مهاجرت

ویزای ازدواج در سوئیس

ویزای ازدواج در سوئیس

متقاضیان ازدواج در کشور سوئیس با رعایت شرایط پس از دریافت ویزای ازدواج در سوئیس می توانند اقامت و تابعیت این کشور را به دست بیاورند. در این کشور محدودیت هایی برای اعضاء جدید اتحادیه اروپا و اعضاء اتحادیه اروپا و منطقه شنگن برای دریافت اجازه اقامت وجود دارد. برای شهروندان غیر از اتحادیه اروپا و خارج از منطقه اقتصادی شنگن شرایطی در نظر گرفته شده است.

در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی دارند سعی دارد اطلاعاتی در رابطه ویزای ازدواج در سوئیس در سال 2023 در اختیار متقاضیان قرار دهد.

  • آیا می توان با ازدواج در این کشور اقامت دائم آن را به دست آورد؟
  • آیا برای دریافت ویزای ازدواج باید سند آن در کشور سوئیس ثبت شده باشد؟
  • مزایای دریافت ویزای ازدواج در سوئیس چیست؟
  • چه کسانی می توانند از ویزای ازدواج استفاده کنند؟

اینفوگرافیک ازدواج در سوئیس

شرایط ویزای ازدواج در سوئیس در 2023

کشور سوئیس عضو اتحادیه اروپا است. بسیاری از سیاست های وضع شده در اتحادیه اروپا در این کشور نیز اجرا می شود. همچنین آزادی حرکت در سراسر اتحادیه اروپا در کشور سوئیس پذیرفته شده است. این کشور به شهروندان اتحادیه اروپا اجازه کار و زندگی آزادانه را می دهد. در ماه فوریه در سال 2014 میلادی بیشتر رای دهندگان در کشور سوئیس به جناح راست رای دادند، این جناح از سهمیه مهاجرت پشتیبانی می کند.

در ماه ژانویه سال 2015 میلادی دیپلمات های این کشور با اضافه کردن یک بند به شهروندان اتحادیه اروپا تحت شرایطی اجازه می دهند به کشور سوئیس مهاجرت کنند. این قانون ممکن است بن بستی بین کشور سوئیس و اتحادیه اروپا ایجاد کند. در سال 2022 اگر فردی قصد داشته باشد بیشتر از 90 روز در این کشور اقامت داشته باشد باید ویزای اقامت دریافت کند.


اقامت 90 روزه برای شهروندان اتحادیه اروپا

متقاضیان بدون دریافت مجوز و اجازه تا 3 ماه، می توانند در دوره ای 6 ماهه در این کشور اقامت داشته باشند. ولی تا 2 هفته بعد از ورود به کشور سوئیس فرصت دارند تا ورودشان را در اداره ثبت ساکنان در دفتر مهاجرتی هر استان ثبت نمایند. اگر فردی قصد دارد در این مدت به دنبال کار باشد و پس از 90 روز نتواند کار مورد نظر خود را پیدا کند مقامات هر استان در محلی اجازه اقامت کوتاه مدت را به فرد می دهند. مدت این مجوز می تواند تا 12 ماه نیز باشد.

پس از گذشت 90 روز از زندگی در کشور سوئیس تمام افراد باید اجازه اقامت دریافت نمایند. شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا برای اقامت بیشتر از 90 روز در این کشور باید در اداره ثبت ساکنین در کانتون کشور سوئیس ثبت نام نمایند. متقاضیان تا 14 روز پس از ورود به این کشور فرصت دارند تا اقدامات لازم را انجام دهند.

اقامت از طریق ویزای ازدواج در سوئیس

متقاضیان جهت اخذ ویزای ازدواج در سوئیس باید در ابتدا فرم مربوطه را دریافت و تکمیل نمایند، باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است مدت دریافت ویزای ازدواج در سوئیس با سایر کشورها متفاوت باشد. برای ازدواج و اخذ ویزای ازدواج در سوئیس شرایط و قوانین در نظر گرفته شده است که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد:

  • افرادی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند باید بیشتر از 18 سال باشد.
  • متقاضیان باید مجرد باشند، اگر هر یک از افراد در گذشته ازدواج کرده و طلاق گرفته اند باید اعلام نمایند.
  • ازدواج با محارم در کشور سوئیس ممنوع و غیر قانونی می باشد.
  • برای ازدواج در این کشور باید یک مامور از اداره مهاجرت حضور داشته باشد.
  • اشخاص خارجی با ازدواج با تبعه کشور سوئیس اقامت این کشور را دریافت میکنند.
  • برای اخذ اقامت سوئیس باید یکی از زوجین شهروند باشد و مراحل ورود فرد به این کشور را پیگیری نماید.

شهروندان خارج از اتحادیه و منطقه اقتصادی اروپا در صورت ازدواج با شخصی با تابعیت کشور سوئیس فرد و فرزندانش تابعیت این کشور را دریافت می کنند. افراد خانواده می توانند همراه با خانواده در این کشور زندگی نکنند، ولی باید به این نکته توجه نمایید که فرزندان زیر 18 سال نمی توانند جدا از خانواده خود زندگی کنند.

اقامت از طریق ویزای ازدواج در سوئیس

واجدین شرایط ازدواج در سوئیس

ازدواج در سوئیس نیز همانند اغلب کشورهای اروپایی، دارای شرایط و ضوابط ویژه ای می باشد. که اتباع کشورهای خارجی برای واجد شرایط بودن جهت ازدواج در سوئیس باید این شرایط را به طور کلی رعایت کنند. برخی از این شرایط به شرح زیر می باشند:

  • برای ازدواج در سوئیس تمامی متقاضیان باید حداقل 18 سال سن داشته باشند.
  • تمامی اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ازدواج در سوئیس هستند، باید اهلیت قانونی داشته باشند.
  • متقاضیان نباید در گذشته ازدواج کرده باشند یا در یک شراکت ثبت شده حضور داشته باشند.
  • برای متقاضیانی که اهل سوئیس نیستند، برای اقامت قانونی در این کشور تا زمان ازدواج باید ویزای ورود صحیح برای کشور مبدا خود را داشته باشند.

در نهایت اینکه در صورت داشتن این شرایط می توانید به اداره ثبت احوال محل سکونت خود از قصد خود برای ازدواج در سوئیس اطلاع دهید.

هزینه های رایج ازدواج در سوئیس

یکی از اصلی ترین موضوعات که اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ازدواج در سوئیس هستند باید مورد مطالعه قرار دهند، هزینه های رایج ازدواج در این کشور می باشد. هزینه های ازدواج در سوئیس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی نسبتا بالاتر است که این امر این موضوع را به یکی از بزرگترین چالش های این کشور برای اتباع خارجی تبدیل کرده است. به طور کلی در سوئیس، هزینه های رایج ازدواج و مراسم مدنی بین 450CHF تا 750CHF (فرانک سوئیس) متغیر است. البته لازم به ذکر است که، اگر درخواست خاص برای ازدواج در سوئیس دارید، مانند ازدواج در روز شنبه، ممکن است هزینه های ازدواج در این کشور افزایش یابد.

در نمودار زیر می توانید هزینه های رایج ازدواج در سوئیس را با کشورهای مختلف جهان مقایسه کنید:

هزینه های رایج ازدواج در سوئیس را با کشورهای مختلف جهان

مدارک لازم جهت اخذ ویزای ازدواج در سوئیس

برای دریافت ویزای ازدواج در سوئیس متقاضیان باید مدارکی را ارائه نمایند که عبارتند از:

  • ارائه شناسنامه و یا کارت شناسایی
  • ارائه 2 قطعه عکس
  • دریافت فرم مربوطه و تکمیل آن
  • گواهی بازنشستگی
  • سند مالکیت
  • پاسپورت معتبر با داشتن حداقل 90 روز اعتبار
  • مدارک رزرو بلیط هواپیما
  • در صورت داشتن دعوت نامه، فرد باید گواهی را ارائه دهد
  • دریافت بیمه مسافرتی با اعتبار 30000€ (یورو)

البته لازم است برای کسب اطلاعات تکمیلی مقاله مهاجرت به سوئیس را نیز مطالعه نمایید تا بتوانید تمام موارد و شرایط لازم را در نظر بگیرید.

قانون ازدواج در کشور سوئیس

اگر یکی از زوجین شهروندان اتحادیه اروپا نمی باشند باید از قوانین در نظر گرفته شده برای ازدواج در این کشور آگاه باشند. زوجین باید به صورت یکسانی در تربیت فرزندانشان تلاش کنند. زن و شوهر باید به یک اندازه در مقابل هم و در برابر هم احترام بگذارند. در سوئیس مجوز سکونت و دریافت خانه توسط زن و شوهر امضا می شود. افرادی که از کشورهای خارجی وارد سوئیس می شوند، می توانند در مدت زمان معینی در کنار هم زندگی کنند. افرادی که می خواهند بعد از ازدواج تغییر نام دهند باید مدارکی را مثل دریافت اجازه از دفتر ثبت، شناسنامه و یا کارت شناسایی، ارائه پاسپورت، ارائه گواهی نامه رانندگی را ارائه نمایند.

مراحل اخذ اقامت سوئیس از طریق ازدواج

دریافت ویزای ازدواج مراحل خاص خود را دارد و در این بخش به این مراحل اشاره خواهد شد. مراحل دریافت ویزای ازدواج سوئیس تا اخذ اقامت به ترتیب زیر می باشد:

  1. مرحله اول: متقاضی باید تمامی اسناد و مدارک مورد لازم را تهیه کند و به سفارت کشور سوئیس در کشور خود تحویل دهد.
  2. مرحله دوم: تمامی مدارک متقاضی چک خواهند شد.
  3. مرحله سوم: پس از چک شدن اسناد و مدارک، با تعیین وقت مصاحبه در سفارت، باید ثابت شود که ازدواج غیر واقعی نمی باشد و رابطه زوجین واقعی و بر اساس علاقه می باشد.
  4. مرحله چهارم: پس از تایید صلاحیت ازدواج و واقعی بودن آن، روادید ازدواج برای فرد صادر می شود.

لازم به ذکر است که بدانید روادید ازدواج 2 سال اعتبار خواهد داشت اما متقاضی با سکونت در کشور سوئیس و اخذ اقامت این کشور از طریق ازدواج می تواند این روادید را تمدید نماید وسپس پس از سپری کردن دوره چند ساله، تبدیل به شهروند کشور سوئیس شود. اخذ اقامت این کشور از راه ازدواج در صورتی ممکن خواهد بود که متقاضی بیش از چهار سال با همسر خود زندگی مشترک داشته باشد.

هزینه های ازدواج در سوئیس

هزینه ازدواج در سوئیس بالا است. به همین دلیل برخی از زوجین ترجیح می دهند مراسم ازدواج خود را در کشور دیگری برگزار کنند. تنها نتیجه ازدواج خود را به کنسولگری یا سفارت سوئیس اعلام نمایند. هزینه مراسم عروسی در سوئیس در سال 2023 با توجه به تعداد مهمان ها، کیک، لباس عروسی و غیره بین 30000$ تا 40000$ (دلار آمریکا) است. اشخاص خارجی بعد از 6 سال ازدواج با فردی با تابعیت کشور سوئیس می توانند اقدامات لازم را جهت اخذ اقامت دائم این کشور انجام دهند. این در حالی است که در شرایط عادی نحوه اخذ پاسپورت سوئیس به وسیله اقامت قانونی به شرح ذیل است:

شرط اقامت غیر اروپایی ها در خاک سوئیس به صورت قانونی به منظور اخذ پاسپورت این کشورشرط اقامت تابعین اتحادیه اروپا در خاک سوئیس به صورت قانونی به منظور اخذ پاسپورت این کشور
10 سال5 سال

افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئیس را دارند پیشنهاد می شود مقاله هزینه زندگی در سوئیس را نیز مطالعه نمایند. همان طور که مطالعه کردید موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت اطلاعات مختصری در رابطه با ویزای ازدواج در سوئیس در اختیار متقاضیان ازدواج با تبعه این کشور قرار داد. جهت اخذ اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان و وکلای موسسه در تماس باشید و یا با دریافت وقت قبلی به صورت حضوری به موسسه مراجعه نمایید.

متداول ترین سوالات ازدواج در سوئیس

در این بخش به پرتکرارترین سوالات شما پاسخ می دهیم:

  • رایج ترین هزینه های رایج ازدواج در سوئیس کدام اند؟ یکی از اصلی ترین موضوعات که اتباع کشورهای خارجی که به دنبال ازدواج در سوئیس هستند باید مورد مطالعه قرار دهند، هزینه های رایج ازدواج در این کشور می باشد. هزینه های ازدواج در سوئیس به نسبت اغلب کشورهای اروپایی نسبتا بالاتر است که این امر این موضوع را به یکی از بزرگترین چالش های این کشور برای اتباع خارجی تبدیل کرده است. به طور کلی در سوئیس، هزینه های رایج ازدواج و مراسم مدنی بین 450CHF تا 750CHF (فرانک سوئیس) متغیر است. البته لازم به ذکر است که، اگر درخواست خاص برای ازدواج در سوئیس دارید، مانند ازدواج در روز شنبه، ممکن است هزینه های ازدواج در این کشور افزایش یابد.
  • قانون ازدواج در کشور سوئیسبه چه صورت است؟ اگر یکی از زوجین شهروندان اتحادیه اروپا نمی باشند باید از قوانین در نظر گرفته شده برای ازدواج در این کشور آگاه باشند. زوجین باید به صورت یکسانی در تربیت فرزندانشان تلاش کنند. زن و شوهر باید به یک اندازه در مقابل هم و در برابر هم احترام بگذارند. در سوئیس مجوز سکونت و دریافت خانه توسط زن و شوهر امضا می شود. افرادی که از کشورهای خارجی وارد سوئیس می شوند، می توانند در مدت زمان معینی در کنار هم زندگی کنند. افرادی که می خواهند بعد از ازدواج تغییر نام دهند باید مدارکی را مثل دریافت اجازه از دفتر ثبت، شناسنامه و یا کارت شناسایی، ارائه پاسپورت، ارائه گواهی نامه رانندگی را ارائه نمایند.
5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *