مهاجرت

ویزای بازنشستگی صربستان

ویزای بازنشستگی صربستان

کشورهای اروپایی همواره مقاصد محبوبی برای مهاجرت بوده اند؛ صربستان نیز یکی از این کشورها می باشد. مهاجرت به صربستان از روش های گوناگونی امکان پذیر است. اخذ ویزای بازنشستگی صربستان فرصت مناسبی است که فرد به کمک آن برای خود و اعضای خانواده می تواند اقامت این کشور را بدست آورد. مهاجرت در دوران بازنشستگی، به خصوص برای افرادی که تمکن مالی مناسبی دارند، می تواند گزینه ای بسیار پر سود باشد. صربستان از جمله کشورهای زیبای اروپایی بوده که از مناظر و مناطق گوناگون و جذابی بهره برده است. هم چنین بالا بودن کیفیت زندگی در این کشور باعث شده تا مهاجرت به آن متقاضیان خاص خودش را داشته باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است به بررسی جنبه های گوناگون مهاجرت به صربستان در دوران بازنشستگی پرداخته ایم.

  • شرایط دریافت بازنشستگی در صربستان چیست؟
  • آیا بازنشستگان برای ورود به صربستان نیاز به مدارک ویژه دارند؟
  • متوسط درآمد بازنشستگان در صربستان چقدر است؟
  • محدودیت های زندگی بازنشستگان در صربستان چیست؟
  • بهترین راه برای مهاجرت بازنشستگان به صربستان چیست؟

در مورد صربستان و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

صربستان کشوری در ناحیه جنوب شرقی اروپا بوده و در جنوب شبه جزیره بالکان قرار گرفته است. این کشور با مجارستان در شمال، رومانی و بلغارستان در شرق، جمهوری مقدونیه و مونته گرو و کوزوو در جنوب، کرواسی و بوسنی و هرزگوین در غرب دارای مرز مشترک است. جمعیت کشور صربستان در سال 2022 رقمی معادل با 8.7 میلیون نفر اعلام شده و پایتخت آن شهر بلگراد است. درصد بالایی از ساکنین این کشور را صرب ها تشکیل داده اند و زبان رسمی اعلام شده از سوی دولت، زبان صربی است. قابل ذکر است که صربستان از امتیازات گوناگونی در حوزه صنعت گردشگری برخوردار بوده و سالانه توجه عده زیادی از توریست های سرار دنیا را به خود جلب می کند.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی صربستان

مهاجرت به صربستان می تواند گزینه ای بسیار مناسب برای متقاضیان مهاجرت به اروپا باشد. دولت این کشور روش های گوناگونی را برای متقاضیان مهاجرت در نظر گرفته است؛ یکی از این روش ها مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد. صربستان از موقعیت های گوناگونی جهت انجام تجارت های پر سود برخوردار بوده و عده زیادی از شرکت های معتبر بیند المللی در این کشور نیز فعالیت می کنند. همانند مهاجرت به سایر مناطق دنیا، مهاجرت به صربستان نیز از طریق روش های گوناگونی از جمله مهاجرت تحصیلی، کاری و غیره امکان پذیر است. از مزایای تحصیل در صربستان می توان به هزینه بسیار پایین تحصیل و سیستم آموزشی به روز اشاره کرد. انواع ویزای صادره توسط دولت صربستان عبارت است از:

  • ویزای توریستی
  • ویزای تحصیلی
  • سرمایه گذاری
  • ویزای کاری
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی صربستان

برخی کشورها از جمله شیلی، اسپانیا، امارت تحده عربی و غیره اقدام به صدور ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی می کنند. افراد با ارائه مدارک بازنشستگی خود به همراه تضمین توانایی مالی می توانند موفق به اخذ این نوع از ویزا گردند. متقاضیان مهاجرت به صربستان در دوران بازنشستگی توجه داشته باشند که این کشور ویزای جداگانه ای برای بازنشسستگان صادر نمی کند و افراد باید به روش های دیگری به این کشور مهاجرت نمایند. از جمله مزایای مهاجرت در دوران بارنشستگی می توان به درصد پایین مالیات و فراونی امکانات رفاهی اشاره کرد. هم چنین هزینه های زندگی در صربستان در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر، از جمله اروپای غربی، پایین تر بوده و این فاکتور نیز به نوبه خود یک مزیت بزرگ به شمار می رود.

پارامتر هزینه در صربستانهزینه زندگی به دلار آمریکا
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر$69
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان تک خوابه در اطراف شهر30$
رفت و آمد ماهیانه29$
قبوض ماهیانه (آب، برق، گاز و غیره)152$
یک وعده غذا در رستوران ارزان قیمت5$

معرفی ویزای بازنشستگی صربستان

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی صربستان

به دلیل عدم ارائه ویزای بازنشستگی افراد باید جهت اخذ کارت اقامت خود اقدام کنند. جهت اخذ کارت اقامت صربستان می توان از شیوه های مختلفی اقدام نمود؛ یکی از آن ها سرمایه گذاری است. سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون در صربستان و یا ثبت شرکت در این کشور از شرایط اخذ کارت اقامت صربستان به شمار می روند. هم چنین افراد می توانند با جست و جوی فرصت های کاری و اشتغال در صربستان موفق به اخذ کارت اقامت گردند. کارت اقامت به افراد اجازه اقامت کوتاه مدت را داده و افراد می توانند با تمدید اقامت خود پس از 5 سال متوالی زندگی و اقامت در این کشور، موفق به اخد اقامت دائم گردند. علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانند مقاله سرمایه گذاری و ثبت شرکت در صربستان را مطالعه نمایند.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی صربستان

همانند سایر روش های مهاجرتی، مهاجرت از طریق بازنشستگی نیز ملزم به ارائه مدارک مربوطه به سفارت کشور مقصد می باشد. مدارک هویتی از جمله شناسنامه، گواهی بازنشستگی، پاسپورت معتبر با اعتبار حداقل 6 ماه و یک عدد عکس پاسپورتی از موارد اصلی می باشند. هم چنین در صورت سرمایه گذاری در صربستان، افراد باید اسنادی جهت اثبات سرمایه گذاری مروطه و هزینه های آن و سایر توضیحات مربوط به آن موضوع از جمله قرار دادهای ثبت شده را ارائه دهند. هم چنین در صورت مهاجرت از طریق کار نیز یک قرار داد و یا پیشنهاد کاری از سوی کارفرما یا نهادی معتبر در صربستان نیز باید ارائه شوند. متقاضیان باید با مراجعه به مراجع مربوطه نسبت به تهیه گواهی عدم سو سابقه کیفری نیز اقدام نمایند.

یکی از مهم ترین موارد در مهاجرت به هنگام بازنشستگی، ارائه گواهی تمکن مالی است. برخی کشورها اجازه کار کردن با ویزای بازنشستگی را به مهاجرین نمی دهند، به همین علت افراد باید خود هزینه های زندگی شان را از مقرری بازنشستگی و یا منابعی دیگر تامین کنند. هم چنین گواهی مهم دیگری از جمله گواهی سلامت نیز باید به مدارک ذکر شده اضافه گردد. به دلیل بالا بودن هزینه های درمان به صورت کلی، بهتر است تا افراد جهت اخذ بیمه درمانی اقدام نمایند. در صورت علاقه جهت کسب اطلاعات بیشتر در کورد مهاجرت به صربستان می توانید مقاله بهترین شهرهای صربستان برای کار را مطالعه نمایید. جهت اخذ مشاوره از کارشناسان مجرب می توانید با وکلای با استعداد ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید..

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *