مهاجرت

ویزای بازنشستگی مکزیک

ویزای بازنشستگی مکزیک

ویزای بازنشستگی یکی از روش های گوناگون مهاجرت بوده که در سال های اخیر بر آمار طرفداران آن افزوده شده است. ویزای بازنشستگی مکزیک در حال حاضر توسط دولت این کشور برای افرادی که متقاضی مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی هستند صادر می شود و افراد با برخورداری از شرایط مورد نیاز می توانند جهت اخذ آن اقدام کنند. مهاجرت در دوران بازنشستگی یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت بوده و در بسیاری از موارد فرد می تواند از مزایای گوناگونی از جمله سیستم بهداشت و درمانی پیشرفته و زندگی آرام برخوردار گردند. قابل ذکر است که برخورداری از تمکن ملی مناسب، از شروط اصلی جهت اخذ ویزای بازنشستگی می باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است توضیحاتی را در مورد نحوه مهاجرت به مکزیک در دوران بازنشستگی ارائه خواهیم داد.

مکزیک و روش های مهاجرت به این کشور

مکزیک یکی از کشورهای واقع شده در آمریکای شمالی بوده و از ناحیه جنوب شرقی با گواتمالا و از ناحیه شمالی با ایالات متحده آمریکا دارای مرز مشترک می باشد. مکزیک از جمعتی بالغ بر 128 میلیون نفر در سال 2020 برخوردار می باشد و پایتخت و بزرگترین شهر آن شهر مکزیکوسیتی است. علیرغم عدم اعلام رسمی دولت، زبان اصلی مردم این کشور زبان اسپانیایی بوده و در حال حاضر مکزیک بزرگترین و پرجمعیت ترین کشور اسپانیایی زبان جهان به شمار می رود. در حال حاضر درصد زیادی از ساکنین این کشور را مسیحیان کاتولیک به خود اختصاص داده اند. این کشور با حدود 2 میلیون کیلومتر مربع وسعت، چهاردهمین کشور وسیع دنیا و دهمین کشور پرجمعیت جهان به شمار می رود.

طبق رده بندی های جهانی، مکزیک دارای یازدهمین اقتصاد بزرگ دنیاست و واحد پول آن پزوی مکزیک می باشد. قابل ذکر است که به دلیل برخورداری از منابع متعدد نفت و گاز طبیعی، درصد زیادی از سود اقتصادی سالیانه مکزیک مربوط به صنایع نفتی و صادرات این محصول می باشد. سایر صنایع از جمله پتروشیمی، نساجی و فرآورده های غذایی نیز از صنایع پر سود و مهم در اقتصاد این کشور به شمار می روند. از سایر محصولات صادراتی مکزیک می توان به قهوه، نقره و پنبه اشاره نمود. علیرغم کاهش نرخ تورم در سال های اخیر، مشکلات اقتصادی در کشور مکزیک هم چنان مشاهده می شود. از جمله راه های اصلی مهاجرت به مکزیک در سال 2020 عبارتند از:

  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق تحصیل
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق بازنشستگی

نمودار رشد نرخ تورم در برزیل و مکزیک

معرفی ویزای بازنشستگی مکزیک

مهاجرت با اخذ ویزای بازنشستگی یکی از روش های مهاجرت می باشد که در سال های اخیر به طور گسترده تری مورد توجه قرار گرفته است. اساس مهاجرت از طریق بازنشستگی، برخورداری از تمکن مالی می باشد و هم چنین فرد باید مقرری بازنشستگی خود را نیز دریافت نماید. در برخی کشورها علاوه بر موارد ذکر شده، محدوده سنی خاصی نیز در نظر گرفته شده است. قابل ذکر است که برخی کشورها، ویزایی با عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهند اما مکزیک با در نظر گرفتن برنامه خاصی برای مهاجرت بازنشستگان، مسیر مهاجرت از این طریق را هموار تر نموده است. مهاجرت از طریق اخذ ویزای بازنشستگی یکی از شاخه های مهاجرت از طریق سرمایه گذاری می باشد و افراد هم چنین می توانند از طریق خرید ملک در این کشور نیز، به آن مهاجرت نمایند. هزینه خرید مسکن در مکزیک در سال 2020 به شرح زیر است:

پارامتر هزینههزینه خرید مسکن در مکزیک (دلار آمریکا)
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهراز $47 الی $218
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهراز $33 الی $150

معرفی ویزای بازنشستگی مکزیک

شرایط اخذ ویزای بازنشتگی مکزیک

دولت کشور مکزیک با فراهم کردن برنامه های گوناگون برای بازنشستگان خارجی، مهاجرت در این دوران را آسان تر کرده است. همان طور که ذکر شد، برخورداری از تمکن مالی از شروط اصلی مهاجرت در دوران بازنشستگی می باشد. طبق اعلام دولت مکزیک، افرادی که متقاضی اخذ اقامت بیش از 4 سال در کشور مکزیک می باشند، باید تمکن مالی خود را با در اختیار داشتن $93000 (پزوی مکزیک) اعلام نمایند. قابل ذکر است که مبلغ ذکر شده میزان هزینه مورد نیاز برای زندگی فرد در مکزیک در یک سال می باشد. هم چنین فرد می تواند به جای مبلغ ذکر شده، اثبات نمایند که در ماه مبلغی برابر با $2300 (پزوی مکزیک) به عنوان حقوق بازنشستگی دریافت می نماید.

افرادی که قصد اخذ اقامت کمتر از 4 سال در کشور مکزیک را دارند باید ویزایی تحت عنوان ویزای اقامت موقت کشور مکزیک را دریافت نمایند. برای اخذ این ویزا ارائه گواهی تمکن مالی برابربا $23000 (پزوی مکزیک) به عنوان هزینه لازم برای زندگی یک نفر در مکزیک به مدت یک سال از شروط اصلی به شمار می رود. هم چنین امکان ارائه مدارکی ثابت کننده دریافت $1400 (پزوی مکزیک) به عنوان درآمد ماهیانه نیز امکان پذیر است. قابل ذکر است که امکان اخذ اقامت کشور مکزیک از طریق خرید ملک نیز برای افراد خارجی فراهم می باشد؛ به این ترتیب افراد باید ملکی به ارزش $207000 (پزوی مکزیک) در این کشور خریداری نموده و مدارک مربوط به آن نیز ضمیمه سایر مدارک مورد نیاز شود.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی مکزیک

متقاضیان اخذ ویزای بازنشستگی کشور مکزیک باید پروسه مهاجرتی خود را از طریق کنسولگری مکزیک در کشور خود شروع نمایند. از مدارک اصلی مورد نیاز برای اخذ این نوع از ویزا می توان به پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، مدارک هویتی از جمله شناسنامه، چند عدد عکس پاسپورتی، گواهی سلامت و گواهی عدم سو پیشینه اشاره نمود. هم چنین مدارک مربوط به اخذ بیمه درمانی مناسب در کشور مکزیک نیز الزامی است. مدارک تمکن مالی و یا خرید ملک نیز به مبالغی طبق موارد گفته شده باید ارائه گردند. در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان نیز مدارک ذکر شده به همراه اسناد ازدواج و گواهی های تولد باید ضمیمه سایر مدارک گردند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به اقصی نقاط جهان، می توانید با وکلای مجرب ما در تیم وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با صدها پرونده مهاجرتی موفق در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *