مهاجرت

ویزای بازنشستگی گرجستان

ویزای بازنشستگی گرجستان

بدلایل گوناگونی از جمله نزدیکی به ایران، مهاجرت به گرجستان تقاضای زیادی دارد. عده ای نیز متقاضی اخذ ویزای بازنشستگی گرجستان می باشند. مهاجرت در دوران بازنشستگی از انتخاب های ایده آل در حوزه مهاجرت بوده که با توجه به کشور مقصد، افراد می توانند از امکانات گوناگونی از جمله خدمات بهداشتی و درمانی با کیفیت و زندگی با استانداردهای ایده آل برخوردار شوند. گرجستان نیز در لیست کشورهای مدرن و پیشرفته جای دادد که نرخ جرم و جنایت در آن کم بوده و از امن ترین کشورهای دنیا محسوب می شود. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده است به سوالات شما عزیزان در این حوزه پاسخ داده ایم.

در مورد گرجستان و انواع ویزای مهاجرتی این کشور

گرجستان کشوری است واقع شده در منطقه قفقاز که در مرز آسیای غربی و اروپای شرقی قرار گرفته است. این کشور از غرب با دریای سیاه، از جنوب با ترکیه و ارمنستان، از شرق با جمهوری آذربایجان و از شمال با روسیه دارای مرز مشترک می باشد. کشور گرجستان در سال 2020 جمعیتی بالغ بر 3.8 میلیون نفر در خود جای داده است و پایتخت و بزرگترین شهر آن تفلیس نام دارد. زبان رسمی مردم گرجستان زبان گرجی کارتولی بوده و درصد زیادی از جمعیت این کشور را مسیحیان تشکیل داده اند. گرجستان از جمله کشورهایی با رشد سریع به شمار می رود و نرخ بیکاری در این کشور پایین می باشد. هم چنین به دلیل داشتن طبیعتی زیبا توجه عده زیادی از توریست ها را تاکنون به خود جلب نموده است.

نمودار رشد نرخ بیکاری در گرجستان

علیرغم پشت سر گذاشتن رخدادهایی از جمله فروپاشی اتحادیه جماهیر شوروی و جنگ های داخلی، اقتصاد کشور گرجستان از جمله اقتصادهای گسترده و مدرن است که رشد قابل توجهی را در سال های گذشته تجربه کرده است. صنعت شاخه اصلی اقتصاد گرجستان را تشکیل می دهد و در بین محصولات صنعتی این کشور، صنایع غذایی بیشترین درصد را به خود اختصاص می دهد. هم چنین گرجستان از منابع طبیعی گوناگونی برخوردار بوده و بزرگترین منبع منگنز جهان را در خود جای داده است. همان طور که ذکر شد، گرجستان از کشورهای محبوب در میان مهاجران ایرانی بوده که در سال های اخیر با درصد رو به رشد مهاجرت هم وطنانمان به این کشور مواجه بوده ایم. مهاجرت به گرجستان از راه های گوناگونی امکان پذیر بوده و انواع ویزای مهاجرتی این کشور عبارتند از:

  • ویزای تحصیلی
  • ویزای کار و تجارت (D1)
  • ویزای خود اشتغالی (D2)
  • ویزای همراه (D4)
  • ویزای سرمایه گذاری (D5)
  • ویزای ازدواج

معرفی ویزای بازنشستگی گرجستان

اخذ ویزای بازنشستگی از روش های عمده مهاجرت در این دوران می باشد که تنها در برخی کشورها ارائه می گردد. کشور گرجستان ویزایی تحت عنوان ویزای بازنشستگی به متقاضیان ارائه نداده و برای مهاجرت در این دوران می توان از طریق روش های دیگری اقدام نمود. مهاجرت به گرجستان از طریق سرمایه گذاری از بهترین گزینه های موجود به شمار می رود و افراد می توانند با مبلغی بسیار کمتر از کشورهای اروپایی موفق به مهاجرت به این کشور گردند. قابل ذکر است که مالیات در این کشور بسیار پایین بوده و تنها به سرمایه گذاری های کلان تعلق می گیرد. هزینه های زندگی نیز در گرجستان پایین می باشد که این کشور را به مقصدی ایده آل برای مهاجرت تبدیل کرده است.

معرفی ویزای بازنشستگی گرجستان

شرایط اخذ ویزای بازنشستگی گرجستان

طبق قوانین مربوط به سرمایه گذاری افراد خارجی در گرجستان، برای اخذ ویزای سرمایه گذاری یا D5 متقاضیان می بایست ملکی به ارزش حداقل $100000 (دلار آمریکا) خریداری نمایند. افراد توجه داشته باشند که امکان اخذ این نوع ویزا با خرید زمین کشاورزی امکان پذیر نبوده و سرمایه گذاری ذکر شده باید تنها در حوزه املاک صورت بگیرد. اقامت ارائه شده از این طریق اقامت کوتاه مدت بوده و افراد به مدت 1 سال می توانند در گرجستان اقامت داشته باشند که این مدت قابل تمدید می باشد. برای اخذ اقامت بلند مدت گرجستان افراد می توانند مبلغی برابر با حداقل $300000 (دلار آمریکا) در حوزه های گوناگون از جمله املاک سرمایه گذاری کنند و اقامت 5 ساله این کشور را به دست آورند. امکان اخذ این نوع اقامت نیز از طریق خرید زمین کشاورزی وجود ندارد.

هزینه خرید مسکن در گرجستانمیزان هزینه به لاری گرجستان
هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر تفلیس278GEL الی 455GEL
هر فیت مربع آپارتمان یک خوابه در اطراف شهر تفلیس139GEL الی 278GEL

نحوه اخذ ویزای بازنشستگی گرجستان

پروسه اخذ ویزای سرمایه گذاری گرجستان نیز همانند سایر ویزاهای مهاجرتی این کشور بوده و افراد باید با ارائه درخواست خود به همراه مدارک خواسته شده، جهت اخذ این نوع ویزا اقدام نمایند. مدارک کلی مورد نیاز برای اخذ ویزای D5 گرجستان شامل مواردی از جمله پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، عکس پاسپورتی، گواهی سلامت و بیمه نامه سلامت می باشند. هم چنین گواهی تمکن مالی به مبلغی برابر با حداقل $1500 (دلار آمریکا) به ازای هر نفر برای تضمین توانایی تامین مخارج هر سال باید به همراه سایر مدارک ارائه گردند. مدارک مربوط به سرمایه گذاری که به تایید یک کارشناس این حوزه درآمده باشند نیز از موارد الزامی است. در صورت مهاجرت با همسر و فرزندان زیر 18 سال، گواهی تولد و اسناد ازدواج نیز باید ارائه شده و به همراه مدارک بازنشستگی ضمیمه سایر موارد ذکر شده گردند.

مبلغ مورد نیاز برای اخذ ویزای سرمایه گذاری کوتاه مدت $122 (دلار آمریکا) و برای ویزای بلند مدت $173 (دلار آمریکا) بوده و مدت صدور آنان به ترتیب 20 و 30 روز پس از ارائه درخواست می باشد. افراد پس از 10 سال اقامت متوالی در گرجستان می توانند موفق به اخذ پاسپورت این کشور شوند. قابل ذکر است که پاسپورت گرجستان رتبه 53 را در سال 2020 در جهان اخذ نموده است و با در اختیار داشتن آن، امکان سفر بدون ویزا به 116 کشور جهان فراهم می باشد. قوانین مالیاتی کشور گرجستان به گونه ای است که درآمدهای خارجی افراد مشمول مالیات نشده و به همین دلیل مقصدی ایده آل برای مهاجرت بازنشستگان می باشد. در صورت نیاز به اخذ هر گونه راهنمایی در زمینه مهاجرت، کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان می باشند.

5/5 - (2 امتیاز)

2 دیدگاه برای “ویزای بازنشستگی گرجستان

  1. نجفی گفت:

    بسیار جذاب

    1. داوری گفت:

      در مورد گرجستان سوالی بود در خدمتتون هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *