هزینه زندگی

هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ

برای زندگی یک فرد خارجی، هزینه زندگی در نروژ را می توان بر اساس شهر محل سکونت، تعداد افراد خانواده و غیره برآورد نمود و تخمین زد. قبل از هر اقدام مهاجرتی اولین و مهم ترین مقوله برای اخذ هر نوع از انواع ویزای یک کشور هزینه ها و مسائل مالی آن پروسه مهاجرتی است. نروژ سومین کشور گران قیمت دنیا در سال 2024 شناخته شده که هزینه های زندگی در آن بیشتر از هزینه زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی می باشد.

  • آیا کشور نروژ در میان کشورهای ارزان اروپایی قرار دارد؟
  • قیمت ماشین در نروژ چقدر است؟
  • آیا زندگی در نروژ برای ایرانیان ارزان است؟
  • قیمت خانه در نروژ چقدر است؟
  • هزینه زندگی برای یک دانشجو در این کشور سالیانه چه مقدار است؟

افراد بسیار زیادی وجود دارند که قصد ادامه زندگی در کشور دیگر را دارند و همیشه به دنبال این هستند که کشوری را انتخاب کنند که از همه لحاظ برتر باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مقاله پیش رو اطلاعاتی را در خصوص هزینه زندگی در نروژ در اختیار متقاضیان مهاجرت قرار داده است که امید است مطالعه آن مفید باشد. در این مقاله با موضوع بررسی هزینه زندگی در نروژ در سال 2024سعی بر این است تا به سوالات طرح شده در بالا نیز پاسخ داده شود.

اینفوگرافیک هزینه زندگی در نروژ

هزینه زندگی در نروژ

قیمت های بازار در نروژ در مقایسه با سایر کشورها می تواند بسیار بالا باشد. این امر عمدتاً به دلیل هزینه های بالای زندگی در کشور و همچنین این واقعیت است که بسیاری از محصولات و خدمات مشمول مالیات و تعرفه های قابل توجهی هستند. با این حال، نروژ به کالاها و خدمات باکیفیت خود نیز معروف است که می تواند قیمت های بالاتر را در چشم مصرف کنندگان توجیه کند.

سطح درآمد در نروژ در سال 2024

نروژ کشور سوسیالیستی هست و تفاوت درآمد افراد با مشاغل مختلف آن چنان زیاد نیست، یعنی تفاوت وجود دارد اما آنقدر بالا نیست که بخواهد چشمگیر باشد. مطابق آمارها کمترین درآمد سالیانه در نروژ در سال 2024 مبلغ 155000NOK (کرون نروژ) می باشد در حالیکه بیشترین میزان درآمد سالیانه در این کشور 2730000NOK (کرون نروژ) است. این تفاوت درآمدی معمولا با توجه به میزان پرداخت مالیات تا حدی تعدیل می شود آنچه که در تعیین سطح درآمدی افراد در کشور نروژ تاثیر فراوانی دارد، سابقه کاری و نیز میزان تحصیلات هر شخص میباشد. مشاغل مهمی مثل پزشکی، دندانپزشکی، مدیر عاملی، مهندسی IT از جمله مشاغلی هستند که در نروژ بیشترین سطح درآمدی را به خود اختصاص می دهند. نمودار زیر نشانگر حداقل و حداکثر درآمد ماهانه در کشور نروژ می باشد:

مقایسه متوسط درآمد در کشور نروژ به کرون

نرخ مالیات در کشور نروژ 43% است و این می تواند درصد بسیار زیادی باشد اما با توجه به امکانات ویژه ای که دولت در اختیار شهروندان قرار می دهد، شهروندان نروژی با آرامش کامل این هزینه را پرداخت می کنند.

مالیات بالا از مشکلات زندگی در نروژ

مالیات وضع شده از سوی دولت در کشور نروژ در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی در سطح بالاتری قرار داشته و همواره جزء مشکلات زندگی در این کشور سردسیر به شمار رفته است. نرخ مالیات این سرزمین در سال 2010 به بیشترین میزان خود یعنی 48% رسید و با توجه به سیر نزولی آن در دهه اخیر هم اکنون این نرخ به 32% کاهش یافته است.

نرخ مالیات وضع شدهسال
48%2010
47%2014
46%2018
32%2020
32%2022
32%2023
32%2024

علی رغم نرخ بالای مالیات موجود در کشور نروژ، شرایط رفاه شهروندان و حقوق ماهیانه کار در نروژ بسیار مطلوب بوده و اغلب اشخاص دارای درآمد بسیار مناسبی می باشند. از دیگر اشکالات موجود در نروژ می توان به هزینه بالای اخذ گواهینامه رانندگی، دشواری در برقراری ارتباط با اهالی این کشور و یافتن دوست و راهنما، پاک نمودن عنوان UDI مهاجرت همراه با پیچیدگی های فراوان و هزینه های بالای زندگی اشاره کرد. هرچند از دیگر نقاط منفی اقتصاد نروژ می توان به افزایش نرخ تورم به 2% در سال 2024 اشاره کرد اما با تمامی این تفاسیر همچنان معضل اصلی افراد با تابعیت این کشور، مالیات معین شده بر درآمد شخصی افراد است. در ادامه به بررسی نرخ مالیات در کشورهای نروژ و سوئد پرداخته ایم:

مقایسه نرخ مالیات در نروژ و سوئد

میزان هزینه زندگی در نروژ در سال 2024

نروژ به جهت موقعیت جفرافیایی کشور بسیار زیبایی می باشد و افراد زیادی این کشور را به عنوان کشوری برای سفر توریستی انتخاب می کنند. همانطور که در ابتدا گفته شد نوع اقامت شما در میزان هزینه ها بسیار تاثیر گذار است و می توان چنین نوشت که میزان هزینه زندگی در نروژ برای سفر توریستی بالا می باشد. در واقع با توجه به نوع زندگی افراد و شهر مورد نظر هزینه زندگی در نروژ تخمین زده می شود، این هزینه برای یک ماه در شهرهای مختلف کاملا متفاوت می باشد.

بهترین شهرهای نروژ برای زندگی

بر اساس کیفیت زندگی می توان شهرهای نروژ را بدین صورت رتبه بندی نمود:

شهررتبه شهرها بر اساس کیفیت زندگی
برگن1
اسلو2
کریستینسند3
استاوانگر4
تروندهایم5

هزینه غذا در نروژ

میزان هزینه های زندگی را در بخش های مختلف و در حالات مختلف در جدول بندی به خدمتتان معرفی نموده ایم.

غذاقیمت ها
منوی پایه نهار در مناطق تجاریNOK180 (کرون نروژ) معادل 17€ (یورو)
فست فودNOK109 (کرون نروژ) معادل 11€ (یورو)
شام برای دو نفر در محلNOK1000 (کرون نروژ) معادل 89€ (یورو)

سوپر مارکت در نروژ: (قیمت ها به یورو می باشد)

  • قیمت یک لیتر شیر 1.8€ (یورو)
  • قیمت یک قرص نان سفید 500 گرمی 2.98€ (یورو)
  • قیمت یک کیلو برنج 2.69€ (یورو)
  • قیمت یک شانه تخم مرغ 3.58€ (یورو)
  • قیمت یک کیلو پنیر محلی 10.28€ (یورو)
  • قیمت یک کیلو گوشت سینه مرغ 12.64€ (یورو)
  • قیمت یک کیلو گوشت ران گاو 25.82€ (یورو)

هزینه مسکن بخشی از هزینه زندگی در نروژ

قیمت مسکن بسته به متراژ و محدوده آن در کشور نروژ به صورت زیر می باشد:

مسکن قیمت ها
 اجاره منزل تک خوابه در مرکز شهر
 NOK9930 (کرون نروژ) معادل 1195€ (یورو) ماهیانه
 اجاره مسکن سه خوابه در مرکز شهر
 NOK12600 (کرون نروژ) معادل 1703€ (یورو) ماهیانه
 اجاره مسکن تک خوابه خارج از مرکز شهر
NOK7770 (کرون نروژ) معادل 813€ (یورو) ماهیانه

هزینه های رفت و آمد را می توان بنا به نوع مدیریت در نوع رفت و آمد مشخص نمود:

پارامترهزینه
هزینه خرید یک اتومبیل ارزان (فولکس واگن)NOK335000 (کرون نروژ) معادل 31600€ (ورو)
یک لیتر بنزین معمولیNOK15 (کرون نروژ) معادل 1.90€ (یورو)
بلیط وسایل نقلیه عمومی ماهیانهNOK760 (کرون نروژ) معادل 70.6€ (یورو)

در کشوری همچون نروژ هزینه های زندگی نسبت به بسیاری دیگر از کشورهای اروپایی از جمله، آلمان، اتریش، ایتالیا، مجارستان و غیره بسیار بالاتر می باشد. سوالی که همیشه برای افراد ایجاد می شود و بسیار مهم است این است که آیا افرادی که وارد کشور نروژ می شوند از لحاظ کار و گذران زندگی وضعیت مناسبی را دارند؟ در ادامه مقاله به این موضوع پرداخته خواهد شد.

هزینه مسکن بخشی از هزینه زندگی در نروژ

یافتن شغل در کشور نروژ

اتباع خارجی در کشور نروژ از چند طریق می توانند کار پیدا کنند. یکی از راه ها این است که افراد می توانند از طریق آگهی ها و مراکزی که نیاز به نیروی کار در رستوران ها، مراکز فنی، مراکز تعمیراتی و غیره کار پیدا کنند و یا از طریق تبلیغاتی که در سایت ها می شود، کار مورد نظر خود را پیدا کنند. البته همه این طرقی که برای بدست آوردن کار در این کشور اعلام شد بیشتر مستلزم حضور فیزیکی شما در محیط استشما بهتر است در ابتدا به دنبال راهی برای ورود و اقامت بلند مدت در این کشور باشید. چرا گه بسیاری از مهاجرانی که از اینجا بدنیال موقعیت کاری بوده اند در نهایت مجبور به اتخاذ راهی دیگر شده تا بتوانند خود در محیط به دنبال کار باشند.

مشاغل مورد نیاز نروژ عبارتند از:

  • مهندسی مکانیک و برق و مخابرات
  • مهندس کشتی سازی
  • مهندسی منابع
  • مهندسی عمران
  • شیلات
  • مهندس نفت و گاز

هزینه تحصیل و هزینه زندگی در نروژ

تحصیل در نروژ شرایط به مراتب بهتری دارد و از معدود راه های مهاجرت به این کشور برای ایرانیان محسوب می شود. چرا که هزینه تحصیل و زندگی در نروژ برای یک دانشجوی خارجی به صرفه بوده، به این دلیل که تحصیل همچنان در این کشور برای اتباع ایرانی هم رایگان بوده و افراد می توانند پس از تحصیل در این کشور با به دست آوردن موقعیت کاری ویزای کاری نروژ را بدست آورند.

مقایسه هزینه زندگی در نروژ و مجارستان

نروژ در سال 2024 یکی از گران ترین کشورهای دنیا می باشد که میزان هزینه های زندگی در آن بدون احتساب اجاره خانه چندین برابر ایران است. این در حالی است که هزینه زندگی در مجارستان کمتر از یک چهارم نروژ است و ماهیانه در حدود 500€ (یورو) می باشد. در نتیجه اگرچه تحصیل در نروژ رایگان است در حالی که نظام تحصیلی مجارستان رایگان نیست اما هزینه تحصیل و زندگی در مجارستان پایین تر از هزینه های زندگی در کشور نروژ است. در جدول ذیل به مقایسه اجاره خانه در مجارستان و نروژ پرداخته شده است:

مجارستان به یورونروژ به یورو
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه: 336€اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه: 813€
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه: 564€اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه: 1307€

مهاجرت به نروژ از طریق کار نیز مورد توجه برخی افراد است اما باید توجه داشت که نروژ برخلاف آلمان و اتریش ویزای جستجوگر کار به کسی که اقامت نروژ را ندارد٬ نمی دهد و کسی که بخواهد ویزای کاری نروژ را به دست آورد یا باید ابتدائا در این کشور تحصیل کند یا از یک کارفرمای نروژی پیشنهاد شغلی داشته باشد.

هزینه زندگی در نروژ و قبوض ماهانه

هزینه آب و برق در نروژ در مقایسه با سایر کشورها می تواند بالاتر باشد. این به دلیل آب و هوای سرد این کشور و استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر است. غیر معمول نیست که هتل ها و اقامتگاه ها برای گرمایش در ماه های زمستان هزینه اضافی دریافت کنند. مهم است که هنگام برنامه ریزی سفر خود به نروژ، این هزینه های اضافی را در نظر بگیرید.

آب و برق در نروژ به طور کلی با کیفیت و قابل اعتماد هستند. این کشور همچنین از منابع تجدیدپذیر زیادی مانند انرژی آبی، بادی و انرژی خورشیدی استفاده می کند. توجه به این نکته ضروری است که نروژ نرخ مالیات بالایی برای مصرف برق دریافت می کند. این امر مردم را تشویق می کند تا انرژی خود را صرفه جویی کنند و از آن به نحو احسن استفاده کنند. به عنوان یک مسافر، مهم است که به مصرف انرژی خود توجه داشته باشید و در صورت امکان اقامتگاه های سازگار با محیط زیست را انتخاب کنید.

قیمت ماشین در نروژ

نروژ یکی از کشورهایی است که قیمت خودروها در آن بسیار بالاست. برای مثال، قیمت ماشین ‌های سواری در نروژ حدود 20 تا 50 هزار $ (دلار) است. این قیمت ‌ها به دلیل مالیات‌ های بالا، هزینه‌ های حمل و نقل و هزینه‌ های تولید ماشین ‌های الکتریکی در این کشور بسیار بالاست. همچنین، برای خرید ماشین در نروژ، باید مدارک مختلفی را ارائه کرد و به دلیل محدودیت در تعداد خودروهایی که می‌ توان در سال خرید، این بازار بسیار رقابتی است. با این حال، خودروهای الکتریکی در نروژ بسیار محبوب هستند و دولت این کشور تلاش می ‌کند تا با اعطای تسهیلات و کاهش مالیات ‌ها، استفاده از خودروهای الکتریکی را ترویج دهد.

این مقاله توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده و کسانی که تمایل به تحصیل و زندگی در نروژ را دارند می توانند به منظور کسب اطلاعات بیشتر با موسسه سفیران تماس بگیرند.

سوالات متداول درباره هزینه زندگی در نروژ

برخی از سوالات مهم در خصوص هزینه زندگی در نروژ عبارت است از:

  1. متوسط درآمد در نروژ چگونه است؟ به طور متوسط هر شهروند نروژی در طول یک ماه 51000NOK (کرون نروژ) است.
  2. متوسط درآمد کار ساعتی در کشور نروژ چقدر است؟ بر اساس قوانین تصویب شده در کشور نروژ، حداقل درآمد کار ساعتی NOK321 (کرون نروژ) محاسبه شده است و این بدان معناست که هر دانشجو می تواند حداکثر درآمدی در حدود 6400NOK (کرون نروژ) در طول هفته داشته باشد.
  3. متوسط هزینه های زندگی دانشجویی در نروژ چگونه است؟ هر دانشجو در نروژ برای گذران زندگی خود به مبالغی نیاز خواهد داشت که تنها در برخی از مواقع از طریق کار دانشجویی قابل پرداخت است. به طور کلی می توان گفت که 12000NOK (کرون نروژ) حداقل مایحتایج یک دانشجو برای زندگی در کشور نروژ است.
  4. هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در نروژ چگونه است؟ هزینه های زندگی هر فرد یا خانوار به سبک زندگی آن ها بستگی دارد اما به طور متوسط می توان گفت که هزینه زندگی یک خانواده 4 نفره در این کشور بدون محاسبه اجاره مسکن در حدود NOK38056 (کرون نروژ) است.
  5. هزینه اجاره مسکن در کشور نروژ چگونه محاسبه می شود؟ اسلو به عنوان پایتخت کشور نروژ بالاترین سطح هزینه ها را دارد و هزینه اجاره بها در این شهر بسته به متراژ و محل قرار گیری آن می تواند بین 9000NOK تا NOK26000 (کرون نروژ) متغیر باشد. هزینه اجاره بها در شهر برگن به عنوان یکی از شهرهای دانشجویی این کشور از 5000NOK تا NOK21000 (کرون نروژ) متغیر است.
4.7/5 - (4 امتیاز)

175 دیدگاه برای “هزینه زندگی در نروژ

  1. محمد گفت:

    من دیپلم فنی مهندسی الکترونیک معدل ۱۸ دارم و میخواهم برای ادامه تحصیل به یکی از کشور ها بورسیه بشم ولی نمیدانم میشه یانه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلاک
      بهترین گزینه برای ایرانی ها در این زمینه فعلا کشور ایتالیا هست

  2. ندا گفت:

    سلام من فوق لیسانس فقه و مبانی حقوق دارم و وکیل هستم برای ویزای تحصیلی در نروژ باید دوباره ارشد بخونم؟یا دکترا
    و وکالت در نروژ در امد خوبی داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      با توجه به تفاوت قوانین در کشورهای مختلف، دانشجوهای رشته های حقوق به سختی پذیرش می شن.
      اگر شرایط سنی مناسب و نمره زبان خوب داشته باشید، با نوشتن یک انگیزه نامه مناسب می تونید از این طریق شانس به دست بیارید

  3. سامان گفت:

    سلام وقت بخیر بنده دانشجو ترم ۱ معماری هستم
    از برای رشته من در کشور نروژ شرایط شغلی خوبی هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید این نکته رو اشاره داشت که در حال حاضر معماری یکی از رشته های تحصیلی هست که کمتر مورد توجه قرار می گیره در کشورهای اروپایی چون ساخت و ساز به حداقل رسیده.
      ولی رشته های مرتبط با بازسازی و تعمیرات و غیره می تونه خیلی بازار کار بهتری داشته باشد که می تونید در مقطع کارشناسی ارشد در این دوره های تخصص شرکت کنید که شرایط بهتری داشته باشید

  4. حمید گفت:

    سلام ..من 11 ساله راننده ماشین سنگینم ……میتونم از طریق گواهینامه و رانتدگی اقدام کنم …فوق دیپلم کامپیوترم دارم .

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      از نظر قانونی منعی برای این کار نیست ولی مسیر بسیار دشواری هست

  5. امین گفت:

    سلام، وقت بخیر، من 31 سالمه، لیسانس مکانیک گرایش ماشین ابزار از دانشگاه آزاد هستم، معدلم 16.8 هستش، دوره برق صنعتی ممتاز 18 ماهه فنی حرفه ای رفتم، 3 تا 4 سال تجربه کاری مرتبط دارم، جوشکاری هم بلدم، pte نمره اورال 50 دارم، می تونم برای نروژ اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر مقصودتون کار در نروژ هست، باید یک پیشنهاد رسمی کار دریافت کنید

  6. علی گفت:

    با سلام بنده ۲۸ سال فارغ تحصیل دانشگاه علوم تحقیقات با معدل ۱۴.۲۰ رشته مهندسی مواد و سه سال سابقه کار بر روی دکل نفتی دریایی دارم و همچنین به تازگی آیلتس ۷ گرفته امکان مهاجرت و دریافت ویزای تحصیلی در رشته مهندسی نفت را دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      معدل شما یک مقدار پایین هست و ریسک پذیرش رو افزایش می ده. معمولا دانشگاه های نروژ کف معدل مورد قبول رو 16 قرار می دن

  7. محمد رضا گفت:

    سلام من در مقطع لیسانس مهندسی مکانیک خواندم و ارشد کشتی سازی معدلم در ارشد ۱۷.۳۰ هست و ایلتس ۷ دارم و ۲ تا مقاله isi که اسم سوم و چهارم اسم من هستش دارم و متاهل هستم میخواستم بپرسم که با این شرایط برای دکترا رشته کشتی سازی میشه که اقدام کنم ؟ و ایا نروژ ویزای پیوست یا همراه همزمان میده که همسرم هم همراهم باشه ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید اقدام کنید برای دکترا و ویزای همراه هم به صورت همزمان ارائه می شه توی این کشور

  8. آرمان گفت:

    سلام وقت بخیر، من 24 سامه و سربازی رفتم. در دوران کارشناسی تونستم دو رشته همزمان بخونم(رشته زیست شناسی سلولی و مولکولی با معدل 18 و رشته ی مدیریت با نمره ی 16.5 از دانشگاه پیام نور ). یک مقاله ISI هم دادم. امکان دریافت ویزای کاری برای من هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای این که بتونید ویزای کاری نروژ رو به دست بیارید، اولا باید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید و دوم این که سابقه کاری هم برای رسیدن به کار توی این کشور یک الزام هست برای شما

      1. حمیدرضا ترکمه گفت:

        سلام وقتتون بخیر من لیسانس حسابداری دارم با معدل 17/59 کارت پایان خدمت دارم و 23 سالمه فعلا آیلتس ندارم…آیا با توجه به شرایط من میشه در نروژشانسی برای اقامت کاری یا تحصیلی داشته باشم.

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله می تونید اقدام کنید فقط باید آیلتس 6 تا 6.5 داشته باشید که این مسئله رو باید توی سایت دانشگاه بررسی کنید

          1. حمیدرضا ترکمه گفت:

            ممنون از پاسخگوییتون….آیا راهی برای گرفتن اپلای کاری وجود دارد؟ بر اساس منی که کسی رو تو نروژندارم

          2. امیر جلالی گفت:

            خواهش می کنم
            برای کاری مسیر دریافت پذیرش بسیار سخت تر هست به این دلیل که شما یک شهروند درجه سوم حساب می شید (1- شهروندان نروژ، 2- شهروندان اتحادیه اروپا 3- سایر شهروندان) و عملا باید رزومه ای فوق العاده داشته باشید تا به عنوان نیروی کار استخدام بشید.

          3. حمیدرضا ترکمه گفت:

            سلام وقت بخیر میانگین هزینه و درآمد در نروژبرای شغل حسابداری چقدره؟

          4. امیر جلالی گفت:

            سلام
            متوسط درآمد این افراد در حدود 650000 کرون نروژ در سال هست
            در مورد هزینه ها نمی شه با قاطعیت گفت چون شرایط هر کسی متفاوت از دیگری هست

  9. رضا پورمیری گفت:

    سلام خسته نباشید.
    من دانشجو رشته مهندسی کامپیوتر هستم از دانشگاه اصفهان و معدلم رو تا ترم ۶ بالا ۱۶.۵ بوده و مدرک آیلتس ۷ دارم.
    میخواستم ببینم شرایط من برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در نروژ قابل قبول هست یا خیر؟ و اینکه این رشته من چقدر بازار کار داره و حداقل درآمدش در نروژ چقدر میتونه باشه؟
    باتشکر از شما

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شرایط تحصیل در نروژ کاملا فراهم هست.
      فقط به تاریخ مدرک آیلتس خودتون دقت داشته باشید که تاریخش نگذره.
      از طرف دیگه اگر سوالی داشته باشید می تونید با مشاورین ما تماس بگیرید

  10. Ehsan shahi گفت:

    با سلام و تشکر از سایت بینظیرتون من دانشجوی رشته اقتصادم و تا ترم شش تونستم معدلم بالای ۱۹ نگه دارم اما دانشگاه ازاد درس میخونم میخاستم بدونم اینکه ایا رشته اقتصاد و دانشگاه ازاد شانسی برای تحصیل فوق توی نروژ داره تا برای ایلتس اقدام کنم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      ممنون از حسن توجه شما
      بله قطعا شما شانس دارید برای دریافت پذیرش

  11. هانی گفت:

    سلام من 32 سالمه آقا مجرد با معدل 14.17 مهندسی صنایع ، آیلتس 7.5 ، و سابقه کاری بالای 6 سال مرتبط که 3 سالش هم مدیریتی هست شانسم برای مهاجرت به نروژ چه تحصیلی برای MBA و چه غیر تحصیلی چقدر هست ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز معدل شما یک مقداری پایین هست اما نمره زبان خوبی دارید.
      حتما با مشاورین ما تماس بگیرید تا شرایط شما رو به صورت کامل مورد بررسی قرار بدن.

  12. امین گفت:

    سلام من ۱۶ سال و ۱۰ ماه سن دارم رشته من علوم انسانی قصد مهاجرت به نروژ دارم زبان هیچ گونه مدرکی ندارم ولی یک خاله دارم اونجا که ۲۰ سالی هستش که اونحاست و از شهروندای خو اونجاست میخواستم ببینم می تونم به این دلیل که زیر سن قانونی هستم و یک خاله دارم اونجا ( که حمایتم میکنه ) اقامت بگیرم یا هر گونه ویزای تحصیل ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای تحصیل در نروژ در مقطع کارشناسی شما موظف به یادگیری زبان نروژی هستید.
      شاید بهتر باشه ایشون سرپرستی شما رو به عهده بگیرند تا راحت تر مهاجرت کنید.

  13. بنیامین گفت:

    سلام
    خیلی ممنون از سایت فوق العادتون

    من رشته نرم افزار کامپیوتر میخونم تازه هم وارد دانشگاه شدم سنم هم فعلا ۱۸ ساله و میخوام وقتی لیسانس گرفتم به نروژ مهاجرت کنم میخواستم بدونم من واسه مهاجرتم نمره آیلتس چند خوبه داشته باشم؟؟
    و معدل لیسانسم چند باشه خوبه؟؟
    و مشکل مالی هم ندارم
    از چه طریقی هم اقدام کنم برای مهاجرت بهتره ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      تحصیل در نروژ برای شما گزینه بهتری هست.
      البته تا زمانی که شما به امید خدا مدرکتون رو دریافت کنید ممکن هست قوانین مهاجرتی دچار تغییر بشه.
      در حال حاضر شما به یک آیلتس 6.5 و معدل بالای 16 نیاز دارید.

  14. فاطمه مبرا گفت:

    سلام.من 25 سالمه و مدرک کارشناسی معماری دارم با معدل 16.5
    دو سال سابقه ی کارِ معماری داخلی دارم و سطح زبانم تقریبا خوبه.
    چقدر شانس اینو دارم که بتونم اقامت کاری بگیرم و از پس مخارج زندگیِ اونجا بربیام ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که در کشور نروژ شغل داشته باشید، به راحتی می تونید هزینه زندگی خودتون رو پرداخت کنید اما برای پیدا کردن شغل شما باید یک پیشنهاد کاری از این کشور داشته باشید.
      توصیه می کنم با مشاورین ما تماس بگیرید تا شما رو در این زمینه راهنمایی کنند.

  15. مهتاب گفت:

    سام من فوق لیسانس صنایع غذایی دارم میخواستم بدونم رشته تحصیلی من توی نروژ چجوریه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رشته های فنی مهندسی بازار کار خوبی دارن اما اول از همه به این فکر کنید که با چه شرایطی میخواین مهاجرت کنید
      لطفا مقاله مهاجرت به نروژر ومطالعه نمایید

  16. امیر محمد گفت:

    سلام و وقتتون بخیر
    من فارغ التحصیل رشته مهندسی مکانیک هستم از دانشگاه صنعتی شاهرود با معدل 14.41 و متولد 1376 هستم
    و مدرک آیلتس با نمره 6
    میخواستم بدونم که شرایط پذیرش در مقطع ارشد رو دارم برای دانشگاه های رایگان نروژ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدل خیلی خوبی ندارید و اینکه سنتون مشخص نیست که بشه راجع بهش دقیق نظر داد به همین خاطز
      بهتره که یک مشاوره بکیرید

  17. Erphawn_2001 گفت:

    سلام ۱۹ سالمه و زبان نروژی رو تو سطح A2بلدم و دیپلم تجربی دارم ایا بیام اینجا میتونم تووآزمون ورودی دانشگاهاش شرکت کنم یا اصلن من رو قبول میکنین بیام اینجا

    1. داوری گفت:

      سلام
      کشور نروژ برای مقطع ارشد اقدام کنید تا شانس پذیرش و ویزا رو داشته باشید

  18. Erfan گفت:

    سلام،
    بنده فارغ التحصیل رشته اموز زبان از دانشگاه شیراز هستم، یک سال گپ تحصیلی دارم و الان 24 سالمه، مشکل سربازی ندارم، معدل کارشناسیم 14.5 بود و ایلتس 6.5 دارم، آیا با توجه به معدل پایینم شانس پذیرش برای ارشد در نروژ را دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      باتوجه به رشته و معدل احتمالش زیاد نیست اما بهتره که با مشاورین ما تماس بگیرید تا دقیق تر راهنمایی بشید

  19. Shaqayeq گفت:

    سلام وقتتون بخیر، خیلی ممنون از سایت خوبتون، بنده دانشجوی رشته ادبیات انگلیسی از دانشگاه تبریز هستم با معدل 15، ایتلس 7 دارم و تا سطح متوسط به بالا به زبان نروژی تسلط دارم، آیا من می تونم برای ارشد یکی از رشته های زبان رو تو نروژ ادامه بدم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      معدلتون متوسطه اما مهم تر از اون که نفرمودید شرایط سنی شماست
      لطفا شرایط سنیتون رو بفرمائید تا بتونم بهتر راهنماییتون کنم

      1. Shaqayeq گفت:

        سلام مجدد،
        بنده 23 سالمه.

        1. داوری گفت:

          سلام
          میشه برای ارشد هم در نروژ اقدام کنید ولی تعداد کورس های تحصیلی برای اتباع خارجی در نروژ در رشته های غیر از مهندسی کمه و رقابت زیادی وجود داره

  20. میترا گفت:

    سلام پسرمن کارشناسی نفت از دانشگاه تهران و ارشد مخازن هیدروکربنی از دانشگاه صنعتی تبریز داره بنظر شما میتونه کاری در نروژ پیدا کنه که از پس مخارج و هزینه های اقامتش بر بیاد

    1. داوری گفت:

      سلام
      چند سال کار کردن و چند سالشونه ؟
      کشور نروژکشور خوبی برای مهندسین نفته

  21. میلاد گفت:

    سلام
    درامد یک مهندس عمران در نوروژ چقدر هستش؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در خصوص درآمدها مقاله درآمد مهندسان در نروژ رو مطالعه نمایید

  22. Ali گفت:

    با سلام و تشکر از سایت خوبتون
    من میخوام واسه مقطع ارشد مهندسی نفت و گاز اقدام کنم
    معدلم 16 و زبان 6.5 IELTSدارم…ولی تا جایی که میدونم نمیشه فاند گرفت با این شرایطم…سوالم اینه که من اگر بتونم از عهده مخارجم بر بیام بعد از 2 سال تحصیل میتونم شغلی متناسب با رشتم پیدا کنم و به زندگی در نروژ ادامه بدم؟یا بعد از دوسال(پایان کارشناسی ارشد) باز هم باید از نظر مالی ساپورت شم؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بازار کار در کشور نروژ در زمینه های نفتی خوبه و بعد از تحصیل برای کار میتونید در این کشور بمونید

  23. عرفان گفت:

    سلام خسته نباشید
    من لیسانس مهندسی پلیمر دارم همینطور ایلس 7 دارم
    از لحاظ تمکن مالی هم مشکلی ندارم
    و 22 سالم هست
    میتونم برای تحصیل رایگان اقدان کنم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله رزومه خوب و مناسبی برای کشور نروژ دارید

  24. حکیمه گفت:

    سلام من کارشناس علوم ازمایشگاهی هستم ۱۵ سال سابقه کار دارم بای ویزای کادر درمان میخوام اقدام کنم به نظرتون درامد اونجا کفاف زندگی من رو میده.متاهل هستم ویه فرزند هم دارم.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله درآمد در کشور نروژ بسیار خوب و بالاست مشکلی از بابت درآمد نخواهید داشت

  25. شاهین گفت:

    سلام امکان ادامه تحصیل درشته زبان انگلیسی و مترجمی زبان در نروژهست؟(با نمره ایلتس بالا)

    1. داوری گفت:

      سلام
      شرایطتون رو بفرمائید تا راهنماییتون کنم

      1. شاهین گفت:

        دانشجوی مترجمی زبان دانشگاه تهران برای مقطع دکتری خواستم در یک کشور دیگه ادامه تحصیل بدم که دانشگاه هاش رایگان یا کم هزینه باشه

        1. داوری گفت:

          برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید تا در خصوص دکتری به شما توضیحات تکمیلی رو ارائه کنن

  26. مجید گفت:

    سلام وقت بخیر. بنده دانشحوی دکتری مهندسی کامپیوتر هستم و استاد مشاور بنده یک ایرانی در دانشگاه اسلو هستن. برای نهاجرت بودجه ام الان چیزی نزدیک به ۲۵۰۰۰ یورو هست. سوالم اینه که به چه طریقی میتوانم به نروژ مهاجرت کنم ؟تحصیلی ؟ کاری؟ یا مثلا ابتدا به عنوان فرصت مطالعاتی ۶ماه برم بعد میتونم بمونم؟ پیشنهاد شما چیه ؟ با تشکر

    1. داوری گفت:

      سلام
      بهترین روش برای مهاجرت شما میتونه دوره های پست داک یا فرصت مطالعاتی باشه

  27. فاطمه گفت:

    سلام
    برای تحصیل تو رشته مهندسی کامپیوتر شانس پذیرش چقدر هست؟
    و اینکه بدون گپ تحصیلی و سلف فاند با مدرک دانشگاه پیام نور معدل ۱۸ و ایلتس ۷

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر مدرک تحصیلی و نمره زبانتون خوبه اما بستگی به سن شما هم داره که اگر در شرایط سنی خوبی باشید این امکان وجود خواهد داشت

  28. امین گفت:

    سلام. من دانشجوی پزشکی عمومی هستم. میخواستم بدونم برای مقطع دکتری میتونم درخواست بورسیه تحصیلی بدم؟و کار در کنار تحصیل در مقطع دکتری میتونه تامین کننده مخارج تو نروژ باشه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      میتونید درخواست تحصیل در مقطع دکتری رو داشته باشید اما همه چیر بستگی به روزمه شما داره

  29. Shid گفت:

    سلام وقت بخیر
    من دانشجوی کارشناسی رشته ی مترجمی زبان انگلیسی هستم و ارشدم رو قصد دارم در رشته ی مطالعات آسیا و خاورمیانه یا مطالعات نورس و وایکینگز در دانشگاه اسلو پذیرش بگیرم، به زبان نروژی تسلط نسبی دارم و تا ۲۰۰ میلیون تمکن مالی دارم . همچنین به غیر از زبان نروژی به عربی و انگلیسی هم تسلط دارم.
    علاوه بر اون مهارت کار در زمینه ی انیمیشن سازی با سابقه ی ۳ سال فعالیت در یکی از شرکت های انیمیشن سازی داخلی رو هم دارم، و یک کتاب ترجمه شده هم در دست چاپ دارم
    میخواستم بدونم باتوجه به مهارتم در زمینه ی انیمیشن سازی و در صورتی که آیلتسم رو بگیرم و دو مقاله ی آی اس آی هم به چاپ برسونم، و کتابم هم به چاپ برسه، شانسی برای پذیرش از دانشگاه اسلو در رشته های مد نظرم و پیدا کردن شغل در نروژ دارم یا یا خیر؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در مورد کشور نروژ این امکان وجود داره اما بیشتر رشته های علوم انسانی به این خاطر که خود نروژی ها به این رشته ها علاقه زیادی دارن توسط اونها ظرفیت تکمیل میشه اما اگر شرایطتون خوب باشه ممکنه بتونید پذیرش بگیرید

  30. مهدی قادری گفت:

    سلام و عرض ادب
    من دانشجوی مقطع دکتری در رشته علوم تربیتی(education) در دانشگاه شهیدبهشتی هستم
    قصد مهاجرت همیشگی برای ادامه زندگی به کشور نروژ رو دارم و میخوام بدونم بهتره که برای post doc برم اونجا یا از طریق دیگه ای
    ممنون میشم راهنمایی کنید
    باتشکر

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در خصوص مهاجرت به نروژ به طور کلی اگر در مقطع پست داک پذیرش بگیرید برای شما راحتتر خواهد بود

  31. نیلوفر گفت:

    سلام سپاس از مطالب مفیدتون
    بنده کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی میخونم ترم سه هستم، برای دکترا دوس دارم در کشور نروژ ادامه تحصیل بدم.
    آیا پذیرش رشته من رو دارند؟
    درآمد اپیدمیولوژی در اون کشور چطوره؟
    چند سال تقریبا طول می‌کشه تا کارام اوکی بشه و به چه مقدار پول نیاز دارم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      بایستی در سایت دانشگاه های نروژ چک کنید که در مقطع phd این رشته رو ارائه میدن یا خیر. ضمن اینکه من از درآمد شما در ایران هم اطلاعی ندارم چون یک رشته همه گیر نیست لذا شما میانگین درآمد رو در نروژ به عنوان درآمدتون در نظر بگیرید

  32. شیوا گفت:

    سلام من رشته حقوق میخونم میخواستم بدونم دانشگاهای نروژ پذیرش دانجشوی حقوق رو دارن و رشته حقوق It چطور آیا همچین رشته ای هست اونجا که بخوان واینکه چه کار هایی میشه در کنار تحصیل کرد که بشه مقداری از هزینه های زندگیو درآورد؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در نروژ امکان تحصیل در رشته های علوم انسانی بسیار بعیده به این دلیل که تحصیل در نروژ رایگانه اما نروژی ها علاقه زیادی به رشته های علوم انسانی دارن و برای اتباع خارجی خیلی کورسی در این زمینه وجود نداره در کل بیشتر بچه های فنی مهندسی که از نظر علمی قوی هستن برای نروژ اقدام میکنن

  33. Fatemeh گفت:

    سلام وقت بخیر یه سوال داشتم من لیسانس ژنتیک دارم با معدل نزدیک به ۱۷ میخواستم بدونم در صورت اینکه زبان نروژی یادبگیرم چقدر شانس برای پذیرش در مقطع ارشد در نروژ دارم ؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نروژ بیشتر دانشگاه هاش برای اتباع خارجی در زمینه های رشته های فنی مهندسی کورس تحصیلی داره و احتمال اینکه دانشگاهی پذیرش بده کمه
      بتهره کشورهایی رو اقدام کنید که شانس بیشتری در اخذ پذیرش داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  34. فاطمه گفت:

    سلام و وقت بخیر
    برای دانشجوهای رشته ی مهندسی ایمنی و بازرسی فنی چطور ؟؟
    کارشناسی ارشد دارن ؟یا کار برای این رشته هست؟!

    1. داوری گفت:

      سلام وقت شما هم بخیر
      در مورد زمینه های فنی مهندسی مثل رشته شما شرایط خوبی در نروژ برای کار وجود داره

  35. SiNa گفت:

    سلام و عرض خسته نباشید
    فقط من منظورتونو از اینکه باید مدرک داشته باشیم که تو دانشگاه اونجا قبول شدیم و مکان داریم تو نروژ نفهمیدم
    باید چیکار کنیم

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      با ما تماس بگیرید 02191003232

      1. rogayemhdr گفت:

        سلام من کارشناسی حسابداری دارم و برای ارشد میخام تو نروژ ادامه بدم معدلمم 17 هستش ایا با این شرایط میتونم؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          بهتره که به کشورهای دیگه فکر کنید که در زمینه تحصیل در این رشته شرایط بهتری هم برای اخذ ویزا داره

  36. SiNa گفت:

    سلام با عرض خسته نباشید خدمت شما
    دو سه جا از تمکن مالی گفتین ولی یکم ضد و نقیض بود حدوداً تمکن مالی که باید داشته باشیم برای نروژ چقدره؟!
    اینطوری که من حساب کردم باید نزدیک ۳میلیارد تمکن مالی داشته باشم که خیلی نا امید شدم
    لطفاً پاسخ منو بدید خیلی ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بستگی به نحوه اقامت شما داره در خصوص تمکن مالی با 02191003232 تماس بگیرید تا کارشناسان ما شما رو راهنمایی کنن

  37. SiNa گفت:

    سلام ممنون از سایت عالیتون
    من سال آینده کنکور دارم البته (رشته انسانی) میخواستم بدونم در نروژ در همچنین مقطعی تحصیل وجود داره؟
    منظور از مدرک به زبان نروژی چیه؟
    هر کرون نروژ چند ریاله

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله در نروژ هم رشته های علوم انسانی وجود داره اما برای اتباع بین المللی کورس های کمتری وجود داره و اینکه مدرک زبان نروژی باید داشته باشید در مقطع کارشناسی

  38. امیر گفت:

    من سالی دیگه میرم دانشگاه میخواستم بدونم شرایط کار مهندسی برق قدرت چطور تو نروژ ؟؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      نروژ یکی از کشورهاییه که در زمینه برق بازار کار خوبی داره

  39. بهنام گفت:

    سلام و وقت بخیر.
    کل مخارج مهاجرت برای خانواده 2 نفری حدودا چقدر لازم هست ؟ میزان وجه لازم برای برقراری دریافتی از محل کار حدودا چقدر لازم هست ؟
    در کل چقدر به پول ایران لازم هست تا به نروژ مهاجرت کرد بر فرض اینکه از اونجا دعوت نامه کاری هم داشته باشیم ؟؟
    ممنون از سایت و اطلاعات مفیدتون .

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  40. ندا رحیمی پور گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای لیسانس مامایی نروژ و یا سوئد پذیرش دارن؟ کدوم راحتتر پذیرش میده و بهتره برای رشته من؟
    ۷-۸ سال سابقه کار بیمارستان دارم

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای لیسانس در این رشته ها باید مدرک زبان نروژی یا سوئدی داشته باشید

  41. فرحناز گفت:

    سلام من و نامزدم هر دو در حال تحصیل در رشته ارشد مخابرات هستیم (ترم ۳ دانشگاه سراسری)
    قصد داریم دکتری رو برای نروژ اقدام کنیم
    معدل ارشدمون بالای ۱۷ هست و تا آخر اون مقاله و زبانمون اوکی میشه همچنین نرم افزارهای تخصصی رشتمون رو بلدیم مثل متلب و پایتون چقد شانس اخذ پذیرش و زندگی مرفه در اونجا داریم( خودمون پول دار نیستیم) ؟ در ضمن نامزدم سربازی نرفته

    1. داوری گفت:

      سلام
      در کل برای دکتری میشه اقدام کرد اما در مورد دکتری باید رزومه خیلی خوبی داشته باشید اگر در کشورهای اروپایی بخواین دکتری بخونید ما میتونیم این کار رو برای شما انجام بدیم
      برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  42. Morteza گفت:

    سلام.برای phd در رشته فیزیک پزشکی کدوم کشور اروپایی بهتره؟فول فاند هستش درسته؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ پذیرش رشته phd باید رزومه علمی خوبی داشته باشید

  43. عرفان گفت:

    سلام من ترم آخر مهندسی نفت هستم مدرک زبانم دارم و معدلم 16 هستش میخواستیم ببینم امکان تحصیل در مقطع ارشد هست در نروژ و اینکه شرایط کار بعد از اتمام درسم هست متناسب با رشته نحصیلیم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر شرایط سنیتون مناسب باشه میشه ارشد رو در نروژ خوند و امکان کار بعد از تجصیل رو خواهید دااشت

      1. عرفان گفت:

        ممنون از پاسخگویتون، 21 سالم هستش مشکل سربازی هم ندارم فقط یه سوال داشتم برای اینکه تا نروژ رفت و شروع به زندگی کرد چقدر لازم داره؟ من مدرک آرایشگری هم دارم و میتونم کار کنم فقط پولی که برای رفتن لازمرو میخوام بدونم چقدره؟ اگر پاسخ بدین ممنونتون میشم

        1. داوری گفت:

          سلام
          برای مهاجرت به نروژ باید از طریق تحصیل اقدام کنید و در مقطع لیسانس نیاز به داشتن مدرک زبان نروژی دارید
          اگر امکانش رو ندارید برای کشورهای دیگه اقدام کنید
          برای اطلاعات بیشتر با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  44. یاسین گفت:

    سلام من تازه کنکور دادم و دامپزشکی قبول شدم
    آیا میتونم واسه ادانه تحصیل در داشنگاه برگن اقدام کنم؟
    و با توجه به اینکه درآمد یک دانشجو ۱۶۰۰۰ کرونه در ماه آیا میشه از پس هزینه های خودمون بر بیایم؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      شما مدرک زبان نروژی دارید؟ بله اگر کار پاره وقت انجام بدید بخشی از هزینه های شما جبران میشه

  45. زينب گفت:

    سلام من پزشك هستم ميخواستم بدونم مهاجرت ب نروژ براي پزشكان چطور هست؟از نظر مقايسه بين نروژ سويد هلند كدوم بهتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر شرایط سوئد برای مهاجرت پزشکان بهتره و پیشنهاد میکنم که مقاله ویزای کاری سوئد گروه پزشکی رو مطالعه نمایید

  46. ارسطو گفت:

    سلام
    شما گفتید که هزینه یک دانشجو حداقل 12000 کرونه، میخواستم بدونم برای یک هفته یا یک ماه؟؟
    واینکه چقدر ش رو میشه به کار به دست اورد؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای یک ماه و با کار میتونید بخشی از اون رو بدست بیارید

  47. سمیرا گفت:

    سلام من 33سالمه فوق لیسانس مدیریت و لیسانس بازرگانی و فوق دیپلم موادمعدنی دارم معدلمم بالای 16 است مجرد و سابقه کاردولتی 11سال دارم
    برای ارشد یا دکترا میتونم اقدام کنم بصورت رایگان یا خیر

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در مقطع ارشد این رشته تحصیل در هلند عالیه

  48. بکتاش گفت:

    سلام من ۳۸ ساله هستم لیسانس مدیریت بازرگانی ، ۱۲ سال سابقه تولید کامل ، توزیع واردات و پخش عمده دوردوربین مداربسته را دارم از لحاظ مالی هم حدود ۴۰۰ هزار دلار دارم ایا میشه در اونجا کار مناسب با تجربم پیدا کرد

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای کار در نروژ نیاز به قرارداد کاری دارید در غیر اینصورت باید به روش های دیگه برای مهاجرت فکر کنید
      در این خصوص برای اطلاعات بیشتر با 02191003232 تماس بگیرید

  49. محمد گفت:

    سلام من 18 سالمه و مدرک دیپلم دارم و میخواستم در کشور نروژ ادامه تحصیل بدم آیا کشور نروژ به من ویزای تحصیلی میده ؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      برای تحصیل در نروژ در مقطع لیسانس باید زبان نروژی یاد بگیرید در غیر اینصورت باید برای کشورهای مختلف اقدام کنید

  50. ا.یوسف زاده گفت:

    سلام وقت بخیر خدمت شما
    من 35 سالمه و کارمند کشتیرانی واحد دریا هستم با 10 ساال سابقه ی کار و درجه ی مهندس دومی کشتی های اقیانوس پیما. متاهل هستم.مدرک آیلتس ندارم اما به سبب کارم سطح زبان انگلیسیم خوبه. خواستم راهنمایی کنید آیا میتونم به نروژ مهاجرت کنم و با چه حقوقی میتونم مشغول به کار بشم؟ مطلبی درمورد مشاغل دریایی و درامد دقیقشون در نروژ پیدا نکردم.

    ممنونم از راهنماییتون

    1. داوری گفت:

      سلام وعر ض ادب
      در این خصوص لطفا مقاله حقوق ماهیانه کار در نروژ رو مطالعه کنید

  51. مجید گفت:

    با عرض سلام خدمت آقای داوری.بنده حدود بیست ساله که در کشور نروژ زندگی میکنم،متاسفانه بعضی از اطلاعات شما کاملا اشتباهه به عنوان مثال حقوق ماهیانه ۵۷۰۰۰ کرون برای هر شخص و …….

    1. داوری گفت:

      سلام دوست عزیز
      این مورد رو اصلاح کردیم مرسی از دقت نظرتون

  52. Behnaz گفت:

    سلام من ۲۶سالمه فارغ التحصیل کارشناسیhseدانشگاه دولتی با معدل۱۸ و مدرک زبان آیلتس۶/۵
    امکان تحصیل رایگان کشور نروژ در مقطع ارشد رو دارم؟ و اینکه با کار دانشجویی تا چه حد میتونم از پس هزینه های زندگی اونجا بربیام؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله روزمه تون خوبه و این امکان وجود داره و با کار پاره وقت میتونید بخش زیادی از هزینه های زندگی رو پرداخت کنید
      لطفا مقاله کار حین تحصیل در نروژ رو مطالعه نمایید

  53. فرزان گفت:

    سلام وقت بخیر
    من لیسانس حسابداری از دانشگاه ازاد اسلامی رو دارم با معدل 16 و 6 سال سابقه کار در حوزه های مختلف و الان 26 سالمه و خدمت هم رفتم و مجردم
    از چه راههایی میتونم به کشور نروژ یا کشورهای هم سطح که شرایطشون مناسب باشه بشم شرایطم واسه مهاجرت خوبه ؟ مدرک زبان ندارم ولی مکالمه در سطح معمولی بلدم

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      بله میتونید به صورت تحصیلی برای مهاجرت به نروژ اقدام کنید لطفا مقاله تحصیل در نروژ رو مطالعه فرمائید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  54. مه آسا گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من ارشد میکروبیولوژی با معدل ۱۶.۶۴ از دانشگاه آزاد دارم، آیا باید مقاله ای برای امکان تحصیل در مقطع دکترا داشته باشم؟ و اینکه در صورت تحصیل با توجه به شرایط الان و کرونا میتونم بدون سابقه کار اونجا مشغول به کار مرتبط باشم یا نه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله یکی از مواردی که نیازه مقالات شماست
      امکان کار پاره وقت وجود داره لطفا مقاله کار حین تحصیل در نروژ رو مطالعه بفرمائید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  55. امیررضا گفت:

    خسته نباشید من امیال کنکور دارم
    قصد تحصیل در رشته دامپزشکی دارم
    سرمایه فعلیم حدود ۶۰ میلیونه
    ایا بعد کنکور موقعیت خوبیه؟
    و اینکه برای سربازیم به مشکل نمیخورم؟
    و در آمد غریق نجاجی حدود چقدر هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      شما هنوز هدفتون برای مهاجرت مشخص نیست
      اول باید یه برنامه ریزی دقیق داشته باشید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  56. زرین گفت:

    سلام
    من فوق لیسانس حسابداری دارم
    سن 27 سال
    مدرک زبان ایلتس 6.5
    و متاهل
    امکان گرفتk پذیرش از دانشگاه های نروژ برای رشته حسابداری یا مدیریت ترجیحا به صورت رایگان یا با هزینه خودم هست؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله امکانش هست و شرایط خوبی دارید
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  57. asra گفت:

    slam man danshgo eghtesad hastam ba madrak karshenasi mitonam beram norvezh

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      با مدرک کارشناسی چه رشته ای و با چه روشی میخواین برید نروژ؟

  58. سپهر گفت:

    سلام من لیسانس عمران دارم و مدرک زبان هم دارم میتوانم به صورت رایگان تحصیل کنم.

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      بله این امکان برای تحصیل رایگان در نروژ وجود داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  59. Reza fazli گفت:

    سلام پیشنهاد شما برای تحصیل در مقطع لیسانس چه کشوریه؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      دوست عزیز شما معدلتون چنده و چند سالتونه؟
      چه رشته ای میخواین تحصیل کنید؟

      1. Reza fazli گفت:

        معدل دیپلمم 18 و خورده ایه ورشته مهندسی عمران18 سالم پر شده و الان توی 19 هستم

  60. Mohamad ahmadi گفت:

    سلام خدمت شما من رشتم ریاضی فیزیکه و داخل مدارس سمپاد یا همون تیزهوشان درس میخونم شرایط مالیم خوبه و سال دیگه کنکوریم زبانمم هم میتونم تا بعد کنکورم نروژی b1 یا حتی c1 بگیرم کلا زبان زود یاد میگیرم میخواستم بدونم برای مقطع کارشناسی میتونم برم نروژ؟ اصن نظر شما چیه بنظرتون نروژ مناسب تره یا آلمان؟ آیا اینی که من تو مدارس تیزهوشانم جزو رزومه تحصیلی من حساب میشه؟ ممنون میشم اگر به سوالاتم جواب بدید مرسی از زحماتتون❤️

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      اگر زبان نروژی بخونید برای رشته های فنی و مهندسی شانس پذیرش و ویزا رو برای نروژ خواهید داشت
      اما برای آلمان علاوه بر زبان آلمانی باید قبولی در رشته مورد نظر رو در ایران در دانشگاه های سراسری روزانه یا شبانه هم داشته باشید

      1. Mohamad ahmadi گفت:

        برای آلمان حتما باید دانشگاه سراسری قبول شم؟ از آزاد نمیشه؟

        1. داوری گفت:

          سلام
          در مقطع لیسانس خیر امکانپذیر نیست

  61. نیلوفر گفت:

    با عرض سلام
    من دیپلم تجربی با معدل19 دارم و دانشجوی سال اول کارشناسی حقوق دانشگاه ازاد هستم . میخواستم ببینم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رشته ی حقوق مهاجرت به کدام کشور اسکاندیناوی را توصیه میکنید . از همکاری شما سپاس گذارم?

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      برای مهاجرت تحصیلی امکان اخذ پذیرش مستقیم در رشته حقوق وجود نداره
      باید در رشته های بینابینی تحصیل خودتون رو در کشورهای مقصد ادامه بدید

  62. Anonymous گفت:

    با سلام من امسال دیپلم تجربیمو میگیرم که میانگین نمرات دهم و یازدهم نوبت اول داوزدهمم۱۸.۷۴هست آیا با ۳۰هزار دلار سرمایه میتونم پزشکی نروژ بخونم؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل پزشکی در نروژ ابتدا باید مدرک زبان نروژی داشته باشید دوست عزیز
      اگر این مدرک رو دارید امکانپذیره

  63. علی گفت:

    سلام من لیسانس مهندسی نفت دارم و ارشد مدیریت بازرگانی متولد ۷۲ مدارکم از دانشگاه آزادن میتونم دوباره برای ارشد مهندسی نفت اقدام کنم؟؟؟

    1. داوری گفت:

      سلام دوست عزیز
      بله امکانپذیره

  64. Parmida گفت:

    سلام من امسال دبیرستانم تموم میشه و آیلتس هم دارم…میخواستم ببینم شرایط اپلای یرای من هم موجوده یا باید زبان نروژی بلد باشم؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای مقطع لیسانس حتما زبان نروژی واجب مدرک داشته باشید با ایلتس برای هلند انگلیس کانادا مجارستان و … میتوند اقدام کنید

  65. رها گفت:

    سلام چقدرحرفهای ناامیدکننده می زنین برفرضم ایتلسوویزای تحصیلیورشته مناسبوبرای تحصیل درنروژ انتخاب کردیم حالابحث کاردرحین تحصیل چی میشه؟؟اصلادردوران دانشجویی میشه کارکرد؟؟چه نوع کارهایی؟؟چندساعت؟؟بایه کارمعمولی چنددرصدهزینه هاتامین میشه؟؟میشه باکاردانشجویی همه هزینه هاروتقبل کردوبه خانواده وابسته نبود؟؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اول شما شرایطتتونو بفرمایید تا بهتون عرض کنم آیا میتونید یا خیر

  66. ارشیا گفت:

    سلام وقت شما به خیر .من کارشناسی حسابداری با معدل ۱۶.۸۵دارم میخواستم سال دیگه برای نروژ اقدام کنم .هزینه زندگی دانشجویی در نروژ که ۱۲هزار کرون گفتین.میخواستم بپرسم همین حدوده به درستی .چون راجع هزینه زندگی نروژ آمار و ارقام متفاوتی سایت مهاجرتی میدن برای مثال برلی اسلو زده بودن بین ۲۰هزار تا۴۰هزار کرون؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما خیر ۱۲ هزار یورو باید پرداخت شود

  67. امیر گفت:

    سلام و وقت بخیر
    من متولد 72 هستم. کامپیوتر نرم افزار خوندم دانشگاه سراسری اراک. بعد از خدت سربازی، الان هم بطور ازاد مشغول کار هستم بخصوص برای روزمه کاری و کسب تجربه بیشتر. علاقه مند هستم برای ارشد، ترجیحا رشته خودم، اقدام کنم و بتونم کار هم داشته باشم. اما متاسفانه معدلم بالا نیست. اندکی زیر 14. بنظر شانسی ندارم. اما راهی هست برای ارشد؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای نروژ با توجه به معدلتون خیر شانسی ندارید اما برای سوئد و هلند شانس خیلی خوب هست برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

  68. مجتبی گفت:

    سلام
    مدرک کاردانی دانشگاه علمی کاربردی برای نروژ معتبر هست یا نه؟
    با مدرک کاردانی گازرسانی از دانشگاه علمی کاربردی و سابقه کار حدودا ۶ سال در شرکت ملی گاز (پالایشگاهی) میشه اقامت کاری گرفت؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما بستگی به معدل ریز نمرات و آیلتس شما داره و برای کار در نروژ باید کارفرمای نروژی داشته باشید.

  69. منصور گفت:

    سلام،من دانشجوي سال آخر پزشكي هستم.مي خواستم بدونم شرايط كار به عنوان پزشك عمومي و يا ادامه تحصيل در رشته هاي دستياري پزشكي در اين كشور چگونه است.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما
      مقاله کار در نروژ را مطالعه فرمایید.

  70. نیلوفر گفت:

    با سلام من کارشناسی دولتی مهندسی کامپیوتر با معدل 14/88 و آیلتس 6.5 دارم /آیا از بدو ورود به نروژ برای تحصیل میشود کار کرد و با همان کار کردن،هزینه زندگی و مسکن و غذا و حمل و نقل رو در آورد؟زبان ارشد انگلیسی هست یا باید نروژی یاد گرفت؟
    در مورد اقدام برای گرفتن مجدد لیسانس از دیپلم چطور هست؟با معدل 18/88ریاضی فنی مهندسی دیپلم و آیلتس 6.5 برای رشته کارشناسی آسون که مورد پیشنهاد شماست /خواهش میکنم کامل جواب بدین

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما نروژ به دلیل داشتن سیستم نظام آموزشی رایگان پذیرش به صورت رقابتی هست مه شرایط شما تا حدودی خوبه که باید رزوه شمارو بفرستیم برای بررسی برای اخذ وقت مشاوره با ما در ارتباط باشید

  71. حسن گفت:

    سلام من با دکترای فیزیک، نانوتکنولوژی، و سابقه ۲۸ سال تدریس در دانشگاه و مدرسه، می تونم اقامت دائم بگیرم، برای نروژ؟ هزینه ماهیانه معمولی چقدر هست؟ البته میتونم تدریس در دانشگاه یا مدارس داشته باشم و یا تو شرکت کار کنم. ممنون از راهنمایی شما

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با کار کردن به مدت ۳ سال در کشور نروژ میتونید اقامت دائم این کشورو دریافت کنید و برای اطلاع از هزینه ها به مقالات ما مراجعه کنید

    2. دانیال گفت:

      سلام من لیسانس مکانیک با ده سال سابقه کار مرتبط دارم. چند ماه قبل از سازمان nokuts کشور نروژ اسس ارزیابی مدارکم را گرفتم.(۳۰۰ یورو پرداخت کردم به ایجنت) و حالا دارم آیلتس برای نمره پنج و نیم جنرال می خونم و بعد هم نوشتن رزومه کاری. آیا روش ام برای اخذ ویزای کار درست بوده؟

      1. ف.فرجی گفت:

        سلام و عرض ادب خدمت شما اگرهدف شما کا در نروژ است که حتما باید کارفرمای نروژژی از شما دعوت به همکاری کرده باشه و قرارداد خودتون داشته باشید اما بدون کارفرما برای ویزای جستجوی کار آلمان و واتریش و استرالیا میتویند اقدام کنید

  72. حسن گفت:

    سلام با دکترای فیزیک و ۵۰سال می توان کار گرفت؟ هزینه در ماه میانگین چند میشه به یورو و پول خودمون چطور میشه اقامت دائم یا بلند مدت گرفت. البته میتونم تدریس کنم، ویا تو شرکت ها کار کنم. ممنون از راهنمایی شما

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما با کار کردن به مدت ۳ سال میتونید اقامت دائم بگیرید اما شما سن برای ویزای کار بالاس مگر اینکه خودتون جاب آفر پیدا کنید

  73. محمد گفت:

    سلام من والیبالیست حرفه ایی هستم و به اردوی تیم ملی نوجوانان هم دعوت شدم و برای باشگاه های حرفه ایز مثل پیام مشهد کار کردم و درامد داشتم خاستم بدونم برای من هم احتمال مهاجرت هست

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما اگر منظورتون نروژ هست باید کارفرمای نروژی از شما دعوت به همکاری کرده باشه

  74. آرش گفت:

    سلام وقت بخیر. من ارشد مهندسی کامپیوتر نرم افزار از دانشگاه ازاد ادارم. معدل ام ۱۶ است. آیلتس ۷ دارم. آیا امکان ادامه تحصیل در نروژ را دارم.؟ میبخشید برای سال اول و اخذ ویزا چه میزان پول لازم هست؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای دوره کارشناسی ارشد بدون هزینه میتونید اقدام کنید و برای دانش از هزینه ها با شماره های موسسه تماس بگیرید

    2. Zahra گفت:

      با سلام و تشکر از شما
      برای کسی که فوق لیسانس تربیت بدنی داره و به زبان انگلیسی مسلط هست، امکان تحصیلات بیشتر رایگان و کار کردن در نروژ فراهم هست؟
      و اگه امکان داره آیا همچین شخصی میتونه موفق بشه و درآمد خوبی داشته باشه؟
      خیلی ممنونم از شما??

      1. داوری گفت:

        سلام و عرض ادب
        امکان تحصیل بیشتر در مقطع دکتری اگر روزمه علمی خوبی داشته باشید امکانپذیره
        اما برای کار نیازه که یک دعوتنامه کاری یا جاب آفر داشته باشید
        پیشنهاد میکنم در این خصوص مقاله های تحصیل رایگان در نروژ و کار در نروژ رو مطالعه کنید
        و برای اطلاعات بیشتر با مشاورین مجموعه سفیران سروش سعادت تماس بگیرید

  75. شهرزاد گفت:

    سلام. من لیسانس حقوق از دانشگاه پیام نور رو دارم. میتونم در مقطع کارشناسی ارشد در رشته حسابداری در نروژ تحصیل کنم و اینکه معدل لیسانسم کمتر از 14 است. تحصیل برای منم رایگانه یا باید شهریه پرداخت کنم؟
    تحصیل در مقطع کارشناسی ارشدم به زبان نروژی یا انگلیسی؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما به علت اینکه رشته شما حقوق هست و حقوق هر کشور خاص خودش هست به راحتی نروژ بهتون پذیرش در حقوق نمیده و حتی باید یک سری قوانین را به زبان نروژی بلد باشید به همین منظور بهتره رشتتونو عوض کنید و در کشور های تراز اول معدل خیلی مهم هست برای اظلاعاتی بیشتر با مشاره های موسسه تماس بگیرد

  76. رضا گفت:

    سلام من امسال دبیرستان رو تموم میکنم و کنکور دارم مدرک زبان انگلیسی هم دارم میخوام واسه دانشگاه در نروژ رشته نفت بخونم الان یادگیری زبان نروژی الزامی هست یا نه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما برای مقاطع کارشناسی تمامی رشته ها به زبان اصلی خود آن کشور می باشد یعنی اینکه در نروژ هم به زبان نروژی هست و باید زبان نروژی یاد بگیرید برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

    2. SiNa گفت:

      سلام
      خیلی ممنون از سایت و اطلاعات کاملتون
      دو سال دیگه کنکور دارم و رشته انسانی میخونم میخواستم ببینم رشته من آینده ای داره برای تحصیل تو کشور خارجی از جمله نروژ؟
      یا باید رشتمو عوض کنم؟؟

      1. داوری گفت:

        سلام
        هدف تحصیلیتون رو بر اساس مهاجرت تعیین نکنید شما رشته ای رو بخونید که دوست دارید در هر صورت در کشور نروژ در مقطع لیسانس شما احتیاج به مدرک زبان نروژی دارید و بیشتر ایرانی هایی که به این کشور مهاجرت میکنن در مقطع ارشد و براای رشته های فنی مهندسیه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *