ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی آرژانتین

ویزای تحصیلی آرژانتین

برای تحصیل در دانشگاه های آرژانتین، پس از اخذ پذیرش از دانشگاه باید ویزای تحصیلی آرژانتین را دریافت کرد. آگاهی از شرایط تحصیل از ملزومات است. اما بد نیست بدانید در هر سال تحصیلی تقریبا 90000 دانشجو از سایر کشورها برای تحصیل وارد کشور آرژانتین می شوند که از این تعداد، بالغ بر 30000 دانشجو از قاره های اروپا، آمریکا و آسیا مورد پذیرش قرار می گیرند.

از دلایل جذب شدن این دانشجویان به این کشور، سطح آموزشی بسیار بالا، هزینه های زندگی مقرون به صرفه، امکان شرکت در دوره های زبان اسپانیایی، شناخت فرهنگی متنوع و رنگارنگ خواهد بود. جهت دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین قوانین و شرایطی وجود دارد که کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله قصد دارند در رابطه با شرایط آن اطلاعاتی را در اختیار متقاضیان قرار دهند.

سیستم آموزشی در آرژانتین

افرادی که تصمیم دارند در مقاطع تحصیلی بالا تحصیل کنند، کشور آرژانتین یکی از گزینه های خوب برای آنها محسوب می شود. زیرا تحصیل در آرژانتین رایگان می باشد و شرط آن این است که فرد به زبان اسپانیایی که زبان رسمی این کشور نیز می باشد و دروس به این زبان تدریس می شود، تسلط داشته باشد. علاوه بر تحصیل رایگان در دانشگاه ها شرایط خاصی نیز برای دانشجو در نظر گرفته می شود و به صورت ماهیانه به دانشجو پول پرداخت می کنند. سطح علمی دانشگاه ها و تدریس دروس در سطح عالی و استاندارد می باشد و برای ورود دانشجویان امتحان ورودی در نظر گرفته نشده است.

در برخی از دانشگاه های آرژانتین متقاضیان برای تحصیل در مقطع کارشناسی باید نمره زبان B1 و گواهی سازمان سروانتس را ارائه نمایند. سیاست های آموزشی این کشور با سیاست های آموزشی ایران متفاوت می باشد، دانشجو می تواند به راحتی رشته مورد نظر خود را انتخاب کرده و وارد دانشگاه شود، اما برای ماندن در دانشگاه دانشجو باید سخت تلاش کرده و درس بخواند. در این کشور آمریکایی بیش از 1500 مرکز علمی، پژوهشی و دانشگاه وجود دارد. بسیاری از این دانشگاه ها سعی می کنند دانشجویان خارجی و بین المللی را به دانشگاه جذب کنند. یکی از دلایل جذب دانشجویان به این کشور هزینه های کم زندگی و تحصیل در این کشور می باشد.

واجدین شرایط دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین

اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین برای تحصیل در این کشور هستند، در قدم اول باید واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشند. برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای تحصیلی این کشور، متقاضیان باید برخی از شرایط اساسی را رعایت کنند. در غیر این صورت در روند درخواست ویزای تحصیلی خود با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین شرایط که دانشجویان بین المللی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور باید رعایت کنند پذیرفته شدن در یک موسسه آموزشی در آرژانتین می باشد.

در نمودار زیر می توانید روند درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین را توسط اتباع کشورهای خارجی طی سالهای اخیر مشاهده فرمایید:

روند درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین توسط اتباع کشورهای خارجی

برای اینکه بیشتر با عوامل تاثیر گذار جهت واجد شرایط بودن درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین آشنا شوید، به جدول زیر مراجعه فرمایید:

عوامل واجد شرایط بودن درخواست ویزای تحصیلی آرژانتینتوضیحات
فرآیند ثبت نامدانشجویان متقاضی باید فرآیند ثبت نام در یکی از دانشگاه های آرژانتین را به صورت تمام وقت سپری کرده باشند.
داشتن پیوند های قوی با کشور محل اقامت خوداگر مدارکی را دال بر داشتن ارتباط قوی با کشور خود ارائه ندهید، روند درخواست ویزای تحصیلی شما با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
تمکن مالیمقاضیان باید اثبات کنند که وجوه کافی در حساب های بانکی خود برای تامین هزینه های تحصیل در این کشور دارند.
تسلط به زبان انگلیسیمتقاضیان باید اثبات کنند که به زبان انگلیسی تسلط کافی دارند. همچنین زبان انگلیسی را بای در سطحی درک کنید که دانشجویان را قادر سازد در یک برنامه دانشگاهی ثبت نام کنند.

هزینه درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین

یکی از مهمترین مباحثی که اغلب اتباع کشورهای خارجی قبل از درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین نادیده می گیرند، هزینه درخواست این نوع از ویزای تحصیلی می باشد. بنابراین تمامی متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین، باید حین درخواست ویزای تحصیلی خود هزینه آن را به طور کامل پرداخت کنند. اتباع کشورهای خارجی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور باید مبلغ 390ARS (پزو آرژانتین) را مستقیما به کنسولگری آرژانتین در محل اقامت خود پرداخت کنند. البته لازم به ذکر است که، هزینه درخواست ویزای تحصیلی این کشور بسته به کنسولگری که از آن درخواست می دهید ممکن است متفاوت باشد.

در نمودار زیر می توانید هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف آمریکایی را با یکدیگر مقایسه کنید:

هزینه درخواست ویزای تحصیلی در کشورهای مختلف آمریکایی

دانشگاه های معتبر کشور آرژانتین

برای اخذ ویزای تحصیلی آرژانتین دانشجو باید از دانشگاه مورد نظر پذیرش دریافت کند. وزارت علوم کشور آرژانتین تمامی مدارک دانشگاه های کشور ایران را می پذیرد. اما وزارت علوم کشور ایران تنها مدرک 3 دانشگاه را قبول می کند. در ادامه به معرفی دانشگاه های معتبر در این کشور می پردازیم:

  • University of Buenos Aires
  • National University of La Plata
  • دانشگاه Buenos Aires Institute of Technology
  • National University of Córdoba
  • National University of Rosario
  • دانشگاه Pontificia Universidad Católica Argentina
  • University of San Andrés
  • Universidad Austral

طبق قوانین وضع شده در کشور آرژانتین دانشجویان می توانند در طول تحصیل مشغول به کار شوند. دانشجو می تواند در طول تحصیل در مشاغل پاره وقت مشغول به کار شود. ساعات کاری فرد با توجه به مقطع تحصیلی متفاوت می باشد. متقاضیان می توانند برای یافتن کار رزومه ارسال نمایند و در رزومه تخصص و مهارت های خود را ذکر نمایند.

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین

مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی آرژانتین

یکی از اصلی ترین موضوعاتی که متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی این کشور باید به طور دقیق مورد بررسی قرار دهند، مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی آرژانتین می باشد. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین چالش های ویزای موجود برای متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین، مدت زمان پردازش این نوع از ویزا می باشد. به کلی مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی این کشور به سفارتی که از آن درخواست کرده اید، بستگی دارد. اما معمولا مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی این کشور بین 20 تا 30 روز کاری طول می کشد. به همین جهت به همه متقاضیان درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین توصیه می شود که پس از پایان مراحل درخواست ویزای تحصیلی این کشور صبور باشند. اما به طور کلی مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی این کشور به نسبت اغلب کشورهای آمریکایی مدرن سریع تر صورت می گیرد.

در نمودار زیر می توانید مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی این کشور را با دیگر کشورهای مدرن آمریکایی مقایسه کنید:

مدت زمان پردازش ویزای تحصیلی آرژانتین را با دیگر کشورهای مدرن آمریکایی

چگونگی دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین در 2024

دانشجویان برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور باید مدارکی را در سال 2024 ارائه نمایند که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد:

  • دریافت فرم های مربوطه و تکمیل فرم ها
  • ارائه اصل و کپی مدارک تحصیلی و ریز نمرات مقاطع، این مدارک باید به زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شود
  • ارائه اصل پاسپورت و کپی از تمامی صفحات آن، حداقل اعتبار پاسپورت فرد باید برای 6 ماه باشد
  • ارائه نامه پذیرش از دانشگاه که به زبان انگلیسی و اسپانیایی ترجمه شده باشد
  • گواهی تمکن مالی جهت توانایی پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی، که این گواهی می تواند به صورت فیش بانکی باشد
  • ارائه شناسنامه و کپی از تمامی صفحات آن
  • ارائه چند قطعه عکس
  • نوشتن انگیزه نامه و ارائه آن
  • ارائه رزومه

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی آرژانتین

امکان تبدیل توریستی آرژانتین به ویزای تحصیلی این کشور یکی از بزرگترین امتیازات ادامه تحصیل در آرژانتین برای اتباع خارجی می باشد. به طور کلی، دانشجویان بین المللی ترمی که به عنوان توریست وارد این کشور می شوند و سپس یک بار در آرژانتین به ویزای تحصیلی روی می آورند. طبق آخرین مقررات ویزای این کشور تنها دانشجویی که قصد دارد بیش از 6  ماه در این کشور بماند باید قبل از عزیمت به آرژانتین برای آماده شدن برای فرآیند ویزای تحصیلی شروع به جمع آوری مدارک ضروری کند. تمامی دانشجویان بین المللی باید با گذرنامه ای که حداقل 6 ماه پس از آخرین تاریخ تحصیل معتبر است وارد این کشور شوند. سالانه گردشگران بی شماری برای مشاهده مکان های دیدنی آرژانتین به این کشور زیبا سفر می کنند. البته لازم به ذکر است، زمانی که دانشجویان در آرژانتین هستند، توصیه می شود همیشه یک کپی از صفحات شناسایی پاسپورت و صفحه ویزای همراه خود داشته باشند.

در نموداری که در این بخش از مقاله برای شما عزیزان تهیه کرده ایم، می توانید با میانگین درخواست کنندگان ویزای تحصیلی آرژانتین بر اساس جنسیت آشنا شوید:

تبدیل ویزای توریستی به ویزای تحصیلی آرژانتین

منبع: highpoint.edu

اخذ بورس در ویزای تحصیلی آرژانتین

بورس های تحصیلی در انواع مختلفی به دانشجویان ارائه می شود:

  • بورس دانشگاه دورام که اگر متقاضی شرایط لازم را برای اخذ آن داشته باشد، 25% از هزینه های تحصیل پرداخته می شود.
  • بورس تحصیلی در نظر گرفته شده برای دانشجویان خارجی و بین المللی به این صورت می باشد که اگر دانشجو شرایط لازم را داشته باشد مبلغ 2800$ (دلار آمریکا) دریافت می کند.
  • بورس تحصیلی برای دانشجویان آمریکایی و اسپانیایی در نظر گرفته شده است که اگر دانشجو بتواند اقامت این کشور را دریافت نماید می تواند برای ادامه تحصیل بورسیه را دریافت نماید.

شرایط ریجکتی ویزای تحصیلی آرژانتین

یکی از بزرگترین چالش هایی که متقاضیان دریافت ویزای تحصیلی این کشور با آن مواجه هستند، احتمال ریجکت شدن ویزای تحصیلی آن ها می باشد. مانند تمامی ویزاهای ارائه شده طبق قوانین آرژانتین، اگر متقاضیان معیارهای مشخص شده را برای دریافت ویزای تحصیلی نداشته باشند، می توان آنها را به طور کامل رد کرد. نکته قابل توجه در خصوص ویزای تحصیلی این کشور این است که، اکثر رد شدن ویزاهای تحصیلی در قاره آمریکای جنوبی در این کشور رخ داده است. به طور کلی بسیاری از دانشجویان بین المللی از دسترسی به ویزای تحصیلی بر اساس رویه های مهاجرت محروم هستند. البته شایان ذکر است که دلیل اصلی ریجکتی ویزای تحصیلی این کشور عدم ارائه مدارک صحیح هنگام درخواست ویزای تحصیلی این کشور در کنسولگری آرژانتین می باشد.

بنابراین به شدت توصیه می شود که قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای تحصیلی این کشور به خوبی با شرایط ریجکتی ویزا در این کشور آشنا شوید. همچنین ارائه اطلاعات کافی در خصوص شرایط خانوادگی متقاضیان نیز می تواند دلیلی برای رد شدن ویزای تحصیلی این کشور باشد. آرژانتین بر خلاف اغلب کشورهای مدرن آمریکایی سیاست مرزی بسیار سخت گیرانه ای را اعمال می کند به افرادی که محکومیت جنایی دارند اجازه ورود و تحصیل در کشور داده نمی شود. علاوه بر این، اگر مشخص شود که هر چیزی را در برنامه خود به اشتباه ارائه کرده اید یا اگر مشکل سلامت دارید، ویزای تحصیلی این کشور شما به طول کامل رد خواهد شد. در مقاله‌ ای که مطالعه کردید، سعی شد اطلاعاتی در رابطه با ویزای تحصیلی آرژانتین در اختیار متقاضیان قرار داده شود. اگر قصد مهاجرت به آرژانتین را دارید و و می‌خواهید با توجه به شرایط خود بهترین روش را انتخاب نمایید، می‌توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

پرتکرارترین سوالات ویزای تحصیلی آرژانتین

در این بخش پاسخ گوی مهم ترین سوالات شما می باشیم:

  • واجدین شرایط دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین به چه صورت است؟ اتباع کشورهای خارجی که به دنبال دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین برای تحصیل در این کشور هستند، در قدم اول باید واجد شرایط دریافت ویزای تحصیلی این کشور باشند. برای واجد شرایط بودن جهت دریافت ویزای تحصیلی آرژانتین، متقاضیان باید برخی از شرایط اساسی را رعایت کنند. در غیر این صورت در روند درخواست ویزای تحصیلی خود با مشکلات گسترده ای در حوزه های مختلف مواجه خواهند شد. یکی از اصلی ترین شرایط که دانشجویان بین المللی برای درخواست ویزای تحصیلی این کشور باید رعایت کنند پذیرفته شدن در یک موسسه آموزشی در آرژانتین می باشد.
  • عوامل واجد شرایط بودن درخواست ویزای تحصیلی آرژانتین به چه صورت است؟ فرآیند ثبت نام، داشتن پیوند های قوی با کشور محل اقامت خود، تمکن مالی و تسلط به زبان انگلیسی
4.5/5 - (13 امتیاز)

8 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی آرژانتین

  1. حسین گفت:

    سلام میشه دوره زبان اسپانیایی در آرژانتین شرکت کنم؟
    هزینه چقدر میشه و نیاز ب انگیزه نامه داره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دولت آرژانتین بسیار شدید نسبت به ورود ایرانی ها به این کشور سختگیری می کنه. نمی شه امید چندانی به مهاجرت به آرژانتین داشت

  2. عماد گفت:

    سلام و درود. میشه بگید اونایی که مدرک زبان ندارن ولی میخان مثلا توی اروپا ادامه تحصیلتشون بدن، کدوم دانشگاه ها مدرک زبان تافل نمیخوان. و راحت میشه اپلای اونا را گرفت.

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید شرایط شما از نظر سن فاصله تحصیلی مدرک تحصیلی بررسی شود اگر شانس ویزا شدن داشته باشید میشه برای شما کورس زبان و یا پذیرش بدون مدرک زبان گرفت برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید ممنونم

  3. حسین علی گفت:

    با سلام. چطوری مییشه مثلا ویزای تحصیلی نگرفت ولی مثلا توی کشوری مثل آلمان یا کانادا در دوره های آموزشی شرکت کرد؟ از کجا و چطور ثبت نام میشه؟ خیلی مشتاقم بدونم/ ممنون از این سایت

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید شرایط شما از نظر سن فاصله تحصیلی مدرک تحصیلی بررسی شود اگر شانس ویزا شدن داشته باشید میشه برای شما کورس زبان و یا پذیرش بدون مدرک زبان گرفت برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید ممنونم

  4. پریسا گفت:

    سلام . ببخشید میشه بگید امتیاز اصلی آرژانتین برای تحصیل چیه؟

    1. ف.فرجی گفت:

      سلام و عرض ادب خدمت شما باید شرایط شما بررسی شود تا ببینیم شرایط تحصیل شما در چه کشوری مناسب هست، برای اطلاعات بیشتر با شماره های موسسه تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *