ویترین, ویزای خاص

ویزای افراد خاص

ویزای افراد خاص

ویزای افراد خاص و نخبگان، هنرمندان و ورزشکاران آمریکا ویزای EB1 می باشد که آمریکا این نوع ویزا را در نظر گرفته تا افراد نامی را جذب نماید. حال این سوال پیش می آید که ویزای افراد خاص چگونه ویزایی است؟ ویزای EB1 آمریکا چقدر شانس موفقیت دارد و چه مقدار زمان برای آن لازم دارد؟ برای پاسخ به سوالات خود با این مقاله که توسط تیم موفق موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است با ما همراه باشید.

شرایط صدور ویزای افراد خاص با کارفرما در آمریکا

دسته اول از متقاضیان اخذ اقامت از طریق تمکن مالی دائم و روادید آمریکا یا EB-1A نسبت به باقی ویزاها از اولویت استخدام از سوی کارفرما برخوردار می باشند ولی دارای شرایط ممتاز و درجه یکی هستند. اهم آن ها این می باشد که احتیاجی به کارفرما یا شرکت آمریکایی ندارند و می توانند بدون اینکه نامه عادی شغل داشته باشند جهت اخذ ویزا اقدام کنند، همچنین به این صورت است که متقاضیان گرفتن ویزای آمریکا جهت اقدام باید از 10 مورد ذکر شده زیر حداقل 3 مورد یا بیشتر را دارا باشند. (اگر بیش از سه مورد از ابن موارد را داشته باشند شانس بیشتری خواهند داشت.)

موارد مورد نظر برای ویزای افراد خاص آمریکا

افراد متقاضی می بایست با بررسی شرایط لازم و مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا نیز اقدام نمود که این مدارک مورد نظر عبارتنداز:

  • ارائه مدرکی مبنی بر دریافت جوایز داخلی یا بین المللی
  • ارائه مدرکی مبنی بر عضویت متقاضی اخذ ویزای کشور آمریکا در نهادهای مربوط
  • ارائه مدرک نشر مقاله ها و مطالبی درباره متقاضی در نشریات و شبکه های حرفه ای یا دیگر رسانه های گسترده، البته ذکر این نکته اساسی است که به صورت مکرر باشد نه موردی
  • ارائه مدرک داوری و یا قضاوت متقاضی اخذ ویزای آمریکا درباره فعالیت دیگران در رشته مورد نظر، حتی اگر این داوری به صورت انفرادی باشد و یا به صورت گروهی، البته به این مفهوم که فرد متقاضی به شرایط قضاوت و داوری رسیده است
  • ارائه مدرک نمایان کننده خدمات علمی، دانشگاهی، هنری، ورزشی، فرهنگی یا تجاری و مالی کشوری در رشته مورد نظر خود فرد
  • ارائه مدرکی تألیف شده مقاله های دانشگاهی و علمی صرف در نشریات معتبر و حرفه ای و رسانه های گسترده
  • ارائه مدرک حاکی از نمایش آثار مکتوب یا کسب شده متقاضی اخذ ویزای آمریکا در نمایشگاه ها و همایشها و کنفرانس ها
  • ارائه مدرک تصدی گری مدیریتی بارز یا نقشی کلیدی در نهادهای برجسته، منظور ارگان های فوق معتبر می باشد
  • ارائه مدرک نمایان کننده برخورداری و کسب از درآمد بالا که نسبت به درآمد دیگران در رشته مورد نظر، بیشتر باشد، مانند یک ورزشکار حرفه ای که قراردادی متفاوت برای ارائه دارد

قوانین جدید مهاجرت به آمریکا

شرایط اخذ ویزای EB1 آمریکا (دسته دوم)

دسته دوم از متقاضیان و داوطلبان مهاجرت به آمریکا و اخذ ویزای EB1 آمریکا جهت اخذ green card، EB-1B یا EB-OR باید به این نکته دقت داشته باشند که برای گرفتن این ویزا دو دسته مدارکی را باید آماده کنند، دسته اول دانشگاه آمریکایی و دسته دوم فرد متقاضی اخذ ویزای کشور آمریکا می باشد.

این فرد باید مدارکی را مبنی بر داشتن سابقه کار در رابطه با رشته مورد نظر به میزان 3 سال و یا آموزش در دانشگاه به همین میزان ارائه دهد. در عین حال وی باید در نظر داشته باشد که تمامی مدارک ارائه شده باید بتواند توانایی ایشان را من باب توانایی فوق العاده خود نسبت به سایر همکاران نشان دهد تا بتواند از امتیازات اخذ ویزای آمریکا بهره مند شوند. متقاضی ویزای EB-OR باید مدارکی ارائه دهد که ثابت کند از 5 شرط زیر، حداقل از دو شرط برخوردار است.

  • ارائه مدرک دریافت جوایز معتبر برای دستاوردهای ممتاز شخص متقاضی اخذ ویزای آمریکا
  • ارائه مدرک عضویت در نهادهایی که برای عضویت در آنها، دستاوردهای بزرگ و ممتاز ضرورت دارد
  • ارائه مدرک نشر و چاپ شده از مقاله هایی که دیگران درباره دستاوردهای علمی متقاضی اخذ ویزای آمریکا در رشته مورد نظر نوشته اند و در نشریات حرفه ای منتشر شده است
  • ارائه مدرک دستاوردهای علمی و دانشگاهی در رشته مورد نظر
  • ارائه مدرک تألیف و نوشته شده کتب یا مقالات دانشگاهی (در نشریات پژوهشی تحقیقاتی که در سطح اول جهانی توزیع می شوند) در رشته خویش

شرایط اخذ ویزای افراد خاص (دسته سوم)

دسته سوم مختص متقاضیانی می باشد که می خواهند در یک شرکت یا موسسه آمریکایی مشغول به کار و شغل شوند. در واقع این ویزا و روادید زیر مجموعه ویزاهای کاری محسوب شده و شرایط و ارکان آن به این نحو می باشد که یک شرکت آمریکایی اگر بخواهد کسی را استخدام کرده و مشغول به کار کند که وی یک شخص خارجی می باشد. خارج از ایالت اتحادیه امریکا باید مدارکی و شواهدی را مبنی بر وجود رابطه میان این شخص حقیقی با آن شرکت ارائه کند. رابطه به این معنی است که آن شخص حقیقی یا به عنوان زیر مجموعه و عضوی از آن و یا به عنوان سهامدار یا امثالهم مشغول به فعالیت و کار بوده باشد.

شرایط اخذ ویزای افراد خاص (دسته سوم)

ویزای مختص استادان برجسته و محققان نامی

بخاطر داشته باشیم که اساتید برجسته و محققان و پژوهشگران بین المللی برای نیل به دستاوردهای علمی برجسته و برتر در یک زمینه خاص شناخته و مشهور شده اند و می توانند از طریق ویزای افراد خاص برای ورود به کشور آمریکا اقدام نمایند. علاوه بر این نیز، استاد برجسته و یا محقق علمی باید دارای حداقل 3 سال تجربه و تفحص در زمینه تحقیق و پژوهش و یا تدریس در منطقه دانشگاهی و علمی خاصی داشته باشد. چرا که برای ورود به کشور آمریکا و ایالات متحده در یک دوره تصدی گری، در دوره تصدی گری تدریس، موقعیت پژوهشی و فرهنگی در یک یا چند دانشگاه و یا دیگر موسسات آموزش عالی و برتر و با استخدام در یک شرکت خصوصی به مدت 3 سال و یا حتی بیشتر برای افراد اهل علم و محققان تمام وقت نیز خواهد بود.

تجربه علمی و کاری در بخش نظام آموزش و یا پژوهش برای کسانی که مشغول به کار بر روی آن درجه پیشرفته می باشند در نظر گرفته شده است. اگر افراد به چنین درجه ای برسند و فرد و متقاضی بیگانه نیز مسئولیت کامل برای تدریس در کلاس را بر عهده گرفته و یا در زمینه پژوهش و تحقیق به عنوان شخصی برجسته و برتر در نظر گرفته شود می توان گفت قادر به گرفتن این ویزای کاری آمریکا خواهد بود.

نکات لازم جهت اخذ ویزای مختص استادان و محققان

بخاطر داشته باشید که بدون صدور کارنامه های بین المللی و گواهینامه ها امکان فعالیت و کار کردن وجود ندارد و پیشنهاد کاری نیاز نمی باشد. افراد تحت این گروه ملزم به ثابت کردن حرفه و شغل خود از طبیعت مقدماتی خواهند بود. علاوه بر موارد مذکور در بالا بدست آوردن اعتبار مشخص در رشته دانشگاهی و علمی برجسته نیز ضروری می باشد. متقاضیان باید به اثبات پیشنهاد کاری و شغلی برای استخدام و جذب نیز بپردازند. همچنین کارفرما باید یک آگهی را با بیان شرایط استخدام و اشتغال به ویژه در موقعیت های تدریس، مشاغل علمی پژوهشی و یا تصدی گری آهنگ ضمیمه نماید.

برای گرفتن ویزای کاری آمریکا چه دشواری هایی وجود داره؟

مدارک لازم جهت اخذ ویزای مختص استادان برجسته

شواهدی وجود دارد که استاد و یا محقق برجسته در گرایش های علمی به رسمیت شناخته شوند که شامل موارد زیر میشود:

  • مدارکی دال بر دریافت جوایز اصلی و یا جوایزی برای دستیابی به موفقیت های برجسته
  • مدارکی دال بر عضویت در انجمن هایی جهانی و خود ساخته که نیاز به اثبات دستاوردهای برجسته
  • ارائه مدارکی مبنی بر انتشار در نشریات جهانی و حرفه ای که توسط دیگران در مورد کار بیگانگان و در زمینه های دانشگاهی و آکادمیک نوشته شده باشد
  • ارائه مدارک و اسنادی مبنی بر شواهد موجود در شرکت و حضور که در یک پانل و یا به صورت جداگانه
  • ارائه قرائن و شواهدی که به عنوان یک قاضی داور از کار و ارائه دیگران در زمینه های علمی و یا همان متحد قضاوت نماید
  • حضور وکمک به تحقیقات اکادمیک وعلمی و یا علمی، پژوهشی درعرصه های مختلف
  • تالیف کتب علمی و یا مقالات جهانی (در مجلات علمی با گردش بین المللی) در این زمینه

وضعیت درآمد افراد خاص در آمریکا

حالا که با شرایط مهاجرتی افراد خاص آشنا شدیم بد نیست کمی هم درباره سطح درآمدی این شاغلین درکشور آمریکا نیز بدانیم و ابتداء نیز از اساتید دانشگاهی در آمریکا شروع می کنیم. طبق آخرین آمارهای موجود متوسط درآمد سالانه اساتید دانشگاهی در آمریکا حدود $146922 (دلار) می باشد. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود حداقل سطح درآمدی این شاغلین در آمریکا حدود $77555 (دلار) و حداکثر سطح درآمدی آنها نیز در حدود $216289 (دلار) می باشد:

میانگین درآمد اساتید در آمریکا

اما در بین اساتید نیز سطح درآمدی یکسان نیست و همان طوری که در نمودار زیر نیز مشاهده می شود، اساتید اقتصاد در آمریکا با درآمد سالانه حدود $124900 (دلار) بیشترین پایه حقوق را به خود اختصاص می دهند:

درآمد سالانه اساتید در رشته های مختلف در آمریکا

از طرف دیگر محققان در آمریکا نیز از سطح درآمدی خوبی برخوردارند. چرا که متوسط درآمد سالانه آنها در حدود $83854 (دلار) می باشد. در حالی که حداقل درآمد سالانه آنها حدود $48948 (دلار) و حداکثر درآمد سالانه آنها نیز در حدود $139993 (دلار) می باشد:

میانگین درآمد محققان در آمریکا

هزینه های زندگی در آمریکا

اگرچه ایالات متحده آمریکا کشوری با اقتصاد و بازار کار بسیار قدرتمند است و دانشگاه های سطح بالایی نیز دارد اما هزینه زندگی در آمریکا زیاد است. در واقع زندگی در آمریکا ماهیانه بین 1800$ تا 2300$ (دلار آمریکا) در شهرهای بزرگ هزینه خواهد داشت. در جدول ذیل به منظور بررسی دقیق تر، قیمت برخی اقلام در آمریکا بیان شده است:

اقلامقیمت (دلار آمریکا)
یک وعده غذایی در رستوران ارزان قیمت15$
یک وعده غذایی در شعب مک دونالد8$
بطری آب معدنی1.54$
بطری شیر0.84$
قالب 500 گرمی نان2.70$
یک کیلوگرم فیله مرغ8.87$
بلیت وسایل نقلیه عمومی2.50$
اجاره ماهیانه یک آپارتمان یک خوابه1340.1$
اجاره ماهیانه یک آپارتمان سه خوابه2155.3$

پیش از هر اقدامی دریافت اطلاعات در خصوص ویزای افراد خاص راهنمای متقاضیان این امر می باشد. شما عزیزان می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص و بررسی شرایط خود با کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نموده و آگاهی های لازم را کسب نمایید.

4.9/5 - (20 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *