هزینه زندگی

هزینه زندگی در کشور اسپانیا

هزینه زندگی در کشور اسپانیا

هزینه زندگی در کشور اسپانیا نسبت به کشورهای غربی اروپا کمتر است، از این رو بسیاری از مهاجران این کشور را به عنوان مقصد اروپایی انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین سوال ها جهت انتخاب یک کشور جهت مهاجرت هزینه زندگی آن کشور میباشد. با توجه به نزدیکی فرهنگ اسپانیایی ها به ایران مهاجرت به اسپانیا از سمت ایرانیان افزایش پیدا کرده است و ایرانیان از دیرباز به هزینه ها توجه بسیار داشتند.

این شد که مقاله هزینه زندگی در کشور اسپانیا را نگارش کردیم تا با دید باز اقدام به انتخاب این کشور کنید.

  • متوسط هزینه زندگی در اسپانیا 2024 چقدر است؟
  • آیا اسپانیا مقصد ارزانی برای مهاجران است؟
  • آیا دخل و خرج در اسپانیا همخوانی دارد؟
  • هزینه تحصیل در اسپانیا چقدر است؟
  • خورد و خوراک در اسپانیا در ماه چقدر هزینه دارد؟
  • بیشترین درصد از بودجه مهاجران در اسپانیا صرف چه آیتمی می شود؟
  • ارزان ترین شهر اسپانیا برای زندگی کدام شهر است؟
  • گرانترین شهر اسپانیا کدام است؟

مهاجرت به اسپانیا در 2024

آب و هوای دلپذیر، حاصل خیزی زمین و همچنین قابل پرداخت بودن هزینه های زندگی، این کشور را مهاجر پذیرتر می کند. اگرچه اسپانیا در سال 2008 با بحران شدید اقتصادی روبرو شده است اما در سال 2015 در پی تحولات اقتصادی بوجود آمده، استانداردهای زندگی در این کشور را می توان با توجه به درآمد ماهیانه خانواده تامین کرد. با این حال باید این نکته را نیز بیان کرد که سطح میانگین حداقل درآمد و حقوق در اسپانیا همچنان پایین است؛ با این حال می توان به کمک آن به راحتی حداقل های زندگی را فراهم کرد.


در مجموع اسپانیا Spain از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپایی (EU) و ناحیه شینگن می باشد که خاصه مورد توجه گردشگران و مهاجران خارجی قرار دارد. جالب است بدانید که برای مهاجرت به اسپانیا 2024 و اخذ اقامت اروپایی از این کشور هر گروه یا دسته از مهاجران شانس بالایی دارند.

در ضمن برای اخذ انواع ویزای اسپانیا متقاضیان بایستی مراحل زیر را طی کنند:

اخذ انواع ویزای اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا 2024

در واقع هزینه زندگی یا Cost of Living در کشور اسپانیا به انواع هزینه ها شامل هزینه حمل و نقل، تفریح و سرگرمی، رستوران ها، اجاره خانه، خرید از بازارها و حتی هزینه اشتراک می باشد. بر طبق برآوردهای آماری نیز متوسط هزینه ماهیانه زندگی در این کشور اروپایی در حدود €1400 (یورو) می باشد. هزینه ای که شامل آیتم اجاره خانه نیز می باشد. این درحالی است که متوسط دستمزد ماهیانه در این کشور در حدود €2059 (یورو) می باشد به همین دلیل دخل و خرج در این کشور اروپایی باهم همخوانی دارد.

این را می توان از نمودار زیر هم متوجه شد:

دخل و خرج و پس انداز در اسپانیا

همان طور که در نمودار پایین هم ملاحظه می شود، بیشترین درصد هزینه ها در اسپانیا مشترکا مربوط به هزینه اجاره خانه و خرید از بازارهاست:

توزیع هزینه زندگی در اسپانیا

گرانترین و ارزانترین شهرهای اسپانیا برای زندگی

اسپانیا دارای شهرهای مختلفی است و یکی از موضوعات سوال برانگیز در خصوص این کشور اطلاع از گرانترین و ارزانترین شهر اسپانیایی است. برای همین نیز ما در این بخش از شاخص هزینه زندگی کمک می گیریم تا مشخص شود که ارزانترین و گرانترین شهرها برای مهاجران کدام شهرها هستند. همان طوری که در نمودار آماری زیر نیز مشاهده می شود، بارسلونا با رقم شاخص 59.1 گرانترین شهر و ویگو با رقم شاخص 44.4 ارزانترین شهر کشور اسپانیا به حساب می آید:

مقایسه شهرهای اسپانیا از نظر شاخص هزینه زندگی

 

کمیت و کیفیت زندگی در اسپانیا

عمکلرد کشور اسپانیا در آمارهای سازمان همکاری توسعه اقتصادی که استانداردهای زندگی را بررسی می کند متفاوت است. به گونه ای که برخی استانداردهای جهانی مانند سطح مالکیت مسکن، وضعیت سلامت، ارتباطات اجتماعی، امنیت فردی و تعادل کار و زندگی فردی در سطح بالایی قرار دارد اما میانگین میزان درآمد، کیفیت تحصیل و محیط زیست و نرخ اشتغال از میانگین سطح جهانی پایین تر است.

دلیل اصلی این اتفاق آن است که درآمدهای مردم اسپانیا مطابق با رشد تورم در این کشور تغییر نمی کند. زمانی که واحد پول کشور اسپانیا به یورو تغییر کرد، هزینه های زندگی در این کشور نیز افزایش یافت اما سطح درآمد در این کشور مطابق با آن افزایش نیافت. بهترین شهر کشور اسپانیا در رنکینگ بالاترین سطح کیفیت زندگی، شهر بارسلون است. مردم اسپانیا از امنیت اجتماعی بالایی برخوردار هستند و بیمه درمانی در این کشور رایگان است.

هزینه درمانی بخشی از هزینه زندگی در کشور اسپانیا

هزینه زندگی در اسپانیا در بخش مواد غذایی

یکی از اصلی ترین بخش ها که قسمت عمده ای از بودجه ماهیانه افراد را در اسپانیا تشکیل می دهد، هزینه مواد غذایی در اسپانیا می باشد. البته لازم به ذکر است که هزینه زندگی در اسپانیا به ویژه در بخش مواد غذایی، بسته به سبک زندگی افراد متفاوت خواهد بود. اما نکته قابل توجه این است که، قیمت مواد غذایی در اسپانیا نسبتا پایین است و به راحتی می توانید به بودجه خود در این کشور پای بند باشید. البته هزینه مواد غرایی در اسپانیا به جایی که خرید می کنید بستگی دارد، که با خرید از سوپرمارکت های بزرگ که تخفیفات ویژه ارائه می دهند می توانید بخش از هزینه ها را در این کشور کنترل کنید. به طور کلی مهاجران در اسپانیا می توانند انتظار داشته باشند که ماهانه مبلغ 950€ (یورو) برای اقلام مختلف مواد غذایی در این کشور هزینه کنند.

علاوه بر این، مصرف مواد غذایی بیرون از خانه به ویژه در رستوران های این کشور، می تواند شما را با کمبود بودجه ماهانه در اسپانیا مواجه کند. در جدول زیر می توانید برخی از مهمترین اقلام غذایی در اسپانیا را با مبلغ آنها را مشاهده فرمایید:

اقلام ضروری غذایی در اسپانیاقیمت به (یورو)
نان کامل (1 عدد)15€
مرغ کامل (2 کیلوگرم)69€
گوشت قرمز (2 کیلوگرم)92€
تن ماهی (300 گرم)31€
آب معدنی (2.5 لیتر)9€
شیر (1 لیتر)14€
پنیر (500 گرم)18€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)11€

حمل و نقل بخشی از هزینه زندگی در اسپانیا

تمامی متقاضیانی که به دنبال ادامه زندگی در اسپانیا هستند، باید قبل از ورود به این کشور با هزینه زندگی در اسپانیا به ویژه در بخش حمل  و نقل آشنا شوند. به عبارت دیگر، برخی از مهاجران که به دنبال رندگی یا کار در اسپانیا هستند، هزینه حمل و نقل در این کشور را به طور کلی نادیده می گیرند. که این امر باعث می شود تا با مشکلات گسترده ای در زمینه های مختلف به ویژه  در بخش کلیدی حمل و نقل مواجه شوند. اما نگران نباشید، زیرا هزینه حمل و نقل در اسپانیا به طور کلی بسیار مقرون به صرفه است. اما به این نکته مهم توجه فرمایید که، هزینه حمل و نقل در اسپانیا با توجه به محل اقامت شما و وسیلع مقلیه که از آن استفاده می کنید می تواند متفاوت باشد.

برای اینکه بیشتر با انواع وسیله حمل و نقل در اسپانیا آشنا شوید نموداری را برای شما عزیزان تهیه کرده ایم که به آن می پردازیم:

محبوب ترین وسیله حمل و نقل در اسپانیا

مقایسه هزینه زندگی در مادرید و سایر پایتخت های جهان

بر اساس آخرین مطالعات انجام گرفته در رابطه با هزینه های زندگی، شهر مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا در رده 105 گران ترین پایتخت جهان قرار گرفته است. این هزینه شامل هزینه های سکونت، غذا، لباس، حمل و نقل، تفریحات و هزینه های سلامت فردی است. این هزینه ها به طور کلی: 49% کمتر از هزینه زندگی در نیویورک، 42% کمتر از هزینه زندگی در لندن، 42% کمتر از هزینه زندگی در هنگ کنگ، 39% کمتر از هزینه زندگی در سنگاپور، 35% کمتر از هزینه زندگی در توکیو، 35% کمتر از هزینه زندگی در لس آنجلس، 19% کمتر از هزینه زندگی در مونیخ، 12% کمتر از هزینه زندگی در بروکسل، 6% کمتر از هزینه زندگی در ریو دو ژانیرو است.

هزینه زندگی فردی و خانوادگی در کشور اسپانیا در 2024

اسپانیا جزو کشورهای نسبتا ارزان قیمت اروپا محسوب می شود. در شرایط فعلی متوسط هزینه زندگی در این کشور با احتساب اجاره خانه ماهیانه در حدود €1400 (یورو) می باشد. ولی بدون در نظر گرفتن اجاره خانه در حدود €651.5 (یورو) است. در نمودار ذیل متوسط هزینه های زندگی در اسپانیا طی سال 2024 بررسی گردیده است:

مقایسه هزینه زندگی در اسپانیا بدون احتساب اجاره خانه

متوسط هزینه های زندگی در کشور اسپانیا در 2024

اسپانیا جزو کشورهای نسبتا ارزان قیمت اروپا محسوب می شود. در نمودار ذیل متوسط هزینه های زندگی در اسپانیا طی سال 2024

  • گرانترین و ارزانترین شهر اسپانیا برای مهاجران کدامند؟ بارسلونا با رقم شاخص 59.1 گرانترین شهر و ویگو با رقم شاخص 44.4 ارزانترین شهر کشور اسپانیا به حساب می آید.

بررسی گردیده است:

متوسط هزینه های زندگی در اسپانیا

اگر خواهان مهاجرت به اسپانیا هستید و چه برای تحصیل در اسپانیا و چه برای کار در اسپانیا و در پی آگاهی از هزینه تحصیل و زندگی در اسپانیا می باشید، مشاوران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خدمت شما خواهند بود.

سوالات پرتکرار درباب هزینه زندگی در اسپانیا

افرادی که به دنبال بررسی میزان هزینه زندگی در این کشور می باشند با ابهامات زیر روبرو می شوند:

  • هزینه زندگی در اسپانیا برای یک فرد مجرد چه میزان است؟ هزینه زندگی در شهرهای مختلف اسپانیا متفاوت است اما به طور متوسط هزینه زندگی در اسپانیا حدود 650€ (یورو) در ماه است.
  • ارزان ترین شهرهای اسپانیا کدامند؟ سویا و والنسیا، از شهرهای با کیفیت بالای زندگی در اسپانیا هستند که هزینه زندگی در این دو شهر بسیار ارزان است.
  • هزینه تحصیل در اسپانیا چه میزان است؟ شهریه دانشگاه در اسپانیا چیزی در بازه 700€ تا 7000€ (یورو) متغیر است. بیشترین هزینه تحصیل مربوط به شهرهای مادرید و بارسلون است و تحصیل در خارج از این دو شهر کمتر از 3000€ (یورو) است.
  • بیشترین درصد از بودجه هر نفر در کشور اسپانیا مربوط به چه آیتمی است؟ بیشترین سطح هزینه ها در کشور اسپانیا با 32% مشترکا مربوط به آیتم اجاره و خرید از بازارهاست.
  • گرانترین و ارزانترین شهر اسپانیا برای مهاجران کدامند؟ بارسلونا با رقم شاخص 59.1 گرانترین شهر و ویگو با رقم شاخص 44.4 ارزانترین شهر کشور اسپانیا به حساب می آید.
5/5 - (22 امتیاز)

یک دیدگاه برای “هزینه زندگی در کشور اسپانیا

  1. محمد باقر گفت:

    سلام من توی ترکیه زندگی میکنم ولی کاشکی زود تر با سایت شما اشنا میشدم و در مورد کشورای دیگه هم اطلاع کسب میکردم و بعد اقدام میکردم.
    آخه هر جا که زنگ میزدم در مورد یه کشور خاصی اطلاع دارن ولی موسسه شما در مورد کل کشورا اطلاع دارن و میشه مقایسه کرد باهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *