مهاجرت

ویزای بازنشستگی رومانی

ویزای بازنشستگی رومانی

سالانه اخذ ویزاهای گوناگونی به افراد اجازه اقامت طولانی مدت در مقصد مورد علاقه خود را می دهد؛ ویزای تحصیلی، ویزای کاری، سرمایه گذاری، بازنشستگی و غیره. ویزای بازنشستگی رومانی ویزایی است مخصوص کسانی که حقوق بازنشتگی آن ها مطابق با مبالغ اعلام شده از طرف اداره مهاجرت این کشور باشد. با مهاجرت به مقاصد مناسب در دوران بازنشستگی می توان از مزایای گوناگونی از جمله پرداخت هزینه پایین تر برای مخارج ماهیانه، دریافت خدمات بهداشتی درمانی با کیفیتی بالاتر و مالیات کمتر بهره مند شد. ویزای بازنشستگی در کشورهای گوناگون شرایط به خصوصی داشته و تنها دریافت مقرری بازنشستگی و در اختیار داشتن مدارک بازنشستگی جهت اخذ آن کافی نیست. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به بررسی شرایط اخذ این نوع ویزا و سایر موارد در مسیر مهاجرت از طریق بازنشستگی پرداخته ایم.

  • شرایط کار در رومانی چیست؟
  • شرایط بازنشستگی در کشور رومانی چیست؟
  • هزینه های زندگی در رومانی برای بازنشستگان چیست؟
  • فرایند مهاجرت به رومانی از طریق بازنشستگی چیست؟

مهاجرت به رومانی و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

کشور رومانی از جمله کشورهای واقع شده در ناحیه جنوب شرقی قاره اروپا بوده و در همسایگی کشورهایی از جمله مجارستان، صربستان، مولداوی و اوکراین قرار گرفته است. پایتخت رومانی شهر بخارست می باشد که با در بر داشتن جمعیتی بالغ بر 1.8 میلیون نفر در سال 2022، ششمین شهر بزرگ اتحادیه اروپا به شمار می رود. قابل ذکر است که رومانی همانند اکثر کشورهای دیگر اتحادیه اروپا در حال تجربه رشد منفی زاد و ولد است. هم چنین این کشور از اعضای سازمان ناتو و اتحادیه اروپا به حساب می آید. زبان رسمی این کشور زبان رومانیایی بوده اما اکثریت ساکنین آن به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند که خود مزیت بزرگی برای مهاجران محسوب می شود. رومانی کشوری سکولار است اما با این وجود اکثر ساکنان آن مسیحی ارتدکس می باشند.

نمودار رشد نرخ بیکاری در رومانی

طبق آمار اخذ شده، نرخ بیکاری در جوانان در رومانی نسبتا بالا بوده و یافتن کار در این کشور پروسه ای دشوار دارد؛ با این حال عده ای از متقاضیان مهاجرت به رومانی، از طریق اخذ ویزای کاری نسبت به این امر اقدام می کنند. اقتصاد رومانی از جمله اقتصادهای در حال رشد و توسعه در منطقه بوده و این کشور با اتخاذ سیاست های جدید قصد دارد تا پیشرفت خود را در این حوزه سریع تر کند؛ با این حال فساد مالی هم چنان در این کشور وجود دارد. دولت رومانی مهاجرت به این کشور را برای علاقه مندان از طرق گوناگونی ممکن کرده است. هم چنین به دلایل گوناگونی از جمله امکان تحصیل با کیفیت در ازای هزینه ای بسیار پایین تر از سایر کشورهای اتحادیه اروپا، مهاجرت تحصیلی به رومانی نیز می تواند یک گزینه ایده آل به شمار رود. انواع ویزای رومانی عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کاری
  • سرمایه گذاری
  • ویزای ازدواج
  • ویزای توریستی

معرفی ویزای بازنشستگی رومانی

همان طور که ذکر شد، برخی افراد ممکن است مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی را انتخاب کنند. این روش مزایای گوناگونی داشته اما محدود بودن تعداد کشورهایی که این نوع ویزا را صادر می کنند باعث می شود تا افراد از روش های دیگری به مقصد مورد نظر خود مهاجرت کنند. برخلاف کشورهایی مثل پرتغال و امارات متحده، دولت رومانی خدماتی در حوزه ویزای بازنشستگی ارائه نمی کند . متقاضیان مهاجرت در این دوره می توانند از گزینه های دیگری که پیش روی آن هاست موفق به اخذ اقامت این کشور شوند. از جمله روش های رایج در این شرایط، مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است؛ افراد به این طریق باید مبلغی قابل توجه را در صنایع و یا حوزه های گوناگون این کشور سرمایه گذاری کرده تا بتوانند جهت اخذ ویزای سرمایه گذاری اقدام کنند.

معرفی ویزای بازنشستگی رومانی

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی رومانی

برای مهاجرت به رومانی از طریق سرمایه گذاری، لازم است تا افراد سرمایه خود را در بخش های اعلام شده در این کشور وارد کنند. به این منظور افراد باید مبلغی حداقل برابر با 1000000€ (یورو) در این کشور سرمایه گذاری کرده و یا حداقل 20 شغل تمام وقت برای ساکنین رومانی و یا مهاجران فراهم کرده باشند. قابل ذکر است که مبلغ ذکر شده می تواند در حوزه املاک، صنایع، ثبت شرکت و غیره وارد گردد. هم چنین افراد باید بازنشسته باید مدرک بازنشستگی خود را از یک نهاد معتبر در اختیار داشته و مقرری ماهانه خود را دریافت نمایند. از جمله مزایای گذراندن دوران بازنشستگی در رومانی، میتوان به پایین بودن هزینه های زندگی اشاره نمود. هم چنین ساکنین این کشور برخوردی صمیمانه با مهاجرین داشته که زندگی در این کشور را راحت تر می کند.

پارامتر هزینههزینه زندگی در رومانی به لئو
یک وعده غذا در رستورانی ارزان قیمت30lei
McMeal در مک دونالد20lei
یک بطری 1.5 لیتری آب2.5lei
رفت و آمد ماهیانه70lei
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)436.5lei
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر2015lei
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1372lei

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی رومانی و مدارک مورد نیاز

برای اخذ ویزا و یا اجازه اقامت کشور رومانی، افراد باید با کنسولگری این کشور در ارتباط بوده و تقاضای اخذ ویزا و مدارک خود را به این مکان ارسال کنند. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری رومانی، مهم ترین مدارک موجود گواهی هایی هستند که ثابت می کنند فرد طبق قونین و به مبلغ مورد انتظار در یکی از انواع حوزه های گوناگون این کشور سرمایه گذاری کرده است. هم چنین بازنشستگان ملزم به ارائه مدارک بازنشستگی خود از یک شرکت یا نهاد معتبر و تضمین دریافت مقرری ماهانه می باشند. گواهی تمکن مالی که اخیرا تهیه شده باشد نیز از ملزومات اخذ این ویزاست که بدین وسیله فرد متقاضی تضمین می کند که توانایی پرداخت هزینه های زندگی خود و همراهانش را خواهد داشت.

علیرغم پایین بودن هزینه های بیمه خصوصی در رومانی که خود یک مزیت بزرگ به شمار می رود، افراد باید نسبت به اخذ یک بیمه خصوصی در این کشور اقدام کنند و مدارک مربوطه را ارائه دهند. از جمله سایر مدارک مورد نیاز می توان به پاسپورت معتبر، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه کیفری، مدارک هویتی و عکس پاسپورتی اشاره کرد. برای اطلاع از سایر روش های مهاجرت به رومانی، پیشنهاد ما به شما مطالعه مقاله تحصیل در رومانی می باشد. رومانی از بهترین مقاصد اروپا برای مهاجرت در دوران بازنشستگی بوده و به این ترتیب می توان از زندگی آرام و کم هزینه، مناظر زیبا و غذاهای متنوع و با کیفیت بهره برد. در صورت نیاز به اخذ مشاوره می توانید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *