اغلب هزینه های اجازه اقامتگاه در آرژانتین بر حسب (دلار آمریکا) ارزیابی می شود.

به طور کلی میانگین هزینه اجازه اقامتگاه در آرژانتین برای هر تبعه خارجی حدود 1500ARS (پزو آرژانتین) در ماه می باشد. همچنین اگر قصد اجازه مکانی را برای دوره بازنشستگی خود در آرژانتین دارید بهترین معاملات برای خانه ها درست در خارج از مناطق بزرگ شهری می باشد. برای برخی از مهاجران هزینه بالای زندگی در آرژانتین به ویژه در بخش اجازه اقامتگاه، به یکی از بزرگترین عوامل بازدارنده برای زندگی در این کشور تبدیل شده است. علاوه بر این در برخی از موارد نیز ممکن است تفاوت قیمت های اجازه مسکن در آرژانتین بسیار گیچ کننده باشد.

در جدول زیر می توانید برخی از هزینه های اجازه اقامتگاه در آرژانتین را با یکدیگر مقایسه کنید:

انواع مختلف اجاره اقامتگاه در آرژانتینمبلغ اجاره ماهانه به (پزو آرژانتین)
اجاره واحد 3 خوابه خارج از شهر1250ARS
اجازه واحد 3 خوابه در مرکز شهر1950ARS
اجازه واحد 1 خوابه خارج از شهر790ARS
اجازه واحد 1 خوبه در مرکز شهر1290ARS

میزان هزینه زندگی در آرژانتین

تامین هزینه های زندگی در آرژانتین

باید توجه داشت به طرق مختلفی می توان به آرژانتین رفت که از آن جمله می شود به ویزای تحصیلی و کاری اشاره نمود. از آن جایی که اخذ ویزای کاری آرژانتین نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای واجد الشرایط در این کشور است که فرآیند ساده ای نمی باشد، ابتدائا اکثرا ترجیح می دهند رمز ورود خود را تحصیل در آرژانتین قرار دهند. منتهی باید توجه داشت تامین هزینه های زندگی در آرژانتین با مشغول شدن به کار پاره وقت ممکن نیست چرا که قوانین این کشور کار نیمه وقت دانشجویی برای خارجی ها را ممنوع دانسته است.

به عبارت دیگر اگر دانشجویی تمایل به کار در آرژانتین داشته باشد باید ابتدائا ترک تحصیل کند. سپس در صورتی که پیشنهاد شغلی از کارفرمایی در این کشور دارد، درخواست دهد و با پرداخت 1000$ (دلار آمریکا) ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری نماید. از دیگر کشورهایی که در سال 2024 مشغول شدن به کار پاره وقت دانشجویی را برای خارجی ها ممنوع دانسته اند می توان به ژاپن، امارات، چین و مکزیک اشاره نمود.

میزان دقیق هزینه زندگی در آرژانتین در 2024

همان طور که اشاره شد میزان دقیق هزینه های زندگی در هر کشوری به عوامل مختلفی وجود دارد که البته با توجه به ممنوعیت کار دانشجویی باید به دقت بررسی شده و از حداقل یک سال جلوتر در حساب بانکی فرد قرار داده شود. در نمودار ذیل متوسط هزینه زندگی در آرژانتین طی سال 2024 بررسی می گردد:

متوسط هزینه زندگی در آرژانتین

هزینه زندگی در آرژانتین در بخش حمل و نقل

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که اغلب مهاجران قبل از ورود به آرژانتین آن را نادیده می گیرند، هزینه زندگی در آرژانتین به ویژه در بخش حمل و نقل می باشد. بنابراین به شدت توصیه  می شود که، افرادی که به دنبال ادامه زندگی در آرژانتین هستند، هزنیه حمل و نقل در این کشور را به خوبی بررسی کنند. تا از چالش های اساسی موجود در بخش حمل و نقل آرژانتین در امان بمانند. اما نگران نباشید زیرا، زیرساخت های حمل و نقل در آرژانتین با وجود بالا بودن هزینه حمل و نقل در این کشور، از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تمایم مهاجران می توانند به راحتی از انواع وسایل حمل و نقل عمومی در این کشور بهره مند شوند. هزینه حمل و نقل در آرژانتین برای هر تبعه خارجی در این کشور 750ARS (پزو آرژانتین) می باشد

در نمودار زیر می توانید هزینه حمل و نقل ماهانه در آرژانتین را با کشورهای مدرن آمریکایی به طور دقیق مقایسه کنید:

مقایسه هزینه حمل و نقل ماهانه در آرژانتین را با کشورهای مدرن آمریکایی

هزینه زندگی در آرژانتین برای دانشجویان بین المللی

همانطور که می دانید، بخش عمده ای جمعیت آرژانتین را دانشجویان بین المللی تشکیل می دهند، بنابراین بررسی هزینه زندگی در آرژانتین به ویژه برای دانشجویان امر بسیار مهمی می باشد. به طور کلی یکی از اصلی ترین موضوعاتی که همواره مورد بی توجهی دانشجویان در این کشور قرار می گیرد، هزینه زندگی در آرژانتین می باشد. البته لازم به ذکر است که، هزینه زندگی در آرژانتین بسته به سبک زندگی دانشجویان و محل اقامت آنها جهت مهاجرت به آرژانتین بسیار متفاوت خواهد بود. اما با نگاهی کلی می توان دریافت که، هزینه زندگی در آرژانتین به ویژه برای دانشجویان بین المللی بسیار مقرون به صرفه تر از اغلب کشورهای اروپایی مدرن می باشد.

در نمودار زیر می توانید میانگین هزینه زندگی دانشجویان در آرژانتین را با کشورهای مختلف جهان مقایسه کنید:

میانگین هزینه زندگی دانشجویان در آرژانتین را با کشورهای مختلف جهان

قیمت خرید کالاهای اساسی در کشور آرژانتین

بخش عمده ای از هزینه های زندگی در آرژانتین مربوط به هزینه هایی است که هر فرد روزانه با آن روبرو خواهد بود. این هزینه ها می تواند تعیین کند که شما ماهانه به چه مبلغی برای تامین نیازهای خود احتیاج خواهید داشت. این هزینه ها در ماه های مختلف می تواند بسته به سبک زندگی و اتفاقات ویژه تغییر پیدا کند اما به طور کلی می توان متوسطی از این هزینه های را به عنوان هزینه زندگی در آرژانتین در نظر گفت. به این نکته نیز توجه داشته باشید که میزان تورم در کشور آرژانتین بسیار بیشتر از کشورهای همسایه است.

کالاهزینه به دلار
یک لیتر شیر0.78$
یک قرص نان 500 گرمی1.04$
یک کیوگرم برنج0.90$
پنیر محلی5.59$
یک کیلوگرم مرغ3.6$
یک کیلوگرم گوشت گوساله6.54$
انواع سبزیجات و میوه های فصل1.2$

در مقاله فوق تلاش کردیم با بررسی هزینه زندگی در آرژانتین شما را با هزینه های زندگی در این کشور آشنا سازیم همچنین می توانید در مقاله مربوطه در مورد هزینه های تحصیل در آرژانتین نیز مطالعه فرمائید. در صورت وجود هرگونه سوال در این حوزه می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

مهم ترین سوالات در خصوص هزینه زندگی در آرژنتین

در این بخش پاسخ گوی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • شرایط تامین هزینه های زندگی در آرژانتین به چه صورت است؟ باید توجه داشت به طرق مختلفی می توان به آرژانتین رفت که از آن جمله می شود به ویزای تحصیلی و کاری اشاره نمود. از آن جایی که اخذ ویزای کاری آرژانتین نیازمند داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای واجد الشرایط در این کشور است که فرآیند ساده ای نمی باشد، ابتدائا اکثرا ترجیح می دهند رمز ورود خود را تحصیل در آرژانتین قرار دهند. منتهی باید توجه داشت تامین هزینه های زندگی در آرژانتین با مشغول شدن به کار پاره وقت ممکن نیست چرا که قوانین این کشور کار نیمه وقت دانشجویی برای خارجی ها را ممنوع دانسته است.
  • هزینه زندگی در آرژانتین در بخش اجاره اقامتگاه چگونه است؟ یکی از مهمترین بخش ها در هزینه زندگی در آرژانتین، هزینه اجازه اقامتگاه در این کشور پیشرفته آمریکایی می باشد. به طور کلی هزینه زندگی در آرژانتین به ویژه در بخش اقامتگاه، قسمت عمده ای از بودجه ماهانه اتباع کشورهای خارجی را در بر می گیرد. همچنین هزینه اجاره اقامتگاه ها در آرژانتین به نسبت اغلب کشورهای آمریکای جنوبی بسیار بالاتر می باشد. این امر به دلیل نوسانات گسترده در ARS (پزو آرژانتین) واحد پولی این کشور می باشد. به همین جهت اغلب هزینه های اجازه اقامتگاه در آرژانتین بر حسب (دلار آمریکا) ارزیابی می شود.
4.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *