هزینه زندگی

هزینه زندگی مالتا

هزینه زندگی مالتا

هزینه زندگی مالتا از سوالات پرتکرار از سوی افرادی که قصد زندگی و اقامت در مالتا را دارند، بوده و به صورت ماهیانه 1971€ (یورو) می باشد. در ادامه با مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت برای اطلاع از هزینه زندگی مالتا با ما همراه باشید. به عنوان یک مرکز تجارت اصلی، مالتا از طرق راههای هوایی ارتباطات متعددی دارد. فرودگاه بین المللی مالتا، تنها فرودگاه جزیره، تنها 2 تا 3 ساعت پرواز از بیشتر شهرهای اروپایی فاصله دارد. خطوط هوایی متعددی مانند، Air Malta، Lufthansa، Emirates، British Airways، Air France، Alitalia، Scandinavian Airlines، Ryanair، Easy Jet، Turkish Airlines و Air Berlin، به صورت مرتب به جزیره پرواز دارند.

  • آیا هزینه زندگی در مالتا بالاست؟
  • آیا سطح درآمد یک کارگر در مالتا کفاف زندگی اش را می کند؟
  • هزینه زندگی یک مهاجر خارجی در مالتا چقدر است؟
  • بالاترین هزینه در کشور مالتا مربوط به چه آیتمی است؟
  • هزینه تحصیل یک دانشجوی خارجی در مالتا چقدر است؟
  • هزینه زندگی یک دانشجوی بین المللی در مالتا چقدر است؟

هزینه زندگی مالتا با تجملات مدیترانه ای

مصمم بر حفظ خوشنامی خود در ارائه خدمات مهمان نوازی 5 ستاره به بازدید کنندگان متمول خود و نخبگان دنیای تجارت، جزیره مالتا دارای تعدادی هتل های بین المللی و لوکس مانند، Hilton، Excelsior، Radisson، Intercontinental، Westin Dragonara، Corinthia و هتل Phoenicia، می باشد. خدمات مهمان نوازی فوق تجملاتی نیز در هتل هایی مانند بوتیک هتل Xara Palace Relais & Chateaux به بازدیدکنندگان و مهمانان ارائه می شود.


مالتایی که برای مخصوصا سرمایه گذاران جای شناخته شده ای است چرا که آنها با استفاده از انواع برنامه های سرمایه گذاری می توانند سریعا به اقامت دائم (PR) و شهروندی کشور مالتا دست یابند. این برنامه ها نیز شامل:

برنامه دریافت شهروندی کشور مالتا

ارزیابی کلی از هزینه زندگی در مالتا

در حال حاضر متوسط هزینه زندگی هر نفر در کشور مالتا در حدود €1971 (یورو) می باشد. هزینه ای که سطح آن در قیاس با برخی از کشورهای اروپایی بالاست و این به دلیل توریستی بودن کشور مالتاست. هزینه ای که مشتمل بر انواع هزینه ها مثل هزینه اجاره خانه، هزینه خرید از بازار، هزینه رستوران ها، هزینه حمل و نقل و سایر می باشد. برای اطلاع از ریز این هزینه ها می توان به جدول زیر مراجعه کرد:

آیتم هاهزینه ها
هزینه وعده غذایی در رستوران ارزان15€
1 کیلوگرم فیله مرغ7.95€
یک عدد نان 500 گرمی1.13€
یک کیلو گوشت گوساله13.87€
بطری آب 1.5 لیتری0.8€
بلیط یک طرفه در حمل و نقل محلی2€
شیر 1 لیتری1.06€
1 کیلو برنج2.68€
1 لیتر بنزین1.36€
اجاره آپارتمان تک خواب در حومه شهر768€
اجاره آپارتمان تک خواب در مرکز شهر913€

اینها بخشی از مهمترین آیتم های هزینه زندگی در مالتا محسوب می شود. و حالا اگر بخواهیم توزیع درصدی این هزینه ها را بیان کرده و بالاترین آیتم هزینه ای در مالتا را ببینیم ناگزیریم تا به نمودار آماری زیر مراجعه کنیم. همانگونه که در این نمودار نیز مشاهده می شود بالاترین هزینه از هزینه های زندگی در مالتا صرف هزینه خرید از بازارها می شود:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در مالتا

این در حالی است که طبق گزارش اداره آمار ملی مالتا در سال 2024، درآمد ماهیانه در مالتا بطور متوسط در حدود €1750 (یورو) می باشد که با توجه به سطح بالای هزینه ها در این کشور نمی توان ادعا کرد که تعادل دخل و خرج در مالتا برقرار است. به همین دلیل نیز گفته می شود که در کشورهای توریستی مثل مالتا کار کردن صرفه اقتصادی ندارد:

مقایسه ماهیانه دخل و خرج در مالتا (یورو)

غذا و هزینه زندگی مالتا در 2024

در خصوص هزینه زندگی مالتا وقتی که صحبت از غذا می شود، مالتا جزیره ای است که گزینه های فراوان و مبهوت کننده ای را به بازدید کنندگان خود ارائه می دهد. تنوع غذایی مالتا کاملا منطبق بر جغرافیای مدیترانه ای آن بوده و شدیدا تحت تاثیر آشپزی ایتالیایی می باشد. مواد اولیه با کیفیت که یا از دریا صید می شوند و یا در مزارع و دامداری های خود مالتا پرورش داده می شوند نیز به دو چندان شدن طعم لذیذ غذاهای متنوع مالتا کمک می کند.

بسیاری از رستوران های مالتا منویی متنوع از غذاهای بین المللی ارائه می دهند و گزینه های انتخاب غذا را وسعت می بخشند. از رستوران ها کوچک شهری در قصرهای سبک باروک گرفته تا رستوران های کوچک ایتالیایی و رستوران های دریایی در ساحل، بازدید کنندگان به راحتی می توانند گزینه مورد علاقه خود را انتخاب کرده و از غذاهایی لذیذ نیز لذت ببرند. در جدول زیر می توانید هزینه وعده های غذایی در مالتا در 2024 را مشاهده نمایید:

وعده های غذاییهزینه به یورو
رستوران ارزان قیمت10€-30€
غذا برای 2 نفر، رستوران متوسطه45€-120€
McMeal در McDonalds (یا غذای کمکی مشابه)8€-10€
کاپوچینو1.5€-3€
آب1.05€

بهترین آب و هوا در مالتا

با میانگین حدود 300 روز آفتابی در سال مالتا مایه حسد بسیار از کشورهای همسایه خود می باشد. تابستان های خشک و داغ و زمستان های معتدل موجب شده اند که مالتا توسط مجله International Living به عنوان خوش آب و هواترین کشور دنیا معرفی شود. حتی در زمستان نیز مالتا از 5 تا 6 ساعت تابش آفتاب برخوردار است و این زمان در تابستان به 12 ساعت افزایش پیدا می کند.

هزینه تحصیل و زندگی مالتا

زبان انگلیسی در مالتا

به عنوان زبان رسمی کشور مالتا، تمامی افراد در این کشور به زبان انگلیسی تکلم می کنند. زبان انگلیسی آنقدر در مالتا شایع است، که سالیانه هزاران دانشجوی خارجی از سراسر دنیا برای یادگیری زبان انگلیسی به مالتا سفر می کنند. انگلیسی زبان اصلی دنیای تجارت در مالتا است و قوانین و مقررات به هر دو زبان مالتی و انگلیسی منتشر می شوند. زبان مالتی یک زبان خاص با ریشه های عربی و تحت تاثیر زبان های ایتالیایی، فرانسوی و انگلیسی می باشد. بسیاری از مردمان مالت چند زبانه بوده و علاوه بر زبان مالتی و انگلیسی به ایتالیایی، آلمانی، یا فرانسوی نیز مسلط هستند.

هزینه تحصیل و زندگی مالتا در 2024

مالتا فرهنگی بی نهایت خانواده محور دارد. تقریبا تمام رستوران ها و اماکن عمومی فضایی مناسب برای خانواده ها دارند و مهد کودک ها به خانواده ها خدمات رایگان ارائه می دهند و دولت به خانواده های شاغل یارانه برای هزینه های کودکان ارائه می دهد. فرزندان بزرگتر می توانند در بسیاری از مدارس با کیفیت بین المللی خصوصی یا دولتی، که تقریبا تمامی آنها به زبان انگلیسی تدریس می کنند، مشغول به تحصیل شوند. تحصیلات عالی در دانشگاه مالتا و سایر موسسات آموزش عالی و کالج های خصوصی به دانشجویان ارائه می شود.

از همین رو نیز باید انتظار هزینه های تحصیلی بالا را در مالتا داشت. در حال حاضر متوسط شهریه ترمی هر دانشجوی غیر اروپایی در دانشگاه های مالتا در حدود €2500 (یورو) می باشد و سطح هزینه ای که بالاتر از اغلب کشورهای اروپایی است که در نمودار زیر نمایش داده می شود:

مقایسه متوسط شهریه ترمی در مالتا به یورو

از دیگر هزینه های تحصیلی در این کشور اروپایی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • هزینه پذیرش: یکبار €1000 (یورو)
  • هزینه ثبت نام: سالانه حدود €100 (یورو)
  • هزینه فعالیت: سالانه حدود €100 (یورو)
  • ودیعه مسکن غیرقابل برگشت: ودیعه €500 (یورویی)

از طرف دیگر دانشجویان بین المللی بایستی از عهده تامین مخارج زندگی روزمره اشان در مالتا نیز برآیند. متوسط هزینه زندگی ماهیانه یک دانشجوی بین المللی در کشور مالتا نیز در حدود €1200 (یورو) می باشد. که بالاترین هزینه دانشجویان در کشور مالتا مربوط به هزینه اجاره خانه می باشد که به طور متوسط در حدود €700 (یورو) در ماه می باشد.

روش های تامین هزینه تحصیل در مالتا

همانند هر کشور دیگری، دانشجویان بین المللی در کشور مالتا نیز از حق کار دانشجویی (کار پاره وقت) برخوردارند. آنها در کشور مالتا می توانند تا ماکسیمم 20 ساعت در هر هفته کار بکنند ولی از این طرف نیز بایستی حداقل 15 ساعت در هفته را نیز ادامه تحصیل دهند. طبق آخرین گزارشات آماری، یک دانشجوی بین المللی بطور متوسط می تواند ساعتی حدود 8 الی €12 (یورو) کسب درآمد کند.

از سوی دیگر این دانشجویان با اثبات شایستگی های خود و نیز تامین شرایط لازم می توانند کاندیدای اخذ بورسیه های زیر نیز باشند:

  • برنامه بورسیه های ENDEAVOUR
  • برنامه بورسیه های AUM
  • برنامه بورسیه بخش مالی مالتا
  • بورسیه های مشترک المنافع
  • برنامه بورسیه های STEPS
  • گرانت های پسا دکترا

معافیت از هزینه های تحصیل در مالتا

افراد زیر ملزم به پرداخت هزینه هایی هستند که برای دوره های تحصیل در طول زندگی مانند هزینه تحصیل در ایتالیا انجام می شود. متقاضیانی که در یکی از دسته های بالا قرار نمی گیرند، هزینه ای را که دو برابر آن است، پرداخت می کنند.

  • شهروندان مالت
  • شهروندان سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا که به موجب مقررات اتحادیه اروپا و مقررات مربوط به جنبش آزاد کارگری مشروط به رفتار برابر با شهروندان مالتی در زمینه اشتغال هستند.
  • شهروندان هر کشور دیگری که به موجب درخواست به آن کشور از قوانین اتحادیه اروپا و مقررات مربوط به جنبش آزاد کارگران، برخوردار از رفتارهای برابر با شهروندان مالتی در امور مربوط به اشتغال هستند.
  • هر شخص دیگری که با توجه به روابط خانوادگی خود با اشخاص ذکر شده در بند الف، ب و یا نسبت به رفتارهای برابر با شهروندان مالتی در امور مربوط به اشتغال از لحاظ قانون و یا قوانین اتحادیه اروپا و معاهدات فوق الذکر برخوردار باشد.
  • اتباع کشورهای ثالث که تحت مقرره 4 مقررات وضع اقامت های بلندمدت سال 2006 میلادی، موفق به دریافت اقامت بلند مدت گردیده اند یا کسانی که تحت مقرره 18 (3) وابسته به مقررات احیای خانواده سال 2007 میلادی، همراه با اعضای خانواده اجازه اقامت یافته اند.

خدمات درمانی و بهداشتی درجه یک در مالتا

مالتا دارای یکی از بهترین سیستم های خدمات درمانی و بهداشتی در دنیا می باشد، این خدمات به ساکنین مالتا با تابعیت اروپایی به صورت رایگان ارائه می شود، در حالی که به ساکنین غیر اروپایی مالتا توصیه می شود که از خدمات بیمه درمانی و بهداشتی موسسات بیمه خصوصی بهره مند شوند. در کنار کلینیک های محلی در هر شهر، کشور مالتا دارای یک بیمارستان بزرگ و مدرن دولتی به نام Mater Dei بوده و بیمارستان خصوصی سنت جیمز که بسیار معروف نیز است به ساکنین خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می دهد. هزینه تحصیل در مالتا نسبت به کشورهای اروپایی هزینه معقولی داره. هزینه تحصیل و زندگی در مالتا برای افراد تازه وارد سر جمع عملا هزینه معقولی شمرده میشود.

فعالیت های اوقات فراغت در مالتا

دریا، کافه ها، رستوران ها، باشگاه ها، سینماها، سالن های تئاتر، همگی در فاصله چندقدمی مجتمع های مسکونی و اداری شهرهای مالتا قرار دارند. مالتا همچنین میزبان بسیاری از فستیوال ها و مناسبت های فرهنگی و هنری می باشد. هر شهر یا روستا مناسبت ها و جشن های سالیانه مختص به خود را دارا است و هر کدام از این اماکن مراسم خاصی برای قدیس حامی شهر خود دارند.

برای افرادی که به دنبال شاد کردن خود با خرید هستند، مالتا مجموعه ای بی نظیر از فروشگاه هایی که محصولات لوکس برندهای معروف جهانی را عرضه می کنند برای ارائه دارد. می توان گفت با توجه به این مطالب هزینه زندگی مالتا برای متقاضیان مهاجرت به مالتا مناسب است و برای دریافت اطلاعات بیشتر با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در مورد انواع راه های مهاجرت پر مخاطب به مالتا مانند تحصیل در مالتا تماس حاصل فرمائید.

سوالات پرتکرار در خصوص هزینه زندگی مالتا

برای بررسی هزینه زندگی در مالتا اطلاع از موارد زیر الزامی است:

  • آیا هزینه زندگی در مالتا بالاست؟ نمی توان به صراحت در این باره صحبت کرد اما هزینه برخی از اقلام خاص در جزیره مالتا به مراتب از کشورهای همسایه بیشتر است.
  • هزینه یک زندگی یک نفره در مالتا چه میزان است؟ هزینه زندگی یک نفر در مالتا در ماه حدود 1200€ (یورو) هزینه در بر خواهد داشت.
  • اوقات فراغت در مالتا چگونه است؟ دریا، کافه ها، مجتمع های تفریحی و غیره محل گذراندن اوقات فراغت مردم و توریست ها هستند.
  • بهترین راه ممکن برای مهاجرت به مالتا 2023 چیست؟ مالتا کشور توریستی است و از همین رو نیز هزینه های زندگی در آن سرسام آور است. به همین دلیل نیز مهاجرت سرمایه گذاری به مالتا با اخذ اقامت دائمی و یا تابعیت (شهروندی) مالتا می تواند بهترین گزینه پیش روی مهاجران باشد.
  • متوسط هزینه تحصیل در مالتا چقدر است؟ در حال حاضر متوسط شهریه ترمی هر دانشجوی غیر اروپایی در دانشگاه های مالتا در حدود EUR 2500 (یورو) می باشد
  • متوسط هزینه زندگی دانشجوئی در مالتا به چه صورتی است؟ متوسط هزینه زندگی ماهیانه یک دانشجوی بین المللی در کشور مالتا نیز در حدود EUR 1200 (یورو) می باشد.
  • آیا دانشجویان بین المللی حق کار پاره وقت در مالتا را دارند؟ بله، آنها مجاز هستند تا 20 ساعت در هفته را در مالتا کار بکنند. ولی با سطح درآمدی ناچیز از این طریق فقط بخش خیلی کوچکی از هزینه هایشان را تامین می کنند. از همین رو خیلی از دانشجویان در مالتا بدنبال اخذ بورسیه هستند.
4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *