ویزای تحصیلی

هنر در سوئیس

هنر در سوئیس

سوئیس از جمله کشورهای اروپایی است که ادامه تحصیل در آن، تصمیمی ایده آل می باشد. تحصیل هنر در سوئیس توسط اکثریت افراد انجام می پذیرد. دانشگاه های هنر در کشور سوئیس بسیار پیشرفته بوده و مدارک اعطایی آنان نیز در سطح جهانی معتبر است. بنابراین اگر تصمیم به ادامه تحصیل در رشته های هنری در خارج از کشور را دارید، کشور سوئیس بهترین گزینه است. البته در این مسیر نیاز به اطلاعات بیشتری دارید که موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یک موسسه مهاجرتی حرفه ای، برخی اطلاعات را در قالب مقاله آورده است و پیشنهاد می نماید آن را مطالعه بفرمایید.

پذیرش در دانشگاه های هنر در سوئیس

سیستم آموزشی تحصیلات عالیه در سوئیس در بین سایر دانشگاه این کشور وجه تمایز دارد. اما هر دو نوع دانشگاه دارای شرایط یکسانی هستند. رشته های مختلفی در زمینه هنر در موسسات تحصیلات عالیه تدریس می گردد. در واقع کلیه موسسات رشته های از قبیل نویسندگی خلاقانه، حفظ منابع طبیعی دانشگاه های علوم تجربی، هنرهای تجسمی، موسیقی، طراحی و تئاتر را برای دانشجویان ارائه می نمایند. مدارک تحصیلی دانشجویان فارغ التحصیل از دانشگاه های علوم کاربردی سوئیس بر اساس قوانین اجرایی اعطا می گردد.

مدارک لازم برای تحصیل هنر در سوئیس

به منظور پذیرش در دانشگاه های هنر در سوئیس شرایط و مدارکی مورد نیاز است. بدین معنا که چنانچه فرد متقاضی شرایط لازم برای پذیرش را داشته باشد، می تواند در رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهد. برای مثال فرد متقاضی بایستی مدرک تحصیلی 12 الی 13 سال اجباری خود را همراه با مدرک کارشناسی ارشد (آکادمیک یا لیسانس حرفه ای) جهت ارائه دهد. لازم به ذکر است که پذیرش دانشجو در کلیه دانشگاه های هنر در سوئیس در دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد انجام می شود.

همچنین با توجه به این که دانشگاه های سوئیس برای اعطای پذیرش در رشته های هنری از افراد آثار مرتبط با رشته خود را تقاضا می کنند، بهتر است علاقمندان به شروع دوره تحصیلی کارشناسی، ابتدائا یک سال در کالج های هنری سوئیس تحصیل نمایند. به این منظور مدارکی از دانشجویان تقاضا می شود که مهمترین آنها عبارت هستند از:

  • CV به زبان انگلیسی یا زبان دانشگاه مورد نظر (در سوئیس معمولا به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ایتالیایی دوره های تحصیلی خود را ارائه می دهند)
  • مدرک زبان معتبر با توجه به زبان تدریس دوره تحصیلی
  • توصیه نامه از حداقل دو تن از اساتید پیشین
  • انگیزه نامه در خصوص دلایل تحصیل در سوئیس
  • آثار هنری مرتبط با رشته مورد نظر؛ برای مثال دانشجویان علاقمند به رشته طراحی اگر نمایشگاهی در ایران برگذار نموده اند باید مدارکش را ارائه نمایند
  • ترجمه رسمی مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی تحصیلی

مدارک لازم برای تحصیل هنر در سوئیس

شرایط دانشگاه های هنر در سوئیس

دانشگاه های هنر در سوئیس در بخش های ایتالیایی، آلمانی انگلیسی و فرانسوی زبان قرار گرفته اند. به طور کلی دانشگاه های هنر این کشور، برای دانشجویانی که قصد تحصیل در رشته های هنری را دارند، تعداد 7000 صندلی در نظر گرفته است. همچنین این دانشگاه ها قرارداد همکاری و تعامل با 8 دانشگاه علوم کاربردی را نیز دارند. مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد در کلیه زمینه های تحصیلی برای دانشجویان اعطا می گردد. باکیفیت ترین خدمات تحصیلی در دانشگاه های هنر در سوئیس در اختیار دانشجویان قرار دارد.

هر یک از دانشگاه های علوم کاربردی دوره های تحقیقاتی را جهت تحصیلات تکمیلی برگزار می کنند که نقش مهمی در زندگی فرهنگی دارد. کلیه متقاضیان تحصیل در رشته هنر در سوئیس بایستی مدرک زبان انگلیسی آیلتس نمره 6 را داشته باشند. البته می توانید مقاله مهاجرت تحصیلی به سوئیس را نیز مطالعه نمایید تا اطلاعات بهتری در خصوص تحصیل و نحوه مهاجرت به دانشگاه های این کشور پیدا نمایید.

بازار کار هنر در سوئیس در 2023

امروزه تحولات زیادی در بازار هنر در راستای پذیرش فرآیندهای نوین رخ می دهد. برای مثال می توان به پیشرفت هایی که در زمینه دیجیتال به دست آمده و یا هنرمندان باتجربه ای که برخاسته اند، اشاره نمود. اکثریت افرادی که در سال 2023 تصمیم به تحصیل در رشته هنر در سوئیس می گیرند و از دانشگاه های هنر این کشور نیز فارغ التحصیل می شوند، هدف اصلی علاوه بر لذت و زیبایی هنر، کسب درآمد نیز هست. طبق آمارهای به دست آمده مشخص گردید در سال گذشته، 86% افرادی که خرید هنری انجام داده اند، انگیزه سرمایه گذاری داشته اند. این نشان می دهد که در سال های اخیر افراد زیادی به این مهم روی آورده اند و به نوعی دارای کسب و کار و سرمایه هستند.

هزینه تحصیل رشته هنر در سوئیس

همان طور که گفته شد دانشگاه های هنر در سوئیس در مناطق مختلفی در این کشور قرار دارد. شهریه هر یک از این دانشگاه ها با یکدیگر متفاوت است. برای مثال دانشگاهی که در منطقه ایتالیایی سوئیس واقع شده است هر ساله مبلغ 2600€ (یورو) از دانشجویان خود دریافت می کند. به طور کلی هزینه و شهریه تحصیلی برای هر دانشجوی خارجی بین 650€ الی 2600€ (یورو) تخمین زده شده است. در مجموع هزینه تحصیل و زندگی در سوئیس کمی گران است.

در این مقاله سعی شد راهنمایی ها،‌ اطلاعات و توضیحات لازم برای مهاجرت به سوئیس و ادامه تحصیل در رشته هنر در سوئیس و همچنین معرفی دانشگاه های هنر این کشور، خدمت عزیزان مهاجر ارائه گردد. اما اطلاعات بیشتر و کامل تر را می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به دست آورید که به صورت تلفنی و یا حضوری امکان پذیر خواهد بود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *