مهاجرت

وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا

وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا

دریافت وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا امری الزامی برای متقاضیان و مهاجران محسوب می شود که باید در این زمینه اطلاعات کسب نمود. متقاضیان می توانند با همراهی متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا و شرایط مربوطه، درباره سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، خدمات ویزا و پاسپورت سفارت کشور آذربایجان در تهران و سایر موارد به صورت کامل مطلع شوند. در این مقاله آنچه که در رابطه با مهاجرت به کشور آذربایجان مورد نیاز است، مطرح شده است.

  • آیا سفارت کشور آذربایجان در بازه زمانی طولانی وقت اعطا می کند؟
  • شرایط دریافت وقت سفارت کشور آذربایجان چیست؟
  • چگونه می توان برای دریافت ویزای تحصیلی کشور آذربایجان وقت گرفت؟
  • قوانین مراجعه حضوری به سفارت کشور آذربایجان چیست؟
  • آیا می توان به صورت حضوری از سفارت وقت گرفت؟
  • شرایط باطل شدن وقت سفارت چیست؟

تاریخ جمهوری آذربایجان

در سال های 1988 و 1990، جنبش دموکراتیک ملی در جمهوری آذربایجان برای احیای استقلال این کشور با جدیت مبارزه کرد. در 23 سپتامبر 1989، جمهوری آذربایجان جزو اولین جمهوریهای شوروی بود که تصمیم خود را در مورد حاکمیت اتخاذ کرد. با هدف سرکوب این جنبش، در 20 ژانویه 1990، با تأیید رهبری اتحاد جماهیر شوروی تحت رهبری میخائیل گورباچف، یگان های ارتش شوروی به اعزام شدند. انتقام آن ها، که با وحشیگری غیر معمول انجام شد، صدها نفر از شهروندان بی گناه آذربایجان کشته و زخمی های زیادی برجای گذاشت.

با وجود این مشکلات، وضعیت اضطراری در کشور اعلام شد و این امر تا اواسط 1991 ادامه یافت. قانون تأسیس استقلال ایالتی جمهوری آذربایجان که گذرگاه خود را در 18 اکتبر 1991 تکمیل کرد، پایه های دولت یک آذربایجان مستقل را تعیین کرد و اصول ساختار سیاسی و اقتصادی آن را تعیین کرد. با این اقدام جمهوری آذربایجان بار دیگر پس از 71 سال فاصله، سوژه مستقل حقوق بین الملل شد.

ویزای جمهوری آذربایجان براساس هدف سفر

برای سفر به جمهوری آذربایجان باید دارای ویزای آذربایجان بود تا اجازه به ورود به این کشور داده شود. به طور کلی، براساس هدف سفر به کشور آذربایجان، ویزاهایی برای اتباع بیگانه و خارجی صادر می شود که می توان به 3 دسته تقسیم بندی نمود:

  • ویزای معمولی
  • ویزای دیپلماتیک
  • ویزای خدماتی

برای افراد بیگانه و خارجی که با اهدافی نظیر کسب و کار، تجارت، علمی و آموزشی، کارگری، توریستی یا گردشگری، فرهنگی و ورزشی، مسافرت خصوصی، درمان و پزشکی و… به جمهوری آذربایجان سفر می کنند، ویزای معمولی صادر می شود. برای مثال ویزای کار آذربایجان برای افراد با هدف کسب و کار صادر می شود. ویزای ورود دیپلماتیک یا خدمات نیز مختص آن دسته از افراد خارجی است که در امور رسمی قصد ورود به آذربایجان را دارند.

ویزای آذربایجان براساس دفعات ورود و خروج

در یک تقسیم بندی دیگر می توان ویزاهایی که کشور آذربایجان صادر می نماید را به 2 دسته تقسیم کرد که این تقسیم بندی براساس تعداد دفعات ورود و خروج به کشور خواهد بود. ویزای اولی، ویزای معمولی ورود به کشور می باشد که براساس تعداد دفعات ورود به کشور آذربایجان، 2 نوع می باشد:

  • ویزای یکبار ورود آذربایجان به نوعی تنظیم شده است که فرد دارنده این نوع ویزا می باشد، برای سفر به کشور آذربایجان صرفا یک بار اجازه ورود و خروج به کشور را دارد و مدت اعتبار این ویزا 90 روز می باشد.
  • ویزای آذربایجان از نوع چند بار ورود، به شخص خارجی اجازه می دهد در یک دوره معین، چندین بار به کشور آذربایجان رفت و آمد نماید. مدت اعتبار این ویزا حداکثر 2 سال می باشد.

ویزای دوم، ویزای ترانزیتی تک ورودی یا 2 ورودی است. فرد خارجی که دارای این نوع ویزا می باشد اجازه عبور و مرور از طریق قلمرو جمهوری آذربایجان را به یک کشور ثالث دارد. مدت اعتبار ویزای ترانزیت 30 روز است. از سوی دیگر، فرد خارجی می تواند با این ویزا به مدت 5 روز در جمهوری آذربایجان اجازه اقامت داشته باشد. ویزای ترانزیت با در نظر گرفتن مسیر تردد از طریق هوایی، دریایی، راه آهن و سایر راه های حمل و نقل و مدت زمانی که باید تردد نماید، صادر می شود.

مدارک لازم برای اخذ ویزای آذربایجان در 2023

هر کدام از انواع ویزای آذربایجان مدارک متفاوتی را لازم دارد. به عنوان مثال در حالی که برای اخذ ویزای کاری آذربایجان انعقاد قرارداد کاری با کارفرمایی در این کشور اجباری است، برای ویزای تحصیلی چنین الزامی وجود ندارد. با توجه به این که در سال 2023 ساده ترین راه برای اخذ اقامت آذربایجان از طریق تحصیل در این کشور است، در این بخش مهم ترین مدارک برای اخذ ویزای تحصیلی آذربایجان در سال جاری بیان گردیده است:

  • نامه پذیرش قطعی دانشگاهی در جمهوری آذربایجان
  • پرداخت شهریه سال اول دانشگاه (با توجه به رشته و مقطع تحصیلی شهریه دانشگاه های آذربایجان معمولا سالانه بین 1000$ تا 2500$ (دلار آمریکا) می باشد.)
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری
  • گواهی تهیه محل اقامت در آذربایجان
  • مدرک زبان آذری، روسی یا انگلیسی
  • گواهی تمکن مالی که نشان دهنده توانایی فرد یا سرپرست وی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آذربایجان باشد.
  • بیمه دانشجویی معتبر در آذربایجان
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یعنی visa fee

وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا و شرایط مربوطه

برای کسب ویزای کشورهای خارجی، متقاضیان و هموطنان گرامی می بایست حتما به سفارت کشور مربوطه مراجعه کنند. امروزه مهاجرت به کشورهای خارجی از طریق روش های مختلف امکان پذیر می باشد. اکثر متقاضیان و هموطنان عزیز از راه های اشتغال، تحصیل، سرمایه گذاری و کارآفرینی، ازدواج، گردشگری و یا سایر موارد قانونی، به کشورهای خارجی سفر می کنند. مهاجرت به کشورهای خارجی معمولا نیاز به کسب ویزا دارد و متقاضیان و مهاجرانی که قصد دارند به کشورهای خارجی سفر کنند، باید با تعیین وقت قبلی در سفارت کشور مورد نظر حاضر شوند. شرایط کسب ویزای کشورهای مختلف خارجی متفاوت می باشد و متقاضیان و هموطنان ایرانی برای مهاجرت به کشورهای مختلف می بایست مدارک گوناگونی ارائه دهند.

رزرو وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا با تماس با سفارت این کشور امکان پذیر می باشد. همچنین متضیان می توانند علاوه بر کسب وفت سفارت آذربایجان جهت اخذ ویزا، به سفارت این کشور مراجعه کنند و سپس از شرایط کسب ویزاهای مختلف از جمله ویزای کاری، ویزای تجاری و سرمایه گذاری، ویزای تحصیلی و دانشجویی، ویزای ازدواج و سایر ویزاها به صورت کامل آشنا شوند.

وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا و شرایط مربوطه

نکات وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزا

سفارت جمهوری آذربایجان در ایران طیف گسترده ای از خدمات کنسولی را به شهروندان محلی ایرانی، آذربایجانی و بین المللی در کشور ایران انجام می دهد. سفارت جمهوری آذربایجان در ایران از طریق خدمات کنسولی خود در صورت وجود موارد زیر از شهروندان ایرانی حمایت می کند:

  • در مورد اقتصاد، فرهنگ، ورزش، آموزش و غیره به اطلاعات کلی یا خاص نیاز دارید.
  • در مورد شرایط و روند اخذ تابعیت آذربایجان به اطلاعات نیاز دارید.
  • ارائه اطلاعات خاص در جمهوری آذربایجان
  • می خواهید ویزا آذربایجانی را اعمال و اخذ کنید.

خدمات ویزا و پاسپورت سفارت آذربایجان در تهران

گذرنامه و ویزا از جمهوری آذربایجان فقط به شهروندانی صادر می شود که محل اقامت اصلی آن ها در جمهوری آذربایجان و کشور ایران باشد. روند صدور ویزا و پاسپورت کشور آذربایجان می تواند چند هفته طول بکشد. در صورت داشتن هرگونه سؤال درباره ویزا و گذرنامه، لطفاً با سفارت جمهوری آذربایجان در ایران تماس بگیرید و اطلاعات کافی در زمینه های مربوطه کسب کنید و با کمک همکاران سفارت، وقت سفارت آذربايجان جهت اخذ ويزاهای مختلف را تعیین کنید.

نمایندگی های آذربایجان در کشور ایران

علاوه بر سفارت جمهوری آذربایجان در کشور ایران، جمهوری آذربایجان یک نمایندگی دیگر نیز دارد که این نمایندگی کنسولگری آذربایجان در شهر تبریز می باشد. سفارت جمهوری آذربایجان در ایران یکی از 79 نمایندگی کنسولی و دیپلماتیک جمهوری آذربایجان را در سراسر جهان دارا می باشد. سفارت جمهوری آذربایجان در ایران یکی از 91 نمایندگی کنسولی و دیپلماتیک خارجی را از سراسر جهان در ایران قرار داده است. لطفاً برای پرسش سوالات مربوط به مقررات ویزا و شرایط کسب گذرنامه، مستقیماً با سفارت در تهران تماس بگیرید.

توجه داشته باشید که سفارت ممکن است نتواند کمک کند. لطفاً برای تأیید آدرس و مطلع شدن ساعات کار با سفارت تماس بگیرید. در صورت نیاز می توانید به کمک متخصصان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مشاوره های لازم را دریافت نمایید. در این مقاله کارشناسان ما قصد داشتن تا شما عزیزان را از وقت سفارت آذربایجان جهت اخذ ویزا، تاریخ این کشور و خدمات سفارت آذربایجان در کشور ایران مطلع سازند و لازم به ذکر است که هموطنان گرامی برای کسب اطلاعات درباره شرایط اخذ ویزای کار در کشور آذربایجان و تحصیل در آذربایجان با کارشناسان ما تماس بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *