هزینه زندگی

هزینه زندگی در قطر

هزینه زندگی در قطر

قطر به عنوان یکی از کشورهای حاشیه خلیج فارس پیشرفت فراوانی کرده و هزینه زندگی در قطر از موضوعاتیست که علاقه مندان زیادی در طلب آن هستند. چراکه طی دهه گذشته با پیشرفت های اقتصادی فراوانی که این کشور داشته بسیاری از افراد مجذوب رشد اقتصادی و آینده روشن این کشور شده و قصد دارند بدانند هزینه های زندگی در این کشور به چه صورت است و آیا امکان زندگی در قطر با نرخ هزینه هایی که دارد انجام پذیر است یا خیر.

  • آیا زندگی در قطر گران است؟
  • چگونه می توان هزینه زندگی در قطر را تامین کرد؟
  • مخارج زندگی خانوادگی در قطر چه مقدار است؟
  • هزینه های مربوط به خرید کالاهای مختلف در قطر چه مقدار است؟
  • درآمد نیروی کار در قطر چگونه است؟

مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله به طور دقیق جدید ترین نرخ هزینه های مهم زندگی در قطر را ارائه می کند و امیدواریم با خواندن این مقاله بتوانید تصمیم خود را در خصوص مهاجرت به قطر یا مهاجرت به سایر کشورها را اخذ نمایید. چنانچه نیاز مند اطلاعات بیشتر در خصوص مهاجرت به قطر بودید میتوانید سایر مقالات موجود در سایت های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را نیز مطالعه کنید.

در مورد کشور قطر

کشور قطر یکی از کشورهای کوچک حاشیه خلیج فارس است که با توجه به مساحت بسیار کم خود به عنوان غنی ترین کشور جهان از لحاظ منابع به شمار می آید. در سال های اخیر افراد زیادی متقاضی مهاجرت به این کشور شدند و روز به روز برتعداد این افراد افزوده میشود. هم اکنون مناسبات دیپلماتیک این کشور با ایران بسیار مناسب بوده و روابط دوستانه ای حاکم است اما به دلیل جنجال های سیاسی اخیر، قطر رابطه خوبی با عربستان سعودی و امارات متحده عربی ندارد. پایتخت این کشور شهر دوحه می باشد. بسیاری از افرادی که در حال حاضر به دنبال و جستجوی کار در حوزه خلیج فارس میباشند کشورهایی نظیر عمان و قطر را انتخاب میکنند. برای آگاهی از قوانین ویزای کار عمان و ویزای کاری قطر به مقاله های مورد نظر رفته و این مقالات را به صورت کامل مطالعه بفرمائید.


قطر از جمله کشورهایی است که بالاترین میزان تولید ناخالص داخلی را در سرتاسر جهان دارند و این باعث می شود که همه ساکنان از یک سطح بالایی از زندگی بهره مند شوند. با توجه به بستر های فوق العاده مناسب در قطر امروزه صفی از سرمایه گذارانی تشکیل شده که آماده واریز سرمایه خود به قطر و شروع تجارت می باشند. این روند تا جایی ادامه پیدا می کند که طبق آمارهای غیر رسمی حدود 70% تا 80 % جمعیت کنونی قطر افراد مهاجری هستند که همگی در سطح بالایی از رفاه و سرمایه قرار دارند. حال با کسب اطلاعاتی در مورد کشور قطر در ادامه این مقاله به صورت تخصصی هزینه های زندگی در این کشور را بررسی میکنیم.

مشاغل مورد نیاز قطر

مشاغل مورد نیاز قطر و مشاغلی که قطر نیاز به نیروی کار دارد:

  • نیروی عمرانی (ساختمانی)
  • بازاریابی فروش
  • نیروی خدماتی هتلداری
  • روابط عمومی
  • آشپز
  • املاک و مستغلات
  • فن آوری اطلاعات
  • تبلیغات
  • حسابداری و بانکداری

میزان هزینه زندگی در قطر

هزینه زندگی و اقامت در قطر در 2024

قیمت اجاره مسکن در قطر بستگی به نوع ملک و محل آن دارد. اکثر مهاجران در قطر در دوحه مستقر هستند و تصمیم می گیرند که در یک منطقه بر اساس موجود بودن فروشگاه ها و نزدیکی به محل کار یا مدرسه فرزندانشان مسکنی را تهیه کنند. مناطق مختلف دوحه به ساختمان ها و معماری و میزان لوکس بودن آن بستگی دارد و موارد متفاوتی دارد اما هیچ محله ای در قطر بد یا ناامن نیست.

در قطر یکی از حقوق مهاجرین شامل کمک هزینه مسکن است که یا به صورت ماهیانه پرداخت می شود و یا یک مبلغ وام یک باره پرداخت میگردد، دیگر کمک هزینه ها و وام های بانکی در قطر ممکن است شامل هزینه حمل و نقل شود، همچنین هزینه های مربوط به مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک در قطر بسیار گران است. همچنین هزینه های خوراک و مواد غذایی نیز در قطر بسیار سنگین است چرا که این اقلام نام برده همگی از کالاهای وارداتی محسوب میشود.

نکته خاص در مورد منازل مسکونی این است که اگر قصد اجاره منازلی را دارید که ارزان تر است و در شهرهایی غیر از دوحه می باشد و ساختمانی قدیمی تر دارد حتما این نکته را هنگام اجاره مسکن مطرح نمایید که هزینه های جانبی ساختمان هزینه های تعمیرات تاسیسات و حتی هزینه های مصرفی ساختمان چگونه است و به عهده چه شخصی می باشد. چرا که این موضوع در قطر قانون خاصی ندارد و بسته به نوع توافق میان صاحب خانه و مستاجر می باشد.

میزان هزینه زندگی در قطر 2024

در این قسمت از مقاله لیستی از تمامی قیمت اقلام کالاها در قطر را رائه میدهیم. این لیست میانگینی از قیمت های کالاها میباشد و میتوانید با خواندن و بررسی این لیست هزینه زندگی در قطر را به وضوح برای خود مشخص نمایید. لازم به ذکر است هزینه ها در قطر با واحد پولی ریال معامله میوند. برای پی بردن به میزان دقیق ریال باید از سایت های صرافی میزان نرخ ریال روز را بیابید. برای محاسبه دقیق تر غالبا هزینه زندگی در قطر به دلار بیان می شود. در سال 2024 هزینه های زندگی ماهانه در قطر بین 1300$ تا 2200$ (دلار آمریکا) برای یک نفر است. پس نمی توان قطر را جزو کشورهای ارزان قلمداد نمود.

هزینه تحصیل در مدارس قطر

تحصیل در مدارس دولتی قطر برای شهروندان بومی و محلی این کشور بصورت رایگان است اما اتباع خارجی می­ باید جهت تحصیل در مدارس این کشور شهریه پرداخت نمایند. ناگفته نماند اگرچه افراد خارجی برای تحصیل در قطر باید هزینه هایی را پرداخت نمایند اما آنان می­ توانند از کیفیت و استانداردهای بسیار مناسب آموزش بهره­ مند گردند، همچنین تحصیل در مدارس مختلف قطر با یکدیگر متفاوت است بگونه ای که والدین برای تحصیل فرزندانشان در مدارس آمریکایی 70000 ریال و در مدارس انگلیسی 55000 تا 65000 ریال بصورت سالانه پرداخت نمایند. ناگفته نماند در قطر مدارسی از کشورهای فیلیپین، پاکستان و هند نیز وجود دارد که تحصیل در این مدارس در مقایسه با مدارس آمریکایی و انگلیسی بسیار ارزان تر است.

دانشجویان در قطر اجازه کار دانشجویی نخواهند داشت و این مسئله ای است که باید پیش از مهاجرت به آن توجه داشته باشند چراکه در این صورت پرداخت کلیه شهریه دانشگاه و هزینه زندگی در این کشور برعهده دانشجویان خواهد بود. با توجه به بالا بودن هزینه های زندگی و تحصیل در قطر، هر دانشجو برای تحصیل در این کشور باید به بودجه بسیار بالایی دسترسی داشته باشد.

میزان هزینه زندگی و تحصیل در قطر

در قطر دانشگاه های بسیاری وجود دارد که هزینه تحصیل در آنها نیز همانند مدارس در این کشور با یکدیگر متفاوت است. در این کشور شعبه های بسیاری از دانشگاه های آمریکایی وجود دارد که کیفیت آموزشی در این دانشگاه ها همانند شعبه های مرکزی آنان در آمریکا می­ باشد. بطور متوسط هزینه های تحصیل در این دانشگاه ها را 72100 ریال قطر برای هر ترم تحصیلی تخمین زده شده است. همچنان هزینه های تحصیلی دانشجویان بسته به مقطع تحصیلی و رشته تحصیلیشان در قطر نیز متفاوت است بگونه ای که دانشجویان مقطع کارشناسی 9600 ریال در هر ترم پرداخت می­ نمایند و دانشجویان رشته مهندسی در مقطع کارشناسی ملزم به پرداخت 12000 ریال قطر و دانشجویان رشته پزشکی و دندانپزشکی در سال اول تحصیلی 60000 ریال و در سال های بعدی 90000 تا 120000 ریال می ­باید پرداخت نمایند.

هزینه زندگی در قطر را مطالعه فرمودید و مطالبی که در این مقاله خواندید در سال 2024 نگاشته شده و تمامی نرخ ها به روز رسانی شده است. چنانچه نیازمند کسب اطلاعات بیشتر بودید می توانید با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت ارتباط برقرار نمایید و پاسخ سوالات خود را از وکلای مجرب این موسسه جویا شوید.

بررسی سوالات کلیدی هزینه های زندگی در قطر

از جمله مهم ترین موضوعاتی که در این رابطه می توان مورد پرسش قرار گیرند عبارتند از:

  • آیا قطر کشوری گران قیمت برای زندگی به حساب می آید؟ از نظر هزینه های ماهانه زندگی، قطر در رتبه 15 جهان قرار دارد و در دسته کشورهای به شدت گران به حساب می آید.
  • متوسط هزینه های زندگی در این کشور برای یک فرد چقدر است؟ می توان این هزینه ها را در حدود 2000$ (دلار) در ماه دانست.
  • مهم ترین بخش های هزینه ای در قطر کدام است؟ تقریبا می توان گفت که 48% از هزینه های زندگی فرد در قطر برای اجاره مسکن صرف می شود.
4.3/5 - (13 امتیاز)

114 دیدگاه برای “هزینه زندگی در قطر

  1. تینا گفت:

    سلام برای کار در سالن های زیبایی، حقوق و مزایا ب چه صورت هست ،برای کار کوتاهی مو
    و میشه یه زندگی مرفح داشت ،

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      منظور شما از زندگی مرفه چی هست؟هرکس با توجه به شرایط خودش تعریف مشخصی داره از این موضوع.
      شما هم باید با توجه به شرایط خودتون در این زمینه جستار کنید. با این حال می شه درآمد خوبی در این کشور داشت

  2. کوثر شفیعی گفت:

    سلام .من گفتاردرمان شاخه توانبخشی هستم و همسرم ارشد برق قدرت و تخصص خط گرم داره. میتونیم ویزاس کار بگیریم برای قطر؟ و اینکه باید حتما اونجا حجاب داشته باشیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      حجاب در قطر الزامی نیست.
      شما می تونید کفیل پیدا کنید و از این طریق مهاجرت کنید به قطر

  3. نگار گفت:

    سلام من دندانپزشک هستم تاییدیه مدارک قطر و ازمون معادل سازی رو طی کردم . چطور میتونم کار پیدا کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از طریق یک کفیل خودتون رو به این کشور برسونید و بعد به جستجوی کار مشغول بشید

  4. Unknown گفت:

    سلام خسته نباشید،من ۱۸ سالم هست و ورزشکار هستم و ۲ مقام جهانی دارم،چطور میتونم برای مهاجرت اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید از طریق یک ایجنت یا وکیل با تیم هایی که در رشته شما فعالیت می کنن مذاکره کنن که شما بتونید به اون ها ملحق بشید

      1. سحر گفت:

        با سلام و خسته نباشید همسر من تریدر هستن و توی بازارهای مالی بسیار موفق هستن میخواستم ببینم واسه گرفتن ویزا واسه خودمون و پسرمون باید چه اقداماتی انجام بدیم؟؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          ایشون باید در قطر کار پیدا کنند تا بتونید از این طریق اقدام کنید

  5. mohammad reza گفت:

    سلام جناب خسته نباشین من مهندس ساخت و تولید هشتم
    خودشم cncو تراش و همه این مواردو فولم یعنی تو صنعت خوب هستم ایا تو این زمینه میشه اونجا فعالیت کرد؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در این زمینه بابد در ابتدا کفیل و کافرما داشته باشید

  6. سارا گفت:

    باسلام همسر من مهندس پتروشیمی شاغل در حفاری ایران هست با سابقه ی ۱۰ سال، چطور میتونم در شرکت نفت قطر ثبت نام کنم؟ آیا در این مورد میشه با خانواده مهاجرت کرد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در قطر نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل دارن

  7. رمضانی گفت:

    سلام
    همسر من کارشون طراحی روزنامه و مجله است و همچنین با بایننس کار می کنند. می خواستم بدونم برای مورد اول موقعیت شغلی هست؟ و برای مورد دوم منعی در قطر وجود دارد یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بررای کار باید رزومه داشته باشن و در سایت های کاریابی آفرهای مرتبط با رشته خودشون رو دنبال کنن

  8. moe گفت:

    حداقل حقوق در سال ۲۰۲۱ جهت کارگران مهاجر براى مشاغل خدماتى در قطر به ميزان ۲۷۵ دلار در ماه است که از ماه آگوست ۲۰۲۱ ببعد اجرا مى شود. اين مبلغ در گذشته ميزان آن ۲۰۶ دلار در ماه بوده. کارفرمايان در قطر موظف هستند که براى کارگران شاغل مسکن و غذا تهيه کنند و يا اينکه به ميزان 220 دلار پول نقد در ماه به فرد شاغل بپردازند.

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  9. حانیه گفت:

    سلام دوست عزیز
    همسر من به تازگی دعوتنامه کاری از قطر گرفته
    حالا سوال من اینه که اولا همراهی همسر چطوری هست
    دو اینکه شرایط حجاب توی قطر چطور هست و دیگه اینکه شرایط کاری واسه خانوما چطوریه اونجا

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      مشکلی نیست میشه درخواست ویزای همراه کرد و اینکه کشوری اسلامیه و خانم ها اگر بخوان حجاب بذارن مشکلی نخواهند داشت

  10. بهتا گفت:

    سلام من کارمند رسمی جهاد کشاورزی هستم با مدرک فوق لیسانس و همسرم دندانپزشک عمومی و دو تا بچه داریم آیا شرایط کار و زندگی در قطر رو میتونیم داشته باشیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در قطر نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت

  11. عبدالله گفت:

    سلام من پرورش دهنده مرغ گوشتی هستم آیا قطر برام کار پیدا میشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در قطر چه در این زمینه و چه در زمینه های دیگه شما بایستی کارفرما داشته باشید دوست من
      از طریق موسسات کاریابی باهاشون ارتباط بگیرید تا اگر امکانپذیر باشه برای شما دعوتنامه ارسال کنن

  12. hemn گفت:

    سلام خسته نباشد برای یه آدم که ۲۳ساله و تحصیلات تا دوم راهنمایی بدون داشتن هیچ تخصصی زندگی براش در قطر چطوری خواهد بود میشه بام اونجا اقامه بگیرم با کار کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در قطر نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت

  13. زهره داوودی گفت:

    سلام من پرستار هستم و شوهرم مهندس پزشکی،میخاستم ببینم میتونیم اونجا کار درخور و با حقوق بالا داشته باشیم یا نه؟ممنون میشم جواب بدین

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای شما که پرستار هستید ابتدا آزمون خواهد داشت و بعد از قبولی میتونید در این زمینه کار کنید
      و در مورد همسرتون هم میتونن در اونجا کار کنن. درآمد ها در قطر هم درآمدهای خوب و قابل قبولی هستند صرفا باید در ابتدا به دنبال اخذ یک دعوتنامه کاری از این کشور باشید

  14. احمد گفت:

    سلام. من مهندس ساختمان هستم و15 سال سابقه کار دارم و در ساخت وساز بودم.ایا آلمان به راحتی منو میگیره یا سخت میگیره برای من

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل رشته های فنی مهندسی بازار کار خوبی در آلمان داره بزرگوار لذا با توجه به سابقه کاری که دارید شرایط کار در آلمان براتون خوبه

  15. محمد اسدی گفت:

    بیشتر میشه گفت که جواب اکثر سوالاتی که پرسیده میشه به پیدا کردن کفیل در قطر ختم میشه که مشکل بسیاری از متقاضیان هست و راه حلی که عنوان کردید از طریق سایت های کاریابی داخل قطر هستش. قطعا هیچ شرکتی کفالت شخصی رو که تابحال ندیده و هیچ شناختی نداره را به عهده نمی گیره . سوال من این که این امکان وجود داره که به عنوان توریست یه سری به قطر بزنیم و با کسانی که از سایت پیدا کردیم ملاقات داشته باشیم؟ ویا برای حل این مشکل شما پیشنهاد بهتری داری؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      قطعا سفر توریستی به این کشور راحت تر از کشورهای اروپایی و کشورهای درجه یک انجام میشه و با این کار میتونید از بازار کار این کشور در مورد کارتون هم بهتر اطلاعات کسب کنید
      میشه گفت یکی از بهترین راه ها همین هستش

  16. نوید گفت:

    یک سوال دیگر عمان برای کار اینده بهتری دارد یا قطر،؟
    و اینکه برای‌مشاوره با شما باید هزینه پرداخت کرد ؟ اگر بله ، چقدر هزینه ی مشاوره هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      قطعا زندگی در آلمان آینده بهتری داره
      درباره هزینه مشاوره با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  17. رضا گفت:

    سلام , مقاله ای نیست که هزینه ها به ریال قطر نوشته شده باشند؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      خودتون لطفا معادل ریالیش رو محاسبه کنید

  18. امیر گفت:

    سلام وقت بخیر. اینجا نوشتید ریال قطر 38000 تومانه اما الان هر ریال قطر هزار تومنه که , چطوری از سال 98 تا الان انقدر کاهش پیدا کرده و اینکه بدون دلار و با ریال قطر میشه هزینه های اونجارو پرداخت کرد؟ خیلی ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      ریال قطر امروز که به شما پاسخ میدم 7580 تومانه اما زمان نگارش این مقاله 38000 ریال بوده نه تومان که حالا به مبلغی رسیده که خدمتتون عرض کردم و 1000 تومان نیست
      بله این امکان وجود داره

  19. اميني گفت:

    سلام
    شوهر من كارمنده
    و در قسمت حراست اداره مشغوله
    ما براي مهاجرت به قطر ابتدا تصميم داريم مرخصي شش ماهه يا يكساله بگيريم و بريم ببينيم ميتونيم اونجا زندگي كنيم يا نه
    حاي كفيل هم داريم
    اما من برام سواله در صورتي كه برگرديم امكانش هست اداره براي برگشتن به سر كار مارو اذيت كنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای برگشت شما از شرایط اداره همسرتون اطلاعی ندارم متاسفانه

  20. بدرافشان گفت:

    حقوق و وضعیت کار پزشکان متخصص چطوری هست
    من و همسرم هردو متخصص هستیم و قصد مهاجرت داریم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در این کشورها نیاز دارید که ابتدا آزمون پرومتریک رو بدید و بعد از اون کافرمایی رو پیدا کنید که برای شما نامه کفالت صادر کنه

  21. جعفرپور گفت:

    اقای داوری به نظر شما واسه همسر من قطر میتونم اقدام کنم الان ملی حفاریه و رسمیه شرکت نفته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی خودشون اونجا به کار برسن به همین خاطر ریسک وجود داره برای کشور قطر

  22. جعفرپور گفت:

    سلام شوهر من مهندس ملی حفاری وزارت نفت هستن 15سال سابقه کار دارن اگر کفیلی پیدا شود زبان انگلیسی قوی لازم داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      مدرک زبان نیاز ندارن اما به اندازه ای که گلیم خودشون رو از آب بیرون بکشن کفایت میکنه

  23. جعفرپور گفت:

    سلام شوهر من مهندس رسمی ملی حفاری وزارت نفت با 15سال سابقه کاری هستن در حال حاضر مشغولن اگر درخواست بده و کفیل پیدا بشه مدرک زبان در چه حد نیازه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نیازی به مدرک زبان ندارن و دانش زبان کفایت میکنه

      1. عطیه گفت:

        سلام وقت بخیر.من دانشجوی پرستاری هستم و متقاضی مهاجرت هستم.میتونید راهنمایی کنید کشور مقصدم رو قطر یا عمان انتخاب کنم یا کشوری مثل آلمان.چون من شنیده بودم اوضاع مالی پرستاری تو کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بهتره.دوم اینکه برای مهاجرت قطر آزمون آیلتس نیازه؟و این که نوشتن مقاله و پروپوزال تو دوران دانشجویی می‌تونه تو رزومه من موثر باشه؟و اینکه میشه چند کاریابی رو برای پیدا کردن کفیل معرفی کنید؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          خب طبیعیه که کشور ی مثل آلمان رو نمیشه با قطر و عمان مقایسه کرد و بین این سه قطعا آلمان شرایط بسیار ایده آل تری داره
          لطفا مقاله کاریابی در آلمان رو مطالعه نمایید

  24. H گفت:

    سلام. مهندس الکترونیک هستم. تخصصم تعمیرات بردهای الکترونیک و الکترونیک صنعتی هست. چنین تخصصی نیاز دارن؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد تخصصی که دارید نمیدونم اما برای کار در این کشور نیاز به کفیل و کارفرما خواهید داشت

  25. معین گفت:

    با سلام
    در صحبت هاتون دائما حرف از کفیل می زنید ( رضایت کارفرما )
    خوب دوستان چجوری و از چه طریقی بایستی اقدام به پیدا نمودن کار نمایند که کفیل داشته باشند .

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      این طبیعیه که وقتی راجع به یک مطلب بارها سوال میشه بارها هم پاسخ یکسانی دریافت میکنید
      در رابطه با کفیل که همون کارفرمای شما خواهد بود ابتدا باید از طریق سایت های کاریابی یا آشنا برای اخذ قرارداد کاری اقدام کنید
      ابتدا سایت های کاریابی رو چک کنید

  26. سارا گفت:

    سلام.

    من و دوستم پرستار هستیم.تصیمیم مهاجرت به قطر رو داریم.چندبار خوندم که فرموده بودید کشورهای بهتری هم هست مثل آلمان.میشه لطفا بیشتر اطلاعات بدید که بدونم حالا که قصد مهاجرت رو داریم برای کدوم کشور هدف داشته باشیم و اینکه چقدر زمان میبره؟دو نفر از همکارانم برای آلمان اقدام کردن اما دو سال هست که کاری از پیش نبردند.

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در هر کشوری در حال حاضر بایستی مدارکتون رو معادلسازی کنید که در مورد کار پرستاری در سوئد، کار پرستاری در دانمارک و بازار کار رشته پرستاری در آلمان نظرم مثبته. در مورد دوستانتون چون شررایطشون رو نمیدونم نمیتونم نظر بدم اما آلمان کشور خوبی برای کار پرستاران محسوب میشه

    2. محمد اسدی گفت:

      دوست منم رفته آلمان میگه تا زبان آلمانی را کامل یاد نگیرید اجازه هیچ فعالیتی را نمیدند. از صبح تا غروب میره کلاس زبان چند تا دوره پشت سر هم داره که آزمون میگیرند. خلاصه یکی دو سالی علاف هست

      1. داوری گفت:

        سلام
        بله زبان آلمانی خیلی مهمه اما همین فردی که از نظر شما علافه با تلاشی که میکنه چند وقت دیگه در کشور آلمان زندگی میکنه. شما هم اگر قصد مهاجرت دارید باید براش زحمت بکشید

  27. محمود گفت:

    سلام. من مربی بین المللی یک رشته ورزشی راکتی هستم، آیا امکان کاریابی و جذب در رشته های ورزشی در قطر وجود دارد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمیکنه متاسفانه

  28. ایمان گفت:

    سلام وقت بخیر
    بنده اتش نشان هستم در تهران ۷ سال سابقه رسمی
    آیا در قطر نیاز به نیروی اتش نشانی دارند ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      موسسه سفیران خدماتی در خصوص کاریابی ارائه نمیکنه متاسفانه

  29. كامبيز گفت:

    سلام. براي كار در قطر محدوديت سني وجود داره؟
    سطح زبان چقدر مهم هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      خیر محدودیت وجود نداره و زبان در حدی ک بتونید مکالمه کنید کفایت می کنه

  30. شهرام گفت:

    سلام وقت بخیر میخواستم بپرسم بپرسم برای صنف جواهر ،جواهرساز و جواهر نگاری ایا امکان اشتغال در قطر وجود داره؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      در قطر بایستی یک دعوتنامه کاری و کفیل داشته باشید
      اما کشور آلمان نیاز به شغل شما داره و در مقاله کار در آلمان با مدرک دیپلمرو مطالعه نمایید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  31. فرشاد گفت:

    سلام جسارتا حقوق ماهیانه پرستار در قطر به پول ایران چقدر است؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      در مورد حقوق و درآمد در مقاله حقوق ماهیانه کار در قطر مفصل صحبت شده که پیشنهاد میکنم به این مقاله مراچعه کنید

  32. شیرین گفت:

    سلام وقت شما بخیر
    من متخصص چشم هستم و قصد مهاجرت به قطر دارم. همسرم هم میتونن همراه من بیان و بعد اونجا کار پیدا کنن؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      برای کار در قطر نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.

  33. سعید گفت:

    منظورتون از کفیل چیه چه کسی نیاز به کفیل داره افراد متاهل با مجرد یا اصلا ربطی نداره و برا کار باید کفیل داشته باشی و این کفیل رو کی مشخص میکنه و اینکه از قطر باید باشه ؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هر شخصی قصد اقامت در این کشور رو داشته باشه کفیل میخواد
      کفیل شخصیه که مسئولیت اقامت شما رو در این کشور به عهده می گیره و برای شما نامه کفالت صادر میشه
      این کفیل همون کارفرماییه که برای شما قرارداد کاری مینویسه

  34. مرتضی گفت:

    سلام. من دکترای میکروبیولوژی و سابقه کار در آزمایشگاه های R&D و QC شرکت های داروسازی دارم. کشور قطر برای من بهتر است یا عمان؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      تفاوتی نمیکنه برای کار در هر دو کشور نیاز به کارفرما و کفیل خواهید داشت

      1. مهدیس گفت:

        سلام
        وقتتون بخیر
        من داروساز هستم.
        میخواستم بدونم درآمد داروساز نسبت به هزینه های زندگی در قطر چطور هست؟میشه راحت زندگی کرد و پس انداز هم کرد یا زندگی مثل ایران دشوار خواهد بود و نا امیدکننده

        1. داوری گفت:

          سلام
          میشه با حقوقی که در این کشور میگیرید زندگی و تحصیل کنید

  35. رضا گفت:

    سلام برای پرستاری در قطر بهتره یا در عمان کدوم کشور حوزه ی خلیج فارس رو پیشنهاد میکنید

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هر دو کشور تقریبا شرای یکسانی دارن
      لطفا مقاله بازار کار رشته پرستاری در قطر و بازار کار رشته پرستاری در عمان رو مطالعه فرمائید

  36. حامد گفت:

    ۸ سال سابقه در شرکت نفت دارم،قبل ها برای قطر راه خیلی باز بوده شنیدم،الان کار تو حوزه نفت و گاز رشته مکانیک به چه صورت هست،شما چه خدماتی به من میتونید بدید

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      میتونیم برای شما اقامت قطر رو دریافت کنیم همچنین برای کشورهای درجه یک دیگه هم اقدام داریم
      لطفا مقاله های کار در قطر و کار در آلمان و کار در اتریش رو مطالعه بفرمائید

  37. Fati گفت:

    سلام میگم امکانش هست من ایرانی قطر معلم بشم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بستگی به توانمندی شما داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  38. مهربان گفت:

    سلام من و همسرم کارشناس بیهوشی هستیم درحال حاضر هم مشغول کار هستیم.اما قصد داریم واسه قطر یا عمان اقدام کنیم.لطفا راهنمایی بفرمایید.ویزای کار بالای ۳ماه هم دارن؟هزینه هاچطوریه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      کشور عمان اقامت 2 ساله میده اما باید تمدید بشه
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  39. شادان گفت:

    سلام و وقت بخیر
    بنده کارشناسی جهانگردی دارم و شیش سال هست که به این کار مشغولم میخواستم بدونم اوضاع کار در صنعت گردشگری قطر چطور هست ؟!

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما ه بخیر
      وضعیت کار در صنعت گردشگری در کشور قطر خوبه و آینده خوبی داره چون جام جهانی رو هم پیش رو داره
      البته منظورم برای بعد از کرونا خواهد بود

      1. محمد حسین گفت:

        من برای کار غواصی صنعتی میخام به قطر بیام امکان مهاجرت هست؟؟
        و شرایط کار غواصی صنعتی در قطر چطوره و درخاستی براش هست؟

        1. داوری گفت:

          سلام و عرض ادب
          بله امکان مهاجرت به قطر وجود داره
          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  40. محمدحسین آشوری زاده گفت:

    میخام ب قطر بیام برای تست فوتبال بازی خوبی دارم تو بندر عباس نامی هَم میخام بدونم چ هزینه ای باید کنم یا اینکه شانسی دارم تو قطر ب جایی برسم کلن تو این چیزا خیلی کمک میخام چون خیلی زحمت کشیدم تا ی پول کمی جمع کردم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      هزینه زندگی در کشورهای حوزه خلیج فارس کم نیست
      برای کار در قطر نیاز به دعوتنامه کاری و کفیل خواهید داشت.
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  41. مهدی گفت:

    سلام وقت بخیر من دبیر هستم رشتم ادبیات عربی هست و فارغ التحصیل کارشناسی ارشد از دانشگاه دولتی هستم. شانس اقامت در قطر و کاریابی رو دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای کار در قطر ابتدا یک کارفرما باید داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما تماس بگیرید

  42. Tooran گفت:

    سلام
    ببخشيد امكان پس انداز در قطر وجود دارد؟
    من مدرك beauty از انگلستان دارم و همين طوري سرچ كردم متوجه شدم منزل، رفت و آمد، ويزا و حتي پول بايط را خودشون تقبل ميكنند با اين وجود آيا امكان پس انداز وجود دارد يا خير؟
    با تشكر

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای اینکه بتونید کار کنید نیاز به کفیل دارید
      که در این صورت معمولا درآمد شما کفاف پس انداز رو هم خواهد کرد

  43. لاولی گفت:

    سلام من مهندسی کامپیوتر میخونم تقریبا داره تموم میشه برای من کار مناسبی هست و حداقل دستمزد میتونه برای من چقد باشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما میتونیم برای شما اقامت قطر رو دریافت کنیم اما کاریابی بر عهده خود فرد متقاضی مهاجرت خواهد بود

  44. سالار گفت:

    سلام خسته نباشید من با دارا بودن شغل ارایشگری میتونم درقطر شانسی برای کار وزندگی داشته باشم

    1. داوری گفت:

      درود بر شما
      موسسه سفیران امکان اخذ اقامت قطر رو برای شما داره
      اما کشورهای بهتری هم هستن که شما امکان مهاجرت به اونها رو داشته باشید مثل کشور آلمان

  45. محمد گفت:

    سلام برای کار خیاطی یا تولیدی هم در قطر میشود مشغول به کار شد؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      موسسه سفیران برای شما اقامت میگیره اما به کار رسیدن به عهده شماست
      باید در این زمینه تحقیق بفرمائید

  46. محمدرضا گفت:

    سلام مهندس عمران هستم، من پذیرشم رو از دانشگاه tum مونیخ برای مستر گرفتم و راهی هستم ، میخواستم بدونم شما چقدر طول میکشد تا برای من در دوحه کفیل پیدا کنید؟ اگر میشود زود تر جواب بدهید.

    آیلتس ۶٫۵ دارم
    و b1 آلمانی

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله و برای اخذ ویزای کار قطر و عمان در ابتدا باید کفیل داشته باشید و ویزای جستجوی کار قطر و عمان بگیرید که بهتر یا به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید ما برای شما کفیل میگیریم

  47. رشیدسلطانی گفت:

    من عرب هستم و به زبان عربی مسلط هستم ولی مدرک تحصیلی و حرفه خاصی ندارم بجز اینکه پرونده ورزشی خوبی دارم چون تقریبا۱۵سال فوتبالیست بودم و درهیئت فوتبال دبی نیز پرونده فوتبالی دارم … امکانش هست ک دریکی از تیم های فوتبال قطر قبول بشم و بتونم اقامت بگیرم؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با توجه به رزومتون بله فقط باید شروع به مکاتبه با تیم های قطری کنید

  48. مسعود گفت:

    سلام خسته نباشید عالیه اطلاعات

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ممنونم از حسن نیت شما

  49. محسن گفت:

    سلام من مدرک طلا سازی دارم کار مناسب هست برای من؟ مدرک تاتو هم دارم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله و برای اخذ ویزای کار قطر و عمان در ابتدا باید کفیل داشته باشید و ویزای جستجوی کار قطر و عمان بگیرید که بهتر یا به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید ما برای شما کفیل میگیریم

  50. صادق گفت:

    سلام من EMT – B هستم
    میخواستم بدونم برای مهاجرت به کشور قطر ، چه پیش نیاز هایی براورد شده ؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بله و برای اخذ ویزای کار قطر و عمان در ابتدا باید کفیل داشته باشید و ویزای جستجوی کار قطر و عمان بگیرید که بهتر یا به زبان عربی یا انگلیسی مسلط باشید ما برای شما کفیل میگیریم

  51. Hani گفت:

    سلام من پزشک متخصص زنان هستم
    می خواستم بدونم در صورت مهاجرت خانه و ماشین در اختیار من قرار خواهد گرفت؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما این بستگی به بیمارستانی داره که اقدام به کار میکنید

  52. حسین گفت:

    با سلام ممنون از مقال تون ولی حقیقتا متوجه هزینه ها نشدم

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما ممنونم از شما میتونید در اینترنت سرچ کنید cost of living in qatar هزینه های به روز شده میاره براتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *