هزینه زندگی

هزینه زندگی در امارات

هزینه زندگی در امارات

هزینه زندگی در امارات از رایج ترین سوالاتی است که برای علاقه مندان به این کشور مطرح میشود. امارات از کشورهای لوکس و سرشناس دنیا به شمار میرود. با شهرهای مجهز و با امکاناتی تکرار نشدنی همواره در ردیف کشورهایی است که برای اقامت و سفر در ردیف کشورهای ایده آل قرار دارند. سالانه میلیون ها مسافر برای گردشگری و اقامت به این کشور مراجه می کنند. همواره پیشرفت های محسوس این کشور عربی سبب شده است که این کشور در ردیف کشورهای ایده ال برای زندگی برای بسیاری از افراد به شمار آید.

در مورد فرهنگ این کشور می توان گفت کشور امارات کشوری عربی زبان است و دین این کشور اسلام می باشد و همین امر سبب شده است که قانون حاکم در این کشور قوانین اسلامی باشد. شایان ذکر است که حضور توریست ها و گردشگران در این کشور تا حد بسیاری از فرهنگ اسلامی این کشور کاسته است اما باز هم درمیان بومیان این منطقه فرهنگ اسلامی جریان دارد.

این کشور کشوری لوکس و مدرن شناخته شده است.همین امر سبب شده هزینه های زندگی در این شهر سطح بالایی داشته باشد. ناگفته نماند که با وجود بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور و حقوق و مزایا شاغلان این کشور نیز در سطح بالایی قرار دارد. میانگین ساعت کاری در این کشور در حدود هفته ای 48 ساعت می باشد هرچند که ساعت کار امری است که ارتباط مستقیم با شرایط کارفرما دارد. همین شرایط کاری ایده ال نیز از دلایلی است که سبب شده همه ساله افراد زیادی این کشور را برای کار انتخاب کنند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله راجع به هزینه زندگی در امارات توضیحاتی ارائه می دهد.

میزان هزینه زندگی در امارات در 2024

برای افراد خارج از این کشور می توان گفت هزینه زندگی در این کشور زیاد است اما اگر در همین کشور به کار بپردازید هزینه های شما به نسبت درآمدتان ایده آل خواهد بود. هزینه زندگی در امارات در شامل هزینه هایی از قبیل هزینه خوراک و مسکن و حمل ونقل را شامل می شود که مجموعا در سال 2024 ماهانه با توجه به سبک زندگی فرد بین 800$ تا 1300$ (دلار آمریکا) می باشد که باید هزینه اجاره مسکن را نیز به آن اضافه کرد. هزینه اقامت در دبی را در لینک فوق بخوانید.

حمل و نقل بخشی از هزینه زندگی در امارات

حمل و نقل بخشی از هزینه زندگی در امارات

همان طور که گفته شد امارات کشوری لوکس و مدرن است. به علت این سطح پیشرفت در این کشور استفاده از وسایل نقلیه عمومی در این کشور نیز می تواند به اندازه استفاده از وسایل حمل و نقل خصوصی برای وی آسایش فراهم کند. پس با انتخاب وسایل نقلیه عمومی علاوه بر رفاه تا حد بسیاری در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

پارامتر هزینهمیزان هزینه (درهم امارات)
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)5.00AED
حمل و نقل ماهانه (قیمت معمول)230.00AED
شروع تاکسی (تعرفه عادی)12.00AED
تاکسی یک کیلومتر (تعرفه عادی)2.00AED

قیمت کالاهای اساسی در امارات

یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، هزینه ای است که هر فرد برای تهیه کالاهای اساسی باید پرداخت کند. این مبالغ در حقیقت بخشی از هزینه های زندگی در امارات است که فرد هر روز برای تامین مایحتاج خود با آن روبرو می شود. در جدول زیر بخشی از این هزینه ها مورد بررسی قرار گرفته است.

پارامتر هزینه میزان هزینه (درهم امارات)
یک لیتر شیر5.80 AED
قرص نان 500 گرمی4.54 AED
یک کیلوگرم برنج6.88 AED
12 عدد تخم مرغ9.29 AED
یک کیلوگرم پنیر محلی34.22 AED
یک کیلوگرم مرغ24.26 AED
یک کیلوگرم گوشت گوساله36.5 AED
متوسط قیمت انواع میوه های فصل4.5 AED
یک سر کاهو5.92 AED

هزینه های مسکن در امارات در 2024

هزینه مسکن در هر ناحیه از این کشور با سایر نقاط تفاوت بالایی دارد با توجه به شهر محل زندگی شما و همین طور نوع ساختمان مورد اقامت نیاز به پرداخت هزینه های متفاوتی دارید. همین طور میزان نزدیکی به مرکز شهر و مراکز معتبر این کشور هزینه مسکن متفاوت خواهد بود در ادامه هزینه ماهانه اجاره آپارتمان در سال 2024 را مشاهده می کنید.

پارامتر هزینه میزان هزینه (درهم امارات)
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر4510AED
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز3010AED
آپارتمان (3 اتاق خواب) در مرکز شهر8405AED
آپارتمان (3 اتاق خواب) خارج از مرکز5850AED

گرانترین و ارزانترین شهرهای امارات در 2024

ضریب قیمت یا Cost Index شاخصی است که بر مبنای آن، گران ترین و ارزانترین شهرهای یک کشور به لحاظ هزینه زندگی مشخص می شود. شهرهای گران امارات به ترتیب، دبی، ابوظبی و شارجه می باشند. درحالیکه شهرهای ارزان امارات به ترتیب عبارتند از راس الخیمه، عجمان و فجیره. در جدول زیر، رتبه بندی هزینه زندگی در شهرهای برتر امارات را در 2024 مشاهده می نمایید:

رتبه بندیشهرضریب قیمت
1دبی183
2ابو ظبی177
3شارجه129

در مقاله فوق تلاش کردیم با بررسی هزینه زندگی در امارات شما را با هزینه های زندگی و مهاجرت به امارات آشنا سازیم در صورت وجود هرگونه سوال در این حوزه می توانید با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید.

4.5/5 - (12 امتیاز)

13 دیدگاه برای “هزینه زندگی در امارات

  1. مهدی گفت:

    امارات کشوری لوکس است اما تحت هیچ شرایطی اقامت دائمی نمی ده بوده کسانی که جوان بودن رفتن اوجا الان نوه هاشون در شرف ازدواجند هنوز اقامت دائم ندارند

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله متاسفانه همینطوره

  2. ارشاد گفت:

    این کشور بیست سال هم بمونی بهت اقامت دائم نمی ده برای چی بری اینجا خب میری کانادا یا استرالیا یا اروپا

  3. صبا صابری گفت:

    سلام

    لطفا در مورد ویزای کاری در امارت توضیح دهید.
    ممنون از مطالب خوبتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا مقاله ویزای کاری امارات رو مطمالعه نمایید

  4. امیرحسین گفت:

    مقاله خیلی خوب و مفیدی بود.

  5. سهرابى گفت:

    اين كشور پاسپورت به خارجى ها نميده

  6. علی دهقانی زاده گفت:

    هزینه زندگی در امارات در قیاس با درآمدی که به طور میانگین درمیارن چه نسبتی داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      هزینه زندگی در این کشور به اندازه درآمد در اون بالاست اما بسته به کار و توان و تخصص شما این درآمد میتونه بیشتر و بیشتر بشه

  7. قراری گفت:

    سلام. آیا امارات ویزای طلایی برای سرمایه گذاران اعطا میکنه ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      ویزای طلایی منظورتون چیه؟ این کشور هیچ وقت به شما اقامت دائم یا پاسپورت نمیده

  8. ali ram گفت:

    بابت مطلب جالبتون در مورد هزینه زندگی در امارات تشکر می کنم اگه امکانش هست در مورد کار در امارات هم مطلب بذارید

    1. داوری گفت:

      سلام
      لطفا کار در امارات رو مطالعه نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *