هزینه زندگی

هزینه زندگی در پاراگوئه

هزینه زندگی در پاراگوئه

جمهوری پاراگوئه که در آمریکای جنوبی واقع شده است با 6 میلیون و 500 هزار نفر جمعیت یکی از مقاصد گردشگری و مهاجرتی آمریکای جنوبی محسوب می شود. اطلاع از هزینه زندگی در پاراگوئه بسیار اهمیت دارد. زبان رسمی مردم، اسپانیایی می باشد اما در برخی مناطق به زبان انگلیسی صحبت می شود. در پاراگوئه فعالیت بخش خصوصی در زمینه صادرات و تولید بسیار چشمگیر است و بخش بزرگی از درآمد اقتصادی از بخش خصوصی صورت می گیرد. خوب است بدانید سومین کشور بزرگ دنیا در زمینه صادرات سویا و گوشت کشور پاراگوئه می باشد و اکثر جمعیت این کشور از طریق کشاورزی تامین معاش می کنند.

این مقاله توسط کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با هدف راهنمایی علاقه مندان مهاجرت به کشور پاراگوئه نگارش شده است.

  • آیا پاراگوئه کشوری پرهزینه برای زندگی است؟
  • شرایط اقامت دانشجویی در پاراگوئه چگونه است؟
  • آیا شهروندان پاراگوئه در فقر زندگی می کنند؟
  • هزینه حمل و نقل در پاراگوئه چقدر است؟

جزئیات هزینه زندگی در پاراگوئه

وقتی بحث هزینه زندگی در یک کشور خارجی مطرح می شود باید هزینه های اجاره مسکن و تهیه خورد و خوراک و حمل و نقل عمومی و بهای انرژی را مد نظر قرار دهید. تطابق نسبی سطح درآمد در پاراگوئه با میزان مخارج باعث آسان شدن زندگی شهروندان این کشور و بالا رفتن قدرت خرید مردم شده است؛ بالا رفتن قدرت خرید باعث افزایش رغبت تولید کنندگان پاراگوئه ای به افزایش میزان تولید و بالا بردن سطح کیفیت محصولات برای حضور در بازار رقابتی خواهد شد. اگر به دنبال درآمد کلان و پیشرفت اقتصادی چشمگیر هستیم متاسفانه باید بدانید که کشور پاراگوئه برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود. اکثر شهروندان در کشور پاراگوئه به دور از تجملات زندگی می کنند در واقع زندگی سنتی و ارزان در این کشور رایج و مرسوم است. در نتیجه می توان گفت که پاراگوئه گزینه ای مناسب برای سفر توریستی می باشد.

اطلاعات بیشتر در باب ویزای توریستی پاراگوئه را در لینک فوق بخوانید.

تهیه غذا بخشی از هزینه زندگی در پاراگوئه

اگر از غذای رستوران لذت می برید به طور مثال در مک دونالد در کشور پاراگوئه برای هر وعده غذایی یکنفره باید PYG28 (گوارانی) پرداخت کنید. در واقع باید توجه داشت اگرچه هزینه زندگی و از جمله تامین غذا در پاراگوئه ارزان قیمت است اما در قبال این هزینه امکانات کمی هم به افراد داده می شود و مردم این کشور سطح زندگی مطلوبی ندارند.

بودجه ماهانه جهت پوشش هزینه زندگی در پاراگوئه

یکی از موضوعات کلیدی که اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به پاراگوئه باید مورد بررسی قرار دهند، بودجه ماهانه شهروندان برای پوشش هزینه زندگی در پاراگوئه می باشد. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت خود در پاراگوئه مواجه خواهند شد. به طور کلی برای داشتن یک زندگی ساده در پاراگوئه، اتباع کشورهای خارجی به بودجه ماهانه 1500PYG (گورانی پاراگوئه) یا کمتر نیاز دارند. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی و کنترل بوجه ماهانه مهاجران در پاراگوئه به شدت به سبک زندگی آنها در این کشور بستگی دارد. این بودجه ماهانه ذکر شده، امکان سواری با اتوبوس، تاکسی، سففرهای هفتگی خرید از سوپرمارکت ها و گاه به گاه هزینه رستوران را برای مهاجران فراهم می کند.

در نمودار زیر می توانید رشد هزینه زندگی در پاراگوئه را طی سال های اخیر مشاهده فرمایید:

رشد هزینه زندگی در پاراگوئه را طی سال های اخیر

همانطور که اشاره کردیم، پاراگوئه یک کشور مقرون به صرفه برای افرادی است که به دنبال زندگی آسوده با هزینه پایین هستند. البته لازم به ذکر است که با وجود پایین بودن هزینه زندگی در پارگوئه، کیفیت زندگی در این کشور به مراتب بالا تر از برخی از کشورهای آمریکایی می باشد. به خصوص هزینه زندگی پاراگوئه در مقایسه با همسایه های مشهور تر خود همانند آرژانتین، برزیل و اروگوئه بسیار پایین تر است. نکته قابل توجه در خصوص پاراگوئه این است که، زندگی در این کشور حتی برای افراد خارجی با اقامت دوگانه به عنوان بهشتی بر روی زمین تلقی می شود.

تهیه غذا بخشی از هزینه زندگی در پاراگوئه

حمل و نقل در کشور پاراگوئه

در واقع کارآمد ترین وسیله حمل و نقل در پاراگوئه تاکسی می باشد که البته هزینه های بالایی دارد. در پاراگوئه میزان کرایه تاکسی با تاکسی متر محاسبه می شود و در سال 2023 به این صورت بوده است که بابت هر کیلومتر PYG10000 (گوارانی) اخذ می‌گردد. جمعیت زیادی در کشور پاراگوئه در حمل و نقل عمومی به عنوان راننده تاکسی و راننده اتوبوس کار می کند و همین جهت استفاده از حمل و نقل در این کشور سهل است. مانند بعضی از کشورهای اروپا و آسیا از نیمه شب که بگذرید هزینه کرایه تاکسی مشمول مالیات و قیمت افزوده خواهد شد.

اجاره مسکن جزئی از هزینه زندگی در پاراگوئه

خرید ملک در پاراگوئه مثل اروپای شمالی و آمریکای شمالی گران نیست اما با این حال مردم ترجیح می دهند که محل زندگی خود را اجاره کنند زیرا هزینه اجاره ارزان می باشد. در لیست زیر چند نمونه از آگهی فروش املاک و آپارتمان در روزهای گذشته در شهرهای مختلف کشور پاراگوئه را بررسی خواهیم کرد:

نوع آپارتماناجاره بهای ماهانه (گوارانی)
آپارتمان تک خوابهاز PYG1370 تا PYG2040
آپارتمان 3 خوابهاز PYG2960 تا PYG4185

اجاره مسکن در شهرهای مهم پاراگوئه مانند شهر “آسونسیون” ، شهر “سیوداد دل استه”، “سن لورنزو”، “لوکه” و شهر “کاپیاتا” واضح است که گران تر خواهد بود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای پاراگوئه

برای اخذ ویزای پاراگوئه فارغ از اینکه با چه نوع ویزا قصد مهاجرت به این کشور را دارید مجموعه ای از اسناد و مدارک را باید در این مسیر ارائه کنید؛ با توجه به شرایط متقاضیان لیست زیر می تواند دچار تغییرات کوچک و بزرگ شود که توسط سفارت و متقاضی اطلاع داده می شود:

  • گذرنامه معتبر با 6 ماه اعتبار
  • 4 قطعه عکس پاسپورتی رنگی
  • رزرو بلیط هواپیما و ارائه کپی از آن
  • ثبت و تحویل فرم درخواست ویزای پاراگوئه
  • اثبات تمکن مالی از طریق گردش سپرده بانکی
  • کارت شناسایی معتبر کشور مبدا
  • گواهی اشتغال به تحصیل یا جواز کسب
  • اثبات وجود اقامتگاه در ویزای کاری

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهاجرت به پاراگوئه یا شرایط اخذ اقامت دائم پاراگوئه با وکلای مجرب و کارشناسان متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید؛ همکاران ما با سال ها تجربه در زمینه اخذ انواع ویزا همراه و راهنمای شما در مسیر مهاجرت می باشند.

پرتکرارترین سوالات هزینه زندگی در پاراگوئه

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات مهم شما خواهیم بود:

  • بودجه ماهانه جهت پوشش هزینه زندگی در پاراگوئه به چه صورت است؟ یکی از موضوعات کلیدی که اتباع کشورهای خارجی قبل از ورود به پاراگوئه باید مورد بررسی قرار دهند، بودجه ماهانه شهروندان برای پوشش هزینه زندگی در پاراگوئه می باشد. در غیر این صورت با مشکلات گسترده ای در طول اقامت خود در پاراگوئه مواجه خواهند شد. به طور کلی برای داشتن یک زندگی ساده در پاراگوئه، اتباع کشورهای خارجی به بودجه ماهانه 1500PYG (گورانی پاراگوئه) یا کمتر نیاز دارند. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی و کنترل بوجه ماهانه مهاجران در پاراگوئه به شدت به سبک زندگی آنها در این کشور بستگی دارد. این بودجه ماهانه ذکر شده، امکان سواری با اتوبوس، تاکسی، سففرهای هفتگی خرید از سوپرمارکت ها و گاه به گاه هزینه رستوران را برای مهاجران فراهم می کند.
  • جزئیات هزینه زندگی در پاراگوئه شامل چه مواردی است؟ وقتی بحث هزینه زندگی در یک کشور خارجی مطرح می شود باید هزینه های اجاره مسکن و تهیه خورد و خوراک و حمل و نقل عمومی و بهای انرژی را مد نظر قرار دهید. تطابق نسبی سطح درآمد در پاراگوئه با میزان مخارج باعث آسان شدن زندگی شهروندان این کشور و بالا رفتن قدرت خرید مردم شده است؛ بالا رفتن قدرت خرید باعث افزایش رغبت تولید کنندگان پاراگوئه ای به افزایش میزان تولید و بالا بردن سطح کیفیت محصولات برای حضور در بازار رقابتی خواهد شد. اگر به دنبال درآمد کلان و پیشرفت اقتصادی چشمگیر هستیم متاسفانه باید بدانید که کشور پاراگوئه برای شما انتخاب مناسبی نخواهد بود. اکثر شهروندان در کشور پاراگوئه به دور از تجملات زندگی می کنند در واقع زندگی سنتی و ارزان در این کشور رایج و مرسوم است.
4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *