هزینه زندگی

هزینه زندگی در وانوآتو

هزینه زندگی در وانوآتو

هزینه زندگی در وانوآتو ارزان نیست، اما قطعا مقرون به صرفه است. از آنجایی که این کشور از جزایر کوچک تشکیل شده است، نیاز به واردات محصولات از خارج از کشور مانند شیر، پنیر، گوشت و پوشاک دارد. همانطور که می توان تصور کرد، در وانوآتو، همانند سایر کشورهای دنیا، محصولات وارداتی گران تر از حد متوسط ​​هستند. با این حال، کالاهای تولید شده در وانوآتو ارزان هستند و میوه‌ ها و سبزیجات استوایی خوشمزه زیادی با قیمت‌ های مقرون به صرفه مانند میوه‌ نان، پوملو، لیچی، موز، و رز سیب قابل دسترسی هستند. وانوآتو کشوری است که در ملانزی واقع شده است و 12200 کیلومتر مربع مساحت دارد. وانواتو دارای 318000 نفر جمعیت و تراکم جمعیت 18.16 نفر در هر کیلومتر مربع است. زبان های رسمی وانواتو بیسلاما، انگلیسی، فرانسوی می باشند و تولید ناخالص داخلی وانواتو 828,000,000$ (دلار) است.

هر سال، گردشگران زیادی به وانوآتو سفر می کنند تا از سبک زندگی آرام و محیط عالی این کشور لذت ببرند. رونق صنعت گردشگری به کشور اجازه داده است با حفظ سنت ها و هویت خود توسعه یابد. در واقع، چند فرهنگی در این کشور می درخشد. در حالی که زبان های اصلی بیسلاما، انگلیسی و فرانسوی هستند، بیش از 110 زبان در سراسر زنجیره جزیره وانوآتو وجود دارد. اکنون متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مهمترین اطلاعات درباره هزینه زندگی در وانوآتو را برای اطلاع رسانی هموطنان عزیز از هزینه های زندگی در این کشور زیبا جمع آوری کرده اند که می تواند راهنمای بسیار مفیدی برای افرادی باشد که به فکر مهاجرت به وانوآتو و اقامت در این کشور می باشند.

بررسی هزینه زندگی در وانوآتو

چشم انداز مثبت وانوآتو در مورد سرمایه گذاری خارجی توسط بازار مطلوب املاک وانوآتو برجسته شده است و فرصت های کاری در این کشور عامل اصلی جذب مهاجران خارجی می باشند و هیچ محدودیتی برای خارجی هایی که مایل به خرید ملک وانوآتو هستند وجود ندارد. اما قبل از مهاجرت به وانوآتو، کسب اطلاعات درباره هزینه زندگی در وانوآتو الزامی است. در مقایسه با قوی ترین اقتصادها و بهترین کشورهای دنیا، ممکن است هزینه زندگی در وانوآتو کمی متفاون باشد. برای مثال، میانگین قیمت ها و هزینه زندگی در وانوآتو بالاتر از ایالات متحده است. در صورتی که افراد خرید خود را در وانوآتو انجام دهند، باید 1.04 برابر بیشتر از ایالات متحده برای آن پرداخت کنند. حتی ممکن است هزینه های زندگی و اقامت کوتاه مدت در وانوآتو برای افرادی که به این کشور سفر می کنند نیز گران تر از سایر کشورها باشد.

هزینه های کلی زندگی جهت مهاجرت به وانوآتو عبارتند از:

هزینه های کلی زندگی در وانواتو

استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در وانوآتو هزینه ای معادل 1.20$ (دلار) برای بلیط یک طرفه دارد. قیمت خرید ماشین در وانوآتو (به عنوان مثال فولکس واگن گلف یا تویوتا کرولا) از 13000$ تا 25000$ (دلار) متغیر می باشد. اما افرادی که تاکسی را ترجیح می دهند، حتما باید به یاد داشته باشند که قیمت تاکسی در وانوآتو به عوامل مختلفی بستگی دارد. قیمت شروع تاکسی حدود 1.20$ (دلار) می باشد و برای 1 کیلومتر سواری در 1.20$ (دلار) باید حدود 1.20$ (دلار) پرداخت شود. اما باید در نظر داشت که در وانوآتو اکثر ساکنین و مردم آن غذای خود را تولید می کنند به همین دلیل برای افراد محلی در این کشور هزینه های زندگی به طور چشمگیری کمتر از مهاجران خارجی می باشد که برای سرمایه گذاری، تحصیل، کار یا ازدواج به وانوآتو مهاجرت می کنند.

هزینه خوراک در وانوآتو

یکی از مهمترین مواردی که در خصوص هزینه زندگی در وانوآتو باید در نظر گرفته شود، هزینه خوراک و مواد غذایی در این کشور می باشد که متقاضیان باید قبل از اقامت در این کشور، اطلاعات کامل درباره آنها کسب کنند. به طور کلی، در وانوآتو، هزینه برای اقلامی مانند مواد مصرفی، محصولات پاک کننده، لبنیات، میوه ها و سبزیجات تازه، محصولات غذایی عمومی، تنقلات، نوشابه ها بالا است. برای مثال، به طور متوسط، قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت های وانوآتو 12% گران تر از ایالات متحده آمریکا است. به طور میانگین، ​​یک فرمی تواند حدود 520$ (دلار) در ماه هزینه کند که در مقایسه با سایر نقاط جهان کاملاً مقرون به صرفه است. این همه نیازهای سوپرمارکت افراد مانند میوه، سبزیجات، محصولات لبنی و آب آشامیدنی را پوشش می دهد.

در جدول زیر به طور دقیق تر به هزینه های مواد غذایی و خوراک در وانوآتو اشاره شده است:

مواردهزینه ها به دلار
1 وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت$12.42
3 وعده غذایی در رستوران ارزان متوسط برای 2 نفر$54
1 لیتر شیر$1.80
500 گرم نان سفید$2
1 کیلوگرم برنج سفید$2.09
12 عدد تخم مرغ$3.80
1 کیلوگرم پنیر محلی$22.92
1 کیلوگرم فیله مرغ$17.07
1 کیلوگرم گوشت$16.17

شایان ذکر است که هزینه خرید انواع میوه ها در وانوآتو به طور معمول از 0.50$ (دلار) تا 6$ (دلار) متغیر می باشد و ممکن است برخی از میوه های وارداتی در این کشور کمی گرانتر باشند. به طور کلی تقریبا 30% هزینه زندگی در وانوآتو را هزینه های مواد غذایی و خوراکی ها تشکیل می دهند.

هزینه های خوراک در وانواتو

هزینه زندگی در وانوآتو برای دانشجویان خارجی

همانطور که می دانید، وانوآتو طی سالهای اخیر به دلیل رشد قابل توجه در حوزه های آموزشی، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است، به همین جهت، بررسی هزینه زندگی در وانوآتو به ویژه برای دانشجویان بین المللی یک امر ضروری تلقی می شود. زیرا در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی هزینه زندگی در وانوآتو، به ویژه برای دانشجویان خارجی، به دلیل واردات بی رویه این کشور بسیار بالا است. اما در کنار هزینه بالای زندگی در وانوآتو، این کشور آموزش با کیفیتی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. یکی از اصلی ترین بخش ها که قسمت عمده ای بودجه ماهانه دانشجویان را در این کشور در بر می گیرد، هزینه شهریه در این کشور می باشد. هزینه ماهانه شهریه در دانشگاه های وانوآتو حدود 1200$ (دلار آمریکا) می باشد.

برای اینکه بیشتر با بخش های اساسی هزینه زندگی دانشجویان در وانوآتو آشنا شوید، برای شما عزیزان جدولی را تهیه کرده ایم که در این بخش از مقاله به آن می پردازیم:

بخش های اساسی هزینه زندگی دانشجویی در وانوآتوتوضیحات
اقامتگاهیکی از اصلی ترین موارد در بودجه ماهانه دانشجویان در وانوآتو هزینه اقامتگاه ها در این کشور می باشد.
مواد غذاییدانشجویان بین المللی می توانند با ارائه کارت دانشجویی، از تخفیفات ویژه ای برای خرید مواد غذایی استفاده کنند.
حمل و نقلهزینه حمل و نقل در وانوآتو به نسبت اغلب کشورهای اروپایی بسیار مقرون به صرفه است.

در نمودار زیر می توانید هزینه ماهانه در بخش های مختلف هزینه های زندگی دانشجویی در وانوآتو را مشاهده فرمایید:

هزینه ماهانه در بخش های مختلف هزینه های زندگی دانشجویی در وانوآتو

حمل و نقل بخشی از هزینه زندگی در وانوآتو

تمامی اتباع کشورهای خارجی که قصد ادامه زندگی در وانوآتو را دارند، باید در قدم اول هزینه زندگی در وانوآتور را به ویژه در بخش حمل و نقل بررسی کنند. زیرا اغلب مهاجران در این کشور هزینه حمل و نقل در وانوآتو را همواره نادیده می گیرند. که این موضوع باعث ایجاد برخی از چالش های در طول اقامت در این کشور می باشد. به ططور کلی هزینه زندگی در وانوآتو به ویژه در بخش حمل و نقل بسیار مقرون به صرفه می باشد. علاوه بر این اکثر مناطق وانوآتو دارای شبکه اتوبوس و قطار می باشند، که رفت و آمد را برای تمامی شهروندان در این کشور ساده و قبال دسترس می کند. از سوی دیگر، اغلب شهروندان وانوآتو به دلیل کیفیت بالای سیستم حمل و نقل عمومی در این کشور، از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفرهای خود استفاده می کنند.

به طور کلی هزینه حمل و نقل عمومی در وانوآتو برای شهروندان این کشور حدود $650 (دلار) می باشد. البته بسته به تعداد دفعات استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی اگر بیش از یک بار در روز از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند دریافت کارت ماهانه بهترین انتخاب است. علاوه بر این تقریبا تمامی شهرهای بزرگ وانوآتو برنامه های اشتراک دوچرخه را دارند، که یکی از بهترین راه ها برای رفت و آمد در این شهر است.

برای اینکه بتوانید بیشتر با انواع وسایل حمل و نقل در وانوآتو آشنا شوید، به تصویر زیر توجه فرمایید:

انواع وسایل حمل و نقل در وانوآتو

سایر هزینه های زندگی در وانوآتو

در حالی که وانوآتو از گزینه‌ های اقامتی و غذاخوری ارزان‌ تری برخوردار است، اما به طور کلی مقصدی ارزان در نظر گرفته نمی ‌شود. این کشور به خاطر استراحتگاه‌ های جزیره ‌ای مجلل و تورهای ماجراجویانه‌ خود شناخته شده است. اما برای زندگی کردن در وانوآتو، متقاضیان و مهاجرانی که به فکر مهاجرت به و اخذ پاسپورت وانوآتو هستند، حتما باید علاوه بر هزینه های خوراک، هزینه های دیگر را نیز در نظر داشته باشند.

این هزینه ها عبارتند از:

  • هزینه های دقیق اجاره مسکن
  • هزینه های تفریحات
  • هزینه های امکانات (قبوض)

یکی از مهمترین و اصلی ترین هزینه های زندگی یک فرد در هر نقطه از جهان شامل هزینه اجاره مسکن می باشد. این هزینه با توجه به منطقه، نوع مسکن، سال ساخت، تعداد اتاق ها و سایر موارد مشابه، متغیر می باشد.

در جدول زیر به هزینه اجاره مسکن در وانوآتو اشاره شده است:

نوع مسکنهزینه اجاره برای 1 ماه به دلار
آپارتمان (1 خوابه) در مرکز شهر1305$
آپارتمان (1 خوابه) خارج از مرکز870$
آپارتمان (3 خوابه) در مرکز شهر1976$
آپارتمان (3 خوابه) خارج از مرکز1957$

علاوه بر این، هزینه های تفریحات و امکانات نیز برای زندگی در وانوآتو حتما باید در نظر گرفته شوند. برای مثال، هزینه ثبت نام در یک باشگاه بدنسازی در وانوآتو 65$ (دلار) در ماه می باشد و به طور متوسط یک بلیط سینما در این کشور 7$ (دلار) هزینه دارد. همچنین یک فرد که در آپارتمان 85 متری زندگی می کند، برای امکانات برق، گرمایش، سرمایش، آب و جمع آوری زباله به طور متوسط 250$ (دلار) پرداخت می کند. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت هموطنان محترم می باشد تا اطلاعات کامل درباره شرایط مهاجرت به بهترین کشورهای دنیا ارائه دهد.

پرتکرارترین سوالات در خصوص هزینه زندگی در وانوآتو

در این بخش به مهم ترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه خوراک در وانوآتو به چه صورت است؟ یکی از مهمترین مواردی که در خصوص هزینه زندگی در وانوآتو باید در نظر گرفته شود، هزینه خوراک و مواد غذایی در این کشور می باشد که متقاضیان باید قبل از اقامت در این کشور، اطلاعات کامل درباره آنها کسب کنند. به طور کلی، در وانوآتو، هزینه برای اقلامی مانند مواد مصرفی، محصولات پاک کننده، لبنیات، میوه ها و سبزیجات تازه، محصولات غذایی عمومی، تنقلات، نوشابه ها بالا است. برای مثال، به طور متوسط، قیمت مواد غذایی در سوپرمارکت های وانوآتو 12% گران تر از ایالات متحده آمریکا است. به طور میانگین، ​​یک فرمی تواند حدود 520$ (دلار) در ماه هزینه کند که در مقایسه با سایر نقاط جهان کاملاً مقرون به صرفه است. این همه نیازهای سوپرمارکت افراد مانند میوه، سبزیجات، محصولات لبنی و آب آشامیدنی را پوشش می دهد.
  • هزینه زندگی در وانوآتو برای دانشجویان خارجی چگونه است؟ همانطور که می دانید، وانوآتو طی سالهای اخیر به دلیل رشد قابل توجه در حوزه های آموزشی، مورد توجه بسیاری از دانشجویان بین المللی قرار گرفته است، به همین جهت، بررسی هزینه زندگی در وانوآتو به ویژه برای دانشجویان بین المللی یک امر ضروری تلقی می شود. زیرا در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول تحصیل در این کشور مواجه خواهند شد. به طور کلی هزینه زندگی در وانوآتو، به ویژه برای دانشجویان خارجی، به دلیل واردات بی رویه این کشور بسیار بالا است. اما در کنار هزینه بالای زندگی در وانوآتو، این کشور آموزش با کیفیتی را برای دانشجویان بین المللی در نظر گرفته است. یکی از اصلی ترین بخش ها که قسمت عمده ای بودجه ماهانه دانشجویان را در این کشور در بر می گیرد، هزینه شهریه در این کشور می باشد. هزینه ماهانه شهریه در دانشگاه های وانوآتو حدود 1200$ (دلار آمریکا) می باشد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *