ویزای تحصیلی

ویزای تحصیلی آمریکا

ویزای تحصیلی آمریکا

بسیاری بر این باورند که آمریکا به ایرانیان دیگر ویزای تحصیلی نمیدهد. اینچنین نیست و صدور ویزای تحصیلی آمریکا تحت شرایطی ممکن می باشد هرچند دشوار شده است. شاید باید اینگونه گفت که ویزای تحصیلی آمریکا با روی کار آمدن دولت جدید آمریکا در دسترس تر باشد. در این مقاله که توسط تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده، این موضوع به صورت جزئی بررسی خواهد شد و سعی بر این است تا در طول مقاله پاسخ سوالات ذیل در خصوص ویزای تحصیلی آمریکا داده شود:

  • شرایط اخذ پذیرش از آمریکا چیست؟
  • برای دریافت ویزای تحصیلی به چه مدارکی نیاز است؟
  • مراحل اخذ ویزای تحصیلی مریکا 2024 چیست؟
  • چه محدودیت هایی برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F1 Visa) وجود دارد؟
  • آیا داشتن گپ برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا قابل قبول است؟
  • دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا 2024 چیست؟
  • اقدامات برای پیشگیری از ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا 2024 چیست؟
  • هزینه های تحصیل در کشور آمریکا چگونه است؟
  • آیا امکان تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در کشور آمریکا وجود دارد؟

اینفوگرافیک ویزای تحصیلی آمریکا

ابتدا جهت اخذ پذیرش از یک مدرسه، کالج یا دانشگاه اقدام نموده و سپس درخواست ویزای تحصیلی آمریکا را می دهد، با اخذ پذیرش نهایی از سوی موسسات آموزش عالی در آمریکا فرد موفق به دریافت نامه I20 خواهد شد و طبق قوانین می بایست تا قبل از 120 روز از شروع ترم تحصیلی درخواست ویزا شود، در این قسمت زمانبندی نقش بسیار مهمی دارد که فرد بتواند به تاریخ مصاحبه برسد. با توجه به اینکه تحصیل در آمریکا برای دانشجویان و دانش آموزان خارجی با پرداخت هزینه همراه است لازم است پیش از انتخاب آمریکا به عنوان مقصد نهایی، تمامی شرایط موجود در سال 2024 بررسی گردد.

در این مطلب میخوانید نمایش

بالا بردن شانس اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2024

طی کردن یکسری از پارامترها باعث میشود تا صدور ویزای تحصیلی برای ایرانیان هموارتر شود. برای مثال هر چه اعتبار دانشگاهی که از آن اخذ پذیرش شده بالا تر باشد می توان گفت که شانس صدور ویزا بیشتر است. شرط سن نیز در سال 2024 یکی دیگر از موارد مهم و حساس است. به این صورت که هر چه تناسب سن فرد با مقطعی که پذیرش اخذ شده همخوانی داشته باشد باز هم شانس صدور ویزا بیشتر است.


برای مثال فردی که 19 سال سن دارد و برای مقطع لیسانس اخذ پذیرش کرده شانس بالاتری برخوردار است. مطلب بعدی هزینه تحصیل و شهریه مرکز آموزشی می باشد هر چه مبلغ پرداختی از شهریه دانشگاهی بیشتر باشد و متقاضی هزینه بیشتری را به آنجا پرداخت کرده باشد باز هم شانس صدور ویزا بالاتر می رود.

تحصیل در کشور بی نظیر آمریکا

تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در آمریکا

امکان تحصیل در آمریکا همانند کانادا، استرالیا و انگلستان از مقاطع ابتدایی برای دانش آموزان و دانشجویان بین المللی وجود دارد. معمولا دانش آموزانی که اینجا در آخرین مقطع تحصیلی درس خوانده اند می توانند در مقطع بعدی و بدون وقفه در نظام آموزشی جدید تحصیل نمایند، امکان اخذ ویزای دانش آموزی برای سنین کمتر از 18 سال چون نیازمند حضور یک قیم در کنار محصل است امری بسیار دشوار در حال حاضر تلقی می شود و پیشنهاد می شود دانش آموزان با ثبت نام در مدارس شبانه روزی شانس دریافت این ویزا را برای خود بالا ببرند. همچنین یک نکته مهم دیگر این است که بهتر است بدون مدرک زبان برای ویزای تحصیلی آمریکا اقدام نشود.

امکان اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان

تحصیل در کالج و این نوع پذیرش مزایایی دارد که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این نوع پذیرش هیچ احتیاجی به ارائه مدرک زبان ندارید.
  • این نوع پذیرش هیچ شرطی برای سن وجود ندارد.
  • در هر زمانی از سال می توانید نسبت به اخذ این ویزا اقدام کنید.
  • مدت زمان اخذ این ویزا نسبت به سایر روش های پذیرش کوتاه تر می باشد.

در طی این یک سال در کالج زبان انگلیسی 3 واحد اجباری خواهید داشت که شامل مهارت های زبان می باشد. در هفته مدت کلاس ها معمولا 14 ساعت می باشد که به یک زمان 6 ساعته مربوط به نوشتار 4 ساعت مربوط به لغات و متن و 4 ساعت هم شنیدار و گفتار از مواردیست که در کالج باید گذرانده شود. همینطور یک واحد اجباری در مورد تاریخ و فرهنگ آمریکا نیز از جمله دروسیست که در این مدت باید گذرانده شود. در نهایت پس از گذراندن واحدهای ذکر شده می توانید نسبت به تحصیل در دانشگاه اقدام کنید. همچنین در ادامه لیستی از دانشگاه هایی که بدون ارائه مدرک زبان پذیرش انجام می دهند آورده شده است:

  • دانشگاه ایالتی کالیفرنیا
  • دانشگاه دورکسل
  • دانشگاه ایالتی نیویورک
  • دانشگاه آرکانزاس
  • دانشگاه دیتون
  • دانشگاه دلاور
  • دانشگاه آیووا
  • دانشگاه میسوری
  • دانشگاه نیواورلئان
  • دانشگاه شمال تگزاس
  • دانشگاه ویسکانسین و غیره

باید توجه داشت که صرفا دریافت پذیرش در برخی از رشته ها بدون نیاز به مدرک زبان است، ویزای تحصیلی آمریکا بدون مدرک زبان به هیچ عنوان ارائه نخواهد شد.

هزینه تحصیل در آمریکا

دانشجویانی که مشتاق به تحصیل در آمریکا هستند باید هزینه تحصیل بالایی نیز در این کشور پرداخت نمایند که در مقطع کارشناسی نیز که کمتر امکان دریافت بورس می باشد. دانشجویانی که در این مقطع و مقاطع قبل از دانشگاه به آمریکا مهاجرت تحصیلی می کنند باید از حمایت مالی بیشتری و ساپورت خانواده بهره ببرند، تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه و کارشناسی به اضافه هزینه های زندگی برای یکسال در آمریکا حدود $10000 الی 18000$ (دلار آمریکا) هزینه خواهد داشت. دانشجویان می توانند برای کاهش هزینه های تحصیل از دانشگاه های دولتی این کشور پذیرش شوند و همچنین برای کاهش هزینه های زندگی به سمت ایالت های ارزان آمریکا که به عنوان شهرهای دانشجویی معروفند بروند.

برای اطلاع از شاخص هزینه های زندگی در شهرهای مختلف آمریکا، توصیه می شود که حتما به نمودار زیر توجه نمائید:

شاخص هزینه زندگی در شهرهای آمریکا

می توان گفت هزینه های تحصیل در این کشور نسبت به کشور کانادا بسیار زیادتر می شود و در این مقطع زمانی و شرایط سخت مهاجرت به آمریکا توصیه و پیشنهاد ما برای یک کشور جایگزین کشور همسایه یعنی کاناداست که کاملا از جهت نظام آموزشی و حقوقی مشابه قوانین آمریکا تعریف شده اند با این تفاوت که در حال حاضر هزینه های زندگی در این کشور بسیار ارزان تر از آمریکاست. هم چنین شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیز در سال 2024 بالاتر از ویزای آمریکا است.

شرح هزینه های تحصیل در آمریکا در سال 2024 در جدول زیر ارائه شده است:

پارامتردوره های دو ساله (دلار آمریکا)دوره های دوساله دانشگاه دولتی درون ایالتی (دلار آمریکا)کورس های دوساله دانشگاه دولتی برون ایالتی (دلار آمریکا)دوره های مربوط به دانشگاه های خصوصی (دلار آمریکا)
شهریه و هزینه های دانشگاهی$3660$10230$26290$35830
محل اقامت$8660$11140$11140$12680
مجموع$12320$21370$37430$48510

معرفی بهترین دانشگاه های آمریکا

اخذ پذیرش از دانشگاه های مطرح آمریکا و پرداخت پیشاپیش شهریه سال اول منجر می شود شانس اخذ ویزای افراد افزایش پیدا کند. فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر آمریکا همچنین شانس کاریابی حین و پس از اتمام تحصیلات را نیز ارتقا می دهد. برخی از بهترین دانشگاه های آمریکا در سال 2024 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های آمریکا 2024
دانشگاهرتبه بین المللی
موسسه فناوری ماساچوست (MIT)1
دانشگاه هاروارد4
دانشگاه استنفورد5
دانشگاه کالیفرنیا، برکلی (UCB)10
دانشگاه شیکاگو11
دانشگاه پنسلوانیا12
دانشگاه کورنل13
موسسه فناوری کالیفرنیا (کالتک)15
دانشگاه ییل16
دانشگاه پرینستون17
دانشگاه کلمبیا23

ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان

با روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ، محدودیت های بسیار زیادی برای ورود ایرانیان به این کشور ایجاد شد و دانشجویان نیز در دریافت ویزای تحصیلی این کشور ناکام ماندند. با این حال از اولین روز آگوست سال 2021، دولت آمریکا اعلام کرده است که ایرانی ها، چینی ها، برزیلی ها و شهروندان آفریقای جنوبی مجدد می توانند به عنوان دانشجو وارد این کشور شوند. همه افرادی که قصد دریافت ویزای تحصیلی آمریکا را دارند، باید در نظر داشته باشند که محدودیت هایی برای دریافت ویزای آن ها در نظر گرفته شده است و برای مثال نمی توان سریع تر از 30 روز از زمان شروع کلاس وارد این کشور شد.

زنان مسلمان می توانند برای زندگی در کشور آمریکا حجاب خود را حفظ کنند و به همین دلیل است می توانند برای عکس ویزای خود نیز از عکس با حجاب استفاده کنند. از طرف دیگر باید به این نکته اشاره داشت که نمی توان از ایران درخواست دریافت ویزای تحصیلی آمریکا را داشت. درخواست ویزای تحصیلی آمریکا برای ایرانیان در سایر کشورهای همسایه امکان پذیر است.

ویزای دانش آموزی آمریکا

علاوه بر دانشجویان، دانش آموزان نیز برای حضور در مدارس شبانه روزی آمریکا نیازمند اخذ ویزای تحصیلی هستند. در واقع ویزای F-1 آمریکا (Academic Student) به دانش آموزان اجازه ورود به آمریکا و تحصیل در کالج ها، مدارس متوسطه و مدارس ابتدائی این کشور را می دهد. در این زمینه هم فرقی نمی کند که دانش آموز بخواهد در مدارس دولتی تحصیل کند و یا اینکه تحصیلاتش را در مدارس خصوصی این کشور پیگیری کند.

فلذا فرآیند درخواست ویزای دانش آموزی آمریکا 2024 از قرار زیر است:

  • مرحله 1: اخذ فرم I-20 از مدرسه مورد نظر
  • مرحله 2: تکمیل فرم I-20 و جمع آوری مدارک لازم
  • مرحله3: درخواست ویزای دانش آموزی آمریکا F-1 Visa از طریق سفارت آمریکا

ویزای مولتی آمریکا

درکل ویزاهای صادره توسط آمریکا به دو نوع ویزای مولتی Multiple-entry visa و ویزای سینگل Single-entry visa دسته بندی می شوند. که اگر بخواهیم به فارسی بیان کنیم باید این دو نوع ویزا را به صورت ویزای چند ورودی و تک ورودی بنامیم. اما جهت مشخص شدن نوع ویزای صادره معمولا بر روی قسمت مشخصات آن کلمه M و یا کلمه S تایپ می شود. فلذا تفاوت این دو نوع ویزای آمریکا در  تعداد ورود یا اینترای می باشد.

تفاوت بین ویزای مولتی و سینگل در آمریکا

معمولا نیز اخذ ویزای مولتی آمریکا به شرایط خود متقاضی بستگی دارد. مثلا دولت آمریکا این نوع ویزا را برای دانشمندان، مدیران، دانشجویان، تجار و بازرگانان و نیز کارگران ماهر صادر می کند. و برای درخواست این نوع ویزای آمریکا نیز متقاضی باید که مدارک ضروری مرتبط با اثبات نیاز به ویزای مولتی را ارائه دهد. و ارزیابی کننده و تصمیم گیرنده نهایی درباره صدور این ویزای آمریکا نیز آفیسر سفارت میباشد. ضمنا ویزای مولتی آمریکا بین 5 الی 10 سال معتبر است. منتها این به معنای اقامت 5 یا 10 ساله در آمریکا نیست.

مدت زمان اعتبار ویزای مولتی آمریکا

ویزای مولتی تحصیلی آمریکا

طبق قوانین مهاجرتی آمریکا، فقط چند نوع ویزای این کشور به صورت مولتی صادر می شود. که یکی از این ویزاها نیز ویزای تحصیلی آمریکاست. و همان طوری که در مطالب فوق نیز بیان شد، شما با اخذ ویزای مولتی تحصیلی آمریکا بدون هیچ محدودیتی تا پایان مدت اعتبار ویزایتان می توانید به دفعات مختلف به این کشور ورود و خروج کنید. منتها اخذ ویزای مولتی تحصیلی آمریکا به این راحتی نیست و متقاضی بایستی حتما ثابت کند که دلایل خوبی برای دریافت این ویزا دارد. معمولا نیز هزینه صدور ویزای مولتی آمریکا بین $200 الی $250 (دلار) متغیر است.

ویزای دانشجویی آمریکا سینگل

پس با ویزای سینگل آمریکا فقط امکان یکبار ورود به آمریکا وجود دارد. معمولا نیز برای متقاضیان ایرانی اخذ ویزای آمریکا، ویزای سینگل صادر می شود. که ماکسیمم اعتبار آن نیز تا 6 ماه می باشد. و بر روی صفحه مشخصات ویزا نیز با حرف S مشخص می شود.

گپ مجاز برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چند سال است؟

معمولا دانشجویان به دلایل مختلفی تن به گپ تحصیلی می دهند و در واقع یک ضرب به اخذ پذیرش نمی روند. از جمله این دلایل نیز می توان به اخذ نمرات بالا در آزمون های ورودی برای تحصیل در برترین دانشگاه ها اشاره کرد. و یا از دیگر دلایل گپ داشتن می توان به مسائل خانوادگی، مشکلات مالی، کارورزی، شرکت در دوره های پیشرفته و نیز شرایط پزشکی غیرقابل اجتناب اشاره نمود.

حالا سوال اصلی این است آیا گپ تحصیلی در آمریکا قابل قبول است؟ گپ در نظام آموزشی آمریکا قابل قبول است ولی داشتن گپ خیلی طولاتی ممکن است مشکل ساز باشد چرا که به قوانین و مقررات دانشگاهی جور در نمی آید. در واقع نظام آموزشی آمریکا ترجیح می دهد که دانشجویان از هر جنبه از زندگیشان سر درآورند و آنها را تشویق می کند تا درباره دنیای واقعیشان بیشتر بدانند. از همین رو نظام آموزشی آمریکا گپ تحصیلی را قبول کرده و به دانشجویان اجازه آن را می دهد تا تحصیلاتشان را با خیال راحت از سر بگیرند اما این دانشجویان بایستی سال های گپ تحصیلیشان را با ارائه مدارک کافی توضیح دهند. با این توضیح اکنون به قوانین گپ آمریکا جهت اخذ ویزا و ادامه تحصیل در این کشور می پردازیم:

قوانین گپ آمریکا جهت اخذ ویزا و ادامه تحصیل در این کشور

دلایل گپ تحصیلی برای اخذ ویزای دانشجویی آمریکا

همان طوری که گفته شد، دانشجویانی که دارای گپ بیش از 1 سال هستند بایستی برای این گپشان مدارک کافی ارائه دهند. مثلا کسانی که کارورزی داشته اند و یا مشغول کار بوده اند بایستی نامه سابقه کاری ارائه دهند و یا کسانی که کارهای داوطلبانه انجام داده اند بایستی مدرک مربوطه درباره مشارکتشان را ارائه نمایند. پس اگر قصد داشتن گپ قبل از درخواست پذیرش تحصیلی از آمریکا را دارید مطمئن شوید که آن را به خوبی برنامه ریزی می کنید.

مسلما گپ تحصیلی در قالب یکی از شرایط زیر می تواند از نظر دانشگاه آمریکایی قابل قبول باشد:

  • تلاش برای توسعه مهارت های فکری و شخصی
  • کمک داوطلبانه به جامعه
  • توسعه نوآوری ها و یا خویش کارفرمایی
  • تعهد به کار

مراحل اعزام دانشجو به آمریکا رو بررسی کن

استفاده از ویزای تحصیلی آمریکا با همسر

خوشبختانه متقاضیان دریافت یکی از انواع ویزاهای تحصیلی آمریکا این فرصت را خواهند داشت که برای همسر و فرزندان کمتر از 21 سال خود، ویزای همراه دریافت کنند و در این صورت است که می توانند به صورت خانوادگی به این کشور مهاجرت کنند.

ویزای همراه از نوع F2 دارای محدودیت های زیادی است و برای مثال دارندگان آن نمی توانند به کار در این کشور مشغول شوند در حالی که دارندگان J2 می توانند به کار در این کشور مشغول شوند. باید در نظر داشته که ویزای تحصیلی با عنوان F1 یا J1 شناخته می شوند و همراهان از عنوان 2 استفاده می کنند. بنابراین شناخت انواع ویزای تحصیلی در کشور آمریکا می تواند از اهمیت بسیار زیادی برخوردار باشد و این مسئله ای است که به شدت آینده افراد را از نظر مالی و اقامتی تحت تاثیر قرار می دهد.

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F1 VISA)

یکی از سوالات مهم و پر تکرار متقاضیان تحصیل در آمریکا 2024 اطلاع از مراحل پروسه اخذ ویزای F1 آمریکاست. همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، به صورت ساعت وار اولین گام در اینباره اخذ پذیرش یا اپلای از یکی از موسسات آموزش عالی آمریکاست و در صورت اخذ نامه پذیرش نوبت به پرداخت هزینه Sevis و اخذ 1-20 می رسد. بعد از آن هم متقاضی بایستی فرم درخواست را تکمیل و خودش را برای انجام مصاحبه با آفیسر سفارت آمریکا در دبی، ترکیه و یا آذربایجان آماده کند و در نهایت نیز منتظر پاسخ (رد یا تایید) درخواستش می ماند:

مراحل اخذ ویزای تحصیلی آمریکا (F1 VISA)

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از مهم ترین مسائلی که همواره علاقه مندان تحصیل در آمریکا باید به آن توجه ویژه داشته باشند اخذ ویزای تحصیلی کشور آمریکاست. شاید پروسه اخذ پذیرش از دانشگاه های کشور آمریکا چندان دشوار نیست اما مسئله اصلی اخذ ویزای تحصیلی این کشور است. برای دریافت ویزای تحصیلی هر فرد باید مدارک شخصی خود را در اختیار سفارت کشور آمریکا قرار دهد.

مهم ترین مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا عبارتند از:

  • پاسپورت معتبر با اعتبار شش ماه بیشتر از دوره تحصیل
  • تکمیل فرم DS-160
  • رسید پرداخت حق صدور ویزا
  • یک قطعه عکس مطابق ضوابط
  • گواهی معتبر تسلط به زبان انگلیسی
  • ترجمه کلیه مدارک و سوابق تحصیلی
  • گواهی تمکن مالی
  • انگیزه نامه متقاضی از تحصیل در کشور آمریکا

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا

مدارک لازم برای اخذ پذیرش تحصیلی آمریکا

همانطور که در مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا بیان گردید، داشتن نامه پذیرش دانشگاه یکی از مهم ترین مدارک برای اخذ ویزاست. گرفتن نامه پذیرش نیز خود نیاز به داشتن مدارک متعددی دارد که باید برای دانشگاه مورد نظر ارسال گردد و به شرح ذیل است:

  • رزومه تحصیلی و غیر تحصیلی یعنی هر موفقیتی اعم از درسی و غیر درسی مثل اخذ مدال ورزشی باید در آن ذکر گردد.
  • ترجمه رسمی تمامی مدارکی که در رزومه به آن ها اشاره شده از جمله مدرک تحصیلی
  • ترجمه رسمی ریز نمرات تحصیلی مقطع قبلی
  • هزینه بررسی مدارک یا اصطلاحا application fee
  • مدرک زبان
  • توصیه نامه اساتید
  • انگیزه نامه که باید حتما توسط خود دانشجو در نهایت صداقت نوشته شود.

میزان هزینه زندگی در آمریکا در 2023

تمکن مالی برای ویزای تحصیلی آمریکا

یکی از چالش هایی بزرگی که دانشجویان با آن روبرو هستند، فراهم کردن تمکن مالی در این کشور است. افرادی که قصد تحصیل در آمریکا را دارند، باید ثابت کنند که توان مالی کافی برای تامین هزینه های تحصیل و همچنین هزینه زندگی در آمریکا را خواهند داشت و از این بابت مشکلی برای آن ها ایجاد نمی شود. برای ارائه این مدارک افراد می توانند مدارک مختلفی را ارائه کنند که شامل موارد زیر می شود:

  • مدارک مربوط به دریافت حمایت از طرف حامی های مالی
  • گواهی تمکن مالی از طریق اسناد مالی از بانک
  • گواهی مالی که نشان می دهد فرد سالانه مقدار مشخصی درآمد دارد.
  • مدارک ثابت کننده دریافت بورسیه

تمامی این مدارک می تواند برای اثبات تمکن مالی فرد کافی باشد. در این زمینه فرد باید ثابت کند که می تواند شهریه خود را به راحتی پرداخت کند و در حدود 15000$ الی 25000$ (دلار) سرمایه دیگر در اختیار دارد تا از این طریق هزینه زندگی خود را نیز تامین کند. فرد نمی تواند در این زمینه ادعاد کند که در حین تحصیل در این کشور به کار مشغول خواهند شد تا درامد خود را برای پرداخت هزینه های زندگی در این کشور صرف کنند.

شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا

پس برای دانشجویان بین المللی ضروری است که بعد از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه آمریکا و قبل از شروع سال تحصیلی جهت دریافت ویزای دانشجویی آمریکا (F1 Visa) اقدام کند. اما در این میان آنچه که احتمالا ذهن متقاضیان را به خود مشغول می کند، شانس گرفتن ویزای تحصیلی آمریکا باشد. حقیقت امر این است که شانس گرفتن این ویزا به خود متقاضیان و عملکرد آنها بستگی دارد. ولی در حالت کلی و مطابق آمار سال 2023، شانس موفقیت متقاضیان برای دریافت ویزای دانشجویی F1 آمریکا حدود 80% است:

شانس دریافت ویزای تحصیلی آمریکا

ریجکتی ویزای تحصیلی آمریکا؛ دلایل و راهکارها!

خیلی از دانشجویان بر این باورند که دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های آمریکایی کار آسانی است. در حالی که این کار یک فرآیند به غایت پیچیده ای است. مخصوصا که اخذ ویزای تحصیلی آمریکا 2023 می تواند یک فرآیند سخت و دشواری باشد. از همین رو احتمال ریجکتی (رد) ویزا نیز وجود دارد. جالب است بدانید که در سال 2020 از تعداد کل 161877 درخواست ویزای F1 آمریکا حدود 50490 مورد رد شد. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود 69% درخواست ها توسط سفارت آمریکا تایید شده و فقط 31% آنها رد شده است:

آمار رد و تایید درخواست ویزای تحصیلی آمریکا

در واقع اخذ ویزای تحصیلی آمریکا مستلزم آمادگی کافی است چرا که احتمال ریجکتی وجود دارد. در این میان دلایل زیادی نیز می تواند منجر به رد ویزا شود. از مهمترین این دلایل می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • نداشتن تمکن کافی از طریق ارائه صورتحساب بانکی
  • داشتن گپ تحصیلی بدون سابقه کاری
  • عملکرد تحصیلی نامناسب یا نمرات ضعیف در آزمون های زبان IELTS و TOEFL
  • نقص در پرونده مدارک همانند پاسپورت معتبر، عکس های جدید و فرم های درخواست

اما سوال متداول در اینباره هم این است که به چه طریقی می توان از احتمال ریجکتی ویزا جلوگیری کرد؟ روش ها از این قرار است:

جلوگیری از احتمال ریجکتی ویزای آمریکا

کدام سفارت برای ویزای تحصیلی آمریکا بهتر است؟

متقاضیان ایرانی برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چاره ای ندارند بجز اینکه به سفارتخانه آمریکا در کشورهای همسایه ایران مراجعه کنند. منتها انتخاب بهترین سفارت برای ارایه درخواست کار چندان آسانی نیست. چرا که سفارتخانه های آمریکا در ارزیابی شرایط و مدارک دانشجویان ایرانی شرایط خاص خودشان را دارند. برخی از سفارتخانه ها سهل گیر و برخی دیگر از آنها در مورد دانشجویان ایرانی سخت گیرند. در این میان فاکتورهای مختلفی برای انتخاب سفارتخانه وجود دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نکات مهم انتخاب سفارت آمریکا

همان طوری که می دانید برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا سفارت های مختلفی مثل سفارت آمریکا در آنکارا، ایروان، دوبی و باکو وجود دارد. اما بهترین سفارت برای درخواست ویزای تحصیلی آمریکا به ترتیب شامل سفارت آمریکا در ایروان، آنکارا و دبی می باشد. در جدول زیر نیز می توان با مزایا و معایب درخواست از طریق این سفارتخانه ها آشنا شد:

سفارت آمریکا درمزایای درخواستمعایب درخواست
ایروانعدم نیاز به ویزای سفر، آسانی فرآیند درخواست، سرعت بالای رسیدگی، هزینه پایین سفر، عدم حساسیت بر روی سابقه ریجکتی ویزا، دوره کلیرنس پایین، برخورد خوب با مراجعین ایرانی و احتمال انجام مصاحبه به زبان فارسیحساسیت روی محل کار و سربازی و نیز منبع تامین تمکن مالی
آنکاراعدم نیاز به ویزا جهت سفر، رفتار خوب با مراجعین ایرانی، عدم حساسیت بر روی فاند و اعضای درجه یک خانواده، مخارج پایین مسافرت و احتمال انجام مصاحبه به زبان فارسیحساسیت بر روی مسئله سربازی، مشکل در گرفتن وقت سفارت، سرعت عمل پایین در رسیدگی به درخواستها
دبیاحتمال انجام مصاحبه به زبان فارسی و امکان دریافت ویزای درجانیاز به اخذ ویزای مسافرتی، مخارج بالای سفر، حساسیت بر روی موضوع سربازی و یا کار دولتی و نیز دوره کلیرنس طولانی تر

شرایط کار ضمن تحصیل و پس از تحصیل در آمریکا

دانشجویان در آمریکا نیز می توانند همانند سایر کشورها از حق کار پاره وقت برای امرار معاش استفاده کنند، تقریبا در هر هفته 20 ساعت حق کار خواهند داشت، البته اگر لطمه ای به درس آنها وارد نشود که از این حیث دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا از شرایط بهتری به جهت تعداد ساعات کمتری که در کلاس می گذرانند بهره می برند. برخی دانشجویان با دریافت بورس نیز در مقاطع کارشناسی ارشد یا دکتری از هزینه های خود می کاهند، البته دریافت اینگونه بورس ها نیاز به رزومه مناسب تحصیلی و پژوهشی دارد.

از آنجایی که تحصیل در برخی کشورها از جمله نروژ، آلمان، اتریش و غیره همچنان رایگان است برخی افراد کنجکاوند تا اطلاعاتی در خصوص شرایط اخذ ویزا کسب کنند. متقاضیان می توانند به منظور دست یابی به اطلاعات بیشتر و بررسی شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

سوالات پرتکرار در خصوص ویزای تحصیلی آمریکا

افرادی که تمایل به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2024 دارند با سوالات زیر مواجه می شوند:

  • برای اخذ ویزای تحصیلی آمریکا چه کارهایی باید انجام شود؟ ابتدا باید جهت اخذ پذیرش از یک مدرسه، کالج یا دانشگاه اقدام نموده و سپس درخواست ویزای تحصیلی داده شود. با اخذ پذیرش نهایی از سوی موسسات آموزش عالی در آمریکا فرد موفق به دریافت نامه I20 خواهد شد که طبق قوانین باید تا قبل از 120 روز از شروع ترم تحصیلی خود درخواست ویزا نماید.
  • چه پارامترهایی در صدور ویزای دانشجویی آمریکا 2024 اهمیت است؟ سن، اعتبار دانشگاه پذیرش شده و شهریه پرداخت شده، اعتبار پاسپورت و تاریخچه سفر متقاضی، توانایی مالی خود فرد و خانواده، معدل مقطع قبلی و از همه مهم تر مدرک زبان موارد حائز اهمیت میباشند.
  • آیا امکان تحصیل در مقاطع قبل از دانشگاه در آمریکا وجود دارد؟ امکان اخذ ویزای دانش آموزی برای سنین کمتر از 18 سال چون نیازمند حضور یک قیم در کنار محصل است در حال حاضر امری بسیار دشوار تلقی می شود و پیشنهاد می شود دانش آموزان با ثبت نام در مدارس شبانه روزی شانس دریافت این ویزا را افزایش دهد.
  • مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی آمریکا در سال 2024 چیست؟ پاسپورت معتبر با اعتبار 6 ماه بیشتر از دوره تحصیل، تکمیل فرم DS-160، رسید پرداخت حق صدور ویزا، یک قطعه عکس مطابق ضوابط، گواهی معتبر تسلط به زبان انگلیسی، ترجمه کلیه مدارک و سوابق تحصیلی، گواهی تمکن مالی و انگیزه نامه متقاضی از تحصیل در کشور آمریکا
  • هزینه درخواست ویزای تحصیلی آمریکا چقدر است؟ معمولا هزینه I-901 SEVIS برای اغلب متقاضیان در حدود $350 (دلار) می باشد.
  • آیا گپ تحصیلی برای تحصیل در آمریکا مورد توجه است؟ شرط سن یکی از موارد مهم و حساس است، به این صورت که هر چه تناسب سن فرد با مقطعی که پذیرش برای آن اخذ شده همخوانی داشته باشد، شانس صدور ویزا بیشتر میشود.
  • چند سال گپ تحصیلی در آمریکا قابل قبول است؟ داشتن یک سال گپ قابل قبول بوده ولی سال های گپ بیشتر مستلزم ارائه مدارک کافی مثل نامه سابقه کاری و غیره است.
  • ویزای تحصیلی آمریکا چه مدت اعتبار دارد؟ اعتبار این ویزا به دوره تحصیلی فرد بستگی دارد.
  • پایان دوره ترامپ چه تاثیری بر روند دریافت ویزای تحصیلی در آمریکا داشته است؟با پایان یافتن دوران ریاست جمهوری وی، دانشجویان ایرانی شرایط بهتری ورود به آمریکا داشته باشند.
4.8/5 - (47 امتیاز)

56 دیدگاه برای “ویزای تحصیلی آمریکا

  1. مزدا گفت:

    سلام، وقت بخیر
    تمکن مالی ویزای امریکا حتما باید بصورت ارائه مستندات بانکی باشه یا سند ملکی هم مورد قبوله؟
    و آیا گردش حساب چندماهه لازمه یا تنها اراده موجودی؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      عمده چیزی که از شما می خوان: تمکن مالی از طریق برگه های گردش مالی و دارایی حساب از طریق نامه بانک هست.
      با این حال می تونید اون سند ملکی رو هم ارائه کنید.
      البته مسئله اصلی این هست که شما باید هزینه های یک سال رو در اختیار داشته باشید

  2. امیرمحمد گفت:

    سلام وقت بخیر
    25 سالمه و قصد دارم برای ویزای تحصیلی امریکا اقدام کنم. شرایط و تمکن مالی خوبی دارم یکبار ایتالیا رفتم در حال حاضر دانشجو هستم و قصد تحصیل در دانشگاه های امریکا دارم. می خواستم بدونم با توجه به شرایطم امکان پذیرش در دانشگاه های امریکا دارم؟ لطفا اگر میشه راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای پروسه اعزام دانشجو به آمریکا شما شرایط مناسبی از نظر سنی دارید ولی معدل و عملکرد تحصیلی شما هم موثر هست در این رابطه

  3. احمد گفت:

    با عرض سلام و تشکر
    بنده ارشد مهندسی شیمی دارم و در حال حاضر مشغول تحصیل در مقطع دکتری نانوالکترونیک از دانشگاه تهران هستم، بعلت نبود گرایش نانوفناوری مهندسی شیمی در مقطع دکتری مجبور به انتخاب این رشته شدم البته آزمون جامع رو با نمره عالی گذروندم و موضوع رساله ام هم تصویب شده،
    قصد دارم برای دکتری دوم به یکی از دانشگاه های امریکا مهاجرت کنم. بنظرتون برای این کار باید فقط مدرک تحصیلی خودم رو ارشد عنوان کنم؟ و یا این یک مزیت محسوب میشه که در رشته غیر مرتبط و دانشکده برق دکتری دارم و قصد دکتری مجدد در امریکا رو دارم؟
    خیلی ممنون از سایت خوبتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما بهتر هست مدرک خودتون رو کارشناسی ارشد اعلام کنید و دکترا رو پنهان کنید. یا برای دوره پست دکترا اقدام کنید

  4. هستی گفت:

    با سلام و خسته نباشید
    همسر من در یکی از دانشگاه های آمریکا برای دوره ی پسداک پذیرفته شده است. با تحقیقاتی که انجام دادیم متوجه شدیم به همسر من ویزای H1b و به من ویزای همراهی H4 تعلق می گیرد.
    من خودم دانشجوی دکترا هستم و سال بعد مجبور به دفاع کردن هستم. آیا امکان برگشت من به ایران برای دفاع از پایان نامه وجود دارد؟ یا ویزایی که برای ما صادر میشود به صورت سینگل است؟
    ممنون میشوم ما را راهنمایی بفرمایید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله می تونید برگردید و مشکلی نیست

  5. مهتاب فلاحی گفت:

    سلام
    یه سوال دارم. ترجمه مدارک تحصیلی باید ترجمه اصل مدرک باشه؟ یعنی ما که سراسری وزارت بهداشت خوندیم باید اصل مدرک رو بگیریم؟ یا ترجمه مدرک موقت هم قابل قبوله؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید اصل مدارک رو ارائه کنید

  6. مجتبی گفت:

    سلام من کارشناسی مهندسی عمران با معدل 13.72 و ارشد عمران سازه با معدل 17.20 گرفتم هشت سال از مدرک ارشدم گذشته و 35 سالمه. 6 سال سابقه کار با بیمه دارم و مدرک زبان آیلتس 6.5 دارم و دو تا مقاله Q2 ژورنالی دارم و یک کنفرانس بین المللی. میخواستم بدونم امکان اخذ پذیرش و بورسیه از دانشگاههای امریکا برام مقدوره؟ و اینکه آیا داشتن نمره GRE با توجه به پایین بودن معدل کارشناسیم میتونه کمکم کنه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      امکان اخذ پذیرش با توجه به دانشکاه های متعددی که کشور امریکا داره و روزمه خوبی که دارید وجود داره و شما باید در سایت های دانشگاه ها به دنبال پوزیشن مناسب در رشته تون بگردید

  7. رولان گفت:

    من برای ارشد مجدد از یک دانشگاه خیلی معتبر امریکا پذیرش گرفتم که فول فاندم هستم .ارشد اولم طراحی شهری و دومی که پدیرش گرفتم طراحی داخلی هست از زمان فارغ التحصیلی ام از زمان لیسانس تا به الان ۹ سال گذشته ولی هم کار پروژه ای کردم (بدون بیمه اما قابل اثبات) و سه دوره نرم افزار گذروندم و ۳ مقاله ای اس ای چاپ کردم .نامه جاب افر برای بعد برگشتم دارم که با شرکتی هست که این ۹ ساله باهاشون پروژه ای کار کردم . نکته دیگر اینکه در فرم دی اس ۱۶۰ به فامیل درجه یکم در امریکا اشاره کردم که باید می کردم ولی دانشگاهی که پذیرش گرفتم در ایالتی که هستن نیست . شرایط ام چطوره با این تواصیف؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      من پیشنهاد میکنم به این مکالمه بسنده نکنید و با مشاورین ما در این خصوص تماس بگیرید دوست من

  8. احسان گفت:

    با سلام
    من کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه تهران دارم. چند تا سوال داشتم که ممنون میشم پاسخ بدین: ۱. آیا اصولا شانسی برای ویزای تحصیلی مالتی برای ایرانیا وجود داره؟
    ۲. اگه وجود داره شانس رشته‌های مهندسی مثل بنده چطوره؟
    ۳.من یک سال سابقه کار دارم. دو تا مقاله isi با درجه Q1 وهمچنین داور یه نشریه‌ی Q1 از انستیتو فیزیک آمریکا هم هستم وچن تا مقاله براشون داوری کردم که میتونم مدرکش رو ارائه بدم. فعلا البته تافل وgre آزمون ندادم. خواستم ببینم شانسی برای گرفتن ویزا، بخصوص مالتی، دارم؟
    ۴. واینکه در حین تحصیل آیا میشه جهت ملاقات با خانواده، برای والدین یا خواهروبرادر اقدام کرد که اونا بتونن مدتی رو آمریکا باشن؟
    سپاس فراوان

    1. داوری گفت:

      سلام
      ویزای تحصیلی مالتی و غیر مالتی نداره اما اگر رزومه خوبی داشته باشید این امکان وجود داره
      در کل رشته های فنی مهندسی راحتتر میتونن پذیرش بگیرن
      اصطلاح مالتی رو برای توریستی یا ویزیتوری به کار میبرن اما این شانس رو دارید
      خیر برای خانواده در حال حاضر نمیشه اقدام کرد

  9. سیما گفت:

    با سلام
    آیا برای اثبات سابقه کار (برای گپ تحصیلی) گواهی از شرکت کافیه؟ یا سابقه بیمه هم لازمه؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      اگر سابقه کار همراه با بیمه باشه دارای سندیت بیشتری در نزد آفیسر خواهد بود

  10. توحید قنبری گفت:

    سلام
    من کلاس هشتم هستم نمرات هم همه عالی بودند تا الان
    در حال اخذ مدرک تافل نیز هستم
    می خواستم ببینم چور باید بورسیه بشم در کدام مقطع؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اخذ پذیرش در مقاطع دبیرستان امکان اخذ بورس نخواهد بود

  11. Amir گفت:

    سلام. ببخشید من الآن داخل مدریه ینپاد در مقطع یازدهم مشغول تحصیل هستم.
    تصمیم گرفتم برای کارشناسی شرایطی رو فراهم بکپم که بورسیه تحصیلی بشم و برم آمریکا.
    الآن میخواستم بدونم تمام شرایط از جمله آیلتس بالای ۶.۵ و معدل دیپلم بالای ۱۸ و … همه اینا باید با هم اتفاق بیفته تا بشه بورسیه گرفت؟؟
    مثلا اگر به تنهایی، رتبه کنکورم زیر ۱۰۰ بشه ولی معدل دیپلمم زیر ۱۶ باشه چی؟ میشه با این رتبه به تنهایی بورسیه شد؟؟؟
    ممنونم

    1. Amir گفت:

      داخل مدرسه سمپاد مشغول به تحصیل هستم

      1. داوری گفت:

        بسیار عالی

    2. داوری گفت:

      سلام
      برای بورس شدن در مقطع کارشناسی خیلی در کشور آمریکا حساب نکنید و بهتره که به کشورهای درجه یکی مثل ایتالیا فکر کنید که در این مقطع هم میشه بورس گرفت

  12. یک کاربر گفت:

    با درود
    سئوال داشتم.
    در ویزای f1 آمریکا سابقه کار در ده سال گذشته را ارائه داده ام. آیا بعداً برای گرفتن ویزای H1B و یا گرین کارت که این سابقه را ارائه می دهم، مجددا با کارفرما تماس میگیرند و از آن ها استعلام می کنند و یا جستجوی پیشین خود را ملاک تصمیم گیری قرار می دهند؟

    1. داوری گفت:

      سلام و درود
      در خصوص سوالی که میفرمائید یشنهاد میکنم برای اطلاعات کامل با شماره 02191003232 تماس بگیرید

  13. رضا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من مدرک کارشناسیم مهندسی شیمی گرایش گاز و پالایش و پتروشیمی هست و ارشد هم مکانیک میخونم که هنوز تموم نکردم ولی میخوام برای ی رشته کم دردسر مثل مکانیک اپلای کنم بنظرتون رشته تحصیلیم میتونه برای ویزا مشکل ایجاد کنه برام؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای دکترا اگر میفرمائید چون کارشناسی و ارشدتون یکی نیست باید یک دوره prephd یا دوره مستر مجدد بخونید تا راحتتر بتونید اپلای کنید برای PHD

  14. سمانه گفت:

    سلام
    وقتتون به خیر
    در حال حاضر که به دلیل شرایط کرونا اپلای با مدرک دولینگو هم در بسیاری دانشگاه ها امکان پذیره، احیانا به نظرتون ممکنه مدرک دولینگو برای سفارت اعتبار کمتری در قیاس با آیتلس یا تافل داشته باشه؟ یعنی به فرض شرایطی پیش بیاد که پذیرش دانشگاه رو بگیریم؛ ولی سفارت مدرک دولینگو رو به حد کافی معتبر ندونه و درخواستمون رو ریجکت کنه.

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این احتمال کاملا وجود داره

  15. امین گفت:

    با سلام من از زمان فارغ التحصیلی ۱۰ سال میگذره الان میخوام دوره فوق لیسانس از آمریکا پذیرش بگیرم به مدت ۹ سال سابقه کاری تو زمینه رشته تحصیلیم داشتم از نظر سن مشکلی دارم یا نه ؟ من الان ۳۴ سالمه
    ممنون

    1. داوری گفت:

      سلام
      خب یه گپ تحصیلی دارید که طولانیه اما پذیرش از دانشگاه های درجه یک اون شرایط شما برای ویزا راحتتر میکنه

  16. سميرا گفت:

    امكان اخذ ويزا تحصيلي f1 آمريكا بدون سابقه سفر خوب وجود داره؟ در صورتي كه دانشگاه top 100 باشه، با تافل بالاي ١٠٠ براي ليسانس و خوب تناسب سن با مقطع هم اوكي باشه

    1. داوری گفت:

      سلام
      در حال حاضر صبر کنید تا بعد از انتخابات این کشور تا با خیال راحت اقدام کنید

    2. زهرا گفت:

      سلام
      میشه بفرمایید چه شرایطی لازمه برای گرفتن ویزای مالتیپل؟ آیا اصلا امکانش برای دانشجویان ایرانی وجود داره؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        ویزای تحصیلی آمریکا به خودی خود به شما اجازه می ده چندین بار ورود خروج کنید به این کشور و نیازی به ویزای مالتیپل ندارید

  17. حامد گفت:

    سلام
    من برادرم شغلی دارند در کانادا که نیاز دارند کارمند استخدام کنن و در این شرایط کرونا نمیتونن هر کسی بیارن میتونن برای خانواده نزدیک مثلا خواهر برادر جاب افر بفرستند.

    1. داوری گفت:

      سلام
      این رو باید از خودشون بپرسید دوست من که این امکان رو دارند یا خیر

  18. Baran گفت:

    سلام و روز بخیر .
    عموی من چند سالی است که در امریکا هستش و شرکت ثبت کرده . میخواستم بدونم ایشون میتوانند برای من دعوتنامه بفرستند یا خیر
    و سوال دیگرم این هستش که من امسال دیپلم گرفتم , برای مهاجرت تحصیلی شانس گرفتن پذیرش در مقطع کارشناسی بیشتر است یا ارشد

    1. داوری گفت:

      سلام
      متاسفانه با دعوتنامه این امکان وجود نداره اما در مورد تحصیلی اگر روزمه خوبی داشته باشید امکانپذیره

  19. محمدرضا جوادی گفت:

    سلام
    باقانون جدیدکنگره آمریگا که مسلمان های پنج کشور از جمله ایران حق ورود به آمریکا دارند.
    آیا میشه ویزا آمریکا گرفت?

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      میشه از طریق تحصیل در آمریکا اقدام کرد

  20. اصغر گفت:

    دلالی کانادا صرفه ش بیشتره؟ ما حال نداریم تا اونجا بریم، یه دکترا چند درمیاد بخرین برامون؟

    1. داوری گفت:

      سلام و عرض ادب
      متوجه نشدم که منظورتون از متن ابتدای کامنتی که گذاشتید چی هستش
      با این طرز تفکر نمیتونید مهاجرت کنید متاسفانه
      دکترا خوندن در کانادا نیاز به پارامترهای خیلی زیادی داره
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

  21. ترانه گفت:

    من به نظرم این روزها با وجود ترامپ ارتباط ایران و آمریکا باهم خوب نیست من مقاله کانادا خوندم و ویزاهاتونو که دیدم ترجیح میدم برای کانادا اقدام کنم

    1. داوری گفت:

      سلام
      ما در خدمتتون هستیم سرکار خانم

  22. sohrab گفت:

    من از دانشگاه خیلی خوب هم پذیرش داشتم و مدارکم کامل بود اما متاسفانه ویزای من خیلی غیر منطقی رد شد

  23. صبا صابری گفت:

    با سلام و عرض ادب

    یک سوالی از خدمتتون داشتم خیلی خیلی ممنون میشم پاسخ بدید
    آیا بعد از تمام شدن تحصیل امکان کار کردن در آمریکا وجود دارد؟
    سپاس از اطلاعات مفیدتون

    1. داوری گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره

  24. لیدا بهرامی گفت:

    با سلام
    اطلاعات جامع و کاملی بود ولی خب ویزا نمیشه گرفت با این وضع

  25. diana گفت:

    ba tashakor az site khoobetoon، aya raveshe digari ham baraye mohajerat b amrika vojood dare masalan chizi tahte onvane skilled worker?

    1. داوری گفت:

      سلام
      خیر بهترین روش ورود به امریکا در حال حاضر تحصیلیه

  26. مصطفی گفت:

    الان که برای تحصیل نمیشه رفت امریکا به نظر شما کدوم کشور مناسبتره؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      رزومه تون رو بفرمائبد تا خدمتتون عرض کنم

  27. مرتضی صفاری گفت:

    چطور می تونم در زمان اخذ پذیرش مطمئن بشم که ویزای تحصیلی صادر میشه یا نه

    1. داوری گفت:

      سلام
      این امکان وجود نداره که مطمئن بشید بزرگوار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *