مهاجرت

ویزای بازنشستگی نروژ

ویزای بازنشستگی نروژ

با توجه به مطالعات انجام شده و بررسی آمار موجود، کشورهایی از جمله ایسلند، سوئیس و نروژ بهترین مقاصد دنیا برای بازنشستگی اعلام شده اند. بدون تردید ویزای بازنشستگی نروژ می تواند یک زندگی در آرامش همراه با امکانات رفاهی فراوانی را برای متقاضیان این کشور ایجاد کند. به دلیل امکان برخورداری از یک زندگی ایده آل و با استانداردهای بالا در دوران بازنشستگی، مهاجرت در این دوران به شرط در نظر گرفتن شرایط و مواردی از جمله تمکن مالی می تواند گزینه ای بسیار مناسب باشد. نروژ نیز از جمله کشورهای محبوب برای مهاجران بوده و سالانه متقاضیان زیادی جهت اخذ اقامت این کشور اقدام می کنند. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است مهاجرت به نروژ در دوران بازنشستگی را به طور گسترده تری مورد بررسی قرار داده ایم.

درمورد نروژ و انواع راه های مهاجرت به این کشور

نروژ کشوری واقع در قاره اروپاست که بخش غربی شبه جزیره اسکاندیناوی، یان ماین و مجمع الجزایر سوالبارد را در مساحت 385 هزار کیلومتری خود جای داده است. از کشورهای همسایه نروژ می توان به سوئد، فنلاند و روسیه اشاره کرد. پایتخت این کشور شهر اسلو بوده که در عین حال بزرگترین و پر جمعیت ترین شهر آن نیز به حساب می آید. نروژ از اعضای سازمان ملل متحد، ناتو و حوزه شنگن به شمار می رود اما عضوی از اتحادیه اروپا نمی باشد. طبق مطالعات انجام شده در سال های اخیر، نروژ یکی از کشورهایی است که میزان رضایت از زندگی شهروندان آن به طرز قابل توجهی بالاست. زبان نروژی زبان رسمی این کشور اعلام شده اما عده زیادی از ساکنین آن به زبان انگلیسی نیز تسلط دارند.

نمودار رشد میزان تولید ناخالص داخلی نروژ

نروژ دارای آب و هوایی سرد و کوهستانی بوده و قسمتی از مساحت آن را اراضی غیر قابل سکونت و جنگل ها تشکیل داده اند. به دلیل برخورداری از منابع گسترده نفت خام، گاز طبیعی، آب شیرین و معادن، درآمد سرانه این کشور یکی از بالاترین مقادیر در جهان را به خود اختصاص داده است. در سال های اخیر، آمار مهاجران در کشور نروژ رو به فزونی داشته است. دانشگاه ها و مراکز آموزشی این کشور آموزشی به روز ارائه داده و از رتبه قابل توجهی در میان کشورهای جهان برخوردارند؛ به همین دلیل مهاجرت از طریق تحصیل در نروژ یکی از ایده آل ترین گزینه ها برای متقاضیان مهاجرت تحصیلی می باشد. به طور کلی، انواع راه های مهاجرت به نروژ عبارتند از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق ازدواج با یکی از اتباع نروژ
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

معرفی ویزای بازنشستگی نروژ

همان طور که ذکر شد، نروژ یکی از بهترین کشورهای دنیا برای گذراندن دوران بازنشستگی به شمار می رود. به دلیل امکان بهره مندی از خدمات بهداشتی درمانی پیشرفته تر، پرداخت مالیات کمتر و سبک زندگی ایده آل، مهاجرت به نروژ در دوران بازنشستگی به طور گسترده تری مورد توجه قرار گرفته است. علاقه مندان مهاجرت به نروژ در این دوران می توانند با انتخاب کشورهایی از جمله سوئد و دانمارک، از سبک زندگی یکسان و هزینه های مشابه با نروژ برخوردار گردند. هزینه لازم برای زندگی در نروژ به عنوان یک فرد بازنشسته، ماهانه 20000NOK الی 40000NOK (کرون نروژ)، برابر با $2176 الی $4352 (دلار آمریکا) اعلام شده است. حداقل سن بازنشستگی در نروژ برای زنان و مردان، 62 سالگی می باشد. قابل ذکر است که نروژ ویزای بازنشستگی ارائه نکرده و متقاضیان باید از راه های دیگری از جمله خرید ملک به این کشور مهاجرت نمایند.

پارامتر هزینههزینه خرید ملک در نروژ (کرون نروژ)
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان در مرکز شهر3251NOK الی 8361NOK
هزینه خرید هر فیت مربع آپارتمان در اطراف شهر2322NOK الی 6503NOK

معرفی ویزای بازنشستگی نروژ

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی نروژ

همان طور که ذکر شد، به دلیل عدم ارائه ویزای بازنشستگی از سوی دولت نروژ، متقاضیان مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی باید روش های دیگری از جمله خرید ملک در این کشور را پیش بگیرند. قابل ذکر است که قوانین مالیاتی در کشور نروژ بسیار ایده آل بوده و درآمد افراد مشمول مالیات نمی گردد. افرادی که به خرید و فروش ملک در نروژ می پردازند ملزم به پرداخت مالیات 2.5 درصدی بوده که Document Fee نیز نامیده می شود. برای اخذ اقامت دائم نروژ افراد ابتدا باید اجازه اقامت موقت این کشور را دریافت نموده باشند. برای اخذ اجازه اقامت موقت این کشور، ارائه مدارک خرید ملک و یا گواهی اثبات کسب درآمدی برابر با 191442NOK (کرون نروژ) در سال و اثبات تمکن مالی، از شروط اصلی می باشد.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی نروژ

برای دریافت اجازه اقامت نروژ، ابتدا باید مدارک خواسته شده را به همراه درخواست اخذ اجازه اقامت، به کنسولگری این کشور ارائه نمود. مدارک کلی مورد نیاز برای این پروسه عبارتند از پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، مدارک هویتی مثل شناسنامه، چند عدد عکس پاسپورتی، گواهی عدم سو پیشینه و گواهی سلامت. هم چنین افراد باید مدارک اخذ بیمه خصوصی در کشور نروژ را نیز ارائه کنند. در صورت سرمایه گذاری و یا خرید ملک، اسناد مربوطه باید ارائه شده و ضمیمه سایر مدارک گردند. هم چنین ارائه گواهی تمکن مالی به مبلغ ذکر شده نیز از موارد الزامی می باشد. در صورت مهاجرت با همسر و یا فرزندان، اسناد ازدواج و گواهی های تولد نیز باید ارائه گردند.

هم چنین بازنشستگان باید مدارک بازنشستگی خود را به همراه مدارک اخذ مقرری ماهیانه ارائه نمایند. پس از اخذ اجازه اقامت نروژ و گذشت 3 حداقل سال، افراد می توانند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام نمایند. هم چنین پس از 7 سال زندگی در این کشور و در صورت برخورداری از شرایطی از جمله سوابق کیفری مثبت و تسلط به زبان نروژی، افراد می توانند درخواست خود را جهت اخذ تابعیت این کشور ارائه نمایند. متقاضیان مهاجرت به نروژ در دوران بازنشستگی، می توانند با مطالعه مقاله ویزای بازنشستگی سوئد، از شرایط مهاجرت به این کشور که در همسایگی نروژ واقع شده اطلاع یابند. در صورت نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی از افراد متخصص در زمینه مهاجرت، می توانید با وکلای مجرب و حرفه ای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *