مهاجرت

ویزای بازنشستگی سوئیس

ویزای بازنشستگی سوئیس

مهاجرت در دوران بازنشستگی می تواند اقدامی موثر جهت بهتر ساختن شرایط زندگی باشد؛ چرا که افراد می توانند از امکاناتی از جمله مالیات کم و امکانات متنوع بهره مند گردند. ویزای بازنشستگی سوئیس یکی از انواع ویزاهاست که به افراد کمک میکند تا با توجه به درآمد شخصی خود از حقوق بازنشستگی، وارد این کشور شوند. سوئیس یکی از ایده آل ترین مقاصد برای مهاجرت به شمار می رود و دولت این کشور توانسته تا زندگی با کیفیتی را برای شهروندانش فراهم کند و به این دلیل سالانه با درخواست های متعددی از سوی متقاضیان مهاجرت در سرتاسر جهان رو به رو است.

در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی زوایای گوناگون مهاجرت به سوئیس در دوران بازنشستگی پرداخته ایم تا یا بسط بیشتر آن شما عزیزان با افق دید گسترده تری در مورد مهاجرت خود تصمیم گیری نمایید.

  • شرایط مهاجرت به سوئیس به عنوان یک بازنشسته چیست؟
  • محدودیت های زندگی در سوئیس برای بازنشسته ها چیست؟
  • هزینه های زندگی در سوئیس برای بازنشسته ها چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان بازنشسته به سوئیس مهاجرت کرد؟

در مورد مهاجرت به سوئیس و انواع ویزای این کشور

کشور سوئیس به پایتختی شهر برن از کشورهای غربی اروپا بوده که در سال 2022 جمعیتی بالغ بر 8.2 میلیون نفر را در خود جای داده است. سوئیس با آلمان از شمال، اتریش و لیختن اشتاین از شرق، ایتالیا از جنوب و فرانسه از ناحیه غربی دارای مرز مشترک است. قابل ذکر است که سوئیس کشوری چند زبانه بوده و هر چهار زبان آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و رومانشی در آن به رسمیت شناخته میشوند. این کشور یکی از ثروتمندترین مناطق جهان بوده و میانگین درآمدی ساکنین آن از بسیاری از کشورهای دیگر بالاتر است، هم چنین این کشور از محبوب ترین نقاط گردشگری به شمار رفته و عده زیادی برای تجربه ورزش های برفی به آن سفر می کنند.

نمودار رشد نرخ بیکاری در سوئیس

سوئیس در زمینه مهاجرتی نیز از پر طرفدار ترین مقاصد دنیا به حساب می آید. ثروتمند بودن این کشور باعث شده تا در حوزه های گوناگونی از جمله کار و تحصیل خوب ظاهر شده و در نهایت درصد رضایت از زندگی در آن را بالا برده است. در حوزه بهداشت و درمان نیز کشور سوئیس امکانات گوناگون و با کیفیتی را در اختیار متقاضیان قرار داده که این کشور را به یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت در دوران بازنشستگی تبدیل کرده است. علیرغم دشواری های مهاجرت به سوئیس، این کشور راه های گوناگونی را برای متقاضیان فراهم کرده است. دانشگاه ها و مراکز آموشی سوئیس از کیفیت بالایی برخوردار بوده و در کنار امکان تحصل به رشته های گوناگون، افراد در نهایت مدرکی بسیار معتبر به دست خواهند آورد. از جمله ویزاهای مهاجرتی سوئیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ویزای نوع C یا ویزای شنگن : ویزای اقامت کوتاه مدت و تا سقف 90 روز
  • ویزای نوع D یا ویزای ملی : ویزای اقامت بلند مدت و بیش از 90 روز

معرفی ویزای بازنشستگی سوئیس

اخذ ویزای بازنشستگی یکی از روش های گوناگون مهاجرتی بوده که زیر شاخه ای از مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. تعدادی از کشورهای دنیا ویزایی با این عنوان به متقاضیان ارائه می دهند که از جمله آنان می توان به آمریکا و اسپانیا اشاره نمود. سوئیس نیز از کشورهایی بوده که ویزایی با این نام ندارد و افراد می توانند نسبت به اخذ ویزای اقامت بلند مدت این کشور اقدام کنند. قابل ذکر است که درصد مالیات در سوئیس پایین می باشد و به همین علت از بهترین مقاصد جهت گذارندن این دوره به شمار می رود. از جمله موارد مورد قابل توجه در مورد کشور سوئیس، بالا بودن هزینه های زندگی می باشد؛ به طوری که یک زوج بازنشسته مبلغی برابر با $4000 (دلار آمریکا) در ماه برای مواردی از جمله اجاره یک واحد آپارتمان تک خوابه، قبوض و اینترنت پرداخت می کنند.

پارامتر هزینه در سوئیسهزینه زندگی به فرانک سوئیس
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت25Fr
McMeal در مک دونالد14Fr
یک بطری شیر5Fr
یک پوند فیله مرغ11Fr
یک گالن 1.5 لیتری آب0.9Fr
رفت و آمد ماهیانه80Fr
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)197Fr
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1511Fr
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر1164Fr

معرفی ویزای بازنشستگی سوئیس

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی سوئیس

افرادی که قصد مهاجرت به کشور سوئیس را دارند باید نسبت به اخر ویزای افامت بلند مدت یا نوع D اقدام کنند. این نوع از ویزا به افراد اجازه می دهد که اقامتی بیش از 90 روز در این کشور داشته باشند. برای اخذ این نوع از ویزا افراد باید از پیش با این کشور ارتباط داشته و سفرهای پی در پی به سوئیس و یا شخصی مقیم سوئیس در خانواده خود داشته باشد. در صورت مالکیت یک ملک در سوئیس توسط فرد متقاضی، رعایت شرط قبلی ضروری نیست. هم چنین افراد بازنشسته باید تمکن مالی خود را ثابت نموده و بیمه درمان و تصادفات داشته باشند. بیمه اخذ شده باید از یک منبع مورد تایید در این کشور بوده و متناسب با درصد پوشش دهی حوادث، مبلغ پرداختی متفاوت است. هم چنین افراد جهت ارائه درخواست این ویزا باید بالای 55 سال سن داشته باشند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی سوئیس

برای اخذ ویزای اقمت بلند مدت سوئیس متقاضیان باید از طریق کنسولگری این کشور پروسه مربوط را پیگیری نمایند. مدارک مورد نیاز برای اخذ اقامت بلند مدت به طور کلی شامل گذرنامه معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه، مدارک هویتی، گواهی سلامت، گواهی عدم سو پیشینه، گواهی تمکن مالی و عکس پاسپورتی می باشند. هم چنین مدارک بازنشستگی و اخذ بیمه سلامت نیز باید ارائه شوند. به دلیل اینکه این ویزا امکان کار کردن را به افراد نمیدهد، داشتن تمکن مالی جهت پرداخت هزینه های اقامت الزامی است. همان طور که ذکر شد، هزینه های زندگی در سوئیس، به خصوص در شهرهای ژنو و زوریخ بالا بوده و شهرهایی از جمله لوگانو و برن گزینه های بهتری برای بازنشستگان به شمار می روند.

پروسه بررسی مدارک توسط کنسولگری به طور متوسط بین 8 الی 6 هفته طول می کشد. در صورت مهاجرت فرد به سوئیس از این طریق افراد می توانند پس از 10 سال زندگی در این کشور جهت اخذ اقامت دائمی این کشور اقدام نمایند. از جمله مزایای مهاجرت به سوئیس می توان به امنیت بالا، مناظر زیبا و رایج بودن زبان انگلیسی اشاره نمود. هم چنین طبق موارد ذکر شده، سوئیس یه بهشت مالیات معرف بوده و حداکثر درصد مالیات اخذ شده از ساکنین 17% می باشد. در صورت تمایل برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این کشور می توانید مقاله بهترین شهرهای سوئیس برای کار را مطالعه نمایید. جهت اخذ مشاوره می توانید با تیم وکلای با سابقه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *