هزینه زندگی

هزینه زندگی در آمریکا

هزینه زندگی در آمریکا

مهمترین موضوعی که برای مهاجرت به آمریکا بایستی از سوی مهاجران مورد توجه قرار گیرد، مبحث هزینه زندگی در آمریکا و برآورد آن است. در واقع افراد پیش از این که اقدام به مهاجرت نمایند، ضرورت دارد کلیه جوانب امر را در این خصوص بررسی نموده و با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی خود اقدامات لازم را به عمل آورند. با در پیش گرفتن این روند، می توانند با انتخاب بهترین گزینه در امر مهاجرت موفق شوند. شرایط زندگی در کشورهای مختلف، متفاوت است و از همین روست که توصیه می شود پیش از اقدام، مشورت های لازم جهت مهاجرت انجام شود.

  • ارزانترین ایالت و شهر امریکا کجاست؟
  • هزینه زندگی در لس آنجلس چقدر است؟
  • ایا هزینه زندگی در سیاتل امریکا ارزان است؟
  • هزینه مسکن در امریکا به چه نحوی است؟
  • هزینه خورد و خوراک در آمریکا به چه میزان است؟
  • بهترین شهر آمریکا برای زندگی کجاست؟
  • هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا چقدر است؟
  • اجاره خانه در آمریکا چقدر است؟
  • هزینه زندگی در نیویورک به دلار چند می باشد؟
  • اجاره آپارتمان در آمریکا در بهترین شهرها چقدر می باشد؟
  • بررسی 5 شهر برتر آمریکا!

اینفوگرافیک هزینه زندگی در آمریکا

آمریکا اقتصاد فوق العاده قدرتمندی دارد و شرایط شغلی در این کشور ایده آل است. ویروس کرونا اقتصاد آمریکا را نیز به شدت تحت تاثیر قرار داد اما حالا تا اکتبر سال 2023 نرخ مذکور به حدود 3.9% رسیده است. در مقاله پیش رو که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، اطلاعاتی راجع به هزینه زندگی در آمریکا بیان گردیده که امید است مطالعه آن مفید باشد.

در این مطلب میخوانید نمایش

عوامل تاثیرگذار بر هزینه زندگی در آمریکا چیست؟

بر کسی پوشیده نیست که آمریکا یکی از گرانترین کشورهای جهان است ولی این سطح از گرانی با وجود درآمدهای بالا اصلا به چشم نمی آید. اما در این میان برخی عوامل و فاکتورهایی وجود دارد که بر روی هزینه زندگی در آمریکا اثرگذار می باشد. یکی از این فاکتورها سطح متوسط درآمد حاصل از کار در آمریکاست. بر طبق گزارش اداره آمار آمریکا (BLS) متوسط درآمد ماهیانه کارگران در آمریکا طی نیمه اول سال 2023 میلادی در حدود $4744 (دلار) می باشد. علاوه بر این نرخ تورم نیز عامل اثر گذاری بر روی هزینه زندگی در کشور آمریکا است.


 

و فاکتور اثر گذار دیگر در این زمینه مالیات بر درآمد است که بر حسب میزان درآمد سالانه افراد درصد کسر مالیات از 10% تا 37% متغیر می باشد.

شرایط مسکن در آمریکا چگونه است؟

همان طور که در ابتدای مقاله اشاره گردید برآورد هزینه زندگی در آمریکا و این که چه مخارجی برای اقامت در این کشور مورد نیاز است، از جمله اساسی ترین دغدغه های مهاجران به شمار می رود که البته اگر کاملا تجزیه و تحلیل و آنالیز گردیده و طبق برنامه ریزی انجام شود، جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. اولین موضوع مهم، محل اقامت یا همان مسکن افراد مهاجر در کشور آمریکاست. از آنجایی که کشور آمریکا قدرتمندترین کشور در دنیا بوده و از شرایط اقتصادی بسیار قوی بهره می برد، لذا هزینه های زندگی در این کشور کمی بالا خواهد بود.

اطلاعات بیشتر در باب ساعت واشینگتن آمریکا

مبالغی که جهت اجاره آپارتمان در این کشور در نظر گرفته می شود با توجه به فاکتورهایی مثل محل آپارتمان، متراژ، مبله بودن و مدت زمانی که اجاره می گردد، متغیر است. اما به طور کلی میانگین اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در این کشور به طور ماهیانه مبلغی بین  1507$ الی 3078$ (دلار آمریکا) درپی خواهد داشت. این مبلغ در شهرهای بزرگ آمریکا بالاتر می باشد. برای مثال در شهر نیویورک یا نیوجرسی معادل 2739$ الی 7829$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود.

قوانین اجاره خانه در آمریکا

اجاره خانه در آمریکا بیشترین بخش از مخارج زندگی افراد را به خود اختصاص می دهد. و به همین دلیل نیز لازم است افراد علاوه بر اطلاع از هزینه اجاره خانه در آمریکا همچنین از قوانین آن نیز باخبر شوند. بر طبق قوانین آمریکا، اتباع خارجی نیز می توانند برای اجاره خانه در آمریکا اقدام بکنند منتها فرق اجاره خانه توسط یک آمریکایی با یک خارجی در این است که تبعه خارجی برای اجاره خانه نیازمند تهیه مدارک بیشتری مخصوصا در زمینه اثبات توانایی مالی است.

مرحله اول از اجاره خانه در آمریکا جسجوی خانه از طریق ابزارهای آنلاین، رسانه های اجتماعی و نیز روزنامه های محلی است. در این مورد می توان با مشاورین املاک نیز مشورت گرفت تا علاوه بر آشنایی با پروسه اجاره همچنین از افتادن در دام های مالی نیز جلوگیری شود. پس از یافتن گزینه خوب، مرحله بعدی تکمیل درخواست اجاره است. پس از تایید درخواست توسط مالک یا صاحب خانه نیز نوبت به امضاء قرارداد اجاره می رسد.

قوانین اجاره ملک در آمریکا

پس قراردادهای اجاره در آمریکا به صورت کوتاه، میان و بلند مدت تنظیم می شود. در این قراردادها اطلاعاتی شامل مدت قرارداد، تعهدات طرفین، شرایط فسخ قرارداد، روش پرداخت اجاره، جریمه دیرکرد اجاره، پرداخت اشتراک و غیره درج می شود. و نکته آخر اینکه برای اجاره خانه در آمریکا ارایه مدارک زیر الزامی است:

  • پاسپورت ملی معتبر
  • گواهی اشتغال به کار (مثل قرارداد کار و یا معرفی نامه از کارفرما)
  • اطلاعات مالی (صورتحساب بانکی، گواهی یا مدرک ساپورت مالی و غیره)
  • شماره تامین اجتماعی

اجاره خونه در آمریکا

ایالات متحده در واقع نسبت درآمد به اجاره خونه نسبتاً معقولی دارد. می توانید انتظار داشته باشید که حدود 30٪ از درآمد ماهانه خود را پس از کسر مالیات برای اجاره خود خرج کنید. تا زمانی که هیچ یک از این کارها را انجام ندهید، این پول را به طور کامل پس خواهید گرفت. سپرده ها می توانند در هر نقطه ای بین آنها باشند. قیمت اجاره بسته به نوع و موقعیت خانه شما می تواند در ایالات متحده بسیار متفاوت باشد.

برخی از اجاره خانه ها در شهرهای مختلف آمریکا عبارتند از:

  • سانفرانسیسکو 3400$ (دلار)
  • نیویورک 3000$ (دلار)
  • لس آنجلس 2200$ (دلار)
  • شیکاگو 1800$ (دلار)
  • میامی 1700$ (دلار)

اجاره کردن خانه در آمریکا

اتباع خارجی حاضر در آمریکا قانونا می توانند در این کشور خانه مورد نظرشان را اجاره کنند. منتها قبل از شروع پروسه اجاره خانه در آمریکا 2024 بد نیست با انواع املاک اجاره ای در این کشور به شرح زیر آشنا شد:

  • خانه های تک خانواده ای (SFH): این خانه ها به صورت جدا جدا و مخصوص یک خانواده بوده و غالبا نیز شامل گاراژ، حیات پشتی و جلویی و مسیر خودرویی است. این نوع خانه ها معمولا در مناطق حومه ای قرار دارد.

خانه های SHF در آمریکا

  • خانه های چند خانواده ای (MFH): در این خانه ها امکان اسکان دو یا چند خانوار وجود دارد. و معمولا هم بصورت دوپلکس (برای دو خانوار) و ترپلکس (برای سه خانوار) وجود دارد.

خانه های mfh در آمریکا

  • بونگالو: خانه های چند طبقه ای، مربعی و کوچک که غالبا هم در حومه شهرها قرار دارد.

بونگالو در آمریکا

  • کوندوس: در آمریکا غالبا به آپارتمان هایی با نواحی مشترک مثل استخر، زمین تنیس و غیره گفته می شود. و در مناطق شهری فراوان دیده می شود.

کوندوس در آمریکا

  • تاون هاوس: ساختمان های بلند و کم عرضی که با حیاط های کوچکی به هم وصل شده اند و برای زندگی درون شهری ساخته شده اند.

تاون هوس در آمریکا

معمولا نیز خانه ها در آمریکا به صورت مبله در اختیار مستاجران قرار می گیرد. اما برای اجاره خانه در آمریکا بایستی با تمام مراحل این کار آشنا بود. این مراحل نیز شامل تامین فاند لازم، جمع آوری مدارک ضروری، جستجوی خانه و انتخاب خانه مورد نظر، پرداخت رهن و نهایتا عقد قرارداد اجاره می باشد.

قیمت اجاره خانه در نیویورک

از ژانویه 2024، متوسط ​​اجاره بها در نیویورک، 3659$ (دلار) در ماه است. وقتی یک آپارتمان در نیویورک اجاره می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که ماهیانه حدود 3056$ (دلار) برای یک استودیو، 3659$ (دلار) برای یک آپارتمان یک خوابه و حدود 5043$ (دلار) برای یک آپارتمان 2 خوابه بپردازید. اگر اجاره 3 خوابه را انتخاب کنید، می توانید 6280$ (دلار) یا بیشتر بپردازید.

شرایط کلی اجاره خانه در آمریکا

تعیین قیمت اجاره خانه در ایالات متحده به خاط تنوع گزینه های اجاره ای در سراسر کشور کار دشوار و سختی است. قیمت های اجاره آمریکا rent prices معمولا به نوع ملک و نیز محله مورد نظر بستگی دارد. معمولا قیمت اجاره آپارتمان تک خواب در این کشور در حدود 1507$ الی 3078$ (دلار آمریکا) می باشد. ولی متوسط قیمت اجاره املاک دیگر در این کشور مثل خانه های تک خانوار و یا چند خانوار در حدود $2600 (دلار) می باشد ولی ممکن است در برخی نقاط آمریکا تا بیش از $4000 (دلار) نیز برسد.

هزینه اجاره خانه در آمریکا

کلا هزینه اجاره خانه در اغلب شهرها و نقاط آمریکا 2024 بیش از 35% از بودجه افراد را تشکیل می دهد. و در شهرها و مناطق مختلف کشور آمریکا نیز کاملا متغیر است. بر این اساس نیز هزینه اجاره خانه در این کشور را می توان در قالب 3 دسته زیر مورد بررسی قرار داد:

منطقههزینه اجاره خانه به دلار (آپارتمان تک خواب)
مناطق خیلی گراندیستریکت کلمبیا $2741، ماساچوست $3065، کالیفرنیا $2662، نیویورک $4063 و مریلند $1539
مناطق خیلی ارزانداکوتای جنوبی $1200، نیومکزیکو $1772، آرکانزاس $1316، وایومینگ $1075 و داکوتای شمالی $1853
بزرگترین شهرهای آمریکاسن فرانسیسکو $3422، نیویورک $4063، لس آنجلس $2662، بوستون $3065 و میامی $2811

اجاره خانه در آمریکا

داکوتای شمالی کمترین میانگین اجاره در کشور را دارد که تنها 821$ (دلار) در ماه است که 3% افزایش نسبت به سال قبل نشان می‌دهد. درخواست اجاره برای یک واحد معمولی 831$ (دلار) در ماه است. اجاره در فارگو، بزرگترین شهر ایالت، کمی بالاتر است و 878$ (دلار) است. آیووا دومین بازار ارزان قیمت اجاره در کشور است و میانگین اجاره بها 895$ (دلار) در ماه است. شهر آیووا، بزرگترین متروی ایالت، میانگین قیمت درخواستی 1120$ (دلار) در ماه دارد. آرکانزاس سومین کمترین اجاره بها در این کشور را دارد که به طور متوسط ​​901$ (دلار) در ماه هزینه دارد. واحدهای خالی در این ایالت به طور متوسط ​​1026$ (دلار) در ماه اجاره دارند.

محاسبه کرایه خانه در آمریکا

همان طوری که در مطالب قبلی هم بیان شد، کرایه خانه در ایالات متحده به فاکتورهایی مثل نوع ملک یا خانه و نیز محله استقرار خانه بستگی دارد. و سطح آن نیز ممکن است از شهری به شهر دیگر و از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت باشد. بر طبق آخرین آمار موجود نیز کرایه آپارتمان تک خواب در آمریکا در حدود 900 تا USD 1000 (دلار) می باشد و برای دیگر خانه ها نیز متوسط آن حدود USD 1700 (دلار) است.

اجاره ملک در آمریکا

قیمت خانه در آمریکا به پول ایران

با توجه به تمام موارد توضیح داده شده در فوق، اکنون می توان به اهمیت و تاثیر اجاره خانه در دخل و خرج ماهیانه افراد در آمریکا پی برد. و اگر بخواهیم قیمت متوسط اجاره خانه آپارتمان تک خواب در آمریکا را به پول ایران بیان کنیم، رقم حاصله در حدود 758021000 تا IRR 1548234000 (ریال) در ماه خواهد شد. و متوسط اجاره سایر خانه ها در آمریکا نیز به پول ایران در حدود 1307800000 IRR (ریال) می باشد. اما در صورت خرید ملک در آمریکا نیز متوسط قیمت آن در سراسر این کشور پهناور متغیر است. ولی در حالت کلی، متوسط قیمت هر مترمربع خانه در این کشور به پول ایران تا دسامبر سال 2023 میلادی در حدود 3696547000IRR  (ریال) می باشد.

اجاره بهای آپارتمان در آمریکا در سال 2024

طبق آمارهای به دست آمده، هزینه اجاره و خرید آپارتمان های مختلف در کشور آمریکا در سال 2024 به شرح زیر می باشد:

اجاره آپارتمانمیزان هزینه (دلار آمریکا)
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر1844$
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 1 خوابه در خارج از مراکز شهری1507$
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر3078$
اجاره بهای یک واحد آپارتمان 3 خوابه در خارج از مراکز شهری2484$
خرید هر متر مربع آپارتمان در مرکز شهر7349$
خرید هر متر مربع آپارتمان در خارج از مراکز شهری4971$

ناگفته نماند که این مبالغ در سال 2024 میلادی با افزایش روبرو بوده است و از آنجایی که قیمت ها در مناطق مختلف هر شهری متفاوت است، لازم به ذکر است این ارقام تقریبی می باشد. ارزانترین شهرهای آمریکا عبارتند از آیداهو، میسی سیپی، ایندیانا و اوکلاهاما.

قیمت آپارتمان کوچک در لس آنجلس

لس آنجلس به شهر ایرانیان در آمریکا معروف است و بیشترین تعداد ایرانیهای مقیم ایالات متحده نیز در همین شهر ساکن هستند. منتها یکی از موضوعات مهم برای زندگی در لس آنجلس تهیه اسکان و سرپناه مناسب در این شهر میباشد. چرا که اجاره خانه بیشترین بخش از بودجه هر نفری را در شهر لس آنجلس به خود اختصاص می دهد. طبق آخرین آمار نیز هزینه اجاره آپارتمان در این شهر تا فوریه 2024 در حدود $2781 (دلار) در ماه است.

قیمت اجاره آپارتمان در لس آنجلس

همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، تا فوریه 2024 متوسط اجاره آپارتمان در لس آنجلس به حدود $2781 (دلار) رسیده است. این در حالی است که متوسط ملی در حدود $1800 (دلار) است:

مقایسه هزینه آپارتمان در لس آنجلس و کل آمریکا

اما اگر به دنبال اطلاع از رنج قیمت ها در لس آنجلس هستید، توصیه می شود به آمار ارائه شده در نمودار زیر توجه کنید:

رنج قیمت اجاره آپارتمان در لس آنجلس

و با اینکه برای اسکان در این شهر گزینه های مختلفی وجود دارد. منتها ارزانترین گزینه ممکن در لس آنجلس آپارتمان های کوچک یا استودیو آپارتمان ها Studio Apartments هستند. که تنها ایراد آنها فضای محدودشان می باشد. و متوسط اندازه آنها در لس آنجلس به حدود 368 متر مربع می رسد.

قیمت مغازه در لس آنجلس

برخی از هموطنان ساکن لس آنجلس برای کار و فعالیت در این شهر مایل به راه اندازی کسب و کار خودشان هستند. بنابراین برای آنها علاوه بر بحث اجاره خانه برای زندگی همچنین اجازه مغازه یا استور برای بیزینس نیز مطرح است. در واقع انتخاب درست محل کسب و کار یا همان retail space تاثیر بسزایی بر روی کسب درآمد و موفقیت شغلی در لس آنجلس دارد. به همین دلیل نیز وسواس در انتخاب محل مغزه بسیار مهم است. منتها در این زمینه قیمت مغازه نیز مطرح است. و در واقع قیمت مغازه در لس آنجلس آمریکا به فاکتورهای مختلفی مثل محل و موقعیت مغازه، اندازه فروشگاه و حتی زمان اجاره یا خرید مغازه بستگی دارد. و بر طبق به روزترین آمار موجود نیز اجاره هر فوت مربع فضای خرده فروشی در شهر لس آنجلس ماهیانه در حدود $33.40 (دلار) است.

قیمت اجاره مغازه در لس آنجلس

میزان مالیات بر درآمد در آمریکا

انتخاب مشاغل مختلف در هزینه زندگی در آمریکا تاثیرگذار است. چراکه افرادی که با اخذ ویزای کاری آمریکا، در مشاغل مختلف به کار می پردازند، بایستی مالیات بر درآمد را نیز جزئی از هزینه زندگی خود در کشور آمریکا محسوب نمایند. میزان مالیات هایی که دولت آمریکا برای مشاغل مختلف در نظر گرفته است، با مبلغ حقوق و دستمزد آنها ارتباط مستقیم دارد. برای افرادی که با حقوق کمتری مشغول فعالیت شغلی هستند، میزان مالیات کمتری نیز می پردازند و بالعکس، افراد با مشاغل دستمزد بالا، موظف به پرداخت مالیات بیشتری خواهند بود. درصدهای تعیین شده مالیات از سوی دولت برای حقوق و دستمزدهای مشاغل مختلف به قرار زیر است:

درآمد سرپرست خانوار (دلار)درآمد افراد متاهل به صورت پیوسته (دلار)حقوق افراد مجرد و متاهل با پرونده مجزا (دلار)میزان مالیات
تا 14200$0 تا 19900$تا 9950$10%
14201 تا 54200$19901$ تا 81050$9951$ تا 40525$12%
54201$ تا 86350$81051$ تا 172750$40526$ تا 86375$22%
86351$ تا 164900$172751$ تا 329850$86376$ تا164925$24%
164901$ تا 209400$329851$ تا 418850$164926$ تا 209425$32%
209401$ تا 523600$418851$ تا 628300$209426$ تا 314150$35%
بیش از 523601$بالاتر از 628301$بیش از 314151$37%

ذکر یک نکته در این رابطه لازم است که افراد مجرد در صورتی باید 37% مالیات را پرداخت کنند که درآمد ان ها بیش از 523601$ (دلار) در سال باشد چراکه افراد متاهل با پرونده های جداگانه ممکن است در مجموع درآمد بیشتری داشته باشند.

هزینه مواد غذایی در آمریکا در سال 2024

از دیگر مبالغی که جزو هزینه زندگی در آمریکا به‌ شمار می‌ رود و بسیار اهمیت دارد، هزینه‌ های مربوط به غذا در این کشور است. البته این موضوع به سبک و نوع زندگی افراد بستگی دارد. افرادی که به حد متوسط غذا و خوراک در این کشور راضی هستند و تمام وعده های غذایی را به جای رستوران در منزل تهیه می کنند، طبیعتا مبالغ کمتری را از این بابت متحمل می‌ شوند. در این بخش برخی هزینه‌ های غذا در زندگی روزمره در آمریکا آورده شده است که مربوط به سال 2024 میلادی است:

هزینه مصرفیمیزان هزینه (دلار آمریکا)هزینه مصرفیمیزان هزینه (دلار آمریکا)
قیمت غذا در رستوران متوسط برای هر نفر$1612 عدد تخم مرغ$3.25
یک وعده در مک دونالد$8.501 کیلوگرم پنیر$11.52
کاپوچینو$4.571 کیلوگرم مرغ$11.81
پپسی تک‌ نفره$2.251 کیلوگرم پرتقال$4.10
آب‌ معدنی کوچک در کافه$1.641 سر کاهو$1.77
1 لیتر شیر$1.01 کیلوگرم سیب‌ زمینی$2.70
1 قرص نان‌ سفید 500 گرمی$3.201 کیلوگرم سیب$4.76

در نمودار زیر در خصوص هزینه زندگی در آمریکا به طور کامل جزییاتی در اختیار شما همراهان قرار گرفته است:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در آمریکا

قیمت ساندویچ در آمریکا

آمریکایی ها مردمان ساندویچ دوستی هستند و به همین دلیل ساندویچ جزء محبوب ترین غذاهای آمریکایی است. و صد البته که قیمت ساندویچ در این کشور به رستوران مورد نظر و نیز نوع ساندویچی بستگی دارد که شما انتخاب می کنید. مثلا منوی ساندویچ رستوران مک دونالد در آمریکا شامل دو دسته ساندویج می باشد. دسته اول همبرگرها و دسته دوم ساندویچ مرغ و ماهی است. همان طوری که در تصویر زیر هم ملاحظه می شود، ارزانترین ساندویچ های مک دونالد شامل برگر کلاسیک مک دونالد The Classic Macdonalds Burger و مک چیکن Macchicken می باشد. که قیمتشان در حدود $2.49 (دلار) است:

و گرانترین ساندویچ نیز کوارتر پوندر به همراه پنیر باکون Quarter Pounder With Chesse Bacon با هزینه $5.99 (دلار) می باشد. پس در حالت کلی متوسط قیمت ساندویچ در آمریکا 2024 در حدود $4.24 (دلار) است. نکته دیگر اینکه در فست فودی های آمریکا نیز ساندویچ ها به دو صورت تکی Solo و همراه با مخلفات Meal عرضه می شود. ضمنا از معروفترین رستوران ها و فست فودهای آمریکایی که در زمینه ساندویچ حالا به عنوان یک برند جهانی نیز مطرح هستند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

برترین برندهای فست فود در آمریکا

گرانترین و ارزانترین شهرهای آمریکا

در اینکه هزینه زندگی در ایالات متحده مخصوصا شهر نیویورک بالا است شکی نیست و از این لحاظ آمریکا را می توان هم ردیف کشورهای مثل سوئیس یا لوکزامبورگ قرار داد. همین حالا شاخص هزینه زندگی در کشور آمریکا حدود بسیار بالاتر از ایران و بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد اما با این توضیح اکنون می خواهیم 3 شهر گران و 3 شهر ارزان برای زندگی مهاجران در ایالات متحده را مشخص کنیم.

برای این منظور از نمودار شاخص هزینه زندگی (Cost of Living Index) به صورت زیر استفاده میکنیم. بر اساس مطالعات صورت گرفته، شاخص هزینه های زندگی در نیویورگ 100 و در شهری مانند ال پاسو، 58.19 اعلام شده است:

مقایسه گرانترین و ارزانترین شهرهای آمریکا

ارزانترین شهرهای آمریکا

با اینکه شهری مثل نیویورک برای همگان یک شهر شناخته شده و معروفی است. اما این شهر به عنوان گرانترین شهر آمریکا نیز شناخته می شود. در مقابل هزینه زندگی در برخی از شهرهای آمریکا بسیار پایین است. از جمله این شهرها می توان به شهرهایی مثل لکسینگتون، ویچیتا و ال پاسو اشاره کرد. شهرهایی که به عنوان ارزانترین شهرهای آمریکا شناخته می شوند. در جدول زیر می توان با متوسط هزینه زندگی در این سه شهر ارزان آمریکا آشنا شد:

شهرمتوسط هزینه زندگی بدون احتساب اجاره خانهمتوسط هزینه زندگی با احتساب اجاره خانه
لکسینگتون18192381
ال پاسو14082116
ویچیتا8131942

مقایسه هزینه پنج شهر گران برا‌ی‌ زندگی در آمریکا

همان طور که گفته شد مخارج و هزینه زندگی در آمریکا به نسبت این که در کدام شهر اقامت دارید، متغیر خواهد بود. البته 5 شهر ایالات متحده آمریکا نسبت به سایرین گران قیمت تر هستند. این 5 شهر از جمله شهرهای بزرگ و گران کشور آمریکا محسوب می گردند و افراد بایستی برای زندگی در این شهرها از درآمد بالایی برخوردار باشند.

در واقع چنانچه درآمد سالیانه فرد مناسب بوده و از 40000$ (دلار آمریکا) بیشتر باشد زندگی در این 5 شهر پیشنهاد می گردد:

  • سانفرانسیسکو
  • نیویورک
  • سن خوزه
  • اکلند
  • واشنگتن

شهر سانفرانسیسکو و نیویورک در آمریکا

شهر سانفرانسیسکو به عنوان گران ترین شهر آمریکا و جهان شناخته شده است. بنابراین خانواده هایی که درآمد سالیانه آنها حداقل 123000$ (دلار آمریکا) است، قادر خواهند بود زندگی راحتی در این شهر داشته باشند. دومین شهر گران آمریکا و جهان، شهر نیویورک است. مخارج زندگی در این شهر به عنوان هزینه زندگی در آمریکا، کمی پایین تر از شهر سانفرانسیسکو تخمین زده شده است. برای این که بتوان زندگی راحت خانوادگی را در این شهر داشت، بایستی حداقل دارای درآمد سالیانه 99000$ (دلار آمریکا) باشد. این مبلغ در مقایسه با سانفرانسیسکو، به میزان 25000$ (دلار آمریکا) کاهش دارد.

مقایسه شاخص های اقتصادی هزینه زندگی در نیویورک و سن فرانسیسکو

شهر سن خوزه و اُکلند و هزینه زندگی در آمریکا

افرادی که در هر سال، درآمدی معادل 90000$ (دلار آمریکا) دارند، قادرند در این شهر اقامت داشته باشند. ضمنا اجاره بهای یک واحد سوئیت با متراژ 40 متر در این شهر، معادل 24.00$ (دلار آمریکا) به صورت ماهیانه است. شهر سانفرانسیسکو در همسایگی شهر اکلند قرار دارد. لذا اینگونه می توان نتیجه گرفت که زندگی در شهر اکلند نیز تقریبا گران است. مبلغی که برای درآمد سالیانه افراد در این شهر جهت تامین هزینه زندگی در آمریکا در شهر اکلند مورد نیاز است، حداقل 95600$ (دلار آمریکا) تخمین زده شده است.

شهر سن خوزه و اُکلند و هزینه زندگی در آمریکا

شهر واشنگتن DC آمریکا

افرادی که برای مهاجرت به آمریکا، شهر واشنگتن را برای زندگی در آمریکا انتخاب می کنند، درآمد سالیانه آنها بایستی بالغ بر 90000$ (دلار آمریکا) باشد تا بتوانند هزینه زندگی در آمریکا و در شهر واشنگتن را تحت پوشش قرار دهند. شهرهای دیگری مانند سیاتل، بوستون لس آنجلس، هانا لولو و آناهایم نیز برای زندگی در آمریکا بسیار مناسب هستند که هزینه زندگی در آنها به مراتب پایین تر است.

لاتاری ساده ترین شرایط مهاجرت به آمریکا

قیمت اجناس در آمریکا

کلا بعد از اجاره خانه بالاترین هزینه در آمریکا مربوط به خرید اجناس از بازارهاست. منتها قیمت اجناس در آمریکا تابعی از تورم می باشد. این بدان معناست که تورم بر روی قیمت اجناس در آمریکا تاثیر بسزایی دارد. و در زمان نگارش این مقاله نیز تورم آمریکا حدود 7% بوده است. اما خود قیمت اجناس را نیز می توان به دو دسته قیمت مواد غذایی و قیمت پوشاک دسته بندی کرد. که در حال حاضر متوسط هزینه ماهیانه مواد غذایی در آمریکا حدود $415 (دلار) و متوسط هزینه ماهیانه پوشاک در این کشور برای هر نفر در حدود $161 (دلار) می باشد. این درحالی است که متوسط قیمت اجاره آپارتمان در آمریکا حدود $1844 (دلار) است.

هزینه زندگی در لس آنجلس

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که لس آنجلس Los Angles یکی از مهم ترین شهرهای آمریکایی برای زندگی ایرانیان است و به همین دلیل هزینه های زندگی در لس آنجلس نیز از درجه اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در حال حاضر این مبالغ به نسبت متوسط هزینه زندگی در آمریکا می تواند بیشتر قلمداد شود. تا دسامبر سال 2023 میلادی، متوسط هزینه زندگی یک نفر در لس آنجلس بدون احتساب اجاره خانه در حدود 1502$ (دلار) و یک خانواده 4 نفره در حدود 5412$ (دلار) در ماه است) که به آن هزینه های زندگی نیز اضافه می شود.

هزینه های زندگی در لس آنجلس عبارتند از:

هزینه به دلار آمریکانوع هزینه
2662$آپارتمان کوچک مرکز شهری
2206$آپارتمان کوچک خارج از مرکز
5275$آپارتمان بزرگ مرکز شهری
4285$آپارتمان بزرگ خارج از مرکز
25$یک وعده غذای غیر گران
105$یک ماه بلیط استفاده از حمل و نقل
126$یک ماه هزینه باشگاه

از راه های مهاجرت به آمریکا مطلع باش

هزینه زندگی در واشنگتن دی سی

واشنگتن دی سی Washington DC به عنوان پایتخت آمریکا در ایالتی به همین نام قرار دارد. متوسط هزینه زندگی هر شخصی در این شهر البته بدون احتساب اجاره خانه در حدود $1639 (دلار) می باشد. با احتساب اجاره خانه نیز در حدود $4380 (دلار) می باشد. مثل اغلب شهرهای آمریکا نیز هزینه اجاره مسکن در واشنگتن دی سی بیشترین بودجه افراد را به خود اختصاص می دهد. اگر بخواهیم به صورت درصدی بگوییم بایستی بگوییم که حدود 42% از فاند افراد در این شهر صرف اجاره آپارتمان می شود.

هزینه زندگی در نیویورک

نیویورک New York City مرکز تجاری و مالی آمریکا و یکی از پر جمعیت ترین شهرهای این کشور محسوب می شود. همچنین نیویورک را می توان گرانترین شهر آمریکا نامید. طبق آخرین آمارها نیز متوسط هزینه زندگی هر نفر در شهر نیویورک بدون درنظر گرفتن اجاره خانه در حدود $1590 (دلار) است و با لحاظ کردن اجاره خانه نیز کل هزینه افراد در این شهر معروف آمریکایی به حدود $5653 (دلار) می رسد. یعنی به عبارت دیگر حدود 47% از کل مخارج زندگی افراد در شهر نیویورک صرف اجاره خانه می گردد.

هزینه زندگی در سیاتل آمریکا

سیاتل Seattle شهری در ایالت واشنگتن می باشد که به خاطر هزینه های بالا معروف است. در شرایط فعلی متوسط هزینه زندگی هر نفر در شهر سیاتل بدون احتساب اجاره خانه در حدود $ 1716 (دلار) می باشد. که اگر اجاره خانه را نیز به این رقم اضافه کنیم، کل میانگین هزینه زندگی هر نفر در سیاتل آمریکا به حدود $ 4424 (دلار) می رسد. که رقم خیلی بالایی محسوب می شود. و از همین رو نیز می توان سیاتل را در ردیف گرانترین شهرهای آمریکا قرار داد.

هزینه زندگی در کالیفرنیا

کالیفرنیا California نیز از جمله نقاطی در آمریکاست که بیشترین تعداد جمعیت ایرانیان را در خود جا داده است. مرکز کالیفرنیا شهر لس آنجلس می باشد که شاهد حضور ایرانیان پرشماری است. طبق آخرین آمارها نیز میانگین هزینه زندگی در کالیفرنیا بدون احتساب اجاره خانه در حدود USD 1502 (دلار) می باشد. و در صورتی که بخواهیم اجاره خانه را نیز به این رقم اضافه کنیم، کل هزینه زندگی هر نفر در کالیفرنیا (لس آنجلس) به حدود USD 4164 (دلار) می رسد.

هزینه زندگی در سن خوزه

سن خوزه San Jose شهری در ایالت کالیفرنیاست. که پذیرای جمعیتی از ایرانیان مقیم آمریکاست. این شهر جزء گرانترین شهرهای آمریکا محسوب می شود. در حال حاضر متوسط هزینه زندگی هر نفر در این شهر بدون محاسبه اجاره خانه در حدود $1866 (دلار) می باشد. و در صورت احتساب اجاره خانه نیز متوسط هزینه ماهیانه هر نفر در این شهر به حدود 4931 $(دلار) می رسد. در واقع بیشترین درصد از بودجه افراد در سن خوزه آمریکا صرف آیتم اجاره خانه (40%) می گردد.

شرایط زندگی در سن خوزه

همان طوری که در بحث هزینه زندگی نیز گفته شد، سن خوزه جزء گرانترین شهرهای آمریکاست. ولی از طرف دیگر سطح درآمدی افراد در این شهر نیز خیلی بالاست. و به همین دلیل نیز قدرت خرید مردم در این شهر نیز خیلی خوب است. و آنها با یک درآمد متوسط می توانند براحتی از پس هزینه زندگی اشان برآیند. چرا که در حال حاضر متوسط درآمد هر نفر در شهر سن خوزه آمریکا در حدود $5576 (دلار) می باشد. بنابراین همان طوری که در نمودار زیر هم ملاحظه می شود، یک کارگر ساده در سن خوزه ایالات متحده علاوه بر تامین خرج و مخارج خودش همچنین می تواند ماهانه پس اندازی هم داشته باشد:

بررسی سطح هزینه ها و مبلغ احتمالی پس انداز یک نفر در سن خوزه

بنابراین در زمینه بررسی شرایط زندگی در سن خوزه آمریکا نیز بایستی به این نکته بسیار مهم تاکید شود که در سن خوزه آمریکا نیز تعادل خوبی بین کار و زندگی افراد برقرار است. و از همین رو نیز سطح رضایتمندی افراد از زندگی در این شهر بالاست.

تجربه یک روز زندگی در آمریکا

افرادی که به عنوان توریست به آمریکا سفر می کنند باید در نظر داشته باشند که هزینه های سفر تفریحی آن ها به این کشور ممکن است بیش از هزینه های یک ماه زندگی در این کشور باشد. در صورتی که فرد مسافر در خانه یکی از دوستان یا اقوام خود اقامت داشته باشد، قطعا می تواند بیش از نیمی از هزینه های سفر خود به این کشور را کاهش دهد و این یک شانس بزرگ برای سفر به آمریکا محسوب می شود.

افرادی که در هتل های آمریکا اقامت داشته باشند باید هزینه های نسبتا زیادی را برای ورود به این کشور پرداخت کنند اما در صورتی که فرد در هاستل ها یا متل ها اقامت داشته باشد می تواند هزینه خود در این کشور را تا حد زیادی کاهش دهد. استفاده از برخی از فست فودها از جمله مک دونالد نیز می تواند در کاهش هزینه های سفر تفریحی به این کشور نقش مهمی داشته باشد.

بهترین شهر آمریکا برای زندگی

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که آمریکا یکی از کشورهایی است که ایرانیان زیادی را در خود جای داده است. این افراد بسته به شرایط خود مکانی را برای زندگی در آمریکا انتخاب می کنند واین مسئله می تواند گواهی باشد که ایرانیان در کدام شهر آرامش بیشتری داشته باشند. کالیفورنیا بزرگ ترین جمعیت ایرانی در آمریکا را در خود جای داده است و تگزاس، نیویورک و ویرجینیا نیز جمعیت قابل توجهی از ایرانیان را در خود جای داده است. زندگی مهاجران ایرانی در آمریکا شرایط متفاوتی دارد و این مسئله می تواند بسته به شرایط کار یا تحصیل هر فرد متفاوت باشد.

تصویر زیر شرایط فراوانی ایرانیان در ایالت های مختلف آمریکا را نشان می دهد:

هزینه های تحصیل در دانشگاه های آمریکا در 2024

همانطور که پیشتر بیان نمودیم هزینه شهریه های تحصیلی در دانشگاه های آمریکا بسته دانشگاه های مختلف این کشور با یکدیگر متفاوت است و دانشجویان از 8000$ تا 55000$ (دلار آمریکا) در سال به دانشگاه های این کشور شهریه پرداخت می­ نمایند. طبق آماری که در سال 2023 بدست آمده است، میانگین شهریه تحصیلی در دانشگاه های دولتی آمریکا بین 800 الی 35000$ (دلار آمریکا) و دانشگاه های خصوصی این کشور نیز بین 25000$ الی 55000$ (دلار) تخمین زده می شود. اکثر دانشجویان آمریکایی مقطع کارشناسی در طول دوره­ تحصیلی خود نتوانسته اند شهریه های تحصیلی خود را پرداخت نمایند می توانند آنرا بعد از فارغ التحصیلی به صورت قسطی هم پرداخت کنند. اما دانشجویان بین المللی باید شهریه را از یک سال جلوتر پرداخت کنند وگرنه نمی توانند ویزای خود را تمدید کنند. البته در این مورد قوانین ایالات مختلف در آمریکا متفاوت خواهد بود.

شرایط زندگی در آمریکا با لاتاری

مهاجرت به آمریکا از طریق لاتاری یکی از بهترین و آسان ترین روش های مهاجرت به این کشور است. دولت آمریکا هر ساله جمعیت قابل توجهی مهاجر را پذیرا می شود و بعد از بررسی ملیت آن ها، کشورهایی که بالاترین تعداد مهاجرت در آمریکا داشته باشند را از فهرست خارج می کند و سایر کشورها تنها با استفاده از یک سیستم قرعه کشی، واجد شرایط ورود به آمریکا خواهند بود تا بتوانند اقامت دائم این کشور را به دست آورند.

این افراد اجازه کار درآمریکا را خواهند داشت و به همین دلیل است که می توانند هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز تامین کنند. در چنین شرایطی باید به این نکته اشاره داشت که تامین هزینه های زندگی در این کشور نمی تواند برای برندگان لاتاری کار دشواری باشد و تنها دغدغه آن ها، پیدا کردن کار در آمریکا خواهد بود که به تخصص، تجربه و تسلط فرد به زبان انگلیسی بستگی دارد.

تحصیلاتتو تو آمریکا کامل کن

بهترین شهر آمریکا برای زندگی در سال 2024

در مجموع، هزینه های مختلفی تحت عنوان هزینه زندگی در آمریکا وجود دارد که شامل هزینه های خوراک،‌ پوشاک، مسکن، مالیات، تفریح و سرگرمی، حمل و نقل و حتی هزینه های مربوط به تحصیل در آمریکا می گردد. پیش از هرگونه اقدام جهت مهاجرت، این هزینه ها بایستی به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد. کشور آمریکا یکی از کشورهای ثروتمند دنیا است و استاندارد زندگانی در این کشور بسیار بالا است. به طوری که قدرت خرید مردم آمریکا بسیار بیشتر از هزینه زندگی می باشد. من حیث المجوع، شاخص استاندارد زندگی خود کشور آمریکا در حدود 166.67 و خیلی بالاست.

اما 10 شهر برتر آمریکا از نظر شاخص کیفیت زندگی در سال 2024 عبارتند از:

رتبهشهرشاخص کیفیت زندگی
1رالیف (نیویورک)206.12
2شارلوت (کارولینای شمالی)199.00
3آستین (تگزاس)198.54
4کولومباس (اوهایو)198.42
5مدیسون (وایومینگ)195.59
6اوکلاهاما194.22
7ریچموند (ویرجینیا)193.06
8بوفالو (نیویورک)192.99
9دالاس (تگزاس)191.81
10سیاتل (ایالت واشنگتن)187.01
11سن دیه گو (کالیفرنیا)186.54

مقایسه هزینه زندگی در آمریکا و برخی کشورهای دیگر

مطابق آمارهای سال 2024 گران ترین کشور برای زندگی برمودا و ارزان ترین کشور پاکستان است. در میان 101 کشور امسال ایالات متحده آمریکا رتبه 27 را به خود اختصاص داده است. جدول ذیل با مقایسه درآمد ماهیانه و شاخص قدرت خرید در تعدادی از کشورها سعی بر این بوده تا اطلاعات جامعی در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار گیرد. در واقع فرمول طبقه بندی این جدول بدین صورت است که به عنوان مثال کشور لوکزامبورگ 14% از آمریکا گران تر است اما متوسط درآمد در لوکزامبورگ نیز 12% بالاتر از آمریکا است. در نتیجه شهروندان لوکزامبورگ قدرت خرید بالاتری دارند.

رنکینگ کشورنام کشوردرآمد ماهیانه (دلار آمریکا)شاخص قدرت خرید
1برمودا1590$83.43
2سوئیس11420$110.96
3نروژ$590079.43
4ایسلند5900$71.88
5دانمارک$658094.73
6لوکزامبورگ$588895.38
7ژاپن$489076.53
8فلسطین اشغالی$375970.36
9باهاماس$390049.31
10سنگاپور$633583.62
11استرالیا$581199.29
12ایرلند$387073.84
13باربادوس$165045.34
14کره جنوبی$348076.60
27آمریکا$7900102.58

هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا 2024

یکی از چالش هایی که در رابطه با هزینه زندگی در آمریکا باید به آن توجه داشت، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور است. امسال هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا در حدود 10000$ تا 18000$ (دلار) در سال می باشد که در ماه به حدود 1000$ الی 1500$ (دلار) می رسد. و اگر بخواهیم این هزینه ها را به صورت ریز بیان کنیم بایستی بگوییم که انواع مخارج دانشجویی در آمریکا 2024 از این قرار است:

مخارجهزینه سالانه یا ماهانه به دلار
کتب و ملزومات تحصیلی900$ الی $2000 در سال
سفر300$ الی $700 در سال
اسکان9800$ الی $11100 در سال
برق100$ الی $150 در ماه
غذاداخل دانشگاه حدود $250 و بیرون از دانشگاه حدود $400 در ماه
اشتراک تلفن$50 در ماه
اینترنت خانگی45$ الی $50 در ماه
بیمه سلامت700$ الی $1100 در سال
لباس$500 در سال
آب، زباله و فاضلاب50$ تا $75 درماه

همان طوری که در توضیحات فوق نیز مشاهده می شود، هزینه اسکان دانشجویی بیشترین بخش از مخارج دانشجویان را تشکیل می دهد و هزینه آن با توجه به دو روش اسکان دانشجویی در آمریکا از این قرار است:

دو روش اسکان دانشجویی در آمریکا

با توجه به بالا بودن هزینه ها در شهرها و مادرشهرهای آمریکایی بهترین گزینه ممکن برای دانشجویان بین المللی زندگی در شهرهای حومه ای است که متوسط مخارج ماهیانه در آنها از این قرار است:

متوسط مخارج ماهانه دانشجویان در شهرهای حومه ای آمریکا

کرایه خانه در آمریکا

متوسط ​​اجاره بها در آمریکا تقریباً 1850$ (دلار) در ماه است که حدود 30% ارزان تر از هزینه متوسط ​​خرید است که 2700$ (دلار) در ماه است. این شکاف نشان دهنده بزرگترین تفاوت بین اجاره و خرید در تاریخ ایالات متحده است. اجاره خانه به جای آپارتمان فضای بیشتری را برای خانواده های بزرگتر مناسب می کند. خانه ها اتاق خواب های اضافی، حمام، مناطق نشیمن، فضای بیرونی، گزینه های پارکینگ و حریم خصوصی بیشتر را فراهم می کنند. برای اجاره خانه، بودجه خود را تعیین کنید، فهرستی از موارد ضروری ایجاد کنید، گزینه های تحقیق، برنامه ریزی تورها، مذاکره در مورد شرایط، تکمیل درخواست، پرداخت هزینه، و امضای قرارداد اجاره. اجاره خانه می تواند برای کسانی که به دنبال فضای کافی، حریم خصوصی و امکانات اضافی هستند، مفید باشد.

اجاره خانه در آمریکا چقدر است؟

یک خانوار متوسط ​​33.1% از بودجه خود را به هزینه های مسکن اختصاص می دهد. هنگامی که افزایش هزینه ها به طور قابل توجهی از افزایش حقوق ها پیشی می گیرد، همانطور که در چند سال گذشته انجام داده اند، خانواده ها تأثیر آن را احساس می کنند. به طور متوسط ​​یک مستاجر آمریکایی 1326$ (دلار) در ماه پرداخت می کند. برای کسانی که به دنبال مهاجرت هستند، قیمت ها حتی بالاتر است. میانگین اجاره بها اکنون 1900$ (دلار) است و خانه های تک خانواده به طور متوسط ​​2018$ (دلار) در ماه است، در حالی که قیمت یک آپارتمان معمولی 1659$ (دلار) است.

راه های تامین هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا

یکی از چالش هایی که در رابطه با هزینه زندگی در آمریکا باید به آن توجه داشت، هزینه زندگی دانشجویی در این کشور است. افرادی که با استفاده از ویزای تحصیلی آمریکا وارد این کشور می شوند، باید برنامه مشخصی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور داشته باشند. استفاده از بورسیه تحصیلی، رایج ترین راه برای رسیدن کمک هزینه هایی برای تامین هزینه های زندگی دانشجویی در آمریکا است اما در برخی از موارد بورسیه ها تنها برای پرداخت شهریه کاربرد دارند.

دانشجویان در کشور آمریکا این فرصت را خواهند داشت که هزینه های زندگی خود در این کشور را از طریق کار دانشجویی تامین کنند. درآمد کار ساعتی در آمریکا برای دانشجویان به گونه ای تنظیم شده است که در شهرهای بزرگ، امکان دریافت 2500$ (دلار) در ماه نیز برای آن ها وجود دارد و در شهرهای کوچک تر، درآمد به 1500$ (دلار) در ماه می رسد.

این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در موضوع هزینه زندگی در آمریکا تهیه شد و امید است مطالعه آن مفید بوده باشد. البته علاوه بر گران قیمت بودن کشور ایالات متحده آمریکا یکی دیگر از عواملی که سبب شده در سال های اخیر افراد کمتری این کشور را برای سفر یا مهاجرت انتخاب کنند شانس پایین اخذ ویزا می باشد.

ویزای تحصیلی آمریکا رو دریافت کن

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی در آمریکا

افرادی که تمایل به زندگی در کشور آمریکا دارند، در خصوص هزینه های زندگی در این کشور در سال 2024 سوالات زیر را مطرح می نمایند:

  •  هزینه تهیه مسکن در آمریکا چقدر است؟ به طور کلی میانگین اجاره بهای یک واحد آپارتمان یک خوابه در این کشور به طور ماهیانه مبلغی بین  1507$ الی 3078$ (دلار آمریکا) درپی خواهد داشت. این مبلغ در شهرهای بزرگ آمریکا بالاتر می باشد. برای مثال در شهر نیویورک یا نیوجرسی معادل 2739$ الی 7829$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شود..
  • آیا استفاده از اینترنت در کشور آمریکا رایگان است؟ چنانچه قرارداد اجاره شما به صورت بلندمدت باشد، امکان استفاده از اینترنت رایگان را نیز خواهید داشت.
  • ارزان ترین شهرهای آمریکا کدامند؟ می سی سی پی، ایندیانا، آیداهو، اوکلاهاما، آرکانزاس، میشیگان
  • میزان مالیات بر درآمد در آمریکا چقدر است؟ میزان مالیات هایی که دولت آمریکا برای مشاغل مختلف در نظر گرفته است، با مبلغ دستمزد آنها ارتباط مستقیم دارد که از 10% تا 37% متغیر می باشد.
  • متوسط هزینه های مصرفی در آمریکا در سال 2024 چقدر است؟ میزان هزینه های مصرفی هر فرد با توجه به سبک زندگی او متفاوت می باشد اما در حالت کلی این هزینه بین 30000$ تا 40000$ (دلار) سالیانه برآورد شده است.
  • هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا چقدر است؟ هزینه زندگی دانشجویی در آمریکا در حدود $10000 تا $18000 (دلار) در سال است.
  • از بین انواع مخارج چه هزینه ای بیشترین هزینه دانشجویی را به خود اختصاص می دهد؟ هزینه اسکان با میانگین $9800 الی $11100 (دلار) در سال ربیشترین هزینه می باشد.
4.6/5 - (57 امتیاز)

176 دیدگاه برای “هزینه زندگی در آمریکا

  1. کیان گفت:

    باسلام
    من وکیل دادگستری و عضو کانون وکلای ایران هستم ، مدرک لیسانس از پیام نور و فوق لیسانس از دانشگاه آزاد دریافت کردم، میخواستم بدونم با این اوصاف، شرایط عضویت در کانون وکلا ایالت کالیفرنیا با طی چه مراحلی امکانپذیراست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید آزمون هایی رو بدید و دوره های آموزشی رو در دوره حقوق پشت سر بگذارید. این ها در شرایطی هست که مدرک شما از دانشگاهی که در ایران گرفتید، در آمریکا مورد تایید قرار بگیره

  2. pedram گفت:

    سلام وقتتون بخیر چطور می تونیم بورسیه تحصیلی به آمریکا بگیریم و شرایتش چی هستش؟
    و کدام یک از دانشگاه های آمریکا برای تحصیل بر اساس رتبه بندی در مقطع پزشکی خوبه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      آمریکا بورسیه های دولتی و خصوصی زیادی داره. شما می تونید بسته به شرایطی که دارید اقدام کنید برای این بورسیه ها:
      دانشگاهی که پذیرش می گیرید
      معدل
      رزومه تحصیلی
      مقالات علمی
      ثبت اختراع
      همه این ها می تونه در بورسیه گرفتن اثر گذار باشه.
      بین 100 تا دانشگاه برتر جهان توی رشته پزشکی، 54 تا دانشگاه آمریکایی هست که می تونید از اون ها استفاده کنید

  3. عطا گفت:

    سلام
    برای پناهندگی امریکا با ورود قانونی مشاوره دارین؟؟/

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      موسسه ما هیچ اقدامی در رابطه با پناهندگی در کشورهای مختلف جهان ارائه نمی کنه

  4. مینا عزیزی گفت:

    سلام من بچه های کوچک مدرسه رو دارم. دو تا امکان انتخاب دارم در آمریکا یکی نیویورک و دیگری جکسون ویل! خود نیویورک که نمیشه زندگی، هزینه ها سرسام آوره و از شلوغیش هم خوشم نمیاد. شاید اطرافش بشود جای مناسبی پیدا کرد. سوالم اینه بین ایندو کدوم را بهتره انتخاب کنم؟
    ممنون از پاسخگویی

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      جکسون ویل در کدوم ایالت؟

  5. مسعود 1402 گفت:

    باید دوره خاصی رو طی کرد یا مدرکی خاصی گرفت تا بشه کار کرد.

    1. امیر جلالی گفت:

      در صورتی که بتونید دوره های آموزش آرایشگری در آمریکا رو بگذرونید خیلی برای شما بهتر خواهد بود

  6. مسعود 1402 گفت:

    من مهارتم آرایشگری هست ،به عنوان شخصی که برنده لاتاری شدم و مجردم ، کدوم ایالت برای این حرفه خوب هست و جوابگوی هزینه های زندگی رو میده. خودم نظرم ایالت کالیفرنیا هست چون ام از نظر جمعیت هم از نظر دستمزد بالا هستش ،ممنوم میشم راهنمایی کنید.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      سبک زندگی و ویژگی های زیستی شما بسیار مهم هست.
      تفاوت های خیلی زیادی بین ایالت های مختلف از نظر فراهم کردن شرایط زندگی و درآمد نیست. اگر شما در یک شهر درآمد کمتر داشته باشید، تقریبا با همون نسبت، هزینه های کمتری هم خواهید داشت.

  7. نگار گفت:

    درود..اگرکسی فارغ از نوع مهاجرتش بخواد بیاد امریکا،بهتره که روی چه مهارتایی کار کنه که اونجا ب کارش بیاد؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      درود بر شما
      آمریکا کشوری هست که نرخ بیکاری در اون بسیار کم هست
      در نتیجه افراد با توانمندی های مختلف این شانس رو دارند که وارد بازار کار بشن.
      بهتر هست دنبال توانمندی های خودتون باشید تا شانس پیشرفت در اون زمینه برای شما فراهم تر باشد

  8. محسن گفت:

    سلام من تا یکسال آینده به آمریکا مهاجرت میکنم ،توی لاس وگاس چند تا دوست نزدیک و فامیل دارم ،حرفه تخصصی ام در حال حاضر باریستایی هست ،میخواستم یه مشورت بگیرم از دوستان که برای انتخاب ایالت اونجایی که آشنا دارم برم بهتره یا اینکه خودم یک ایالت مناسب پیدا کنم که به شرایط کارم بخوره مثلا شهرهای ساحلی توریستی که کافه های زیادی دارن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بالاترین سطح درآمد مربوط به ایالت جورجیا هست ولی این درآمد اون قدر متفاوت نیست از سایر ایالت های این کشور

  9. عباس گفت:

    Noشخصی به نام امید در کامنت اول گفته یک پرفسور آمریکایی درخواست پذیرش آمریکا رو قبول کرده…
    من برای این هم وطن‌نگران شدم و وظیفه ی خودم دونستم اخطار بدم که در آمریکا و هیچ کشور پیشرفته ی دیگه ای کسی همچین حقی نداره که از خودش پذیرش بده یا بتونه اعمال نفوذ کنه. گرفتن پذیرش فقط از طریق سایت معتبر خود دانشگاه امکان پذیره و مواظب باشن در دام منفعت طلب ها نیافتن. سالانه به این طریق از ده ها هزار نفر دزدی میشه که اکثرا یک آشنا پای ثابت ماجراست.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید

  10. Jaqen گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    هزینه خرید هر متر مربع مسکن توی مرکز شهر و حومه شهر در نیویورک چقدره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به عوامل مختلفی بستگی داره اما به طور متوسط میشه گفت که بیرون از مراکز شهری در حدود 6 تا 11 هزار دلار و در مراکز شهری 10 تا 22 هزار دلار

  11. امید گفت:

    دروود.. من 33 سالم هست و لیسانس شیمی دارم. و البته سازنده آلات موسیقی سنتی ایرانی هستم.. و در زمینه فیزیک صوت و چوبوکار کردم و از طریق یک پرفسور ایرانی با یک. پرفسور امریکایی در دانشگاه کارولینای شمالی اشنا شدم که در زمینه شیمیه چوب فعالیت داره. اون پرفسور امریکایی درخواست منو برای ورود به دانشگاه پذیرفته و فقط تنها چیزی که لازم دارم مدرک زبان با نمره بالا هست.. حالا سوالم اینجاس.. یه قسمتی از حرفاتون در مورد محدودیت سنی برای تحصیل سوال کردین. ایا اگه یه استاد دانشگاه درخواست ادمو قبول کنه میتم از سد موانع سنی عبور کنم چون تا زمانی که بخام مدرک. زبانمو بگیرم 34 سالم شده( البته برای ارشد دارم. میرم) و سوال دوم اینکه استرس اول و. اخر من هزینه س چون تو همین ایران زیر 10 ملیون درامد دارم.. ایا با وجود این حرف ها( سن-کار-هزینه) و ایالت مورد نظر کار عاقلانه اییه که برم؟؟ ایا ممکنه یک دانشجو از پس هزینه های ماهیانه ش بر نیاد و. مجبور بشه برگرده ایران؟؟ ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما به خاطر این که در مقطع دکترا دارید اقدام می کنید، محدودیتی ندارید آن چنان از نظر سنی و سنتون هم مناسب هست.
      در مورد هزینه ها می تونید با استفادتون صحبت کنید که برای شما بورسیه در نظر بگیرند.
      ضمن این که اون جا باشید می تونید نیمه وقت کار کنید و حداقل هزینه زندگی خودتون رو در سطح دانشجویی تامین کنید

  12. Saman گفت:

    وافعا انتخاب ایالت و شهر برای زندگی سخته

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما زمانی که بتونید کار یا محل تحصیلتون رو انتخاب کنید، گزینه هاتون محدود میشه

  13. حسن گفت:

    سلام خسته نباشید یه سئوال داشتم میشه در نیروی دریایی استخدام شد اصلا اشتغال در کارهای حکومتی خوبه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در اکثر کشورهای جهان، محدودیت ورود شهروندان خارجی به نیروی نظامی وجود داره

  14. ساناز گفت:

    سلامً منو خواهرم دوقولويم امسال لاتاري برنده بشيم هر جفتمون براي اجاره خانه در امريكا بايد نفري اجاره بديم ؟يا ميشه يه خونه بگيريم و يه اجاره بديم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر با هم می تونید اقدام کنید

  15. علی گفت:

    سلام اگه لاتاریو ببرم امسال که خیلیم بهش امیدوارم، بعد اعلام نتایج تا چقدر وقت دارم برای سفر به امریکا؟ و هزینه سفر چقدر میشه
    20 سالمه و در هیچ حرفه ای تخصص ندارم چه شرایط شغلی برای من وجود داره؟ میصرفه اصلا

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      لاتاری بر اساس یک سیستم قرعه کشی هست و هر کسی می تونه ببره و هر کشور یا منطقه به صورت تخصصی یک ظرفیتی برای ثبت نام داره.
      شما باید اون جا مهارتی داشته باشید تا بتونید کار کنید و هزینه های زندگی خودتون رو تامین کنید

  16. پیام گفت:

    سلام ، کارشناس برق هستم . مراحل مهاجرت به آمریکا ، اطلاعات سایتتون رو کامل خوندم و متوجه شدم . فقط سریعترین راه و مقدار هزینه برای مهاجرت رو میخواستم بدونم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در آمریکا می تونه سریع ترین راه باشه به شرط این که شرایط سنی شما برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا مناسب باشه
      سرمایه گذاری و دنبال کار گشتن هم می تونه برای شما موثر باشه

  17. محمد گفت:

    سلام خسته نباشبن من مجردم و تریدر بازار مالیم درامدم ماهانه ۶۰۰۰ دلاره بطور میانگین البته …کار تخصصی سخت گیر میاد در امریکا میخوام ببینم میشه کنار کار خودم یه کار راحت گیر بیارم ک سر ماه پول کم نیارم …

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید مشخص کنید که از چه طریقی قصد مهاجرت به آمریکا رو دارید.
      به عنوان تریدر نمیشه وارد شد

  18. شروین گفت:

    سلام
    کار من برنامه نویسه و فامیل زیادی داریم در آمریکا ولی من بخوام برم اونجا ی خونه خیلی کوچیک بخوام اجاره کنم باید حدودا چقد بدم
    درامد ماهیانه من حدودا چقده
    و تا چقد پول میتونم همراه خودم ببرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هزینه زندگی شما در این کشور به شدت به شهری که در اون زندگی می کنید بستگی داره. میشه گفت در حدود 2000$ تا5000$ (دلار) در ماه هزینه زندگی شما هست
      متوسط درآمد شما توی این کشور هم حدود 7500$ (دلار) هست

  19. رضا گفت:

    سلام- دخترم دانشجوی ارشد مهندسی پزشکی و 24 سال سن داره دو سال تجربه تعمیر و نگهداری و پشتیبانی دستگاههای ازمایشگاهی را داره چگونه میتونه کار در یکی ازشهرهای امیریکا پیدا کنه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ایشون باید با تمامی شرکت هایی که در زمینه تخصص ایشون به نیروی کار نیاز دارند مکاتبه کنه و در صورتی که بتونه یکی از اون ها رو متقاعد کنه، از طرف شرکت پیشنهاد کاری دریافت می کنه تا به آمریکا بره

  20. مهدی گفت:

    با سلام به شما
    خدمت شما استاد گرامی عرض کنم بند تعمیرکاران لوازم خانگی و لوازم الکترونیک هستم
    در این زمینه آیا می‌توان شغل مربوط خود را در آمریکا بیابم ممنون از همکاری شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به موسسات معتبر کاریابی در آمریکا مراجعه کنید و امیدوار باشید که از طریق کارفرما به شما پیشنهاد کاری برسه که البته کار بسیار سختی هست.

  21. محسن گفت:

    سلام من 30 سالم هست تو فکر مهاجرت به امریکا هستم مهارتم تدوین ویدیو هست و کلا کار ادیت ویدیو انجام میدم . میشه با توجه به شغلی که دارم و درامدی که به واسطه مهارتم بدست میاد ، تو امریکا زندگی خوبی داشته باشم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله قطعا می تونید زندگی در آرامش اقتصادی رو پشت سر بذارید اما در نظر داشته باشید که دریافت پیشنهاد کاری و البته ویزای کاری آمریکا در حال حاضر بسیار سخت هست.

  22. علی گفت:

    سلام
    اینجانب متاهل و دو بچه زیر 12 سال دارم. 40 ساله و مهندس الکترونیک هستم و 20 سال سابقه کار نیروگاهی دارم. زبان انگلیسی هم خوبه، چجوری میتونم توسط ویزای کاری وارد آمریکا شوم.

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید

      1. علی گفت:

        سلام مجدد
        شما چه کمکی میتونید برای من بکنید؟
        چند در صد احتمال پیدا کردن کار مرتبط با تجربه ام برای من وجود داره؟
        حداکثر چقدر زمان می بره تا من بتونم وارد خاک امریکا بشوم؟
        چه شهرهایی برای فیلد کاری من مناسب تر است؟
        تقریبا چه درآمدی خواهم داشت؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام و وقت بخیر ممنون از ارتباط شما
          در خصوص مهاجرت به کشور آمریکا از طریق ویزای کار شما نیاز به این دارید که از یک کارفرما در این کشور پیشنهاد کاری بگیرید که با توجه به عدم حضور شما این اتفاق نمی افته و در شرایط کنونی برای شهروندان ایرانی در بسیاری از کشورها اخذ ویزای کار به راحتی اتفاق نمی افته
          بهتر است در این خصوص اطلاعات بیشتری از شرایط شما داشته باشیم و همچنین شما هم نیاز دارید در مورد مهاجرت مشاوره بشین تا بهترین راه رو متناسب با شرایطتون انتخاب کنید.
          لطفا برای اینکه به خودتون کمک کنین و اینکه سن شما بالاتر نره و موقعیت مهاجرت رو از دست ندین شماره همراهتون رو برای ما بذارین تا کارشناسان ما طی تماس اولیه شما را راهنمایی نمایند. مطمئن باشید که شماره شما محفوظ خواهد موند و منتشر نمی شه.
          شما همچنین می تونید با شماره ما 02191003232 هم تماس بگیرید و با مشاورین ما در این رابطه صحبت کنید

  23. ثریا گفت:

    سلام وقت بخیر
    شهر مناسب از نظر زندگی کدومه ؟ شهری که مکان های تفریحی داشته باشه
    و دوم اینکه کدوم شهر ها خانه های ویلایی دارن ؟ از همین خانه هایی که در فیلم هایشان است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شهرهای آمریکا دارای شرایط استاندارد زندگی هستند و بسته به تخصص شما برای کار ممکن هست یک شهر بهتر از دیگری باشه.
      در اکثر شهرهای آمریکا خانه های ویلایی هست اما در حومه همه شهرها این سبک زندگی رایج هست

  24. ارش گفت:

    سلام خسته نباشید من لاتاری بردم و ۱۹ سالم هستش میخواهم برای پدر و مادرم هم گرین کارت بگیرم
    ایا میتوان به طور هم زمان اقدام کرد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر به صورت همزمان امکان پذیر نیست

  25. نازنین گفت:

    سلام من از طریق لاتاری حق شهروندی گرفتم مدرک تحصیلیم فوق لیسانس نجوم و اختر فیزیک هست چگونه میتونم کار پیدا کنم متناسب با مدرکم؟البته میخوام دکترا ادامه بدم اونجا ،آیا برا تحصیل در دکتری حقوق میدن اونجا یا نه؟اگر میدن چقدره؟ اگر نه متناسب با مدرک تحصیلی چگونه میتونم برا کار دولتی اقدام کنم؟آیا شرایط منو میپذرین؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در صورتی که شهروندی آمریکا رو در اختیار دارید، می تونید اول کار خودتون رو پیدا کنید و بعد وارد دوره های دکترا بشید تا دغدغه مالی نداشته باشید. البته این رو هم می تونم به شما بگم که شما کمک هزینه های مالی خوبی در مقطع دکترا دریافت می کنید که می تونه برای گذراندن یک زندگی ساده در این کشور کفایت کنه

  26. Suhail گفت:

    سلام من میخواهم در پوهنتون هاروارد آمریکا درس بخوانم و شرایط ورود من هم به آمریکا آماده است آیا با کار نیم وقت میتوانم از پس هزینه های دانشگاه و خودم برآیم ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر از پس هزینه های زندگی ممکن هست بتونید بربیایید ولی شهریه دانشگاه رو باید مذاکره کنید با دانشگاه تا بورسیه بگیرید

  27. عرفان گفت:

    سلام اقا خوبید من ۱۰۰۰۰۰ دلار در خود ایران دارم میخواهم به آمریکه بروم باید چه کاری انجام بدم آیا میتونم یک زندگی خوب داشته باشم و من خلبان ارتش ایران هستم چه کاری مناسب من در آمریکا است که پولدار باشم در خود آمریکا و
    کدام شهر در آمریکه نزدیک به هالیوود هستش ممنون میشوم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از روش های سرمایه گذاری در این کشور استفاده کنید.

  28. ساعی گفت:

    سلام من مهندس مکانیک دارای فوق لیسانس از انگلستان هستم و 67 سال سن و 30 سال تجربه کاری در رشته خودم هستم پسرم شهروند آمریکا است ودر لس آنجلس اقامت دارد و قصد درارد برای من و همسرم اقدام به اخذ گرین کارت نماید پرسش بنده این است که اولا چه میزان زمان میبرد تا ما گرین کارت بگیریم و ایا امکان دریافت کمک های مالی مانند social benefit و یا supplementary social benefit کمک های مالی در دوران اقامت در لس انجلس با کارت سبز هست یا باید حتما شهروند شویم citizen و اگر امکان دریافت با گرین کارت permanent resident هست پس از چه مدت اقامت در آمریکا یا لس آنجلس این کمک مالی پرداخت خواهد شد وبه چه میزان و آیا امکان فعالیت در رشته خودم در آمریکا امکانپذیر است

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دسترسی به ویزاهای مختلفی برای شمااز طریق فرزندتون امکان پذیر هست اما برای توضیحات تکمیلی با شماره 02191003232 تماس بگیرید.

  29. رضا گفت:

    سلام من فوق لیسانس زبانشناسی و اموزش زبان انگلیسی و لیسانس مترجمی زبان انگلیسی رو دارم و میتونم با کمی اراده تافل و ایلتس نمره بالا بگیرم راهی برای من وجود داره که بتونم کانادا یا امریکا یا هر کشور دیگه ای برم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا سن خودتون رو هم بفرمایید تا بتونم راهنماییتون کنم

  30. محمد گفت:

    با سلام
    لطفا راهنمایی کنید برا کسی که لاتاری گرین کارت امریکا قبول شده حداقل سرمایه بعنوان پشتوانه در بدو ورودش به امریکا چقدر باید داشته باشه؟
    با فرض اینکه تمام هزینه های روال گرین کارت و طی کرده باشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما سرمایه ای برای ورود نیاز ندارید مقداری پول به عنوان هزینه های زندگی در چند ماه اول با خودتون به همراه داشته باشید

  31. دارا گفت:

    ضمن سلام و ئتشکر از راهنمایی های مفیدتون
    میخواستم بدونم بعد از ورود به خاک امریکا که از طرق برنده شدن در لاتاری و اخذ گرین کارت صورت گرفته چقدر امکان کار در مشاغل دولتی هست؟
    من زبان اکادمیکم خوبه و با کمی تلاش میتونم خودمو به سطح قابل قبولی برسونم لیسانس کشاورزی و فوق لیسانس توسعه روستایی از دانشگاه تهران دارم ضمنا در زمینه تدریس دروس ریاضی و شیمی دو سه سال تجربه دارم و میتونم بدون مشکل تدریس کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای کار در پست های دولتی در صورتی که از تخصص کافی برخوردار باشید این امکان وجود داره

  32. بدري گفت:

    سلام
    من زني شنت ساله هستم و از طريق ازدواج به أمريكا اومدم و گرين كارت دارم مائل به كار در ويرجينيا هستم زبان انكليسيم خيلي ضعيف هست توانايى بالايدي دارم در ضمن بازنشسته دولت ايران هستم
    از چه طريق فارسي زباني ميتونم كار پيدا كنم
    ممنون از شما

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در این ایالت قاعدتا بهترین و ایده آل ترین راه اینه که مستقیم به سراغ کارفرمایی برید که در زمینه تخصص شما فعالیت میکنه و کم هزینه ترین روش هم اینه که شما در سایت های کاریابی برای این ایالت آفرهای کاری رو بررسی کنید

  33. hoosein گفت:

    سلام من یک تعمیر کار سیم پیچ الکترومتور هستم و رشته الکترو تکنیک خوندم و مهارت هم دارم میخام یه مغازه سیم پیچی در امریکا راه بندازم ولی شرایط و… نمیدونم لطفا راهنماییم کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در امریکا اول باید به روش مهاجرت به این کشور فکر کنید که چه روشی مناسب شماست
      لاتاری، تحصیلی، کاری یا سرمایه گذاری؟ بعد در مرحله دوم راه اندازی کسب و کار رو مدنظر قرار بدید
      لطفا مقاله مهاجرت به آمریکا رو مطالعه نمایید

  34. حجت سوری گفت:

    سلام جناب داوری عزیز. ببخشید برای هزینه خانواده چهار نفره در ایالت کارولینای شمالی چقدر حدودا باید در نظر گرفته بشه.؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اطلاع از هزینه ها به تفکیک با شماره 0219103232 تماس بگیرید

  35. atefeh گفت:

    وقت بخیر من و همسرم جزو برندگان لاتاری هستیم و کارهای مهاجرتمون نیز انجام شده و برای تابستان قصد سفر و مهاجرت داریم.منتها هنوز برای زندگی در شهر انتخابیمون مردد هستیم.ممنون میشم اگر اطلاعاتی دارید نسبت به شهری که بشه هم درس خوند و هم کار کرد و مبلغ پرداخت حقوق ساعتی حدود 15دلار باشه و هزینه اجاره سوییت و اتاق به نسبت درامد کم باشه رو به بنده معرفی کنید یا حداقل چند شهر که از لحاظ فرصت شغلی مناسب است و سرانه هزینه مسکن کم هست رو بهم معرفی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله بهترین شهرهای آمریکا برای کار رو مطالعه فرمائید

  36. Soheil ahmadi گفت:

    با عرض سلام خسته نباشید بیعانه برای خانه در حدود چقدر هست لطفا توضیحاتی در مورد نحوه اجاره خانه تیز قرار دهید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای اجاره خانه مثل ایران نیست که پول پیش پرداخت نمایید

  37. امیر گفت:

    سلام ببخشید من مدرک فنی حرفه ای بین المللی برنامه نویسی دارم ۲ سال هم سابقه کار دارم و ۱۸ سالمه و یربازی نرفتم رشتمم کامپیوتره میخواستم بدونم از طریق ویزای تحصیلی میتونم برم و اونجا شروع به کار برنامه نویسی کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای تحصیل در ابتدا باید پذیرش تحصیلی بگیرید تا بتونید ویزای تحصیلی دریافت کنید

  38. محمد گفت:

    سلام و وقت بخیر
    بنده دانشجوی دکتری علوم سیاسی هستم خواستم که برای یکی از دانشگاه های امریکا پذیرش بگیرم ، اما تقریبا از نحوه فرایند اطلاع ندارم اگه امکانش هست راهنمایی بفرمایید . و اینکه هزینه مدت تحصیل همراه با خرج و خوراک تقریبا به پول ایران چقدر می شود .
    ممنونم

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص دانشگاه ها لطفا در ابتدا مقاله تحصیل در آمریکا رو مطالعه نمایید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  39. لیلا گفت:

    سلام و تشکر از راهنماییهای مفیدتون
    آیا دوره های کارآموزی وجود دارد که بعد از اتمام دوره برای شغل مرتبط کارآموز را معرفی کنند؟
    من لیسانس نرم افزار کامپیوتر دارم ولی تجربه کاری ندارم و مدت یک سال در ایالت کارولینای جنوبی زندگی میکنم و نمیدانم برای پیدا کردن شغل مناسب باید از چه طریقی اقدام کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی به سایت ها و موسسات کاریابی مراجعه نمایید

  40. نیلوفر گفت:

    با درود و سپاس . پسرم ۲۵ سالشه . ترم آخر کارشناسی رشته ریاضی و کامپیوتر هست . سابقه کار در جایی نداره ولی همزمان با درسش سرتیفیکیت برنامه ریزی پایتون رو گرفته و الانم داره برای دوستش سایت درست میکنه . زبان انگلیسی هم اوکی هست . میخواستم بدونم با این شرایط میتونه برا آمریکا اقدام کنه ؟ دوم اینکه در صورت پاسخ مثبت ، چقدر طول میکشه تا ویزا دریافت کنه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در امریکا نیاز به دعوتنامه کاری خواهید داشت اما در هر صورت فعلا باید صبوری بفرمائید تا شرایط جدید مهاجرت به امریکا مشخص بشه

  41. آریا گفت:

    سلام وقتون بخیر ببخشید بعضی از سایت ها اینطوری تبلیغ کردن که ایرانیان در آمریکا محدود می کنند مخصوصا کسانی برای زندگی به آمریکا مهاجرت می کنند آیا این راست است؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      تا اون مطلبی که میفرمائید رو به طور دقیق نخونم نمیتونم راجع به موضوعی که میفرمائید اظهارنظر کنم دوست من

  42. منا گفت:

    سلام چطور میتونیم قبل از ورود به امریکا برای اقامتمون یه جایی پیدا کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید از طرق مختلفی مثل رزرو هتل این کار رو انجام بدید

  43. الی گفت:

    سلام
    من ارشد نرم افزار هستم و 3 سال سابقه کار در شرکت معتبر دارم. زبانم 6.5 ایلتس هست قصد عزیمت به دالاس را دارم با توجه به اینکه برای دریافت ویزا مشکلی ندارم (همسرم شهروند امریکا هستند) لطفا بفرمایید وضعیت کاری و تحصیلی برای من در این کانتی چگونه است.
    متشکرم

    1. داوری گفت:

      سلام
      طبیعتا هزاران رشته و شهر وجود داره در رابطه با کار لطفا مقاله 10 شغل پر درآمد در آمریکا رو مطالعه فرمائید تا اطلااعات بیشتری در این خصوص بدست بیارید

  44. رضا گفت:

    سلام و تشکر از شما جناب داوری عزیز؛یسوال مهم دارم من برنده لاتاری باکیس ۵ نفره هستم با فرض ویزاشدنم اگر همسر و بچه هایم همراه من به امریکا نیایندو ویزای آنها بسوزد آیا برای ویزای پیوست یا هرنوع ویزا که بتوانند ملحق شوند بمن راه دارد و چقدر زمانبر میشود؟ مثلا ظرف یک تا دوسال امکان دارد؟بچه هایم زیر ۱۸ سال و کوچکند؛اگر جواب منفی است آیا با گرفتن وکیل یا طی کردن راهی قانونی بچه های ۶ یا ۷ ساله ام باز هم بمن ملحق نمیتوانند بشوند؟!(این رویه برای بسیاری از کشورها کاملا ممکن است و خیلی سریعتر میتوان همسر و فرزندان ویزای پیوست دریافت کنند!)!این دقدقه بزرگی ست برای من چون شرایط بردن اولیه انها را ندارم درضمن تجربه دوستان دراین باره کم میباشد متاسفانه ؛اگر ممکن است راهنمایی بفرمایید تشکر.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بزرگوار موسسه سفیران هم در خصوص لاتاری خدماتی نداره

  45. امین گفت:

    سلام من مهندس برق هستم تازه فارغ التحصیل شدم مدرک زبان دارم تمکن مالیم هم خوبه ولی سابقه کار ندارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در امریکا قطعا هم داشتن سابقه کار خوب و همینطور یک دعوتنامه کاری خوب بسیار حائز اهمیته و اگر نتونید اون رو داشته باشید باید به کشورهای دیگه فکر کنید
      رزومه تون رو برای من بفرستید تا بررسی کنم

  46. نفیس گفت:

    سلام من میخوام از لس‌آنجلس به کارولینای شمالی برم شما میدونید اونجا ایرانی هست یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ایرانیها همه جا هستن

  47. سمیه گفت:

    سلام جناب خوبین
    جناب من خواهرم به تازگی شهروند در امریکا شده
    ایا اگه ویزا شرایطش اوکی بشه و دعوتنامه برای من بفرسته به عنوان تفریحی و گردشی
    ایا من میتونم اونجا با شهروند امریکایی ازدواج کنم و برنگردم به دلیل ازدواجم با وجود اینکه ویزای گردشی بود؟ و مراحل ازدواج رو پیش ببرم ؟ فقط یه جواب بهم بدین که میشود یا خیر چون خیلی برام مهمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      همه چیز بستگی به این داره که با اون دعوتنامه ویزا بشید یا خیر چون آفیسر امریکا خیلی سلیقه ای ویزا صادر میکنه

  48. ماندانا گفت:

    سلام ببخشید من برادرم امریکاس و سیتیزن هست ایا اگه بایدن شرایط ویزا رو به شرایط قبل برگرداند میشود برای من ویزا یا دعوتنامه بفرسته و چقدر باید تو حسابم باشه برای صدور ویزا ؟ ایا میشه من سندی به نامم نباشه و فقط پول ۲۰۰ تومان تو حسابم باشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر اظهارنظر در این مورد خیلی زوده صبوری کنید

  49. فاطمه گفت:

    سلام درباره اجاره خانه ی سوال داشتم اون مثالی ک زدین درباره اجاره ماهیانه حدود 500 الی 800 دلار یعنی باید هر ماه این مبلغ رو پرداخت کرد یا ب صورت پیش پرداخت میمونه و بعدا پس میدن؟
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. داوری گفت:

      سلام
      هزینه ماهیانه اجاره بهای منزله

  50. م. سلیمی گفت:

    درود برشما ، من به همراه 4 فرزندم خیلی تمایل داریم برای تحصیل و آینده بچه ها به آمریکا مهاجرت کنیم. اما هیچ شناخت و آگاهی از روند این کار نداریم. اگر ممکن هست راهنمایی بفرمایید.
    فرزندانمان همه محصل و دانشجو هستند.

    1. داوری گفت:

      سلام
      این سوالی که میفرمائید خیلی پاسخ مفصلی داره لطفا مقاله مهاجرت به آمریکا رو مطالعه کنید و اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  51. محدثه گفت:

    سلام من دانشجوی تربیت بدنی هستم
    و رشته ورزشیم کیک بوکس هست
    میخواستم ببینم من میتونم تو آمریکا شغل خوب و درآمد داشته باشم

    1. داوری گفت:

      سلام
      من از اشتغال در رشته کیک بوکس در امریکا اطلاعی ندارم متاسفانه

  52. محمد گفت:

    با سلام من فرزندم عضو تیم ملی نوجوانان در یک رشته ورزشی هستن و بسیار با استعداده آیا شانسی برای مهاجرت به امریکا یا کانادا از طریق فرزندم وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای فرزندتون باید از طریق تحصیلی اقدام کنید که اونجا بتونید برای فعالیت ورزشیشون اقدام کنید

  53. مجتبی گفت:

    درود بر شما شما می فرمایید که الان کسانی که لاتاری برنده بشن هم نمیتونن ویزا بگیرن پس چرا میشه ثبت نام کرد و امریکا چرا ایران را از لیست لاتاری حذف نمیکنه و دوم چرا این همه موسسه دارن از مردم پول میگیرن و لاتاری ثبت نام میکنن ایا واقعا همه انها دروغگو هستن؟ اگه توضیح بیشتر و قانع تری بدین ممنون میشم

    1. إنزو گفت:

      اول از همه لاتاری ثبت نام کردن هزینه نداره. وقتی شما میخواهید مهاجرت کنید سعی کنید بیشتر اطلاعات جمع کنید، تمام روش لاتاری ثبت نام آموزش داده شده هست، و بسیار آسانه. هیچ حساب بانکی هم نمیخواد، دوما ثبتنام لاتاری ربطی به رفتن شما با آمریکا نداره، شاید شما لاتاری برنده بشی ولی ویزا بهتون ندن. این دوتا کاملاً با هم فرق داره.

  54. سامانتا گفت:

    سلام. من برای مقطع تحصیلی مستر دانشگاه rhode island اقدام کردم و سوالم اینه اگر پذیرش بگیرم با این وضعیت تحریم هایی که برای ایرانیها موجود هست آیا به گرفتن ویزا میشه امیدوار بود؟ ترکیه بهتر هست بریم برای ویزای آمریکا یا دبی؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شاید تحصیلی بشه اما تا بعد از انتخابات دست نگه دارید

  55. صالح گفت:

    سلام وقتتون بخیر اینکه میگن نمیشه ایرانیا با لاتاری وارد امریکا بشن به چه دلیله؟ اگه یکی از خانواده درجه یک اونجا باشه تاثیر نداره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      به دلیل سیاست های خارجی که در حال حاضر وجود داره

  56. هانیه گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    میخواستم بپرسم اگه کسی که مجرد بوده در لاتاری برنده شه و بعدا ازدواج کنه به همسرش هم گرین کارت میدن؟ یا چطوریه؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر ازدواج کنید بله این امکان وجود داره

  57. Par گفت:

    سلام…بین رشته های بیوتکنولوژی و زمین شناسی ،کدوم برای مهاجرت تحصیلی بهتره(مخصوصا به سیاتل)؟و درامد کدوم بیشتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در این خصوص لطفا مقاله حقوق ماهیانه کار در آمریکا رو مطالعه نمایید اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  58. B.h گفت:

    درود
    من با يك شهروند آمريكايي ميخواهم ازدواج كنم..ميخواستم بدونم از طريق ازدواج بهم ويزا ميدن و اگر ويزا ميدن چه مدت طول ميكشه كه بتوانم مهاجرت بكنم؟ تشكر❤️

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر از طریق ازدواج این امکان وجود نداره اما در آینده حتما این اتفاق میافته

  59. مریم گفت:

    سلام همسر من مستر مکانیک خودرو از شرکت کیا دارد و ۱۵ سال سابقه کار در این شرکت به عنوان کارشناس فنی و خودم هم ۲۰ سال در حوزه بهداشت کار کردم در حال حاضر از طریق خانواده در حال مهاجرت به امریکا هستیم درخواست راهنمایی در خصوص کار و درآمد ماهیانه بعد از ورود به آمریکا را دارم ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      10 شغل پر درآمد در آمریکا ر و بخونید و اگر سوالی بود در خدمتتون هستم

  60. مهدی محمودی گفت:

    سلام اگر دعوت نامه داشته یاشم و فقط مدرک دییپلم فنی داشته باشم وبرای ادامه تحصیل و کار بروم شرایط چگونه است

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر با دعوتنامه نمیشه از این کشور ویزا گرفت دوست من

  61. REZA گفت:

    سلام ببخشید من رشتم مهندسی کامپیوتر بخش امنیته میخواستم بدونم اگع برم اونجا کار برام هست یا نع
    هزینه چقد لازمه برای شروع

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر از طریق کاری میخواین اقدام کنید باید یک قرارداد کاری معتبر داشته باشید دوست من
      اگر ندارید از روش های دیگه یا کشورهای دیگه اقدام به مهاجرت کنید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  62. فرزانه گفت:

    سلام وقت بخیر کارشناس پرستاری هستم و همسرم کارشناس آزمایشگاه چ شرایطی باید واسه گرفتن ویزا کار داشته باشیم و عایا اصلا امکانپذیره

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما به عنوان یه پرستار بهتره به کشورهایی مثل آلمان اقدام کنید
      برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 ما تماس بگیرید

  63. نیلوفر گفت:

    درود بر شما
    بنده لیسانس مترجمی دارم میخوام برا ارشدم یکی از دانشگاه های آمریکا اپلای کنم میخواستم ببینم چه رشته ای ادامه بدم بهتره برای کار اونجا زبان شناسی یا آموزش زبان یا ادبیات من آیلتس 8.5 دارم 24 سالمه

    1. داوری گفت:

      سلام
      سوالی که میفرمایید بحث سلیقه است و باید علایق خودتون رو در نطر بگیرید

    2. اميد گفت:

      سلام لطفا اگه ميتونيد اموزش ايلتس بدين بهم خبر بدين ممنون ميشم هزينه عالي پرداخت ميشود

      1. داوری گفت:

        سلام
        برای پیدا کردن معلم آموزش زبان باید در سایت های زبان آموزی به دنبال مدرس باشید دوست من

  64. سیمین گفت:

    سلام وقت بخیر
    ما حدود ده سال پیش مبلغی دلار پرداخت کردیم و خواهر همسرم که امریکا هستن برامون تشکیل پرونده دادن که از طریق خویشاوندی بتونیم اقدام کنیم .
    حدود دو هفته پیش جواب اومده و اعلام کردن اقدام کنیم برای سفارت .
    میخواستم بدونم ما از طریق ایشون امکان اومدن داریم و اصلا احتمالی وجود داره ؟

    1. رهنما گفت:

      سلام دوست عزیز
      شانس اقدام با نسبتی که دارید بسیار کم می باشد. با این حال در این خصوص پیشنهاد میشود باتوجه به پرونده ای که در این کشور دارید از وکیل آمریکایی کمک بگیرید.

  65. ساناز گفت:

    سلام وتشکر از راهنماییتون
    خانمی هستم که۲۰۰۶ سیتیزن شدم والان ۷ساله درایران زندگی میکنم وتصمیم برگشت به امریکارودارم آیامشکلی برام پیش خواهدآمدچون مدت زیادی نبودم؟وسوال دوم اینکه من ازصفربایدشروع کنم به نظر شما کدام شهر برایم راحتتر وارزانتر هست وکار زودترپیدامیکنم برام مهم نیست چه کاری.فقط بتونم شروع کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در چه زمینه ای فعالیت میکنید سرکار خانم؟

  66. کیوان گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    همسر بنده 12 سال پیش از طریق برادرشون که سیتیزن هستند برای گرین کارت اقدام کردند.و الان در مرحله تعین وقت سفارت هستن.خواستم بدونم که اینجور مواقع معمولا وبزا رو صادر میکنن یا نه و اینکه برادرشون میتونن اسپانسر شیپشون بشن.و دوم اینکه اگر ایشون گرین کارت بگیرن بنده هم میتونم برای ویزا اقدام کنم؟واگر میشه حدودا چقدر زمان میبره.با تشکر از شما

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      از طریق برادر که به ایشون گرین کارت تعلق نمیگیره. شما باید از روش دیگه ای اقدام کنید برای مهاجرت به امریکا
      بهتره مقاله تحصیل در آمریکا رو مطالعه نمایید

  67. میلاد گفت:

    سلام وقت بخیر
    من ۲۱ سال دارم برنامه نویس اندروید هستم.
    زبانم خوب نیست ولی خب برای رفتن در حد عالی کار می کنم.
    راهای رفتن برای من چ چیزهایی هستش؟
    قصد راه اندازی استارت اپ دارم ایا می تونه کمک بکنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      رشته برنامه ریزی برای کار فوق العاده است اما شما باید از طریق تحصیل اقدام کنید

  68. MS گفت:

    با سلام بنده ۲۸ سالم هست و ارشد مهندسی معماری دانشگاه آزاد تهران دارم به تازگی با استادی که در دانشگاه نیوجرسی هستن در حال انجام یک پروژه مشترک تحقیقاتی هستیم و اینکه ایشون گفتن من می تونند بورس کنند و ارشد مجدد بخونم در دانشگاهی که ایشون هستن رنک دانشگاه هم ۱۵۰۰ هست به نظرتون اگر بورس کنند شانس ویزا دارم؟ (معدل کارشناسی ۱۶.۹۰ /ارشد ۱۷.۲۰)

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر بورس دریافت کنید این شانس وجود داره

  69. امیر گفت:

    سلام و عرض ادب بنده 22 سالم هست و لیسانس پزشکی،دو ماه پیش ایلتس
    دادم و نمرم هشت شد،نمره دیپلم هم 19.83 هست آیا با این شرایط امکان ادامه تحصیل پزشکی در آمریکا وجود دارد و راهی وجود دارد تا هزینه ها را کاهش داد یا حتی به صفر رسوند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      تحصیل پزشکی در امریکا هزینه داره و بورس نمیشه گرفت
      منظورتون از لیسانس پزشکی چیه دوست عزیز؟

  70. مهدی گفت:

    سلام و درود،من ۲۳ سالمه تازه لیسانس عمران گرفتم مدرک ielts ۷ هم دارم،نزدیک ۳ سال سابقه کار دارم،چطوری میتونم برم امریکا؟ایا شانسی وجود داره بتونم برم حتی برای تحصیل ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      اگر بتونید از دانشگاه های تراز اول امریکا که رنک خوبی دارن اقدام کنید شانس ویزا خواهید داشت
      در این زمینه مقاله تحصیل در آمریکا رو مطالعه کنید

      1. بهناز گفت:

        سلام وقت شما بخیر میتونم بپرسم بعد از اینکه در لاتاری برنده میشیم باید واجد چه شرایطی باشیم؟ بعد از گرفتن کارت شهروندی بلافاصله باید بریم آمریکا و سکونت کنیم؟
        عزیزم میتونید منو راهنمایی کنید؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          شما بعد از این که گرین کارت آمریکا رو به دست اوردید، می تونید اقدامات لازم رو انجام بدید برای ورود به آمریکا.
          بعد از برنده شدن شما به مصاحبه دعوت می شید و نیاز به شرایط خاصی نداره

  71. رامین گفت:

    سلام و عرض ادب خدمت شما وممنون بابت اطلاعاتی که نوشتید .من چند تا سؤال داشتم ممنون میشم جواب بدید .اول اینکه فرض کنیم ویزا گرفتم و میتونم برم آمریکا ،آیا امکان داره به عنوان کارگر غیر حرفه ای مشغول کار در یک رستوران یا کافه یه هر جای دیگه ای بشم منظورم اینه که میتونم مخارجم رو تامین بکنم در یکی از ایالت های ارزان قیمت و اینکه مجرد هستم آیا امکان داره در همچین کارهایی بتوانم مخارجم رو تامین کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما بایستی ابتدا در نظر بگیرید که شناس ویزا دارید یا خیر
      و این امکان در حال حاضر برای امریکا و شرایط شما وجود نداره متاسفانه

      1. رامین گفت:

        سلام عرض ادب خدمت شما.بله همون طور که شما فرمودین امکان گرفتن ویزا در حال حاضر برای ایرانیان وجود ندارد.ولی اگر دقت کرده باشید من در متن نوشتم فرض کنیم ویزای کاری آمریکا رو دارم و میخواهم به آمریکا بروم؛ آیا در اونجا میتوانم مخارجم رو تامین بکنم.

        1. داوری گفت:

          عرض سلام و احترام
          با این فرض که ویزای امریکا رو دارید امکان تامین مخارجتون رو خواهید داشت
          البته این هم بسته به توانایی شما داره

  72. جعفر گفت:

    سلام روز بخیر ممنون بابت اطلاعات مفیدتون من داروسازان و پنجاه سال سن دارم چطور میتونم آمریکا برم (راحت ترین و ترجیحا سریعترین راه )و آیا اونجا میتونم شغلی مناسب با رشته ام پیدا کنم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      نیاز به معادلسازی مدارک دارید. و همچنین باید بررسی شه که با چه ویزایی امکان مهاجرت دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  73. علیرضا گفت:

    سلام.من 27 سالمه و پرستار. با توجه به اینکه ترامپ پزشکان و پرستاران رو جز مشاغلی مستثنا در نظر گرفته و اجازه مهاجرت داده ، میتونم برای مهاجرت به آمریکا اقدام کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتره در حال حاضر برای کشورهایی اقدام کنید که ریسک کمتری دارن
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  74. K1 گفت:

    سلام من لاتاری برنده شدم
    ۱۷۰۰۰۰ هزار دلار هم پول دارم به نظرتون کدام ایالت برم و با این پول چکار میشه کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بهتون تبریک میگم برای برنده شدنتون
      متاسفانه ما در این خصوص لاتاری اقدامی نداریم.

  75. شهاب گفت:

    سلام آیا با مدرک جوشکاری زیر آب میشه اقدام به مهاجرت به امریکا کرد البته از طریق لاتاری

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر فعلا بادی دست نگه دارید اما با مدرکی که دارید
      به شرط اینکه باقی رزومه تون هم خوب باشه برای خیلی از کشورها میتونید اقدام کنید
      برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  76. zahra گفت:

    سلام وقت بخیر..من ۲۳سالمه..لیسانس حسابداری ام با معدل کل ۱۹/۵۰..متاهل با یه پسر ۳ساله…سرمایه کل ام 600میلیونه…ایا با این پول میتونم بریم امریکا اونجا زندگی جدیدی رو شروع کنیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در حال حاضر برای امریکا که شانس اقدام نداره
      اما برای کشورهای اروپایی و یا حتی کانادا امکان اقدام رو دارید

  77. Arash گفت:

    سلام من قصد مهاجرت دارم اما حقیقتش زیاد مایل به امریکا نیستم و مشخصاتی از خودم بگم من فوق دیپلم دارم حسابداری از دانشگاه اذاد زبان بلدم اما امتحان ایلتس ندادم تا حالا اصلا این زبانی که من بلدم هیچ مدرکی نداره چون خودم یاد گرفتم و جایه رسمی نرفتم تا حالا دوستم میگه که من ایلتس هفت هستم ولی بازم میگم خودم دقیق نمیدونم و اینکه بیست سه ساله هستم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      شما شرایط مهاجرت به امریکا رو ندارید متاسفانه
      اما برای مهاجرت به کشورهای دیگه بهتره اطلاعات کاملتری از خودتون ارائه بدید

  78. احسان دلبری گفت:

    سلام و خسته نباشید بنده ۳۱سالمه مجرد هستم از تهران نقاش ساختمان و و پتینه و سایر تزئینات ساختمانی کار میکنم میخواستم بدونم در کدوم کشور میتونم موفق بشم اگه راهنمایی کنید ممنون میشم

    1. داوری گفت:

      سلام سلامت باشید
      نیاز به اطلاعات بیشتری دارم اما بطور کلی امکان مهاجرت و کار به چند کشور رو خواهید داشت مثل آلمان که در حال حاضر نیاز به نیروی کار دارن و شغل شما در لیست مشاغل مورد نیازشون وجود داره

    2. M.Aziz.k7 گفت:

      سلام.بنده و دوستم قصد محاجرت به امریکا از طریق لاتاری رو داریم.فعلا مشغول به تحصیل هستیم و اخرین مدرک ما دیپلم هست.میخواستم بدونم اگه ما با لاتاری رفتیم اونور و شهروند آمریکا شدیم میتونیم مثل ایران شاگردی کار های آزاد رو انجام بدیم یا خیر؟
      اینجور که من از درآمد کارگر فهمیدم کمش سی هزار دلار و حداکثرش پنجاه هزار دلار در سال هست.با توجه به شاخص هایی که شما دادین ما دو نفر اونجا میتونیم سالی بین شصت هزار دلار تا صد هزار دلار درآمد داشته باشیم.فقط میمونه اینکه آیا ما میتونیم مثل ایران اونجا شاگردی کار های آزاد (مثل ارماتوربندی) رو انجام بدیم یا نه؟؟ ممنون میشم اگه جواب بدین?

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        دوست عزیز در حال حاضر ما در خصوص لاتاری و مهاجرت به آمریکا با سیاست های فعلی اقدامی نداریم.

      2. محمد گفت:

        سلام.. میتونیم باهم حرف بزنیم درمورد سفر به امریکا؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بله میتونید با شماره 91003232 تماس حاصل فرمائید

  79. هادی گفت:

    سلام،،من دکترای شیمی دارم و برای مهاجرت به استرالیا یا نیوزلندمیخوام اقدام کنم،باتوجه به اینکه همسرو دوفرزندزیر۱۵سال دارم،لطفا راهنماییم کنید که چه جوری اقدام کنم وآیامیتونم کاری مطابق با رشته ام پیداکنم؟؟،مدرک زبان msrt دارم.وحداقل پس اندازی که باید داشته باشم چنددلارهست؟

    1. داوری گفت:

      سلام دوست عزیز
      امتیازبندی های ویزاهای کاری استرالیا یا نیوزلند رو محاسبه کردید؟
      بهتون پیشنهاد میکنم ابتدا مقاله شرایط ویزای 491 استرالیا و ویزای کاری نیوزلند رو مطالعه بفرمائید

  80. محسن گفت:

    سلام من 22 سالم هستش . مهندس شبکه های کامپیوتری و امنیت هستم . قصد مهاجرت به امریکا رو دارم . از طریق ویزای کاری اقدام کردم منتظر جواب هستم از طرف چند تا شرکت برای کار .
    اونطور که براورد کردم میتونم بین 90 تا 140 هزار تا سالی در امد داشته باشم . به نظرتون با توجه به این شرایط که ما باید از صفر شروع کنیم تو امریکا .
    بهترین شهر به نظرتون کجاست ؟ و اینکه ایا تو امریکا میشه علاوه بر کار تو شرکت ها ، ساعات ازاد خودمون رو به صورت پروژه ای تو شرکت های مختلف کار کنیم ؟ یعنی علاوه بر در امد ثابت از شرکت ، در امد دیگه ای هم داشته باشیم ؟

    1. داوری گفت:

      درود بر شما
      دوست عزیز در حال حاضر امکان اخذ ویزای کاری امریکا برای اتباع ایرانی وجود نداره
      شما اول باید مشاوره کنید تا ببینید کدام کشور شرایط اخذ ویزا و مهاجرت رو دارید بعد برای ادامه مسیر برنامه ریزی کنید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما در مجموعه تماس بگیرید

  81. علی گفت:

    شما خودتون آمریکا زندگی می کنید بنده قصد سفر و ادامه تحصیل در داخل آمریکا را دارم.میتوانید کمکم کنید؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما چند سالتونه؟ برای چه مقطعی؟ چه مدرک زبانی دارید؟ معدلتون چنده؟

  82. Saeed گفت:

    قیمت ها اینجا ایالت به ایالت خیلی متغیرتر از اینیه که شما نوشتین

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام ممنونم از اطلاع رسانیتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *