هزینه زندگی

هزینه زندگی در مالزی

هزینه زندگی در مالزی

هزینه زندگی در مالزی به عنوان یکی از سوال برانگیزترین موضوعات برای ایرانیان محسوب می شود چرا که مالزی یکی از کشورهای شرق آسیا است که طی سالهای گذشته مورد اقبال خیل عظیمی از گردشگران یا حتی علاقه مندان به مهاجرت قرار گرفته است. هم اکنون افراد زیادی قصد مهاجرت به این کشور را دارند و میخواهند بدانند هزینه های زندگی در این کشور چگونه است و با توجه به امکانات موجود رفاهی در این کشور یک تصمیم نهایی در مورد مهاجرت به مالزی اتخاذ نمایند.

  • هزینه خورد و خوراک در مالزی برای یک خارجی چقدر است؟
  • گران ترین شهرهای مالزی کدامند؟
  • آیا می توان زندگی سطح بالایی در مالزی برای خود رقم زد؟
  • هزینه تحصیل در مالزی چقدر است؟
  • مالزی کشور خوبی جهت مهاجرت محسوب میشود؟

همچنین در سایت های موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد مهاجرت به مالزی، سرمایه گذاری در مالزی و تحصیل در مالزی نیز اطلاعاتی برای علاقه مندان به مهاجرت قرار گرفته که در صورتی که نسبت به این کشور قصد کسب اطلاعات دارید پیشنهاد میکنیم مطالب دیگر این سایت ها را نیز مطالعه نمایید.

واحد پولی مالزی

کشور مالزی دارای واحد پول مجزایی می باشد. واحد پول این کشور رینگیت است. این واحد پولی به اختصار RM نمایش داده می شود. تمام هزینه ها، معاملات و داد ستدها و حتی نقل و انتقالات و سپرده های بانکی در این کشور با رینگیت نمایش داده می شود.


شرایط و هزینه زندگی در مالزی

افراد زیادی تنها برای لذت بردن و سپری نمودن اوقات فراغت خود به کشور مالزی سفر می ­نمایند. بطوریکه سالانه افراد زیادی با استفاده از طرح خانه دوم من، قصد خرید ملک در این کشور را می­ نمایند. این دسته از افراد تنها با شرکت در برنامه فوق اجازه خرید ملک در مالزی را خواهند داشت. همانطور که بیان نمودیم در مالزی افراد با نژادهای مختلفی در کنار یکدیگر زندگی می­ کنند و مردم با زبان های مختلفی با یکدیگر صحبت می ­کنند. با توجه به اینکه کشور مالزی مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران خارجی قرار گرفته است، اکثر مردم در این کشور به زبان انگلیسی مهارت دارند.

اطلاعات بیشتر در باب برترین هتل های مالزی

از مهمترین ملزومات اخذ ویزای کاری مالزی دریافت دعوتنامه کار است. بهترین راه برای اخذ این دعوتنامه این است که افراد از طریق شرکت های بین المللی که در کشور مبدأ خود نیز وجود دارند، درخواست انجام کار خود را به شرکت های در حال فعالیت در کشور مالزی ارسال نمایند. از دیگر راه های جستجوی کار در مالزی مراجعه به سایت LINKDIN می­ باشد. اولویت استخدام در مالزی با شهروندان مالزیایی است و از طرفی چون اکثر مردم این کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند، افرادی که دارای تحصیلات دانشگاهی نیستند از شانس کمتری برای یافتن کار در این کشور برخوردار خواهند بود.

شرایط و هزینه زندگی در مالزی

هزینه مواد غذایی جهت زندگی در مالزی

هزینه مواد غذایی در مالزی به شرح جدول ذیل است:

اقلامهزینه ها (یورو)
وعده های غذایی، رستوران ارزان€2.34
سه وعده غذا برای 2 نفر، رستوران متوسط€19.49
کاپوچینو€2.29
نوشابه کوکا یا پپسی (بطری 0.33 لیتر)€0.64
(آب (0.33 لیتر بطری€0.37
شیر (1 لیتری)€1.40
نان سفید تازه (500 گرم)€0.65
برنج سفید (یک کیلوگرم)€1.04

به طور کل خرید ملزومات روزانه و مواد غذایی در مالزی مشکل نیست چون منطقه بندر سانوای پر از مراکزی است که معمولا شامل یک فروشگاه بزرگ مواد غذایی مانند Tesco یا Carrefour هستند و فروشگاه های کوچک یا سوپر مارکت ها هم نیز در همه جا هستند.

هزینه حمل و نقل جهت زندگی در مالزی

مهاجران و شهروندان مالزیایی همچنین دارای گزینه های سرگرمی بسیاری در کوالالامپور و بندر سانوای هستند. خوشبختانه با حمل و نقل عمومی خوب و ارزان قیمت، در هر جا از مالزی که قصد داشته باشید می توانید بروید. مسیرهای وسایل حمل و نقل عمومی در اکثر نقاط شهر یافت می شوند یا میتوان با هزینه های کمتر از آنها استفاده کرد. گرچه سیستم حمل و نقلی در مالزی به انداره سایر کشورهای شرق آسیا پیشرفته نیست اما با توجه به جمعیت 30 میلیونی این کشور پاسخ گوی شهروندان می باشد.

نوع حمل و نقلهزینه (یورو)
بلیط یک طرفه (حمل و نقل محلی)€0.59
گذر ماهانه (بلیط کارت های شارژی)€9.74
شروع تاکسی (تعرفه عادی)€88

هزینه تحصیل در مالزی

متقاضیان باید به این نکته توجه کنند که تنها در صورتی که حمایت کننده مالی خوبی دارند و می توانند تمام هزینه های یک سال تحصیلی را تامین کنند برای مهاجرت اقدام کنند. در کشور مالزی دانشجویان اجازه کار ندارند و باید تمام هزینه ها را از ایران تامین کنند.

هزینه های تحصیل در مالزی در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

  • تحصیل در مقطع کارشناسی به همراه خوابگاه 12000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد.
  • تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به همراه خوابگاه 7000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد.
  • تحصیل در مقطع دکتری به همراه خوابگاه 7000$ (دلار آمریکا) در سال می باشد.

سبک زندگی در مالزی در 2024

به طور کلی در مورد مالزی می توان گفت با درک روش زندگی محلی صحیح در مالزی، می توانید بخشی از هزینه های ماهانه خود را حتی بیشتر کاهش دهید. در فروشگاه های مواد غذایی و حتی در رستوران ها، مواد غذایی غربی گران تر است اما تولیدات محلی خود مالزی بسیار مقرئن به صرفه تر است. اگر میوه های محلی مثل نارگیل، پاپایا و موز تهیه کنید، بسیار ارزان تر از میوه هایی مثل سیب و پرتقال است.

مالزی محیطی پویا برای کار و تحصیل ایجاد می کند. اگر قصد تحصیل در مالزی را دارید و یا میخواهید با اطلاعات بیشتری در مورد مالزی کسب نمایید می توانید با همیاری وکلای مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت پاسخ پرسش های خود را دریافت نمایید.

پرسش های کلیدی درباره هزینه زندگی در مالزی

برخی از مهم ترین پرسش هایی که درباره هزینه های زندگی در مالزی مطرح می شوند عبارتند از:

  • آیا هزینه های زندگی در مالزی بالا است؟ باید به این نکته توجه داشت که در حال حاضر، مالزی یکی از کشورهای پر هزینه آسیایی است
  • هزینه های زندگی در مالزی برای یک نفر چقدر است؟ هزینه زندگی در این کشور در حدود 700$ (دلار) در ماه برای یک نفر ارزیابی می شود.
  • آیا هزینه های تحصیل در مالزی بالا است؟ این که شهریه دانشجویان در این کشور چقدر است، به دانشگاه و رشته آن ها بستگی خواهد داشت.
5/5 - (1 امتیاز)

2 دیدگاه برای “هزینه زندگی در مالزی

  1. سعید گفت:

    سلام
    چه کسب و کاری اونجا میشه دایر کرد ؟
    که کارایی داشته باشه!؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هر کسب و کاری رو می تونید فعال کنید ولی شرط این هست که بتونید یک طرح اقتصادی قدرتمند برای اون داشته باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *