مهاجرت

ویزای بازنشستگی کره جنوبی

ویزای بازنشستگی کره جنوبی

مهاجرت در دوران بازنشستگی می تواند یک گزینه آسان در نظر گرفته شود و اخذ ویزای بازنشستگی کره جنوبی یکی از انواع این مهاجرت ها است. علیرغم محبوبیت بالای کشورهای اروپایی و آمریکایی نزد متقاضیان مهاجرت، کشورهای آسیایی نیز شهرت خاص خود را دارند. کره جنوبی از جمله کشورهای محبوب آسیایی بوده که به دلیل پیشرفت های شگرف در زمینه تکنولوژی، صنعت و غیره توانسته تا از نظر اقتصادی نیز در دنیا مطرح باشد. دولت کره جنوبی با فراهم کردن امکان مهاجرت از طریق روش های مختلف، مسیر دست یابی به زندگی ایده آل در این کشور را برای متقاضیان فراهم آورده است. در این مقاله که توسط تیم ترجمه ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به رشته تحریر درآمده است به بررسی پروسه مهاجرت به کره جنوبی در دوران بازنشستگی پرداخته ایم.

در مورد کره جنوبی و انواع ویزای مهاجرتی آن

کره جنوبی کشوری واقع شده در بخش جنوبی شبه جزیره کره در شرق آسیا می باشد که در همسایگی ژاپن، چین شرقی و کره شمالی قرار گرفته است. پایتخت این کشور شهر سئول بوده که یکی از پیشرفته ترین و صنعتی ترین پایتخت ها و شهرهای جهان به شمار می رود و هم زمان به عنوان بزرگترین شهر این کشور نیز شناخته می شود. پیشرفت های اقتصادی کره جنوبی در دهه های اخیر موجب شده تا این کشور یکی از مقاصد محبوب سرمایه گذارانی از سر تا سر دنیا باشد. زبان رسمی اعلام شده از سوی دولت کره زبان کره ای بوده و اکثریت آنان از آئین بودائیسم و اسلام پیروی می کنند. قابل ذکر است که حدود نیمی از ساکنین این کشور را افراد بی دین تشکیل می دهند.

نمودار رشد تولید ناخالص داخلی کره جنوبی

طبق آمار رسمی اعلام شده از منابع معتبر در سال 2020، جمعیت کره جنوبی 52.06 میلیون نفر می باشد که درصد کمی از این رقم را مهاجران تشکیل می دهند. همانند سایر کشورهای آسیایی، مهاجرت به کره جنوبی نیز از طریق روش های گوناگونی امکان پذیر است. همان طور که ذکر شد، پیشرفت های اقتصادی صورت گرفته در دهه اخیر باعث جلب توجه سرمایه گذاران خارجی شده است و عده زیادی از متقاضیان مهاجرت در این کشور، مهاجرت از این طریق را انتخاب می کنند. به علاوه، به دلیل کیفیت بالا و به روز بودن سیستم آموزشی در کره جنوبی، عده ای از متقاضیان این روش را برای دست یابی به امکانات زندگی در کره جنوبی انتخاب می نمایند. به طور کلی انواع ویزای ارائه شده توسط دولت که جنوبی عبارتند از:

  • ویزای سرمایه گذاری
  • ویزای تصیلی
  • ویزای کاری
  • ویزای توریستی
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی کره جنوبی

امروزه به دلیل متعدد بودن روش های مهاجرتی، زندگی در کشورهای مختلف جهان امکا پذیرتر شده و رویای عده زیادی از افراد در زمینه زندگی در کشور ایده آل خود به واقعیت تبدیل شده است. ویزای بازنشستگی این امکان را به افرد می دهد که تنها با در دست داشتن و ارائه مدراک بازنشستگی خود از یک نهاد معتبر یا بین المللی، از امتیاز مهاجرت به مقصد مورد علاقه خود برخوردار باشند. در برخی کشورها این پروسه متفاوت تر بوده و افراد می توانند تنها با ارائه گواهی تمکن مالی این نوع از ویزا را به دست آورند. متاسفانه کشور کره جنوبی ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی ارائه نمی دهد و افراد ناچارند تا از طریق روش های دیگری از جمله سرمایه داری و سرمایه گذاری، اقدام به اخذ اقامت کره جنوبی در دوران بازنشستگی نمایند.

معرفی ویزای بازنشستگی کره جنوبی

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی کره جنوبی

پیش از بررسی شرایط اخذ ویزای بازنشستگی، هزینه زندگی در کره جنوبی را بررسی میکنیم:

پارامترهزینه زندگی در کره جنوبی به دلار آمریکا
یک وعده غذا در یک رستوران ارزان قیمت$7
McMeal در مک دونالد$6
یک لیتر شیر$8
یک پوند فیله مرغ$4
یک بطری 1.5 لیتری آب$1
رفت و آمد ماهیانه$48
هزینه ماهیانه قبوض (آب، برق و غیره)$177
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر$829
اجاره ماهیانه یک واحد آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر$544

همان طور که ذکر شد، به دلیل عدم ارائه ویزای بازنشستگی توسط دولت کره جنوبی، برای مهاجرت به این کشور در دوران بازنشستگی افراد می توانند از طریق اخذ ویزای سرمایه گذاری اقدام کنند. ویزای سرمایه گذاری کره جنوبی که D-8 Class نیز نامید می شود نوعی از ویزاست که برای اخذ آن یکی از شروط اصلی سرمایه گذاری مبلغی به ارزش $95000 (دلار آمریکا) در حوزه کسب و کارهای بومی می باشد.

هم چنین افراد می توانند مبلغی به ارزش $500000 (دلار آمریکا) در ایجاد شغل و استخدام افراد بومی سرمایه گذاری کنند و از این طریق شانس خود را برای اخذ اقامت دائم کره جنوبی بالا ببرند. هم چنین افراد می توانند قبل از فرا رسیدن سن بازنشستگی خود، اقدام به مهاجرت کاری به کره جنوبی نمایند. از جمله مزایا زندگی در کره جنوبی می توان به پایین بودن قیمت حمل و نقل و امنیت بالا اشاره نمود.

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی کره جنوبی

علاقه مندان برای اخذ ویزای بازنشستگی کره جنوبی ابتدا باید از طریق کنسولگری کره جنوبی درخواست خود را ارائه نموده و سپس مدارک مورد نیاز را ارسال نمایند. از مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ ویزا می توان به پاسپورت با اعتبار بیش از 6 ماه، شناسنامه و سایر مدارک هویتی، عکس پاسپورتی، گواهی سلامت و گواهی عدم سو سابقه کیفیری اشاره نمود. برای اخذ ویزای سرمایه گذاری افراد باید مدارک موبوط به سرمایه گذاری انجام شده و قراردادهای منعقد شده را به همراه مدارکی توجیه کننده این کار، میزان علاقه و تمایل و انگیزه نامه ارائه کنند . قابل ذکر است که ویزای سرمایه گذاری یا D-8 انواع گوناگونی دارد و به 4 دسته تقسیم می گردد.

ویزای سرمایه گذاری نوع 1 یا D-8-1 نوعی ویزاست که تنها برای افرادی صادر می شود که در یک شرکت سرمایه گذاری کار می کنند که باید حداقل 10 درصد ارزش شرکت را سهام داشته باشند. هزینه لازم برای اخذ این نوع از ویزا به طور معمول 100000000 krw (وون) می باشد. دومین نوع از این ویزا یا D-8-2 تنها به افرادی ارائه می کردد که مطابق با قوانین رشد اقتصادی کره جنوبی در این کشور سرمایه گذاری نماید. قابل ذکر است که به دلیل پیشرفت تکنولوژی و شبکه موبایل، مهاجرت برای افرادی که متخصص حوزه تکنولوژی به شمار می روند آسانتر است. برا اخذ مشاوره می تونید با وکلای مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *